Melyik a legjobb izmos kisautó?

Összhasonlító teszt: Ford Fiesta ST - Peugeot 208 GTI - Renault Clio RS

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.06.25. 07.16

Megszokott terepen, a tököli reptér vezetéstechnikai pályáján térképeztük fel az autók határait, ahol végre kiderült, melyik izmos kisautó lesz 2013 legjobbja. Nincs rettentő különbség, inkább egy megnyugtató orrhossz, ami rengeteg apróságból tevődik össze.


Röviden – Sportos kisautók
Mik ezek? A kisautók krémje, 200 lóerő körüli bődületes erővel, borsos árcédulával
Mit tudnak? Lenyomni a két mérettel nagyobb autókat a pirosnál
Mibe kerülnek? Nincs nagy szórás, 5,8-6,3 millió között mozognak az árak
Kinek jók? Egy jóléti államban az élménykereső, sikeres fiatalok autói
Végre eljött a királyválasztás napja, ma kiderül, melyik 2013 legjobb izmos kisautója, legalábbis a saját, szubjektív értékelésünk alapján. Aki türelmetlenül utánanézett a témának és valamelyik külföldi kiadványban olvasta a hármas összehasonlítást, annak nem okoz majd meglepetést a végeredmény. Igaz, a hazai körülmények némileg árnyalják a képet, ezért érdemes velünk tartani a következő 5-6 ezer karakter erejéig.

Melyik a legjobb izmos kisautó? 1

Külső, avagy bugyit pattint?

Egy hatmillió körüli kisautótól egyfelől joggal várjuk el a dögös külsőt. Másfelől pedig az alap adott, ezért nehéz furmányosan egyedi formát újítani, mert az könnyen átlépi a jó ízlés határait. Egy Hyundai Veloster, vagy MINI Cooper S markáns, egyedi fizimiskája okán hatalmas előnnyel indul.

Talán ezért mindhárom esetben óvatosan módosították a külsőt. A trió legvisszafogottabb tagja a Ford Fiesta, a hátsó szárny, és a kamu-diffúzor szúrható ki első blikkre, de főleg a feltűnő Molten Orange fantázianevű fényezés miatt marad meg a nézelődők fejében.

A Peugeot 208 GTI emelt karátszámmal csábít, a krómdíszek és a 17 colos felnik mintája inkább elegáns hangulatot sugároz. A hülyegyerek-faktort csak az opcionálisan rendelhető “erőcsíkozás” és a pepita mintás hűtőrács billentik helyre.

Nálam a csak ötajtósként gyártott Clio RS nyeri a feltűnési versenyt, igaz, ebben kevés szerepe van az utólagos púdernek. Egyszerűen már az alapmodell kiemelkedik a tömegből, és ezen épp eleget segít az agresszív lökhárító, a fekete felni-sárga fényezés kettős, és az autó szélére engedett két kipufogóvég.

Beülve változik a képlet, egyértelműen a Peugeot 208 GTi kínálja a legigényesebb belteret. A Ford Fiesta ST esetén vadászni kell a különbségeket, a termetes volánra biggyesztett ST feliraton valamint a fém váltógombon, pedálokon kívül nincs szembetűnő különbség. A Peugeot ellenben bőséggel bánt a műbőrrel, a vörös díszvarrással feldobott anyagból kapott a műszerfal gazdagon. Emellett a vörös-fekete fényezésű műanyag elemek és a kötelező fém váltógomb-pedálsor kettős srófolja kisautók között kiemelkedő szintre a belsőt.

A Clio fiatalos friss belterét vörös műanyag elemek dobják fel, kár hogy akad pár bosszantó minőségű részlet

Akárcsak a honfitárs esetében, a Clio RS belső terében is a vörös kiegészítők dominálnak. Ebben a színben pompázik a biztonsági öv, de kapott belőle a kormány, a váltó, és az ajtóborítás is. Egyedül a váltó lóg ki a sorból, fém helyett silány minőségű műanyagot kell markolásznunk, feltéve, ha nem a kormány mögötti fülekkel akarunk sebességet kapcsolni.

Mindez természetesen csak szépségtapasz, a trió belterének legfontosabb, utazást-vezetést befolyásoló változtatása az első ülések cseréje volt. Ezt a leckét a Ford vette a legkomolyabban, a Recaro segítségével szűk, szigorúan ölelő darabokat gyártottak, szinte combtól tokáig tartanak. Ez a professzionális hozzáállás termetes sofőrök esetén hátránnyá válik, nekik szűk, kényelmetlen lehet a fekete-vörös ülőhely.

A Peugeot teljesen a másik irányból közelítette meg a kérdést, a fő cél a kényelem megtartása, sőt fokozása lehetett. Így a rövid ülőlap ellenére testünk elégedett ernyedtséggel nyugtázza jó dolgát, kanyarban viszont dolgozik a hát, mert derék felett már mérsékelt az ülések oldaltartása. Az arany középutat a Clio találta meg, legalábbis tesztre használt 185 centiméteres, 80 kilogrammos testem jeladói itt mutatták, hogy a kényelem, és a feszes oldaltartás megfelelő egyveleget alkot.

1,6 THP kerek 200 lóerős teljesítménnyel, 275 Nm nyomatékkal. Ez a blokk tudna szívhez szólóan, vastag hangon üvölteni, de a Peugeot visszafogott stílussal operált

Kölcsönzött lóerők, egyszerű körítés

Műszaki szempontból, a nyers számokat nézve alig akad különbség a három autó között. Lökettérfogatuk azonos, az 1,6 literes turbómotorok teljesítményében sincs nagy ingás, a Fiesta alap 182 lóereje  padlógázra túltöltött turbóval, 15 másodpercig eléri a kétszáz lovat, két francia ellenfele pedig alapból hozza ezt az értéket. Mindhárom blokk ismert, elterjedt darab, a Peugeot orrában a BMW-vel közösen fejlesztett egység dolgozik, a Fiesta a Focus Ecoboostját örökölte, a Clio pedig a Nissan Juke Nismo 1,6-os motorjára épül.

Futóművüket vizsgálva sem találunk kirívó bűvésztrükköket, MacPherson elöl, csatolt lengőkar hátul, és az erőátvitelt is csak fékekkel játszó, differenciálzárat utánzó elektronika segíti, az Opel Corsa OPC mechanikusan záró sperrdifijéhez hasonló megoldást a hármas egyik tagja sem kínál. A Clio RS kakukktojás a hajtáslánc egyik elemét tekintve, mivel kizárólag hatfokozatú, duplakuplungos váltóval készül a típus, a két ellenféllel szemben nincs manuális opció.

Műszaki adatok
Ford
Fiesta ST
Renault Clio RS  Peugeot 208 GTi
Hengerek/szelepek száma S4/16 S4/16 S4/16
Hengerűrtartalom 1596 1618 1598
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 133 (184)/5700 147 (200)/6000 147 (200)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1600 240/1750 275/1700
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 7,3 6,9 6,8
Végsebesség (km/h) 220 225 230
Fogyasztás
Tesztátlag (l/100 km) 8,9 9,4 8,2
Gyári vegyes (l/100 km) 5,9 6,3 5,9
Méretek
Hosszúság/
szélesség/
magasság (mm)
3975/
1709/
1456
4090/
1732/
1434
3962/
1739/
1460
Tengelytáv (mm) 2489 2589 2380
Menetkész tömeg (kg) 1182 1280 1200
Üzemanyagtank
kapacitása (liter)
42 45 50
Gumiméret 205/40
R17
205/40
R18
205/45
R17
A táblázat alapján hármasikrekkel állunk szemben, de a való élet egész mást mutat. Ezért nem szabad vakon hinni a számoknak, három markánsan különböző karaktert kapunk a volán mögött ülve. 

Árban, teljesítményben, számokat tekintve nagyon közel állnak, mégis mindhárom egyedi karaktert képvisel

Pályára keveredve, határhelyzetben

Megszokott terepen, a tököli reptér vezetéstechnikai pályáján térképeztük fel az autók határait, sőt köridőt is mértünk. Bár a kurta pályán elért eredmény nem tekinthető mérvadónak, egybecseng más magazinok által hosszabb körön rögzített értékekkel.

Ahhoz stopper sem kellett, hogy minden résztvevő, az Autó és Stílustól érkezett kollégák, Székely Gyula vezetéstechnikai oktató és jómagam egyöntetűen kijelentsük: a Ford Fiesta ST vezethetőséget tekintve első helyen áll.

Mérési eredmények
Ford
Fiesta ST
Peugeot 208 GTi Renault Clio RS
Tököli reptéri pálya (saját mérés) 0:35.96 0:37.40 0:36.95
Hockenheimring * 1:20.2 1:21.5 1:20.1  (Clio RS Cup)

* (a német Sport Auto magazin mérése)

Nincs rettentő különbség, inkább egy megnyugtató orrhossz, ami rengeteg apróságból tevődik össze. Legnagyobb előnye, hogy könnyen értelmezhető, egyértelmű visszajelzéseket ad, így szinte természetes a magabiztos, bitang tempó. A Clio RS sem marad le tempóban, de a Playstation-generációnak szánt körítés ilyen speciális körülmények között feleslegesnek tűnik.

A Clio RS teátrális előadása meggyőző, de nem annyira a sofőrnek, mint inkább a környezetének szól

Nyilván a szimulátorkormányon edzettek értékelik a kormány mögötti váltófüleket, a rajtprogramot, valamint az autó érzékszerveit hegyező, gombnyomással aktiválható RS módot, de a szűk pályán mindez inkább zavaró tényezőként csapódott le, főleg az előző generáció puritán, sofőrközpontú stílusa tükrében.

Ezek a kütyük nagyszerűen beválnak, ha a szomszéd csajt vagy a haverokat kell elkápráztatni, mer’ így váltanak az F-1-ben, bitek számolnak gázfröccsöt visszaváltáshoz, és a legnagyobb aduász, a rajtprogram garantáltan kiemel a telepi fenegyerek státuszból. Csakhogy ezekhez elég pár billentyűkombinációt megjegyezni, mint anno a Mortal Kombat II-ben, még a móka szintjén sem vagyunk munkára fogva.


Ettől függetlenül, elismerem, digitális stílusa ellenére pokoli gyors a  legjobb fékekkel kitűnő Clio RS, de a vigyorfakasztásban csak második helyet kaphatja meg. Innen pedig nincs meglepetés, az erős, kényelmes, általam Mini Turismo kategóriába sorolt Peugeot kapja a bronzérmet.

Határon autózni a reptéri betonon, nem a 208 GTi legerősebb száma. Oldaldőlése, alulkormányzottsága érezhetően erősebb, az apró, ölünkbe érő volánnal, hosszú úton járó váltóval pedig nem egyszerű megtalálni az összhangot.

A Fiesta ST vállalja a legkevesebb kompromisszumot, digitális játékszerek nélkül, csak a vezetés élményére lett kihegyezve

Való élet!

Elhagyva a pályanapok fiktív világát, árnyaltabb a kép. Hazánk minőségi útjain a közvetlen, állandóan csapatásra éhes, kőkemény Fiesta ST könnyen kimerítő élménnyé válik, 130 km/óránál az egyébként szenzációsan szóló kipufogója monoton morgással irritálja az utasokat. Ezen a téren a Clio sem marad le, öblös hanghatással jár a gázcsere, terhelésre mély morgás, visszaváltásra durrogás kényeztet, teljes a repertoár.

A Renault kütyütára itt válik előnnyé, a forgalomban elég a tompább, normál üzemmód, a DSG váltó villámgyorsan kapcsol, nekünk pedig nincs más dolgunk, mint a pirosnál lezongorázni a rajtprogramhoz szükséges lépéseket, és eltűnni a horizonton.

Mégis a közút fura francia császára a Peugeot 208 GTi. A hármas legnyomatékosabb motorjával könnyedén megold bármilyen helyzetet, visszafogott, diszkrét hangja, úthibákat radírozó futóműve és nem mellesleg alacsony fogyasztása a leghasználhatóbb kocsivá teszi a mindennapokban.

Odacsap, ha kell, de nem pályára született a GTi, a komfortnak teret engedő tervezési elv miatt inkább a hosszú, lendületes túrákhoz passzol a karaktere

A legerősebb kisautók árainak összehasonlítása
Renault Clio RS (200 LE).
6 390 000 Ft
Peugeot 208 GTI (200 LE). 5 880 000 Ft
Citroen DS3 Racing (207LE) 8 809 000 Ft
Ford Fiesta ST (182 LE) 6 170 000 Ft
Opel Corsa OPC (192 LE) 6 020 00 Ft
Lehet, a Peugeot jár jó úton és a megcélzott vásárlók talán nem vágynak kisautóból kőkeménnyé faragott sportgépre. Talán elég a fellelhető összes kényelmi extrával körített erőtöbblet és a hangzatos név. Talán elég, de nem nekünk, autóbuziknak! A GTi név által sugallt szűretlen, nyers vezetési élményt keresve a Ford Fiesta ST került legközelebb az elvárásokhoz, ezzel megnyerve az összehasonlítást. A Clio RS tempóban alig maradt el, hátrányát a túlszínezett, hatásvadász apróságok okozzák. Végül harmadik a Peugeot, ami egész mást nyújt, mint amit a név alapján várnánk tőle.

Melyik a legjobb izmos kisautó? 2

Köszönjük a helyszínt a Vezetéstechnikai Képzési Központnak! Elérhetőség: Székely Gyula, 30-25-25-399 és info@vezetestechnika.eu

Szavazás

Neked melyik modell tetszik?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Végül pedig egy személyes utóirat: szerkesztőségünkben szóba kerültek az egyéb konkurensek, köztük a MINI Cooper S. Ez a típus élhetően felextrázva komoly lépés árban, de az általunk kutatott libabőröztető faktort miért befolyásolná pár xenon-lámpa vagy 48 hangszórós audiorendszer? Elég a puritán verzió, esetünkben a MINI 184 lóerős kivitele, hatsebességes kézi váltóval, 6 253 000 forintért.

Kommentek

  • Steveh

    Kedves Vezess.hu !
    Csak annyi kérdésem lenne ,hogy az autók gyorsulását is mértétek vagy katalógus adatok? Csak a Fiestának néztem meg, de az katalógus szerint 6.9.sec .
    Üdv:

  • oszkopeter

    Nem értem ezt a tesztet. 3 utcára tervezett autó szerepel benne. Ehhez képest az nyer, amelyik 1 másodperccel jobban teljesít a versenypályán viszont hosszú távon idegesítő, már-már használhatatlan közúton, ezzel szemben az veszít amelyik jól használható a hétköznapokban is de alig észrevehetően lassabb a pályán. Tegyük hozzá hogy hétköznapi vezető ezeken a pályákon legalább eleve 7-8 másodperccel lassabb lenne. Szerintem aki ilyen tesztmódszerrel dolgozik az félreérti ezeket az autókat, ezeket alapvetően nem versenypályára szánták. Nem állítom hogy nincs jelentősége a pályán mért értékeknek, de nem biztos hogy ez a fő szempont ha valaki a mindennapokban is használni szeretné.

  • menőmanó

    Vagány kis méregzsákok, de ritkák mint a fehér holló.
    Akiknek készült, azok nem tudják megvenni, akiknek meg pénzük van rá azok már kinőttek belőlük.
    Tisztelet a kevés kivételnek. :)
    Egyébként a Peugeot a legszimpatikusabb. Normál körülmények között a leggyorsabb és a legkevesebbet is fogyaszt.

  • Janos82

    Nem értelek titeket! Ha hot hatchet veszek akkor igenis a legkeményebb kell, ha ez zavar akkor meg nem veszek ennyi pénzért ilyen autót!!! Veszek helyette egy 150 ló körüli kompaktot!!!

  • manitou8

    renault a cikk ellenére is!

  • megint

    Ford meg a Pögó legalább kinéz valahogy, a rönó nagyon bazári. Egyébként meg leginkább egy alap cooper-s.

  • menőmanó

    Janos82
    Nem tudom mit nem lehet ezen érteni?
    Az ember a hétköznapokra vesz autót, ahol jól ki lehet használni kisebb kompromisszumokkal.
    Annak idején én is Corollát választottam a Type-R helyett, mert a mindennapokban sokkal jobb. Nem olyan kemény, 5 ajtós, kevesebbet fogyaszt stb. Viszont amikor gyakran “elgurul a gyógyszer”, akkor általában kiautózhatatlan különbség a kettő között, hiszen nem versenypályán autózunk. A vezetői tudásról (tapasztalatról) nem is beszélve.

  • Janos82

    menőmanó ha valaki picit is kompromisszumokat akar kötni akkor azt ne egy alig 4 méteres 200 lóerő körüli hot hatchben keresse! ez az én véleményem.

  • bubibeka1.6

    Én úgy gondolom , hogy gondolkodást tekintve fiatal vagyok, de nekem ez a kategória értékelhetetlen. Túl kicsi, túl sokat fogyasztanak, rossz felén hajtanak, ez így , hogy ad élményt ?
    182 centimmel már elöl is kényelmetlenül érzem magam, hátra pedig a táska és az iratok vagy kisgyerekek férnek be nyomor nélkül. Csomagtartójuk gyakoraltilag nincs, tehát plázacicáknak harsány színben, szép felnivel tökéletesen, csak szerintem a fiataloknak jobban bejönne a DS3 as Citroen hátsókerék hajtással vagy összekerékkel, kevesebb extrával azonos áron, mint elsőkerékkel, orrnehéz felépítéssel, sperr difi nélkül.

    200 lóerő az rendben van, az szép teljesítmény még nagyobb autókban is, de a hajtásláncuk miatt csak ott lehet kihasználni, ahol már veszélyes a sebesség.
    mert mi is történik ? Kanyarból kigyorsítva 100 alatt simán tolja az orrát. Szűk kanyarban lediferál, vagy a kipörgésgátló megöli az élvezetet. A hátulja csak azért indulhat el egy picit, mert túl könnyű, nem azért mert sportosan hangolt.

    Mit csinálnak ? Ellensúlyozás képpen raknak a kocsi alá egy betonkemény futóművet, ami remek dolog, csak diszharmónikus a kocsi többi részével.

  • bubibeka1.6

    ja, és tegye fel az az akár NY-EU-s fiatal, aki örül neki, hogy egy gyakorlagilag 2 személyes 2. 3. autónak használható kocsi 10 litert eszik.
    Isten káromlás lenne pl.: a Clioba az új Renault remek 1.6 os 130 lovas diesel egy sportosabb elektronikával 150 ló körül, és összkerékkel ?
    ha kellene akkor menne, nyomatékból is nem csak pörgetve, ha nincs rá lehetőség, akkor meg 5-6 literes fogyasztással gazdaságos lenne.
    Mondom ezt azért, mert az újságírók megőrültek a 123 d BMW ért. ( tudom, hogy az alsó közép és nem kisautó kategória )

  • a.szorenyi

    Kedves oszkopeter! Ez félreértés, nem a köridővel nyert a Fiesta ST, hanem mert azt a legjobb vezetni és ebben a kategóriában ez a döntő szempont. Más téren kb., egyenrangúak, árban-méretben alig van különbség, kényelemben kiemelkedik a 208 GTi, használhatóságban viszont a Clio nagy előnye a két hátsó ajtó. Nemsokára lesz teszt dízel kis limuzinokkal (301, Linea, Fluence, Toledo), ott a vezethetőség messze háttérbe szorul, mert józan családapákat kell megnyerniük. De itt az élményekről szól a dolog, nem a zárt pályás idő dönt a rangsorról. A tököli reptér csak arra szolgál, hogy biztonságos körülmények között autózhassuk ki, amit sikerül, ne közúton próbálgassuk, elfér-e a kanyar 150-nel.

  • a.szorenyi

    Kedves Menőmanó! Mindenki másban köt kompromisszumot. Te az élményben, mert általában fontosabb a hátsó ajtó, a fogyasztás stb, amiben a Corolla TS jobb a Civic Type R-nél. Neked ez számít. Másnak meg az a csoda fontosabb, amit a CTR megad, a Corolla TS meg nem. Ezért szép a világ, ezért választ annyiféle autót a legtöbb ember.

  • oszkopeter

    Kedves András!
    Megértem az érvelésed, és el is hiszem hogy jobb vezetni a Fiestát, volt hozzá szerencsém, bár nem az ST verzióhoz.
    Talán csak a hangsúlyokon vitatkozunk, én úgy gondolom nem lehet annyira egyértelmű nyertest hirdetni hiszen legtöbbünknek fontosabb az autó hétköznapi használhatósága mint a jó tartású, de kemény és szűk Recaro ülés vagy a sportosabb de vesekövet lerázó futómű. Ha azt írjátok, hogy a maximális élményt keresőknek a Ford, a napi használatot előtérbe helyező vezetőknek pedig a 208 (vagy a Clio) a jobb választás, akkor jobban segítenétek az eligazodást az olvasóknak. Arról nem beszélve, hogy a különböző márkáknál elérhető kedvezmények még jelentősen torzíthatják a képet…, elképzelhető hogy valaki a Cliot nézte ki, de végül a 208-at megkapja jóval olcsóbban, egyszóval szerintem nem igazán lehet nyertest hirdetni.

  • v_gabe

    Mielőtt elolvasnám a tesztet, voksolok: a Fiesta nyerte.:)
    Na, most elolvasom a tesztet.

  • mtbe

    nálam a Clio a legjobb

    nagyon várom azt a limuzinos tesztet

  • ,L Rómeó

    szörényi:
    “Ezért szép a világ, ezért választ annyiféle autót a legtöbb ember”
    igen, persze..
    de azér mi páran veled együt akor látnánk szépségesnek eszt a világot ha mindenki egy félét választana!
    vw for ever!

  • kéneezaverda

    Ez bájos. Az igazi kemény autóbuziknak egy szuper-biztonságos kihalt reptérre vagy egyenesen egy -nem kevésbé biztonságos- német versenypálya van szükségük ahhoz, hogy mi puhány, hétköznapi autóbuzik is belássuk végre: a számok alapján is az a termék az aranyérmes, amelyik a hétköznapok földhözragadt szempontjai alapján esélytelen. :)
    Azt, hogy praktikus-e a 42 literes tank a 9 literes fogyasztáshoz, majd megkérdezem diszkontlimuzinkisdízel-tesztnél. Az lesz a nekem való! :)

  • Áki?

    Érdekes, hogy a mai Bild tesztjén a negyedik versenyző, a Polo GTI nyert (naná!), viszont a 208-as verte a többit.

  • ,L Rómeó

    mi érdekes?
    nálam(és náluk) akor is polo gti gyözöt mikor it sem volt.
    mer tudom h job mer értek a márrkákhoz!
    auto bild kiválló ujság etyszer aszt mérték értékelésnél hogy műszerfala, belseje mejik autónak hasonlít a lekjoban golf6 hoz(mer az az etallon).
    és meglepetésre golf 6 kapta a lektöb pontot és nyert is. vezessel egy szinten mozog, kiválló ujság.
    vw for ever.

  • oszkopeter

    Nem meglepő, az Auto Bild mindig valamelyik német vagy német kötődésű márkát hozza ki győztesnek. Nagyon fosnak kell lennie egy német autónak hogy ne hozzák ki elsőnek, megjegyzem sokszor úgy alakítják a pontozást is hogy nekik kedvezzen. Ezen nem kell csodálkozni, hiszen a német gyártók hirdetnek benne legtöbbet, és ők viszik a legtöbb csili-vili bemutatóra, pálya tesztelésre, gyárlátogatásra az újságírókat. Mernének ezek után rosszat írni? Az állásukkal játszanának. Egyébként ugyanez van máshol is, az olasz újságokban általában a Fiat a nyerő, a franciákban meg a Peugeot vagy a Renault. Hozzánk viszont csak az Auto Bild jut el… Egyébként megérdemli aki mindent elhisz, amit az újságok írnak, nem véletlenül tartott 40 évig a kommunizmus sem…

  • Áki?

    Bocs, az érdekest elfelejtettem idézőjelbe tenni….

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.