Trax lesz minden tizedik Chevrolet?

Menetpróba: Chevrolet Trax

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.06.21. 07.36

A hazai bemutatón rossz földúton és jó sztrádán is meghajtottuk a Chevrolet új modelljét. Sztrádán volt jobb.

Röviden – Chevrolet Trax
Mi ez? Aprócska, divatos szabadidő-autó amerikai emblémával, Koreából
Mit tud? Négy személyre egész kényelmes, van belőle 4×4-es is
Mibe kerül?  Klíma nélkül, 1,6-os szívó benzinmotorral már 3 940 000 Ft-ért elvihető
Kinek jó? Bárkinek, akinek tetszik, és nem akar igazán kőkemény terepen autózni

A Chevrolet, ahogy manapság Európában ismerjük, tisztességes minőségű, Dél-Koreában gyártott autók gyűjtőneve, Opel technikával, de kicsit olcsóbban, kicsit merészebb formavilággal. kivéve a Camarót. Szerethető márka, de valami rémes identitászavar homályosítja el az arany keresztet, minden modelljével egyetemben, Sparktól Malibuig.

Mit kezdjünk azzal, amikor a powerpoint-bemutatón az 1935-ös, nyolcüléses Chevrolet Suburban, valamint Blazerek, Tahoe-k utódjaként, a Daewoo-szál teljes figyelmen kívül hagyásával prezentálnak nekünk egy négy és negyed méter hosszú, magas, kissé aránytalan, de kedves kisautót, ami műszakilag egy az egyben az Opel Mokka, csak digitális műszerfallal és másmilyen középkonzollal? Made in Korea?

Adatlap

Menetpróba: Chevrolet Trax

Trax  lesz minden tizedik Chevrolet? 1
Motor 1686 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 130 LE
Nyomaték 300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,4 sec
Végsebesség 188 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,9 l / 100 km

A Trax nevű kis SUV magyar sajtóbemutatóján már harmadjára vezethettük a nagyonúj modellt (európai menetpróba itt, amerikai menetpróba emitt olvasható), és a hazai premieren már az árakat is mind tudtuk, 1,6-os szívó benzinestől 1,7-es turbódízelig, összkerékkel, automatával. A felszereltségi szintek, extraárak is rég nyilvánosak, a mi konfigurátorunkban (bal oldali táblázat) ki-ki összeállíthatja a szája szerinti Traxot.

Ebben a nyúlfarknyi cikkben tehát csupán magyar földön készült Trax-fotókkal és néhány újabb személyes tapasztalattal szolgálhatunk a Peugeot 2008, Renault Captur, kicsit a Nissan Juke és főleg a testvérmodell, Opel Mokka arany csokornyakkendős konkurenséről.

Íme, a bizonyíték: tényleg Magyarországon jár már a Trax

Benzinnel csak aszfaltra!

Bár 1,6 literes szívó benzinmotor is található a palettán, ennek fő erénye, hogy klíma nélkül már négymillió alatti árat lehet vele az árlistára írni. No de ilyen kocsit nyilván senki nem fog venni, a Chevrolet úgy kalkulál, hogy a legtöbbet az LT felszereltségből (klíma, tempomat, MyLink nevű multimédia-rendszer, stb.) veszik majd. Egy dízel, összkerekes LT hatmillió, ugyanez a 140 lovas 1,4 turbóval 5,34.

A kellemesen nyomatékos turbós benzinessel dinamikusan, pörgősen autózhatunk a városban, országúton, sztrádán, a hatfokozatú váltóval 130 tempomatnál is csendesen jár a motor. Viszont terepen nagyon hamar megöli saját magát a Trax, ha benzines.

Már egész enyhe emelkedőkön sem bír ugyanis elindulni. Nagyon hosszú az egyes, nagyon falja az erőt a minden induláskor aktív összkerékhajtás (a Trax mindig 4×4-ben rajtol, és ha nincs kipörgés, csúszás, 3-5 km/h-nál fronthajtásra vált), csak rettentő büdös és drága kuplungégetéssel lehet boldogulni.

Praktikus kocsi a négy nagy ajtóval és a 357 literes, az Aveóénál majd' 70 literrel nagyobb csomagterével

Zajos, de spórolós dízel

Az 1,7 literes dízellel kicsit jobb a helyzet, bár ez a motor is fulladékony és itt is hosszú az egyes. 1500 feletti fordulattól azonban lelkesen húzza a Trax 14 és fél mázsás tömegét, sőt; a benzinesnél 50 kilóval nagyobb súly az első tengelyen a menetpróbán tapasztaltak szerint a kormányzás pontosságának és az egyenesfutásnak is jót tesz.

Csak hát ez a motor kissé zajos. Megöli az amúgy nagy tempónál is meglepően csendes Trax-kabin hangulatát a morgós, kellemetlen hangfekvésű dízel. Ha megjöttek a tesztautók, a benzinkútnál megnézzük, hány forinttal kompenzálja százon a Trax a diszkomfortot.

A dízel Trax konkurensei, listaáron
Chevrolet Trax LT+ 1,7 CDTI 4×4 (130 LE) 6 235 000 Ft
Mitsubishi ASX 1,8 Invite 4×4 (116 LE) 9 550 000 Ft
Nissan Juke 1,5 dCi Tekna 4×2 (110 LE) 5 790 000 Ft
MINI Countryman CooperD 1,6 All4 4×4 (112 LE) 6 959 000 Ft
Renault Captur 1,5 dCi Dynamique 4×2 (90 LE) 5 030 000 Ft

A Traxokat kesztyűtartóba dugott iPhone-okkal kaptuk meg a Budaörs-Etyek-Budaörs túrára. Ezeken a telefonokon futott az 50 euróért letölthető BringGo nevű app, amely a navigálást, zenelejátszást, egyéb multimédiás folyamatokat intézi a kocsi helyett. A Chevrolet új fedélzeti fejegysége ugyanis csak egy USB-s és Bluetooth-kapcsolattal hozzá kötött okostelefonnal együtt teljes.

Hamar belekarcol a bakhátba az érthetetlenül alacsonyra lógó orr

A rendszernek vannak előnyei – nem kell szakszervizben frissítgetni a kocsi rendszerét időnként, a navigálást nem kell megszakítani, ha gyalog mennénk tovább, az autó érintőképernyőjéről érhetünk el számos megszokott telefonos szolgáltatást, ilyesmi. Vannak persze hátrányai is. Az állandóan töltögetett telefon vörös izzásig hevül a kesztyűtartóban és gyorsan tönkremegy az akkuja, a GPS-vétel is gyengébb a telefonnal, mint egy rendes gyári autós rendszer külső antennájával. Mindenesetre a drágább Trax-változatokhoz mindenképp ilyen fejegységet kapunk, esszük, nem esszük…

Az idők szavának megfelelő informatikai korszerűséget némiképp ellensúlyozza a teli műanyag ajtóbelső és a drágább verziók üléseit szegélyező, Leatherette fantázianevű, de valójában a német taxik hányásálló üléshuzatára emlékezető műbőrkárpit. Az Aveo digitális műszeregységével és fantáziátlan klímakonzollal, ám tíz darab fedélzeti tárolórekeszével és szintén tíz darab légzsák nyújtotta példás biztonságával minőségérzetben, ár-érték arányban némileg vegyes képet mutatt a Trax. De összességében azért inkább tetszett.

A beltér egész tágas és komfortos, csak térdben nyom kicsit a középkonzol

Kicsit drágállom az autót (amíg a Dacia Duster létezik, minden más kis magas építésű kommersz kocsit drágállni is fogok), de van olyan cuki, tündibündi és édi, hogy megtalálhassa a maga vevőkörét.

Az aktuális mini-SUV divathullámot tekintve jogosnak tűnnek a Chevrolet latolgatásai, miszerint az idei évre tervezett nagyjából ezer autós hazai értékesítésből százat a Trax ad majd.

Hamarosan ennél objektívebb ítéletet is tervezünk mondani róla; a 2008-as Peugeot és a Renault Captur, meg persze a féltestvér Opel Mokka közelmúltbéli, szinte egyidejű piacra kerülése ordít egy összehasonlítót tesztért.

Már szervezzük!


Mellette – Ellene
  • Divatos forma
  • Tágas beltér
  • Jópofa belső
  • Érdekes műszerfal
  • Nagyon alacsony orr
  • Hangos dízelmotor

Kommentek

  • oszkopeter

    Kérdés hogy minek a 4×4 hajtás egy ilyen kicsi, valódi terepezésre alkalmatlan, földútnál durvább helyre sohasem keveredő kisautóba, amit az év 364 napján városban vagy autópályán fognak használni. A 14,5 mázsás súlyt pedig egyszerűen nem értem, ilyen tömeggel manapság felső középkategóriás autókat gyártanak. Nem csodálkoznék ha ezekkel a paraméterekkel az 1.6-os szívómotor városban simán bekajálna 10 litert, meg azért az is érdekelne hogy ezt a súlyos, magas kasztnit mennyire tudja megmozgatni egy kevésbé nyomatékos benzines.

  • xyxy

    “ám tíz darab fedélzeti tárolórekeszével és szintén tíz darab légzsák”
    Az csak hat légzsák, mert a függönylégzsákot nem 2*3-nak kell számolni, csak 1-1 van oldalanként. Ez eléggé kínos, hogy szakújságíró ilyet leír.

  • husky

    Akár mi lesz nekem a Chevrolet örökre Corvette meg Silverado pickup marad, meg a legendás V8! Vagy ez a Chevy vagy semmi más Chevrolet!

  • dpeterk

    Lassan két éve használom az 1.4 Turbo AWD LT változatot és nagyon kellemes az élmény. A fogyasztást városon belül 5.9L várson kívül finom tempóban 5,7L-ig tudom levinni.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.