Trax lesz minden tizedik Chevrolet?

Menetpróba: Chevrolet Trax

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.06.21. 07.36

A hazai bemutatón rossz földúton és jó sztrádán is meghajtottuk a Chevrolet új modelljét. Sztrádán volt jobb.

Röviden – Chevrolet Trax
Mi ez? Aprócska, divatos szabadidő-autó amerikai emblémával, Koreából
Mit tud? Négy személyre egész kényelmes, van belőle 4×4-es is
Mibe kerül?  Klíma nélkül, 1,6-os szívó benzinmotorral már 3 940 000 Ft-ért elvihető
Kinek jó? Bárkinek, akinek tetszik, és nem akar igazán kőkemény terepen autózni

A Chevrolet, ahogy manapság Európában ismerjük, tisztességes minőségű, Dél-Koreában gyártott autók gyűjtőneve, Opel technikával, de kicsit olcsóbban, kicsit merészebb formavilággal. kivéve a Camarót. Szerethető márka, de valami rémes identitászavar homályosítja el az arany keresztet, minden modelljével egyetemben, Sparktól Malibuig.

Mit kezdjünk azzal, amikor a powerpoint-bemutatón az 1935-ös, nyolcüléses Chevrolet Suburban, valamint Blazerek, Tahoe-k utódjaként, a Daewoo-szál teljes figyelmen kívül hagyásával prezentálnak nekünk egy négy és negyed méter hosszú, magas, kissé aránytalan, de kedves kisautót, ami műszakilag egy az egyben az Opel Mokka, csak digitális műszerfallal és másmilyen középkonzollal? Made in Korea?

Adatlap

Menetpróba: Chevrolet Trax

Trax  lesz minden tizedik Chevrolet? 1
Motor 1686 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 130 LE
Nyomaték 300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,4 sec
Végsebesség 188 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,9 l / 100 km

A Trax nevű kis SUV magyar sajtóbemutatóján már harmadjára vezethettük a nagyonúj modellt (európai menetpróba itt, amerikai menetpróba emitt olvasható), és a hazai premieren már az árakat is mind tudtuk, 1,6-os szívó benzinestől 1,7-es turbódízelig, összkerékkel, automatával. A felszereltségi szintek, extraárak is rég nyilvánosak, a mi konfigurátorunkban (bal oldali táblázat) ki-ki összeállíthatja a szája szerinti Traxot.

Ebben a nyúlfarknyi cikkben tehát csupán magyar földön készült Trax-fotókkal és néhány újabb személyes tapasztalattal szolgálhatunk a Peugeot 2008, Renault Captur, kicsit a Nissan Juke és főleg a testvérmodell, Opel Mokka arany csokornyakkendős konkurenséről.

Íme, a bizonyíték: tényleg Magyarországon jár már a Trax

Benzinnel csak aszfaltra!

Bár 1,6 literes szívó benzinmotor is található a palettán, ennek fő erénye, hogy klíma nélkül már négymillió alatti árat lehet vele az árlistára írni. No de ilyen kocsit nyilván senki nem fog venni, a Chevrolet úgy kalkulál, hogy a legtöbbet az LT felszereltségből (klíma, tempomat, MyLink nevű multimédia-rendszer, stb.) veszik majd. Egy dízel, összkerekes LT hatmillió, ugyanez a 140 lovas 1,4 turbóval 5,34.

A kellemesen nyomatékos turbós benzinessel dinamikusan, pörgősen autózhatunk a városban, országúton, sztrádán, a hatfokozatú váltóval 130 tempomatnál is csendesen jár a motor. Viszont terepen nagyon hamar megöli saját magát a Trax, ha benzines.

Már egész enyhe emelkedőkön sem bír ugyanis elindulni. Nagyon hosszú az egyes, nagyon falja az erőt a minden induláskor aktív összkerékhajtás (a Trax mindig 4×4-ben rajtol, és ha nincs kipörgés, csúszás, 3-5 km/h-nál fronthajtásra vált), csak rettentő büdös és drága kuplungégetéssel lehet boldogulni.

Praktikus kocsi a négy nagy ajtóval és a 357 literes, az Aveóénál majd' 70 literrel nagyobb csomagterével

Zajos, de spórolós dízel

Az 1,7 literes dízellel kicsit jobb a helyzet, bár ez a motor is fulladékony és itt is hosszú az egyes. 1500 feletti fordulattól azonban lelkesen húzza a Trax 14 és fél mázsás tömegét, sőt; a benzinesnél 50 kilóval nagyobb súly az első tengelyen a menetpróbán tapasztaltak szerint a kormányzás pontosságának és az egyenesfutásnak is jót tesz.

Csak hát ez a motor kissé zajos. Megöli az amúgy nagy tempónál is meglepően csendes Trax-kabin hangulatát a morgós, kellemetlen hangfekvésű dízel. Ha megjöttek a tesztautók, a benzinkútnál megnézzük, hány forinttal kompenzálja százon a Trax a diszkomfortot.

A dízel Trax konkurensei, listaáron
Chevrolet Trax LT+ 1,7 CDTI 4×4 (130 LE) 6 235 000 Ft
Mitsubishi ASX 1,8 Invite 4×4 (116 LE) 9 550 000 Ft
Nissan Juke 1,5 dCi Tekna 4×2 (110 LE) 5 790 000 Ft
MINI Countryman CooperD 1,6 All4 4×4 (112 LE) 6 959 000 Ft
Renault Captur 1,5 dCi Dynamique 4×2 (90 LE) 5 030 000 Ft

A Traxokat kesztyűtartóba dugott iPhone-okkal kaptuk meg a Budaörs-Etyek-Budaörs túrára. Ezeken a telefonokon futott az 50 euróért letölthető BringGo nevű app, amely a navigálást, zenelejátszást, egyéb multimédiás folyamatokat intézi a kocsi helyett. A Chevrolet új fedélzeti fejegysége ugyanis csak egy USB-s és Bluetooth-kapcsolattal hozzá kötött okostelefonnal együtt teljes.

Hamar belekarcol a bakhátba az érthetetlenül alacsonyra lógó orr

A rendszernek vannak előnyei – nem kell szakszervizben frissítgetni a kocsi rendszerét időnként, a navigálást nem kell megszakítani, ha gyalog mennénk tovább, az autó érintőképernyőjéről érhetünk el számos megszokott telefonos szolgáltatást, ilyesmi. Vannak persze hátrányai is. Az állandóan töltögetett telefon vörös izzásig hevül a kesztyűtartóban és gyorsan tönkremegy az akkuja, a GPS-vétel is gyengébb a telefonnal, mint egy rendes gyári autós rendszer külső antennájával. Mindenesetre a drágább Trax-változatokhoz mindenképp ilyen fejegységet kapunk, esszük, nem esszük…

Az idők szavának megfelelő informatikai korszerűséget némiképp ellensúlyozza a teli műanyag ajtóbelső és a drágább verziók üléseit szegélyező, Leatherette fantázianevű, de valójában a német taxik hányásálló üléshuzatára emlékezető műbőrkárpit. Az Aveo digitális műszeregységével és fantáziátlan klímakonzollal, ám tíz darab fedélzeti tárolórekeszével és szintén tíz darab légzsák nyújtotta példás biztonságával minőségérzetben, ár-érték arányban némileg vegyes képet mutatt a Trax. De összességében azért inkább tetszett.

A beltér egész tágas és komfortos, csak térdben nyom kicsit a középkonzol

Kicsit drágállom az autót (amíg a Dacia Duster létezik, minden más kis magas építésű kommersz kocsit drágállni is fogok), de van olyan cuki, tündibündi és édi, hogy megtalálhassa a maga vevőkörét.

Az aktuális mini-SUV divathullámot tekintve jogosnak tűnnek a Chevrolet latolgatásai, miszerint az idei évre tervezett nagyjából ezer autós hazai értékesítésből százat a Trax ad majd.

Hamarosan ennél objektívebb ítéletet is tervezünk mondani róla; a 2008-as Peugeot és a Renault Captur, meg persze a féltestvér Opel Mokka közelmúltbéli, szinte egyidejű piacra kerülése ordít egy összehasonlítót tesztért.

Már szervezzük!


Mellette – Ellene
  • Divatos forma
  • Tágas beltér
  • Jópofa belső
  • Érdekes műszerfal
  • Nagyon alacsony orr
  • Hangos dízelmotor

Kommentek

  • oszkopeter

    Kérdés hogy minek a 4×4 hajtás egy ilyen kicsi, valódi terepezésre alkalmatlan, földútnál durvább helyre sohasem keveredő kisautóba, amit az év 364 napján városban vagy autópályán fognak használni. A 14,5 mázsás súlyt pedig egyszerűen nem értem, ilyen tömeggel manapság felső középkategóriás autókat gyártanak. Nem csodálkoznék ha ezekkel a paraméterekkel az 1.6-os szívómotor városban simán bekajálna 10 litert, meg azért az is érdekelne hogy ezt a súlyos, magas kasztnit mennyire tudja megmozgatni egy kevésbé nyomatékos benzines.

  • xyxy

    “ám tíz darab fedélzeti tárolórekeszével és szintén tíz darab légzsák”
    Az csak hat légzsák, mert a függönylégzsákot nem 2*3-nak kell számolni, csak 1-1 van oldalanként. Ez eléggé kínos, hogy szakújságíró ilyet leír.

  • husky

    Akár mi lesz nekem a Chevrolet örökre Corvette meg Silverado pickup marad, meg a legendás V8! Vagy ez a Chevy vagy semmi más Chevrolet!

  • dpeterk

    Lassan két éve használom az 1.4 Turbo AWD LT változatot és nagyon kellemes az élmény. A fogyasztást városon belül 5.9L várson kívül finom tempóban 5,7L-ig tudom levinni.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.