A leggyorsabb Kia

Vezettük: Kia pro_cee'd GT

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.06.20. 16.45

Kifejezetten dögös külső, erős motor, és a konkurensektől szándékosan eltérő koncepció. A Kia pro_cee?d GT amolyan megmutatom, hogy ilyet is tudok autó, és éppen ez adja a vonzerejét.

Röviden -Kia pro_cee’d GT
Mi ez? A leggyorsabb Kia, 1,6 literes motorral, kitűnő minőségben
Mit tud? Sebességben  a konkurensektől lemaradni, mégis lenyűgözni
Mibe kerül? Legalább 6,29 millió forintba
Kinek jó? Aki szeret néha gyorsan menni, de kinőtt az állandó száguldozásból

Figyelem, gonosz találós kérdés következik: milyen sportos háromajtós kompakt autót vegyen az ember, ha szeretni kitűnni a tömegből? Naná, hogy Kia pro_cee’d-et! A második generációs háromajtósra ugyanis olyannyira nem kapott rá egyelőre a közönség, hogy szinte nincs is belőle az országban. Tegyük hozzá: teljesen indokolatlanul. 

Talán sokan csak egy igazán sportos motorra vártak, amit a pro_cee’d GT-re ígért a gyártó. Most eljött, itt van, ki is próbáltunk a héten Ausztria és Németország között félúton.

Igazi GT, nem pedig teljesítményhajhász

Kínos magyarázkodásnak is tűnhetne, de inkább logikus és megfontolt döntés, hogy a Kia nem akar konkurálni az olyan kétliteres turbómotorokkal felszerelt kompakt csúcsmodellekkel, mint a Golf GTI, Astra OPC, Focus ST vagy a Mégane RS. Utóbbiak mind jóval erősebbek, ráadásul jelentősen nagyobb múlttal és tapasztalattal bírnak a sportmodellek gyártásában. 

Az eltérés már a motortérben látszik, ugyanis a Kia az eggyel kisebb méretkategóriában jellemző 1,6 literes hengerűrtartalmat választotta, amely a saját fejlesztésű, közvetlen befecskendezésű benzinmotor feltöltött változata, biztató számadatokkal. 204 lóerő 6000/percnél, 265 newtonméteres nyomaték 1750-4500 fordulatszám tartományban. Az eredmény pedig egy tökéletesen harmonikus Grand Turismo, amely máshogy jó, mint a többiek. De mitől?

Agresszívan mutat a hagyományostól eltérő nappalifény


Piszok jól néz ki

Például ettől. A Kia formaterveivel eddig sem volt baj, és ennek újabb remek példája a pro_cee’d GT. A vezető formatervező, Peter Schreyer keze munkáját dicséri a forma, amely az olykor kifejezetten agresszív és túlfűtött részletek ellenére is sportosan elegáns tud maradni. Egy igazi ízléses darab.  

A hagyományos cee’dhez képest a lökhárítók, a lámpák és a hűtőmaszk is új, de az általuk csak jégkockának hívott nappali menetfény a legfeltűnőbb darab az autó orrán. A szokás LED-sor helyett két sorban 2-2 kockában LED-eket helyeztek el, amelyek egész agresszívan mutatnak, és Szörényi András kolléga szavaival élve, erős belsősáv-tisztító faktorral bír miatta a GT. Hátul ehhez hasonlóan mutatnak a lökhárítóba épített függőleges fényvisszaverők, amiket más autón talán gagyinak mondanánk, de a GT-nek kifejezetten jól állnak.

Az ülések jók, bár egy picit engedtük volna még lejjebb

A belsőn ugyanúgy látszik, hogy kitett magáért a Kia. Kapunk szép és jó oldaltartású Recaro-kagylóülést piros varrással, utóbbi a kormányon, a váltószoknyán is visszaköszön. Az anyagok mindenhol rendben vannak, abszolút elsőosztályú minőséget sugároz az utastér. Jó a kormány fogása, klassz a belevarrt logó, sőt, változtatható róla a műszerfali kijelző is. A hagyományos kilométeróra skálát gombnyomásra egy másik képernyő váltja fel, amely a sebességet digitálisan, számokkal írja ki, és megjelenik mellette az aktuális nyomaték és turbónyomás állásról is némi tájékoztató adat. Pofásan mutat, még ha egyáltalán nincs is gyakorlati haszna.

Megjárta a poklot is

Ugyan nem versenyzésre készült a GT, a Kia szerint 160 ezer kilométert tettek meg 150 km/órás átlagsebességgel, és megjárta a Nordschleifét is, ahol 480 kört karikáztak összesen, mire a teljes finomhangolás elkészült. Az ottani 8:45-ös köridő méretéhez és motorerejéhez képest nem rossz érték, bár a GT valóban nem csábít folyamatos száguldásra. Mindenesetre, ha véletlenül arra járunk, valamiben biztosan miénk lesz az elsőbbség: egyetlen hasonlóan gyors autóra sincs 7 év garancia.

204 lóerős az 1,6 literes turbó, 260 Newtonméterrel. Szépen muzsikál

A GT érzésre sem igazi sportautó, inkább egy felülmotorizált, elegáns kupé, ami ha kell siet, ha nem kell, akkor kényelmesen elvisz minket a célig. A 7,7 másodpercig tartó 0-100-as sprint bőven elegendő, akárcsak a 230 km/órás végsebesség, amit könnyedén meg is közelítettünk a korlátozásmentes német autópályán. A futómű a 18″-os abroncsokon is jól csillapítja az úthibákat, abszolút hétköznapi használatra tervezett az alapkivitelnél némileg feszesebb hangolással. Érzésre a kormányzás is sokat javult, de több visszajelzés még bőven elférne rajta. Mindenesetre a gyengébb kivitelekhez képest sokkal jobb az érzés, feltehetően a kisebb rásegítésnek hála.

Konkurensek listaára
Ford Focus ST ST2 (250 LE) 8 570 000 Ft
Mazda3 MPS (260 LE)  8 486 800 Ft
Opel Astra OPC (280 LE) 8 150 000 Ft
Renault Mégane RS (265 LE) 8 190 000 Ft
VW Golf GTI (220 LE) 8 723 210 Ft

Az 1,6 literes turbó érzésre jól húz, bár hátba vágó gyorsulás azért nincs, inkább csak tisztességesen megy.  Közepesen érzékenyen reagál a gázpedálra a motor, nagyon sokáig viszont nem érdemes húzatni – hacsak éppen nem vagyunk versenyben – mert felül már kezd elfogyni az ereje.  A motorhoz kapcsolt hatsebességes kézi váltó is teszi a dolgát, markoltunk már sportosabbat és sokkal puhábbat egyaránt. Hangra is sportosabb valamivel GT, hallani rajta, hogy nem egy átlagos kompakt.

230 km/h a végsebessége, százig 7,7 másodperc türelmet kér

Ötajtós is van belőle

A pro_cee’d GT mellett ötajtósban is készül az 1,6-os turbó cee’d GT néven. Ez nagyjából ugyanezt tudja, mint a háromajtós testvére, de a 4 centivel magasabb tetővonal miatt jobban elférni benne a hátsó sorban, amely az egyik legtágasabb a kategóriában. Árban nincs különbség közöttük: minkét kivitel 6 279 000 forinttól indul, amely egy alap kivitel. A xenonos, érintőképernyős MID kivitelért 400 ezer többet kell fizetni, míg az 500 darabos 1st Edition ennél még 1,2 millióval kerül többet.

A konkurensekhez képest nincs rossz árban a Kia, bár teljesítmény nyilván nem veheti fel velük a versenyt. A pro_cee’d GT viszont egyértelműen tisztességes iparos munka, amellyel a Kia bizonyítani szeretne, és ez egyértelműen látszik a minőségén. Ha nem a tizedek számítanak a versenypályán, hanem egy erős kompaktra van épp szükség, a GT jó vételnek tűnik.

Mellette – Ellene
  • Látványos formaterv
  • Minőségi összeszerelés
  • Tágas hátsó sor
  • Kényelmes, de feszes futómű
  • Csúcsmodellhez képes gyenge motor
  • Kevés visszajelzést nyújtó szervokormány
  • Stop-start rendszer hiánya
  • Mechanikus vagy elektronikus diffizár hiánya

Szavazás

Bejön a Kia pro_cee'd GT?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Géza a Cápa

    Mondjuk a belseje annyira nem is rossz…

  • Funkyman

    Szerintem semmivel se csicsásabb, mint bármelyik mai hot hatch. Na jó, talán a VW-csoport autóinál… de ott alapból az unalmasság (VW-fanboyok szokták letisztultságnak hívni) az alapkoncepció.

  • v_johny

    Én most “csakazértis” belecsapok a lecsóba, aztán dőlhetnek a mára szokásossá vált minőségű/hangvételű kommentek. Így meg úgy, meg én beteg vagyok, meg nem is látok, meg aztán ki kérdezett téged, jó-jó de a tömege ( <= csak segítek elindulni), de az Astra OPC anélkül tud ezen kategóriában a legszebb lenni, hogy nem is akar hatásvadász megoldásokkal operálni, kerüli a giccses (bazári) megoldásokat. Ráadásul műszakilag is hozza a kategóriája szintjét. ( <= Ne feledjétek, tudjátok, pár sorral fentebb, a tömege!) Meg lehet nézni a végeredményt…

  • v_johny

    Igaz, kár hogy nincs belőle 5 ajtós… Nem mintha megengedhetném magamnak ha lenne belőle…

  • menőmanó

    v_johny
    Üldözési mániád van? :)

    Az OPC nem ez a kategória, ha nem lenne elég egyértelmű.
    Az OPC-nek az Astrához sincs semmi köze azon kívül, hogy annak hívják.
    A Kiánál sokkal több a hasonlóság az 5 és a 3 ajtós között.

  • v_johny

    menőmanó:

    Tudod, olvasás majd értelmezés. Ez még mindig nem az erősséged. A cikkben a felsorolt autók közt ott az OPC-is…
    Tudom, a cikk nem jó, mert te azt mondod. Sőt, az OPC-nek semmi köze az Astra-hoz. <= Ez egy akkora orbitális világraszóló baromság, hogy erre nem lehet mit mondani.
    Akkor az RS Megane az nem Megane, a Focus ST nem Focus stb. mert ezeknek sincs köze szerinted a széria modellekhez???!!!! Opel Perfomace Center szerinted átdolgozott/továbbgondolt valami mást és elnevezte Astra OPC-nek? Ezek nem WRC-k hogy semmi közük a szériaautókhoz… Nagyon sokat voltál ma is a napon…

  • v_johny

    menőmanó:
    “A Kiánál sokkal több a hasonlóság az 5 és a 3 ajtós között.” És akkor meg mivan?! A Focus CC tök nem hasonlít a Focusra de a Megane CC és a “sima” Megane sem hasonlít egymásra.
    Felénk az ilyen mélyenszántó gondolkodással megáldott embereket inkább bevágják a szakadékba, mindenkinek jobb lesz alapon….

  • v_johny

    Persze Opel Performance Center az, csak a pipától nem látok ha egy ilyen zsenivel akadok össze….

  • Géza a Cápa

    Nem is vitatkoztam, csak elmondtam a véleményem:)… De okostóni egyből nekem jött a Ts Corollájával…

  • hioz

    Az én szememben kifejezetten mutatós ez az autó, nem bazári, bár feltűnő; az pedig nem is kérdés, hogy nem a Focus ST – Astra OPC – Megane RS trióhoz mérendő.

    A tesztelői értékelésnél épp ezért nem értem, miért kerül a negatívumok közé a teljesítmény – az autó nem gyenge abban a körben, ahová tartozik. Sőt, másutt azt olvastam, 4.-ben kb. 5 mp alatt letudja a 60-100-at például, ami igencsak tekintélyes érték, áttételezéstől függetlenül is. Nyilván a gyorsulása sem rossz, nehogy már azt a látszatot keltsük, hogy a 2 literes tdi-k letolják ezt az autót…

    Hamarabb választanám, mint az imént emlegetett triumvirátus bármely tagját (azzal együtt, hogy az OPC szebb, és azért kipróbálnám a kegyetlen erejét), mert a normál használhatóság és sportosság ideálisnak tetsző elegyét adja.

  • fank1970

    Lehet, hogy gyengébb, de vagy 2 mázsával könnyebb is, különösen az opelnél (ahol nem tudnak másfél tonna alatt autót gyártani…). A vezetési élményt (és még egy csomó mást is) ez eléggé befolyásolhatja.

  • v_johny

    fank1970:

    Így van, a tömeg meghatározó VERSENYPÁLYÁN mert ott befolyásolja a VERSENYAUTÓ viselkedését.
    Nevetséges abban a hittben élni, hogy egy utcai autónál hétköznapi -ésszerű- körülmények között (használat mellett) +/-100kb bármit is befolyásol. Vagy gondolom életszerű, hogy amikor épp utaztok akkor egy szerpentines szakasznál a család szépen ki a motyóval és buszozik szépen mert rontják az autó viselkedését…
    Abban is reménykedem, hogy amikor elkap a hév, akkor az asszonynak nem kell kiszállnia a kocsidból a lámpánál mert a melletted lévő autós (akit épp szeretnél legyorsulni) egyedül van, és hát ugye a tömeg…
    Egy autó használhatóságát és élvezhetőségét továbbra is elsősorban a futómű/kormányzás-hajtáslánc-váltó-vezérlés egységeinek komplex összehangolása határozza meg, a tömeg sokadlagos egy utcai autónál. Egy utcai hangolású autó lehet akár mennyire könnyű is ha az előbb említett egységek közül bármelyik is el lett szúrva, akkor megette a fene.

  • Kempelen10.

    Johny, beteges hazudozó a gyerek.

  • menőmanó

    v_johny
    Vicces vagy te dzsonifiú.
    Amikor vitáztunk többször írtam neked érveket, indokokat, de mindig “elengedted a füled mellett”.
    Szajkózod a hülyeségeidet lejáratva magad. Nem tudsz túllépni a témán, hogy az Opel indokolatlanul nagyobb tömegű a versenytársaknál. Véded a védhetetlent ezzel is kiröhögtetve magad.
    Nem tudod felfogni, hogy egy 6 milliós 1,6-os turbó és egy 8 milliós 2 literes 280 lovas turbó (A garanciája vicces, mert nem bíznak a saját termékükben. Egyébként nem is csodálom.), nem egy kategória.
    Hivatkozol az autóipari hátteredre és a mérnöki voltodra, aminek semmi látszatja nincs.
    Nem érted a leírtak lényegét és még te osztod az észt, ledegradálva a másikat.
    Túl sokat képzelsz magadról dzsoni és nincs itt Árnika, hogy segítsen, csak egy szánalmas kempelen akivel szégyen közösséget vállalni, de neked már ő is jól jön.
    Szedd össze magad, hisz szakmabeli vagy vagy mifene! :)

  • Kempelen10.

    És amikor valaki olyat ír, ami nem tetszik neked, akkor bepanaszolod a szerkesztőknél menőmanó! Professzor, nagy panaszlevél író vagy te.
    Nagy egy gyökér vagy te bazdmeg, egyszer belelép valaki a torkodba.

  • menőmanó

    Kempelen10.
    Megint szárnyal az a primitív fantáziád? Te is ide jársz kezelésre?
    Ez egy autós oldal.
    A rolleres gyerekek nem itt vannak. Tudod jobb helyeken van játszótér, ott lenne a te helyed.

  • Kempelen10.

    Menj panaszkodni menőmanó, mondom, hogy hazudsz. Ezt is letagadod, erről beszéltem. Kezelted magad te, talán még nem késő. Írjad hát a levelet most is, hogy itt bántanak téged.

  • v_johny

    menőmanó:

    Az a gond az érveléseddel (vagy mi is akar lenni ez a sok sületlenség), hogy egy adott terméket (legyen jelen esetben egy gépjármű) a gyártója tud pozicionálni vagy annak hiányában majd a piac sorolja be valamelyik kategóriába/szegmensbe. Ha a fejed tetejére állsz, akkor sem te egymagad fogod meghatározni, hogy ez az autó miért a cikkben szereplő autókkal van együtt említve. Gondolom okkal, feltételezem hogy a cikk készítője több rálátással (esetleg háttérinformációkkal) bír mint te.
    A hozzászólás lehetőségének lényege, hogy hozzá lehet szólni a cikkhez. A cikkben vannak adatok és mondatok, ezeket lehet véleményezni. A cikk, az épp aktuális Cee’d modellcsalád legerősebb tagját hasonlította össze a vele azonos méretű konkurensek legerősebb modelljeivel. Ezen neked mi olyan felfoghatatlan?

  • v_johny

    menőmanó :

    Ha tudnád értelmezni azt amit olvasol, akkor rég rájöttél volna már arra, hogy én nem az “indokolatlan” tömeg-differenciát vitatom. Azt próbálom megvilágítani, hogy utcai autónál nem érzel meg 100kg-os különbséget. Kíváncsi lennék arra, hogy ha összegyűjteném a tömeg kérdésen lovagló csoportot, és beültetném őket egymás után 4 tök egyforma autóba úgy, hogy a csomagtartóban különböző mértékben osztanék el 100kg-ig súlyt, akkor mi lenne a végeredmény. Mindenféle tippelgetés lenne, mert meg egyik sem érezné, sőt, lehet hogy fogalmuk sem lenne hogy egynémelyik autóban plusz tömeggel tették meg ua útvonalat….

  • menőmanó

    v_johny
    Itt arról van szó, hogy a Kia kihozott egy 1.6-os turbót aminek GT nevet adtak. Egy dilettáns cikkíró melléteszi az említett sokkal komolyabban árazott és motorizált autókat, amik köszönő viszonyban sincsenek a cikkben szereplő autóval. Az említett “versenytársaknak” egyébként van 1.6-os turbója és még az áruk is hasonló.
    Engem nem érdekel, hogy mi a képzettsége vagy a tapasztalata az írónak, mert egyértelmű, hogy hülyeség amit csinált. Ehhez nem kell komoly iskola. Tehát nem fogadom el.
    A felesleges tömegnél pedig az az igazság, hogy valóban nem lehet mindig egyértelműen érezni a pluszt, de mint mérnöknek el kell ismerned, hogy ezáltal többet fogyaszt az autó és ha nem is élezzük ki és sokakat nem is érdekel, de ugyan azzal a felszereltséggel és motorral a könnyebb autó gyorsabb és rugalmasabb is. Tehát egyértelmű hátrány a plusz tömeg. Nem hiába küzd minden gyártó a csökkentésén.

  • menőmanó

    Kempelen10.
    Csak a miheztartás végett:
    Nem hazudozom.
    Nem szoktam panaszkodni és levelet írni, sőt még összefogni sem másokkal egyesek kizárása miatt.
    Bántanak engem? Vicces!
    Még téged is elvisellek, hiszen szórakoztat a hülyeséged. :)
    Ha nem így lenne, akkor nem járnék ide.

  • MetroGoldwinMayer

    v johny

    Mondjuk nem értek veled egyet a súlykérdésben.

    Nem véletlen görcsölnek rajta a gyárak, 20 éve egy 90 lovas benyás kisebb kocsi sportosnak volt mondható, ma ehhez 150 ló kell.

    1) a városi fogyasztásban érezhető 100 kiló diffi /ez árinti az autósok 95%-át/ ugyanígy a könnyebb autó kevésbé eszi a gumit
    2) valóban utcai autóban nem első szempont a kg/le arány, de ez mégiscsak egy sportmodell.
    3) nem tudom vezettél-e 1 literes Corsát pl., bizony becsukott szemmel is érezhető hogy egyedül ülsz-e benne v. ketten (neadjaisten még többen) vagytok, és ez akkor is igaz ha bélabácsisan 3000 alatt tartod a fordulatot (felette meg duplán)

    1 szó mint száz ha valamit meg lehet csinálni könnyüre is, akkor a könnyebb a jobb.

  • Mahler

    v_johny.

    Én sem értem, miért lovagolsz a súlykérdésen-akár egy utcai autónál is- amikor valóban az egyik gondja az autógyártóknak a súlyfelesleg lebontása. Nem számít 1 mázsa?!- ez egy mérnöktől- ha igaz, amit mindanak- durva dolog, bizony számít! Éd ahogy mondják, anyám a maga 97 kg-val ha beül, azonnal észreveszem-és a kordé is. A beszélgetés lényegét elvesztetted menőmanóval és egyszerűen otthagyod a témát, amikor sete-suta szöveggel elmenekülsz. Lásd az egymilliós opel témát, ahol tettetem neked egy ajánlást az igazam állítására- rá sem bagóztál, mert tudtad, hogy vesztettél. A cikkíró olyan bagatell hanyagsággal vetette papírra a véleményét, hogy lehet sírdogálni a szakmaiatlan kivagyiságán.MetroGoldwinMayer szépen ecsetelte a súlykérdést. Tegyél be egy utcai kocsiva két 50 kg-os cementzsákot és érezni fogod- a kocsiddal együtt a küllönbséget. Üdvüzlet neked.

  • v_johny

    MetroGoldwinMayer :

    A könnyebb tömeg lehet jobb műszaki szempontból (bizonyos határig), de én ezt nem is vitattam sehol. Egy 1.0-ás Corsa vagy egy OPC Astra (és kategóriája, hiszen erről szól a cikk és a hsz-ek) nem egyformán fog reagálni a 100 kg-os tömegváltozásra. Sőt, egy kellően erős autónál a stabilitás ás úttartás kapcsán szükség is van bizonyos optimális tömegre, különben a jó gumi és jó futómű nem fog tudni érvényesülni.

  • v_johny

    MetroGoldwinMayer:

    “1) a városi fogyasztásban érezhető 100 kiló diffi /ez árinti az autósok 95%-át/ ugyanígy a könnyebb autó kevésbé eszi a gumit…” Akkor a támadott Astra, Insignia, Corsa a többletsúllyal miért tudja a kategória átlagát hozni? Mert többet nem fogyasztanak, sőt…

  • v_johny

    Mahler:

    Nem tudom miért fáj az neked, hogy nem vagyok kíváncsi a gyári 20 éves 200ezret futott fékeidre és a 20 éves még ki nem égett izzóidra. Nem megkérdőjeleztem a valódiságát az állításodnak, műszakilag tartottam aggályosnak. Anno is rád hagytam, most is ezt fogom tenni.
    A Te autóid megérzik a 100kg-ot, ettől még kár messzemenő következtetéseket levonnod. Neked olyan van, ami megérez egy felnőtt többletet, ez van. Tudod, egy több száz lóerős autó nem érzi meg, és egy mai modern átlagautó sem. Ezen lehet elmélkedni és dolgokat belemagyarázni, attól még tény marad.

    A ‘sete-suta’ jelzőt inkább hagyjuk mag a te tökéletesen nulla tartalmú hozzászólásaid minősítésére. Itt is belibbensz, a cikkhez és a témához érdemben semmit nem teszel hozzá, csak jössz a gyerekes zagyvaságaiddal. Sorry, még mindig nem vagyok kíváncsi erre sem…

    Továbbá, attól még mert valaki rád hagy valamit, az nem jelenti azt hogy igazat ad neked, csak nem kíván rád több időt pazarolni az értékes idejéből. Ha nem reflektál a sületlenségeidre, az meg inkább azért lehet, mert van ezer más jobb és hasznosabb dolga mint a te kis gyerekes lelkivilágod dédelgetni…

  • v_johny

    menőmanó :

    Csak egy kérdés: szerinted miért küzdenek a tömeg folyamatos csökkentése kapcsán a gyártók?

  • MetroGoldwinMayer

    v johny

    Nem támadok én semmit, sőt van 2 Opelünk is….

    Astra 1.4turbo 120 ps vs.
    Golf 1.4 tsi 122 ps

    http://www.cars-data.com/en/opel-astra-1.4-turbo-120hp-edition-specs/29046
    http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-1.4-tsi-122hp-trendline-specs/50514

    100 kiló a Golf javára, átlagfogyi Golf 6,2 Astra 5,9

    Hogy lehet ez? Az Opelosok megvariálták a váltóáttételeket, a fizika az fizika….Astra 11 alatt, Golf 9,5 alatt van 100on, ami nagy különbség.
    A Golf még az 1.2es alapturbóval is agilisabb ennél az Astránál. Ha meg ugyanolyan lenne a váltója, akkor meg takarékosabb lenne.

    Szerintem..:)

  • MetroGoldwinMayer

    v johny

    Igen, ha úgy nézem, inkább a Golf VI 1.2 tsi 105 ps van pariban a fenti Astrával menetteljesítményben.

    Ez viszon már 150 kilóval könnyebb, ennek megfelelően a fogyasztása csak 5,2 (és városban igazán nagy a diffi)

    http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-1.2-tsi-105hp-bluemotion-techn.-edition-specs/50503

  • fank1970

    Úgy tűnik, az autógyártók nem tudják, hogy a tömeg csökkentése másodlagos… Nem hinném, hogy van olyan új típus, aminél nem ez lenne a középpontban (még az új hetest is ezzel harangozták be…).

  • Géza a Cápa

    Hát az sem teljesen mindegy, hogy a plusz tömeg egyenletesen, megtervezetten oszlik el, vagy cementes zsákként…

    Metro!
    Az Astra vagy 20 centivel hosszabb ezt vedd bele, persze nem tágasabb nem is nagyobb a csomagtartó, de attól még hosszabb, ilyen lett a design miatt, a platform miatt, stb… centinként ha csak 3 kilót veszünk már meg is van 60 kiló a 100-ból, a maradék 40 kilót meg már tényleg nem számít közúton… Szóval semmi baj nincsen vele…
    Másrészt az 1.4 122Le tsi-t a 140 lovas turbo-val szokták hasonlítani, szóval nincs meglepetés, hogy a másikat meg az 1.2tsi-vel illik…

  • MetroGoldwinMayer

    géza a cápa

    Hát, gondolom a Mazda3nál nem hosszabb, és az is könnyebb. Ahogy az új 5 méteres 6-os Mazda is könyebb az Insigniánál, de még az Astránál is. Persze az vadizsírúj.

  • menőmanó

    v_johny
    Miért csökkentik a tömeget?

    Szerintem a következők miatt:
    1. Kisebb a környezetterhelés (fogyasztás, káros anyagok kibocsátása).
    2. Anyagtakarékosság (nagyobb szilárdságú, acél kisebb keresztmetszetek)
    3. Nagyobb a hasznos terhelhetőség.
    4. Jobb menetdinamika és jobbak a menetteljesítmények.
    5. Kevesebb terhelés jut futómű alkatrészekre ezáltal azok tartósabbak lehetnek.

    Hirtelen ennyi jutott eszembe, de nálam hozzáértőbbek biztos ki tudják egészíteni.

  • Mahler

    v_johny!

    Értened kellene a matematikához és a fizikához. Sajnos a butaságot nagyon nehéz lekörözni, de azért nem lehetetlen. Azokra figyelj- ha rám nem akarsz picikém- akik értenek a matekhoz és fizikához, sőt mon dják is neked. Általános iskola 7 osztály!!

  • manitou8

    mahler ahogy nézem nem egyedül van itt, korika is hasonló szintet képvisel..

  • v_johny

    menőmanó:

    Így van, az 1.-es pontban említed Te is, ez az elsődleges szempont. Nem műszaki oka van elsődlegesen, nem teljesítmény optimalizálás mindenek felett, egyszerűen az emissziós normáknak kell megfelelni. A motorokat egyre jobban fojtják meg
    a szigorodó kibocsájtási határok betartása végett, emiatt kell legfőképpen a tömeget csökkenteni. Nem dinamikai célokból, a teljesítmény fokozása nem a tömeggel történő játékon múlik…

  • v_johny

    Mahler:

    Te annyira sötét vagy, mint épp kint a felhők… Rajtad nem lehet segíteni, de nem is éri meg, gondolom ezért sem fektetett régebben sem a környezeted abba energiát, hogy fény gyújtson a primitív fejedben…

  • Aron

    MIERT A CIM????
    AMEDDIG AMERIKABAN ES DEL-KOREABAN MINDEN MASODIK KIA 2.0 TURBOS BENZINES /274 LOEROS MOTORRAL JAR ES MINDEN 5 IK KIA V6 OS 290 LOEROS ES MINDEN 100 IK KIA 429 LOEROS 5.0 LITERES V8-AS MOTORRAL VAN SZERELVE ADDIG LEGYENEK SZIVESEG ES NE ALLITSANAK EKKORA BADARSAGOT AZ OLVASOK ELOTT, HOGY EZ A LEGGYPRSABB KIA. KOZEP-KELET EUROPAI ELKORCSULT ATOSVELEMENYT NEM SZABAN MEG ELKORCSITANI AMIG A MAGYARORSZAGI PIAC A KIANAK ANNYIT SEM SZAMIT, HOGY EGY LEHUZOST LEGYARTSON PLUSSZBAN. TEHEAT AMI MAGYARORSZAGON A KIA FORGALMAZ…VAGY JAPAN AUTOK VAGY KOREAIAK AZ NEM TUKROZI A VILAG AUTOSPIACAT ES MINOSEGET ES EZEN MARKAK ELISMERTSEGET REALISAN….STB.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.