Renault Clio RS – Nem ezt vártuk

Teszt: Renault Clio RS 1.6 Turbo

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.06.17. 06.00

Kipróbáltuk a legizgalmasabb kisautó, a Clio RS legújabb változatát. Oda a kétliteres szívómotor, helyette itt a turbó és a kötelező duplakuplongos sebességváltó. Sírva nevetünk.

Röviden – Renault Clio RS 1.6 Turbo

Mi ez?

A leggyorsabb Clio, de már sokkal emészthetőbb formában
Mit tud? Mindent, amit egy normál kisautó, csak sokkal gyorsabban 
Mibe kerül? 6,39 millióba
Kinek jó? Aki szeret néha gyorsan menni, de kinőtt az állandó száguldozásból

Clio RS. Sokat mondó név. Több mint egy évtizede már, hogy a Clio Sport lemossa legtöbb ellenfelét úton és versenypályán egyaránt, és az egyik, ha nem a legizgalmasabb és a legjobban sikerült sportos kisautó a piacon. Az RS – azaz Renault Sport – névvel ellátott autókért a kezdetektől fogva egy külön részleg felel a franciáknál, ahol az elsődleges szempont mindig  is a vezetési élmény fokozása volt. És milyen jól sikerült eddig!

Az első hivatalos Clio RS 1999 óta létezik, az akkori második generációval kezdődik a sikertörténet. Illetve nem egészen, mivel az első generációból is készült már egy kétliteres benzines kivitel, majd jött a Clio Williams, amiért a mai napig jó pénzt fizetnek a gyűjtők – RS jelzés nélkül is. A kétliteres szívó benzinmotor és a kiemelkedően sportos viselkedés viszont akkor is megvolt, és azóta nem változott. Egészen mostanáig!

Kereken 200 lóerős az 1,6 literes turbómotor


Ez már nem a régi Clio RS

Az új Clio RS több ponton is szakít a hagyományokkal, és ahogyan ez lenni szokott, sokan éreznek emiatt szomorúan. Mi is. Oda a kétliteres benzinmotor, helyét egy 1,6 literes turbómotor váltja fel.  Ez persze még nem lenne tragédia,  ültünk már kifejezetten élvezetes turbós kisautóban, elég csak a Corsa OPC-re gondolni.

Sőt, pont ez az a szint, ahol még kezelhető marad a turbómotor az arra jellemző magasabb nyomatékszinttel, ellentétben egy sokkal erősebb M5-ös vagy E63AMG-vel, amelyek szinte vezethetetlenek. A Clio 240 newtonméteres nyomatékcsúcsa még bőven kezelhető, és mivel már 1750-es fordulattól rendelkezésre áll, komoly eredményeket hozhatna gyorsaságban. De nem hoz.  

Nem sikerült kifejezetten jól ez a motor, és ennek több oka is van. Lusta! Talán ez a legbosszantóbb tulajdonsága, és bőven kompenzálhatná a többit, ha ebben jól teljesítene. A konkurensek nagy része sajnos kivétel nélkül élénkebb gázreakcióra képes. Talán ez az oka annak is, hogy úgy érezzük, nem húz jól alulról a Clio. Hiába mondanak mást a számok,  Corsa, a 208 GTI és a Fiesta ST is jóval fickósabban indul meg érzésre kis fordulatról.

Sportosan szól, visszadurrog, de nem olyan hangos, mint az elődje

Sokat fogyaszt: a downsizing korszak és a papíron megideologizált füstmentes utcakép teljes megcsúfolása a Clio. A turbómotor egyik magyarázata a Clióban a gyár részéről a szabványos mérési ciklusban mutatott  kedvezőbb fogyasztási érték. A kétliteres szívómotorral ellentétben a turbó 6,3 literből is kihozható 100 kilométeren, feltéve, hogy teljes mértékben figyelmen kívül hagyjuk azt, amire valójában készült ez az autó.

Az élményautózást. Minden tiszteletem annak, aki ezt képes kihozni belőle, másrészről egy sportmodellnél nem ez a vásárló célja. Hogy mi a valódi fogyasztás?  13-14 liter városban, de nagyjából 20 kilométernyi országúti tempónak megfelelő száguldással ezt sikerült 17 liter fölé is feltornászni. Ez pedig nagyon sok.

Nem segít az EDC, azaz a duplakuplongos váltó sem

Mintha nem lenne elég, hogy az új RS kizárólag ötajtós kivitelben választható, még egy kötelező duplakuplongos automata váltót is ránk erőltet a Renault. Ezzel kevesebbet fogyaszt, jobban gyorsul az autó. Elvileg. Kézi váltós híján ezt sosem tudjuk meg, de érzésre korántsem vagyunk biztosak.  

Ugyan a 150 milliszekundomos váltási idő nem tűnik rossznak, de azért messze van még egy DSG-váltótól. Automata módban magától váltja felfelé is a fokozatokat, amivel utcai körülmények között nincs is semmi baj.

Kanyargós úton viszont ne várjunk csodát, a kigyorsítások sokszor visszaváltással, és megtorpanással kezdődnek, ha nem magunk csináljuk időben a visszagangolást. Ezt az RS drive feliratú gomb megnyomásával érhetjük el, ha a váltót manuális módba húztuk. Ekkor a Sport mód után Race üzemmódba kapcsol a szerkezet, és mellett a kormányzás, a gázreakció is sportosabb beállítást kap.

Kizárólag duplakuplongos váltóval rendelhető. Sajnos

Találunk váltófüleket a kormány mögött, bár azok a kormányoszlopra vannak rögzítve, így már egy enyhébb törésben is előfordul, hogy az elforduló kormányról már nem éri el az ujjunk azokat. Ilyen helyzetben biztosabb maga a váltókar, amelyen legalább a fokozat választást jól csinálták meg, előre felé kapcsolhatjuk vissza, hátra felé pedig magasabb fokozatba.

A váltókar egyébként ritka olcsó és zörgő műanyagból készül, kár érte. Mint ahogy azért az éles csippanásért is, ami a váltásra figyelmeztet rendkívül irritáló hangon.

Hogy valami jót is szóljunk a váltóról: rajtprogram is van rajta. Ehhez Sport vagy Race üzemmódban kell benyomnunk a féket bal lábbal, majd a két váltófülecskét egyszerre magunk felé húznunk. Rövid időn belül jön a Launch Controll ON felirat a műszerfalon, és máris nyomhatjuk a gázt a jobb lábbal, miközben a féket és a váltófüleket is tartjuk.

A motor felpörög, a fordulatszámmérő 2500-nál megáll, és ekkor a fék pedál felengedésével indíthatjuk a startot. Ezzel 6,7 másodperc alatt lehetünk százon, amely az elődhöz képes két tizedes előnyt jelent. És kifejezetten jó móka.

Renault Clio RS  és konkurensei
Renault Clio RS (200 LE).
6 390 000 Ft
Peugeot 208 GTI (200 LE). 5 880 000 Ft
Citroen DS3 Racing (207LE) 8 809 000 Ft
Ford Fiesta ST (182 LE) 6 170 000 Ft
Opel Corsa OPC (192 LE) 6 020 00 Ft

Élmény másként

Aki idáig eljutott, mostanra sejtheti, hogy az új Clio RS nem az szenvedélyes sportmodell mint eddig volt. Nem búg bántóan benne a kipufogó, mint ez elődjében, cserébe apró visszadurogásokkal örvendezteti az utasokat. 

Sokat javult a menetkomfort is, de a másik oldalon ezzel pont az a varázs veszett el, ami korábban annyira csábított a száguldásra. Komolyabb minőség benyomását kelti az RS, mint eddig bármikor, és így inkább hasonlít egy BMW-re, amit alaphelyzetben jó vezetni, de ha úgy adódik, képes gyorsítás közben is örömet okozni. 

Gyorsnak pedig gyors maradt, bár a versenypályás mérések szerint kissé lemarad elődje mögött. Azt hogy a konkurensek képest mit produkált, az hamarosan kiderül összehasonlító tesztünkből. Addig is bátran ajánljuk a Clio RS-t mindenkinek, aki picit megkomolyodott és kiautózta magát az elődök valamelyikével. Mert a butított “hülyegyerek faktor” ellenére a Clio RS még mindig nagy élmény.

Összehasonlító tesztünkből hamarosan kiderül, melyik a legjobb sportos kisautó

Mellette – Ellene
  • Mindennapi használhatóság
  • Erős motor
  • Stabil, de nem kemény futómű
  • Jó fékek
  • Rajtprogram
  • Csak duplakuplongos váltó
  • Lassú váltás sportos vezetésnél
  • Kevésbé vérszomjas az elődhöz képest

Szavazás

Renault Clio RS 1.6 Turbo - mennyire jön be? Értékeld 1-től 10-ig

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • OKdoki

    Az általam vezetett, 1.4-es DSG-s autóknál(Polo 85, Golf 122), ugyanúgy visszaváltással és meg-meg torpanással kezdődnek az erős kigyorsítások. Igaz, vezetem egy dízel Passatot is, de ott nem volt elég időm ezt tanulmányozni. Az biztos, hogy a Passatban akkora nyomaték volt már 1500 környékén, hogy erősebb gyorsítás sem feltétlen kezdődött visszaváltással, így harmonikusabbnak tűnt. Ráadásul az 6 sebességes, olajos DSG, ami nem ugyanaz.

  • manitou8

    hát persze hogy ez kéne semmiféle dsg ami szétesik!
    150ms lassú?? ugyan gyerekek!!
    ez az autó kéne, nagyon is, bár valóban kár a 2.0 szívómotorért,a turbók csak eu ciklusban fogyasztanak kevesebbet.
    de hát ezen az oldalon mindig is ütitek a japánokat a szívómotorokért, úgyhogy most ezért dícsérni kéne a renaultot..

  • Gianniz

    Ez a fogyasztás szánalmas. Pláne ha még érzésre lusta is, akkor mi értelme? Nekem 2.0 TFSI 250LE-vel simán kijött 9-11 literrel. És az ezt a fostalicskát a földbe döngöli. Egyébként meg, ha már élményautó, akkor az automata teljesen értelmetlen, nagyon rossz tendencia ez. Az ilyen hülyegyerek autók közül az utóbbi időben messze a Fiesta ST a legértelmesebb választás.

  • v_hami

    Szia Gianniz! A Clio védelmében el kell mondani, hogy a 13 liter folyamatos padlógázzal való gyorsítással jött ki. Halvérű kollégák simán kihozták a 10 liter alatt városit belőle. És ez nem is annyira megterhelő, mert ezzel az RS-sel már lehet lassan is menni.

  • Csatsa

    A fogyasztásról talán akkor kellene nyilatkozni korrektebben ha nem 100 max 150km tesztre kapja meg az ember mert túl hosszú a tesztelni szándékozó újságírói sor! Egyértelmű hogy örül hogy végre beleülhet az új clióba és egyből lámpától lámpig veri neki + rajtprogram stb! Gyakorlatilag nem fedi a valóságot és lehet nem a pillanatnyi fogyasztásmérőt kellene nézni! Egy barátomnak VI-os R golfja normál szabályos közlekedéssel 10literből jött ki városban. (2.0 Turbo 270 le összkerék), ha nagyon verte neki akkor is megállt 15-16 liternél. Szerintem városban a clióval is el lehet járni 8-10liter között vezetési stílustól függően, az meg ha taposva van neki akkor valamit valamiért elven működnek a dolgok. Pl: E60 M5 Hamann 574 le 17-32 liter között evett 100km-en vegyesben különböző helyeken (város-országút-autópálya) és stílusban használva.

  • MetroGoldwinMayer

    Előző 2 Civic Type-R. Ez egy fospumpa, a Swift Sport jobb ennél.

  • menőmanó

    Jól elcseszték ezt az autót.
    Szánalmasnak tartom, amikor egy kimondottan sportos autónál nem adják meg a kézi váltó választásának a lehetőségét.
    A turbósítás már csak hab a tortán.

  • Kempelen10.

    A Citaro is turbós és automata menőmanó professzor, azzal sosincs bajod. Jó neked a turbós 146os szerintem is. nem Alfában, hanem Citaróban, de jegyet vegyél, ne bliccelj, ahogy szoktál, mert az csúnya dolog.

  • ACC.600

    dzsánni!
    ne keverd ide a 250 lovat mert idekeverem a Megane RS-t és te sírva pisilsz a sarokban szégyenedben……
    Na az a “fostalicska” döngölte földbe az összes ellenfelét pályán.
    Capisci? Vagy inkább érted sukár tesó?????

  • ,L Rómeó

    megane rs csigaevő!!
    ne hasonlicsd vw-hez kisöcsi ha értessz az autókhoz!
    és ne mérjed vw-hez.
    (és ha nem hasonlítod és nem méred hozzá hogy gyözhetnne elene te fogyi?)

  • ,L Rómeó

    megane bénnán is néz ki ahogy ezis!
    okádék!
    bezeg a vw golf gti!

  • ,L Rómeó

    még turrbo sincs benne!!
    fos

  • ,L Rómeó

    bocs, mielöt oktat vmi hüje csigaevő, van bene.
    de minek ebbe turrbo?
    fostalicska renault!

  • RenaultF1Team

    OFF!
    ,L Rómeó… Te szándékosan írsz helytelenül? Vagy ez egy új stílus? Nem bántásból :-) Písz

  • menőmanó

    ,L Rómeó
    Ezt még a dízel Golfod is veri utánfutóval, nem? :)

  • Gianniz

    Egyenesről beszéltem kisöcsi. Közúton szart sem izgat, hogy pályán milyen gyors, amikor elpattogsz a kátyúkon. A közúti versenyzés kizátólag az egyenesekről szól 99%-ban. Másrészt egy 250-260LE TSI motoros autó simán elverhet egy Megane RS-t is egyenesben:

    http://www.zeperfs.com/duel2906-2978.htm

    Ettől függetlenül jó gép az a Megane RS, de az új Golf7 GTI P.Pack-os mindenben jobb már most is, az új Megane RS meg le lesz butítva. Végül, de nem utolsó sorban a Megane RS-nek is van egy nagy baja, méghozzá az, hogy francia.

  • ,L Rómeó

    renault f1!
    nem a irrásomon kel tanárrkodni hanem a szagtudásomat el ismerni autókban!
    (és akkor most Renaultf1 vagy vagy Písz? döncsd el)

  • ,L Rómeó

    menőmanő te trol.
    “a Megane RS-nek is van egy nagy baja, méghozzá az, hogy francia” mit nem érrtesz?
    aszt hogy toyota meg egy jappán szusihuszár, az a baja?

    új megane meg le lesz butítva!
    igy szokot ez lenni!
    én hisszek neked DZsánni, gyárból súkták? (én amugy is tuttam).
    vw for ever!

  • mtbe

    a Meganok jól néznek ki, akár RS, akár mezei :)
    turbó és automata váltó…kár
    és ki tudja, hány sportmodellt rontanak meg így

  • Csatsa

    L.Rómeó, dicsak buksi dróton dzsavel a net vagy mobille?
    Szedd már magad össze ember! Talán meg kellene tanulni írni aztán meg talán megkellene tanulni nem tollkodni mert még értelmeset nem sikerült a vezess.hu oldalán írnod. Olyan vagy írásban mint éneklésben a Bikicsunáj! Magyarul nem fonetikusan kell írni Te fogyatékos.

  • Kempelen10.

    Gumihiba.

  • pécsimunkás

    Csatsa,te meg vedd észre az iróniát.
    És gondolkodj el azon, ki is a fogyatékos?

  • Csatsa

    Pécsimunkás!
    Szerintem lett volna lehetőséged bővebben kifejteni hogy konkrétan mire gondolsz, de látom kérdez-felelek játék lesz a vége! Nem hiszem bármilyen párhuzamot kellene vonni köztem és a sukármen között bármennyire is irónikus szerinted.

  • manitou8

    az az irónia, hogy ugyanazt szajkózza ez a Rómejó gyerek, mint egyes emberek itt, akik magukat nem veszik észre mekkora eszementek…
    így, hogy ő szajkózza ugyanazt, így feltűnik nekik milyen hülye stílus ez… és lázadnak ellene:)
    mert magukra ismernek:))

  • Csatsa

    Manitou8
    Tisztában vagyok az irónikus szó jelentésével éppen ezért nem értem miről beszélsz és ezek szerint Te sem érted hogy én miről beszéltem korábban és ha kétséged van a valóságtartlama felől amit leírtam, akkor az a te bajod! Nem légbőlkapott trollkodós hozzászólás hanem tapasztalat és ha bármennyire is nehezen emészthető számodra vannak itt rajtad kívűl olyan emberek is aminek megadatott egy-egy jobb autó birtoklása. Amit meg a rómeó gyerek csinál az a magyar nyelv szégyene, én leginkább ezért ítram neki de úgy néz ki ez is mellékes volt számodra és inkább párhuzamot vontál a hozzászólásaik tartalmát illetően ami olyan irónikus és szánalmas mert amit Te csinálsz itt sem különb annál mint amit megfogalmaztál.

  • manitou8

    hűha komoly eszmefuttatás a szöveged a meg nem értéstől indítva addig hogy nem hiszem el hogy valakinek itt van kocsija és nekem sincs….
    az összefüggést nem látom, tudom , bennem a hiba…
    más dimenzióban gondolkodsz, nem csoda hogy az iróniát sem érted..

  • m gmbh

    neked nincs egy jó autód úgyhogy pofa be!
    egy renault csak szar lehet!!

  • Csatsa

    Sajnálom manitu8, gondolom rómeóval is füstjelekkel komonikáltok.

    “az az irónia, hogy ugyanazt szajkózza ez a Rómejó gyerek, mint egyes emberek itt, akik magukat nem veszik észre mekkora eszementek…
    így, hogy ő szajkózza ugyanazt, így feltűnik nekik milyen hülye stílus ez… és lázadnak ellene:)
    mert magukra ismernek:))”

    Olvasd már el mit írtál és talán magadra ismersz az önéletrajzodból.

  • manitou8

    továbbra sem értem mi fáj..
    az hogy neked nagyon jó autód van? :)

    nem értelek. mindegy. m gmbh ért téged.

  • Csatsa

    http://video.racing.hu/m5-001

    http://video.racing.hu/m5_02

    Nézegesd m gmbh, 10 év múlva neked is lehet ha manituval összedobjátok rá.

  • manitou8

    csak hogy ez legalább tiszta legyen:
    m gmbh a te ‘haverod’…

  • Csatsa

    Ezt valóban benéztem (bocs m gmbh), ettől függetlenül a többi része, az is amit korábban írtam neked továbbra is áll. Trollbamondásnak vége

  • ,L Rómeó

    nincs baj!
    már akkor tudtam hogy neked van igazad és együtt gondolkodunk mikor megláttam a képed!
    szarrágó tetvek akik renaultot szeretik!
    ócska szemét. nincs vita.

  • ,L Rómeó

    de aszt hozzáteszem hogy vw(audi) és bmw a toptop!!
    nem csak bmw!
    gyere m gmbh észt ossztani!

  • Levrone

    Ez a Clio szándékosan lett puhányabb az előzőnél, ugyanis jóval szélesebb körnek szánják ezt a kocsit, mint az előző RS Clio-t. Lesznek keményebb verziók, rallye-verzió, etc, szóval mindenki megtalálja majd a neki megfelelőt. Emellett az igazi hülyegyerek-autó a hátsókerekes Twingo lesz, amiből szintén lesznek durva verziók. Ez az alap verzió semmi egyéb, mint egy megfelelően erős kisautó, amivel lehet nagyon gyorsan is menni, de rossz úton sem rázza ki a lelkedet. El kell fogadni, hogy az autógyártás egy üzlet, ergo a bevételből élnek, szóval ha több bevételt akarnak, akkor szélesebb rétegek számára is emésztehtőbbé kell tenni az autót, márpedig itt pontosan ez történt. Majd a későbbi verziók pótolják az ultrabrutál élményt keresőket is.

    Más. Megane RS le lesz butítva? Nyilván. Gondolom a RenaultSport-nál dolgozik, aki ezt kijelentette, ugyanis a hivatalos kommunikáció szerint tökéletesen viszi majd tovább a mostani RS szellemiségét. Ami mindig is a kezelhetőségről szólt és nem az egyenes irányú gyorsulás maximalizálásáról. Aki ez alapján ítél meg egy autót, azzal nagy baj van. :-(

    Egyébként ha csak annyira lesz lebutítva (:-)), hogy a Norschleife-n megdönti az egyébként szintén általa beállított elsőkerekes körrekordot (ami jópár sokkal nagyobb presztízsű RWD-t is földbe döngölt), vagy az EVO Magazine szerint sokkal jobban kezelhető, mint a Toyobaru (Toyota GT86 – Subaru BRZ, http://belsoseg.blog.hu/2012/05/02/felfujt_buborek_csak_a_toyobaru ), vagy a Totalcar szerint is a legdurvábban kezelhető hothatch (http://totalcar.hu/tesztek/2010/06/03/a_nagy_meccs_1016_loero_a_palyan/), vagy a papíron erősebb és gyorsabb Astra OPC-t a gyakorlatban legyorsulja (http://www.autopult.hu/kulfoldi-sajto/rogton-a-melyvizbe-megane-rs-ellen-gyorsul-az-astra-opc.html), vagy a külföldi és hazai autós szaksajtó egybehangzóan áradozik a képességeiről, na akkor örülni fogok a butításnak. :-)

    Egyébként komolyan gondolta bárki is, hogy egy olyan cég, aki az egyik legjobb F1-es motort szállítja, vagy a sokak által (Ford RevoKnuckle, Opel HiperStrut) lekopizott függőcsapszeges felfüggesztést először alkalmazta (még a Megane II RS-ben, csak nem hangoztatták), az ne tudna egy erősebb, gyorsabb autót összehozni? Dehogynem. Csak éppen 265 lóerőben találták meg a megfelelő kompromisszumot az erő és a kezelhetőség között, ahogyan le is nyilatkozták. Az idő őket igazolta, ez tény. Ennyi. Nem a lámpahuszároknak készült, oda más kell. :-)

  • Guillotine

    Csatsa!

    De ugye ez nem egy M5-ös a profilképeden??!;)

  • Kempelen10.

    Manitou, legalább használj nagybetűket, mikor Rómeóként posztolsz, így nagyon átlátszik a dolog. Ha már ennyi nevet használsz, akkor figyelj oda a részletekre.

  • manitou8

    hogy hívnak téged a többiek?
    eszement kempelen?
    már értem…
    akkor te meg liverpool vagy ugye meg m gmbh?
    frusztrált idióta

  • Subiefun

    Teljesen eggyet értek Csatsával manitou8 és L Romeo a helyesírási problémák mellet ahogy látom komoly szakmai hazzáértési problémák is vannak.Azzal semmi gond nincs hogy szereted a VW konszer autoit de attol még más autok is
    léteznek ami lehet jó.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.