Cadillac ATS – Amerika BMW-je?

Vezettük: Cadillac ATS

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.06.16. 08.00

Piacra lépett egy amerikai autó, amit nemcsak a gyártója hasonlít a 3-as BMW-hez, hanem azok a szerencsés kollégák is, akik már vezették. Nemrég nekünk is megvolt az ATS.

Röviden – Cadillac ATS 

Mi ez?

Középkategóriás prémiumtermék, a BLS utóda. Egy sportos limuzin a nagy víz túloldaláról, igényes technikával és szép kivitelben.
Mit tud? Borsot törni az európai és japán konkurensek orra alá, de csak ott, ahol nem szempont a dízelmotor.
Mibe kerül? Németországban a 276 lóerős négyhengeressel és automata váltóval alapáron 40 000 euróba, felszorozva 12 millió forintba.
Kinek jó? Sportosan vezető férfiaknak, akik értékelik a sperrt benne és bárkinek, akit megfog a formája és a technikája.

Amikor a mélyen amerikai autómárkák meggyőzik magukat, hogy képesek Európában is emészthető méretű autókat tervezni, az eredmény többnyire kiábrándító. Az utóbbi időből elég a Dodge Caliber-JEEP Compass párosra, esetleg a Chrysler Sebringre és a Dodge Avengerre gondolni.

Ez már nem a BLS

Elsőre a Cadillac is megégette magát a középkategóriában a bullshitnek csúfolt BLS-sel. 2005-től 2009-ig összesen nem készült belőle 7500 darab, míg a 3-as BMW-ből egy év alatt elmegy félmillió.

Okulván a kudarcból, utódja nem a középkategóriás Opelre épül és a Saab üzeme helyett Michigan államban gyártják. Hátsó- vagy összkerékhajtású, ahogy a prémiumszegmensben dukál, futóműve elöl négy, hátul ötlengőkaros és padlólemeze új fejlesztés.

Új fejlesztés a padlólemez, erre épül a nagyobb CTS következő generációja is. Az ATS könnyebb a konkurenciánál

Az ATS designja látványos, de nem ezért olvasni olyan sok jót a gyakorlatilag 50:50 súlyelosztású autóról. A német Sport Auto magazinban a kétliteres turbó egyenesen megverte a 328i-t. Mélyebb üléshelyzetével, remek futóművével és az önzáró hátsó differenciálművel az amerikai autót találta sportosabbnak a gárda, ráadásul kicsit jobb időt is ment a hockenheimi pályán.
Furcsa párosítás: Porsche Cayman és Cadillac ATS

Magyar importőr híján az ATS kipróbálására annyi esélyt láttam, mint Dodge Challengerrel körbedriftelni a Balatont. Ám nemrég a Bosch boxbergi tesztpályáján jártam, ahol azokat a fejlesztéseket próbálhattuk ki, amiket a cég szállít az autógyártóknak és amikkel a márkák majd a következő pár évben elbüszkélkednek. Az ATS-hez többek között a kormányrendszert tervezte a Bosch és a tesztpályán a Cadillac kormányzását lehetett összehasonlítanunk az új Porsche Caymanéval, amely hardveroldalról szinte ugyanaz, más hangolással.

A belső tér szokatlanul igényesnek tűnik, bár ez az újabb amerikai típusokban már nem olyan váratlan. A szépen illesztett borítások, a bőrkárpit és az Opel Insigniában a modellfrissítés után megjelenő, a Bosch-sal közösen kifejlesztett Cue rendszer jelzi, hogy ez tényleg prémiumtermék. Utóbbi egy hangvezérléses menürendszer szép nagy érintőképernyővel.

Cue a nagy központi monitoros rendszer neve, ami a Bosch közreműködésével fejlesztett a Cadillac

Egyféle motor, nincs dízel

Dízelmotor egyelőre nincs, a kipróbálható autóban a kétliteres turbós négyhengeres volt, összkerék-hajtással és automata váltóval. Utóbbival a Caddy rendesen lemaradt a kategória élmezőnyétől. A csak hatfokozatú szerkezet kicsit tunya, viszont kézi állásban manuális váltóként viselkedik, tehát padlógázra sem vált vissza magától.

Az országúti tesztútvonalon padlógáz nélkül is érzékelhető volt, hogy az automata váltóban eltűnt jó pár az elvileg 276 lóerőből. 353 Nm viszont elég sok ahhoz, hogy bármikor kisegítse az autót egy szorult helyzetből. Az elméleti motorkínálat többi darabja a 2,5 literes szívó négyhengeres valamint a 321 lóerős V6, 3,6 literes hengerűrtartalommal.

Dízel nincs. Az alapmotor a 2,5 literes szívó négyhengeres, a legerősebb a 321 lóerős V6, 3,6 literes hengerűrtartalommal

Adaptív futómű, BMW-s úttartás

A mágneses adaptív lengéscsillapítással feldobható futómű jól teljesített. A pályán kanyart kanyar követett, ahol kijöttek volna a felfüggesztés hibái, de nem volt minek kijönnie. A négykerék-hajtással kipróbált verzió elegánsan és agilisan futott. Az autó kormányzása finom és pontos, érezni vele, mi történik az első kerekekkel.

Kétféle felfüggesztés van az autóhoz, ami felszereltségi szintekhez kötött. Az első három kivitelben sportfutómű jár, Premium kivitelben pedig a Magnetic Ride Controlt is megkapja az ügyfél, ami a Corvette-től az Audi TT-n át sok autóban bevált. A csúcsmodell helyből önzáró differenciálműves, míg az elöl hat- hátul négydugattyús, fix nyergekkel dolgozó fékrendszer minden ATS-hez jár, hátha a gazdi kiruccan egy versenypályára. 

Bármilyen ígéretes is, Cadillac-importőr híján az ATS sajnos nem kapható itthon, de még Ausztriában sem. Németországban viszont igen, ahol az európai kínálat egyetlen motorjával 39 580 eurótól vehető meg. Aki igazán egyedi autót szeretne, de elvárja a német konkurensek színvonalát, jól járhat az ATS-sel, De amíg nincs dízelmotor, számuk aligha lesz kétjegyű.


Mellette – Ellene
  • Összetéveszthetetlen, karakteres formaterv
  • Jó minőségérzet az utastérben
  • Igényes technika
  • Remek futómű
  • Opcióként összkerékhajtás
  • Egyelőre nincs dízelmotor
  • Hiányzó importőri háttér és márkaszerviz-hálózat
  • Csak hatfokozatú, ráérős automata váltó
Cadillac ATS 2,0T aut.
Motoradatok
Lökettérfogat 1998
Hengerek/szelepek S4/16, közvetlen befecskendezés
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 203 (276)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 353/1700-5500
 
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5,9
Végsebesség (km/h) 220-240
 
Fogyasztás
Város (l/100 km) 11,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,3
Vegyes (l/100 km) 8,2
CO2 kibocsátás (g/km) 191

Szavazás

A nagy kérdés: mennyire tetszik a Cadillac ATS? Szavazzatok!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Kovijani

    A bevasarlo kozpontba, ahova szoktunk jarni, mar egy joideje ki van allitva egy piros. Mindig megdobogtatja a szivem, es a keteves fiamnak is nagyon tetszik. Gyonyoru kivul-belul. Negativumnak talan csak azt tudnam felhozni, hogy hatul gyakorlatilag semmi hely sincs.
    Amugy meg Amerikaban is nagyobb presztizse van a harom nemet premium markanak. Eddig arrol volt hires a Cadillac, hogy csak arban van egy szinten a nemetekkel! Ugy latszik most belehuztaka jenkik!

  • zoldfulu2000

    Sosem értettem hogy mi ez aállandó üres BMWzés minden prémijmamákánál. Nem elég az összehasonlító tszte itt is be kell zsebelni egy kis pénzt a bajor marketingesektől?

    Nyilvánvaló hogy a Caddi sosem akart BMW-t készíteni az összes gyártó rendszerint Merdedest hoz ki (jobb esetben), legyen az Caddi, Lexus vagy volvo. Még az Alfa is inkább a biztonságra és a luxusra helyezte a hangsúlyt a 159nél. Sőt. mondok valamit még a BMW is inkább mercedest fejlzest mint fordítva, és ez így is van jó.
    Az egyetlen aki tényleg BMW-t akart fejlesztein az talán az infiniti.

    Amúgy a legjobb caddy az a búcsúzú CTS (II). Nagyon eltatlálták midnenét, az ára sem vot,l targikus, főleg a kulcsreklész német ráak mellett (persze azt nehéz rendesen átverni az újságírók védőgyűrűjén). Egy valami hiányzott belőle, az európai motor. És ez áppúgy jelenti a duílet mint benzinest.

  • shadowb

    tobb oka is lehet a BMW-zesnek: egyreszt a gyarto is pozicionalja valahova a termeket, gyakran kifele is kommunikalva, hogy ki “ellen” szanja a tipust. Masreszt a BMW a piacvezeto ebben a kategoriaban is, nyilvan hozza hasonlitjak a konkurenciat.

    Egyebkent nalam nem eri el az ingerkuszobot ez a kocsi.

  • razsa

    Ezt az 5,7-es gyorsulást, egy 2.0ás turbóval…ezt nem értem..vagy nem hiszem el?

  • Kovijani

    Oh Shadow!
    Azert ha megallnek elotted egy piros, 3,6 littyos V6-ossal….megbugatnam….aztan beraknek egy jo kis Guns’n Rosest, biztos szivesen lepnel at a kuszobon! :)

  • m gmbh

    okádék. okádok.
    bmw ist ein bmw.

  • Guevara

    Ha a pénz nem számítana, csakúgy mint annak aki BMW-t vesz újonan, kéne nekem egy Caddy, de inkább egy számmal nagyobb, mint ez az ATS. A márka amúgy sem a középkategóriás autókról lett híres. Persze csakis valami V8-assal, az hozzátartozik az “amerkai autó feelinghez”. Na jó, egye fene, ez is jöhetne a V6-ossal.

  • zoldfulu2000

    Nem számítana a pénz? EZt kb csak egy olyan mondja akinek nincs.
    Mindig számít, főleg egy olyan tömegautónél mint a 3as, ami több piacon is dobogós vagy top5 ös autó.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.