Egy osztállyal feljebb? Új Suzuki SX4

Vezettük: Suzuki SX4 2013

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.06.14. 07.20

A Suzukinál mintha végigolvasták volna az elmúlt évek összes SX4 tesztjét, majd maguk elé húzták a Wacom táblát és rajzoltak egy nagyobb, tágasabb, szebb, dinamikusabb és kényelmesebb SX4-est. Ugyan az új modell csak ősszel érkezik, de mi már kipróbáltuk az új magyar Suzukit.

Röviden – Suzuki SX4, 2013-as modell

Mi ez?

Japán szabadidő-autó, akár összkerékhajtással is
Mit tud? Nagyobb, szebb, kényelmesebb, fürgébb az elődnél
Mibe kerül? Ára csak szeptembertől lesz
Kinek jó? Akik takarékos, közepes méretű szabadidő-autóra vágynak, szeretni fogják
Hosszabb tengelytávval, nagyobb külső és belső méretekkel, több mint másfélszeresére – 270-ről 430 literesre – duzzadt csomagtartóval és nem utolsó sorban szebb külsővel igyekszik egy szinttel feljebb jutni a Suzuki SX4-es. Kisméretű városi crossoverből kompakt szabadidő-autóvá válna.

Az új, tavasszal a  Genfi Autószalonon leleplezett Suzuki SX4 kétféle, egyaránt négyhengeres, 1,6 literes, és 118 lóerős motorral készül, Esztergomban. A dízel változat nyomatékában tér el jelentősen a benzinestől, itt 320 Nm áll szemben a benzines 156 Nm-ével. A különbség határozottan érezhető.

Mozgóképen ilyen az új Suzuki SX4-es:

Váltóból kétfélét próbálhattunk, a benzineshez öt-, a dízelhez hatfokozatú manuális jár, de az SX4-hez rendelhető CVT váltó is, amely hét virtuális fokozatát a kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolni. A dízelhez kapcsolt hatfokozatú egyértelműen jobb darabnak érződik. Mindkét motorváltozat elérhető az Allgrip fantázianevű összkerékhajtással is, amely négyféle – auto, sport, snow, lock – üzemmódba kapcsolható, az útviszonyoknak megfelelően.

Belseje jóval tágasabb, mint az elődé volt, ennek leginkább a hátsó utasok és a csomagok örülhetnek. Persze a csomagok nem tudnak, így helyettük is a hátsó utasok örülnek, hogy nem kell táskákkal az ölükben, lábuk között autózni.

A hagyományos, két nagy kerek műszert magába foglaló műszerfaltól jobbra a középkonzol elején a Swiftből jól ismert textúrájú műanyag néz farkasszemet az utassal, de itt nem kemény, hanem kellemes, puha tapintású az anyag. A szellőzést, illetve a hangerőt szabályzó tekerőgombok pedig már már prémiumszerű bevonatot kaptak, igazán remek fogásúak.

Kétféle 1,6 literes motor lehet az orrban, mindkettő 118 lóerőre képes

Kétféle – egy benzines és egy dízel – 1,6 literes motor lehet az orrban, mindkettő 118 lóerőre képes

Menet közben a dízelmotoros változat minden szempontból kellemesebbnek tűnt, dinamikusabb, sokkal szerethetőbb és ami furcsának tűnhet csendesebb is, mint korábbi motor alapjaira épülő, de annál takarékosabb, fejlettebb, könnyebb benzines társa. Igaz, a dízel változat motorterét alaposan kitömték csillapító anyaggal és a szélvédője is hangszigetelt. Így nem nehéz csendesebbnek tűnni.

Átlagos városi használat mellett a benzinmotor ereje is elég, de országúton, húzósabb emelkedőn, vagy éppen előzésnél jól jönne még egy kis tartalék – igaz, így meg a tesztúton a fedélzeti számítógép által mutatott 6,1 literes átlagfogyasztás jön jól.

Emellett a benzineshez kapcsolt váltó ötödik fokozata autópályán haladáshoz elég rövid, a 130 km/órás sebességnél a magas fordulatszámon pörgő motor hangja hosszú távon már zavaró lehet. Pedig az SX4-es elég halk lett – különös figyelmet fordítottak a légellenállás csökkentésére – menet közben leginkább a tükrök felől érkező szélzúgás, valamint a gumiabroncsok gördülési zaja az, ami átszűrődik a kasztnin. Kormányzása is jól sikerült, elég érzékeny, közvetlen darab némi kisautós zamattal, ezt is szerettük benne.

Két- illetve négykerék-hajtással is kapható, mindkét motorváltozat

Két- illetve négykerék-hajtással is kapható, mindkét motorváltozat

Apád üveges?

Újdonság, és a maga nemében egyedülálló az SX4-es egyméteres üvegteteje, amely a konkurensekétől eltérően nemcsak világossá, barátságossá teszi a belsőt, hanem még nyitható is. Az alapállásban hálós árnyékolóval takart üvegfelület gombnyomásra nyílik. A varázslat csupán annyi, hogy az üvegtető két darabban, egymás felett elcsúszva tűnik el a tetőkárpit alatt és hagy 56 centiméter széles nyílást a friss levegőnek, napfénynek.

Sajnos amennyire élvezetes az első üléseben ülőknek, annyira megkeseríti a hátsó sorba száműzött, az átlagnál magasabbra nőtt emberek életét, mivel a fejtérből rengeteget elvesz ez a megoldás. 180 centis testmagasság felett már kényelmetlenül nyom a tető.

Elöl eddig sem volt szűk az SX4-es, a plusz centiknek leginkább a hátsók örülhetnek

Elöl eddig sem volt szűk az SX4-es, a plusz centiknek leginkább a hátsók örülhetnek

Szép, de nem túl okos

A Suzuki mintha nem akarná észrevenni, hogy manapság nem elég jó autót gyártani, azt egyre inkább illik mindenféle földi jóval megtömni. Rafinált extrával, okos biztonsági berendezéssel, vagy valami furfangos kényelmi funkcióval.

Az SX4 ebben a  műsorszámban mindössze a 7 légzsákot, ESP-t és a LED-es nappalifényt tudja felmutatni. Nincs benne fedélzeti navigáció – a tesztúton is a szélvédőre tapasztott iPad-ből kiáltozott az útmegmondó néni – sem tudományos tolatókamera, parkolni sem tud egyedül, és más olyan plusz sincs benne, amikre a konkurensek annyira büszkék. Bár kérdés, ezek mennyire nélkülözhetetlen extrák.

Négyféle programot ismer a 4WD rendszer

Négyféle programot ismer a 4WD rendszer

Mikortól, mennyiért?

SX4-ből egyelőre csak az a pár darab van, amit a nemzetközi menetpróbára elhoztak. Ezek még nem is igazi, sorozatgyártott darabok, sokkal inkább egyedileg készített, kisipari példányok. A hazai forgalmazás szeptemberben indul – szeptember 6-án várható a modell hazai bemutatója – és a végleges árakra is őszig kell várni, de aki arra tippel, hogy a nagyobb, szebb, ügyesebb SX4-es drágább lesz az elődnél, az valószínűleg nem téved nagyot. Ellenfelei a Nissan Qashqai, az Opel Mokka, a Chevrolet Trax, a Peugeot 2008 stb lesznek.

Szerencsére az új modell mellett a régit is gyártják majd még egy darabig, amelynek jó eséllyel az ára is változhat, az új modell megjelenése tájékán.

A sajtófotók erre a linkre kattintva érhetők el.


Mellette – Ellene
  • Tágas belső
  • Takarékos motorok
  • Jó vezetni
  • Összkerékhajtással is kapható lesz
  • Szerény motorválaszték
  • Üvegtetővel hátul szűk fejtér

Szerző:

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld a szebb, nagyobb Suzuki SX4-est egy tízes skálán!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    A külső dizájn szerintem túlságosan semmilyen. Belülről rendben van.

  • The Good Boy

    nem csak a külső dizájn semmilyen, hanem a belső is az az én véleményem szerint. Ez a belső 10 éve is beleszürkült volna az akkori újak kínálatába, hát még most. És azok a szögletes csúnya gombok (ESP és társai, meg a váltó mögötti, talán ülésfűtésé) egy az autóiparból történő örökös eltiltást jelentenének az elkövetői részére. Na azok már tíz éve is csúnya, idejét múlt dolgok lehettek.

  • bundaska1001

    Én személy szerint,inkább az ignist fejlesztettem volna tovább.

  • Akkumlátoros

    A Genfben bemutatott SX4-ért rajongtam, de ez nem igazán tetszik, így maradok “Stift”-nél.

  • Géza a Cápa

    Tök jó lett kívül-belül tetszik, nekem nem hiányoznak ezek a felesleges extrák, mondjuk egy navit tényleg tervezhetnének hozzá, de a többi felesleges… A csomagtartó végre TÁGAS!! Az autó megbízhatóságát tekintve nincsenek kétségeim, mondjuk ha a benzineshez is 6 fokozat lenne, az maga lenne a tökély!:)

  • Funkyman

    Kicsit Káskáj utánérzés, csak egy (két) fokkal kevésbé ocsmány. Főleg a belseje. Ha jó lesz az ára, nem lesz ez rossz kocsi.

  • Suzuki king 1.3

    álomautó!
    mga kategóriában kategóriaelső!
    Opel Mokka meg ezektől sokkal szebb lett és tágasabb ránézésre.
    Ha lenne 5 millióm tuti ilyet cennék de hát a házam is kb ennyit ér.
    Használtan 1 évesen jó vétel lesz 2 millió forintért.
    Szürke színben nagy felnikkel, ültetve nagyon vagány lenne.
    csak aki ilyt vesz vegyen rá ülésvédőt hogy évek múltán is ki tudja élvezni az autót.
    új autóra kötelező megvenni az ülés és kormányvédőt!

  • demagóg

    Suzuki king 1.3
    :)))

  • menőmanó

    Elölről elég viccesen néz ki, de nem érdekelne, ha meg lehetne kapni 2 literes turbóval 300 lóval összkerékkel. :)

  • Kovijani

    Nekem tetszik! A mi autonk!(lehetne:) Ha most kene kocsit vennem, ez lenne az egyik opcio. Kivulrol nagyon jo, belul kicsit egyszeru, de nekem ez se gond. Ha tolatokamerat lehet rendelni hozza, akkor a felszereltsege is megfelel; a mostani kocsimban sincs sokkal tobb, megis orulok ha vezethetem. Ahogy irtak, ezt is jo dolog vezetni, nekem pedig az a lenyeg!(azon tul, hogy a csalad kenyelmesen es biztonsagosan utazik). Ott a masik oldal, pl. az uj Citroen Picasso, az is jo, de nem az en vilagom. (tudom ,hogy az nem suv, de mind a ketto csaladi kocsi, modern felfogasban)
    Kar , hogy nem par evvel korabban jottek ki vele, mert most a Suzuki ki van vonulva az USAbol. Kivancsi lettem volna ez mennyire segit rajtuk! Itt ez a kategoria nagyon megy.
    Amugy egyszer ultem a Kizashiban, es kellemes csalodas volt. Nagyon jo volt belul a minosegerzet es a dezign. Itt nem is az araval volt baj, hanem a meretevel ,es gyakorlatilag nem volt motorvalasztek sem.

  • Kovijani

    Ja, meg annyi, hogy az elozo modellhez kepest ez eg es fold!

  • Kempelen10.

    menőmanó, van neked turbó a Citaroban! Az a te helyed.

  • MetroGoldwinMayer

    Kovijani

    A minőségérzet az amerikai standardhoz képest nagyjából minden európai (piacra épült) autóban pazar, egy Mustangnak is ugyanolyan hányadék belseje van mint egy alap Dacia Logannek.

  • Kovijani

    MGM
    Abban igazad van, hogy a minosegerzet egy olcso/normal kocsiban elmarad az europai normatol, viszont egy eves fizetesedbol tudsz venni egy UJ autot! Akarmilyen furcsan is hangzik, de a Mustang az olcso! Olcsobb mint egy C-Max! Hab a tortan, hogy a benzin ara is kb. fele az otthoninak. 
    Az egyik oldala a dolognak, hogy itt az emberek 90%- nak a kocsi az kevesebbet szamit mint a tv-juk; nem luxus, hanem letszukseg. A masik pedig, hogy itt az elet sok teruleten megtalalhato az igenytelenseg, vagy  egyszeruseg. Ezt en ugy fogalmaztam meg magamban, hogy a “minnel olcsobban es egyszerubben megoldani a problemat” regi, telepes szellemiseg. (pl. most mar Pesten is jobb metro van mint itt, ahol lakom)

  • kellervin

    Nemrossz, de ez az auto 6-7 evvel ezelott lett volna korszeru, hiba lenne az elodjenel feljebb arazni, mert nem ad tobbet egy Dusternel semmilyen tekintetben…

  • Liverpool87

    Nem nagy szám és én azt nem mondanám hogy ez az ócska Suzi szebb mint az Opel Mokka azt a kocsit megnézheted kivűl belül is győnyőrű ehhez a szűrke kis egérhez képest ez egy olcsón össze dobott autó szegényeknek!

  • accelerate.

    Szerintem nem kéne ócskázni a Suzit, mert nem az, pláne egy Opel-lel szemben. Lehet nem nagy kiugrás ez az új modell, de a felfújt lufi kinézetű Mokka sem nagy látvány a lőrés ablakokkal.
    Én azt kívánom, hogy sikeres legyen az új hazai gyártású modell.

  • oszkopeter

    Elég furcsa, hogy egy olyan autónál amelyet bő 2 hónap múlva már forgalmazni akarnak még csak kisiparilag összerakott zörgő darabokat adnak az újságíróknak és nincsenek meg a végleges beszállítói megoldások. Érdemes még elolvasni a TC beszámolóját. Én nem vennék olyan autót, melynél pár hónappal a forgalmazás előtt még ilyen sz*rul állnak a gyártással és a minőséggel. Vajon mennyi idő maradhat így az autók tesztelésére, tökéletesítésére és a menet közben jelentkező hibák orvoslására. Én semmiképpen nem vennék az első szériából!

  • a csapos közbeszól

    Liverpool87
    Milyen autóból fikázól?
    Ha van egyáltalán.

  • v_johny

    oszkopeter:

    Semmilyen autóból (sem) nem jó ötlet az első szériákból vásárolni… Sőt, inkább érdemes várni jó pár hónapot. A Facelift idejére szokott igazán összeérni a konstrukció, és ha a ráncfelvarrás nem akar túl nagyot lépni, akkor olyankor már nem szokott gyermekbetegség lenni a gépekkel.

  • oszkopeter

    v_johny
    Egyetértek, sőt az induláskor kifejezetten szar autókból érdemes megvenni a modellfrissítés utáni darabokat használtan, mert addigra a piac elkönyveli hogy azzal a modellel gondok voltak, így nagyon jó ár/érték arányú darabokat lehet kifogni. Nekem azért továbbra is furcsa az új SX4, elméletileg 2 hónappal a bevezetés előtt már nagy szériában kellene gyártani az új modellt, nem prototípusokat teszteltetni.

  • harmlevi

    Ejj Liverpool fogd vissza magad kicsit!
    Előszériás autóról van szó, az összeszerelési minőségének köze nincs a sorozatgyártásúakhoz! Ezek hidd el az Opelekből sem jobban összerakott példányok… Ezeket az ilyen bemutatók után ki is vonják a forgalomból, megmarad a gyártónak tesztelésre, stb… 3 hónap van még a gyártásig, azalatt kiegészítik a hiányzó, annyira nem fontos alkatrészekkel, módosítanak rajta, ezért is hívták fel az újságírók figyelmét az előszériára…

  • Gianniz

    Ez az autó egész jó, azt leszámítvan, hogy elölről igencsak emésztendő – jellegtelen a formája. A gond csak az, hogy a népek itthon a jó kis gyengécske 1.6 benzinessel fogják venni. Más kérdés, hogy a dízel se egy nagy szám, 175-ös végsebesség..

    Mokka? Hihetetlen hogy az a bumfordi dundus játékautó tetszik egy hímnemü egyednek. Gratulálok a kifinomult izléseteknek.

  • manitou8

    miért törölték le a hozzászólásom?? mert meg mertem írni hogy szörényi nem törli ezt a szitkozódó anyázó vw fan liverpool kommentjét??

  • vassmi

    Az autó jónak néz ki.Mint általában a suzuki.Az árazással lesznek gondok ami szintén suzukis probléma.Szerintem ezt is túl fogják árazni.Aligha lesz belőle népautó.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

Forma-1: Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.