Hibriddel a dízel ellen

Vezettük: új Lexus IS

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.06.11. 06.00

Mi más lenne a kérdés a Lexus IS legújabb, harmadik generációjának kipróbálása kapcsán, minthogy képes-e végre megszorongatni a német prémiumgyártók termékeit? Mivel nincs belőle dízel, ez elég kétségesnek látszik.

Röviden – Lexus IS

Mi ez?

Prémium középkategóriás limuzin a Lexus GS alapjain, hibridhajtással, illetve V6-os benzinmotorral.
Mit tud? Luxuskörülmények között, kényelmesen szállít és kíméli a környezetet is.
Mibe kerül? V6: 8 990 0000 Ft, hibrid: 9 900 000 Ft.
Kinek jó? A hibrid mindenkinek, aki szereti a modern technikát, a halk, elegáns suhanást és nem szeret sok pénzt hagyni a szervizben. A V6-os a vezetés megszállottainak.
Az Atlanti-óceán innenső partján, Európában, a német prémiumgyártók, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz magabiztosan tartják állásaikat. A Lexus korábbi kísérletei, hogy nagyobb szeletet hasítson ki a tortából, eddig nem vezettek átütő sikerre. De most itt az új IS, amely a márka legkisebbjeként és legolcsóbbjaként végre dobhat egyet az eladási számokon. Ám ha megnézzük, mit is kínál a Lexus az új IS-sel, máris van min csodálkozni.

Köztudott, hogy Európában az IS kategóriájában a dízelmotoros modelleket viszik a leginkább. No, hát az IS-ből, ellentétben a második generációval, pontosan ilyen nincs. Elveihez hűen a Lexus hibridmodellel próbálja meg kiváltani a dízelt, amit az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett a hosszabb távon alacsonyabb fenntartási költségekkel indokol.

A benzin-elektromos hibrideknél nem állhatnak elő olyan hibák, mint a részecskeszűrő, a turbófeltöltő, vagy a kettős tömegű lendkerék tönkremenetele, ami használattól függően a dízeleknél már 120 000-150 000 km táján bekövetkezhet, hiszen ilyen alkatrészeket nem tartalmaznak.

Hátul is nagyon formás az IS - és azonnal felismerhető

A hajtáslánc azonban csak egy tényező, mi van a többivel? Két-három évtizede még senki sem gondolta volna, hogy formatervezésben a japánok mutatnak majd utat, de szerintem a Lexus IS tele van fantáziadús, ötletes formai elemekkel. Hozzá képest a BMW 3-as unalmas, az Audi A4-es egyenesen álomkóros, de még a Mercedes C-osztálya sem dicsekedhet azzal, hogy láttán lázas izgalom lenne úrrá bárkin. Érdemes megnézni az új hűtőrácsot, a fényszórókat, az IS oldalán végigfutó éleket, vagy a hátsó lámpákat, hogy lássuk, sokkal több formai játék van bennük, mint a németek bármelyikében.

Nagy csalódás lenne, ha belül mást találnánk, de szerintem az IS belül is nagyon rendben van – legalábbis azokban a változatokban, amit kipróbálhattunk. Elegánsak a formák, az anyagminőség nemhogy a BMW 3-asénál, de még az A4-esénél is jobb, az összeszerelés pedig hagyományosan precíz.

Az egyetlen gyenge részlet, amit a próbaút alkalmával felfedeztünk, hogy a kesztyűtartó fedele és gombja olyan műanyagból készült, ami lassan már az alsó középkategóriában is ciki. Nagyon szép részlet viszont a korábbi digitális órát felváltó, az új GS-ből átvett analóg óra, és nagyon meggyőző az új, érintőléces hőmérséklet-állítási módszer. (Az ujjunkat egy fémcsíkon csúsztatva állítható a hőmérséklet.)

Mintha egy modern térplasztikát ragasztottak volna az elejére. Az F Sport eleje a nagy beömlőkkel még látványosabb

A hétcolos színes kijelző nem érintőképernyő (messze is van). Az alapváltozatokban a BMW i-Drive-jához hasonló forgókapcsolóval irányítható, a drágábbakban a más Lexusokból ismert Remote Touch kapcsolóval. Ez elvileg úgy működik, mint a legközönségesebb számítógépes egér, de valójában mégsem. Bár sokat módosítottak rajta, a beléptetéshez például csak le kell nyomni a vezérlőgombot, mégis könnyebb volt úgy megbirkózni a beállításokkal, ha az utastárs végezte, és nem a vezető. Talán némi időbefektetéssel össze lehet szokni vele.

Nekem nagyon bejött viszont az új üléshelyzet. A vezetőülést két centivel lejjebb nyomták, a kormány tengelyének szögét tovább laposították, így majdnem úgy lehet ülni az IS-ben, mint egy sportautóban. Az áthallást erősíti az oldalirányban viszonylag szűk tér (körbevesz az autó), az új, jól megmarkolható kormány, no és a műszerfal, ami különösen a sportosnak szánt F Sport kivitelekben nagyon látványos.

Ennél ugyanis a középen elhelyezett, TFT kijelzőből készült fordulatszámmérő a beállítások elvégzéséhez oldalra húzódik – pont úgy, mint az Lexus LF-A szupersport-autóé.

Nagyon gusztusos, mi több, elegáns az IS utastere. Jó minőségűek az anyagok, a legkisebb részletekig bezárólag igényes a kivitelezés

A második sorban a lábtér nőtt nagyot, abból adódóan, hogy a tengelytávot 7 centivel megnyújtották. Ellentmondásos módon ennek főként a kisgyerekesek örülhetnek, mert így jobban elfér a gyerekülésből kilógó gyerek lába. Száznyolcvan centinél magasabbak azonban így sem nagyon férnek be, mert az IS oldala nagyon dől befelé, és a tető is alacsony maradt.

Újabb jó hír érkezik azonban a csomagtartó tájáról. A V6-os benzinmotoros változaté 50 literrel nagyobb, mint volt (480 literes), a hibridé pedig éppen akkora, mint a második generációé. Ez úgy lehet, hogy a hibrid rendszer 230,4 voltos, nikkel-fémhidrid akkumulátorát a pótkerék üregébe építették be. Ennek járulékos előnye, hogy ledönthetővé váltak a hátsó üléstámlák. Ez egy négyajtós autónál sem egy hátrány, főleg, ha – ellentétben némely konkurensekkel – alapáron adják.

Azzal az előnnyel is jár az akkumulátor hátratolása, hogy így a hibrid tömegelosztása jobban közelíti az ideális 50-50 százalékos arányt. Elöl egy vadonatúj, hosszában beépített, négyhengeres, 2,5 literes, 181 lóerős, közvetlen és szívócső-befecskendezéses, Atkinson ciklusban működő, négyhengeres benzinmotor adja az alap hajtóerőt, amihez a Lexusnál, illetve a Toyotánál megszokott nyomatékelosztós hibridrendszer társul középső bolygóművel, 143 lóerős elektromotorral, illetve egy generátor-elektromotorral.

A hibrid IS-ben is van üzemmódkapcsoló. Balra fordítva az ECO mód, jobbra a Sport üzemmód, lenyomva a Normál kapcsolható. A dombszerű emelkedő a Remota Touch csuklótámasztója. Az egeret imitáló kapcsoló használata odafigyelést igényel. Az elején mindenképp

A rendszer a Priusból vagy a Lexus CT200h-ból, vagy bármely más Lexus-Toyota hibridből ismerten, automata módjára működik, méghozzá kísértetiesen halkan és rezgésmentesen. Annyira, hogy külön elektronikus hanggenerátort építettek be, amely a Sport üzemmód bekapcsolásakor a hangszórókon keresztül ad sportos motorhangot, méghozzá három fokozatban. Olyan nagyon azonban nem volt inspiráló, ezért többnyire a leghalkabb fokozatban hagytuk.

Mint ebből is kiderül, az IS 300h is megkapta a minden hibrid Lexusban és Toyotában tartozék üzemmód-kapcsolót, amivel a gazdaságos, normál és sportos üzemmódok közül lehet választani. Utóbbiban gyorsabb a gázreakció, és úgy érezni, jobban ugrik az IS. Ennek ellenére nem úgy ugrik, mint egy dízel, és ezért nem is igazán lelkesítő a vezetése. A hibrid így inkább azoknak jöhet be, akik az alacsony, gyári adat szerint 4,3 literes, a próbaúton mérve hét liter körüli fogyasztásra, illetve a dízelekkel szembeni problémamentességre hajtanak.

Holott az IS egyéb adottságai nem rosszak, sőt! A GS-ével rokon padlólemez, a ragasztással és lézerhegesztéssel végletekig megmerevített karosszéria, a szintén GS-rokon elöl dupla keresztlengőkaros, hátul öt lengőkaros felfüggesztések hangolása nagyon felhasználóbarát. Alapvetően kényelmes, de kanyarban sem vall szégyent – majdnem olyan jó vele kanyarodni, mint egy BMW 3-assal.

Ha beállításokat akarunk végezni, vagy navigálunk, a fordulatszámmérő félrehúzódik

Ebből kiveszi persze a részét a közvetlen áttételezésű, és elektromos szervója ellenére még visszajelzéseket is szállító kormány. Az F Sport kivitel még erre is rátesz egy lapáttal, amelynek üzemmód kapcsolóján van egy Sport+ állás is, amikor az adaptív felfüggesztés is bekeményít, és még sportosabbra vált a kormány, a gázpedál és az erőátvitel hangolása.

Ám még így sem igazán sportos az IS 300h, de ezért nem a futómű, hanem a hajtáslánc és a jelentős tömeg a felelős. A hibrid IS alsó hangon 1620 kilót nyom a mérlegen, 180 kilóval többet, mint egy automata váltós BMW 320d. Így lehet például, hogy jóval nagyobb teljesítménye ellenére (223 lóerő a 184 ellenében) a BMW 7,6, az IS 8,3 másodperc alatt éri el a százas tempót.

Aki valóban élvezni szeretné a vezetést, annak a sima benzinmotoros változat az igazi. A régivel azonosan 208 lóerős, 2,5 literes V6-os motornak nincs szüksége hanggenerátorra, hogy lenyűgözze hallgatóit, bár az F-Sport kivitelbe így is szerelnek egy membrános szívászaj-erősítőt. De a hang e nélkül is jó, a motor szépen veszi a gázt, a széria automata váltó pedig gyorsan teszi a dolgát, kézzel is remekül irányítható a vadonatúj, LF-A mintájú váltófülekkel.

Mivel a sima benzines jóval könnyebb a hibridnél, kanyarodni is nagyobb élvezet vele. Hozzá kell azonban tenni, hogy az 1555 kilós saját tömeg így is 135 kilóval nagyobb az automata BMW 320i 1420 kilójánál. Ez persze megint csak oda vezet, hogy a 24 lóerővel gyengébb BMW fél másodpercet ráver az IS 250-esre a 0-100 km/órás sprinten. Ja, és még egy: a BMW automatája nyolcfokozatú, lehet, hogy a Lexusnak sem ártana egy ilyen a hatgangos helyett.

Ezzel együtt a vezetés megszállottai jobban járnak az IS 250-essel, ám azon az áron, hogy átlagban körülbelül 3-4 literrel nagyobb fogyasztással kell számolniuk, mint a hibridnél. Ráadásul a hibrid nem sokkal drágább a V6-osnál, sőt, olcsóbb, mint az előző generációs V6-os volt a bevezetésekor.

Egészen pontosan 9 900 000 forintba kerül, míg az IS 250-ért 910 000 forinttal kevesebbet (8 990 000 Ft-ot) kell letenni, ami csak a fogyasztáskülönbségből kevesebb, mint 80 000 km alatt megtérül. Ezért számolnak úgy a Lexusnál, hogy inkább az IS 300h fogy majd, méghozzá 9:1 arányban. Meg azért is, mert a hibrid ára a hasonlóan felszerelt dízel-automata német konkurensekhez képest is kézzelfoghatóan kedvezőbb.

Szóval, felnőtt a feladathoz, illetve német riválisaihoz az IS, vagy sem? Designban, minőségi szempontból és úttartásban-irányíthatóságban egyre jobban megközelíti őket, a hibrid hajtáslánc azonban ízlés kérdése. Akit megfognak a modern műszaki megoldások, a csendes működés, az olcsó fenntartás és rendkívüli megbízhatóság, annak jó választás a hibrid, aki viszont vezetési élményt is szeretne, az biztosan valamelyik német dízelnél marad.

Mellette – Ellene
  • Összetéveszthetetlenül egyedi külső
  • Elegáns és jó minőségű utastér
  • Kényelmes rugózás
  • Kis fogyasztás (hibrid)
  • Jó vezethetőség (V6)
  • Megbízható és tartós
  • Kedvező vételár
  • Lomhán reagáló hajtáslánc (hibrid)
  • Csak hatfokozatú automata (V6)
  • Kis fejtér a második üléssoron
  • Magas fogyasztás (V6)
  • Nagy saját tömeg

Szavazás

Tetszik neked az új Lexus IS? Értékeld 1-től 10-ig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nem értem mi ez az ömlengés, nyilván ad dízel hiánya ki is fogja iktatni a Lexust a piacról, szal kibicet minek ekézzünk, de azért ácsi.

    Ez a külső forma nem iskerült valami fényesen. De ez mondjuk eléggé semmi a belső mellett. Nem tudom kinek szánják, de én nagyon leülnék beszélni a formatervezési részleggel a Lexus vezetőlég helyében. Nyulván Bangle is megosztotta a közönséget, de aza pár formaterv ami diszharmónukis lett azt az utókor sem szerette (pl Bangle 7es bálna).

  • Ankhiszesz

    Szerintem az első pilácsok nagyon szörnyen néznek ki (azok a Nike pipák :D)! Viszont így a köztük lévő finoman szólva is “érdekes” hűtőmaszk legalább nem annyira kirívó. Mondjuk hátulról nem olyan rossz, de az előző IS jobban tetszett. Ehhez képest a Bangle féle 7-es sokkal harmonikusabb. :)

  • menőmanó

    Ízlésről nem lehet vitatkozni. Valakinek tetszik valakinek nem.
    Szánalmas amikor valaki dilettánsként akar észt osztani a formatervezésről a hozzászólók közül. :D
    Becsülöm amikor egy gyártó “elismeri”, hogy nem igazán jó valamiben és nem erőlteti a témát (Toyota “csúcs” dízel). Példával szolgálhatna másoknak.
    Egyébként a konkurencia vásárlóit valószínűleg hidegen hagyja a nagyobb megbízhatóság és tartósság. Ez nem a hozzáértésről és az észérvekről szól.

  • troll

    az új 320d bmw-t nagyon meg kell hajtani, hogy 5 liter fölé menjen a fogyasztása, tempomatos 90 -nél 3.8 litert eszik , dinamikus, sok előzéses, átlag 120-as autózásnál kb 5 litert.

    ráadásul hangatlan, még 200 nál is suttogva lehet beszélgetni a mögöttünk ülővel.

    ez ellen a hibrid nem rúg labdába, legfelejebb azokon a piacokon lehet esélye, ahol személyautó nem lehet dízel, pl. usa, japán.

  • menőmanó

    troll
    Valóban, én is mindig suttogok nehogy meghallják. :D
    Én ültem olyan BMW-ben ami 200-nál visszatermelte az üzemanyagot.
    Le vagy maradva.

  • AttyV8

    Honnan gyűlik ennyi gyengeelméjű troll össze?
    Tisztelet a kivételnek, de az sajnos eléggé kis számban képviselteti magát.

  • shadowb

    “Az Atlanti-óceán innenső partján, Európában, a német prémiumgyártók, az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz magabiztosan tartják állásaikat.”

    Nem csak Europaban, hanem az egesz vilagon…

  • shadowb

    egy idoben a Lexus az USAban piacvezeto volt, aztan par eve megint lehagytak oket, a BMW biztosan, de szerintem a Merci is. Az Audi meg jon fel mint a talajviz, Europaban mar piacvezeto, globalisan meg a BMW van a csucson.

    Nyilvan a Lexusnak joval kisebb a kinalata, es az europai piac meg teljesen marginalis a szamukra, ezert nem csinalnak dizelverziot, egyszeruen nem eri meg.

  • megint

    Az F verzió simán szerepelhetne a halálos iram című zseniális film következő részében, hozzá sem kell nyúlni, max még egy nagy ormótlan szárny kell rá. Belül egész jó, nem úgy néz ki mint az előd szerencsére, az a belső egy elcseszett videó játék volt.
    Jó dolog a hibrid, csak hát nehéz így az autó, és ezzel elveszíti azon előnyét, hogy keveset tudjon fogyasztani. Ahogy nézem a sima benzineseket is gond nélkül veri a bömbi(is), 135 kiló az nem kevés, és a két automata sem játszik egy ligában.
    USA-ban persze ezek a szempontok nem sok embert érdekelnek, olcsó az üzemanyag, általában megbízhatóak a lexusok, kényelmesek, és a “helyi” autókhoz képest űrhajók.

  • shadowb

    Mondom, a Lexus nehany eve piacvezeto volt az USAban, a te szamaid alapjan pedig meg a Mercedes eladasait sem ertek el akkor…. nem csak darabszamcsokkenessel lehet piacot vesziteni.

    Az Audi globalisan jon fel mint, az USAban hagyomanyosan gyengek, a 90es evek elejeig nem is voltak a piacon. Persze most istenitheted az USA piacot, mert ott eros a Lexus, de a vilag nem az USAbol all.

  • Ambrus Gergely

    Róméó

    Némi iróniát vélek fölfedezni soraidban.
    Épp azért prémium a prémium, mert egy kis autóból átülve nagyságrendekkel nagyobb a minőségi összhatás.
    Pl átülsz egy Renault Clioból egy 1-es BMW-be.
    BMW-be jó illat, puha műszerfal, minőségi kapcsolók és konzolok fogadnak, egy Clioban ennek az ellentéte, igénytelen Iphone utánzat műszerfal, idétlen gagyi klímakonzol…
    Vannak olyan emberek akik ezt nem nézik, nekik az a lényeg, hogy az autó guruljon.-őket nevezem én igénytelen embereknek, vagy hozzá nem értőknek.
    Nekem pl épp az a fontos, hogy egy autónak minőségi összhatása legyen, és én nem vagyok elvakult, vagy márkaimádó, de a nagy név: BMW, Audi, Mercedes egyet jelent a minőséggel.
    Ők már nem gyártanak olyan autót, amit szégyellni kellene, az összes modell kiemelkedik a többi márka színvonalából.

    Az Amerikaiak megint más nép.
    2 hónapig éltem ott, először igénytelennek tituláltam az összeset, hogy Hyundaiokkal meg koreai termékekkel járnak a legtöbben, aztán rájöttem hogy a régi amerikai autók megbízhatatlansága miatt már nem bíznak az európai termékekben sem, benyelték azt a maszlagot amit rájuk erőltettek a reklámokkal a koreai gyártók.
    Most őszíntén: Amerikában ugye nincs dízelmotor személyautóban…
    Egy koreai mittomén 2.0 bnenzinmotor cvt-vel mivel megbízhatóbb, mint egy 2.4-es Audi a6 multitroniccal?
    Hát semmivel, egy szint műszakilag.
    De valami miatt mégis a koreait veszik a legtöbben, pedig a prémium termékek sem drágák kint.
    És rájöttem, hogy éppen a fentebb említett hamis megbízhatósági hit miatt, amit beléjük tápláltak.

    Teljesen máshogy gondolkodnak, mint egy Európai ember, akinek a műszerfal finomsága, a bőr illat, és egyéb a fontos.
    Nekik meg az, hogy a pénzükért minnél nagyobb autót kapjanak, ami viszonylag keveset eszik és elfér benne mindenki.
    Magyarul leszarják a minőséget, egy forinttal nem fizetnek többet a prémiumért.

  • shadowb

    Hogy a globalis szamokat is lassuk, itt vannak a 2012es adatok:

    – BMW Group: 1.845.186 (+10,6%)
    – Daimler:1.423.835 (+4,5%)
    – Audi: 1.455.100 (+11,7%)
    – Lexus 476,566 (+18%)

    Lathatoan nincs a Lexus egy ligaban a nemet trioval eladasok tekinteteben. Meg az Audi is majd egymillio! autoval ad el tobbet egy ev alatt.

    Egyebkent a Lexusnal a +18% evi 85700 autonyi tobbletet jelent, a BMWnel a 10,6%-os novekedes meg majd 200.000 autot, azaz a lemaradas ebben az utemben csak tovabb no.

    erdekes lehet az egyes tipusok osszehasonlitasa is.

  • Ambrus Gergely

    Cikkhez hozzászólva, szerintem visszalépés az autó formaterve az előző generációéhoz képest…
    Hiábai steníti itt minden újságíró, jajj végre valami látványos autó…
    Hát ne haragudjatok, de ez a csavarintott küszöb mintha egy boyracer sztrítrészing matricás autóról származna…
    Bazári az egész.
    A Nike lámpa pedig vicc, nem tudom hogy gondolták, de nagyon elrontották.
    A belseje meg semleges, semmi plusz nincs benne, F30-as BMW fényévekkel jobb autó, előrébb jár ettől.
    Aki ennyi pénzért autót vesz, csak hátrányként éli meg a bazári “Nike” led sort, meg a duplán megcsavart küszöböket…

  • shadowb

    A megbizhatosag egy dolog, ebben tenyleg erosek a japcsik, a Lexus is. De ez mar 15 eve is igy volt, aztan lathatod mire jutottak vele, raadasul azert a nemetek is feljottek.

    Szerintem a Lexus miota lejott a Mercedes/BMW dijankoppintasrol, nem igazan talalta meg a sajat utjat. Ennek az autonak a belseje nem tunik rossznak, kivulrol kepeken viszont nem tetszik, se ez, se a GS. Igaz eloben nem lattam meg egyiket sem, (pedig a GS mar egy ideje a piacon van, es megse) majd utana eldontom hogy tetszik-e vagy sem.

  • shadowb

    ez a “lehagyjak a triumviratust” igazabol olyan wishful thinking nalad :) lathatod a szamokbol, hogy ez nem holnap lesz, sot a matek azt adja a jelenlegi ertekek alapjan, hogy soha :) Persze ki tudja mit hoz a jovo.

    Igy van, a Lexusnak sokkal kisebb a kinalata, ez is magyarazza a lemaradast.
    Eszerint az RX a legjelentosebb modelljuk:

    http://lexusenthusiast.com/2013/01/28/lexus-global-sales-in-2012/

  • Ambrus Gergely

    Gergely!

    Nem igénytelenek a japán autók és az amcsik sem!!!!
    direkt azért kemények a műanyagok a japánokban mert az jót tesz a basszusnak az utólagos hifinél szépen dörömbölnek mikor ráengedem a sunnbalsztert.
    na meg könyebb takaritani is..

  • Ambrus Gergely

    óó basszus.
    Suzuki kingnek akartam ezt írni csak véletlenül a saját nevem hagytam a vágólapon én hülye… :D
    Egy kis rávilágítás akart lenni iróniával a japán autókról, hátha rájön a suzukija hiányosságaira :)

  • Ambrus Gergely

    Shadowbull mérnök az Audi gyárban

  • menőmanó

    Ambrus Gergely
    “BMW-be jó illat, puha műszerfal, minőségi kapcsolók és konzolok fogadnak….Vannak olyan emberek akik ezt nem nézik, nekik az a lényeg, hogy az autó guruljon.-őket nevezem én igénytelen embereknek, vagy hozzá nem értőknek.”

    Nem hiába szégyelli egy-két normális BMW tulaj a márkatársait. :)
    Cliót a BMW 1-el hasonlítja a nagy “hozzáértő”. :D

  • Ambrus Gergely

    Menőmanó..
    Elhiszed hogy nem érdekel?
    Én X5-ös BMW-vel járok, már megvan az utódja, jövőre cserélem az új x5-ösre, és visszaigényelem az áfáját.
    Ezt használtan vettem, az újat újonnan fogom.
    Annyi a lényeg, hogy BMW-s vagyok, tudom miről beszélek.
    Akármihez hasonlitod mindig a BMW lesz a jobb, és kész!

  • BMW7

    Biztos hi-tec meg biztos jól megy, de aki ilyen elb.ott ronda autót képes vásárolni (élőben is ocsmány), az nem mondhatja magát valódi autóőrültnek

  • shadowb

    “ha valami nagyobb mértékben nő, akor elöb utóbb megelőzi a kiseb ütemben növőt,akárhonnan is indul!”

    Ebben igazad van, ha maradnanak a 2012-es szamok akkor bo 20 ev mulva mar utol is fogja erni a Lexus a BMW-t globalisan is. Nade 20 ev hosszu ido, sok minden tortenni fog addig.

  • menőmanó

    Ambrus Gergely
    Bocs!
    Ilyen érvekkel valóban badarság vitába szállni. :)

  • menőmanó

    BMW7
    Azért a BMW-nek is voltak ocsmány megmozdulásai, azt viszont valóban csak az “őrültek” vették. :)

  • shadowb

    “Shadowbull mérnök az Audi gyárban”

    vót valamikó…

  • Drake

    Nem csoda ,hogy nem mernek dízelt rakni ebbe,az elődjéből volt dízel,jól le is égette magát vele a toyota:D

  • menőmanó

    Drake
    Kb.úgy mint a VW a TSI-vel. :D

  • BMW7

    menőmanó
    voltak, ezt a legtöbb propeller-fan nem tagadja, csakhogy soha nem ezek voltak a legmeghatározóbb típusok

  • subtotal

    Csak úgy kapkodni fogják Európában a dízel kombik helyett, ez annyira űrtechnika :D
    Rétegautó “érdekes” dizájnnal, ennyi…
    Arra jó, hogy a vásárlók meggondolják, mikor az Audi egyhangúságát vagy a Merci dizájnját kritizálják.

    Azok az elefántfülek is hihetetlenek, sokkal jobban illene ehhez az összképhez egy M3 kópia tükör :P

  • Paccar

    Hát sztem a régebbi sokkal jobban nézett ki. Arra kellett volna néhány élt vasalni, meg a lámpákon faragni, és kész. Ez az új nagyon erőltetett lett, hogy mondjam, giccses..

  • keeperbk

    Hát ez elég gyengusz!
    Már majdnem olyan jó vele kanyarodni, mint egy dízel BMW-vel, miközben többet fogyaszt, és gyatrábban gyorsul.
    Brávó! Látszik, hogy ez aztán az igazi áttörés.
    Nagy csoda lenne, ha ezzel a verdával a korszerű dízelek rovására, növelni tudnák piaci részesedést. A pehelysúlyú akkumulátorok feltalálásáig ezt a hibrid vergődést talán hanyagolni kéne, mert így csak parasztvakítás az egész.

  • PluginHibrid

    keep

    A vill motorok azonnal rendelkezésre álló nyomatékáról hallottál már ?

    Vezettél már bármilyen hibridet ???

  • troll

    csak az usa-ban menő a hibrid, ahol a crown victoria vagy a towncar 30 literes fogyasztása mellett nagyon faszán néz ki, hogy a lexus csak 10 litert eszik ,miközben ugyanúgy megy.

    de ott nem az számít, hogy olcsóbb a tankolása, mert az usa-ban senkit nem érdekel a benzinár, hanem elsősorban környezettudatos különcök vásárolják.

    persze azért kényelem tekintetében nem említhető egy napon a lexus egy lincoln-al vagy cadillac-el, mint ahogy vezetési élményben is fényévekre van egy bmw-től.

  • fank1970

    Nem lehet a németek prémiumjaival összehasonlítani, Azok mindig inkább a harsányságról szóltak, a Lexus inkább visszafogottabb. Nem véletlen, hogy a németek hasítanak a kínai és az orosz piacon.

  • hígfos bmw

    keeperbk nem valtoztal pont ugyanolyan ostoba tudatlan hulye vagy mint eddig.

  • shadowb

    “Nem véletlen, hogy a németek hasítanak a kínai és az orosz piacon.”

    Is.

  • m gmbh

    kovácspista!
    manitou jól látja.
    te beszélsz itt trollkodásról míg 1 k..a hozzászólásod nem volt az autóhoz!!?
    röhejes!
    agyhalott kovacspistát is kitiltani a másikkal együtt!

  • mtbe

    Ambrus Gergely
    Köszönjük, hogy megosztottad velünk, kiket tartasz igénytelennek. Én is gondolok valamit az olyanokról, akik 15-20 milliós autót vesznek ÁFA visszaigényléssel.

  • mtbe

    ,L Rómeó
    ahogy gondolod :)
    de amit írtam Gergelynek, nem azért írtam, mert német autó ellenes vagyok. Egyrészt. Van olyan, akinek van pénze, mégsem akar sokat költeni autóra. Van olyan is, akinek nincs, de “igényes” szeretne lenni. Van olyan, aki a kis pénzéből “igénytelent” vesz és van aki a kis pénzéből vesz hitelre “igényeset”.

    Szóval ezt neked is mondom Rómeó, meg neked is Gergyely, hogy ki igényes, ki nem, az nem ledönthető autó alapján.

  • a.szorenyi

    Kedves Olvasóink! A normális többség megnyugtatására: töröltük a hozzászólások jó részét, a mintegy tíz kizárás után is küldetéstudattól vezérelve itt trollkodó Rómeó termését. Ne foglalkozzatok vele, célja egyedül a rombolás, inkább érezzünk egyet vele, hogy ez tölti ki kiskaliberű életét. Várjuk mindenkitől az értelmes, az adott autóhoz kapcsolódó véleményeket. Üdvözlettel, Szörényi András – Vezess.hu

  • m gmbh

    épp ideje volt!
    és annak is örülök, hogy az összes japánbarát hozzászólást/hozzászóló írását törölted.
    (azért egyben mégiscsak igaza volt ‘Rómejó’nak, neked kell itt írónak/szerkesztőnek lenni, hogy visszatérjen a régi kerékvágásba az oldal)

    ez az autó egy rakat szar!

  • shadowb

    miert lenne mar szar? ez marhasag.

  • PAlex

    Legegyszerűbb, ha senki nem eteti a trollokat.
    Ezt kéne már megtanulni.

  • menőmanó

    PAlex
    Miért?
    Egy kis cián csodákra képes.

  • kovacspista

    a.szorenyi
    Köszönöm a többiek nevében is. Tudom, hogy plusz munka, de ha megengedsz egy kritikai észrevételt, akkor talán célszerű lenne egy állandó moderátort kinevezni, aki az ilyen marhaságokat csírájában folytaná el. Pl. kétóránként átfutná a hozzászólásokat és aki nagyon nem bír magával, azt bannolni. Az egyébként színvonalas oldal érdekében ez mindenképpen megtérülő energia befektetés lenne.
    PAlex
    A “Zsoltis korszakban” ez valóban probléma volt, de a “Rómeó érában” már a kutya sem szólt ehhez a szellemi nyomorékhoz, mégis ontotta magából a hülyeséget.

  • manitou8

    mindenki köszöni mindenkinek az is mindenkinek, csak könyörgöm, az autóról végre!!
    ez a szellemi toprongy pisti dettó rómejó.
    már megint nem autóhoz szól hanem elkezd költeni itt…
    aztán beír hogy miért nem az autóról ír a másik.
    szörényi, őt is ki lehet tenni?

    vagy pisti, hozzád szólva:
    most, hogy nem égő már ugyanazt leírni mint amit rómejó írt gúnyosan, végre elkezded ontani a lexus fikázást?
    én várom, csak könyörgöm az autóról írj!

    nekem tetszik!
    (remélem nem lesz ez is törölve mint a tegnapi ‘tetszik’-em)

  • m gmbh

    miért szar ez az IS??
    parancsolj:
    “szörnyen néznek ki”
    “a hibrid nem rúg labdába”
    “visszalépés az autó formaterve az előző generációéhoz képest…”
    “mindig a BMW lesz a jobb, és kész!”
    “vezetési élményben is fényévekre van egy bmw-től. ”

    ez csak itt a hozzászólásokból van kigyűjtve!!
    akkor??
    nem véletlen, hogy Szörényi szerkesztő csak ezeket hagyta meg mert ő is érzi hogy egy Bmw 5ször előbbre tart!!

  • m gmbh

    shadownak címeztem

  • megint

    Nagyszerű, agyhalott jakúzát eltávolították, éppen ideje volt, biztos, hogy visszatér másik néven ez az egy szórakozása az életben. Had írja már le mindenki a véleményét, ha valaki szerint ez ronda akkor ronda, más meg el van ájulva tőle. Picit olyan itt mindenki mint a politikusaink, mindegy mit csinál a “konkurencia” az csak szar lehet.

  • m gmbh

    “aki ilyen elb.ott ronda autót képes vásárolni (élőben is ocsmány)”
    mi kell még hogy lásd mekkora szar ez az Is?

  • manitou8

    megint már a nevedből kiindulva is, te véltelen nem másik néven tértél vissza? :))
    bocsi

  • BMW7

    m gmbh
    Nem kívánok vitatkozni, szerintem is ótvar ronda, de így egyből rábélyegezni, hogy szar elég nagy túlzás. Ültél már benne, esetleg vezetted valaha? Nyilván nem és nem is fogod, hiszen BMW-fan vagy te is, de ettől még nem kell róla így beszélni. Pontosan emiatt esett az oldal színvonala az utóbbi hónapokban, mert olyan kommentelők jelentek meg, akik mások véleményét nemhogy leszarták, egyáltalán a tiszteletnek semmilyen jelét nem mutatták senki iránt, aki nem VW, Toyota, vagy bármi más márka fanatikusa.
    Az autóról még annyit, hogy az előző generáció küllemének visszafogottsága (legalább is ehhez képest) messze markánsabbnak, összhangúbbnak hat, de már csak az eladások számából is látszik, hogy mennyivel le vannak maradva (itt Európában mindenképp) a németektől.

  • megint

    manituo, nem, nekem mindig ez az egy nevem volt.

  • menőmanó

    Mint már egyszer leírtam csak kitörölték, ez az autó a hozzászólók többségének nem tetszik, ellenben a pontszáma kiemelkedően jó 8,6.
    Talán nem véletlenül.

  • m gmbh

    megint: hát persze:)

    bmw7:
    ne személyeskedj.
    “aki ilyen elb.ott ronda autót képes vásárolni (élőben is ocsmány)” ez tőled van, sok közül az egyik.
    amiről írsz az igaz volt rád, sőt leginkább rád.(fanatikus bmw imádat, zsigeri utálat minden más iránt). ettől voltál fasza gyerek. és emiatt nem is törli a kommented szörényi mert ő is így gondolja ez a helyes.
    és pont emiatt érted meg úgy kovácspistát is oda-vissza, ő is kiáll emellett. ahogy tegnap írta:
    fan vagy és leszarod más véleményét és így jó!

    ne változz ennyit kérek maradjon ez az oldal amilyen volt!
    peace!

  • m gmbh

    menő:
    szavazni minden hülye szavazhat, azt nem tudja befolyásolni senki a szerkesztők közül.
    a “törlés utáni” kommentek a mérvadóak és abban csak szart olvashatsz lexusról!!
    tehát szar!

  • kovacspista

    manitou8
    Egyrészt én nem személyeskedtem veled, nem értem, te miért teszed. Másrészt, ha valaki teljesíti a kérésedet, azt illik megköszönni, alapvető illemszabály.
    De, hogy a te kívánságodnak megfelelően az autóról is írjak valamit: Se személyes, se közvetett tapasztalatom nincs Lexusokkal, ezért én megalapozott véleményt nem tudok írni róla. Személy szerint nekem az előző forma letisztultabb volt és így jobban tetszett (persze csak képke alapján). Bár a küszöböket és a kicsit túldimenzionált orrot leszámítva, nem rossz formájú autó. A technika vélhetően rendben van, mint mindegyik japán autónál, szerintem nem baj, hogy nem eröltetik a dízelt, az előző szériában voltak vele problémák, ha jól tudom. Igazából úgy is rétegmodell, azokat az igényeket pedig ki tudja elégíteni a benzines és hybrid változat.

  • ,L Rómeó

    András kérrlek töröld már eszt a troll menőmanót mega 8,6os teccésindexét ahogy a többi jó véleményt is töröllted!!

  • kovacspista

    m gmbh
    Csak nekem van olyan érzésem, hogy újra Rómeo/Zsolti stb. van köztünk? Nem kellenek az összesküvés elméletek. Senki szerint sem szar a Lexus, hogy is lehetne szar egy prémium autó. Maximum a formája megosztó. Pl egy 3as vagy A4 jobban belesimul az európai közízlés határai közé. Nem kell ezt túldramatizálni.

  • BMW7

    na jó, akkor én itt befejeztem, szeva’

  • kovacspista

    BMW7
    Úgy gondolom én is. Sajnos azt kell mondanom reménytelen ez az oldal. Én javaslom a szerkesztőknek, hogy szüntessék be az egész kommentelősdit, semmi értelme azon kívül, hogy lehúzza az egész oldal szinvonalát.

  • ,L Rómeó

    nekem is reménytellen!
    menőmanó minden törlés ellenére állítja hogy teccik neki ez a bazári giccsparádé!
    a többi belenyugszik hogy ki törrlik a véleménnyét de az a troll ez nem!!
    el kell hagynom az oldallt hogy keressek más vw-bmw közösséget??

  • The Good Boy

    Tisztelt szerkesztők!
    Kicsit off leszek, ha nem baj:
    Pár éve azért találtam meg magamnak ezt az oldalt, mert a nagy konkurenciánál (tc) a főszerkesztő kitiltott a fórumból, csak azért, mert feltettem néhány (mint ezek szerint kiderült, fájó) kérdést az akkori amerikai OT-s vackával kapcsolatban, ami a képeket látva ellentmondott néhány leírt mondatával. Erre gyakorlatilag szó nélkül kidobtak a fórumból, majd miután újra regisztráltam, és meg mertem kérdezni, hogy ez miért volt, és miért nem válaszol azokra a kérdésekre, melyek ellentmondanak a képek alapján az ő történetével, megint válasz nélkül partvonalra kerültem. Nos ezek után találtam meg a vezess.hu-t, és tetszett is annak ellenére, hogy a hozzászólások minősége, színvonala és száma jócskán elmaradt a másik oldalétól, és nem is lehetett olyan jó színvonalú eszmecserét folytatni, mint ott (akár a szerzőkkel is rendszeresen). Sajnos itt a kommentek felügyeletének (általában) teljes hiánya miatt az értelmes eszmecserék lehetősége a nullához közelit, ami nem igazán tesz jót az oldalnak. Pár napja az egyik cikk olvasása után az ott lévő 15 kommentben semmi más nem volt, mint hogy két troll etette egymást. Most 60 meglévő hsz-ben talán 1-2 ember pár kommentje szólt a cikkről, a többi személyeskedés, meg 5 éves gyerekek szellemi szintjét mutató trollkodás.
    Félreértés elkerülése végett, én nem a nagy megmondó ember, vagy az okostojás akarok lenni, csak jelzem, hogy nagyon rossz irányba megy az egész, mert az olyanok, mint én, akiknek az olvasói vélemények is szerves részét képezik egy-egy teszt vagy cikk olvasásához, lassan elpártolnak innen ezek miatt, ami cseppnek tűnik a pár száz vagy ezer olvasóhoz képest, de szerintem senki nincs abban a helyzetben, hogy akárcsak egy fillér elvesztését is nyugodt szívvel élje meg.
    És akkor a cikkhez. Nekem sokakkal ellentétben tetszik ez az autó, bár fura ízlésemet ismerve a 15 milka árkategóriában nálam az eldöntendő kérdés a 320d vs. is300h. (ennyibe van az általam preferált felszereltségben a bmw, illetve ennyi a fullra felöltöztetett lexus. Ha eljön a döntés ideje, nagyon nehéz dolgom lesz…

  • manitou8

    én is ezt látom good boy!
    ez hasonlít a te esetedhez, csak mások kerülnek partvonalra..
    nem véletlen amit menőmanó is mond és igaz:
    8,6os tetszési index 135 emberből!!

    erre a ‘káros kommentek kitörlése’ után szerkesztő benthagyott kb 99%-ban negatív véleményt az autóról..
    bizonyára véletlen.
    ez az Is tetszik neked is?
    vigyázz nehogy itt is partvonalra kerülj.. :)

  • accelerate.

    Lehet itt fikázni, meg isteníteni más típust. Aki bele akar olvadni a környezetbe és elég neki a szürkeség, azok üljenek a német egyen arcú steril autókba, aki többre vágyik az a Lexust választja.
    Dízel csak a maradi eu-nak kell, de a hibrid le fogja nyomni!
    Eladási adatok? A Lexus 24 éves márka, és milyen érdekes, hogy ezekkel a németekkel már most felér. Kizárólag a neve miatt van hátrányban, mert még nincs akkora múltja.
    Miért így néz ki? Mivel jobb az Audi? hogy az összes egyforma? Az új A3 már most öregnek hat, vagy a BMW 3-as az első lámpán az a beugró kocka valami undorító, és még lehetne folytatni, hogy elsőre pillantásra nem lehet tudni, melyik típus is jön vagy megy, annyira sablon steril fosok!

  • Kempelen10.

    Ennek a kocsinak azért elég német lett a külseje. A japánok jobban odatehették volna magukat, nem kellene ennyire hasonlítani akarni a németekre.

  • megint

    maniuo, szerinted akkor a negatív véleményeket törölni kéne? Az F-verzió szerintem egy gagyi giccsparádé, ugye nem gond , hogy leírtam?
    Belül hatalmasat fejlődött az elődhöz képest, sokkal felnőttebb lett, bár a japán fanoknak ez nem biztos, hogy tetszik, mivel így kevésbé Casio, inkább Tag Heuer:)

  • pécsimunkás

    Nem hinném,hogy akkora gond van a Lexus névvel,ha a hahu-n nagyjából azons évjárat,felszerelés,motorizáltság mellet kb 1 millióval drágábbak a Lexusok mint a 3-as BMW-k. Fene tudja,de biztos az alacsonyabb presztízs miatt,meg az általános rossz minőség és megbízhatóság miatt van…

  • nevezessverő

    Mintha az új Corolla-t látnám. Ami nem baj, csak a prémium ligában kevés. Mint ahogy accelerate írta, a szürkeséget, és a sterilitást választók autója, EZ..

  • PluginHibrid

    Nvzsverő

    Azért ez túlzás..
    Ültél már Corollában ?

    Nekem volt szerencsém pár napig használni egy 2012-s modellt.

    Hát nem rossz, de sok mérföldre van egy Lexustól.

    Szürkeséget választók autója ???

    Na szerintem az nagyon mellé ment….

  • nevezessverő

    Plug: Az új Corolla-t, a következőre értettem, nem a mostanira. Az autó jó, de még mindig nem egy liga a németekkel. A szürkeség szubjektív, nekem ez az autó az..

  • manitou8

    milyen érdekes..
    ahogy elmarad a szerkesztői törlés (persze tudjuk, szigorúan javítási célzatból..) megjelennek a pozitív vélemények is..

    akkor kifejtem a véleményem annak reményében hogy nem lesz törölve ismét(?):
    szerintem pofás darab a kocsi, V6 tényleg unikum,utolsó hírmondó, bár talán már európaiak nem is vágynak rá úgy hozzászoktak a 4hengeres dízel kelepeléséhez.
    hibrid jó dolog, főleg hogy nem az 1,8as erőlködik, hanem 2,5ös. ennek azért autópálya is pálya:)
    kár,hogy f-sport csomag felára kicsit németes, lehetne egy olyan csomag ahol csak az első hűtőrács és felnik járnak, jutányos áron.

  • m gmbh

    minket nem törölnek keseregj csak!
    ez egy szar továbbra is!

  • Alasseo

    Kár volt hozzányúlni, az előző egyértelműen verte esztétikumban a német prémiumokat, de ez a műtét nagyon mellélőtt, főleg elől, de hátul is nagyon mellészaladt a ceruza. Durva. :(

  • Keeep

    Az USA-ban ahol orrba szájba nyomják a Hybridet csak 2%- ban részesedik az eladásokból az összes Hybrid és elektromos auto.
    Ha valamit nem kell miért kell eröltetni ?

  • PluginHibrid

    600 Millió autóból azért az is szép szám !!!

  • Kempelen10.

    Nem a 600 millió 2%-a hibrid, és nincs 600 millió autójuk.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.