C3 Picasso 1,6 HDi: Picasso csúcsformában

Teszt: Citroën C3 Picasso 1,6 HDi 115

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.06.03. 07.00

Csinos, családias, méretéhez képes tágas, gazdagon felszerelt. Ezt tudja a C3 Picasso, amelyet a létező legpuccosabb kivitelben próbáltunk az új és erősebb 1,6-os turbódízellel

Röviden – Citroen C3 Picasso 1,6 HDi

Mi ez?

Ötletes, formás, vidám egyterű kisautó alapokra

Mit tud? Kényelmes, praktikus, gazdaságos, jól felszerelt
Mibe kerül? Akciósan 3,2 millió az induló ár, a csúcsmodellnek számító tesztautó 5,2 millió
Kinek jó? Kisgyermekeseknek, praktikumot kedvelőknek

Közel öt év annak, hogy az aranyos, de nem éppen kiemelkedő C3-as Citroënből bemutatták a Picasso kivitelt a Párizsi Autószalonon.  Egyterűekből volt már bőven tapasztalata a gyártónak, amely azonnal érződött a kisautóra épített, alig négy méter hosszú modellen. Kiemelkedően praktikus részletek jellemezték máris a kezdetektől, amelyek mind-mind hozzájárultak a hétköznapi használhatósághoz. 

Adatlap

Citroën C3 Picasso 1,6 HDi 115

C3 Picasso 1,6 HDi: Picasso csúcsformában 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 270 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,9 sec
Végsebesség 184 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,6 l / 100 km

Tavaly érte utol a modellfrissítés a C3 Picassot, amely még frissebb, még vidámabb külsőt hozott az átlagostól addig is jelentősen eltérő autónak. Igazán komoly változások ugyan nem történtek, inkább csak az ilyenkor kötelező elemek kerültek fel, mint az átformált első-hátsó lökhárítók és a LED-es nappali fény. Erősödött a tesztautónkba szerelt 1,6-os HDi is, amely kizárólag Exclusive felszereltség mellett választható, és így ezzel a paletta legdrágább választása. Mit tud a legdrágább a C3 Picasso?

Sokat tud

A C3 Picasso az az autó, amely kifejezetten meggyőző belülről, annak ellenére, hogy nem túl férfias, és könnyen találni néhány ergonómia hibát az utastérben. Ezen apróságok viszont nem befolyásolják a tényt, miszerint egy kifejezetten szerethető és minőségi benyomást keltő tárgyról van szó. Erős pozitívum a vidám, napsütötte belső, amely többek között a kétpilléres A-oszlopnak is köszönhető. Nemcsak látványos megoldás, de jól átláthatóvá is teszi a Citroënt, és kanyarodás közben is életmentő lehet gyalogosként az autó körül téblábolva. Persze, az óriási panorámatetőről sem illik elfeledkezni, ha már fényről esik szó.

Nagyon kell a hat sebességes váltó, az elődben utáltuk az ötfokozatút


A világos kárpit és a részben világos műszerfal fekete felső résszel kiválóan mutat, még most is abszolút modernnek hat, annak ellenére, hogy az egymás mellett elhelyezett apró kijelzők se nem szép színesek, se nem passzolnak egymáshoz színben. De legalább jól leolvashatók. A kilométeróra is az pedig az egymagában álló kijelzőn nappal szemben autózva átvilágít az elölről érkező fény, és félig beárnyékolja azt.

Az elérhetetlen távolságba került megtett távolságot nullázó gomb sem zavaró igazán, mivel nem mindennapi használatra való. A kormányoszlopra szerelt tempomat és rádióvezérlés abszolút kényelmes és logikusan használható, de szinte teljesen takarásban van. Azon sem csodálkoznék, ha valaki hónapokig nem venné észre, hogy ilyen extra is színesíti az alapfelszereltséget.

Kisautóról lévén szó modern vezetői asszisztensek után nem érdemes kutatni, van viszont navigációs rendszer és tolatókamera is. Utóbbi kifejezetten szép képet ad, még az oldalról érkezőket is jól látja, kár, hogy indítás után várni kell rá néhány másodpercet, így nem tudunk egy hirtelen elindulásnál ráhagyatkozni.

Pazar hátsó fertály

Ránézésre a hátsó sor maga a luxus. Van itt minden, mi szem-szájnak ingere. Kilátás felfelé, elhúzható árnyékoló háló, az első ülések háttámlájából kihajtható kis asztalka kapcsolható világítással. A fejtér pazar, az ülés is kényelmes.  Az ajtók viszont kis szögben nyílnak, és lábteret sem igazán felnőtteknek méretezték, bár kisautóhoz mérten nem volna vészesen kicsi, ha az asztalka nem érne épp a térdünkbe.

Az osztott pad külön-külön sínen csúsztatható, és ezzel az alaphelyzetben 385 literes csomagtér máris 500 literesre bővíthető. A háttámlák síkba ledönthetők, ezzel még tovább növelhető a hely, de ha szörfdeszkát, karácsonyfát, vagy valami hasonló hosszúságú tárgyat szállítanánk, még az anyósülés támlája is előre buktatható.

A kis asztalka széria, de felhajtva is jelentősen csökkenti a lábteret

Fürge és takarékos

Imáink meghallgatásra találtak, és az erős dízelt már hatfokozatú kézi válóval szerelik. Ez pontosabb, takarékosabb és sokkal jobban szerethető az öt sebességesnél. Kizárólag fürge városi közlekedésben sem jött ki 7 liternél magasabb érték az autónál, persze igazi előnnyel ez városon kívül jár, ahol nem okoz gondot 5 liter alá szorítani a fogyasztást.

Futómű téren meglepőt alakít a C3 Picasso, ugyanis a franciás lágyság egyáltalán nem jellemző rá. Csak az ülések puhák és süppedősek, a futómű kifejezetten feszes, billegést, oldaldőlést alig érezni. Messze a legfürgébb modellhez hűen kifejezetten könnyű vele tempósan autózni, jó a fordulóképessége, és a jól kézre eső váltó a korán érkező nyomatékkal karöltve könnyedén feledtetni az autó magasságát.

Kifejezetten fürge a korán ébredő nyomatéknak hála, és nem fogyaszt 7 litert sem városban

Árban van

Citroën-szokás szerint akciós áron kínálják a C3 Picassót, amely a csúcsmodell esetében jelenleg 5,2 millió forint. Ez az árat egy 10 évesnél nem régebbi autóval még további 700 ezerrel csökkenthetjük a jelenleg futó beszámítási akció keretében.

A C3 Picasso és konkurensei
Citroen C3 Picasso 1,6 HDi Exclusive (115 LE)* 5 235 000 Ft
Opel Meriva 1,7 DTC Design Edition II (110 LE) 5 580 000 Ft
Skoda Roomster Elegance 1,6 CR TDI (105 LE) 5 459 640 Ft
Kia Venga  1,6 CRDi TX (115LE) * 4 749 000 Ft

* akciós ár

Az alapfelszereltség pazar, de a tolatókamera és a navigációs rendszer még hiányzik – erre szerintünk megéri további 255 ezret áldozni. Tesztautónkat a 210 ezer forintos Black Pack csomag (17″-os felni, fekete karosszéria elemek) és a 155 ezer forintos panorámatető drágította további hatszázezer körüli összeggel. 

Ezekkel együtt nagyjából a konkurensek árán mozog a C3 Picasso, de motorja valamelyest kiemeli a többiek közül. A többi apróságot vagy nem is szerelik ilyen teljesítményű dízellel, vagy rosszabb azok használati értéke. 

Mellette – Ellene
  • Formás külső
  • Gazdag felszereltség
  • Tágas csomagtér
  • Erős, takarékos dízelmotor
  • Tágas belső
  • Középre helyezett műszerfal
  • Korlátozott hátsó lábtér
  • Részben nehézkes kezelhetőség
  • Későn reagáló tolatókamera

Szavazás

Citroen C3 Picasso 1,6 HDi 115LE - mennyire jön be? Értékeld 1-től 10-ig

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Notalab

    Nekem is C3 Picasso-m van (1,4-es Collection) és annyiban pontosítanám, hogy azért a legtöbb extra kiegészítő csak a csúcsfelszereltséghez já (krómok, asztalkák, tároló a padlóban, dönthető utasülés). Viszont borzasztóan szeretjük! A cikkben írtakkal ellentétben a hátsó lábtér nem kicsi (a 174-centimhez), bőven beülhetnék hátulra. Két gyereküléssel teljesen előre lehet húzni a hátsó részt, így brutális lesz a csomagtartó, és a gyerekeknek még elfér a lábuk, de felnött így már nem tudna utazni. Mindezt 407-centivel, tudja, nézzd meg a konkurencia hosszait, kevesebbet hoznak ki, és (a legtöbb) jóval hosszabbak. Épp ezért, és függöleges hátfal miatt, nem hogy a kamera, még a tolató radar is teljesen felesleges szerintem. Abból a 255 ezerből, 20-ért kell egy navit venni, a többi meg mehet üzemanyagra, vagy fóliára, mert a nagy üvegfelület miatt borzasztóan melegszik. Még egy nagy hiba a gyerekülések övelvezetése, mivel az ülés hátrébb van a C oszlopnál, így az öv furcsán megtekeredik, pedig Röemer üléseink vannak. (több még: lásd népitélet (varázsdoboboz))

  • Kempelen10.

    Végre egy vidám autó!

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.