Mazda6 2.5i – Turbómentes övezet

Mit tud a jelenlegi Mazda paletta csúcsa?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 16.30

A Mazda6 a legjobb pillanatban került piacra, a legnagyobb ellenlábasok már ráncos vénségek, de még mindegyiknél várat magára a típusváltás. Apró hibáit autózás iránt érdeklődő sofőrként könnyen elnézhetjük.

Röviden – Mazda6 2.5i Revolution

Mi ez?

Lehengerlő formába öntött középkategóriás japán szedán

Mit tud? Kiemelkedő stílust, kényelmet, alacsony fogyasztást szívó benzinmotorral
Mibe kerül? 6,5 millió az induló ár, a csúcsmodellnek számító tesztautó 9,5 millió
Kinek jó? Akik nem csak használni, de élvezni is akarnak egy közel tízmilliós autót
Nejlonotthonkában padon ülő nyugdíjasok dicsérték, ámultak a haverok, hosszan vizslatták a kutasok. A Mazda6 társadalmi helyzettől, kortól, nemtől függetlenül mindenkiből ugyanazt a reakciót váltotta ki. Kendőzetlen csodálatot. Ahogy belőlem is. Sőt, továbbmegyek: fejemben végigpörgetve a kínálatot, a középkategóriás Mazda jelenleg a legkívánatosabb típus tízmillió forintig.  Bejött a japánok bátor húzása, mikor úgy döntöttek a 2011-es Takeri tanulmány legfőbb elemeit megőrzik a szériagyártás során.

Sikerült egyszerre lendületesen könnyed, mégis agresszív összképet alkotniuk. Elérték az Audi gonoszság faktorát, de a hatos mégsem tűnik lélektelen, darabos terminátornak. A fényszórók kellő szigorral néznek a világra, de ettől nem lesz faarcú harcos a Mazda, a hűtőrács alatt ívelő szárnyszerű krómdíszítés ellensúlyozza a szúrós tekintetet.

Az autón körbefutó mesteri ívek, fénytörések sokasága realitásérzéket torzító szépségét kölcsönöz a kocsinak, minden egyes karosszériaelemet körbeírhatnék kacifántos hasonlatokkal. De felesleges tovább rágni a témát, aki tagadja a Mazda kiemelkedő, egyedi megjelenését, az vagy vérbeli troll, vagy nincs ízlése.

Sajnos az elragadó külső nem kap folytatást a volán mögé ülve. Átlagos, a műszerfaltervezők bibliája alapján összerakott vezetőhelyet kínál a Mazda. Legalább nem tévedünk el a forradalmi újítások között, de azért a műszeregységbe épített monokróm LCD kijelző lehetne jobb felbontású, naprakészebb darab. Ugyanez igaz a középkonzol kijelzőjére. Az érintőképernyős, 5,8 colos egység jó választás lenne közepes felszereltségi szinthez, de egy csúcsmodelltől többet várunk, főleg, ha egy Volkswagen Golf már 8 hüvelykes kijelzőt kínál.

4,87 méteres hosszával, 1,84 méteres szélességével kifejezetten termetesnek számít a Mazda6, de az agyondicsért forma leplezi mindezt. Csak mosás közben, az egész autót végig suvickolva tűntek szembe a valós méretek. Az elődhöz képest a tengelytáv is nőtt kerek tíz centiméterrel, így minden adott egy hangárszerű belsőhöz.

Ennek ellenére a Mazda nem kényeztet brutális térérzettel. Nem a centik hiánya a fájó, inkább az arányok, és az összbenyomás. Elöl a hosszan hátranyúló A-oszlop rontja a helyzetet, hátul pedig a kupés lendülettel lejtő tetővonal lopja a fejteret. Ráadásul a jobb első ülés nem kapott magasságállítási lehetőséget, a legmagasabb felszereltségi szinten, ez mindenképp vaskos hiány.

Viszont a japánoktól elvárt precizitásban nem csalódunk, az összeszerelés példás, a kezelőszervek működése hosszú gondtalan használatot sejtet. Az ülések mellett az ajtókon feltűnő fehér bőrborítás eleganciája vitathatatlan, kár hogy a látványt már pár ezer kilométer után farmernadrágok fekete nyoma csúfítja.

Az apró hátrányok sorát a praktikus ötletek hiánya duzzasztja, a térképzseb mérete vicc, a kesztyűtartó átlagos, notórius kacatpakolók nehéz helyzetbe kerülnek a lomjaikkal. Ráadásul a felhasznált anyagok keltette minőségérzet sem rugaszkodik el az átlagos szinttől.

Ezek alapján úgy tűnhet, rosszindulattal kurkászom a hibákat, pedig autó rég keltett bennem ilyen szintű birtoklási vágyat. A felsorolás azért fontos, hogy tudjuk, minden hátrányt elűz, elhalványít mikor mozdul a Mazda.

Ahogy életre kel a 2,5 literes Skyactive benzinmotor, már nem fontos a 489 literes csomagtartó, sem a monokróm kijelző. A 14-es, emelt kompresszióval üzemelő blokk japán fricska a turbós trendeknek. A mára szokatlanul nagy lökettérfogatú motor hozza a feltöltéses ellenlábasok szintjét, igaz csúcsértékei magas fordulaton jelentkeznek. 192 lóerős maximális teljesítményhez egészen 5700-ig kell forgatni a motort és 256 Nm nyomatéka sem élvezhető 3250-es fordulat alatt.

Ennek ellenére minden helyzetben meggyőzően, késedelem nélkül gyorsít, és olyan karaktert mutat, amit triplaturbókkal lehetetlen pótolni. Országúton cirkálva nyugodtan jár 1200-1300-as fordulaton, de szükség esetén vaskos morgással lódítja előre a  kategória legkönnyebb 1360 kilós karosszériáját. A közvetlen befecskendezéses motor hangolt kipufogórendszere négyezres fordulat fölött ad utat a gázoknak igazán, innen az MX-5-re emlékeztető érces tónusú motorhang  lelkesít szabályszegő tempóra.

Néha engedve a kísértésnek sem száll el a fogyasztás, nálam 7,2 literes átlaggal zárt a Mazda6, így nagyon úgy tűnik a Skyactive rendszer megspékelve az i-ELOOP kondenzátorral hozza, sőt túlszárnyalja a turbós motorok által produkált értékeket. 

Ha végképp elkap a sportos hangulat a kormányról is kapcsolható váltó ad lehetőséget a játékra. Itt is megkapjuk a márkára jellemző vezetői szabadságot, a mi döntésünk, hogy váltunk-e elérve a vörös zónát, vagy hagyjuk kínlódni a motort. Igaz csak három másodpercig tart a függetlenség, ennyi idő után beavatkozik az automatika és vált helyettünk. Ugyanez igaz a sávelhagyást jelző biztonsági extrára, a kormány rángatása helyett csak hangjelzés figyelmeztet arra, ha tilosban járunk.

Tiporhatjuk padlógázzal, forgathatjuk tiltásik, mindig megmarad az érzés, hogy ez az autó nem küzd. Játszva éri el a határait, magabiztos, mint a hamiskártyás, akinek mindig van egy újabb ász az ingujjban.

Ezt a benyomást erősíti a hagyományos, hatfokozatú automata váltó, ami kiválóan asszisztál a motor diktálta tempóhoz. Nincs rángatás, puhán, átlagos tempóban kapcsol, de miért is kellene tizedekért küzdeni? Ez így tökéletes, a kapkodva haladás nem illik az összképbe.

i-ELOOP – energiagazdálkodás okosan

Az általános műszaki perfekcionizmus mellett a lassítási energiából táplálkozó kondenzátorok és az azokról üzemeltetett elektromos rendszer a Mazda6 legnagyobb csodája.

Az akkumulátor-kímélő és a motort gyorsításkor feleslegesen nem terhelő kondenzátor 7-10 másodperces motorfék alatt töltődik fel annyi energiával, hogy mintegy egy percen át képes kiszolgálni az autó elektromos fogyasztóit.

Adatlap

Mazda6 2.5i – Turbómentes övezet

Mazda6 2.5i – Turbómentes övezet 1
Motor 2488 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 192 LE
Nyomaték 256 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,8 sec
Végsebesség 223 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,3 l / 100 km

Mint ahogy a kőkemény futómű is idegennek hatna, de szerencsére a fejlesztők zseniális munkát végeztek. 19 colos kerekeken gurulva is sikerült élhető szinten tartani a rugózási komfortot, amellett, hogy a Mazda6 megőrizte a márkára jellemző agilitást.

A precíz, közvetlen, ütközéstől ütközésig 2,5 felet forduló kormánnyal élvezet terelni a közel öt méter hosszú autót, a Zoom-Zoom érzés szerencsére kiüresedett reklámszlogen helyett tapasztalható valóság maradt az új Mazda6 esetén is.

A 11 hangszórós, gyönyörűen szóló Bose hifivel, távolságtartó tempomattal, sávelhagyás figyelmeztetéssel, holttérfigyelővel, aktív vészfékező rendszerrel felszerelt csúcsmodell bruttó listaára jelenleg 9 499 000 forint. Ez pedig az attraktív külső mellett az egyik legerősebb érv a Mazda6 mellett, a konkurenciát hasonló extrákkal teletömve könnyen magasabb lehet a végösszeg.

A Mazda6 és konkurensei
Mazda6 2,5i Revolution aut. (192 LE) 9 499 000 Ft
Volvo S60 Summum PowerShift (180 LE) 11 280 000 Ft
Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Titanium (203 LE) 9 775 000 Ft
Toyota Avensis 2,0 Premium (152 LE) 9 165 000 Ft
VW Passat 2,0 TSI Highline DSG (210 LE) 9 920 000 Ft

A Mazda6 a legjobb pillanatban került piacra, a legnagyobb ellenlábasok már ráncos vénségek, de még mindegyiknél várat magára a típusváltás. Apró hibáit autózás iránt érdeklődő sofőrként könnyen elnézhetjük, ebben a kategóriában gondolkodva mindenképp megfontolandó ajánlat az egyedi stílust kitűnő vezethetőséget kombináló típus.


Mellette – Ellene
  • Lehengerlő megjelenés
  • Kitűnő vezethetőség
  • Alacsony fogyasztás
  • Pontos, közvetlen kormányzás
  • Átlagos csomagtér
  • A külsővel szemben unalmas, egyszerű belső
  • Olcsó műanyagok
  • Praktikus ötletek hiánya
  • Szegényes motorkínálat

Szavazás

Neked mennyire tetszik a Mazda jelenlegi csúcsmodellje? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • demagóg

    “fejemben végigpörgetve a kínálatot, a középkategóriás Mazda jelenleg a legkívánatosabb típus tízmillió forintig.”

    én is így gondolom. egyedül a központi kijelző fészke nem tetszik, minden más igen.

    Kéne.

  • demagóg

    A totalcaros fiúk 13-as átlagfogyasztást produkáltak, ami számomra érthetetlen. lehet hogy a hungaroringen köröztek vele?
    ha a szabványra rászámolok 20%-ot, akkor kijöhet a reális érték, ami bizony 7 körül van.
    Ami pedig zseniális.

  • Floyd

    13? Csak városban padlógázon esetleg :). A 7-8 liter odafigyelés nélkül tartható.

  • CoIie

    Ha odafigyelek, városban 6-6.5 simán kijöhet! :)
    Kár a belsőért, mert az élvezetes vezetés szempontjából az a legfontosabb, nem a külső!

  • bubibeka1.6

    Már többször végigvizslattam a szalonban amikor vártam az autómra, de valamiért nem ültem még benne !:) Ezt majd pótlom egy tesztvezetéssel egybekötve.

    11 hangszórós lett a BOSE HIFI-je ? Az első generációsban még “csak” 7 volt, és az is remekül szól:)

    Ebbe az autóba 2 dolog hiányzik: egy V6 os takarékos benzines, ami úgy látszik, hogy mégiscsak megoldható, ha a 2,5 es elmegy 7 liter körül, akkor egy 3.0 V6 is elmenne 8-9 el Skyactive technológiával , és mennyivel szebb hanggal mint a túlhúzott 2.0 turbós benzinesek a konkurenseknél ! És egy opcionális 4×4, amit azért nem értek, hogy miért nincs, mert még a Skodánál is lehet kérni :( remélem hamarosan lesz, legalább a modellfrissitéssel.

    Tudom, hogy kicsi cég a Mazda, remélem azért majd az USA-ba kerül 3.0 V6 4×4-el ha már hozzánk nem jut :(

    Alapvetően nagyon tetszik az új irány, ígéretes az új CX-5 és Mazda6, jön a Mazda3, lassan a Mazda2 és az új MX-5 ös reméljük, hogy csak a forma lesz olaszos.

    Hiányzik a palettáról egy CX-3 as és egy 3 ajtós coupé, sportkocsiba a picuri MX-5 ön kívül nem éri meg belevágni sajnos.
    Valaki tudja, hogy a CX-9 et nálunk miért nem forgalmazzák?

  • Kempelen10.

    Hát ja. Igencsak bejövős kategória.

  • Drake

    CX-9 sosem volt hivatalosan Európában,így nálunk sem,sőt amennyire tudom,a Cx-7 is eltűnik(vagy már el is tűnt)

  • Mahler

    Egyedi, különleges,magáért “beszél”,halkan,csendesen, udvariasan betessékel, hívogat és elcsábít. Nem kacsingat másfelé,mert tudja,hogy tökéletes a maga nemében és azt várja, aki ilyen.Remek!

  • megint

    Központi kijelző és a betét ahol helyet foglal egyszerűen gagyi, mégis alacsonyabb kategóriában is az lenne. Persze, persze 6,5 liter városban, aki annyival közlekedik ezzel az autóval annak felesleges volt megvennie, egy 1.0 swift is megfelelt volna neki. Kár a belsőért mert kívülről egész jól néz ki.

  • Guevara

    CX9? Ide? Ugyan minek? Kinek? A CX7 az kapható, dízellel is (ja, a CX9 csak benzines V6-ossal van) de az sem kell a kutyának se. Nem is lesz utódja erről meg vagyok győződve. Nagy SUV-t csak a németek tudnak itt eladni a presztízsük miatt. Na az meg nincs a Mazdának, illetve messze nem akkora mint az ABM-nek.

  • mrobi

    Guevara
    azért KIA Sorentoból elég sokat eladtak.

  • Guevara

    mrobi: Ööö… Az nem véletlenül a CX-7-tel van egy “súlycsoportban”? De. A CX-9-nek az Q7-est, az X5-öst és az ML-t (sőt inkább a GL-t a mérete alapján) kéne megszorongatnia. Na ez nem egyszerű, bár végülis van az a pofátlan alacsony ár, amiért el lehet(ne) itt is adni.

  • subtotal

    Kövezzetek meg, de minden egyes alkalommal mikor látom, egy kicsit kopik a tetszésindexe.
    A fogyasztással kapcsolatban: ha ténylegesen segíteni akartok, adjátok meg, hogy városban, poroszkálós utakon és autópályán 130-as tempónál külön-külön mennyit esznek a kocsik.

  • csufár

    ahhoz túl sokat kéne hajtani, különben sincs értelme, mert az emberek vegyesben használják az autókat…szerintem ez a kocsi telitalálat. valóban nincs belül tűzijáték, ami némileg ellentmondásos azzal az elképesztő külsejével. mint egy átlagos IQ-jú szexbomba. kéne? naná!!! csak kombiban, mert gyerekeim is vannak :)

  • KoboldInside

    Mesés! Komolyan! Nincs még 1 ilyen stílusos autó 10M alatt ,de még sztem felette sem! Biztosan életérzés lehet vezetni is! Irigylem a cikkírót – most, és nem akkor mikor több száz lóerős autókat kergetett. Pár praktikus dolog még azért elkelne belülre, ezt nem tagadom. Nagyon tetszik leírás alapján ez a motor! Eddig úgy voltam, hogy csak turbósat, de most szívesen választanám ezt! Annyit kérnék a cikkírótól, hogy esetleg kifejthetné bővebben, hogy mitől alakul ki ez az “eggyé-válás” az autóval? Hátha sokunk még nem mostanában tudja kipróbálni… :(

  • Floyd

    KoboldInside: Sokat izzadtam mire sikerült valahogy formába önteni. Az autó erőteljes karakter, befurakszik a gondolataink közé. Az eggyé válás akkor alakul ki, mikor elhúzzuk a függönyt reggel, csak azért hogy lássuk, mikor nincs okunk rá, de lemossuk, mikor végighúzzuk tenyerünket az íveken. Mikor elindulunk akkor is, ha nincs dolgunk.

    És tényleg a Mazda6 sugározta összkép ezt váltotta ki, sok felesleges kilométert pakoltam bele, de mind megérte :)

    Üdv,
    KM

  • zoldfulu2000

    Nagyon korrekt darab. Ebből az egyik legszimpibb, ebből a listából mindenképpen.

    Kiváncsi lennél hogy miért nem árasztották még el a 6osok a várost :)

  • KoboldInside

    Floyd – Köszönöm szépen, de még még még!
    Ossz meg velünk még többet! :)

  • kovacspista

    Mi lesz a következő kommentben? Nyilvánosan maszturbálni fogtok? Ez egy szép, jól összerakott tucat középkategóriás autó. Azért maradjunk már a realitások talaján.

  • v_johny

    Azt nem mondom hogy rosszul néz ki, de amikor volt szerencsém körbenézegetni egy ilyen kivitelt sötétkékben, hát én nem ültem seggre. Sőt, talán az elődje jobban bejött…

  • hioz

    Rokonoknál van egy 2 literes automata kombi, próbáltam, nekem nagyon tetszett – meg az autósok zömének is, akik átnézegetnek mindenféle járművekből. A motor remek, nem nyomatékbajnok, de lép, ha kell, amúgy meg nagyon kultúrált. A futómű komfortos és nagyon stabil, hely van elég, sokat tud ez a kocsi, a belső tér nagy előrelépés az előző modellhez képest. Autópályán, ha jól emlékszem szabályos tempónál 7,1-7,3-at írt a computer, az előző generációs kéziváltós 2 literes inkább 7,5 és valamivel felette.

  • Suzuki king 1.3

    szükség volt már az új motorokra mert az előző ford dízel nagy fos volt, ezáltal reromlott a megbizhatósága is az autónak.
    ennyi pénzért kizashit is lehet venni és az négykerekes is.
    szép autó de úgy vagyok vele hogy akkor inkább feltuningolom az 1.3 a swiftem, turbósítással is millión belül lennék, meg bőrülés, hangtecvhnika fullon minden megvan 2 max 2,5 millióból, és van egy kényelmes megbízható autóm.

  • Suzuki king 1.3

    na meg 2005 től gyártott fullos swifteket isk apni már 1 millióért nagyon szép biztonságos és még sportosabb mint az enyém én is olyat szeretnék de jelenleg régivel járok még.
    szóval szerintem ezek az új autók nem jobbak már, az etalon 2005 ös swiftnélc sak ak örítést fejlesztik pl bőrülésm eg ilyenek, ami kell az megvan a swiftbe és még Magyar is!

  • Suzuki king 1.3

    csak az vonja meg magától a Suzukit aki Magyar ellenes és nem tud vezetni és nem ért az autókhoz.
    a suzukiba minden megvan ami egy autóban meg kell hogy legyen, az is csak hablaty hogy ciki a suzuki, a suzuki nem ciki te vagy a ciki!
    a suzuki menő, vagány autó, sportos menettulajdonságokkal, egyedül ha szállítani kell vmi arra kicsit de ott a liana kombi, vagy a vitara!
    abba elfér minden!
    és abba már 2.4 es sportos motort szereltek, az már nagyon röpíti az autót

  • .L.Rómeó

    kovácspistukával érek egyet:
    most maszturbálok leg közeleb ha ijjen jappán mazdát látok??
    és jól monnta: ez tucatautó.
    fogadok sok tucatot gyárrtanak majd ijjenek ezek a ferdeszemű jappánok!

    pistával mi aszongyuk(épp most ezt):
    a passat az ritkaság! nem tucatautó! az előt le a sapkával!

  • KoboldInside

    Állj ki az út szélére, és számold hány passat megy el, meg hány 6-os… Hamar rájönnél melyik a tucatautó!
    A VW konszern összes autója tucatautó! (nekem is ez van, mielőtt anyázol…)

  • .L.Rómeó

    szuzuki king te trolfoci vagy téged nem etetnek!
    szuzuki kizasit magyar ember nem vesz mer nincs rajsága és presztizse!
    senkit nem érrdekel mit tud csak téged.
    deto utyanaz mindez a mazda.
    jöhet it skiaktívval akor is marad egy maradi mazda.
    enyi.(meg anyi hogy passat a csúcsrajság)

  • Suzuki king 1.3

    rómeó!
    hidd el én vezettem a vw t is többek között de nem lehet uralni már az 1.2 es turbót sem mert elindulásnál úgy felpörög hogy mindig megkapar.
    100 lóerő fölötti autóknál már csak automatát szabad venni mert az tud megbírkózni a rengeteg lóerővel és nem bőgeti a motort.
    a suzuki egyenletesen pörög fel mint egy diesel nem olan hirtelen.

  • megint

    Tehát az “vonja” meg magától a suzukit aki magyarellenes. Még ha rómeó féle troll írja akkor megértem, de arra gyanakszom, hogy ezt king fórumtárs komolyan gondolta.

  • Suzuki king 1.3

    na meg suzukimnál megszoktam h váltásnál nem veszem el a gázt, mert ha elveszem néha elfullad a motor, volt olyan mikor kanyarodtam volnam kinyomtam a kuplungot, h visszaváltsak aztán leállt a motor kinyomott kuplungal és nem tudtam eltekerni a kormányt aztán felfutottam a patkára :S
    a csajk ott röhögtek, de beinditottam aztán kicsit megcsikorogtattam a gumikat h visszahozzam a becsületét a kisautónnak meg a sajátomét.
    polonál véletlenül rágázoltam váltásnál és annyira felbőgött a motor h letiltott az elektronika…
    na meg az egész utca felfigyelt.
    am igaz h vw nél nem kell gáz váltásnál mert annak nem esik le a fordulata…
    de am 68 lóerő is bőven elég mert kipörgeti a kasztnit bőven az is 100 lóerő fölött már luxus az autó.

  • .L.Rómeó

    te ténleg trolfoci vagy!
    etyben igazzad van: vw nél nem esik le a fordulat akor se ha nem nyomod a gázt mer ojjan bika!
    főlleg ültetve!
    de az hazudság hoty te csikorogtatsz!
    egy 60le-s polo az tud, de egy 9x le-s suzuki még nem mer a jappánok máshogy mérrik az erőt is ha jólhalottam!
    én 1.9 pd tdi-mel 50m-es gumicsíkot húzok, pedig utánfutó is van mögötte.
    mindezt 130nál ha gázra lépek!
    enyi.
    nem beszélve arol hogy kifüstülök mindenkit aki lehagytam.
    azaz mindenkit! hehe
    szar szuzukidra menőzöl!
    egy tuareggel ütközöl a szaros altoddal máris összetörsz benne mer szuzuki nem biztonságos.

  • .L.Rómeó

    kizasi meg a 4×4 miatt nem tud csikorogtatni meg gumicsíkot hijába 190le…nagy barom volt az is aki kitalálta a 4x4et!
    kivéve a quattrot mer az a nagyon jó!

  • .L.Rómeó

    amúty meg tanujj meg vezetni:
    nem véletlenül ált mega szutyok szuzukid kinyomott kuplungnál.
    ha kinyomod a kuplungot akkor erőátvitel van a váltókarban!

  • Levrone

    Akkor leszek én a kivétel, akinek nem tetszik. Lehet kövezni, de ízlésen vitatkozni nincs értelme. Biztosan jó autó, de az én szememben elég csúnyácska. Több példány is van a környezetemben, láttam már több színben, de igazából csak az újdonság varázsa miatt néztem meg, azóta pedig még azért sem. Bocs a fanoktól, nekem ez nem jön át. :-(

  • MetroGoldwinMayer

    1. Gratula a Mazdának
    2. Gyönyörü a kocsi, bár ez szubjektív, utoljára az Insigniát mondtam a mezőnyben szépnek. Csak az nem jó, sajnos, túl nehéz.
    3. A 7,2es reális fogyasztás betöretlen kevesett futott 2,5ös szívóval zseniális kategória. Egy jó V6 az amerikai piacon és nagyot szakít a Mazda, drukkolok, szeretem a forradalmár fajtájukat. A VW helyében megvenném az egészet, azt tanulgatnék.

  • törökszultán

    Mit kellene tanulniuk szerinted? Ízléstelen műszerfalat csinálni, vagy mit? Jó ez az autó, de ne avass már királyt. Ez a motor egy 1,8 turbóval van egy pakliban, az meg simán hoz ilyen fogyasztási értékeket.
    Az a jó a Mazdában, hogy másik utat választott, de ez nem a jobb, vagy rosszabb út, hanem a saját útja. Úgy a sajátja, ahogy a VW-é volt 5 éve a turbó korszak elindítása. Nem kell ezt összemosni szerintem.

  • menőmanó

    “Úgy a sajátja, ahogy a VW-é volt 5 éve a turbó korszak elindítása.”

    Ez vicces! A VW meg a turbó korszak. :D

  • MetroGoldwinMayer

    török

    Az 1.8 turbót 15 éve építi be a VW, a kölelében sincs a fogyasztása a spritmonitor szerint ennek, 9 fölötti az átlag. Amúgy jó az, csak nem zseniális, mint mondjuk ez. A sokkal halványabb 2.0 fsi szintén többet eszik de nem is megy, mondjuk azzal leálltak.
    A VW erős dízelben, és a kis tsi-k is jók, én örülök ennek. A belső a VWnél jobb, de ehhez hozzá kell tenni, hogy a német kispolgár is meggondolja hogy kopasz 1.4 tsi Golfot vesz 25.000 euróért vagy 2.0 benyás Mazda 6ot full extrával.

    Amúgy a kis benyás turbók régen benne voltak a Bravókban és a Puntókban mire a VW elkezdte beépíteni őket a Golfba, de a Fiat sem volt első ebben.

  • Dino871

    Tökörszultán!

    Nehogy már egy szívó 2.5 -öt egy 1.8-hoz hasonlíts!
    Szted ha egy egyszerűbb motor erősebb és kevesebbet is fogyaszt a turbósnál akkor az nem jobb??!Valóban a Mazda saját útja de valószinűleg jobb mint az agyonturbózás..
    Amugy meg a turbó korszak a 80-as évek közepén volt akkor is csak az F1ben…ez csak divat turbózás meg EU-s szar.

  • .L.Rómeó

    törökszultán nem véletlen király!
    neki van igaza!
    vw feltalállta a turrbot és elkeszte gyártani 5 éve. ezér jobb a passat mindez!
    kit érdekel hogy turrbo (1)felesleges hibaforrás és (2)többet fogyaszt?
    1. nem volt vele hiba, tsi-k sorozatos baja jappán világösszeesküvés!
    2. több fogyasztás..megint a csórik.. aki nem tuggya mekfizetni a benzint ne vegyen autót(vw)! maraggyon a jappán szekereknél haha!

  • .L.Rómeó

    ízléssek és pofonok tudom.
    de ez pofon. a joizléssnek.
    randa na! vw szebb is és ez tény nem ízléss kérdése.

  • mtbe

    hát eléggé bumpszli így előlről-oldalról, eleje nem tetszik, hátulja…se! az első hatos, na az nézett ki nagyon királyul akkor, legszebb autó volt…

    Colie
    mi az hogy 6 liter? városban? ezt nehezen tudom elhinni

  • Mahler

    L.Rómeó.

    Apukád nagyon rendes, hogy a géphez enged!!

  • .L.Rómeó

    mtbe te hasonulva hozzám szagértő lehecc mindent jol irrtál kivéve hogy ennek a közepe sem szép és ezenkívül csúnya is!
    fentről nézve is bumszli szerintem és ezér nem készült onnan kép!
    és első mazda 6 korában is passat volt a csucskinézet

  • mtbe

    .L.Rómeó
    hát ja, fentről nézve is az :)
    másik dolog: apróság de lehet nem egy kis tégla alakú köd és tolatólámpát kellett volna belenyomni a hátsó lámpatestbe, mert ez így kicsit ötlettelen, az előző Mondeo háromszög alakúja tetszett nagyon, tök ötletes volt, ide is valami háromszöges illett volna

  • mtbe

    zoldfulu2000
    miért nem árasztották el? :) …ugye ez vicc volt?

  • Mahler

    Ehhez az autóhoz lélek kell, jó lélek, bensőséges kapcsolatot kíván és nyugalmat ad, biztonságot, stabilitást és- különlegességet! Nem 500 LE kell a boldogságoz, majd megtanulják a srácok is, amikor terelgetik a gyerekeiket, hanem egy Mazda!!

  • Fakó

    Nekem tetszik az autó, elfogadnám.
    Persze ha választanom kéne, hogy ezt kérem vagy egy fullos elektromos ablakos, kalaptartós swiftet, akkor a swiftet választanám :D

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.