Opel Mokka – Feltör az Opel?

Teszt: Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.05.27. 06.00

Magabiztos autóval és öntudatos árral lépett be az Opel a kompakt szabadidő-autók közé. A Mokkát dízelmotorral és négykerék-hajtással teszteltük.

Röviden – Opel Mokka
Mi ez? Dél-Koreában gyártott kompakt SUV. A Buick Encore és a Chevrolet Trax testvérmodellje.
Mit tud? Magabiztosan hasítani városon kívül, megmászni a havas Rózsadombot.
Mibe kerül? Cosmo csúcsmodellként dízelmotorral, összkerékhajtással 7 050 000 forintba.
Kinek jó? Nőknek mindenképp és mindazoknak, akik a tavalyi tél után igénylik a négykerék-hajtást.

Adatlap

Opel Mokka 1,7 CDTI 4×4 Cosmo

Opel Mokka – Feltör az Opel? 1
Motor 1686 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 130 LE
Nyomaték 300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 sec
Végsebesség 193 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Amikor elhoztuk az Opel Mokkát, nem számítottunk rá, hogy ennyi embert érdekel majd ez a masszív, tömzsi, terepjárószerű újdonság, ahogy arra sem, hogy a nőknek ennyire tetszik majd.

Bunkerszerű, de nem szűk

Elsőre a Mokka olyan, mint az Astra vagy az Insignia: erőteljes és látványos kocsi, pláne a tesztautó metálkékjében és a Cosmo kivitel 18-as felnijével. Nem lóg ki a testvérei közül a látómezőt átszelő, vastag első tetőoszloppal és a hátrafelé kritikán aluli kilátással sem. A hátsó radar és a nagylátószögű kamera éles, szép képe nélkül úgy tolattunk volna, mint aki még nincs túl a rutinvizsgán.

Belül rossz a térérzet, de a bunkerszerű karosszéria meggyőzi az utasokat, hogy itt tökéletes biztonságban vannak. Érzésre be vagyunk falazva, pedig kényelmesen elfér négy magas felnőtt, hátul a lábtér és a fejtér sem szűk. Elfogadható a 350 literes csomagtartó is.

Minőségérzetben a konkurensek közül a pár hét múlva megjelenő Peugeot 2008 tűnik olyan jónak, mint a Mokka. Azért is sikerült eladni belőle hét hónap alatt az első százezret, mert beülve látszik, hogy egy igényes, sokat tudó autóért kérik el egy hasonló motorú Astra J árát.

Nagystílű extrák, avítt navigáció

Ebben a kategóriában a MINI Countryman, az Audi Q3 vagy a BMW X1 a prémiumtermék, de feláras extráival az Opel Mokka olyan szolgáltatásokat nyújt, amit az előkelőbb márkák autói nem.

A lökhárítóból kihúzható kerékpártartó abszolút egyedülálló. 250 ezer forintba kerül, ami a vonóhorogra vagy tetőre szerelhető tartók többszöröse, de ez a készség nem lopható el és bármikor kéznél van, de sosincs útban. Egy feláras kiegészítővel maximum 3 biciklit tehetünk fel rá és még mindig nyitható a hátsó ajtó.

A tesztautóban az extraként rendelhető komfortülés és az AFL+ bi-xenon fényszóró is nagyon meggyőző volt. A biztonsági extrák közül a sávelhagyás-figyelő hatásos hanggal jelezte, ha indexelés nélkül érintettük a terelővonalat.

Az Opel Mokka és dízelmotoros konkurensei, listaáron
Chevrolet Trax LT+ 1,7 CDTI 4×4 (130 LE) 6 235 000 Ft
Mitsubishi ASX 1,8 Invite 4×4 (116 LE) 9 550 000 Ft
Nissan Juke 1,5 dCi Tekna 4×2 (110 LE) 5 790 000 Ft
MINI Countryman CooperD 1,6 All4 4×4 (112 LE) 6 959 000 Ft
Opel Mokka 1,7 CDTI 4×4 Cosmo (130 LE) 7 050 000 Ft
Renault Captur 1,5 dCi Dynamique 4×2 (90 LE) 5 030 000 Ft

Hasznos a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, amely kamerával érzékeli a követési távolság csökkenését. A hangjelzés és a műszerfali figyelmeztetés nagynak ítélt sebességkülönbségnél érkezett, a berendezés óvatossága több fokozatban állítható. A táblafelismerés megbízhatóan mutatta az előzési tilalmakat és a sebességkorlátozásokat, szintén a szélvédő mögötti optikát használva.

A hightech hangulatba belerondít a navigációsrendszer grafikája, amely mintha a C64 korából származna. Ennél idegesítőbb állandóan megduplázva hallani, hogy “forduljon jobbra a fordulónál”. Miért nem elég utasításként, hogy forduljon balra vagy jobbra? A rendszer sokat segít ismeretlen terepen, de gyakran bejárt környéken feltűnt, hogy térképadatbázisa messze nem naprakész.

Sok gomb, sok funkció, nagypályás extrák, jó minőségérzet

Mint a GM európai autóinál általában, a motor leállítása után a Mokkában is működik az ajtók becsapásáig a motoros ablakemelő, nem hallgat el a rádió a gyújtás levételekor, csak amikor kiszállunk, és aktív marad a Bluetooth-alapú kihangosítás is, ha beszélgetés közben érünk haza. Ez így normális, de egy kilencmilliós dízel RAV4 simán bontja a kihangosítást a motor leállításakor.

Takarékos, de elavult a dízelmotor

Nagyon kellenének már az Opelnek a szentgotthárdi új motorok, mert a szívó és a turbós benzinesek sem ütik meg az átlagot, a dízelek között az 1,7 literes CDTI végképp elavult. Gyakorlatilag minden konkurensben lényegesen kulturáltabb dízelmotor van.

Hangja igazán rút, és nemcsak hidegen. Zajával, rázkódásával idegen test ebben az igényes és minőségi autóban. Alapjárat környékén könnyen lefullad, de az üresjáraton kicsit emelve, már 1500 alatt elkezd erőt gyűjteni. 2000-2500-as fordulatszámon adja le maximális nyomatékát (300 Nm) és a középső tartományban vehemensen húz.

Ebben a kategóriában az eladott autók csupán nyolc százaléka 4x4-es. A terepjárás tényleg nem fontos, de a Mokka lökhárítója garázsfeljárókon is könnyen leér

Nagyon dinamikus vele az autó, jó gyorsulásán nem érezni, hogy ez az összkerékhajtású kivitel. Az alapjárati motorleállítás gyorsan és feltűnésmentesen indítja újra a négyhengerest, amit dízellel sokkal nehezebb megoldani, mint benzines motorral.

A motort végül a csekély fogyasztás menti meg. Országúton és autóúton kicsit sem spórolva 5,1 litert mértünk 100 kilométerre, de a teljes teszt átlaga, a budapesti utakkal együtt sem haladta meg az 5,9 litert.

4×4, aszfaltra

Hiába választható összkerékhajtás az 1,4 Turbóhoz és a tesztelt dízelhez is, mélyre lógó első lökhárítója miatt a Mokka azokon a garázsfeljárókon is lehorzsolja az orrát, ahol a magasabb építésű személyautók elmennek.

Lejtmenet-vezérlés van ugyan, de az Opel még könnyebb terepen is befürödne nagyon rossz első terepszöge miatt. A terepjárós ambíciók teljes hiányát jelzi a személyautós gumi (a tesztautón Continental PremiumContact 2) és a szükségpótkerék, ami 10 000 forintba kerül. Érdemes megvenni, a mankókerék nagyon tud hiányozni, mert a járdánál kicsípett gumin a széria defektjavító spray nem segít.

Jól sikerült a futóműhangolás, a magas Mokka stabil és szereti a kanyarokat

Elektromágneses lamellás kuplung

Érdekes volt, hogy ketten is megnézték a tesztautót, akiket semennyire sem érdekel a terepezés, de az elmúlt tél tanulságait levonva átülnének valamilyen négykerék-hajtású autóba, egyikük egy Peugeot 3008-ból.

Az összkerekes verzió havas aszfaltutak leküzdésére hivatott, amire az automatikusan aktiválódó, fix 4×4-es állás nélküli rendszer minden bizonnyal alkalmas. A 65 kilós, nem túl súlyos hajtásrendszer érdekessége, hogy elektromágnes nyomja össze a hátsó hajtást szabályozó lamellás kuplung tárcsáit, nem a megnövelt olajnyomás, mint általában.

FlexRide nélkül is kiváló futómű

A Mokkát az erős dízelmotor mellett a futómű teszi ennyire magabiztos autóvá. A nagy és nehéz autók nyugalmával száguldhatunk országúton, ami meglepő egy kompakt és elég magas modelltől. A kormányzás erői pont jók, a pontosan kapcsolható váltóval kellemes bánni. A jól szigetelt, halkan dolgozó futómű lehetne valamivel kényelmesebb, de stabilitásához és a 18-as felnikhez mérten a Mokka rugózási komfortja sem rossz. Messzire utazva a zajszint kedvező, a városban rémesen csúnya zajjal működő dízelmotor háttérbe szorul nagyobb tempónál.

Reális áron

A Mokka fejlett autó és cseppet sem olcsó. A kipróbált verzió 7 050 000 forintba kerül, de a tesztautó ára megközelíti a kilencmillió forintot. Jól látszik, hogy a kategóriában vannak a dízelmotort és összkerékhajtást felárért sem adó autók sokkal olcsóbban, illetve a 4×4-ért fizetni hajlandó, tehetősebb vásárlókat megcélzó gyártók, jóval magasabb árakkal.

A gazdagon felszerelt, de csak elöl hajtó Captur dCi kétmillióval jutányosabb, a MINI Countryman alapára valamivel alacsonyabb, ám felszereltsége gyengébb. A Mokkával együtt Dél-Koreában készülő Trax 10 százalékkal kerül kevesebbe a testvérmodellnél, ami aligha döntő tényező, mert Opel emblémával jobb értéktartásra számíthatunk.

Mellette – Ellene
  • Jó kiállás
  • Megfelelő térkínálat
  • Igen jó futóműhangolás
  • Igényes belső tér
  • Fejlett extrafelszerelések
  • Jó gyorsulás, csekély fogyasztás
  • Felárért 4×4-es hajtás
  • Zajos, elavult dízelmotor
  • Nagyon rossz kilátás, főleg hátrafelé
  • Öntudatos ár
  • Kevéssé variálható hátsó ülés

Szavazás

Hogy tetszik az Opel Mokka?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Liverpool87

    Igen az Opel feltörekszik és kész!!!De tényleg jöhetnének az új motorok remélem nagyon jók lesznek és talán oda vágnak a Tsi-k-nek is!

  • v_Petya25

    Szerintem egy tök rendben lévő autó. Ez az ár azonban már túlmutat az én mennyit költenék egy (új) autóra gondolkodásomon, de hát ma már ennyi egy ilyen autó. A kétkerekes Juke és Capture összevetést nem is értem minek idetenni?

  • Phőnök

    Ez egy fing. Inkább gyártanának egy rendes nagy kombit, mint az uccsó Vectra, dízellel, torsennel, tekerős ablakkal, logan jelleggel csak nagyobban, occsé.

  • v_johny

    Phőnök:

    Lássuk be, ez az autó Neked valóban egy “fing” ha Logan MCV-re van igényed. Semmiben nem összevethető, más kategória, más vásárlói szegmens.
    Hamarosan itt az új MCV, vásárolhatsz belőle bátran. Az Opelnek -egyelőre- nem pálya az általad említett modellek piacán megjelenni. Sok gyártó van ezzel így, ilyen irányú munkálatokra nem áldoznak.

  • Suzuki king 1.3

    a suzukimnak jobb kiállása van ettől az ócskavstól, és mióta a lendkereket lekönyitettem kb 1 kilóval könyebb lett, megeszi reggelire is ezt a dobozt.
    na meg lement a fogyasztásom is 2 tizeddel 3,4 literre, de ha taposom akkor benyomja a 6 litert is!
    10 suzukit lehetne venni ennek az árából!

  • mtbe

    v_johny
    még nem áldoznak de lehet h előbb-utóbb kell

    kocsiról: láttam már feketében és meggypirosban, utóbbiban a legszebb; ebben a kategóriában csak a kis csomagtér nem tetszik nekem
    az 5,1 l-es fogyasztás nem tudom, mért v kijelzőről leolvasott de országúton és autóúton “csak” átlagos

  • mtbe

    v_johny
    vagyis lehet hogy előbb-utóbb érdemes lesz

  • v_johny

    mtbe:

    Nézd, véleményem szerint vannak olyan gyártók akik még egy jó darabig nem akarnak belépni az említett célpiacra. Ilyen pl. a Ford, a VW csoport, a GM, a Toyota és sorolhatnám. Idővel sok minden megtörténhet, de akkor is maximum egy kooperáció keretén belül létrejövő autóval fognak a piacra lépni (az Opel életében -is- volt már ilyen, pl. az Agila család).

  • aYvEl

    v_johny
    a VW csoport már belépett: új Seat Toledo, Skoda Rapid.
    a GM-nél meg pl: Chevrolet Aveo

  • mtbe

    aYvEl
    azért a Rapid/Toledo elég messze van az Agilától árban és minőségben is, ami nem baj de nem kifejezetten az az olcsó cucc, persze egy alsóközép kompaktnál olcsóbbak és praktikusabbak

  • mtbe

    v_johny
    bocs h lenyúltam a példádat :)

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.