Ne sajnáld a pénzt az öregtől!

Teszt: Opel Corsa 1,4 Turbo ECOTEC Color Edition Sport

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.05.26. 07.00

2006 óta gyártják ezt a verdát, mégis baromira jó vezetni. Kívül csilli-villi, belül szálkás fapad. Költs rá, hogy tényleg jó legyen, amúgy viszont elég drága.



Röviden – Opel Corsa 1,4 Turbo

Mi ez?

 A kifutó Corsa utolsó nagy (?) dobása 
Mit ad? Tágas, de puritán belsőt tekintetet vonzó külsőbe csomagolva
Mibe kerül? Tesztautónk ára tekerős hátsó ablakkal is közelíti a 6 milliót
Kinek jó? Opel-fanoknak, nagyobb kisautóra vágyóknak, vezetni szeretőknek  

Már tavaly is öregecskének tűnt újszülött riválisai mellett a közel iskoláskorú Corsa – majd belépett a szerkesztőségbe a típus királya. Elképesztő kalandok kezdődtek. Először elrabolták zord közterület-felügyelők, majd a kiszabadítása után Porschékkal cicázott a világ legveszélyesebb versenypályáján. Azon kaptam magam, hogy pozitív érzelmeket táplálok irányába. Nagyon. Pedig ez egy koros Corsa.

A héten megjelenő Használt autók katalógusa szerint a 2006 óta gyártott negyedik generációs Corsa megbízhatósági statisztikái jelentősen jobbak a kategóriaátlagnál

Erre most itt van megint egy teszt-Corsa, ráadásul a csicsásabb fajtából. Egy nyugdíjas, aki képtelen méltósággal megöregedni? Nem az a baj, hogy közben mi egy évvel öregebbek lettünk, hanem az, hogy ő is. A rendszerint hatévesre programozott modellciklusokból ő már a hatodik évének végét tapossa, de mily meglepő, ennek ellenére fittnek tűnik a tesztjármű, és remek kiállású. Aki ránéz erre az autóra, első benyomásként a legkevésbé sem azt gondolja, hogy hamarosan lecseréli a gyártója, mert kiöregedett.

250 ezer forint plusz

A tesztre érkezett 1,4-es benzines turbóst 250 ezer forintért árult OPC-csomag és még az ízlésesség határának innenső felén maradt csíkozás teszi egyedivé. A fehér kasztnin fekete, kompozit-mintás dísz húzódik végig, a fekete tetőn pedig fehér csík, ötletes. A lakkos 17-es felni már a giccs irányába húz, de azért még elmegy.

Belül sajnos már jobban látszik a kor, ez az Opel-műszerfal csak a kemény műanyagokban emlékeztet az utóbbi években kijött márkatársakra, a formákban kevésbé, pedig talán éppen azt lehetne dicsérni. Ami viszont jobb, szerencsére hiányzik az opeles gomberdő a középkonzolról, de hiába lenne hely hozzá, kicsi az érintőképernyős navi kijelzője, és túlságosan mélyre került ahhoz, hogy kényelmesen, és a figyelmünket azért az úton tartva kezelni lehessen.

3999 mm hosszú, 1713 széles és 1488 magas

Az utastér méretében ugyanakkor nincs sok versenytársa a Corsának, és ebben a kategóriában a helykínálat az egyik legfontosabb szempont, merthogy általában azt mérik a legszűkebben. A bő 2,5 méteres tengelytávhoz, és a csaknem milliméterre 4 méteres karosszériahosszhoz szerencsére hátsó fejtér is tartozik, így hátul is elférnek az átlagosnál magasabb felnőttek. Panasz nem lehet erre. Némi felárért a 285 literes csomagtartót dupla padlóssá tágíthatjuk, úgy már az is elég korrekt.

240 ezer forint plusz

Ha egyszer megérte kiadni a 250 ezret a külső feljavításáért, márpedig ez vitán felül áll, ne ragadjunk le itt a pénzköltéssel, hiszen a 100 lóerős 1,4-es szívó benzinesnél mindössze 240 ezerrel kerül többe az ugyanolyan hengerűrtartalmú turbós 120 lóerővel. Ehhez is csak ötfokozatú váltó jár, de az 1200 kilós kocsit a feltöltővel és az immár kőkemény 175 Nm-es maximális nyomatékkal élvezetesen futtatja.

4,26 millió forint az ötajtós, 120 lóerős Color Edition Corsa alapára. A képen 5,8 millió forint látható

Ha van autó, amely tényleg lendületesebbnek érződik a gyárilag megadott, amúgy nem túl penge 10,3-as gyorsulási adatnál, ez az. A turbós motor, és a futómű-ranglétrán nem éppen legfelül jegyzett MacPherson-csatolt hosszlengőkar kombinációja meglepően jó mozgású, ügyesen kanyarodó kiskocsivá teszi az öregecske Corsát. Dicsérem azért még a védett korban lévő németet, azt hiszem, így nevezik a nyugdíj előtt állókat: az úttal kötött barátsága egyértelműen a kategóriaátlag felett van, kormánya elégséges visszajelzést ad, a váltókar is éppen megfelelő erővel illeszthető helyére, és korrekt a rugózási komfortja.

Mostanában nem vezettem az Opel szívó 1,4-esét, de meg lennék lepve, ha jobban fogyasztana a nálam nagyrészt városban használt turbós tesztautónál, amelynek tankolása után 6,4-es átlag jött ki.

Az Opel Corsa 1,4 Turbo lehetséges konkurensei 120 lóerő körül, listaáron, akció nélkül
Peugeot 208 1.6 VTi Allure (120 lóerő) 4 427 000 Ft
Renault Clio 1.2 TCe GT EDC (120 lóerő) 4 750 000 Ft
Volkswagen Polo Highline 1,2 TSI (105 lóerő) 4 392 000 Ft

Habár kívül feltűnő az autó, belül mégis puritán, már-már avítt. Az említett olcsó műanyagokon felül szövetkárpittal borították a kézi mozgatású üléseket, hátul tekerősek az ablakok, és ötfokozatú a váltó. Az első találkozás után azt mondtam, semmi baj, ebben az ár-érzékeny kategóriában kidobott pénz a motoros ülésmozgatás és a panorámatető. Az Opel Corsa 1,4 Turbo ECOFLEX Color Edition Sport változata jelenleg 4,26 millióról indul (a 240 benne ebben, a 250 ezen felüli kiadás), ahogy a fenti táblázat mutatja, alapárban nincsenek nagy távolságok a riválisok között.

Nélkülözi a fennhéjázó luxust. Túl alacsonyan van az érintőképernyős navi

Csakhogy ebben a tesztautóban ott van a nyáron fölösleges, télen csodálatos ülés-, és kormányfűtés, a visszagurulás-gátló, adaptív fényszórók és még pár extra, amivel a képeken látható jármű már 5,8 millió körül jár.

Ami biztos: érdemes elkerülni az alap Corsát, mert a vagányabb külsővel és a jobb motorral lesz belőle szerethető autó. Ezen felül vegyes a kép. Öreg típus, de kiválóan viselkedik az úton, jól néz ki kívül, de kevésbé minőségi belül, viszont mindenki elfér.

Ha lenne pénze új kisautóra, ezt venné? Vagy valami mást?

Mellette – Ellene
  • A statisztikák szerint megbízható
  • Élmény vezetni
  • Kellemes méretű utastér
  • OPC-csomaggal jó kiállású
  • Nem túl igényes belső
  • Szinte minden konkurense újabb

Szavazás

Tetszik az Opel Corsa kis turbómotorral és sok extrával?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • harmlevi

    Bár már tavaly nyár óta rendelhető, meglehetősen későn lett tesztelve ez a változat… Az Opel elkésett ezzel a motorral a Corsában, már legalább 2-3 éve bele kellett volna szerelni, valamelyik modellfrissítéskor, vagy akár már a J Astra megjelenésekor, mert ezidáig nem sok mindent tudott felmutatni a Corsa a Polo 1.2 Tsi-je ellen, a 100 lovas 1.4 Corsa inkább a 86 LE 1.4 Polo-val volt pariban…

  • v_Petya25

    Tényleg elkésett az Opel a kisturbós motorral. Korábban és az erősebb 140 lovas motort is be kellett vona már vetni rég. Amúgy 4,5 misiért (listaáron) már minden benne lenne, a 17-es felnivel, csíkokkal, navival, téli csomaggal, adaptív fényszórókkal. Kivül csinos, belül tágas, jó futóművel totál vállalható. Megnézném a többiek mennyit adnak ennyiért? “nem túl penge 10,3-as gyorsulás” a tesztelőről no comment…

  • twincam

    4 misiért inkább egy SSS.-ot 6-ért meg már nem kisautót.
    Egyébként nem néz ki rosszul de ez az ár finoman szólva is túlzás érte.

  • honfoglalo56

    Ennyi pénzért ez a kocsi finoman szólva is túlzás. 6 misiért volt az innovaturnés VW Polo ami ettől jóval felszereltebb volt, 1.2 TSI DSG xenon bőr belső és még lehetne sorolni, jah ha már ennyire fontos a gyorsulás akkor a Polo 9.8at tud. Egyébként egyik sem kellene ennyiért inkább egy Golf vagy Astra.

  • mtbe

    v_Petya25
    nem tudom h a 140 lovassal mennyi fogyott volna belőle, a 120 valóban jö ötlet lett volna de a 140 egy ilyen kisautóba nem hiszem h kell, magánember megveszi a kis egyliterest, cég a cdti-t aki meg hajtani akar az az opc-t

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.