Röviden – Opel Corsa 1,4 Turbo

Mi ez?

 A kifutó Corsa utolsó nagy (?) dobása 
Mit ad?Tágas, de puritán belsőt tekintetet vonzó külsőbe csomagolva
Mibe kerül?Tesztautónk ára tekerős hátsó ablakkal is közelíti a 6 milliót
Kinek jó? Opel-fanoknak, nagyobb kisautóra vágyóknak, vezetni szeretőknek  

Már tavaly is öregecskének tűnt újszülött riválisai mellett a közel iskoláskorú Corsa – majd belépett a szerkesztőségbe a típus királya. Elképesztő kalandok kezdődtek. Először elrabolták zord közterület-felügyelők, majd a kiszabadítása után Porschékkal cicázott a világ legveszélyesebb versenypályáján. Azon kaptam magam, hogy pozitív érzelmeket táplálok irányába. Nagyon. Pedig ez egy koros Corsa.

A héten megjelenő Használt autók katalógusa szerint a 2006 óta gyártott negyedik generációs Corsa megbízhatósági statisztikái jelentősen jobbak a kategóriaátlagnál

Erre most itt van megint egy teszt-Corsa, ráadásul a csicsásabb fajtából. Egy nyugdíjas, aki képtelen méltósággal megöregedni? Nem az a baj, hogy közben mi egy évvel öregebbek lettünk, hanem az, hogy ő is. A rendszerint hatévesre programozott modellciklusokból ő már a hatodik évének végét tapossa, de mily meglepő, ennek ellenére fittnek tűnik a tesztjármű, és remek kiállású. Aki ránéz erre az autóra, első benyomásként a legkevésbé sem azt gondolja, hogy hamarosan lecseréli a gyártója, mert kiöregedett.

250 ezer forint plusz

A tesztre érkezett 1,4-es benzines turbóst 250 ezer forintért árult OPC-csomag és még az ízlésesség határának innenső felén maradt csíkozás teszi egyedivé. A fehér kasztnin fekete, kompozit-mintás dísz húzódik végig, a fekete tetőn pedig fehér csík, ötletes. A lakkos 17-es felni már a giccs irányába húz, de azért még elmegy.

Belül sajnos már jobban látszik a kor, ez az Opel-műszerfal csak a kemény műanyagokban emlékeztet az utóbbi években kijött márkatársakra, a formákban kevésbé, pedig talán éppen azt lehetne dicsérni. Ami viszont jobb, szerencsére hiányzik az opeles gomberdő a középkonzolról, de hiába lenne hely hozzá, kicsi az érintőképernyős navi kijelzője, és túlságosan mélyre került ahhoz, hogy kényelmesen, és a figyelmünket azért az úton tartva kezelni lehessen.

3999 mm hosszú, 1713 széles és 1488 magas

Az utastér méretében ugyanakkor nincs sok versenytársa a Corsának, és ebben a kategóriában a helykínálat az egyik legfontosabb szempont, merthogy általában azt mérik a legszűkebben. A bő 2,5 méteres tengelytávhoz, és a csaknem milliméterre 4 méteres karosszériahosszhoz szerencsére hátsó fejtér is tartozik, így hátul is elférnek az átlagosnál magasabb felnőttek. Panasz nem lehet erre. Némi felárért a 285 literes csomagtartót dupla padlóssá tágíthatjuk, úgy már az is elég korrekt.

240 ezer forint plusz

Ha egyszer megérte kiadni a 250 ezret a külső feljavításáért, márpedig ez vitán felül áll, ne ragadjunk le itt a pénzköltéssel, hiszen a 100 lóerős 1,4-es szívó benzinesnél mindössze 240 ezerrel kerül többe az ugyanolyan hengerűrtartalmú turbós 120 lóerővel. Ehhez is csak ötfokozatú váltó jár, de az 1200 kilós kocsit a feltöltővel és az immár kőkemény 175 Nm-es maximális nyomatékkal élvezetesen futtatja.

4,26 millió forint az ötajtós, 120 lóerős Color Edition Corsa alapára. A képen 5,8 millió forint látható

Ha van autó, amely tényleg lendületesebbnek érződik a gyárilag megadott, amúgy nem túl penge 10,3-as gyorsulási adatnál, ez az. A turbós motor, és a futómű-ranglétrán nem éppen legfelül jegyzett MacPherson-csatolt hosszlengőkar kombinációja meglepően jó mozgású, ügyesen kanyarodó kiskocsivá teszi az öregecske Corsát. Dicsérem azért még a védett korban lévő németet, azt hiszem, így nevezik a nyugdíj előtt állókat: az úttal kötött barátsága egyértelműen a kategóriaátlag felett van, kormánya elégséges visszajelzést ad, a váltókar is éppen megfelelő erővel illeszthető helyére, és korrekt a rugózási komfortja.

Mostanában nem vezettem az Opel szívó 1,4-esét, de meg lennék lepve, ha jobban fogyasztana a nálam nagyrészt városban használt turbós tesztautónál, amelynek tankolása után 6,4-es átlag jött ki.

Az Opel Corsa 1,4 Turbo lehetséges konkurensei 120 lóerő körül, listaáron, akció nélkül
Peugeot 208 1.6 VTi Allure (120 lóerő)4 427 000 Ft
Renault Clio 1.2 TCe GT EDC (120 lóerő)4 750 000 Ft
Volkswagen Polo Highline 1,2 TSI (105 lóerő)4 392 000 Ft

Habár kívül feltűnő az autó, belül mégis puritán, már-már avítt. Az említett olcsó műanyagokon felül szövetkárpittal borították a kézi mozgatású üléseket, hátul tekerősek az ablakok, és ötfokozatú a váltó. Az első találkozás után azt mondtam, semmi baj, ebben az ár-érzékeny kategóriában kidobott pénz a motoros ülésmozgatás és a panorámatető. Az Opel Corsa 1,4 Turbo ECOFLEX Color Edition Sport változata jelenleg 4,26 millióról indul (a 240 benne ebben, a 250 ezen felüli kiadás), ahogy a fenti táblázat mutatja, alapárban nincsenek nagy távolságok a riválisok között.

Nélkülözi a fennhéjázó luxust. Túl alacsonyan van az érintőképernyős navi

Csakhogy ebben a tesztautóban ott van a nyáron fölösleges, télen csodálatos ülés-, és kormányfűtés, a visszagurulás-gátló, adaptív fényszórók és még pár extra, amivel a képeken látható jármű már 5,8 millió körül jár.

Ami biztos: érdemes elkerülni az alap Corsát, mert a vagányabb külsővel és a jobb motorral lesz belőle szerethető autó. Ezen felül vegyes a kép. Öreg típus, de kiválóan viselkedik az úton, jól néz ki kívül, de kevésbé minőségi belül, viszont mindenki elfér.

Ha lenne pénze új kisautóra, ezt venné? Vagy valami mást?

Mellette – Ellene
  • A statisztikák szerint megbízható
  • Élmény vezetni
  • Kellemes méretű utastér
  • OPC-csomaggal jó kiállású
  • Nem túl igényes belső
  • Szinte minden konkurense újabb

Tetszik az Opel Corsa kis turbómotorral és sok extrával?

133 szavazat - átlag: 7.2 (10-ből)

Tetszik az Opel Corsa kis turbómotorral és sok extrával?