Röviden – Škoda Superb facelift 2013

Mi ez?

 Hatalmas, megfizethető középkategóriás limuzin és kombi 
Mit ad?Rengeteg helyet, de kevés modern extrát
Mibe kerül?A legolcsóbb limuzin 6,4, kombiként 6,7 millió forintba
Kinek jó? Családosoknak és céges alkalmazottaknak, akiknek hatalmas térre van szükségük és nem bírják kivárni az új generációt

Több, mint négy évvel a második generációs Superb bemutatása után elérkezett az idő egy apró faceliftre, amely minimális változtatásokkal próbálja frissen tartani az autót. Ez csak részben sikerülhet neki, mivel a középkategóriás Škoda a megújítás ellenére sem mondható igazán naprakész és modern autónak. A konszern többi márkájánál vagy az Octaviánál elérhető asszisztens rendszerek nagy része például egyáltalán nem rendelhető az “új” Superbhez.

Az ok viszonylag egyszerű, valahol érthető is, amint tudomást szerzünk a harmadik Superb bemutatójáról. Ez szokatlan módon rendkívül gyorsan, a mostani átdolgozás után másfél éven belül várható. Ennek a modellnek tartogatja a gyár a többi márkánál már a kompakt kategóriában is rendelhető biztonsági és kényelmi extráit. Tehát máris elavult lenne a Superb? Alaphelyzetben nem az, de az extralistán jóval kevesebb a tétel, sávtartó asszisztenst, távolságtartó tempomatot, tolatókamerát, vagy színes műszerfali kijelzőt nem érdemes keresni rajta. Van viszont visszagurulást megakadályozó elektronika, abroncsnyomás ellenőrzés és okosított parkolóasszisztens is, és gyakorlatilag minden más, ami a kényelmes és biztonságos autózáshoz szükséges.

A kissé régimódi új Superb ennek ellenére sikeres lehet, ahogyan az volt 2012-ben is 109 ezer eladott példánnyal (a két generációból összesen 557 ezer ment el 2001 óta). A tavalyi autók 40 százaléka ráadásul Kínában talált gazdára, ahol minden bizonnyal jobban eladható az európai piacon egyre inkább elvárt extrák nélküli kivitel is.

Aki nem tudja kivárni a vadonatúj Superbet, azonnal megrendelheti az autót – ennél nagyobbat, kényelmesebbet, úgysem találni ebben az árkategóriában. Az első példányok már júniusban itthon lesznek, az elődnél valamivel magasabb áron – jellemzően 100-200 ezer forintnyi emeléssel érdemes kalkulálni. Lássuk, mit kapunk a pénzünkért, mit hozott a modellfrissítés?

Frissebb, divatosabb a külső. Elölről egészen az A-oszlopig átszabtak Mladá Boleslavban a Superbet.


Módosult a hűtőmaszk, a márkajelzés, a normál és a ködfényszóró, de a lökhárító, a motorházfedél és még az első kerékdob is.


Most először LED-es nappali fénnyel ellátott bixenon fényszórókkal is felszerelhető a nagy Škoda, az index is LED-es izzót villogtat


Hátul a lámpák C-rajzolatát megőrizve dolgozták át a részleteket. Mostantól minden kivitelben diódák világítanak


A limuzin lámpája is változott a csomagtérfedélre húzódó, háromszögletű lámpatestek fokozzák az eleganciát – legalábbis a gyártó szerint


Négy benzines és három dízelmotor választható. Az 1,4 TSI 125, a 3,6 literes FSI 260 lóerős a benzinesekből


Az összes dízel és a belépő 1,4-es TSI is megkapja a start-stop rendszert, amellyel jelentős spórolás érhető el.


Hagyományos automata váltó nincs, csak a sokkal gyorsabb duplakuplongos DSG váltó, motortól függően hat vagy hét fokozattal


A hátsó lábtér továbbra is hatalmas, nem találunk ekkora lábhelyet egyetlen hasonló árkategóriájú modellben sem.


A csomagtartó is a legnagyobb a kategóriában. A limuzin 595 literrel, a kombi 633 literrel. 1700 és 1865 literig bővíthetők


Elektromos csomagtérajtó, kivehető LED-es elemlámpaként is használható belső világítás, rögzítő pontok, rögzítő háló, rekeszek, szatyorakasztók, stb: ilyen egy full extrás csomagtartó


Nem tudtuk kipróbálni, de az új modellben rendelhető a hátulról is állítható elektromos ülésmozgatás az anyósüléshez. Ez a sofőrös autóknál hasznos


A kormány új, de a műszeregység régi és kissé elavultnak hat


Ilyen csak igazi luxusautókban látni. A hátsó ajtóban esernyőt találunk rossz idő esetére


Összkerékhajtás is elérhető: az 1,8 TSI motorhoz, a 3,6 literes FSI-hez és a két teljesítménnyel elérhető kétliteres dízelmotorhoz válaszható

Mellette – Ellene
  • Hatalmas lábtér
  • Óriási csomagtartó
  • Gazdag motorválaszték
  • Jó ár/érték arány
  • Parkolóasszisztens
  • Vezetőtámogató segédrendszerek hiánya
  • Régies, monokróm központi kijelző
  • Alacsony fejtér panorámatetővel

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!

1,074 szavazat - átlag: 7.7 (10-ből)

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!