Új Superb: hozott is meg nem is

Vezettük: Škoda Superb 2013 facelift

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 16.30

Észrevehetően átdolgozott külső és alig észrevehető változások az utastérben. A manapság elérhető biztonsági asszisztenseket viszont a hamarosan érkező új modellnek tartogatja a Škoda.

Röviden – Škoda Superb facelift 2013

Mi ez?

 Hatalmas, megfizethető középkategóriás limuzin és kombi 
Mit ad? Rengeteg helyet, de kevés modern extrát
Mibe kerül? A legolcsóbb limuzin 6,4, kombiként 6,7 millió forintba
Kinek jó? Családosoknak és céges alkalmazottaknak, akiknek hatalmas térre van szükségük és nem bírják kivárni az új generációt

Több, mint négy évvel a második generációs Superb bemutatása után elérkezett az idő egy apró faceliftre, amely minimális változtatásokkal próbálja frissen tartani az autót. Ez csak részben sikerülhet neki, mivel a középkategóriás Škoda a megújítás ellenére sem mondható igazán naprakész és modern autónak. A konszern többi márkájánál vagy az Octaviánál elérhető asszisztens rendszerek nagy része például egyáltalán nem rendelhető az “új” Superbhez.

Az ok viszonylag egyszerű, valahol érthető is, amint tudomást szerzünk a harmadik Superb bemutatójáról. Ez szokatlan módon rendkívül gyorsan, a mostani átdolgozás után másfél éven belül várható. Ennek a modellnek tartogatja a gyár a többi márkánál már a kompakt kategóriában is rendelhető biztonsági és kényelmi extráit. Tehát máris elavult lenne a Superb? Alaphelyzetben nem az, de az extralistán jóval kevesebb a tétel, sávtartó asszisztenst, távolságtartó tempomatot, tolatókamerát, vagy színes műszerfali kijelzőt nem érdemes keresni rajta. Van viszont visszagurulást megakadályozó elektronika, abroncsnyomás ellenőrzés és okosított parkolóasszisztens is, és gyakorlatilag minden más, ami a kényelmes és biztonságos autózáshoz szükséges.

A kissé régimódi új Superb ennek ellenére sikeres lehet, ahogyan az volt 2012-ben is 109 ezer eladott példánnyal (a két generációból összesen 557 ezer ment el 2001 óta). A tavalyi autók 40 százaléka ráadásul Kínában talált gazdára, ahol minden bizonnyal jobban eladható az európai piacon egyre inkább elvárt extrák nélküli kivitel is.

Aki nem tudja kivárni a vadonatúj Superbet, azonnal megrendelheti az autót – ennél nagyobbat, kényelmesebbet, úgysem találni ebben az árkategóriában. Az első példányok már júniusban itthon lesznek, az elődnél valamivel magasabb áron – jellemzően 100-200 ezer forintnyi emeléssel érdemes kalkulálni. Lássuk, mit kapunk a pénzünkért, mit hozott a modellfrissítés?

Frissebb, divatosabb a külső. Elölről egészen az A-oszlopig átszabtak Mladá Boleslavban a Superbet.


Módosult a hűtőmaszk, a márkajelzés, a normál és a ködfényszóró, de a lökhárító, a motorházfedél és még az első kerékdob is.


Most először LED-es nappali fénnyel ellátott bixenon fényszórókkal is felszerelhető a nagy Škoda, az index is LED-es izzót villogtat


Hátul a lámpák C-rajzolatát megőrizve dolgozták át a részleteket. Mostantól minden kivitelben diódák világítanak


A limuzin lámpája is változott a csomagtérfedélre húzódó, háromszögletű lámpatestek fokozzák az eleganciát – legalábbis a gyártó szerint


Négy benzines és három dízelmotor választható. Az 1,4 TSI 125, a 3,6 literes FSI 260 lóerős a benzinesekből


Az összes dízel és a belépő 1,4-es TSI is megkapja a start-stop rendszert, amellyel jelentős spórolás érhető el.


Hagyományos automata váltó nincs, csak a sokkal gyorsabb duplakuplongos DSG váltó, motortól függően hat vagy hét fokozattal


A hátsó lábtér továbbra is hatalmas, nem találunk ekkora lábhelyet egyetlen hasonló árkategóriájú modellben sem.


A csomagtartó is a legnagyobb a kategóriában. A limuzin 595 literrel, a kombi 633 literrel. 1700 és 1865 literig bővíthetők


Elektromos csomagtérajtó, kivehető LED-es elemlámpaként is használható belső világítás, rögzítő pontok, rögzítő háló, rekeszek, szatyorakasztók, stb: ilyen egy full extrás csomagtartó


Nem tudtuk kipróbálni, de az új modellben rendelhető a hátulról is állítható elektromos ülésmozgatás az anyósüléshez. Ez a sofőrös autóknál hasznos


A kormány új, de a műszeregység régi és kissé elavultnak hat


Ilyen csak igazi luxusautókban látni. A hátsó ajtóban esernyőt találunk rossz idő esetére


Összkerékhajtás is elérhető: az 1,8 TSI motorhoz, a 3,6 literes FSI-hez és a két teljesítménnyel elérhető kétliteres dízelmotorhoz válaszható



Mellette – Ellene
  • Hatalmas lábtér
  • Óriási csomagtartó
  • Gazdag motorválaszték
  • Jó ár/érték arány
  • Parkolóasszisztens
  • Vezetőtámogató segédrendszerek hiánya
  • Régies, monokróm központi kijelző
  • Alacsony fejtér panorámatetővel

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pécsimunkás

    Nem tűnik elavultnak a műszeregység. Nekem tetszik.

  • bubibeka1.6

    Nekem ez a típus a 3.6 szívó V6 al 4×4 DSG-vel kéne 4 ajtósban. Az egy lágyan szóló, nem túl kihegyezett de erős motor szép hanggal. Ha jól tudom a Golf V volt az utolsó ami készült R32 kivitelben a jobb V6-tal, és talán az előző Passatban volt még V6 os benzines. Ha ez igaz, akkor olyan ez az autó a hátsó traktus megoldásaival extráival és a csomagtartójával mintha a passat fölé pozícionált 4 személyes polgári gt autó lenne preztizs nélkül, ráadásul előtűnt az árelőnye is, szóval már ezt sem értem.

  • Guevara

    Még nem halt ki a V6-os ebből a proletár Audiból? Ki veszi azt?

  • Gianniz

    Pl. aki nem akar 15 milliót elkölteni A6-ra, de nagyautót akar, okostojáska.

  • Ambrus Gergely

    ez egy jó autó

  • Ambrus Gergely

    mondjuk itt AMerikában egyet sem látni

  • Ambrus Gergely

    itt Toyota Camrybol láttam eddig vagy 40-et meg hyundaiokbol, van vmi suzuki terepjáró az is népszerű.
    ismerősömék caddy escalade terepjáróját használom amig itt vagyok, otthon vár az X5.

  • cddexter

    A műszerek közti kijelző miért elavult? Nem tévé az hogy a színessége legyen a mérvadó. A navigáció kijelzője pedig színes.

  • Gianniz

    Amerikában soha nem forgalmazták a Skodát, nyilván ezért.

  • zoldfulu2000

    Gazdag ember Tháliája :)
    Amúgy nagyon céltudatos koncepció, konzekvensen végigvéve, minden elismersésen a cseheknek.

  • skodascsoda

    Tényleg pofásabb lett, de kinek ér meg ez plusz pénzt?? 250 ezerrel lett drágább az autó, azonos motorizáltság/felszereltség mellett, ráadásul most fut a facelift előtti készlet kifuttató akció 500 ezres kedvezménye.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.