Majdnem-Golf, irdatlan csomagtartóval

Teszt: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Elegance

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.23. 07.00

Nyilván egy nyolcmilliós Škodától nem vártuk, hogy nem lesz jó, de azt sem, hogy ennyire jó lesz. Ha nem is annyira, mint egy Golf.



Röviden – Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Elegance

Mi ez?

 Luxus-Škoda, nagy csomagtartós kompakt autó, az Év Autójának műszaki alapjain 

Mit ad? A legmodernebb utcai személyautó-technikát és sok helyet
Mibe kerül? Tesztautónk erősen 8 millió felett van a sok extrával
Kinek jó? Akiknek kell a hely, és fűt-fát bele akarnak ikszelgetni a kötelezően szürke céges autóba

Olyan Škodát teszteltünk, ami ugyancsak messze esett a farmotoros fától. Több mint nyolcmillióért persze nem kell hasraesni, hogy magától megmarad a sávban, gyorsul, mint a fene, villámgyorsan kapcsolgat benne a legmodernebb váltótechnika, és SD-kártyáról nézhetjük vissza a családi videókat a hatalmas központi érintőképernyőn. Mégis, gyerekkorom fix hátsóablakos S100-asára visszaemlékezve nehéz feldolgozni, hogy ez a luxusautó is egy Škoda.

Külső

Adatlap

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Elegance

Majdnem-Golf, irdatlan csomagtartóval 1
Motor 1968 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 320 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,6 sec
Végsebesség 218 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,1 l / 100 km

Az új Octavia pont ugyanazt tudja, mint elődei: klasszikus négyajtós megjelenést, az ötajtós kialakítás praktikumával. Szemből meghatározó a komoly, nagy, függőlegesen osztott króm hűtőmaszk, profilból arányos, alig farnehéz a sziluett. Ha oldalról nézzük az arcát, kellemesen audis a karosszéria hangulata – manapság mindenki erre az éles, németes pofára törekszik (lásd Dacia Logan, új Toyota modellek), de persze a Škoda házon belülről kapta a géneket.

Az egyetlen pont, ahol a dizájnba beleköthetünk, a hátsó lámpák mellett, belül található konkáv élpárok – ezt miért kellett? Mintha szándékosan akarta volna elrondítani a formát, aki ezt kitalálta. No mindegy, pár nap alatt meg bírtam szokni a fura fart, és már nem volt az az érzésem, ha hátulról közelítettem meg az új Škodát, hogy olyan, mintha épp most tolatott volna bele egy beton virágládába.

Ahhoz meg vagy kétszer körbe kellett járnom az autót átvételkor, hogy rájöjjek, mi zavar rajta, miért érzem úgy, hogy valami nem stimmel vele. A hátsó ablaktörlő! Szedánokon nem épp gyakori dolog az ilyesmi, de az ötajtós kialakítás miatt nem volt kunszt megcsinálni, így a harmadik szériás újkori Octavia is tudja ezt a kis harmóniatörő, de praktikus okosságot.

Road Presence-ből több jutott neki, mint elődjének

Belső

Az Octavia utasterében mindent meghatároz a hatalmas tér. Az első ülést teljesen hátratolva nem kinyomni nem tudom a kuplungot, hanem nem érem el. És még ilyenkor is van egy 1-es Octaviányi hely hátul. Mivel ez a Škoda egy klasszikus, alacsony építésű országúti autó, a fejtér persze kicsit alacsony lehet azoknak, akik az utóbbi években SUV-okban, egyterűekben laktak, de két méterig így sem igen lehet gond.

4,66 méter hosszú, kompakt autó, de nagyobbnak érződik, mint számos középkategóriás modell

4,66 méter hosszú, kompakt autó, de nagyobbnak érződik, mint számos középkategóriás modell


Az új modell szinte minden szempontból előrelépés az elődhöz képest, de megőrzi az octaviás sajátosságokat, a műszeregység kialakításától a klímakonzol elrendezéséig. Csak azt kell megszokni, hogy immár nem zöld a műszerek világítása, hanem fehér. Az ergonómia különben remek, minden pont ott van és úgy működik, ahogy egy európai ember elvárja az autótól.

A drága, fullos tesztautóban áhítattal fényképeztem a Columbus feliratot a hatalmas érintőképernyő felett és a Canton szócskát az A-oszlop tövében, a hangsugárzók fedelén. Márkázott navi és hifi egy Škodában – nagyot ugrottunk a Škoda Melodytól. Ráadásul jól is szól a cucc, és lenyűgöző a térkép ekkora méretben.

A hátul ülőket nemcsak irgalmatlan sok hellyel, hanem számos kis aprósággal is kényezteti a Škoda. Napellenző roló húzható ki tarkójuk fölé, két légrostélyon kapnak friss levegőt, külön olvasólámpa jár mindkét oldalon, teljesen eltűnik oldalablakuk az ajtóban, és a könyöklő is széles, kényelmes középen.

Egyszerű, józan, átlátható német műszerfal

Az ördög nem lakozik a Škoda részleteiben

Okosan tagolt, 12 voltos konnektorral, több akasztófüllel, rekeszekkel ellátott csomagtér (ami 590 literes, 30 literrel nagyobb, mint volt az elődben). Tanksapkába csúsztatható jégkaparó, ami átlátszó, hogy el tudjuk olvasni rajta keresztül a keréknyomást, meg hogy mit kell tankolni a kocsiba.

Gumis telefontartó betét a pohártartóba. Az évezred autós innovácója!

Gumis telefontartó betét a pohártartóba. Az évezred autós innovácója!


A kesztyűtartó nyitókallantyúja immár balra húzva működik, hogy a vezetőülésből könnyen el lehessen érni. A CD-DVD-SD olvasóról filmet nézhetünk a központi kijelzőn, vagy végigpörgethetjük a fényképezőgépünk képeit (!).

Gumírozott, csúszás-zörgés-karcolódásmentes tárolóhely a mobiltelefonnak. És nem egy, hanem kettő! Két nagy tekerentyű az érintőképernyő két szélén, hogy a rádiót a klasszikus, intuitív módon kezelhessük az űrkorszakban is. A kormánygombok is úgy működnek, ahogy minden kocsiban kéne: a hangerő tekeréssel, nem gombböködéssel. Nem csak szép, de jó fogású, hűvös, valódi fémes tapintású a kilincs.

Meg még 1 000 000 dolog, ami most nem jut az eszembe, de mindig megörültem neki, a zárógomb nyomva tartásával felhúzható ablakok (mint a legtöbb VW-termékben) a kalaptartóból kicsévélhető napellenző hálóig. Parádés, na.

Mintha beletolatott volna valamibe. De meg lehet szokni, nekem két hét után már jobban tetszik az új far, mint az uncsi régi

Egy kis degeneráció

Nem is tudom, hogy mondjam meg az igazságot azoknak, akik lecserélnék régi Octaviájukat újra. Szóval, nos, hát az történt, hogy a kis fedeles rekesz eltűnt a műszerfal tetejéről. Én kérek elnézést.

Ennél érthetetlenebb, hogy a tank csak 50 literes, öt liter elveszett a generációváltás során. Így már nagy figyelem kell az 1000 kilométeres hatótáv összehozásához.

Ezen a képen a független hátsó futómű nem látszik a feláras alvázvédelemtől

Ezen a képen a nem független hátsó futómű nem látszik a feláras alvázvédelemtől


Fogyasztás, dinamika

Finoman, NAGYON finoman vezetve talán le lehet vinni a fogyasztást öt liter alá, a 4,5 literes vegyes katalógusérték komolytalan. Viszont egy ekkora kocsitól szép volt az 5,7 literes tesztátlag. Németes stílusban, sztrádán használva a kocsit azt tapasztaljuk, hogy kicsit sokat pörög a motor, 2500-at percenként 130-nál. Hosszú pályamenetben a legális tartományt nem nagyon elhagyva 6,2-6,3 literes étvágyra számíthatunk.

Az erős, nyomatékos dízelmotor remekül kijön a hatfokozatú dupla kuplungos robotváltóval. Felárért ugyan kérhető váltófüles multikormány, és a tesztautóban is lehetett a váltókar billegetésével kézzel kapcsolgatni, de minek. Sokkal nagyobb élmény csak nyomni a gázt, és élvezni a villámgyors kapcsolásokat. Bónusz: a VW DSG-je jobban kezeli a parkolási manőverezés finom moccanásait, mint bármelyik DSG, amit próbáltam, felül BMW-vel, Mercedes-szel bezárólag. (Legalábbis dízellel; VW-csoportos benzines-DSG-s kommentelőnk jelezte, hogy az ő kocsija igenis bakkecskézik, ha finoman akar vele mozogni.) Jó érzés hosszú lejtőkön, hogy a váltóvezérlés tudja a coasting-funkciót, vagyis a gázt elvéve nem kezd bősz motorfékezésbe az autó, hanem kinyomja a kuplungot, és csak akkor zárja újra össze, ha megérintjük a fékpedált.

Marad egy kis lépcső, de akár kisebb hűtők is beférnek az új Octaviába. Kevés? Ott a kombi!

140 lóerő felett nem primitív csatolt hosszlengőkarok, hanem független hátsó futómű kerül a Golf-alapú kocsik (Golf, Leon, Octavia) feneke alá. Gondoltam eddig. De nem, az Octavia csatolt hosszlengőkaros hátul, mint figyelmes olvasóink jelezték – ezt az infót is köszönjük. Először azt hittem, a túl kemény futómű miatt ezért ráz a kocsi hibás utakon, de a gumit megszemlélve azt mondom, inkább a /45 R17 lehetett az oka. Felesleges ilyet kérni a kocsihoz, felárért – a jó, ballonos abroncs jobban passzol az amúgy is nyugis, ráérős kormányzáshoz, az Octavia családi autós karakteréhez. Kanyarban próbálgatva persze stabil a kocsi, de a golfos fürgeségnek, agilitásnak nyoma sincs.

Az ablak teljesen lehúzható, a könyöktámasz széles, kényelmes

Az ablak teljesen lehúzható, a könyöktámasz széles, kényelmes


Az Octavia is megkapta a Golfban már próbált sávtartó asszisztenst. Az elektronikus rendszer kamerákkal figyeli a felfestéseket, zöld ikonnal jelzi, ha látja őket, és ilyenkor nagyon finoman a két csík között tartja az autót. A gépi kormányzás olyan légiesen zajlik, hogy az ember nem is érzi, hogy nem (csak) ő vezet, legfeljebb az tűnik fel neki, hogy szokatlanul jól tartja a távot a vonalak között. Ha elengedjük a kormányt, tíz másodpercig vezet önállóan a Škoda, aztán ránk csipog, hogy ne ökörködjünk, majd kikapcsol a rendszer, amíg meg nem ragadjuk újra a kormányt.

Az Octavia egyetlen igazán komoly baja autópályán jelentkezik: 100-110 felett kellemetlen, mély búgásba kezd a motor. Ilyet kétliteres dízel Golfban nem tapasztaltam – a Skodában nagyon zavaró.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Elegance és 150 ló körüli fullos, dízel, automata konkurensei listaáron, akció nélkül
Chevrolet Cruze 2.0 d LTZ Plus aut. (163 LE) 6 240 000 Ft
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium Powershift (163 LE) 7 415 000 Ft
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Elegance (150 LE) 7 170 800 Ft

Mennyi?

A legnagyobb, legjobban felszerelt DSG-s dízel Octavia alapára 7,2 millió forint. A tesztautó a Columbus névre keresztelt, nagyképernyős navigációval, mélynyomós hifivel, xenonlámpával, sávtartó elektronikával, sőt, még az olyan, enyhe pofátlansággal tizen-ezer forintokért adott extrákkal, mint a gumis csomagleszorító háló, bőven a nyolcmillió fölötti tartományokban lebeg.

Nem olcsó, viszont el kell ismerni, hogy az Octavia ezzel a teljesítménnyel, automatával és a hatalmas csomagtartóval így együtt – páratlan vételi ajánlat a kategóriában. Alig van konkurense, legfeljebb a kompakt kombik között lehet keresgélni, vagy egész más karosszériaformákban, méretekben találunk hasonló képességű családi autót.

Így hát hiába mondom, hogy minőségben kissé jobban elmarad a Golftól – no de kérem, a fullos, DSG-s 150 lovas TDI Golf hiába kerül hatszázezerrel többe alapáron, amikor – hahaha – 380 literes a csomagtartója. Az Octavia ezzel a puttonnyal már megint sikerre van ítélve.


Mellette – Ellene
  • Lehengerlő technikai parádé
  • Feltűnésmentes megjelenés
  • Óriási csomagtér, sok hely
  • Remek motor/váltó kombó
  • A tartósság ígérete
  • Nagy tempónál zajos
  • Nyolcmillióért kicsit ingerszegény

Szavazás

Mit gondolsz a nyolcmilliós, majdnem-fullos Škodáról? Értékeld 1-től 10-ig

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • bcsillag

    “. Az első ülést teljesen hátratolva nem kinyomni nem tudom a kuplungot…”

    ???????

    Hogy mi van????

    DSG-s autóban Tamás?
    :-)

    Vagy ez csak olyan általános helykínálat-jellemző újságírói megfogalmazás szerűség akart lenni?

    :-)

  • PAlex

    Ő Chuck Norris, nem tudtad? Nehogy már más mondja meg neki, mit nem AKAR csinálni :)

  • PAlex

    A fogyasztás picit sok.
    170 lovas TDI Passat 140-145-ös pályatempó mellett 5,5-ből kijön.
    Ez meg ugye frissített, gyengébb motor. Bár ha jól látom, valamivel rövidebb a váltója.

  • OKdoki

    “Bónusz: a VW DSG-je jobban kezeli a parkolási manőverezés finom moccanásait, mint bármelyik DSG, amit próbáltam, felül BMW-vel, Mercedes-szel bezárólag.”
    A szó valódi értelmében, DSG-t más (nem VW csoport) márkánál nem próbálhattál. Esetleg DCT-t, EDC-t, PowerShift-et, stb. Igaz, ez csak kötözködés. Értem, hogy mit akar mondani a szerző.
    Szóval jobban kezeli a finom manővereket? Nem tudom a többi hogyan kezeli. De azoknak akik még nem próbálták, elárulom, hogy röhejesen kezeli. Amikor a gumishoz megyek téli-nyári átállásra, vagy egy padkára akarok felállni, akkor olyannak tűnők mint egy kezdő. Bakkecskézve hajtok fel még egy olyan kisebb akadályra is, mint az autó emelő. És már eleget használtam a család 1.4-es DSG-s autóját. Nem arról van szó, hogy hirtelen adok gázt ,vagy hogy meglepődők. Finoman hozzáérek az akadályhoz, hihetetlenül kicsi lépésekkel növelem a gázpedál kitérítésének a mértéket. Az autó nem csinál semmit. Sokszor egy picit ráhajt az éles szögű rámpára,majd áll egyhejben. Ekkor, másodpercnyi álldogálás után, picit növelve a gázt ugrik egyet, majd enyhén visszavéve fél másodperc mozgás után megáll ismét, mint aki nem tudja mi ilyenkor a teendő. 21 év és 400 000 kilométer vezetés után elhiszitek nekem, hogy ez egy manuális váltóval felszerelt autónál megmosolyogtató lenne. Egyébként azért nem rossz váltó, főleg a fogyasztás, vagy a folyamatos gyorsítás követelményei felől megközelítve a kérdést. Azonban a folyamatos, motorfékes lassítás is hagy maga után fanyar szájízt.

  • András

    Tisztelt Rácz Tamás, amúgy téves az infó ami a cikkben megjelenik, hogy multilink futóműve lenne hátul a kocsinak. Csak az 1.8TSI 180 lovas és a jövendőbeli RS fog ezzel büszkélkedni. Sajnos a 2.0TDI CR 150 lovas is csak csatolt lengőkarokkal van felszerelve…s egybevetve a 17 colos kerekekkel igenis pattogós egy kicsikét hátul. Nem másért de egy identikus autót vezettem már több mint 50 kilómétert…
    A VW csak a VII-es golfnál szerel multilink futóművet hátra 122 lóerős 1.4TSI motortól kiindulóan. Többet tesznek mint valaha, hogy elkülönítsék az anyavállalatot a leányvállalattól… Ettől még tetszik és nyugodt szívvel venném meg ezt az autót.

  • OKdoki

    Igaza lehet Andrásnak. A képen valahogy furcsán hátul van a lengéscsillapító bekötési pontja ahhoz, hogy multi-link legyen.

  • András

    Ja…a 13-as képen látszódik is a szép öreg csatolt lengőkar :)

  • Rácz Tamás

    Jaj, akkor ezt a futómű-dolgot benéztem, javítom a cikket, köszi a jelzést!
    Plusz, kedves OKdoki, beleírom, amit elfelejtettem: az Octavia tudta a coasting-funkciót, vagyis elvéve a gázt megszünteti a kapcsolatot a motor és a kerék között.

  • skodascsoda

    ez az autó nem ér ennyi pénzt, de a 220 lovas rs alapára 7.8 millió, amiből lejön a 600 ezres bevezetési kedvezmény, meg ugye alapból jobb a felszereltsége is…az a jó választás.

  • Ambrus Gergely

    valamiért úgy érzem miintha ezt az autót direkt elrontották volna.
    Nemcsak a dizájn, a minőségérzet is sokat romlott a szememben.
    Eleve nem tetszik, hogy beülök és a hatalmas motorháztető benne van a látótérben, meg olyan érdekes a formája.
    Olyan mint egy nagy Rapid, és már az sem szép autó.
    Na meg látszik rajta sajnos a spórolás, de ezt csak azok fogják érzékelni, és érteni hogy miről beszélek akik már ültek a régiben is.
    A rugózási kényelem nagyon rossz, úthibákon még a kis 16-os kerékkel is felüt sajnos!
    Aki teheti Golfot vegyen, vagy egy régi Octaviát!
    Vagy próbálja ki az újat jó e ez így neki, mert valószínű csalódás lesz a vége, ha így látatlanban megrendeli valaki!
    Még így fullos kivitelben talán a sok extra feledteti ezeket a dolgokat, de nem hogy 8 milliót nem adnék ezért az autóért, még 5-öt sem!
    A Golf viszont csodás!
    DIrekt rászoltak volna a Skodára, hogy ne legyen veszélyes a Golf eladásaira?
    Szerintem túlteljesítették a kitűzött célt!
    De ne legyen igazam.

  • Gianniz

    Akkor felvilágosítom a tisztelt tesztelő urat, hogy ebben a 150LE dízel Octaviában is a primitív csatolt hátsó lengőkaros futómű van. Ez az autó egyetlen, komolyabb hibája. Ez a VW szemétsége, mert a Golf7-ben csak a 105LE modellek kapják ezt, 122LE-től felfelé már a független van. Octaviában, Leonban csak a 180LE feletti modellek kapják a fejlettebb futóművet.

  • Gianniz

    Ambrus Gergely, tegyük hozzá, hogy szerinted. A közismerten VW párti Autobild szerint pedig az Octavia3 összességében veri a Golf7-et, az A3-at, a Leont, de a Passatot, és a kifutó C Mercit is:
    http://www.autobild.de/artikel/a3-golf-leon-octavia-test-3825177.html
    http://www.autobild.de/artikel/vw-passat-skoda-octavia-test-3797771.html
    http://www.autobild.de/artikel/mercedes-c-klasse-t-modell-skoda-octavia-combi-test-4207835.html

  • Gianniz

    Az olajos DSG +0.5-1 liter fogyasztásban – valós körülmények között.

  • Guevara

    Méghogy nem túlárazott?! Dehogynem! Tudom, nézőpont kérdése, de 8 milliót összeszedni autóra (értékvesztő használati tárgy) nem kis dolog. Feltételezem, Tamásunk, aki e megállapítást tette, se tudna csak úgy, hitel nélkül befizetni egy ilyenre akármikor. Szóval az én szemszögemből azt mondom,hogy amelyik autó drágább mint 1 millió forint az túl van árazva.

  • Gianniz

    Ha nem vetted volna észre, ez a tesztautó tele van felesleges extrákkal. Értelmes 2.0 literes 150 LE-s! dízel Octavia 5.9 millióért is van, ami kimondottan olcsónak számít ekkora méretben és kivitelben – újautók között. Az egy dolog, hogy nem a csóró magyar magánvásárlónak.
    http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/octavia/skoda_octavia_2.0_cr_tdi_ambition_dpf_uj_modell_a_maxx_autonal-6900941

  • kovacspista

    Guevara
    Egy ilyen autó ennyibe kerül, ezt el kell fogadni. Az, hogy itthon olyan a bér és életszínvonal, amilyen, az nem az autógyárak problémája. De ha gondolod tüntethetsz a Kossuth téren :D

  • zoldfulu2000

    kovácspista: vannak más márkák nem olyan xarrágó árpoltikával mint a VW gruppe. A fapad skoda olcsóü, de nem mindenki fizetetet ki minden xart amit kispóroltak a marektingelt alapárból.

    Persze akinek elég hogy az autobild megírja hogy legjobb (kamu árral) az meg fogja venni. A tudatlanság áldás.

  • Suzuki king 1.3

    az én 1997-es Swiftem 460 ezer forint volt átírással együtt!!!
    Sportos útfekvés, alacsony karosszéria, 3,5 literes fogyasztás városban és országúton!!!
    és ha kell lehagyok vele BMW-ket is, többszörr volt már erre példa!
    akkor ezért minek adnék 8 milliót, mikor magasabb építésű is, és az árából 20 suzukit lehetne venni és maradna pénz tuningra is!

  • autoaudit

    Épp most szálltam ki egy vadi új 1.4 TSI ilyen Octavia-ból.
    Pozitív csalódás, elég értelmesen megy, hely az tényleg nagyon nagy benne.
    A Startstop automatikát észre se vettem benne, úgy szóltak hogy van benne, annyira csendes a benzinmotor, észre se vettem hogy leállt.
    Ez világos belsős kivitel volt, azért az szebben mutat. Épp most hoztak egy 0km-s hyundai i40-et is, az érzésre jóval prémiumabb, de szűkebb is.
    A Skoda árából bátran vonjatok le millát, akkor már nem olyan drága.

  • Suzuki king 1.3

    mikor megvettem az tetszett a legjobban hogy kanyarba beesek motorféket ráengedem, és megblokkol az ívbelső kerék mert ebbe nincs ABS, ezért kevesebb a fogyija is!
    Na meg igazi sofőröknek nincs szükségük elektronikára!
    vettem rá 14 es alufelniket, jó gumikkal, csináltattam bicskakulcsot hozzá, meg vettem bele lángmintás üléshuzatot, mert kiszakadt a régi!!!
    így 2010 es szintre hoztam a felszereltséget, már csak egy bőrkormány kell bele, 20 ezerért megcsinálják jó minőségű szarvasbőrrel.
    és még így is 600 ezren belül vagyok, hogy van egy full extrás autóm!

  • v_johny

    Teatyaúristen!!! Én kérek elnézést…
    Mivé lett ez az oldal???

  • v_Petya25

    Polgár Jenővé meg L.Rómeóvá… :)

  • kovacspista

    zöld
    Elgurult a gyógyszered? Alapból arról volt szó, hogy Mo-n minden autó túlárazott, ami drágább 1M-nál. Márpedig jelenleg minden autó jelentősen drágább ennél. Másrészt 105 lovas TSI-vel 5M-ból kapsz egy minden szükséges extrával (automata klíma, tolatóradar, bőrkormány stb) felszerelt majdnem középkategóriás méretű autót. Én ezt nem nevezném rossz boltnak. Pláne, hogy a kategóriában minden körülbelül ennyibe kerül. És általában kisebb autók.

  • zoldfulu2000

    kovácspista: itt nem arról van szó hogy sok-e 5 milla egy átlagembernek vagy hogy akár egy 10 éves ferrari is kijön belőle.

    Amikor én kerestem ilyesmit (végül akkor az S40est vettem) akkor az kb így nézett ki Skodánál: olcsó alapár, mérsékelt kedvezmény drága extrák.

    Szal midnenki eldönti mit akar, de ha valami jobb felszereltségű autót akar akkor lehet hogy fokozottan büntetni fogja az árolitika. Persze ez lehet hogy országonkáént változik.

  • kovacspista

    zoldfulu2000
    Ez mindenhol pontosan ugyanígy működik. Egy Dacia is addig olcsó, míg fapados. A gyárak az extrákon keresik a legtöbb pénzt, de gondolom ezzel nem mondtam újdonságot. Nyilván ezeknek az autóknak is döntő hányada szinte alapfelszereltségű cégautó lesz (főleg Mo-n). De ahogy már mondtam, 5M-ért már korrekt felszereltségű autót adnak, ami szerintem a kategóriában teljesen versenyképes. Persze nem a Renault Fluance féle diszkontautókhoz viszonyítva.

  • zoldfulu2000

    Nem mindenhol így működik. A VW gruppénél midnenképpen ezt tapasztlatam, de minden márka (csport) máshogy csinálja, magát az akciókat nehéz összevetni (és valahogy nem is fair, mert nincsenek rajt az árlistán) de az árpiolitkát igeneis illene aszerint pontozni hogy jobban jár-e a vevő vagy sem.

  • mtbe

    kovacspista
    nem azért, de az automata klíma és a tolatóradar nem szükséges extra

  • mtbe

    Suzuki King 1.3
    3,5 liter? azt hogy? :)

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.