Fiatalos Mercedes. Van ilyen?

Teszt: Mercedes-Benz CLA 200

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.05.20. 12.20

A kategóriájában talán a legöregebb vásárló átlagéletkort jegyző márka megcélozta a fiatalabb generációt is. Nemrég az A-osztály vált igazán veszélyessé a konkurensekre, most pedig itt a következő ígéretes modell is befutott, a CLA.

Röviden – Mercedes-Benz CLA 200
Mi ez? Kompakt kupé-limuzin, óriási csillaggal az orrán
Mit tud? Szűk, nem is túl fürge, de bitang jól néz ki
Mibe kerül? 8,3 millió az alapára, a tesztelt verzió 12,4 millió forintba kerül
Kinek jó? A progresszív fiatalok pénztárcájára vadászik vele a Mercedes
Stuttgartban valami történt. Talán egy vekkeróra hasított bele éles hangon a dohos, mozdulatlan levegőbe, hogy ébresztő, az unalmas, konzervatív formákból kalapálni kéne valamit, ami a nyugdíjkorhatáron innen is vonzó. Különben a Mercedes örökre csak az idősebb vásárlók körében lesz népszerű. A munka úgy látszik jól sikerült, hiszen nemrég megszületett a Mercedestől váratlanul izgalmas formájú CLA.

Rafinált ívek, finom formák. A CLA-ra jó ránézni.

Rafinált ívek, finom formák. A CLA-ra jó ránézni

Adatlap

Mercedes-Benz CLA 200

Fiatalos Mercedes. Van ilyen? 1
Motor 1595 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 156 LE
Nyomaték 250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,6 sec
Végsebesség 230 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,6 l / 100 km

Egy annyira szubjektív dologról, mint a szépség nem érdemes mély vitába bonyolódni, de szerencsére a CLA-val kapcsolatban nem is nagyon kellett. Bárki aki látta, egyet értett abban, hogy ezt bizony baromira eltalálták. Progresszív forma, világbajnok légellenállás, rafinált karosszéria megoldások, izgalmas domborodások, simogatni való ívek mindenhol. 

Az ablakkeret nélküli ajtók igen elegánsak, bár fél nap alatt annyi jól kivehető ujjlenyomat gyűlt össze az ablakokon – keret híján ezt fogdossa boldog, boldogtalan, ha az ajtót kell becsapni -,amitől még egy gyengénlátó helyszínelő is megnyalná a szája szélét. Ha valaki azt hitte, hogy az utóbbi években már mindent kihoztak az autóipari lámpatesdizájnból, amit csak lehet, az irgalmatlan nagyot téved. A CLA hátsó lámpáinál szerintem egyelőre nem rajzoltak szebb, látványosabb darabot ebben a kategóriában.

Aránylag takarékos, de nem túl dinamikus darab a 156 lóerős benzinmotor

Aránylag takarékos, de nem túl dinamikus darab az első kerekeket hajtó 156 lóerős benzinmotor

Fejben gyenge

A CLA belseje inkább szép, mint praktikus. 190 centivel már az első ülésekben ülők feje is megnyomódik, hátul meg kifejezetten kínos ilyen termettel utazni. Idétlen dolog a háttámlával egybeszervült, állíthatatlan fejtámla is, amely egy combosabb ráfutásos baleset során arra lenne csak jó, hogy tarkótájékon, – ahol felfekszik – válassza el az agyat, a gerincvelőtől. Ezen felül a furcsa, a külső színhez remekül passzoló ridegfehér színben játszó üléskárpit alatt kényelmes, jó tartású, fűthető ülések támasztják az utasokat.

Csomagtérben viszont váratlanul bőkezű a CLA, a csapott hát és a kompakt méret ellenére 470 liternyi teret lehet úti cuccal megtölteni, és az utastérben is akad megfelelő hely a telefonnak, aprópénznek, italos palacknak, pohárnak. Kapcsolói, kezelőszervei az “ez örökké működni fog” érzést sugallják és az ergonómiába sem könnyű belekötni. Mindössze a klímavezérlés hagy némi rossz ízt a szájban, hiszen egyzónás, és még automatikus állása sincs, ami felfoghatatlan a 12,5 millió forintba kerülő tesztautóban.

Jól mutat, de rettentő kényes lehet a hófehér belső. Gyerek mellé nem ajánlott.

Jól mutat, de rettentő kényes lehet a hófehér belső. Gyerek mellé nem ajánlott.

Okos klíma hiányában vígasztalódjunk a térérzetre jótékonyan ható, óriási, nyitható üvegtetővel, vagy a belső díszkivilágításával, amely több LED-et dolgoztat, mint egy kínai karácsonyfafüzér. Sötétben kinyitva az autót roppant impozáns fényjáték várja a tulajt, a kocsi környéke, a belső, a küszöb büszke Mercedes-Benz felirata, mind mind fénylenek, mint Salamon töke. Sőt, odabent az ajtónyitó kilincsek, illetve az ülések háttámla és a – külön egységként nem létező – fejtámla közötti nyílás is kapott hangulatvilágítást.

Hátul inkább kétszemélyes, mint három. A lábnak van hely, a fejnek már nem jutott.

Hátul inkább kétszemélyes, mint három. A lábnak van hely, a fejnek már nem jutott.

Vezetés közben is szerethető arcát mutatja a kecskeméti autó, hiába a négyajtós Mercedesek között szokatlan elsőkerék-hajtás, mégis élvezet vele kanyarogni. A kormány közvetlen, a futómű ugyan telitalálat, de a 18 colos kerékkel a Mercedes CLA leginkább prémium bitumenen van formában. Átlagos hazai úton ráz, méghozzá annyira, hogy a tesztautó belsejében valami már zörög is a műszerfal környékén. A váltó működése annyira eltalált, hogy igazából fel sem tűnik, hogy nekünk kell kapcsolgatni a fokozatok között, és nem automatikus szerkezet teszi ezt meg helyettünk. Igazi finomság, hogy a hátramenet kapcsolásához a váltó kart felfelé kell húzni, és utána a kettes felé tolni a kart.

Fogyasztás

A kijelzőkön megjelenő különféle diagrammok, százalékok – a gázpedál kezeléstől kezdve a legtöbb tettünket értékeli az autó – ördögi dolgok. Ha nem figyelünk a jelzésekre, akkor pár óra alatt képes zsugori, önsanyargató, mindenféle élvezetről önként és dalolva lemondó zombisofőrré változtatni – aki csak a pár evőkanálnyi megspórolt benzinnek tud őszintén örülni – szinte bárkit. Igaz, a CLA ezzel a motorral amúgy sem hagy mély nyomot az emberben, ugyan az 1,6-os, 156 lóerős motor csendes, barátságos, alacsony fordulaton is elegendő nyomatékkal rendelkező darab, amelynek hatodikban, 130 km/óránál is mindössze 2500-at fordul a főtengelye percenként, de dinamikus autózáshoz ezzel a kasztnival nem igazán alkalmas. Se hangja, se szaga, csak csendben, szolidan dolgozik, hogy ne zavarja az utasokat.

Egybenőtt a háttámla a fejtámlával

Egybenőtt a háttámla a fejtámlával

Szerencsére így viszont nem szippantja magába a világ összes pénzét, a 7,7 literes átlagfogyasztás ugyan nem tartozik az élmezőnybe, de mégis tisztességes eredmény. De ebben benne van a start-stop rendszer és a gazdaságos váltásban segítő fokozatajánló rendszer munkája is.

Minden apróbb hibája ellenére a CLA határozottan izgalmas, fiatalos, roppant szemre való példány, amely komolyan felkavarhatja az iszapot a kategóriában. A Mercedes CLA-nak jó eséllyel a máik két német prémium gyártó vásárlóit kell megcéloznia, így a szintén Magyarországon készülő Audi A3 szedán, illetve a nemrég meglesett BMW 2-es szériával – állítólag négyajtós is lesz belőle – kell majd megküzdenie. A képeket elnézve, az ősszel érkező konzervatívabb formájú Auditól nem nagyon kell félteni a CLA-t.


Mellette – Ellene
  • Menő forma
  • Ízléses belső
  • Made in Hungary
  • Csendes motor
  • Remek kormányzás
  • Szűk utastér
  • 18 colos kerékkel kényelmetlen futómű
  • Magas utasoknak kényelmetlen ülések

Szerző:


Kommentek

  • zoldfulu2000

    Szerintem azért eddig is akadtak fiatalosabb mercik, SLK I-II, CLS I, a mostani kínálatból a C kupé.

    És persze olyan darabok mint a 190es, és szerintem a W203-as C és a W 124 és W211es E klasse.

    Ezek teljesen vállalhatóak 40 alatt is :)

  • zoldfulu2000

    De ami tény az tény a mostani paletta nem valami vonzó, pláne fiatalos, főleg a közelmúlt kínálata mellett.

  • peta33

    Ez a verzió a legszebb külső-belső összeállítás,szerintem!!! Az automata váltó,füles kapcsolókkal,fantasztikus,+ egy diesel motor,és kész a csoda… Na jó összkerékkel praktikusabb,az a 250,éa az AMG sajátja egyenlőre,de talán később máshoz is rendelhető. Na,meg kombi is várható,és az szexisen praktikus is lesz,talán,az a legtutibb vétel majd?! :-)

  • PAlex

    Teljesen jó kis kocsi ez.
    Egyre jobban tetszik.

  • mackopofa1962

    Magyarországon melyik “progresszív” fiatal engedhet meg magának eg 8-12 millás autót!

  • wajzy

    “nem is túl fürge” –> “Gyorsulás (0-100 km/h) 8.6 mp” Nekem ez azért elég fürgének tűnik.

  • zoldfulu2000

    macko: máshol sincs ez így. De cserébe a C és az E tőlünk nyugatabbra tömegautók.

  • Phőnök

    Már bocsi, de ez az autó sehogysem áll nekem össze. Itt egy elsőkerekes szedán, jellegébő adódóan bumfordi, magas orral, olcsó modell, de mégis az slc-re hajaz az eleje. Nincsenek arányai, sehogyse néz ki. Azoknak készült, akiknek a zöld Tuborg, Beck’s, és a hasonló buzisörök. A Mercedes eleganciája totális mértékben hiányzik belőle, egy trendi közönséges tárgy, ízléstelen, de tehetős embereknek, legalábbis a ez CLA. Persze a piac majd eldönti ennek is a sorsát. RIP Mercedes….

  • v_johny

    Phőnök:

    Meglásd, nem lesz itt semmiféle gond az értékesítésekkel. Bőven megvan a piaci szegmense ezen modellnek (is). Persze nem a mi kis hazánk a mérvadó (ebben sem)…

  • lacimaccc

    Gyönyörű kocsi, még az árát is megértem, mert hát prémium, meg minden. DE TÖBB MINT 12 MILLIÓ ÉS NINCS BENNE EGY CSÓRÓ 1 ZÓNÁS AUTOMATA KLÍMA, HANEM RENDELD MEG 200 RUGÓÉRT??????????? ÁÁÁÁÁ, BENZINT RÁ ÉS PORIG ÉGETNI. Ez már ultra pofátlanság.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.