Leon, a profi

Teszt: SEAT Leon 1,4 TSI

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.05.15. 07.34

Pontos, kimért és vérprofi az új SEAT Leon. Kicsit személytelenebb, kicsit hűvösebb, de az biztos, hogy az eddigi legjobb Leon.

Röviden – SEAT Leon 1.4 TSI

Mi ez?

 Minőségi, ötajtós kompakt Golf VII alapon, SEAT emblémával 

Mit ad? Bőven eleget a hétköznapokra, egy parányi sportosságot a Golfhoz képest
Mibe kerül? A legolcsóbb 3,9 millióba, tesztautónk 6,1 millióba
Kinek jó? Családosoknak,  céges alkalmazottaknak, akik nem akarnak Golfot, Focust vagy Astrát

Adatlap

SEAT Leon 1,4 TSI

Leon, a profi 1
Motor 1395 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 125 LE
Nyomaték 200 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,3 sec
Végsebesség 220 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,2 l / 100 km

Minden idők legjobb Leonja, ezt bátran kijelenthetem mindjárt így az elején. Hogy miért? Jelentős részben azért, mert a Volkswagen sokáig  és alaposan kifejlesztett keresztmotoros platformjára épül, amelyet pont úgy sikerült megfűszerezni, hogy érezhetőek maradjanak a márkára jellemző stílusjegyek. Mellette pedig olyan minőséget és összhangot sugároz, amelyet eddig egyik korábbi SEAT modellben sem éreztünk. Egyúttal talán szürkébb is lett valamivel, amely a tökéletesség felé haladó út velejárója.

Nincsenek extrém tulajdonságai, nem túlságosan sportos, nem túlságosan kényelmes. Tulajdonképpen nélkülözi azon tulajdonságokat, amelyek egy elvakult rajongótábor kiépítésére képesek. Ez egyrészt sajnálatos, másrészt jelentős előrelépés, mivel így jó esély van a korábbinál nagyobb értékesítési szám elérésére. Ennél jobb hír pedig nem lehet egy márkának, amely manapság inkább a túlélésre és a válságból való kilábalásra játszik.


A Leon erre igazán alkalmasnak tűnik, igazi profi, egy kifejezetten igényes és minőségi benyomást keltő kompakt, mindjárt az első pillanattól. Ez nem az új Toledo vonal, amely feltámadva olcsó autóként kíván hódítani. A Leon most a technika csúcsát képviseli, a hetes Golf abszolút konkurense és alternatívája, úgy, hogy valamit mégiscsak megőrzött a márka alapvetően sportos jegyeiből. Ez az új Leonban egy parányival feszesebb futóműben és közvetlenebb vezethetőségben érvényesül, de azért már jócskán szelídített formában.   

Kisebb, nagyobb, jobb

Az új Leon 5 centivel rövidebb ugyan elődjénél, de az utastérben ezt egyáltalán nem érezni rajta, sőt, a megnövelt tengelytávnak hála egy abszolút családi autónak is alkalmas kompakt vált belőle. Ennek tetejébe nőtt a csomagtartó térfogata is 40 literrel – így már 380 literes. A felhasznált anyagok minősége konstansan jó az autóban, nincsenek bántóan érdes vagy kemény műanyagok, de nincsenek hatalmas, tepsi méretű műanyag felületek sem, ami korábban a márka jellemzője volt. 

A dizájn ízlés kérdése, de alapvetően annyit talán elmondhatunk róla, hogy nem annyira barátságos és otthonos, mint a Golf, pedig arról sem ezekre a szavakra asszociálnánk. Inkább a funkcionalitás és hűvös ergonómia jellemzi. A külsővel hasonló a helyzet, alapvetően jól néz ki, érdekes részletekkel, de összességében nem üt hatalmasat a forma, és nem könnyű belebolondulni – főleg nem a tesztautó színében.

Menet közben jóval könnyebb beleszeretni a Leonba, mert pont annyira sportos és izgalmas, hogy az még ne menjen a kényelem rovására. Valamivel feszesebb és keményebb, mint a Golf, de a 17 colos alufelnikkel sem volt kényelmetlen, nem rázott, nem kopogott kifejezetten csúnyán a keresztirányú bordákon sem, amely a legnagyobb ellensége a futóműveknek.  Abszolút nincs ellenére a sportos vezetés sem, a kormányzás kellően közvetlen, és szolgáltat annyi visszajelzést, amely egy ilyen kompakt sportos vezetéséhez szükséges.

A pontosan kapcsolható hatfokozatú sebességváltónál nem kell jobb, a 122 lóerős 1,4 TSI motorral tökéletes párost alkot. Az alapvetően nem túl fürgének gondolt motor bőven elbánik a Leon 1,2 tonnás tömegével. Az 1400-as fordulattól érkező nyomaték élményben szinte verhetetlen, gyorsnak, fürgének és abszolút élvezetesnek hat, szinte mindjárt az alapjárattól.

Városban szinte lehetetlennek tűnik vele 9 literes fogyasztás fölé menni, országúton sikerült 5 literrel is eljutni  vele a kiszemelt helyszínre, míg autópályán 6,8-as átlag jött ki kicsi városi használattal is fűszerezve. Abszolút dízeles értékek, sokkal sportosabb és élvezhetőbb kivitelben. Nem kell tovább keresgélni, ez a tökéletes választás az átlagos felhasználásra.

A tesztelt SEAT Leon és konkurensei listaáron, akció nélkül
SEAT Leon 1.4 TSI Style (122LE)
5 974 310 Ft
VW Golf 1.4 TSI Comfortline (122 LE) 5 922 240 Ft
Ford Focus 1.0 Ecoboost Champions Edition (125 LE) 5 430 000 Ft
Opel Astra 1,4 T Cosmo (120 LE) 5 820 000 Ft
Peugeot 308 1,6 VTi Active (120 LE) 5 519 000 Ft

Kicsit kusza  

Egyetlen negatívum jut eszembe a Leonnal kapcsolatban, az, hogy többször belezavarodtam a kezelésbe. Pedig az alapfunkciók nagyon könnyen kezelhetőek, az extrának számító színes műszeregységek és központi kijelző felbontása gyönyörű, kezelésük egyértelmű. Ugyanakkor olyan sok menüpont van, hogy könnyű bennük eltévedni, többször is sikerült. Egyes szolgáltatásoknál például nem érhetők el a központi érintőkijelzős rendszeren, csak a kormányról vezérelhetők és a műszerek közötti kijelzőn állíthatók. Ez okozhat némi zavart kezdetben, és kicsivel talán több megszokást igényel az átlagosnál.

Nem olcsóbb a Golfnál

A Style felszereltséget választva jár a térdlégzsák, az 5 colos központi kijelző, a tempomat, a guminyomást ellenőrző szenzor, a visszagurulást gátló asszisztens, de a parkolóradarért, a navigációért, a sávtartó asszisztensért vagy a LED-es fényszóróért (xenon nem választható) még további súlyos pénzeket kell kifizetnünk.

Tesztautónk  5 974 000 ezer forintos árát még bő másfél millió forintnyi extra súlyosbította, amelyet az akciók 6,1 millióra csökkentettek. Egy Golf esetében minimálisan magasabb árral számolhatunk, bár az aktuális akciók értékéről és feltételeiről mindenképpen érdemes előre tájékozódni. Bár a SEAT szerint a Leon nem a Golf elől fogja elhódítani a vevőket, a cél a konkurenciától átcsábítani az embereket. Ehhez végre mindene adott a Leonnak.

Mellette – Ellene
  • Kiváló minőségérzet
  • Sportos, de használható futómű
  • Tágas utas- és csomagtér
  • Kiváló motor/váltó kombináció
  • LED-es fényszóró a kategóriában először
  • Viszonylag drága
  • Néhol bonyolult kezelőszervek
  • Kevésbé izgalmas forma SEAT-hoz képest

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • garazsgeza

    Nekem tetszik a design,jó lett

  • garazsgeza

    az ára nagyon SOK,
    6 millióért akciósan kapni Alfa Romeot,Lanciát ,Opelt,
    120 lovas 1,6 multijettel,
    ami 5,5 öt eszik,autópályán 160kmh val

    egy Seat leon benzines 120 lovas nem ér meg 6..7 millát,
    kb 4 et csak,
    mellesleg volt TSI Golf csereautóhoz részem,
    sajna autópályán min 8 litert eszik,ami nagyon sok

  • garazsgeza

    nem értem a gyártók minek eröltetik európára a benzines vakarcs kis köpcentis motorokat,
    a mai diesel ek egyszerüen mindenben jobbak

  • garazsgeza

    egy dolog nagyon fura,
    honnan szedi a VW konszern ezeket a hitvány csiszolós üléskárpitokat,
    a Daciákban is minöségibb a kárpit
    de a bör sem jobb,kinyúlik ,gyürödik már 100ekm után is a VW ekben
    miért jó ez az embereknek?
    nem értem

  • skodascsoda

    hét és fél millió ezért az autóért???? egyáltalán bármilyen autóért ebben a kategóriában?? ezt semmilyen akció nem menti meg.több mint irreális árazás, ez hatalmas zsákutca lesz itthon. egy darabot nem fognak eladni ebből.

  • L.A. Rómeó

    de csoda el fognak adni!
    csak vw jelvénnyel!!

    (mer úgy már megéri és olcso is mqb miat)

  • megint

    garazsgeza, akciósan ez sem kerül ennyibe, 6,5-ért el tudod ezt hozni, ha kicsit is életképes vagy. És érdemes azért számolni, 500000 ft-ért elég sokáig tudsz autózni, és a befecskendező rendszer sem fog beszarni, de legalábbis kevesebb eséllyel. . 160-as 5,5-el kapcsolatban, “picit” szkeptikus vagyok. Nincs semmi bajom a dízellel , itthon is csak az van, de a benzinesnek is megvan a maga előnye.
    A kis feltöltős benzineseket meg azért erőltetik, mert picit hasonlóak a dízeles társaikhoz, a TSI pl alul is szépen húz már, turbójuk alig, így nem is kell pörgetni, így igenis lehet vele gazdaságosan autózni. Haverom új korában vett octáviája ezzel a motorral így három évesen 6,5-es átlagot tudott.

  • mtbe

    igen rómeó, el fognak adni belőle! cégeknek
    családi autónak aligha
    már a Toledo is nagyon drága, hát még ez
    ja és alig látok hetes golfot pedig sokfelé járkálok ám :)

  • mtbe

    garazsgeza
    melyik TSi volt a 8 literrel?

  • garazsgeza

    A golf 6 1,2 tsi DSG ,igen sajna 8 liter beny

  • garazsgeza

    Bitzos tud a TSI is 6,5 et fogyasztani,de ott a diesel 4,5 et eszik

  • L.A. Rómeó

    kijez a fizetet jappánbuzi?
    ez az aligátor!
    1.2 tsi dsg golf sosem fogyaszt sokot!
    hisz az európai szabványmérésre lötték be!
    és nem romlik el sem a tsi motorja sem a dsg váltója az összes csalásos hirek ellenére sem, azok kitalácijók világszinten az öszes!

  • mtbe

    garazsgeza
    értem, köszi

  • mtbe

    L.A. Rómeó
    te ültél benne? ültél TSi-kben, kipróbáltad, tesztelted?
    ha igen akkor érdekelne az is h nálad mennyit eszik
    mer én nem tudom, nem próbáltam, nem is fogom az áruk miatt de érdeklődöm :)

  • mtbe

    ja és Rómeó!
    milyen hülyeségeket írsz már? mi olcsó az mqb miatt? a gyártás igen, de nem a vételár! ez nekik nagyon jó természetesen
    de meg mér érné meg vw jelvénnyel? ragasszuk át az összes autót VW-re :P

  • megint

    Rómeó egy japcsi troll, átszabadult egy másik oldalról.

  • menőmanó

    mtbe
    Az 1,4-es 180 lovas TSI 13,5 litert fogyasztott nálam egy fél órás próbaúton. Igazi spóroló művész. :)

  • mtbe

    menőmanó
    hát nem akármi :o
    kösz :)

  • MetroGoldwinMayer

    Ugyanezzel a mocival, normálisan felszerelve Golf VI Variant 1 éve 6,2 volt listaáron 4,8ért vette haverom szalonújan.

    Szóval ez 7,5, haha. 5ért lehet vinni, ha vártok 1 évet és nem kell vadiúj modell.

  • Kempelen10.

    Botlábúakkal ez könnyen előfordul Menőmanó. Aki meg nem is vezette, az azt hazudik, amit akar! Ugye?

  • Kempelen10.

    Jó nagyokat lehet alkudozni. Én, ha lenne pénzem, biztosan körbe levelzném az összes szalont árengedményért.

  • András

    Aki botlábú az botlábú és kész…érdekes én dugóban sem tudtam kifacsarni 13.5% átlagú fogyasztást ebből a motorból egy jóval nagyobb autón (Octavia 2)
    Én ennél helytelenebbül író trollt a világ életemben nem láttam mint ez a Romeó….de ő inkább roma óóóó. Na most jöhetsz acsarkodni IQ bajnok :)))))))))))))))))
    Tuuuuudaom úrak : Do not feed the troll, de nem bírtam megállni :)
    Kiváncsi lennék ebben a motorban is szíj van már a problémás lánc helyett?

  • L.A. Rómeó

    nagy az arcod andriskám!
    kit? érdekel az iku!
    én raj csávó vagyok temeg egy pápa szemes okostolyás!
    lenyomlak a pd tdi-mmel te meg elmaradsz mind a…

    és mijjen probléma a tsi-val???
    semmijen!
    miről beszész ember?

  • L.A. Rómeó

    birom ezt a sok iritykedő csórit…
    nem tellik neki vw-re oszt osztya az észt!

  • men?manó

    Kempelen10.
    Te egy vicc vagy!
    Ilyen amikor egy dilettáns okoskodik.
    Ha egy kicsit is értenél a dolgokhoz, akkor tudnád, hogy az 1,4-es TSI csak DSG váltóval kapható. Buta vagy és az is maradsz.
    Szerintem neked még az éhbér is sok, ha végigkövetem az itteni ámokfutásodat. :D

  • men?manó

    András
    Te sem vagy egy hozzáértő, így jobban jártál volna ha csöndben maradsz. Egyébként tartok tőle, hogy meg sem értetted amit olvastál. :)

  • men?manó

    Javítás az okoskodóknak:
    az 1,4-es dupla feltöltős (kopresszor és turbó) 180 lovas TSI változata CSAK DSG váltóval párosítható.

  • Gianniz

    A duplatöltős 1.4TSI DSG-vel egy balfogása volt a VW-nek, sok a gond vele, de ez már a múlt. Az új modellekben az 1.4TSI 140LE egy kiváló motor, a könnyű 1.2 tonnás kasztnikba nem is nagyon kell több. Aki nem sajnálja a benzint, annak ott van még az új 1.8TSI 180LE is. Ami sajnálatos, hogy a VW Golf7-ben csak a 86/105LE modellek kapják a buta egyszerű hátsó futóművet, és már a 122LE 1.4TSI független. A Skoda Octavia3 és a Leon sajnos még a 150LE dízelhez is ezt kapja, csak az 1.8TSI és a későbbi 2.0TSI ill. 2.0TDI 184LE modellek lesznek független hátsó futóművesek.

  • men?manó

    Gianniz
    Még mindig használják. Az Ibizában és az Audi 1-ben is, sőt még húztak rajta és az Audinál 210 lovat préselnek ki belőle. Az kit érdekel, hogy meddig bírja. Egyébként én is hallottam, hogy leállnak vele.
    Addig is viszont példás 5 év garanciát vállalnak rá. Az ő bajuk. :)

  • L.A. Rómeó

    se a tsi-vel se a dsg-vel nincs gond.
    bár totalcar kitalált egy cikket it ezt szerencsére nem irrták meg
    http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/05/09/dagad_a_volkswagen_dsg-botranya/

  • Kempelen10.

    Menómanó, csúnyán beégtél és még meg is magyaráztad ezt a TSI dolgot. Csak aláhúztad, hogy soha az életben nem engedtek még beülni se egy ilyen autóba. Hazudozzál csak kedvedre!

  • Danasom

    L.A. Rómeó – 2013.05.17 // 08:17

    A váltóhiba nem kitalált dolog, nézz utána.

  • Subiefun

    Danasom szerintem mondhatsz akarmit L.A Romeonak az mindig csak azt mondogatja hogy a VW a legjobb a tobbi auto mind rossz nem tagatom tenyleg nem rosz a VW de vannak mas jo auto VW konszernen kivul is

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.