Városi autók: megéri a drágább Suzuki?

Teszt: Suzuki Splash 1,2 GS

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.05.14. 16.00

Hárommillió felett nagyon ritkul a levegő az aprócska autók körül. A Suzuki mégis a szerencsét próbál egy gazdag felszereltségű Splash-sel.

Röviden – Suzuki Splash 1,2 GS

Mi ez?

Kisautó Esztergomból, sok extrával és erős motorral

Mit tud? Nagyjából mindent, amit egy városi autónak kell
Mibe kerül? GS felszereltséggel 3 157 000 forintba
Kinek jó? Sznoboknak biztosan nem. Bárki másnak városba, két embernek városon kívülre is

Adatlap

Suzuki Splash 1,2 GS

Városi autók: megéri a drágább Suzuki? 1
Motor 1242 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 94 LE
Nyomaték 118 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12 sec
Végsebesség 175 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,1 l / 100 km

Néhány hónapja teszteltük a legolcsóbb magyar autót, ugyanezt a típust, csak az egyliteres motorral és GC AC alapkivitelben. Árához képest nagyon korrekt autónak találtuk, épp ezért voltunk kíváncsiak, kapunk-e arányosan többet a Splashben, ha több lóerővel és gazdagabb felszereltséggel visszük haza.

3 157 000 Ft

Dízel híján a négyhengeres benzines kerül a legtöbbe, GS kivitelben listaáron 3 157 000 forintért mérik. Ez a modell 320 000 forinttal drágább a GLX változatnál, amiért ESP-t, ülésfűtést, 15 colos alufelnit és első ködlámpát kapunk cserébe. Mindez nem tűnik túl bőkezűnek, de a menetstabilizáló elektronika önmagában megéri ezt a pénzt, amennyiben megment egy balesettől.

Belül több a szövetkárpit, bővebb a belső világítás és égő jut a csomagtartóba is. A hátsó üléstámla osztott, sajnos a kalaptartó ugyanolyan szerencsétlen, mint a Swiftben: könnyű felhajtva felejteni, amivel megszűnik a kilátás a hátsó szélvédőn.

Nincs USB-csatlakozó

Ismerve a kategóriatársakat, az utastér kellően tágas. Az ülésfűtés reakcióideje tanítanivaló, kevéssel a bekapcsolás után pirítani kezdi az elöl ülők ülepét. Szomorú, hogy ebben a fiatalos, menő városi kiskocsiként reklámozott autóban nincs USB-csatlakozó és a célcsoportnak oly fontos audiostreaming sem működik, nem lehet Bluetooth-kapcsolattal tolni a telefonban tárolt zenéket az autó rendszerére.

Mennyi lenne használtan?

A Splash tesztelését a tavalyi enyhe modellfrissítés tette aktuálissá, de maga az autó ebben a formában készül 2008 óta. Újonnan a legolcsóbb autók egyike, de használtan nem mondható el róla ugyanez. Aki használtan szeretne Splasht venni, készüljön fel rá, hogy az apró egyterű értéktartása jobb a Swifténél, talán mert kevesebb van belőle. Azonos évjárat esetén ára kicsit magasabb, mint egy 2005 utáni Swifté, hiába van utóbbiban jóval erősebb motor. A legolcsóbb használt Splashek 1,2 milliós irányáron várnak vevőre, a kínálatban elég sok dízelmotoros autót is találni 2009-től, amelyekre 1,3-1,4 millió forintról indulhat az alku.

Motor a Swiftből

A Swiftből átemelt motor 94 lóerős. Nem szabad GTI-t látni benne, mert annyit messze nem tud. Egyszerűen egy jó erőben lévő, energikusan felpörgő motor, amely erőtartalékaival az emberlakta településeket elhagyva is helytáll.

Ha már a motortól ilyen sok telik, nem ártott volna a kiskocsit szerencsésebb váltó-áttételezéssel alkalmasabbá tenni hosszabb utakra. Az ezerkettes Splash váltókiosztása alig hosszabb az ezresénél, így autópályán 130-nál 3800-at mutat a fordulatszámmérő és a motor szörnyen bőg.

Városban 7,4, országúton 5-6 litert fogyasztott százon

Megüti az átlagost a rugózási kényelem. Zavaróbb, hogy a lökhárító alján a koptatócsík könyven leér kocsifelhajtón valamint a széles első tetőoszlop, amely ferdén előrefelé pislogva takar ki sokat a világ történéseiből.
 
Jobban tetszett a fokozatokba olajozottan, pontosan bekattanó váltó és az egészséges futóműhangolás. A Splash, virgonc, nem dülöngél, csak egy kissé hangosan gördült, legalábbis téli gumikkal.

8 liter alatt a fagyos Budapesten

Idén a busók nem végeztek jó munkát, a tél bőven túlélte a farsangi időszakot. Hideg időben, tisztán városi forgalomban 7,4 literes fogyasztást mértünk, ami a sok rövid, dombra fel, dombról le útszakasz és a városi forgalom ismeretében jó eredmény. Országúton 5-6 literrel érdemes kalkulálni 100 kilométerre. Bár sok mindent jobban tud a csúcsmodell a háromhengeresnél, ár/érték arányban a szerényebb Splash a nyerő.

A tesztelt Splash és jól felszerelt konkurensei. Listaárak!
Suzuki Splash 1,2 GS (94 LE) 3 157 000 Ft
FIAT Panda 0,9 TwinAir Turbo Easy (85 LE) 3 550 000 Ft
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) 3 349 000 Ft
Renault Twingo 1,2 Dynamique (75 LE) 2 790 000 Ft
Volkswagen high up! (75 LE) 3 042 200 Ft
Mellette – Ellene
  • Mokány, életteli motor
  • Pontosan kapcsolható sebességváltó
  • Gazdag felszereltség
  • Kedvező térkínálat, magas üléshelyzet
  • Eltalált futómű
  • USB-csatlakozó és Bluetooth-zenelejátszás nélküli rádió
  • Autópályán igen hangos motor
  • Alapáras ESP csak a tesztelt csúcsmodellben
  • Primitív kalaptartó

Szavazás

Megújult a Suzuki Splash. Neked tetszik az 1,2 GS sok extrával és 94 lóerővel, de listaáron 3,2 millióért?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • garazsgeza

    nekem a splash ban a müszerfal nem tetsziik,
    túlzottan alacsonyan van,pont a térdednél van egy polc
    ha karambolozol a térdeidnek annyi,
    sose vennék,és mindekit lebeszélek róla

  • menőmanó

    Bírom az ilyen önjelölt okoskodókat. :D

  • husky

    Közel ugyanennyil liter gázolajjal már egy Dobló Panorama is elmegy (kb. 3 fő meg pár táska), 105 lóerővel, meg 1,6-os motorral, 6 fokozatú váltóval és a “Csomagtere” sem Scania ajtózseb méretű.

  • garazsgeza

    ajánlom a lánglovagok.hu oldalt,
    aztán az okoskodók valahogy mégis túlélik a karambolokat,
    a suzukisok pedig odavesznek
    látható mit tett a suzuki a magyar autópiaccal,
    teleszórta papirautókkal magyarországot,amit a 90es években sem tudtak eladni Amerikában,
    a Magyar paraszt meg megvette

  • v_johny

    garazsgeza:

    Csak egy kérdés: véleményed szerint a jelenlegi Suzuki modellek és a ’90-es években kapható modellek technikailag megegyeznek?

  • Dino871

    v-johny!

    Nem egyeznek de ebbe sem merném beülteni magam mellé azt akit szeretek…de még magam sem érezném biztonságban.
    Te igen??Ültél benne?..haláááli!
    Aki ilyet vesz azzal nincs gond csak jobb ha városból nem megy ki.

  • Suzuki king 1.3

    Dino871
    Nagy tévedésben élsz, ha ültél volna Suzukiban tudnád, hogy biztonságosak!
    Attól hogy valami olcsó, még nem gagyi!
    SZerintem jelenleg a Suzuki a legjobb autó, azon belül is a Swift, dinamikus, agilis, futóműve sportos versenypályán is megállja a helyét.
    egyszer országúton megelőztem vele egy bmw-t, ami csődöt mondott, és mi volt a hátuljára írva: 540i!
    286 lóerőt odavertem a 68 lóerőmmel, mert ennek pörgős mmotorja van, és a sávváltást is támogatja a sportos futómű és az alacsony karosszéria.
    Csináltattam bele lángmintás üléskárpitot, meg bicskakulcsot!
    Szóval a kényelem sem szenved csorbát a teljesítmény mellett!

  • Suzuki king 1.3

    aki fikázza a suzukit nem ért az autókhoz!
    direkt úgy tervezték meg a világ legjobb Japán mérnökei, hogy úgy gyűrődjön a karosszériája, hogy eltávolítsa az utasoktól a lökődést, ezért megroncsolódik ak asztni de az utas kiszál belölle!
    a volkswagen lehet nem törik össze de megkarcolódik, de az utasai könnnyebben megsérülnek mert nem nyeli el az energiát a kasztni.

  • Suzuki king 1.3

    AMúgy mentem már 180-nal is vele, simán megfutja, 7-es bmwk tértek ki elöllem a külső sávba!
    egy Sl mercit is megaláztam már 140 töl nem bírt már gyorsulni inkább kitért elöllem!!!

  • Dino871

    ÚÚÚÚÚÚuuuuraaaam atyááááám!! :D:D:D:D:D:D
    Neeeeeeeeee!!! :):)
    Ez most nem komoly ugye?!

    Kérem emelni a szinvonalat!
    Köszönöm!

  • harmlevi

    Dino871! Gondolom akkor egyik mini vagy kiskategóriás autóba sem szívesen ültetnéd bele a szeretteidet, nem csak a Suzukikba… Tévedésben vagy ha azt hiszed, hogy a mai modellek bármilyen elmaradásban vannak a konkurenciához mérten a biztonságosság terén…
    Suzuki king 1.3!
    Ne legyél szánalmas, gondolom hasonló troll vagy mint VW-s Rómeó…

  • gilmat

    Dino, azért őszintén, erősen túlzol te is…persze Suzuki King is.
    Volt már Suzukid, netán 2005 utáni modell? Ami egyértelműen masszívabb, és a hasonló évjáratú konkurens autóknál nem rosszabb biztonságtechnikai szempontból. Az ADAC tesztet sokszor lefikázzák, de egy papírdobozra csak nem adnának 4csilagot, Swiftből a 2010-es meg öt csillag. Nem hinném, hogy egy VW Polo, vagy Peugeot 206, stb klasszisokkal biztonságosabbak.
    A beírásod egyértelműen Suzukit lefitymáló.

    Sajnos ilyen kimutatás nincs, de mondom egy konkurenssel szívesen összeeresztenék egy újabb modell. Nem hiszem, hogy egy VW, Ford, FIAT stb egyértelműen alázná a suzkát minden téren.

    Akinek megbízhatóság, olcsóság kell, és inkább tényleg a bizonyított megbízható technika kell, és lesz..ja a belső műanyagokat, illetve a sok kárrogó véleményét, annak egyértelműen jó választás a Suzuki.

    Kár ebbe belemenni, mert kb minden fórum vagy suzukis cikk alatt ezt vesézik millió hozzászóláson át.

    Hogy a Splash meg 3milla, és drága… pont ugyanannyira drága mint a konkurencia. Ennyi. Nem a magyaroknak gyártják ezeket a modelleket már rég.

    Suzuki Kingnek meg bírtam a dumáját ;-) Nekem is volt az 1.3as 68LE-s gép, és ha ügyesen váltogatott az ember, akkor tényleg lehetett vele párszor váratlanul jól menni. Persze gyorsulásokra gondolok, és nem végsebességre. Ahhoz amúgy sem kell sok ész.
    Persze aki komolyan vette egy komolyabb gépből, akkor esély se volt…bár pont annyi esély volt, mint más kisautóknak.
    Hogy jól ment a 68LE-vel, az meg csak a 750kg-os önsúlynak köszönhető ;-)
    Mindezt tudja az újabb swift is 92-94LE-s motorral kicsit kevesebb mint 1000kg-val.

    De mondom, vegyetek mást, mert más márkáknak is meg kell élni vkikből :P

  • mrobi

    Suzuki king 1.3
    biztos megelőztél az 1.3-as papírautóddal egy V8-as BMW-t:D

    ,,egy Sl mercit is megaláztam már 140 töl nem bírt már gyorsulni inkább kitért elöllem!!!”-ez akkor lehetett, amikor én bringával megelőztem egy Bugatti Veyront:D

  • gilmat

    harmlevi… sejteni lehet, hogy Rómeó a 80x visszatért japán fan, csak a holiday-féle VW-s elfogultságát figurázza rendszeresen ki. A hozzászólások hatalmasak szerintem, bár a fórumot semmiképp nem építik ;-)

    Egyébként sss-ként csodálkozom a visszafogottságodon, ahogy a suzukit fikázónak reagálsz ;-)…

  • mrobi

    gilmat

    Splash-be én sem ültetném a szeretteimet, ahogy VW Up-ba sem. felőlem akárhány csillagot kaphatnak…

  • Dino871

    harmlevi!

    Bizony én nem vennék ilyen autót olyan célra amire itt magyarországon használják!
    Ezt az autót mondjuk MAX anyámank vagy a menyasszonyomnak tudnám elképzelni és csak is kizárólag városban max a körgyűrűig GYEREK NÉLKÜL mert ha teccik ha nem én bizonságosabbnak tartok egy 2,7 tonnás Discoveryt 90el az autóútón ahol a gyermek majdnem 2méterre a hátsó lökhárító kezdetétől egy isofixes gyerekülésben ül + a család kedvence is elfér a csomagtartóban és ha valmi barom Suzuki King rallyzni akar és 100-al belémjön akkor sem lesz baja még a kutyánknak sem…..!!
    Ellenben amikor meglátok egy ilyen Splash-ben egy gyerekülést 30centire a hátsó ablaktól akkor a hideg ráz.
    Ez egy tökéletes városi kisautó!Egy vagy két személynek nem gyorsulni nem, baromkodni és nem autókázni hosszútávra.
    Egyébként..Nem tudom hol látjátok hogy fikázom??
    Nekünk is volt 2 Swiftünk is..bár én nem nagyon szerettem egyiket se bár ez lehet hogy a szíűkből is fakadt ..:)

    gilmat!

    Rómeóval kapcsolatban egyetértek…:)
    Én is jókat nevetek a beszólásokon..:D
    Azt bírom mikor a sok okos felveszi ezeket a hülyeségeket amiket ír….

  • menőmanó

    Az átlag felhasználó sötét mint az éjszaka Suzuki ügyben, de az észt szeretik osztani. Ez van, el kell fogadni.

  • v_johny

    Dino871:

    Splash-be csak ültem, ki nem próbáltam. Swift II-hez már volt néhányszor szerencsém, SX4 van a családban illetve a céges szaladgáló autóink is azok. Nincs velük semmi gond, sőt jobb vezetni mint az 1.6-os kombi Focusokat, rugalmasabbak és merevebbnek érződnek (nem élményfaktor egyik sem, de nem vall szégyent a Suzuki semmiben, cserébe olcsón üzemeltethető).

  • gilmat

    Dino, igazad van, nem pont ezt a gépet szóltad le egy kicsit, hanem ezt a méretet. A véleményed osztom. Biztonsági szempontból (is) a Splash tényleg inkább csak egy városi 1-2személyes futkorászós autó, és egy nagyobb masszívabb géphez nem lehet hasonlítani.
    A Splash egyébként nekem sem kéne.
    A Swift II. (pontosabban az már inkább III.) sem sokkal nagyobb, de az már kéne…főleg, mert nekem az van ;-)

  • v_johny

    gilmat:

    Nem kötekedésből (a miheztartás végett szögezném le), pusztán kíváncsiságból kérdezném tisztelettel, hogy melyik az a Swift II. ami inkább már III.???

  • Suzuki king 1.3

    váltásnál is suzukiba kicsit megpöccintem a gázt h ne essen le a fordulatszám mert akkor ránt, polonál megpöccintem és felbőgött a mutató 5-ösig.
    természuetesen mindenki megnézet, jól besültem….
    Soha többet vw….

  • gilmat

    v_johny: a 2005-ös kiadású Swiftre gondoltam. Ezt mindenki manapság Swift II-nek hív, mert ez váltotta fel a Mo-on is gyártott “papírbódé” siwftet. Viszont ezelőtt volt még egy Swift generáció, vagyis a 2005-ösnek kéne lennie a III-nak, a most futó swiftnek meg a IV-nek.

    Másik autós portál népítélet részében is lehet látni a 4 generációt együtt, illetve vmikor volt egy összehasonlító tesztjük, amikor a sport változatokat hasonlították össze.

  • v_Petya25

    Egy kicsivel többért nemrég Astra H kombit vettem, 116 lóval, 1500 liter csomagtartóval, ESP, ülésfűtés, digit klíma, 4 el.ablak megy egy csomó minden még és kicsit kényelmesebb is. :)

  • Kempelen10.

    Látom az atomfizikusokat kiengedték a zárt osztályról :))))

  • PluginHibrid

    Romero

    Elég már a sok alterból..

    Most minek kellett ez a Suzuki King ???

  • Andris94

    2002-es sedan swiftem van (86Le). De a fele se igaz amit Suzuki king mondd! Nincs benne akkora nyomaték hogy 5-ös BMW-ket meg Sl Merciket előzgessen vele az ember. Városba jó mert keveset eszik, de városon kívülre egy keményebb kasztnis autó kell. Könnyű súlya miatt (850 kg) elég könnyen belekap a szél. A Splash nem rossz, nekem személy szerint nem tetszik, de 2.3 milliónál nem adnék többet érte. Az új swift az ami nagyon tetszik, de nagyon drága. :(

  • Andris94

    A megbízhatóságát viszont nagyon szeretem :) 11 év alatt nem kellett sokat rákölteni!

  • mtbe

    mentünk családdal régi (2. gen, papírdoboz ;) ) Swifttel vidékre, béreltük, nem volt vele gond, autópályán a 120 volt a kényelmes, aztán volt kis országút meg az égész vissza és evett 5 litert százon… :)
    Splash: túl kicsi a csomagtere nekem, viszont a fogyasztása nagyon rendben

  • Andris94

    Nem tagadom! Nem szokásom a hazudozás! Tényleg nem lett sok ráköltve, kopóalkatrészeken kívül hátsó dobot kellett cserélni! Ha meg nem hiszed el Rómeó, akkor sajnállak!

  • harmlevi

    gilmat, üdv fórumtárs!:)

    Tudod, amíg nem próbálja ki, úgysem tudom meggyőzni az ostobákat, leszoktam erről van más miatt idegeskedni:)! Volt a közelmúltban egy pár ember aki megdöbbent mikor beült és rájött, hogy eljött az ideje átértékelni a fejében a Suzukiról kialakított képet…:)

  • ffff

    Dino871: Van egy ötletem – ültesd egy T-72-esbe a szeretteidet, mert hátha egy teherautó találja el őket. Az ellen pedig még egy Range Rover sem véd. De az sem jó, mert jöhet az RPG meg a Molotov koktél… Megvan: zárd be őket egy betonbunkerbe, 50 méter mélyre. Biztonságban lesznek. :-)

  • Dino871

    fff!

    Kösz az ötletet!Bár nem kértem tanácsot!
    Te meg ilyen alapon az övet se kösd be mer mindegy mibe ülsz úgyis meghalhatsz nem??!!
    Nyilván nem véd meg mindentől egy Discovery sem de több mindentől mint ez…

  • krokodilo

    Az asszonynak van egy 2007 es mistic+ swiftje, 104.000 km soha semmi baj. 3* fékbetét 1* féktárcsa meg kb 8* olajcsere..de el is mondtam minden pozitiv tulajdonságát. Elvisz A-B ,de nem több,igaz ezt hibátlanul teszi.

  • L.A. Rómeó

    mindenki hazudik aki aszongya hogy suzuki nem romlik el!
    elromlik!
    ahogy holiday álnéven(suzuki king 1.3) megmutatya hogy hogy lódítanak a suzukisok egytől egyig, úgy lódítanak abban is hogy nemromlik el.
    és a statisztikákat is meghamisítják minden felmérő szervezetnél!
    világméretű összeesküvés!

  • Kempelen10.

    Jól beszélsz Romero.

  • Danasom

    Ugyan mi romolhatna el benne? Elektronika alig van, szög egyszerű a motorja, az egész autó felépítése. Ahogy a fakocka is nehezen megy tönkre így ez is, hiszen nincs minek elromlania.

    A tesztelt verzió nagyon drága, biztos nem kéne.

    A

  • Kempelen10.

    Anyám első Swiftje CSK rendszámű volt. Sose romlott el, igaz, nem is volt benne semmi. Jó kis kocsik ezek.

  • L.A. Rómeó

    dehogynem romlikel!
    pont azér mer 16 szelep meg változó vezérlés volt bene mikor vw még megbízható 8szelepes 75le-s 1,6ost kínált!
    szar suzuki nem érdemes rolla beszélni

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.