Teszt: A legújabb családi szabadidő-autók

Nagy SUV teszt - RAV4 ,CR-V, CX-5, KUGA

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.05.14. 07.00

Aki klasszikus, sportos allűröktől mentes SUV-ra vágyik a Honda CR-V lehet jó választás, a Ford Kuga modern, fiatalos, a Mazda 175 lóerős motorjával vitán felül agilis, a Toyota pedig hatalmas teret kínál.

Röviden – Miféle ördögi találmány a kompakt SUV?
Mik ezek? Hobbiterepjáró, ami ma már se nem hobbi, se nem terepjáró, inkább egy emelt építésű, tágas, családi mindenes
Mit tudnak? Egy kompakt autó kényelmét ötvözik egy kombi rakterével, plusz némi terepjáró képességgel, tehát bevásárlástól a horgászásig bármire jók
Mibe kerülnek? A tesztelt 150 lóerős dízelmotorokkal 8,8 milliós árról indulnak, erre extrákkal könnyen ráugrik még 1,5-2 millió
Kinek jó?  Nehéz megmondani, igény van rá, szükség nincs

A kompakt hobbiterepjárók elképesztően gyors evolúción mentek keresztül az elmúlt bő tizenöt évben. Az elnevezés mutatta hobbiautóból, családot szolgáló második kocsiból mára az autóipar megkerülhetetlen kategóriájává fejlődtek.

Lassan levetkőzték a terepjárós vonásokat. Eltűnt a szokatlan üléshelyzet, a billegő bódé, a sárban brillírozó, de aszfalton zabáló, zajos hajtáslánc. Maradt a magas építésmód adta előny, bőséges helyet kínáló utastérrel, személyautókat megszégyenítő kényelemmel, praktikummal megtoldva.

Nem csoda, hogy a kategória töretlenül növekvő népszerűségnek örvend a prosperáló országok piacain, minden révbe ért családapa ilyet szeretne a muskátlival övezett garázsbeállóra. Ezért a legtöbb gyártó próbál falatot marni a zsíros koloncból, a kompakt SUV-ok kínálata zsúfoltabb, mint valaha.

A közelmúltban két új modell megjelenése, –a Ford Kuga friss verziója és a Toyota RAV4 vadonatúj generációja- kavarta fel az állóvizet. Tökéletes alkalmat teremtve arra, hogy egy átfogó összehasonlító teszten próbáljuk megtalálni a kategória legjobbját.

A frissen belépő páros mellé a Honda CR-V, és a Mazda CX-5 jutott ellenfélül. Mindkettő tavaly került bemutatásra.

Szép legyen?

Legyen bármilyen autó, szolgáljon bármilyen célt, ha 8-10 milliós árcédula lóg rajta, akkor igenis számít a külső. Ennyiért baltával faragott célszerszámot csak megszállottak és erdészek vesznek, a Land Rover Discovery féle dinoszauruszforma mélyre zuhanó eladásokat eredményezne a széles tömegeknél.

Ezért mind a négy gyártó próbált valamit kezdeni a batárformával. Kivéve a Hondát. Stílusteremtőként úgy érzik, nincs szükség trükkökre, nem bajlódnak füsttel és tükörrel. A CR-V egy tekintélyt parancsoló, méretes mamlasz, amit könnyű összekeverni elődjével. Ha számít a feltűnésmentes megjelenés, ez a megfelelő választás.

Ellenfelei ezzel szemben erős lendülettel gyűrték, hajtották a lemezeket, öntötték formába a műanyagot. A Toyota RAV4 az Auris pufók nagybátyja lett, első fényszórói hűtőrácsa egyértelmű családi vonások. Az összképet csak a hatalmas ötödik ajtó rontja, homogén lemezfelülete megtöri az összképet.

A RAV4 átesett a ló túlsó oldalára, felfüggesztése túlzottan feszes, minden úthibát közvetít felénk

A Kuga tervezői még messzebb mentek, masszív kerékjárati ívek, merész domborítások, apró díszítések adnak morcosan komoly megjelenést. Egyéni ízlés kérdése, nekem az ál-kopoltyúk, a szürkére fújt kamu alvázvédő, valamint a lakkfekete műanyag díszbetétek már bazárinak hatnak.

A tökéletes egyensúlyt a Mazda találta meg. A CX-5 kellően agresszív, ugyanakkor lendületes. A Kodo (a Mozgás Lelke) jegyében született forma elrejti az autó méreteit, első ránézésre kisebbnek tűnik a kategóriatársaknál, de a számok mást mutatnak. 2,7 méteres tengelytávja a leghosszabb, de 4,54 méternyi karosszériája is hozza a kategória átlagát.

A vezetőhelyek kialakítását vizsgálva is hasonló tapasztalatokat szereztünk. A Honda egyszerű, sallangmentes műszerei, ingerszegény kialakítása, puhára tömött ülései sejtetik, hogy a tengerentúli piac ízlésére szabták a típust. Ellenben a Toyota volánja mögött kusza káosz uralkodik, véletlenszerűen elszórt gombok, négyzet és kör alakú levegőbeömlők, nyolcvanas éveket idéző kvarcóra fokozzák a logikát nélkülöző sokszínűséget.

Csomagtérben verhetetlen a RAV4, mind méretben, mind annak kihasználásában élen jár

A Fordban sem sokkal jobb a helyzet, a Sony szállította fejegység kezelése tanulást igényel, de akinek tetszik a Focus beltere, annak a Kuga sem okozna csalódást. Igazi konzervatív belsőt meglepő mód a Mazda produkál. Kényszeresen modern forma helyett cicomátlan, enyhén sportos műszerfala kifejezetten tetszett, kár hogy az anyagfelhasználás némileg elmarad a konkurenciától.

Mind a négy autóra igaz viszont, hogy összbenyomást tekintve minőséget sugároznak. Egy német prémiummárka hasonló méretű típusából átülve sincs okunk a fanyalgásra, a végtelenig görgethető extralistát merészen pipálva igény nem marad kielégítetlenül.

Vagy hasznos?

Plusz piros pontokat az első sort elhagyva osztottam könnyebben, a csomagtartó felé haladva egyre markánsabb különbségek jelentkeztek a négy autó között. A hátsó sor külső méretei ellenére a Mazdában a legszűkebb, a két üléstámla átlagtávolsága 70 centiméter.

A legharmonikusabb viselkedést a Mazda produkálta

Ez annyit jelent, hogy átlagos testalkattal teljesen kényelmes a CX-5, de nem kínál hangárnyi helyet. Hasonló a Kuga térkínálata hátul, ülései jól formázottak, de vállban három személlyel szűk. Ebből a szempontból a CR-V és a RAV4 emelkedik ki, mindkettőben szinte sík padló, és elképesztő méretű lábtér (üléstámlák átlagtávolsága 76-77 centi) növelik a komfortot.

A csomagtartókat vizsgálva is hasonló kép rajzolódik ki, a Honda (589 liter) és a RAV4 (577 liter) kínálja a legnagyobb teret, a Kuga igencsak lemarad 456 literjével, a Mazda pedig leghosszabb tengelytávja ellenére szerény 505 literrel fut be a harmadik helyre.

Térkihasználásban sem változik a felállás. A RAV4 zseniális, ajtaja a lehető legmélyebbre nyílik, a földtől csak 64 centiméterre kell emelnünk a Lehel hűtőt, és perem sem nehezíti a rakodást. Sőt, felhajtott ötödik ajtóval ez a tökéletes, fedett horgászhely, ahonnan kényelmesen áztathatjuk a kukacot.

A Mazda Skyactive motorjai dízel és benzines fronton is különc irányvonalat képviselnek, ami úgy tűnik akár eredményes is lehet.

A Honda szintén gigászi, rakodópereme 67 centiméterre magasodik az aszfalttól, de a pakolást perem nehezíti. Bár az furfangos üléseltüntetésről mindenkinek a Mazda karakuri rendszere jut eszébe, azért a CR-V fejlesztői sem ültek a babérjaikon, az ülőhelyek több helyről egy rántással eltüntethetőek, valahogy így:

A Kuga és a CX-5 némileg lemarad, helykínálatuk átlagos, a nehéz tárgyakat magasabbra kell emelnünk (72-75 cm), és egyik sem ad tökéletesen sík rakodóteret. 12 Voltos ajzat, különböző csomagrögzítő megoldások minden típusban akadnak, a CX-5 kivételével minden csomagtér elektromosan nyílt, de a lassan, macerásan, és a Kuga esetén néha hibásan működő extráért felesleges pénzt kiadni.

Csak dísz a 4×4?

Tesztünk során akárcsak a leendő tulajdonosok kerültük a siratófalakat, és az erdei iszapos dagonyát, így az összkerékhajtási rendszerekről csak elméleti tapasztalatokat szereztünk. A Ford Kuga Haldex kuplung helyett saját elektronikus vezérlésű rendszerre bízza a nyomatékelosztást, amely a mechanikus szerkezet többlettömege nélkül – a fékek használatával – osztja el a vezetési stílustól és az útviszonyoktól függően a kerekekre, illetve a tengelyekre jutó nyomatékot.

A Toyota szintén hasonló, saját fejlesztésű rendszert használ, a 40 érzékelővel dolgozó erőátvitelnek elég egy tizedmásodperc, hogy szükség esetén a nyomaték ötven százalékát a hátsó tengelyre küldje. A Honda is lecserélte hidraulikus vezérlésű rendszerét, és helyette a trendnek megfelelő elektronikus megoldást állította csatasorba. Negyedik autónk pedig? Már sejthetitek, ugyanezt az iskolát követi. A Mazda aktív nyomatékelosztó rendszere szintén processzorparancsra küld 50 százaléknyi nyomatékot a hátsó kerekekre. 

 Típus  Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD
 Honda CR-V 2.2 i-DTEC
Mazda CX-5 CD175
Toyota RAV4 2.2 D-CAT
Motor  S4/16V  S4/16V  S4/16V  S4/16V
 Lökettérfogat  1997 cm3  2199 cm3  2184 cm3  2231 cm3
 Teljesítmény kw(LE)/ford  120(163)/3750  110(150)/4000  129(175)/4500  110(150)/3600
 Nyomaték Nm/ford  340/2000-3250  350/2000  420/2000  340/2000-2800
 Végsebesség  196 km/h  190 km/h  204 km/h  185 km/h
 Gyorsulás (0-100 km/h)  10,4 s  10,6 s  9,4 s  10,0 s
 Fogyasztás (vegyes  100 km/l )  6,2  6,6  5,5  6,6
 Hasmagasság  193 mm  165 mm  210 mm  187 mm
 Csomagtér  456-1653 l  589-1669 l  505-1620 l  577-1776 l


Kemények, de minek?

Az egyre sorvadó terepjárós jelleg közúton haladva is szembetűnő. Csak a Honda maradt a klasszikus, puhán billegő, végtelenül kényelmes, úthibákat radírozó futómű hangolásnál. Ehhez a ráérős karakterhez jól passzol a lomhán kapcsoló, öreg ötsebességes automataváltó, így igazi cirkáló a CR-V. 

A négyes többi tagjánál igyekeztek eltüntetni a tehetetlen tömeg érzését. Ez a Kuga és a CX-5 esetében sikerült, méretükhöz képest jól autózhatóak, a Ford duplakuplungos váltója, és a CX-5 hagyományos automatája is gyorsan dolgozik, és élvezhető ritmusban küldik útra a dízelmotorok nyomatékát.

A Kuga esetében sikerült eltalálni a megfelelő sportos karaktert, akárcsak a Focus, ez az emelt kivitel is jól autózható


Futóművet tekintve a RAV4 teljesít a legpocsékabbul. Billegésnek nyomát sem mutatja, viszont minden csatornafedelet, repedést közvetít ülepünk felé, ami esetleg egy GT86 jellegű sportkupénál elnézhető hiba.

Életünkre mindegyik típus egyformán vigyáz, az ötcsillagos töréstesztek mellett holttérfigyelőt, sávelhagyásjelzőt minden autóban találtunk. Ezen felül a Ford és a Mazda aktív vészfékrendszerrel csökkenti a városi koccanások okozta károkat, a Honda pedig komplett vezetéssegítő rendszerrel (ADAS) támad. Utóbbi vész esetén fékez, sávelhagyáskor 80 százalékban kormányoz, szinte vezet helyettünk.

A tesztben szereplő autók árai, felszereltségi szintnek megfelelően. Nem akciós listaárak
Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium Powershift (163 LE) 9 340 000 Ft
Toyota RAV4 2.2 D-4D Style aut. (150 LE) 9 420 000 Ft
Mazda CX5 2.2 CD Revolution 4WD aut. (150 LE) 10 140 000 Ft
Honda CR-V  2.2 CTDi Lifestyle aut. (150 LE) 9 849 000 Ft

Szavazás

Szerinted ki a király a kompakt hobbiterepjárók között?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Az árak tovább árnyalják a képet, a tesztelt motorral szerelt Ford Kuga 8 880 000 forinttól elérhető, ezzel ez a legolcsóbb ajánlat. A Honda már 9,4 millió, a legerősebb Mazda 10,1 a Toyota RAV4 pedig szintén 9,4 millió. Természetesen úrként pipálva az extralistát bármelyik autó felszed még 1-1,5 milliót.

Mindent összevetve, a négy autó tulajdonságait mérlegre téve bármelyik jó vétel lehet. Aki klasszikus, sportos allűröktől mentes SUV-ra vágyik a Honda CR-V lehet jó választás, a Ford Kuga modern, fiatalos, a Mazda 175 lóerős motorjával vitán felül agilis, a Toyota pedig hatalmas teret kínál. Viszont az apró hibák mentén könnyen kikiáltható a győztes, az egységes, letisztult, átgondolt, harmonikus családi autó képét a Mazda CX-5 mutatta a legmeggyőzőbben.

Kommentek

  • garazsgeza

    Ezek közül egyik sem kéne,
    10 millot karcolják az árak,Míg egy Evoque t el lehet 10 milliótól vinni,
    az pedig egy Range Rover!!,aminek egyszerüen stílusa van

  • garazsgeza

    formailag mind egy nagy bódé,nagy kerékkel,
    ezektöl még egy x3 is szebb
    semmi átütö ötlet,vagy designelem,ami különleges lenne,még technikalilag sem kiemelkedök,nem is erösek
    inkább egy Dacia Duster,az legalább olcsó

  • Breex

    de mégis van rá igény. egyébként ez a toyota hihetetlen csúnya :O

  • PAlex

    Valami műszaki összehasonlító táblázat sem lenne rossz, menetteljesítmény mérésekkel, fogyasztási, felszereltségi összehasonlításokkal.

  • zoldfulu2000

    A 4 közül a Mazda nyerne nálam, ez egyértelmű. A meredek az hogy, nem hirdetnék harmadik negyedik helyet, a Rav4 (ami ráéaádsul vadiúj!) és a VW egyszerűen kiesne. Csak kiváncsiságból megnéztem, az XC60 D3 FWD 9 felett elvihető, ás akkor egy teljes méretű családi SUV-ja van az embernek (kéziváltó és gonodlom a felszereltség alku tárgya), a BMW hasonló autója (X3 18d RWD) pedig 10,5 milla. Előbbi reálisan olyan 11 akciók nélkül, utóbbi inkább 13.

    Furcsa hogy ponat az audinak nincs ilyen kedvező belépőmdoellje itthon. Máshol a 2.0 TDInek van négy változata közel 8e eurós árkülönbséggel (136 vs 177)

    Viszonht van egy sanda gyanúm hoyg 10 milla felett már

  • DTF

    Ennyi pénzből egy használt 5-6 éves RX400h :)
    Ismerősöm (francia) most vett egy CR-V-t 150 dízel, aut váltó, full-full (közel 11 misit fizetett EUR-ban). nem rossz autó az, élőbne sokkal de sokkal jobb, egyedül az a rohadt kicsi képernyő zavaró, a többi ok. persze nem sporos vezetésre termett, de azért meglódul ha kell:)

  • L.A. Rómeó

    igen enyijér már evoqu-t lehet vinni és az ténleg rangerover!
    mindenben töbet tud, az négykerekes, meg van belőle dízel is!
    a dacia duster és a range rover is jobbak!
    nem beszélltem x3ról meg tiguanról ammik németek is!
    sorend:
    vw(mint minndig)
    bmw
    ford(mer német)
    range rover és dacia
    utánna ezek!

    (nem is tudom minek tesztellték it öket, ikénnyes emberek ijet nem vesznek, nem raj)

  • L.A. Rómeó

    ja autobild is elkurvult (ahogy vezess is):
    kihozták győztesnek a sok némettel szemben eszt a szar honda crv-t merhogy ebben fér el 5 felnőtt+csomagok a leg jobban, jobbanmind 5-ös bömös kombiban meg E kombiban…
    széggyen!
    széggyen!
    ezt a hondát!
    ami itt még sem tud nyerni!(most hoztam ki utolsonak, előbb!)

  • oszkopeter

    Mégg lyó hoggy van a forum mottorban hejjessirás elenörzö…
    Éllyen Romeo és Lyúlia!

  • oszkopeter

    Egyébként a szomszédom most vett 6,5 millióért egy Peugeot 3008-ast 2.0 HDi-vel. Megmutatta, meglepődtem. Tágas, jól össze van rakva, nagyon jól húz és kulturált a 150 pacis dízel, különleges a műszerfal és nagyon jól felszerelt, a futóműve pedig már-már sportos. Tetszik egyik-másik tesztelt autó is különösen a Mazda és a Kuga, de 9-10 milliót nem szurkolnék le érte, főképp most, hogy kipróbálhattam ezt a PUG-ot, ami majd 4 millióval volt olcsóbb…

  • zoldfulu2000

    oszkó: gondolom a kulcsrakész ár itt sem az lesz amit a vezess-hu összeadott. Akciózni midnenki szokott.

  • Gianniz

    A Mazda egyértelműen a legjobb, a kategóriaelső 150LE dízellel, ami még a Bild szerint is veri a Tiguant, kéne.
    A Honda is nagyon jó, de kicsit csúnyácska. A Ford se rossz, a Toyota egyértelmű utolsó, az Aurissal tovább folytatják a visszataszító, kopogós belsejű, lelketlen autók építését. Ráadásul ehhez még hibrid sincs, ami a többit modelljüket megmenti.

  • zoldfulu2000

    miva? Mitől lenne ez katgóriaelső? Gyakorlatilag a Ford motorja mindenben lenyomja….
    De szerintem nincs a motorko között olyan különbség ami perdöntő lenne, a motor amúgy sem a legfontosabb,

  • Gianniz

    A Mazda csúcsmotorja 175LE/420NM-es, de a 150LE/380NM-es is csúcskategória. Ráadásul csak 1.5 tonna. A Ford hátul szűk, és csak 450 literes a csomagtartója. (Mazda 503 liter, hátul jóval tágasabb). A futóműve mindkettőnek sportos, dinamikus.

  • zoldfulu2000

    gianniz: még midnig nem írtad le hogy mitől “csúcskategória”. Sok adatban 2 lityisek is lepipálják.

    Egy rendes dízel de ilyen törpébe eleve vicces a 2.2es.

  • L.A. Rómeó

    fpgaddok jön majd hogy skytec meg terminátor!
    sennkit nem érdekel hogy euro6-ot csak ez tud ma minden kiegészítő nélkül dízelek közül!
    pd tdi agyonveri és csippel leveri mikor mögé került ki is füstöli!
    akkor ki járt jobban??

  • mtbe

    Rómeó!
    senkit nem érdekel!
    aki ilyen kocsit vesz annak édesmindegy h euro 5 v 6
    ha én ilyet vennék én legalábbis nem agyalnék ezen

  • mtbe

    megint nem tudok szavazni :)

  • mackopofa1962

    Ma javítottam egy 2008-as Kuga-t 150000 km futással.Egy széteső költséges fostalicska.pl:nyárigumi garn.440000ft,stb!

  • Levrone

    Rómeó: a Renault 1.6 dCi három éve tudja az Euro6-ot minden kiegészítő nélkül.

  • L.A. Rómeó

    én szerintem az szürövel tuggya csak.
    de minek hozod fel nemérdekel ahogy ezsem!
    csigazabálló meg szusievő! nem autók egyiksem!

  • Gianniz

    Egyrészt próbáld, másrészt az öblösebb, nyomatékosabb 2.2-es motor, ami ráadásul ugyanannyit, v kevesebbet fogyaszt, mitől szarabb az átlag 2.0 litereseknél? AZ összes külföldi tesztben külön dicsérik, különösen a 150 lóerőst. Milyen paraméterekben jobb a te általad emlegetett k2 literes?

  • Gianniz

    Egyébként meg alapvetően én végig a 150LE kivitelről beszélek. Ez tud 380NM-t, a 2 literesek ebben a 140-150LE kategóriában 320NMeket tudnak. Másrészt a 2.2 motor szerinted túl nagy, szerintem meg semmi hátránya, még ezzel is a CX5 a legkönnyebb SUV a kategóriájában, csak 1.5 tonna.

  • zoldfulu2000

    Háét persze. Csak ha téged pont úgy adóztatnak hogy 2.0 felett többet adózol fizetsz biztosításra akkor inkább lemondanál 20 nm-ről.

    Egy ilyen törpébe 1.6 és max 2.0 dízel való, még a prémiummárkák is 2.0-t kínálnak, nagyobb SUVokba is. Úgy tűnik végre a Merci is észhez fog térni.

  • zoldfulu2000

    gianniz: Kuga 2.0: 340NM 136-163 LE, Az eddigi kétliytis nyaomtékbajnok a Volvo D4ese, 400nm, de a többi is 380ig terjed (megint 2.0)kről beszélünk.

    Az Euro6 szép fricska az európai gyártóknak, ráadásul hazai pályán, de ez inkább a használt értékét fogja emelni (ez persze nem annyira a Mazda hibája, mint inkább a preotekcionista európai szabélyozás sara)

  • Gianniz

    Az 1.6 dízelek engem nem győznek meg. Takarékos autózásra jók, de az erő és az élvezet hiányzik belőlük. Tatterknek, meg 110el kocogóknak persze bőven jó. Nem tudom milyen adóról beszélsz, de elenyésző lehet egy 7-8-10 milliós autónál, mint költség. Ezek nem kisautók, hanem közepes méretű városi SUV-ok. A 340NM szerintem kevesebb a 380NM-nél, a 400 pedig a 420-nál, de egyébként nem a katalógusadatok számítanak – a valóságban.

  • Gianniz

    Egyébként pedig a VW új fejlesztésű 2.0 CR TDI 184LE/380NM motorja sem rossz, a Golf7 GTD-ben pl. 230-at megy, 7.5-es 0-100 mellett, 4.2-es katalógusfogyival. Az általad említett Volvo V40-es a 177LE/400NM motorral közelében sincs ennek a szintnek. (215Vmax, 8.3 0-100, 1 literrel magasabb átlagfogyi 5.3 vs. 4.2). Persze ez megint katalógushuszárkodás, most az én részemről.

  • Gianniz

    Egyébként meg, motortól függetlenül, nekem a Mazda tetszik, kb. mindenben. Erős, sportos, takarékos, és praktikus is. A többi nem nagyon hoz lázba, a Honda lehet még fílinges, ha valaki a kényelmes krúzolást szereti, jó tágas is, csak kicsit csúnyácsak, öreges nekem.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.