Volvo V40 Cross Country – Egy marék nyugtató

Teszt: Volvo V40 D2 Cross Country

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.05.09. 15.30

Volvo V40 D2 Cross Country ? Egy marék nyugtató
Elegánsv, dögös, és igényes darab az emelt hasmagasságú V40 Cross Country. Terepezni nem jó, a városi akadályok leküzdésére viszont tökéletesen alkalmas. A D2 dízelmotor pedig egy olyan, mint egy marék nyugtató.

Röviden – Volvo V40 D2 Cross Country

Mi ez?

Prémium kompakt, szabadidőautós allűrökkel

Mit tud? D2 dízellel elegánsan, szépen vonulni, betartani a szabályokat
Mibe kerül? 6 950 000 az alapára, a tesztelt verzió 10 millió körül
Kinek jó? Aki elegáns kompakt autóra vágyik, és nem túl nagy családsoknak

Adatlap

Volvo V40 D2 Cross Country

Volvo V40 Cross Country – Egy marék nyugtató 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 270 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,9 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,8 l / 100 km

Végre! A Volvo V40 Cross Countryról ránézésre süt a letisztult, mégis izgalmas svéd elegancia. Ez olyasmi, amit az IKEA legtöbb bútora még éppen nem bír átadni pont nem bántóan igénytelensége miatt. Az áruház büféjében az olcsó húsgolyó helyett a V40 Cross Country inkább az elegánsabb lazac a kínálatból, bár a pikkelyessel ellentétben a Volvo csöppet sem úszik szemben az áramlattal. Van, volt és biztosan lesz még több hasonló terepcsomaggal bolondított modell a cég és a konkurensek életében, és remélhetőleg mind annyira jól sikerül majd, mint a V40 Cross Country.

A recept egyszerű, bárki által könnyedén elkészíthető. Csak ízlés kérdése, hogy ki, mit képes kihozni belőle. Méhsejtmintás hűtőrács, fekete műanyag elemek körbe az autón, és négy centivel emelt hasmagasság – ennyi kellett mindössze ahhoz, hogy megszülessen a CC. Négy centiméter ugyan nem kevés, mégsem komoly terepre szánták a V40-est, és ez így van jól. Tökéletes viszont a városi forgalomba, utazásra és arra a pár méterre, amit az aszfalt elhagyása után hepehupás földúton teszünk meg a vízpartig. A futómű is kapott némi hangolást az emelés mellett, az eredmény pedig abszolút harmonikus, főként az amúgy kevésbé életerős D2 dízelmotorral összepárosítva.

Látványos fekete és szürke burkolatok borítják a CC-t

Nem túl feszes, épp nem túldülöngélős, pont annyira kelt masszív benyomást amennyire az a városban kell. A magasítás megvéd azoktól a padkáktól, ahol más autóval már leakadna az első lökhárító, a magasabb üléspozíció javítja kicsit a komfort- és biztonság érzetünket, de nem rontja érezhetően a vezetési élményt. Már ha beszélhetünk ilyenről egy 115 lóerős dízelmotornál. Aligha. Ekkora teljesítmény mellett se az automata váltóval, se összkerékhajtással nem szabad visszafogni a lendületet, utóbbi nem is választható a D2 motorhoz, és szerencsére hatfokozatú kézi váltóval járt nálunk az autó

Szépek és kényelmesek is az első ülések

Szépség és praktikum

Kívülről megjárja, belülről még inkább. A prémium kompaktok után is felüdülés egy Volvóba ülni, annyira más, de ezt a szó legpozitívabb értelmében tessék érteni. Világosan látszik, hogy igényesen, stílusosan lett kidolgozva a belső, amit ugyan még felfedezhetünk más márkáknál is, mégis barátságosabb, élhetőbb teret nyújt, mint a többiek. Ránézésre mindenképp. Az ülések gyönyörűek, kényelmesek is, könnyen megtalálható az ideális üléspozíció, a kormány is tág határok között állítható. Pakolórekeszből van elég, könnyen elszórhatjuk az apróságainkat, mégha a lebegő középkonzol mögötti tároló továbbra sem
használható sok mindenre.

A tesztelt Volvo V40 D2 Cross Country és konkurensei listaáron
Volvo V40 D2 Cross Country (115 LE)
6 950 000 Ft
Audi A4 Allroad 2.0 TDi quattro (143 LE)  10 329 290 Ft
BMW X1 sDrive 16d (116 LE) 6 249 606 Ft

A váltó burkolata az első, amely már ránézésre is megosztja az embert. Fényes tükröződő felületet kapott, amelyre ránézve pont olyan érzésünk van, mintha kettős látásunk lenne, mivel az összes fokozat száma tükröződik rajt. Elég zavaró. Fogásra kicsit nagyobb a kelleténél, de szerencsére menet közben abszolút jól szuperál, kellően pontosan kapcsolható, attól eltekintve, hogy ha kihúzzuk oldalra, kicsit ropog a műanya. Túlságosan gyakran nem kell hozzá nyúlkálni, mert nem sok inger ér bennünket a mindössze 115 lóerős D2 dízelmotorral.

A tükröződés kicsit zavaró a váltón, és recseg is rajta a sok műanyag

Az alul kicsit gyengécske motor egyébként nem megy rosszul, legalábbis nem zavaróan, főleg úgy, hogy egyszerűen minden a száguldás ellen szól ebben az autóban. A zajszigetelés példás, szinte alig jut zaj az utastérbe, a váltófokozatok kiosztása pedig kifejezetten hosszú, így pörgő dízelmotor hangja sem zavarja a nyugalmat. 50-nél éppen elketyeg valahol 1100-as fordulat körül a motor, de innen gyorsítani még kisebb csoda volna. Az alacsony fordulatszám viszont jótékony hatással van a fogyasztása, és kifejezett takarékos lesz tőle az autó. 6 liter alatti fogyasztással úgy is megúsztuk, hogy álltunk vele dugóban, néha siettünk is vele, tehát nem spórolásra játszottunk.

Menet közben és leginkább egy hagyományos kompaktból átülve tűnik fel, hogy a kormányon többet kell forgatni az átlagosnál, talán ezért sem tűnik olyan borulékonynak az emelt hasmagasságú V40-es. A futómű kellemesen csillapítja az átlagos úthibákat, a nagyobb – főleg – keresztirányú bordákat viszont már ő sem szereti, és ezeket kopogássál jelzi felénk. Városban, országúton és autópályán is megállja a helyét, sosem volt olyan érzésünk, hogy nem lenne elég stabil a Cross Country.

A műszerfal színe és grafikája három téma szerint változtatható

Az ellen is véd

A 12,3 másodperces 0-100-as sprintidő azért jelzi, hogy nem egy sportautóban ülünk, de azért baj még így is történhet. Ennek valószínűsége a Volvóban a lehető legkevesebb, mert számtalan asszisztens véd a környezetünktől és saját magunktól egyaránt. Néhányat nem is árt kikapcsolni, mert a rendszeresen ráfutásra figyelmeztető piros lámpa, és sípolás egy idő után már kezd idegesítő lenni.

A gyalogosfelismerő és vészfékező rendszer mellett holttérfigyelő, sávtartást segítő – kormányrezgető és helyettünk kormányzó -, rendszer is dolgozik, amelyeket mind a menüből lehet ki/be kapcsolni, leszámítva néhányat, amely közvetlen gombnyomásra is elérhető. A menü viszonylag egyértelmű, de azért igényel megszokást, egy Audi vagy egy BMW kezelése nekünk elsőre sokkal könnyebbnek tűnt. A V40-est egyébként először szerelik gyalogost védő légzsákkal, amely 20 km/óra felett gázolás esetén egy kifli alakú párnát fúj a szélvődőre miközben megemeli kicsit a motorházat is, puhábbá téve azt ezzel.

Szűkös, csak 335 literes a csomagtér

Drága családi autó, de nem túl tágas

D2-es motorral  6 950 000 forinttól indul a Volvo V40 Cross Country ára, amit felszereltség szinttől akár másfél millióval is megdrágíthatunk kapásból, és erre még jöhetnek az extrák árai. Az így 10 millió közelébe feltornázott vételár már messze van attól, hogy kedvező vételnek mondhassuk, de a prémium szintnél ez talán kevésbé döntő. Hosszabb utazásokhoz ez motor viszont csak nyögvenyelősen lenne elegendő, a következő szintre, a D3-asra pedig rászámolhatunk további egymilliót. Az összhatás viszont így is dicséretet érdemel, jó a V40 CC-ben utazni. Feltéve, hogy elöl ülünk. A hátsó sor lábtérben szűkös, középen ülve pedig nagyon kényelmetlen. A csomagoknak sem jut sokkal több hely, 335 literrel gazdálkodhatunk.

Mellette – Ellene
  • Sportosan elegáns külső
  • Számtalan biztonsági felszerelés
  • Alacsony fogyasztás
  • Kényelmes futómű
  • Igényes kidolgozás
  • Gyengécske dízelmotor
  • Kis csomagtér
  • Szűkös hátsó sor
  • Relatív drága

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Korrekt darab, ilyesmit nem is nagyon kínál még konkurens (a Q3 X1 szerintem drágábban jön ki).

    A D2 szerintem abszolút nem alulmotorizált, de valahol a minimálisan elgfogadható dianmika.

    Jó hogy berakták ezt a műszaerfalat a nagyobbakba. Egyre szimpibb a faceliftes XC60. Még nem halottam olyat hofyvalaki dicvsérte volna az új váltógombot :)

    Amúgy a teszt korrekt, de ahogy nézem általában mindenkinek bejött a koncepció, bár a TC-s srácoknak sikerült alulmúlniuk magukat.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.