Volvo V40 Cross Country – Egy marék nyugtató

Teszt: Volvo V40 D2 Cross Country

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.05.09. 15.30

Volvo V40 D2 Cross Country ? Egy marék nyugtató
Elegánsv, dögös, és igényes darab az emelt hasmagasságú V40 Cross Country. Terepezni nem jó, a városi akadályok leküzdésére viszont tökéletesen alkalmas. A D2 dízelmotor pedig egy olyan, mint egy marék nyugtató.

Röviden – Volvo V40 D2 Cross Country

Mi ez?

Prémium kompakt, szabadidőautós allűrökkel

Mit tud? D2 dízellel elegánsan, szépen vonulni, betartani a szabályokat
Mibe kerül? 6 950 000 az alapára, a tesztelt verzió 10 millió körül
Kinek jó? Aki elegáns kompakt autóra vágyik, és nem túl nagy családsoknak

Adatlap

Volvo V40 D2 Cross Country

Volvo V40 Cross Country – Egy marék nyugtató 1
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 270 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,9 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,8 l / 100 km

Végre! A Volvo V40 Cross Countryról ránézésre süt a letisztult, mégis izgalmas svéd elegancia. Ez olyasmi, amit az IKEA legtöbb bútora még éppen nem bír átadni pont nem bántóan igénytelensége miatt. Az áruház büféjében az olcsó húsgolyó helyett a V40 Cross Country inkább az elegánsabb lazac a kínálatból, bár a pikkelyessel ellentétben a Volvo csöppet sem úszik szemben az áramlattal. Van, volt és biztosan lesz még több hasonló terepcsomaggal bolondított modell a cég és a konkurensek életében, és remélhetőleg mind annyira jól sikerül majd, mint a V40 Cross Country.

A recept egyszerű, bárki által könnyedén elkészíthető. Csak ízlés kérdése, hogy ki, mit képes kihozni belőle. Méhsejtmintás hűtőrács, fekete műanyag elemek körbe az autón, és négy centivel emelt hasmagasság – ennyi kellett mindössze ahhoz, hogy megszülessen a CC. Négy centiméter ugyan nem kevés, mégsem komoly terepre szánták a V40-est, és ez így van jól. Tökéletes viszont a városi forgalomba, utazásra és arra a pár méterre, amit az aszfalt elhagyása után hepehupás földúton teszünk meg a vízpartig. A futómű is kapott némi hangolást az emelés mellett, az eredmény pedig abszolút harmonikus, főként az amúgy kevésbé életerős D2 dízelmotorral összepárosítva.

Látványos fekete és szürke burkolatok borítják a CC-t

Nem túl feszes, épp nem túldülöngélős, pont annyira kelt masszív benyomást amennyire az a városban kell. A magasítás megvéd azoktól a padkáktól, ahol más autóval már leakadna az első lökhárító, a magasabb üléspozíció javítja kicsit a komfort- és biztonság érzetünket, de nem rontja érezhetően a vezetési élményt. Már ha beszélhetünk ilyenről egy 115 lóerős dízelmotornál. Aligha. Ekkora teljesítmény mellett se az automata váltóval, se összkerékhajtással nem szabad visszafogni a lendületet, utóbbi nem is választható a D2 motorhoz, és szerencsére hatfokozatú kézi váltóval járt nálunk az autó

Szépek és kényelmesek is az első ülések

Szépség és praktikum

Kívülről megjárja, belülről még inkább. A prémium kompaktok után is felüdülés egy Volvóba ülni, annyira más, de ezt a szó legpozitívabb értelmében tessék érteni. Világosan látszik, hogy igényesen, stílusosan lett kidolgozva a belső, amit ugyan még felfedezhetünk más márkáknál is, mégis barátságosabb, élhetőbb teret nyújt, mint a többiek. Ránézésre mindenképp. Az ülések gyönyörűek, kényelmesek is, könnyen megtalálható az ideális üléspozíció, a kormány is tág határok között állítható. Pakolórekeszből van elég, könnyen elszórhatjuk az apróságainkat, mégha a lebegő középkonzol mögötti tároló továbbra sem
használható sok mindenre.

A tesztelt Volvo V40 D2 Cross Country és konkurensei listaáron
Volvo V40 D2 Cross Country (115 LE)
6 950 000 Ft
Audi A4 Allroad 2.0 TDi quattro (143 LE)  10 329 290 Ft
BMW X1 sDrive 16d (116 LE) 6 249 606 Ft

A váltó burkolata az első, amely már ránézésre is megosztja az embert. Fényes tükröződő felületet kapott, amelyre ránézve pont olyan érzésünk van, mintha kettős látásunk lenne, mivel az összes fokozat száma tükröződik rajt. Elég zavaró. Fogásra kicsit nagyobb a kelleténél, de szerencsére menet közben abszolút jól szuperál, kellően pontosan kapcsolható, attól eltekintve, hogy ha kihúzzuk oldalra, kicsit ropog a műanya. Túlságosan gyakran nem kell hozzá nyúlkálni, mert nem sok inger ér bennünket a mindössze 115 lóerős D2 dízelmotorral.

A tükröződés kicsit zavaró a váltón, és recseg is rajta a sok műanyag

Az alul kicsit gyengécske motor egyébként nem megy rosszul, legalábbis nem zavaróan, főleg úgy, hogy egyszerűen minden a száguldás ellen szól ebben az autóban. A zajszigetelés példás, szinte alig jut zaj az utastérbe, a váltófokozatok kiosztása pedig kifejezetten hosszú, így pörgő dízelmotor hangja sem zavarja a nyugalmat. 50-nél éppen elketyeg valahol 1100-as fordulat körül a motor, de innen gyorsítani még kisebb csoda volna. Az alacsony fordulatszám viszont jótékony hatással van a fogyasztása, és kifejezett takarékos lesz tőle az autó. 6 liter alatti fogyasztással úgy is megúsztuk, hogy álltunk vele dugóban, néha siettünk is vele, tehát nem spórolásra játszottunk.

Menet közben és leginkább egy hagyományos kompaktból átülve tűnik fel, hogy a kormányon többet kell forgatni az átlagosnál, talán ezért sem tűnik olyan borulékonynak az emelt hasmagasságú V40-es. A futómű kellemesen csillapítja az átlagos úthibákat, a nagyobb – főleg – keresztirányú bordákat viszont már ő sem szereti, és ezeket kopogássál jelzi felénk. Városban, országúton és autópályán is megállja a helyét, sosem volt olyan érzésünk, hogy nem lenne elég stabil a Cross Country.

A műszerfal színe és grafikája három téma szerint változtatható

Az ellen is véd

A 12,3 másodperces 0-100-as sprintidő azért jelzi, hogy nem egy sportautóban ülünk, de azért baj még így is történhet. Ennek valószínűsége a Volvóban a lehető legkevesebb, mert számtalan asszisztens véd a környezetünktől és saját magunktól egyaránt. Néhányat nem is árt kikapcsolni, mert a rendszeresen ráfutásra figyelmeztető piros lámpa, és sípolás egy idő után már kezd idegesítő lenni.

A gyalogosfelismerő és vészfékező rendszer mellett holttérfigyelő, sávtartást segítő – kormányrezgető és helyettünk kormányzó -, rendszer is dolgozik, amelyeket mind a menüből lehet ki/be kapcsolni, leszámítva néhányat, amely közvetlen gombnyomásra is elérhető. A menü viszonylag egyértelmű, de azért igényel megszokást, egy Audi vagy egy BMW kezelése nekünk elsőre sokkal könnyebbnek tűnt. A V40-est egyébként először szerelik gyalogost védő légzsákkal, amely 20 km/óra felett gázolás esetén egy kifli alakú párnát fúj a szélvődőre miközben megemeli kicsit a motorházat is, puhábbá téve azt ezzel.

Szűkös, csak 335 literes a csomagtér

Drága családi autó, de nem túl tágas

D2-es motorral  6 950 000 forinttól indul a Volvo V40 Cross Country ára, amit felszereltség szinttől akár másfél millióval is megdrágíthatunk kapásból, és erre még jöhetnek az extrák árai. Az így 10 millió közelébe feltornázott vételár már messze van attól, hogy kedvező vételnek mondhassuk, de a prémium szintnél ez talán kevésbé döntő. Hosszabb utazásokhoz ez motor viszont csak nyögvenyelősen lenne elegendő, a következő szintre, a D3-asra pedig rászámolhatunk további egymilliót. Az összhatás viszont így is dicséretet érdemel, jó a V40 CC-ben utazni. Feltéve, hogy elöl ülünk. A hátsó sor lábtérben szűkös, középen ülve pedig nagyon kényelmetlen. A csomagoknak sem jut sokkal több hely, 335 literrel gazdálkodhatunk.

Mellette – Ellene
  • Sportosan elegáns külső
  • Számtalan biztonsági felszerelés
  • Alacsony fogyasztás
  • Kényelmes futómű
  • Igényes kidolgozás
  • Gyengécske dízelmotor
  • Kis csomagtér
  • Szűkös hátsó sor
  • Relatív drága

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Korrekt darab, ilyesmit nem is nagyon kínál még konkurens (a Q3 X1 szerintem drágábban jön ki).

    A D2 szerintem abszolút nem alulmotorizált, de valahol a minimálisan elgfogadható dianmika.

    Jó hogy berakták ezt a műszaerfalat a nagyobbakba. Egyre szimpibb a faceliftes XC60. Még nem halottam olyat hofyvalaki dicvsérte volna az új váltógombot :)

    Amúgy a teszt korrekt, de ahogy nézem általában mindenkinek bejött a koncepció, bár a TC-s srácoknak sikerült alulmúlniuk magukat.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.