Toyota RAV4 – A hodály módszer

Teszt: Toyota RAV4 2.0 CVT Premium

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 07.00

A friss RAV4 úgy tűnik, végre felveszi az iramot a feltörekvő konkurenciával. Tágas utastere mellé biztonsági, kényelmi extrák garmadáját kínálja.

Röviden – Toyota RAV4 2.0 CVT

Mi ez?

A RAV4 hatalmasra nőtt új generációja

Mit tud? Sok olyan dolgot, amit a leendő tulajok sosem használnak majd
Mibe kerül? 6 990 000 az alapára, a tesztelt verzió 9,5 millió
Kinek jó? Akik extrákkal teletömött terebélyes térre vágynak, és ki is tudják használni

Ha a szoli előtt parkoló, körmösnél várakozó pöttöm SUV jut eszedbe a RAV4 típusnév hallatán, itt az ideje frissíteni az adatbázist. Ugyanis a Toyota nagy múltra visszatekintő hobbiterepjárója megnőtt. Mit megnőtt, hatalmasra duzzadt.

Ejj fiam, de megnőtté’

Láttam képeket, olvastam bemutatót, bámultam a Toyota oldalát, mondhatni felkészültem, de mégis, a paszulymódra terebélyesedett RAV4 meglepett. 20,5 centivel hosszabb, 3 centivel szélesebb, mint elődje, ugyanakkor tetővonala 2,5 centivel alacsonyabbra került. Sőt, ami a legfontosabb, az utastérre áldásként szálló tengelytáv is bővült kerek 10 centiméterrel!

A száraz számok a valóságban ütnek igazán. A RAV4 több mint elég, sőt a fürge apró elődhöz képest makrancos elefántnak érződik a szűk belvárosi utcákon. A csorbított manőverezhetőség izzasztó terhe azonban eltörpült, mikor colostok helyett térddel, könyökkel mérünk. 

A japánok jó érzékkel alkalmazták a hodály módszert. Elöl amerikai igényekre tömött széles ülések, hátul pedig minden irányban szédítő tér várja az utasokat. Hordótestű, rizsfaló szumósok keresztbe tett lábbal szürcsölnék a szakét utazás közben, a teljesen sík padló, és a dönthető üléstámlák garantált kényelmet nyújtanak. A teljes harmóniát csak a hátsó szellőzők hiánya töri meg, ez rákfőző nyári napokon még meleg pillanatokra adhat okot.

A friss RAV4 úgy tűnik, végre felveszi az iramot a feltörekvő konkurenciával. Tágas utastere mellé biztonsági, kényelmi extrák garmadáját kínálja,

A helypazarló lendület a csomagtérben sem hagy alább, az alapesetben kínált 547 literrel sem kell szégyenkezni, de a dönthető hátsó üléssorral már 1746 liternyi űr várja, hogy megpakoljuk. Itt is csak annyit tudok hozzátenni, a számok sok esetben nem fedik a valós használati értéket. Mert a RAV4 hátsója okosan átgondolt, praktikus poggyásztér.

Az oldalra nyíló ötödik ajtót leváltotta egy hagyományos függőleges irányban mozgó darab, ami a lehető legmélyebbről nyílik (64,5 cm a talajszinttől) és perem sem nehezíti a pakolást, van viszont 12 Voltos csatlakozó, és egy mozdulattal előre boruló hátsó üléssor.

Beszállás előtt pont ez a praktikumot srófoló csomagtérajtó rontja a vizslató tekintet szórakozását. Szemből közelítve nincs gond, az Auristól örökölt stílusjegyek vígan megélnek a hízott testen, könnyen észrevehető a kötelező mattfekete műanyag karéj, kellemes batárhangulat. Viszont a mélyre húzott ötödik ajtó ormótlanul töri meg az összhangot, a földtekényi lemezfelületre fért volna még egy teret vízszintesen osztó törés, akár a Honda CR-V esetén. 

Az ülések könnyen dönthetőek, kár hogy a csomagtérben nincs erre külön kar

Kusza káosz japán módra

Mi kellhet még a felhőtlen élethez? Mondjuk egy japános logikával felvértezett, egyszerű műszerfal. Viszont sajna az nincs. Számtalanszor írtam, hogy ízlésről mindig meddő a vita, de a RAV4 akkor sem kerek. Kusza a kialakítás, kusza a forma.

Kör és négyzet alakú légbeömlők váltják egymást, a középkonzolon külön sort kap a poénként feltámasztott kvarcóra, de alatta ott az érintőkijelző, majd végül a klíma LCD csíkja zárja a sort.  Mind eltérő stílusban, külön kis szigetet alkotva.

A sávfigyelő kapcsolója középen, az óra jobb szélén kapott helyett, holott testvére a holttérfigyelő a kormány mellett baloldalra került. Ráadásul tanult kollégánk már kifejtette miért nem áldásos hatású a kék háttérvilágítás, ellenben miért nyugtatja a szemet a narancssárga, a Toyota mégis utóbbiról tért át a kékre. Miért? Ha van, akkor is nyakatekert a logikája.

Hodály módszer - magasságtól független a kényelem

Ezekkel az észrevételekkel lehet vitatkozni vastagon, annyi azonban biztos, hogy a szigetországi káosz minőségi anyagokba csomagolva, precízen összerakva terül el előttünk.

Kihasználatlan tehetség

Hiába a ruhánkat óvó küszöböt takaró ajtó, és az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás, eszemben sem volt dagonyát keresni a terepen. Valószínűleg a vásárlók döntő százaléka ugyanígy tesz majd, pedig a RAV4 ígéretes erdőkerülő.

Adatlap

Toyota RAV4 2.0 CVT Premium

Toyota RAV4 – A hodály módszer 1
Motor 1987 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 151 LE
Nyomaték 195 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,2 l / 100 km

Hajtáslánca intelligens, negyven érzékelő figyeli az autó mozgását, és ha kell a döntéshozó bitek habozás nélkül, egy tizedmásodperc alatt változtatnak a nyomatékelosztáson, 100:0-tól az 50:50 százalékos arányig.

A kétliteres szívó benzinmotor és a fokozatmentes CVT váltó kettőse ennek ellenére az autópályára húzott a rekettyés helyett. Itt, és országúton érezte otthon magát a RAV4. A 150 lóerőt, 195 Nm nyomatékot biztosító blokk idegen karakter ebben a közegben. Maximális teljesítményét 6200-as fordulatnál adja le, ezzel zajos gyorsításokra kárhoztatva vezetőjét, a D-4D dízelmotorok ilyen szempontból jobb választásnak tűnnek.

Cserébe csendes s benzines, és ha nincs szükség a teljes ménesre, a CVT váltóval támogatva ritka kulturált viselkedést kölcsönöz a Toyotának. Ilyen autóban van helye a CVT egységeknek ahol a finom, egyenletes gyorsulás az előny, rángatás, fordulatszámesés nélkül.

 Toyota RAV4 – A hodály módszer 2
Mire képes a Toyota RAV4 a kategóriatársakkal szemben? Hamarosan megjelenő összehasonlításunkból kiderül!

Igaz, a bólogatásra vágyók sem marad le az élményről, mivel a középkonzol alsó harmadán elrejtett Eco, Sport gombokkal befolyásolhatjuk az autó viselkedését (gázreakciót, váltóvezérlést, nyomatékelosztást, kormányérzetet). Előbbivel leszedált benzinspórolót kapunk, utóbbival pedig élénkebb, virtuális fokozatokkal feltupírozott autót élvezhetünk.

Feleslegesnek tűnik ez az erőltetett sportosság, ráadásul a futóművet is ez a szellem járja át. Beérném egy puhán ringó beállítással, de helyette feszesre hangolt, kanyarokban stabil, kevésbé billegős, ám kátyúkban keményen koppanó karaktert kapott a RAV4. Hozzáteszem, biztos, hogy nem a mi háborús viszonyokat idéző útjaink voltak a fejlesztés célpontjában.


A friss RAV4 úgy tűnik, végre felveszi az iramot a feltörekvő konkurenciával. Tágas utastere mellé biztonsági, kényelmi extrák garmadáját kínálja, a nálunk járt Premium szintű tesztautóban automata távolsági fényszóró, holttér és sávfigyelő rendszer, hegymenet asszisztens, 7 légzsák szolgált, a teljesség igénye nélkül. Mindez hatsebességes kézi váltóval 9 260 000 forintos listaáron elérhető, a CVT váltó 510 000 forinttal emeli az összeget, de az igényeket lejjebb adva Active felszereltséggel 6 990 000 forintért kerülhet garázsunkba az új Toyota RAV4.

Mellette – Ellene
  • Szédítően tágas minden irányban
  • Átgondolt csomagtér
  • Fejlett összkerékhajtási rendszer
  • Minőségi anyagok a belső térben
  • Csak közepes ergonómia
  • Magas fordulaton éledő benzinmotor
  • Kék műszerfal világítás
  • Kemény, túl feszes rugózás

Szavazás

Az új, méretesre hízott Toyota RAV4! Neked mennyire tetszik?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • garazsgeza

    Végre valaki le meri írni ,hogy a kék müszervilágítás nem jó!!!
    nagy pirospont a szerkesztönek

  • peta33

    A 4-es tesztből a Mazda cx5 a nyerő,hisz a legtöbb paraméterben,Ő a tuti! Főleg ez az új diesel motor,ami euro6 katalizátor,és minden más trükk nélkül,ez világújdonság! :-) Jól is néz ki,tágas is,biztonságos is,jól fogyaszt,csak pénzünk nincs rá,majd 10 éves használtként,talán…P.

  • Kempelen10.

    Csomagtér műanyag borítása a Dacia TLX színvonala. Ocsmány.

  • Drake

    az okádék műszerfal egy dolog,a motorválaszték nagyobb baj:a benzines ezek szerint szarul megy,a toyota féle dízeleket meg jobb messzire elkerülni:)

  • mtbe

    mennyit fogyasztott a tesztúton?
    nem láttam, de lehet hogy nem figyeltem eléggé :)

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.