Öregszik, de még mindig dögös

Teszt: Nissan Qashqai +2 360

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.05.06. 16.00

2007-es piacra robbanása óta a Qashqai igazi sikertörténetté vált. Azóta túl van már egy ráncfelvarráson, és a gyár újabb trükkökkel próbálja az egyre idősödő modellt továbbra is kívánatos formában tartani. Úgy látszik, sikerrel.

Talán meglepő, de ebből a kinézetre nem túl jellegzetes városi szabadidő-autóból igazi sikertörténet kerekedett. A Nissan Qashqai 2007-es megjelenése óta a kategória meghatározó szereplőjévé vált, már több mint 1,3 millió darab talált belőle gazdára. Azóta túl van már egy ráncfelvarráson, és a gyár újabb trükkökkel próbálja az egyre idősödő modellt kívánatos formában tartani. Úgy látszik, sikerrel. 

Sötét műanyagbetét teszi oldalról nyúlánkabbá

Fekete műanyagbetétek teszik oldalról nyúlánkabbá a hétszemélyes testet

Mitől 360?

Maga a “360” leginkább egy új felszereltségi szintként értelmezhető, amely az összes létező motor-és hajtáslánc-változattal rendelhető, akár a Qashqai, akár a hétszemélyes Qashqai+2 karosszériaváltozattal. Kintről a fényes fekete tetőcsomagtartó sín, a külső visszapillantók háza, és különleges “gépfekete” fantázianevű, 18 colos alufelnik teszik egyedivé. Bentről a hatalmas, beárnyékolható panoráma üvegtető, a sötétített ablakok, illetve a fényes fekete betétek, a részben bőrborítású ülések és a bőr kormány adnak komfortosabb megjelenést a Qashqai-nak.

A harmadik üléssor székei mindig az autóban vannak, a csomagtartó aljából kell előhúzni őket

A harmadik üléssor székei mindig az autóban vannak, a csomagtartó aljából kell előhúzni őket

Emellett a központi kijelző, az alatta lévő Camera feliratú gomb megnyomása után akár fentről is képes megmutatni az autót és környezetét. Ezt a külső tükrökbe, illetve az autó orrára, fenekére szerelt kamerák – összesen négy darab – képéből rendezi össze a számítógép. Kár, hogy ennek parkolás közbeni gyakorlati haszna igen csekély, a csapnivaló felbontású, aprócska kijelzőn szinte semmi nem látszik az erősen torzított képekből összeállított mozaikból. Egy alapos körbe-radarozás szerintem többet ér, de ez a megoldás mindenképpen izgalmas lehet, de egy kis finomítás még ráfér.  

Videón a Qashqai 360:

Heten? Csak ha muszáj!

A Qashqai +2-es elméletben hétszemélyesként is használható. Sajnos a harmadik üléssor teljes értékű felnőttnek már inkább kellemetlen, mint élvezhető hely. Pedig bejutni nem nehéz hátra, a második ülés ilyenkor szépen előrehajlik, sőt, a háttámlán kívül a teljes üléssor is – persze külön-külön darabokban – szintén tologatható előre-hátra, attól függően, hol van szükség nagyobb helyre. Bár leginkább fej környékén volna erre nagyobb szükség, mert már egy átlagos felnőtt feje is barázdákat váj a tetőkárpitba.

Nem is kell akrobatának lenni, ha valaki hátra akar ülni. De némi mazochista hajlam jól jöhet.

Nem is kell akrobatának lenni, ha valaki hátra akar ülni. De némi mazochista hajlam jól jöhet

A hatodik és hetedik utas ülései állandóan a csomagtartóban vannak, kivenni nem lehet őket, de így a garázsban sem foglalnak helyet, és garantáltan kéznél vannak, ha szükség van rájuk. Az ülésekhez hasonlóan a csomagtartót is okosan rendezte be a Nissan. A kihúzható, kivehető csomagtér rolónak van megfelelő helye hátul, valamint a többszintes, felosztható csomagtérfenék is ügyes dolog. Emellett világítás és kisebb rekeszek is segítenek a csomagok ésszerű elpakolásában.

Motor

1,6-literes dízelmotor mozgatja a tekintélyes méretű, hétszemélyes karosszériát, és az utasokat, csomagokat. Úgy 1700-as fordulatszámig szinte semmire nem képes a motor, de azután már gyorsan magára talál és megjön a nyomaték is, városban, autópályán is teljesen elegendő az általa kínált 130 lóerő. Csendes, kényelmes darab.

A Qashqai Stop/start rendszere igen érzékeny a kuplung pedálra, ha csak hozzáérünk, máris indítja a motort. Néha a lámpánál állva is életre kell, ha rossz helyre pakoljuk a lábunkat. Jó, hogy könnyű átverni, csak be kell nyomni a kuplungot, megmozgatni a váltókart, majd vissza üresbe, kuplung fel, és rögvest újra leáll a motor.

Aktuális Nissan Qashqai árlista:

Fogyasztás:

Az 1,6 literes dízelmotor fogyasztása melletti katalógusadat a arcátlanabbak közül való, a 4,5 literes átlagfogyasztás több, mint megmosolyogtató. Pedig a Qashqai egyáltalán nem szomjas, 6,3 literes átlaggal járta meg a tesztidőszakot, fele-fele arányban városban, illetve vidéki úton. Szerintem ez nem vészes adat.

Ennél a felszereltségnél alapáras a hatalmas, beárnyékolható üvegtető

Ennél a felszereltségnél alapáras a hatalmas, beárnyékolható üvegtető

Nem tévedünk nagyot, ha a külső alapján a Qashqai-t inkább kényelmes, az úthibákkal könnyen megbirkózó autónak tippeljük. A magas építés és az automatikusan, vagy kézzel is választható összkerék-hajtás miatt szolidabb terepen is magabiztosan mozog az autó, de a városi úthibákkal, csatornafedelekkel, vasúti átjárókkal is fél kézzel elbánik, kifejezetten kényelmes, nem sportos darab.

Apró, de erős 1,6 literes dízelmotor dolgozik az orrban, 130 lóerővel

Apró, de erős 1,6 literes dízelmotor dolgozik az orrban, 130 lóerővel

Belsejének kidolgozása korrekt, megvannak a puha, kellemes tapintású felületek is, de azért 2013-ban ennél már sokkal komolyabbakat látni a konkurenseknél. Ennek ellenére a Qashqai még most is jó választás lehet, motorja remek, vezethetőségével sincsenek bajok, és emellett utastere is csendes, és az első két sorban még tágas is.


Mellette – Ellene
  • Csendes, erős motor
  • Óriási üvegtető
  • Tágas első két üléssor
  • Jól variálható csomagtartó
  • Tologatható második üléssor
  • Fantáziátlan belső
  • Csak alibi harmadik üléssor

Szerző:


Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mtbe

    ez a fogyasztás nagyon jó, hiába a Renault mindig is jó dízeleket gyártott :)

  • zoldfulu2000

    Amikor kijött még nagyon nem lehetett látni hogy mire jut a Nissan ezzel, ill hogy megéri e beszüntetni a “tömegmodell” Almerát.

    A piac őket igazolta, de ehhez kelle egy szép formaterv és korrekt műszaki alap. Meg európai méretek.

    Mondjuk a belsőn kellett javítani…

  • garazsgeza

    az alapmotor 5 mill

  • garazsgeza

    a csúcsverzió 10 milla,hmm ,szerintem sok

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.