Öregszik, de még mindig dögös

Teszt: Nissan Qashqai +2 360

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.05.06. 16.00

2007-es piacra robbanása óta a Qashqai igazi sikertörténetté vált. Azóta túl van már egy ráncfelvarráson, és a gyár újabb trükkökkel próbálja az egyre idősödő modellt továbbra is kívánatos formában tartani. Úgy látszik, sikerrel.

Talán meglepő, de ebből a kinézetre nem túl jellegzetes városi szabadidő-autóból igazi sikertörténet kerekedett. A Nissan Qashqai 2007-es megjelenése óta a kategória meghatározó szereplőjévé vált, már több mint 1,3 millió darab talált belőle gazdára. Azóta túl van már egy ráncfelvarráson, és a gyár újabb trükkökkel próbálja az egyre idősödő modellt kívánatos formában tartani. Úgy látszik, sikerrel. 

Sötét műanyagbetét teszi oldalról nyúlánkabbá

Fekete műanyagbetétek teszik oldalról nyúlánkabbá a hétszemélyes testet

Mitől 360?

Maga a “360” leginkább egy új felszereltségi szintként értelmezhető, amely az összes létező motor-és hajtáslánc-változattal rendelhető, akár a Qashqai, akár a hétszemélyes Qashqai+2 karosszériaváltozattal. Kintről a fényes fekete tetőcsomagtartó sín, a külső visszapillantók háza, és különleges “gépfekete” fantázianevű, 18 colos alufelnik teszik egyedivé. Bentről a hatalmas, beárnyékolható panoráma üvegtető, a sötétített ablakok, illetve a fényes fekete betétek, a részben bőrborítású ülések és a bőr kormány adnak komfortosabb megjelenést a Qashqai-nak.

A harmadik üléssor székei mindig az autóban vannak, a csomagtartó aljából kell előhúzni őket

A harmadik üléssor székei mindig az autóban vannak, a csomagtartó aljából kell előhúzni őket

Emellett a központi kijelző, az alatta lévő Camera feliratú gomb megnyomása után akár fentről is képes megmutatni az autót és környezetét. Ezt a külső tükrökbe, illetve az autó orrára, fenekére szerelt kamerák – összesen négy darab – képéből rendezi össze a számítógép. Kár, hogy ennek parkolás közbeni gyakorlati haszna igen csekély, a csapnivaló felbontású, aprócska kijelzőn szinte semmi nem látszik az erősen torzított képekből összeállított mozaikból. Egy alapos körbe-radarozás szerintem többet ér, de ez a megoldás mindenképpen izgalmas lehet, de egy kis finomítás még ráfér.  

Videón a Qashqai 360:

Heten? Csak ha muszáj!

A Qashqai +2-es elméletben hétszemélyesként is használható. Sajnos a harmadik üléssor teljes értékű felnőttnek már inkább kellemetlen, mint élvezhető hely. Pedig bejutni nem nehéz hátra, a második ülés ilyenkor szépen előrehajlik, sőt, a háttámlán kívül a teljes üléssor is – persze külön-külön darabokban – szintén tologatható előre-hátra, attól függően, hol van szükség nagyobb helyre. Bár leginkább fej környékén volna erre nagyobb szükség, mert már egy átlagos felnőtt feje is barázdákat váj a tetőkárpitba.

Nem is kell akrobatának lenni, ha valaki hátra akar ülni. De némi mazochista hajlam jól jöhet.

Nem is kell akrobatának lenni, ha valaki hátra akar ülni. De némi mazochista hajlam jól jöhet

A hatodik és hetedik utas ülései állandóan a csomagtartóban vannak, kivenni nem lehet őket, de így a garázsban sem foglalnak helyet, és garantáltan kéznél vannak, ha szükség van rájuk. Az ülésekhez hasonlóan a csomagtartót is okosan rendezte be a Nissan. A kihúzható, kivehető csomagtér rolónak van megfelelő helye hátul, valamint a többszintes, felosztható csomagtérfenék is ügyes dolog. Emellett világítás és kisebb rekeszek is segítenek a csomagok ésszerű elpakolásában.

Motor

1,6-literes dízelmotor mozgatja a tekintélyes méretű, hétszemélyes karosszériát, és az utasokat, csomagokat. Úgy 1700-as fordulatszámig szinte semmire nem képes a motor, de azután már gyorsan magára talál és megjön a nyomaték is, városban, autópályán is teljesen elegendő az általa kínált 130 lóerő. Csendes, kényelmes darab.

A Qashqai Stop/start rendszere igen érzékeny a kuplung pedálra, ha csak hozzáérünk, máris indítja a motort. Néha a lámpánál állva is életre kell, ha rossz helyre pakoljuk a lábunkat. Jó, hogy könnyű átverni, csak be kell nyomni a kuplungot, megmozgatni a váltókart, majd vissza üresbe, kuplung fel, és rögvest újra leáll a motor.

Aktuális Nissan Qashqai árlista:

Fogyasztás:

Az 1,6 literes dízelmotor fogyasztása melletti katalógusadat a arcátlanabbak közül való, a 4,5 literes átlagfogyasztás több, mint megmosolyogtató. Pedig a Qashqai egyáltalán nem szomjas, 6,3 literes átlaggal járta meg a tesztidőszakot, fele-fele arányban városban, illetve vidéki úton. Szerintem ez nem vészes adat.

Ennél a felszereltségnél alapáras a hatalmas, beárnyékolható üvegtető

Ennél a felszereltségnél alapáras a hatalmas, beárnyékolható üvegtető

Nem tévedünk nagyot, ha a külső alapján a Qashqai-t inkább kényelmes, az úthibákkal könnyen megbirkózó autónak tippeljük. A magas építés és az automatikusan, vagy kézzel is választható összkerék-hajtás miatt szolidabb terepen is magabiztosan mozog az autó, de a városi úthibákkal, csatornafedelekkel, vasúti átjárókkal is fél kézzel elbánik, kifejezetten kényelmes, nem sportos darab.

Apró, de erős 1,6 literes dízelmotor dolgozik az orrban, 130 lóerővel

Apró, de erős 1,6 literes dízelmotor dolgozik az orrban, 130 lóerővel

Belsejének kidolgozása korrekt, megvannak a puha, kellemes tapintású felületek is, de azért 2013-ban ennél már sokkal komolyabbakat látni a konkurenseknél. Ennek ellenére a Qashqai még most is jó választás lehet, motorja remek, vezethetőségével sincsenek bajok, és emellett utastere is csendes, és az első két sorban még tágas is.


Mellette – Ellene
  • Csendes, erős motor
  • Óriási üvegtető
  • Tágas első két üléssor
  • Jól variálható csomagtartó
  • Tologatható második üléssor
  • Fantáziátlan belső
  • Csak alibi harmadik üléssor

Szerző:


Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld az autót 1 és 10 között!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mtbe

    ez a fogyasztás nagyon jó, hiába a Renault mindig is jó dízeleket gyártott :)

  • zoldfulu2000

    Amikor kijött még nagyon nem lehetett látni hogy mire jut a Nissan ezzel, ill hogy megéri e beszüntetni a “tömegmodell” Almerát.

    A piac őket igazolta, de ehhez kelle egy szép formaterv és korrekt műszaki alap. Meg európai méretek.

    Mondjuk a belsőn kellett javítani…

  • garazsgeza

    az alapmotor 5 mill

  • garazsgeza

    a csúcsverzió 10 milla,hmm ,szerintem sok

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.