Vezettük a BMW megújult roadsterét

Menetpróba: BMW Z4 - 2013

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.03. 07.00

A felfrissített Z4 legerősebb változatát München környékén próbálhattuk ki. Pikáns aromát adott a kabriós tesztnek, hogy München környéke ilyentájt úszik a trágyaszagban.

Röviden – BMW Z4

Mi ez?

Roadster BMW-minőségben, 156-tól 340 lóerőig
Mit tud? Jó vezetni, és közben azt is láttatja, hogy aki vezeti, nagyon menő fazon
Mibe kerül? A leggyengébb 11, a legdrágább 17 millió – alapáron!
Kinek jó? Akinek fontos, hogy BMW-ben lássák örömautózni

Kezdjük talán a modellfrissítés legnagyobb dobásával, a 40 km/h tempóig működtethető, 19 másodperc alatt nyitó vagy záró tetőmozgató rendszerrel. A Z4 olyan roadster-ősök legendáját tudhatja maga mögött, mint a 328-as, az 1940-es Mille Miglia verseny győztese, a gyönyörű, légies, még szimpla kereklámpás 507-es 1955-ből, az 1987-es, padlóba süllyeszthető ajtajú Z1-es. A legújabb kori Z-k, a könnyed Z3 és a megkapó szépségű Z8 után a Z4 a nyitható kemény tetővel hozott új színt a történelmi tablóra. Íme, a BMW Z4 kalapemelése animgifben:

Vezettük a BMW megújult roadsterét 1

Itt akár be is fejezhetném ezt a cikket, lényegi változás a tetőrendszer finomításán kívül ugyanis nem történt az Z4-esen. A 2009-es modell természetesen megkapta ugyanazokat a biztonsági és kényelmi, szórakoztatóelektronikai eszközöket, amit a többi BMW-hez is megrendelhetnek a vevők: automatikus reflektorkapcsolás, fedélzeti internet-kapcsolat, követőradaros tempomat, esőszenzoros ablaktörlő, miegymás.

A BMW a szegények, a társadalom perifériája irányába is tett egy gesztust. Az új belépőmodellel, a kétliteres motor 18i jelzésű, 156 lóerős változatával már akár 10 891 000 forintért új, nyitható tetejű kétüléses sportkocsihoz juthatnak ők is. 664 ezer forintos árelőny ez a 184 lovas 20i-hez képest – ha nem is éri el a magyar kormány által olyannyira szorgalmazott tíz százalékos rezsicsökkentés mértékét, azért biztos sokat jelent azon Z4-vásárlóknak, akik számára az erő teljesen másodlagos tényező, a lényeg, hogy BMW kabrióban ülhessenek.

A BMW tudja, hogy a jó sportautó jó csajokkal együtt az igazi

Minden részletében tökéletes

A menetpróba során ugyan sokat röhécseltünk kollégámmal (az ilyen bemutatókon mindig két újságíró kap egy kocsit) azon, hogy a BMW szűkebb pátriájában, München környékén milyen kellemetlen lehet a gyáriaknak, miszerint a nyitott kocsit a tájra így tavasszal oly jellemző irgalmatlan trágyaszagban kell bemutatniuk. A végeláthatatlan termőföldek talaját érezhetően jó alaposan feljavították a gazdák, szinte a könnyezésig élvezhettük a kabriózás nazális gyönyöreit.

Könnyeinken is átszivárgott azonban a BMW Z4-et a legeslegutolsó porcikájáig átható precizitás és míves kidolgozás. Jól sikerült modellautókat (köztük a Z4-et is) szoktunk ilyen hitetlenkedve csodálni: milyen finom, milyen precíz, szinte mint az igazi. Hát ez a kocsi is ilyen volt: minden részletében tökéletesen megtervezve és kivitelezve, a német autóipar legnemesebb hagyományai szerint.

Igazi driver's car, nem csak műmájer kabrió

Már csak hab a tortán, hogy közben szép is. Az orrát, a fenekét, a klímakonzol kerek blokkokba rendezett gombcsoportjait, az üléseket, a felniket külön-külön is el tudnám képzelni múzeumi kiállítási tárgyként. Nem valószínű, hogy túl sok autóbuzi – köztük én sem – nevezné meg pont a BMW Z4-et, egyáltalán, egy BMW-t, ha meg kéne nevezni egy szép, nyitott sportkocsit, de hiába tolulnának előre az agyban a Ferrarik, Maseratik, Jaguarok, a BMW a 3D-s valóságban üt majdnem annyira, mint egy Italia Spider.

Vezetni is pazar

A legerősebb verziót vezettük, hétfokozatú duplakuplungos robotváltóval. Az élmény örökké megmarad; a nagyszerű orgánumú, reszponzív, erős soros hathengeres turbó (mely minden visszaváltásnál egy gonoszul hörgő akusztikus orgazmussal örvendeztetett meg) kiváló partnere a gyorsan, okosan, csúszásmentesen reagáló váltónak.

Háromküllős kormány és körbe rendezett műszerek, kapcsolók adják meg a klasszikus roadster-hangulatot

A kormányzás pont olyan közvetlen, ahogy a roadster műfaja megkívánja. A fék nagyszerű, a kikapcsolható ESP-vel a keresztbecsúszás látványos jelensége is bármikor elérhető. Az egyetlen zokszó, ami a Z4 35is-t illetheti, hogy a kormánykarima túlontúl testes, húsos; olyan vaskos, mint egy bajor Weisswurst – itt egy iciripicirit túlzásba vitte a BMW a saját szlogenjét, a Vezetés Élményét.
A másfél tonnát közelítő saját tömeg kicsit azért nehézkesebb viselkedést eredményez, mint a kocsi külleme alapján várnánk. Hogy ez baj-e – ízlés kérdése, szerintem luxus-roadsternek elfogadható. A Merci SLK hasonló teljesítménnyel, felszereltséggel még nehezebb is ennél fél mázsával, viszont a Porsche Boxster S katalógusértéke 1245 kilogramm – szóval azért van német márka, aki meg tudja ezt a műfajt kevesebb vasból is csinálni. 

A fészlift természetesen új színeket is hozott (11-et szám szerint), a beltérbe új kárpitanyagok rendelhetők, és a fedélzeti elektronika is okosabb, mint valaha. Például megmondja, alkalmas-e az idő a kabriózásra:

A mobilnetes rendszer tudja, mikor nyithatjuk le a tetőt ázásveszély nélkül


A BMW Z4 35i S és versenytársai. Nem akciós listaárak
BMW Z4 35i S (340 LE) 17 217 000 Ft
Mercedes-Benz SLK 350 aut. (306 LE) 16 906 190 Ft
Porsche Boxster S DSG (316 LE) 20 232 875 Ft

18 colosig terjed a felniválaszték, az M spoilerszettel pedig azt demonstrálhatjuk, hogy nem csak a látszat kedvéért van Z-s BMW-nk, hanem valóban szeretünk sportosan vezetni,

Az új Z4 Roadster minden ízében sportautó, minden ízében luxusautó és minden ízében BMW. Méltó utódja a legendás elődöknek, nem fog benne csalódni, aki őt választja. Ha az általam is kipróbált csúcsmodellről, a 35i-ről van szó, akkor még az sem nagyon, aki nem Audi vagy Merci, hanem akár kis Ferrari, Maserati helyett vesz nyitható BMW-t.

Kicsit gyengébb – és sokkal olcsóbb – ugyan az olasz legendáknál, de olyan vadul prüszköl, hörög, durrog a motor minden visszaváltásnál, hogy legalább annyian felkapják a fejüket a hallatán, mintha egy Italia Spider közeledne. És hát valljuk be, a legtöbb nyitott BMW-t választó vevőnek úgyis ez a lényeg, nem a Freude am Fahren.



Mellette – Ellene
  • Nagyon látványos autó
  • Remek vezethetőség
  • Roadsterhez képest hihetetlen kényelem
  • BMW
  • A márkával szembeni előítéletek meghatványozódnak egy kabrió esetén
  • Egy kicsit nehéz

Szavazás

Az új BMW Z4 - neked mennyire tetszik?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • bcsillag

    Tamás!

    Most 35i-t vagy 35is-t próbáltál? Mert az utóbbi a csúcsmodell, nem a “sima” “i”. De ezt te is tudod. Szerintem elgépelted….

    :-)

  • PAlex

    Nekem csak a kocsi tömege nem tetszik, mert 150kg-ot hízott az elődhöz képest.
    A 18i amúgy nem az 1.6T motor?

  • bcsillag

    De annyival merevebb is. Egy roadsternél az is legalább olyan fontos.

    A tömegenövekményt meg letudják erőből….

    Ez nem MX-5 Alex…

  • Rácz Tamás

    bcsillag: is-t, megpróbálom kijavítani, köszi!
    PAlex: maradtak a kétliteresek: http://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/z4/roadster/2012/technische-daten.html

  • psycho

    Ferrari 458 Spider-t akartál írni, a 458 Italia a fedett verzió. Apróság, de azért tedd helyre, az a szép kocsi megérdemli. :)

  • psycho

    Az adatlapján is rosszul van.

  • L.A. Rómeó

    igen, bmwnél nem szükséges a tömeg csökentés ami másoknál fontos.
    mer letuggyák erőből: erősebb szervokormánnyal akkor is beveszi a kanyart ha nehezebb

  • Ambrus Gergely

    gyönyörű ez az autó, ez a belső tér is lenyűgöző, főleg ebben a színben, beülnék első dolgom lenne, hogy elkezdeném végigsimítani a gyönyörű műszerfalat, és az üléseket, aztán rámarkolnék arra a gyönyörű váltóra és finoman megrugdosnám a gázpedált.
    Biztos jó illat lehetett benne, ilyen gyönyörű autóban csak finom illat lehet.

  • Ambrus Gergely

    Nekem nem kell Porsche, max a 911-es szebb ennél, Z4-est mindenkinek!
    De csak ezzel a 3.5 Is-sel a többi szerintem gyenge, így teljes az élmény.
    Aki csak autóra gyűjt, az még két évet kibír, hogy 20 milkát összeszdjen a fullos modellre, ne csak az alap 2.0 val mászkáljon, mert annak semmi értelme nincs.
    Odalépsz neki, felhördül a csodás 6 hengeres turbó, váltásnál is röfög, és nem okoz csalódást akkorát megy, ha kell, ha nem kell akkoris csodás a hangja.
    Egy 2.0-ért kifizetsz 10+ milliót, és nem fogsz neki örülni.
    7 milka felár nem pénz érte szerintem, és még faszább 7 fokozatú dulakuplungos váltó is jár érte!
    Király!
    BMW Power!

  • L.A. Rómeó

    ” rámarkolnék arra a gyönyörű váltóra”
    hűha,
    remélem nem rózsaszín inges toppmanadzser vagy:)
    végre valaki akinek 7 milka az nem fel ár.
    neked(és nekem) valló a bmw nem a csórikáimnak!

  • Mahler

    Ambrus Gergely!
    A gyerekek meg néznék kidülledt szemmel, ahogy apa elsurran?

  • troll

    a porschék, lambok, ferrarik aluminium karosszériával készülnek, ezért jóval könnyebbek.

    ennek egyébként előnye, hogy ezek örök autók, egy porsche 25 év mulva sem fog rozsdásodni.

  • zoldfulu2000

    troll: kivéve ha megtöröd…. :(

    Amúgy inkább legyen nehezebb de méretes. Az MX5 egy vicc sajna e tekintetben.

  • L.A. Rómeó

    sztem is a méret a lényeg.
    már nem a bellső, az lehet ugyan akora mint mx-5ben,de a külső méret az hozátesz az élményhez!
    és akor persze h súlyosabb lessz!
    más márkánál ez rossz bmw-nél nem számít.
    erőseb szervóval beveszi a kanyart hijába nehéz.
    bmw-power!

  • menőmanó

    Nagyon eltalálták ezt az autót. Sugárzik róla az erő.
    Az már más kérdés, hogy van e értelme a tesztelt példánynak, hiszen a tulajok 90%-nak esélye sincs kiautózni a képességeit, de elhiheti, hogy ő az utak királya, amíg meg nem mutatja valaki neki, hogy mekkorát téved. :)

  • Guevara

    PAlex: Nem. Az 1.6T egyelőre a Miniben van csak, keresztben beépítve. A “rendes” BMW-kben minden 4 hengres motor 2 literes, ideértve a dízeleket is.

  • Guevara

    Az is a facelift része, hogy most már nem “SI” hanem “IS”?

  • PAlex

    bcsillag.
    Erőből a kanyart nem lehet legyűrni, se a féktávokat, sem a fogyasztást.

  • PAlex

    Guevara.
    1-es Bömösökben speciel ott figyel az 1.6T motor többféle teljesítmény szinttel.
    No meg mintha a 3-asban is lenne már, vagy lesz.

  • Dino871

    Menőmanó!

    Gondolom Te lennél az és a mindent megevő TS…. :D:D:D

  • menőmanó

    Szokás szerint rosszul gondolod.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.