Škoda Octavia kombi – Józanság hatványozva

Menetpróba - Skoda Octavia Kombi és 4x4

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.05.02. 07.00

A kombi jól kitaposott ösvényen halad tovább, izgalomra nincs ok. A borítékolható sikert a tavaly eladott 124,500 kombi Octavia vetíti előre.

Röviden – Škoda Octavia kombi/4×4

Mi ez?

A népszerű cseh típus felfújt hátsóval 610 literes csomagtérrel
Mit tud? Mindent amit egy család autótól elvárhat
Mibe kerül? A kombi felára mindössze 220 ezer, így induló listaára 4,8 millió
Kinek jó? Aki nem törődik presztízzsel, dizájnnal, és szeretne egy használható kombit a mindennapokra

Hiába törnek sikerre a szabadidőautók, jönnek létre mesterségesen tenyésztett gnóm kategóriák, ha praktikus autó kell, vegyetek kombit. Ezt tartom, vállalom, és ha kell, vitába szállok mellette, főleg miután kipróbáltam a friss Octavia puttonyos verzióját.

Mert a csehek hatványra emelték a józanságot, és az eleve praktikus húzómodellból piacra szabadították a “családapák kedvence” kivitelt.

A motorkínálat azonos, a belső maradt komolyan komor, így ezeket nem részletezem a cikkben, akinek még ismeretlen az új Octavia az olvassa el a nemzetközi bemutatón, vagy a hazai teszten szerzett tapasztalatainkat. 

A sajtótájékoztatón felszólalók gyomra valószínűleg csak enyhe lámpaláztól liftezhetett, hiszen a kombi jól kitaposott ösvényen halad tovább, izgalomra nincs ok. A borítékolható sikert a tavaly eladott 124,500 kombi Octavia vetíti előre. Ezzel a puttonyos verzió bronzérmes az eladási statisztikában, csak a szedán Octavia és a Fabia előzi meg.

A hosszabb far, rövid orr arányaival él a friss típus, így lendületet adva a formatervnek

Az új generáció követi a növekedési trendet, 9 centiméterrel hosszabb, 4,5 centiméterrel szélesebb mint elődje, és az utasok számára áldásos tengelytáv is nőt 10,8 centivel. Ez a második üléssorban már émelyítően sok helyet jelent, aki átlag szabónál zakót kap, annak az Octaviától sem kell tartania.

Csomagteret tekintve szintén folytatódik a tágulás, alaphelyzetben már 610 liternyi hellyel gazdálkodhatunk. Bővítése egyszerű, a hátsó üléssor támlái egy mozdulattal előre dönthetőek, akár az opciósan rendelhető csomagtérből elérhető karokkal. Így már 1740 literrel indulhat a bútorvásár, sőt a ledönthető anyósülésnek köszönhetően a hosszú elemek sem okoznak fejtörést, ezt a funkciót kihasználva akár 2,92 m hosszú tárgyak is beférnek.

610 liter alaphelyzetben, így ledöntött ülésekkel pedig 1740 liter a csomagtartó

A pakolást alaphelyzetben nem nehezíti perem, bátran becsúsztatható a tápos zsák, vagy a Lehel hűtő. Ha kisebb a rakomány, akkor a szedánból már ismert rögzítő hálókkal gyerekjáték meggátolni az elvándorlást, a szatyorba pakolt kacatokat pedig az oldalfalból kipattintható kampók tartják pórázon.
 
Praktikus ötlet még a sík padlót biztosító fedél alatti rekesz. Ezt rejtett fiókként használhatjuk, vagy ha egyben kell a hely, a fedelet alsó állásba reteszelve megkapjuk a maximális kapacitást.

 Škoda Octavia kombi – Józanság hatványozva 1

Ilyet sokan tudnak, de ritkább ötletként a csehek bevetették a kalaptartó alatt rejtőző kabáttartót, ami tulajdonképpen egy kihúzható roló, ahova a hátsó ülésről könnyen elérhető dolgokat pakolhatunk.

Az utastér sem marad el ettől a színvonaltól, a szövettel borított ülészsebek elnyelik a 1,5 literes palackot, hátul pedig a kihajtható könyöktámasz kínál helyet a frissítőknek.

A sík rakodóteret nem zárja perem, így sokkal könnyebb a pakolás

Körülbelül ennyi különbséget hoz a kombi a használhatóságát körbejárva. Úgy érzem a külsőről felesleges értekezni, az egyszerű, határozott vonalakból építkező formába nem volt nehéz belesimítani a termetes hátsót.

Az összkerékhajtású kivitel is most debütált, nem véletlenül, hiszen ez a hajtáslánc jelenleg csak a kombihoz elérhető. A 4×4 feliratot hátsóján viselő Octavia ötödik generációs Haldex kuplongot használ. Ez az elterjedt megoldás nem hoz semmi egetverő furfangos technikai újdonságot, igaz elektronikus vezérlésének köszönhetően könnyebb, és gyorsabban reagál, mint az előző verziók. Az autó alapesetben elsőkerék-hajtással üzemel, ám ha azok kipörögnének egy pillanat alatt indul a nyomaték a hátsó kerekek felé is.

Ezt az előnyt közúton lehetetlen észrevenni, az Octavia marad alulkormányzott, de télen, havas úton biztosan sokat jelent majd a hátsó tengely adta segítség, nem véletlenül rendelik a skandináv országokban szinte csak a 4×4-es kivitelt.

Az összkerékhajtás lelkét egy ötödik generációs haldex kuplung adja

Jelenleg három motor mellé társítható az összkerékhajtás, az 1.8 TSI benzines mellett az 1,6-2,0 literes dízelek kaphatják meg ezt az extrát.

Személyesen az 1.6 TDI és az 1.2 TSI motorok nyújtotta teljesítményt tapasztaltam meg a német-osztrák utakon. Mivel volt szintkülönbség gazdagon, az ötsebességes váltóval társított 105 lóerős dízel zokon vette a hegyeket, családdal, vak komondorokkal pakolva igazi kínszenvedés lenne a szerpentin. Viszont autópályán már otthonosan mozgott, alacsony fogyasztás mellett, zajtalanul hagytuk magunk mögött a kilométereket.

Az 1.2 TSI viszont meglepően kellemes karaktert mutatott. 175 Nm nyomatéka szerényebb ugyan mint a dízel kínálta 250 Nm, de a hatsebességes váltó segített behozni a hátrányt, és a német autópályán reptérre sietve könnyedén tartotta a 160-170 kilométer/órás utazótempót.

A szálloda udvarán egy mindennel felszerelt túrára kész Octavia. A fehér felnik érthető okokból nem rendelhetőek, csak kiállításokon virítanak vele

Ezekből a motorokból kapható gyengébb kivitel, de a 86 lóerős 1.2 TSI már kimeríti az alulmotorizáltság fogalmát, csak velejéig gonosz nagyfőnökök rendelnek ilyet a korbáccsal hajtott talpasoknak, akik a rideg bánásmódot padlóig rúgott gázpedállal vezetik le, ami sohasem vezet jóra.

Az említett belépőmotorral 4 819 880 forintos alapárról indul a kombi Octavia, de ebben az esetben is él a bevezetési kedvezmény, ami jelenleg 600 000 forintos mínuszt jelent, nem beszélve a komoly vásárlási szándék esetén helyszínen kialkudható engedményekről. Aki mélyebben elmerülne a kínált motorok, extrák erdejében, és csatlakozna a 238 eddigi magyar vásárlóhoz, szöszöljön el pár szabad percet a Škoda konfigurátorával, ahol az összes kombihoz tartozó ár megtalálható.

Mellette – Ellene
  • Tágas, jól variálható csomagtér
  • Gazdag felszereltség, bő motorkínálat
  • Fejlett 4×4 hajtásrendszer
  • Mérsékelt felár a szedánhoz képest
  • Szürke, sótlan stílus
  • Az összkerékhajtás csak három motorhoz jár
  • Gyenge alapmotorok a kínálatban

Szavazás

Skoda Octavia csúcsra járatott praktikummal. Szerinted tökély, vagy lehetne jobb? ÉRTÉKELD!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • ferolg

    Elvileg 96′ óta legyártottak 3,7 millió Octavia-t és csak 124500 lenne belőle a kombi? Mintha errefelé ennél több lenne.

  • Levrone

    Ezt a kalaptartó alatti kabáttartót – ami a cikk szerint egy plusz kihúzható roló – nem vágom. Valaki tudja, mit takar?

  • Floyd

    Levrone: A galériában találsz róla képet, itt: http://galeria.vezess.hu/2/show/60482/480443/ Elvileg 3 kilóig terhelhető, tehát tényleg csak könnyű cuccok, kabát ilyesmi mehet bele.

  • Fogash73

    három kilót a csomagtérroló is elbír…

    a múltkor autópályáztam 500 kilométert egy 1.2TSi Seat Ibizával, a svájci (120kmh) és francia (130kmh) sebességkorlátozások maradéktalan betartása mellett is 7,8-at evett. És nem volt 4×4, plusz nem volt naagy kombi. Ez a két motor egy vicc egy ekkora autóhoz.

  • Floyd

    Fogash73: A leggyengébb verzió igen, azt nem ajánljuk. De a 105 lovas meglepően élhető volt. Persze nem rakéta, de a mi kedves hazánk főleg sík útjain megállja a helyét.

  • subtotal

    Nem tudom, mi a baj ezzel a stílussal, miért sótlan?
    Szép, letisztult forma, kombiban nekem kiadja, az ötajtós egy kicsit kevésbé. A mindenféle hajlítgatásokat meg éltöréseket, a belső tér zaklatottá tételét soha nem szerettem.

    Egy kombit biztosan tesztvezetni fogok, lehetőleg 2.0TDI-vel, az se baj, ha az RS lesz az. Kiváncsi vagyok, adnak-e majd az RS-hez összkerékhajtást?

  • subtotal

    Mégvalami: a sötétszürkét jól látom, hogy kivették a kínálatból? Na ez hiba :).

  • zoldfulu2000

    subtotal: én az előzőt próbáltam annak idején, és valahogy tényleg siekrült lehangolóvá tenni a belsőt. Minden rendben volt, de valahogy mégsem volt jó érzésem benne.

    Ja és az impozáns extralista igénybe vételéért röhejesen megkérték az árát (igaz itthon nem kértem ajánlatot). A német listán 2006 körül az okti nagyon drága volt.

    Telán ez jobban fog kinézni ls jobb ára is lesz.

  • Levrone

    Floyd: köszi, így már megvan. :-) 3 kg-ért én nem fejlesztettem volna ki ezt az alkatrészt, a mostani kalaptartóm is elbír kb. egy 20-ast, ez a rész számomra irreleváns.

  • kellervin

    Nagyon szep auto, az eddig legszebb skoda, ez egyertelmu, az osszes kompakt/kozepkategoria gyarto felkotheti a gatyat, mert nagy veres lesz!

  • L.A. Rómeó

    fogash a fabiád nem evett 7,8-at 1,2 tsi eszt én mondom!
    mer a tsi lényege hogy kevesebet eszik mind a nagyob benzines ennyit sem tucc?

    subtotal,énse értem mijér sotlan ez? szerintem épen sózot ki váló forma. na és legendássan megbizhato mind minden tsi.

  • L.A. Rómeó

    nagyon felhuztál fogash:
    mongyuk 6,8at evett a kis fabiád én így érzem vw is aszt mongya hogy keveset eszik és én nekik hiszek nem neked.
    6,8l (nem 7,8!) és akkor 4×4 az plussz max 0,1 liter , a plussz kg meg nincs mer ez mqb.
    azaz 6,9et fog ez a 4×5 kombi enni.
    az meg jó!
    enyi.

  • Floyd

    Levrone Egyetértünk, mikor hajtogattuk én sem tudtam hova tenni, annyiból jó, hogy nem csúszik, gurul el a cucc amit beleraksz. De valószínűleg van egy fejlesztési kényszer, ha már új, mutatni kell valamit, ami ritkább, és nem tudja minden konkurens.

  • kleroo

    Lehet bennem van a hiba,de egyáltalán nem látom azt,amit rá akarnak húzni erre a kocsira. Szürkeegér,családautó,semmi stílus,sótlan.bla-bla. Köpködjük is le lassan. Pláne ezeket a képeket nézve eszembe nem jutna ezt mondani. Vagy az összes újabb kocsinál hangozzon el ilyen erősen aláhúzva,vagy el kéne fogadni,hogy kezd egy erős irányelv uralkodni a legtöbb autógyárnál,így igazán egyedi autó csak az lesz….ami xar/csúnya. :)

    Nekem legalábbis ez jön le a cikkből. Nem vagyok Skoda/Octavia fan,de rohadtul betalálnak az octaviákkal.

  • Gianniz

    Gyengébbeknek – 2012-ben adtak el 125.000 kombi Octaviát, a 900 ezres össz Skoda eladásból – 2012-ben.

  • men?manó

    Nem fog formatervezési díjat kapni, de csúnyának sem mondható. Elölről nekem nem tetszik.
    Praktikus autó, ez kétségtelen, de szerintem már kinőtte a kategóriáját, mert túl nagy, de biztos van akinek ez kell.
    Az Octavia nagy hátrányának érzem, hogy alig lehet a limuzint megkülönböztetni a Rapidtól.

  • Gianniz

    Nem kicsi, de ma a középkat az 4.8 méter körül van. Ez meg 4.66m. A másik meg, hogy az Astra Sedan/Combi és a Jetta is hosszabb, ami szintén alsóközép. Akinek rövidebb kell, arra ott lesz a Golf7 Variant, ami 10CM-el rövidebb lett.

  • subtotal

    Egyébként a képeknél a 2.0 TDI teljesítménygörbéje csak nekem nem kerek 3000-3500 között, főleg a nyomatékgörbével összenézve?

  • mtbe

    tényleg nem kerek :) 3500-4000 nem?

  • Kovijani

    Nalam ez a kocsi 10 pontos. Ez a letisztult forma es a 4×4 tokeletes kombinak. A feher felnis, es a hegyvideki kepek nagyon vaganyak! (Mondjuk a gumik kicsit vekonykak terepre.)
    Egy kettes diesel-el tokeletes. Nekem :) Gratula Skoda!

  • subtotal

    mtbe: valamelyik tartomány biztos nem jó.
    A nyomaték elkezd esni 3000-től, a teljesítmény viszont vágtat tovább felfelé. 3500-tól meg bár csak egy kicsit esik gyorsabban a nyomaték, viszont a teljesítmény lapos. Hmm…

  • Kempelen10.

    Egy percig se gondolkodnék, ha megvehetném.

  • Gianniz
  • demagóg

    Ez egy 10 éves A4-es újként értékesítve.

  • v_szili

    Demagóg:
    – melyik motor volt 10 éve az A4-esben, amelyik ebben bent van?
    – melyik kormánymű volt 10 éve az A4-esben, amelyik ebben bent van?,
    – melyik 7 sebességes DSG volt 10 éve A4-esben, amelyik ebben bent van?,
    A 10 éves A4-es kasznimerevsége, biztonsági rendszerei, töréstesztje már akkor olyan jó volt, mint ma ennek a kocsinak?

    Stb. stb. stb. stb.

  • L.A. Rómeó

    szili az a4es már akkor ilyen jó volt mint most ez!
    mer akkor a villág legjobbja volt németországban!
    most meg ez a skoda a világ legjobbja.
    itt nincs különbség egyik job minda mássik! (ikényes embereknek)

  • zoldfulu2000

    demagóg: Tévedsz. Az a Seat Exeo. Ez elvileg a mostani Golf VII újracsomagolva.

  • Gianniz

    Demagóg, jobban jártál volna, ha nem szóltál volna. Mert tök hülyeséget mondtál. Az Octavia3 minden részletében a legfrisebb Golf7 technikát rejti, vadonatúj fejlesztésű, ill. jelentősen átdolgozott motorokkal.

  • L.A. Rómeó

    féllre tart a vita:
    tök mind egy mi ez pontossan golf 7 vagy a4, lényegtelen.
    a lényeg hogy akármijen teknika is akor is vw!
    azaz a világ legjobja!
    felesleges arol vitázni mijen teknika, mer a legjob akármijen is!
    vw-s tezsvérek egyesüljetek!

  • mtbe

    subtotal
    na igen, a teljesítménygörbe nem lehet lapos, kéne egy maximum, ahogy a nyomatékgörbénél is

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.