Röviden – BMW M6 Gran Coupé

Mi ez?

Luxusszupersportlimuzinkupé: a BMW agymenése

Mit tud?Nagyon erős, nagyon drága és nagyon látványos
Mibe kerül?38 millióba, plusz extrák: B&O hifi még 1,6 milla, ilyenek
Kinek jó? Az Élet Császárának

Szerettük volna kipróbálni a gyári korlátozás opcionális kiiktatásával elérhető 305 km/h végsebességet, legálisan, de a német autópálya a péntek délutáni menetpróba idején tökéletesen alkalmatlan volt az ilyesfajta kalandra. Münchenből kirajzottak a hétvégére kirándulni indulók, befelé pedig tódultak a hétvégére hazatérő, máshol dolgozók, tanulók. Hiába engedte az egykor nagyobb élményt nyújtó legendás pályatest felett a változtatható jelzésképű tábla hosszú szakaszokon a korlátozatlan száguldást, 230-240 fölé gyorsulni egyszerűen nem volt hely. Túlnépesítettük a bolygót.

Jól indult a BMW Z4 frissített változatára és az M6 Gran coupéra szervezett nemzetközi sajtóbemutató, Münchenben

Adatlap

BMW M6 Gran Coupé

Így kell elegánsan tálalni 560 lóerőt 1
Motor4395 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény560 LE
Nyomaték680 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)4,2 sec
Végsebesség250 km/h
Fogyasztás (vegyes)9,9 l / 100 km

Borzasztó lehet, ha az ember úgy megtollasodik, hogy megengedhet magának egy ilyen autót, alapáron 38 millióért, amihez további 1,6 millióért megveszi még a Bang & Olufsen hifit, 2,9 millióért a kerámia féktárcsákat (amelyeknek átmérője nagyobb, mint a fejemé), 2,2 millióért a teljes bőrkárpitot, 827 ezerért a Professional hifit, hogy csak a drágább tételeket említsem, és azt tapasztalja, hogy hiába ő az Élet Császára, az istennek sem bírja megelőzni az Autobahnon az előtte 140-nel tötymörgő Yarist.

Ott ültem ebben az ötvenmilliós autóban, Európa egyetlen országában, amely lehetővé teszi számomra, hogy kihasználjam az 560 lóerőt közúton, és kollégámmal azon szomorkodtunk, hogy milyen rossz nekünk. Hisz még csak meg se tudjuk tapasztalni, mit tud ez a csoda, az autógyártás, sőt, a német autógyártás csúcsterméke. Hát igazság ez?

Mindegy, azért a végső verdikt így is megszületett. Gazdagok! Nem kell nektek ilyen kocsi! Stílusosabb, mint bármi a Maserati Quattroportén innen, az biztos – mondjuk abból meg az erősebb is csak 430 lovas -, de olyan hajmeresztően értelmetlen szegény, hogy valami elképesztő. Mintha eleve a BMW gyári múzeuma számára tervezték volna. Egy majdnem kéttonnás luxusautó, négy teljes értékű üléssel, versenypályára tervezett fékekkel, V8-as turbómotorral, kihúzatáskor nyakroppantó rángatásokkal váltó (no persze közben villámgyors) duplakuplungos automatával, keret nélküli ablakokkal – minek??? Kinek???

A gyártó a kézikönyvben bejáratást javasol az M6-ra: az első 2000 kilométeren nem ajánlja túllépni a 170 km/h-t és a fordulatszámmérő mutatóját javasolja 5500 alatt tartani

Persze, tudom, hogy a falnak beszélek. Az X6-osból, minden idők legértelmetlenebb BMW-jéből is hatalmas mennyiség fogy a mai napig – tuti, hogy ennek a varázslatosan értelmetlen, elképesztően erős új BMW-modellnek is óriási rajongótábora és valószínűleg meglepően sok vevője is lesz.

Hiszen például én is imádom! Hiába tudom az eszemmel, hogy sokkal-sokkal okosabb dolog lenne különválasztani a funkciókat, és a lottóötös után beszerezni egy 730d-t utazgatni és egy M3-ast sportolni. Ki is jönne a két kocsi egy fullos M6 Gran Coupé árából. De akkor is ott dübörög bennem a teljesen irracionális birtoklási vagy. Egy kicsit kezdem megérteni a műkincs-gyűjtőket: sok gyakorlati haszna nincs annak, ha az ember ágya felett lóg A sikoly, de az érzés utánozhatatlan.

A BMW M6 Gran Coupé és versenytársai. Nem akciós listaárak
BMW M6 Gran Coupé37 832 000 Ft
Mercedes-Benz CLS 63 AMG S 4Matic aut.39 588 390 Ft
Porsche Panamera Turbo PDK45 103 111 Ft

Pláne, hogy az M6 GC-nek még gyakorlati haszna is van. A csomagtér például 460-tól 1265 literig bővíthető a hátsó üléstámlák ledöntésével. Igazi praktikus közlekedési eszköz ez, mellesleg vérnősző barom és az autóbuzik új szerelme.

A háromküllős kormány hagyomány az M-eknél, de ezen kívül inkább luxushangulat uralja a kabint, semmint a sport

A BMW M6 Gran Coupé bizony telibe találja a benzinnel keveredett vért pumpáló szíveket. Karbonszálas tetejével (az alacsonyabb súlypontért), húszcolos, gyönyörű, a magyar utakon csorbulás nélkül negyedóráig talán kitartó M-dizájnos alufelnijével, paradox sport-luxus üléseivel, no és persze vérforralóan dübörgő V8-as turbómotorjával maga az életre kelt mindenvivő.

Persze, van nála erősebb meg drágább, de a Bayerische Motoren Werkének megvan az az előnye a Ferrarikkal, Bugattikkal, Astonokkal szemben, hogy úgy tud félezer lóerőnél is nagyobb teljesítményű autót csinálni, hogy az megmarad utcai autónak. Bármilyen drága, bármilyen erős, egy BMW sosem lesz álom, befektetési célú vagyontárgy, hanem megmarad Autónak.

Ez volt a max, többet nem engedett a forgalom

Érdekes, hogy mennyire kettős érzés volt vezetni. Hiába az aktív differenciálmű, a kerék és motor között fix, mechanikus kapcsolatot létrehozó hétfokozatú duplakuplungos robotváltó, és persze hiába a fertelmes teljesítmény, a 680 Nm, az alumínium lengőkarok és a felkeményített aktív lengéscsillapítók, a változó áttételű, nagyon közvetlen kormány, az M6 Gran Coupé sokkal kevésbé tűnt sportos kocsinak, mint vártam. Nagy, nehéz, erős kocsinak tűnt, ami ugyan érthető, mivel nagy is, nehéz is, erős is – de légies megjelenése, látványos M Technik díszítései miatt gokartosabb élményt ígért. Ez a kocsi egy túl erős Gran Turismo, vagy épp egy túl nehéz gokart, megközelítés kérdése.

Abban is van valami perverzitás, ahogy a piros lámpánál a 4,4 literes, két turbóval lélegeztetett motor előzékenyen leáll, nehogy az alapjárati fogyasztással túl sok széndioxidot eregessen a légkörbe. Amúgy a számítógépen autópályás cammogás, egy-két telitalpas gyorsulás mellett 17,5 literes átlagot láttunk százon, szóval kell az a Stop-Start, tényleg.

Ami szép, nem takargatjuk: a BMW M Technik büszke a motorjára

Megpróbáltuk kipróbálni a rajtautomatikát is; amikor nem ment, autós újságírókhoz méltatlan módon még a kézikönyvet is fellapoztuk. Igazán pofonegyszerű az egész, mindössze a menetstabilizálót kell kikapcsolni hosszas gombnyomással, majd 3-as fokozatba állítani a funkcióválasztót, rálépni a fékre, előretolni a váltókart, ellenőrizni, hogy megjelent-e a kis zászló a műszerfalon, aztán lehet rálépni a gázra, elengedni a féket és a váltókart, vagy előbb a váltókart, aztán a féket?

No, szóval a túlbonyolított rendszert húsz perc alatt sem sikerült működésre bírnunk. Már értem, miért vigyorogtak az audisok, mikor az RS4-bemutatón elmondták: náluk annyi a rajtautomatika, hogy erősen rá kell lépni a gázpedálra.

Az M6 Gran Coupéval töltött másfél-két óra életem egyik legemlékezetesebb élménye marad. De ha őszinte akarok lenni magammal és persze veletek, kedves olvasók, be kell valljam: igazából ez az autó – nem egy jó autó. Nincs harmóniában önmagával. Még szerencse, hogy kaptunk olyan BMW-t is kipróbálásra ezen a túlfeszített pénteken, amit tényleg parádés móka volt vezetni. De a megújult Z4-ről majd holnapután mesélek nektek!


Mellette – Ellene
  • Elegáns, izgalmas forma
  • Fantasztikus motor
  • Elképesztő műszaki tartalom
  • Teljes biztonsággal uralható erő
  • BMW
  • Meghasonlott személyiség: túl nehéz és túl erős
  • Horror ár

Mennyire jó autó szerinted ez az 560 lovas, hátsókerekes szép szörnyeteg?

340 szavazat - átlag: 8.3 (10-ből)

Mennyire jó autó szerinted ez az 560 lovas, hátsókerekes szép szörnyeteg?