Így kell elegánsan tálalni 560 lóerőt

Menetpróba: BMW M6 Gran Coupé

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.05.01. 07.00

A kormányt vertem mérgemben, mert a zsúfolt Autobahnon nem tudtunk 240 fölé gyorsulni. Hiába, a német sztrádák sem azok már, mint régen. De a német sportlimuzinok igen! Még akkor is, ha kupénak hívják némelyiket.

Röviden – BMW M6 Gran Coupé

Mi ez?

Luxusszupersportlimuzinkupé: a BMW agymenése

Mit tud? Nagyon erős, nagyon drága és nagyon látványos
Mibe kerül? 38 millióba, plusz extrák: B&O hifi még 1,6 milla, ilyenek
Kinek jó? Az Élet Császárának

Szerettük volna kipróbálni a gyári korlátozás opcionális kiiktatásával elérhető 305 km/h végsebességet, legálisan, de a német autópálya a péntek délutáni menetpróba idején tökéletesen alkalmatlan volt az ilyesfajta kalandra. Münchenből kirajzottak a hétvégére kirándulni indulók, befelé pedig tódultak a hétvégére hazatérő, máshol dolgozók, tanulók. Hiába engedte az egykor nagyobb élményt nyújtó legendás pályatest felett a változtatható jelzésképű tábla hosszú szakaszokon a korlátozatlan száguldást, 230-240 fölé gyorsulni egyszerűen nem volt hely. Túlnépesítettük a bolygót.

Jól indult a BMW Z4 frissített változatára és az M6 Gran coupéra szervezett nemzetközi sajtóbemutató, Münchenben

Adatlap

BMW M6 Gran Coupé

Így kell elegánsan tálalni 560 lóerőt 1
Motor 4395 cm3, Benzin, V8
Teljesítmény 560 LE
Nyomaték 680 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,2 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 9,9 l / 100 km

Borzasztó lehet, ha az ember úgy megtollasodik, hogy megengedhet magának egy ilyen autót, alapáron 38 millióért, amihez további 1,6 millióért megveszi még a Bang & Olufsen hifit, 2,9 millióért a kerámia féktárcsákat (amelyeknek átmérője nagyobb, mint a fejemé), 2,2 millióért a teljes bőrkárpitot, 827 ezerért a Professional hifit, hogy csak a drágább tételeket említsem, és azt tapasztalja, hogy hiába ő az Élet Császára, az istennek sem bírja megelőzni az Autobahnon az előtte 140-nel tötymörgő Yarist.

Ott ültem ebben az ötvenmilliós autóban, Európa egyetlen országában, amely lehetővé teszi számomra, hogy kihasználjam az 560 lóerőt közúton, és kollégámmal azon szomorkodtunk, hogy milyen rossz nekünk. Hisz még csak meg se tudjuk tapasztalni, mit tud ez a csoda, az autógyártás, sőt, a német autógyártás csúcsterméke. Hát igazság ez?

Mindegy, azért a végső verdikt így is megszületett. Gazdagok! Nem kell nektek ilyen kocsi! Stílusosabb, mint bármi a Maserati Quattroportén innen, az biztos – mondjuk abból meg az erősebb is csak 430 lovas -, de olyan hajmeresztően értelmetlen szegény, hogy valami elképesztő. Mintha eleve a BMW gyári múzeuma számára tervezték volna. Egy majdnem kéttonnás luxusautó, négy teljes értékű üléssel, versenypályára tervezett fékekkel, V8-as turbómotorral, kihúzatáskor nyakroppantó rángatásokkal váltó (no persze közben villámgyors) duplakuplungos automatával, keret nélküli ablakokkal – minek??? Kinek???

A gyártó a kézikönyvben bejáratást javasol az M6-ra: az első 2000 kilométeren nem ajánlja túllépni a 170 km/h-t és a fordulatszámmérő mutatóját javasolja 5500 alatt tartani

Persze, tudom, hogy a falnak beszélek. Az X6-osból, minden idők legértelmetlenebb BMW-jéből is hatalmas mennyiség fogy a mai napig – tuti, hogy ennek a varázslatosan értelmetlen, elképesztően erős új BMW-modellnek is óriási rajongótábora és valószínűleg meglepően sok vevője is lesz.

Hiszen például én is imádom! Hiába tudom az eszemmel, hogy sokkal-sokkal okosabb dolog lenne különválasztani a funkciókat, és a lottóötös után beszerezni egy 730d-t utazgatni és egy M3-ast sportolni. Ki is jönne a két kocsi egy fullos M6 Gran Coupé árából. De akkor is ott dübörög bennem a teljesen irracionális birtoklási vagy. Egy kicsit kezdem megérteni a műkincs-gyűjtőket: sok gyakorlati haszna nincs annak, ha az ember ágya felett lóg A sikoly, de az érzés utánozhatatlan.

A BMW M6 Gran Coupé és versenytársai. Nem akciós listaárak
BMW M6 Gran Coupé 37 832 000 Ft
Mercedes-Benz CLS 63 AMG S 4Matic aut. 39 588 390 Ft
Porsche Panamera Turbo PDK 45 103 111 Ft

Pláne, hogy az M6 GC-nek még gyakorlati haszna is van. A csomagtér például 460-tól 1265 literig bővíthető a hátsó üléstámlák ledöntésével. Igazi praktikus közlekedési eszköz ez, mellesleg vérnősző barom és az autóbuzik új szerelme.

A háromküllős kormány hagyomány az M-eknél, de ezen kívül inkább luxushangulat uralja a kabint, semmint a sport

A BMW M6 Gran Coupé bizony telibe találja a benzinnel keveredett vért pumpáló szíveket. Karbonszálas tetejével (az alacsonyabb súlypontért), húszcolos, gyönyörű, a magyar utakon csorbulás nélkül negyedóráig talán kitartó M-dizájnos alufelnijével, paradox sport-luxus üléseivel, no és persze vérforralóan dübörgő V8-as turbómotorjával maga az életre kelt mindenvivő.

Persze, van nála erősebb meg drágább, de a Bayerische Motoren Werkének megvan az az előnye a Ferrarikkal, Bugattikkal, Astonokkal szemben, hogy úgy tud félezer lóerőnél is nagyobb teljesítményű autót csinálni, hogy az megmarad utcai autónak. Bármilyen drága, bármilyen erős, egy BMW sosem lesz álom, befektetési célú vagyontárgy, hanem megmarad Autónak.

Ez volt a max, többet nem engedett a forgalom

Érdekes, hogy mennyire kettős érzés volt vezetni. Hiába az aktív differenciálmű, a kerék és motor között fix, mechanikus kapcsolatot létrehozó hétfokozatú duplakuplungos robotváltó, és persze hiába a fertelmes teljesítmény, a 680 Nm, az alumínium lengőkarok és a felkeményített aktív lengéscsillapítók, a változó áttételű, nagyon közvetlen kormány, az M6 Gran Coupé sokkal kevésbé tűnt sportos kocsinak, mint vártam. Nagy, nehéz, erős kocsinak tűnt, ami ugyan érthető, mivel nagy is, nehéz is, erős is – de légies megjelenése, látványos M Technik díszítései miatt gokartosabb élményt ígért. Ez a kocsi egy túl erős Gran Turismo, vagy épp egy túl nehéz gokart, megközelítés kérdése.

Abban is van valami perverzitás, ahogy a piros lámpánál a 4,4 literes, két turbóval lélegeztetett motor előzékenyen leáll, nehogy az alapjárati fogyasztással túl sok széndioxidot eregessen a légkörbe. Amúgy a számítógépen autópályás cammogás, egy-két telitalpas gyorsulás mellett 17,5 literes átlagot láttunk százon, szóval kell az a Stop-Start, tényleg.

Ami szép, nem takargatjuk: a BMW M Technik büszke a motorjára

Megpróbáltuk kipróbálni a rajtautomatikát is; amikor nem ment, autós újságírókhoz méltatlan módon még a kézikönyvet is fellapoztuk. Igazán pofonegyszerű az egész, mindössze a menetstabilizálót kell kikapcsolni hosszas gombnyomással, majd 3-as fokozatba állítani a funkcióválasztót, rálépni a fékre, előretolni a váltókart, ellenőrizni, hogy megjelent-e a kis zászló a műszerfalon, aztán lehet rálépni a gázra, elengedni a féket és a váltókart, vagy előbb a váltókart, aztán a féket?

No, szóval a túlbonyolított rendszert húsz perc alatt sem sikerült működésre bírnunk. Már értem, miért vigyorogtak az audisok, mikor az RS4-bemutatón elmondták: náluk annyi a rajtautomatika, hogy erősen rá kell lépni a gázpedálra.

Az M6 Gran Coupéval töltött másfél-két óra életem egyik legemlékezetesebb élménye marad. De ha őszinte akarok lenni magammal és persze veletek, kedves olvasók, be kell valljam: igazából ez az autó – nem egy jó autó. Nincs harmóniában önmagával. Még szerencse, hogy kaptunk olyan BMW-t is kipróbálásra ezen a túlfeszített pénteken, amit tényleg parádés móka volt vezetni. De a megújult Z4-ről majd holnapután mesélek nektek!



Mellette – Ellene
  • Elegáns, izgalmas forma
  • Fantasztikus motor
  • Elképesztő műszaki tartalom
  • Teljes biztonsággal uralható erő
  • BMW
  • Meghasonlott személyiség: túl nehéz és túl erős
  • Horror ár

Szavazás

Mennyire jó autó szerinted ez az 560 lovas, hátsókerekes szép szörnyeteg?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Srácok!
    Megrtem hogy úgy érzitek egy ilyen buli után/közben hogy ti vagytok az élet császárai. De azért valamit tegyünk tisztába.

    HA kicsit szabályosan közlekedtek a német határnál, akkor feltúnt hogy iganis szerepel egy szám a pályás sebesség meleltt: 130. Ez egy irányadó sebességhatár (richtgeschwindigkeit).

    Az autobahnon azért lehet rendesen haladni, mert a németek olyan népek akik éltalában tekintettel vannak másokra, és aki gyakran vezet náluk látja hogy mennyire képesek rendszereben vezetni.

    Azért nincs korlát a áláyn mert nagyon ritka az ilyen felelőtlen ökörködés. Az emberek azlrt vezetnek gyársan mert haladni szeretnének munkába/nyaralni és mert nem oylan idegbajos idióták mint nálunk.

    De ha 300zal ökörködtök és balesetbe kerültök nem úgy fogják megítélni mintha 130cal mentetek volna:
    PL
    http://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsunfall_auf_der_Bundesautobahn_5_im_Juli_2003#Der_Prozess

  • Specialized78

    Egy évvel ezelőtt volt szerencsém kipróbálni a BMW 6 GC 640d változatát.Felesleges taglalni,hogy milyen jó autó.Egy dolog viszont feltűnt,ami negatívum.Útbuckán hatalmasat ütött a kocsi és a futóműve kátyúkon szeret arrébb is táncolni.

  • troll

    németországban én is 220-240 között szoktam járni az autópályán, de még így is mindig van, aki megelőz.

    a nagy különbség viszont, hogy ott soha nem másznak ki elém a 100 -al cammogó kiautók, illetve csak nagyon ritkán tapasztalni ilyet, az is ,hihetetlen ugyan, de mind magyar rendszámú volt!!

  • hegedusjozsef2

    Ilyen teljesítményhez kell a 4 kerék hajtás.na persze akit nem idegesít,hogy télen a 7 esel egy havas lejtőn meghal annak így is jó 20 millióért ne várjon sokat.J.a és komment nélkül-vannak akik az asztalról az ezüstöt hiányolják és vannak akik éhen. halnak.az összes affektáló rongyrázó barom elmehet a sunyiba!!!

  • zoldfulu2000

    troll: ez marhaság. 3 hete egy busz gyakorlatilag leszorított a belspő sávból. Indexelt és jött. 6-8 éve pedig kifejezetten veszélyes volt a mindent szabad tábla mert akkoriban nem tették ki melléje a kamionnal előzni tilosat.

    AMi hiányzik (vagy sokkal kevesebb), az az antiszociális lexarom a többieket hozzáállás. De ha egy kamion tud kijön eléd.

  • garazsgeza

    Mi ültünk ilyen grand coupe ban a Bmw familientagon,
    4 személynek

  • Levrone

    Nekem ez az autó nagyon nem tetszik, akármit is tud. Se kívül, se belül, meg azok a felnik… Nyilván ízlés kérdése, ezért ne támadjatok be. A CLS, na az ott van, az egy szürreálisan gyönyörű alkotás. Hangsúlyozom, hogy mindez csak SZERINTEM, vagyis ízlés kérdése.

  • Mahler

    Rácz úr, nem eléggé verte a kezét a kormányhoz!

  • L.A. Rómeó

    már ebben az oldalban is csallódni kel!
    eddig a cikkirok holidayval karöltve kitartotak amelet hogy nem agyják a sok proli csóró irigy szájjába a csontot.
    mosmeg?
    “drága” meg “értelmetlen” meg “nehéz” ez a jókis bömmös?
    a sok proli eztet fokja fujjni!
    pedig csak iriggyek.
    eszt egy jo üzletember meg tuggya venni és ha ikényes megis veszi. enyi.
    nem drága.
    és nem nehéz. lehetne 2,5t is. B jogsi 3,5t-ig jó!
    jóhoty a bejáratós üzembe nem kötöttek bele..
    holiday kéne ide ismét!

  • Mahler

    Kére, a viccet félre téve: ez egy tökéletes, remekbe szabott autó, ami a mai kor csócstechnológiájával fel van térképezve! Azért készítették, mert tudnak ilyet!!- nem kis dolog!-mert van rá kereslet, mert büszkék rá a Németek -és joggal. Túl erős? Igen,erős, formás, gyors, elegáns- és drága! De nem sok-sok ezer embernek, akinek bizony van rá pénze! Rácz úr, a kormányütögetést tréfának szántam!.

  • norboy

    A Maserati Quattroporte V8 530 lóerős.

  • megint

    Egy közepes “vidéki” buliba gond nélkül találunk két szebb csajt, legalább ebben jók vagyunk(természetesen nem tiltakoznék egyik “ellen” sem). Az autó nem különösebben tetszik, belül sem. Rajtautomatika meg egy vicc, az előző M5-ben állandóan letiltott, ebben meg agyon van bonyolítva, miközben egy sportautó(porke) egyszerűen működve, és több ezer próba utána is hibátlanul működik. Persze úgy vagyok vele mint a két csajjal fentebb, nem utasítanám vissza:).

  • Mahler

    Megvenni nem tudnám, de ha lenne ennyi pénzem, akkor sem ezt venném, minden elismerésem mellett. Azért at óvatosan megkérdezném, hogy mindenki tisztában van azzal, hogy ez az autó pl. 250 Km/h-s sebességnél egy vészhelyzetben hány méteren belül áll meg? Figyelemmel itt az észlelési,-cselekvési és fékfelfutási időre és a fékútra? Na, csak számolja ki Rácz úr! Mert a gázt nyomni a hülye is tudja, tehát alapvetően szükségtelennek tartom az 560 LE-t.

  • L.A. Rómeó

    kit érdekel mikor áll meg?
    nem kell meg állni!
    ez egy csatahalyó lenyomja és összetöri a többit.
    40Mós autoval amúgysem fékez csak a hülye.
    ez az élet császársága.
    te nem érzed az le jöt. neked nem valló

  • L.A. Rómeó

    ez ki finomult úri embereknek valló.
    mint én (holiday, köcsögnepper, korika stb stb)

  • megint

    Mahler látom megfogta a lényeget. Egy 280 lóerős szerinted előbb áll meg? Ilyen sebességet lassan minden valamire való 3.0 dízel tud.

  • Mahler

    Megint és rómeo!
    Azért szeretném olvasni, hogy kiszámoljátok! Nem az a bajom,hogy 250-l megy az autó, mert ahogy Rácz úr toporzékolt,bőven 300 km. felett van a végsebessége. És persze a birtoklási vágy: azért ne tegyük egyenlővé – még elméleti szinten sem- a Sikoly c. festménnyel, egyrészt mert a festménynek a múzeumban van az igazi helye, ezt meg megveszi minden tehetősebb bumburnyák német- ha nagyon szeretné- és van belőlük elég ott is!! Az élet császárának nem azt tartom, aki ilyen autóval jár / üdv. Rácz úr /-erről egészen más véleményem van és nem hiszem, hogy szívesen olvasgatná itt bárki. Azt is megírtam már- megint-, hogy abszolút felesleges pökhendiségnek tartok minden személyautót, amit utcai használatra készítenek és nagyobb 150 LE-nél.Ha majd romeo és megint felnőnek, tudják becsülni az életet és a mértékadó sebességet is- addig ilyen csacskaságokat firkálnak.

  • Mahler

    “kit érdekel mikor áll meg?
    nem kell meg állni!
    ez egy csatahalyó lenyomja és összetöri a többit.
    40Mós autoval amúgysem fékez csak a hülye.
    ez az élet császársága.
    te nem érzed az le jöt. neked nem valló ”
    Már ne is haragudj kis barátom, de kétségbe vonom, hogy számolni tudsz- vh.eljátszod a hülyét, előbb-utóbb az leszel!

  • Dino871

    Csak viszonyítás képp, egy VW Golf 100 km/h sebességről Pirelli gumikon 38,8 méter alatt áll meg….míg a “sima” coupe M6 100-ról 35 méter alatt, 200-ról 139 méter alatt áll meg.
    Ez 70kg-al nehezebb ennek meg számolj utána…
    Azért szerintem az 1.3 G-s lassulás meggyőző!
    A 150 le fölötti autókról meg annyit hogy ha mindenki így gondolkodna akkor sose lenne fejlődés semmiben…
    Minek kellett volna akkor 26 LE -nél erősebb autó is ??Az is mindenhova elvitt nem??!! Minek kellett egyáltalán autó mikor a lovaskocsi is elvitt mindent amit a maga idejében lehetett….
    Ilyen alapon semminek(háztartási gépeknek,számítógépeknek,repülőknek,vonatoknak,hajóknak,autóknak) sem kellene erősebbnek,gyorsabbnak,könnyebbnek lennie mert az csak felvágás.

    Ezt hívják fejlődésnek!

  • Mahler

    Dino barátom,sajnos az élet az utakon nem egészen így alakul!
    Hagyatkozzunk a nemzetközi gyakorlatra, a nemzetközi mérési eredményekre, a KÖTUKI elméleti és szakmai irányadására és mindjárt más-gyakorlatiasabb eredményre jutunk. Tételezzük fel, hogy a fenti autóval 250 Km/h sebességgel haladsz, mondjuk IDEÁLIS körülmények között, azaz:remek az út min ősége,száraz az úttest, teljesen kipihent vagy és nincs külső zavaró körülmény.Miből “áll” a megállás? Nézzük: a reakció időből és a az autó sebességéből. A reakcióidő függ az észlelési időből és a cselekvési időből.Lebontva:meglátod a veszélyhelyzetet, döntesz belül az agyacskádban és elkezded a fékezést. Ez kb. szuper esetben 0.7 sec, de a megerősített vizsgálatok alapján ez pl. autópályán 1 se.! Ez alatt az idő alatt az autó fékezés nélkül halad előre, tehát 0.7 sec alatt kb. 70 métert, 1 sec. alattkb. 78-80 métert!
    A fékút is két összetevőből áll: a fékkésedelmi időből és a fékezés alatt álló idől! A fékkésedelmi idő attól függ,milyen korszerő a fékberendezésed, a fékezés időtartama pedi a gk. sebeségétől, a fékezés intenzításától és az útviszonyoktól függ. Ha pl. valamilyen oknál fogva felére csökken a tapadás / elkezd esni az eső és vizes a burkolat / kétszeres fékútra van szükség. Tehát figyelemmel az IDEÁLIS esetre, az autóddal kb. a száraz, szuper jó úton, figyelemmel a gk. lassulására kb. 140 méterre tudsz megállni, vagyis a fékút 140 m!! Abszulút ideális körülményeket és piszokul jó lassulást vettem figyelembe!
    A fejlődésről, amit annyira erősítgetsz: igazi fejlődés akkor lesz, ha nem írsz ilyen csacska féligazságokat!

  • Dino871

    Akkor most megkérdezem újra!Szerinted ha ugyanattól a vonaltól mérjük egy Golf és egy M6-os lassulását százról,és az M6-os áll meg előbb akkor vajon 200-ról melyikkel sikerül előbb megállni?? (akármilyen az útviszony és egy átlagos sofőr vezet)

    Amiről Te beszélsz/írogatsz itt barátom az az emberi reakcióidő és tényező…ez nem egy légfékes pótkocsi hogy fékfelfutási ideje legyen… (van! kb.0,03 sec)
    Azt már az előzőkben megírták neked hogy ma kb a kocsik fele képes erre számodra rakéta sebességnek beállított 250km/h-ra..tehát ha ezen akarsz rugózni akkor lassan bármelyik autóba beleköthetsz!

    Egyszerübbek kedvéért!

    Én arról beszélek hogy a fékpedál lenyomása után (ami már túl van a reakcióidőn) ezzel az autóval több esélyed van megállni ugyan arról a sebességről mint egy VW Golf-al…
    Ugyanis ezzel és az ilyen fejlettséggel és technikával lehet javítani az esélyeken mivel nem valószínű (ha csak nem F1-es pilóta ül a volán mögött) hogy bárkinek ennél jobb reakcióideje lenne sőt gondolom azt is tudod hogy az átlag 1.3 sec.
    Én ezt hívom fejlődésnek!
    Meg azt hogy a kamionok és egyes autók (gondolom ez is) ma már rendelkeznek olyan rendszerrel ami vészhelyzet esetén az emberi reakció idő előtt elkezd fékezni és ha kell meg is állítja az autót vagy a kamiont…!
    Ezt Te minek neveznéd ha nem fejlődésnek??

  • Mahler

    “ha huzunk egy vonalat és attól kezdve, persze úgy, hogy a féket már nyomjuk…..”
    Ne is haragudj barátom, de vagy nem akarod, vagy nem tudod, miről beszélek! Ha majd nagyobb leszel és eléred a kb. 40 évet, akkor talán beszélgethetünk tecnikáról, autózásról, élményről és baromságokról!!
    Kicsit még nőnöd kell kivül-blül, hogy megértsd, miről van szó!
    És hogy picit jobban megértsd:
    “mert bár háromszázzal száguldani közúton kimeríti az ön- és közveszélyesség fogalmát, de legalább munkaszüneti napon, a reggeli csúcs előtt tette ezt… “. A cimborád írta,vele veszekedj-most vana főoldalon a cikk.
    És még valamit, hogy lehalkítsd a hangod: Azok az autók, amikkel pár társammal dolgozunk a közutakon- Németeknél is!- kicsit jellegtelenek, mindegy milyen “matrica” van rajtuk, kicsit kopottak, sokszor fényezettek, de a 250 Km/h az majdnem alapsebesség munka közben!!Ennek közel a duplját is tudja az autó, nem gyrekjáték vezetni. De az autó csak egy eszköz valami máshoz, ami olyan technikával párosul, amit sohasem láttál és hosszú ideig nem is fogsz. Szívesen mesélnék róla,de majd talán 25 év múlva, ha addig még élek! Tehát ne etess engem a technikai tudásoddal, mert lenyelnéd a nyelved ha látnál egy kis igazit! Jóéjszakát kispajtás!

  • Dino871

    Na hááát!!!
    ÓÓ miúrúunk és istenünk bár csak akkor lett volna ilyen nagy a szád mikor holday komád is itt volt…vedd vissza hangnemet mert fingod nincs hogy kivagyok mit csinálok mivel mikor dolgozom… ezt elmondtam a holy haverodnak is hibá verte magát ő is….kérdezd meg hol van most??!
    Akkor kérlek okíts minket technikailag analfabéta balfékeket aki nem tudják hogy is néz ki egy autó oszd meg velünk tudásod.
    Tényleg érdekel miket gyártotok a német autópályára ?? Rakétákat?? vagy mi lenne az ami 500 al megy??

  • Dino871

    Maradjunk annyiban hogy ne az én tecnikai tudásom legyen meggyőző bárkinek is hanem a számok!Ha ezek ellen beszélsz akkor elbeszélünk egymás mellett vagy kötekedni akarsz!
    De azért én csak nagyon jól érzem magam és csodás az életem! :)

    neked is minden jót!

  • Mahler

    Szerbusz Dino871.
    Nos, maradjunk meg az alapesetnél:amiről nem beszélhetek, arról nem is írhatok-már ezt sem lett volna szabad. Nem tudom mivel foglalkozol, ha akarod, írd meg, főleg ha megteheted. Nekem jelenleg és már régóta az az alapelvem, hogy olyan autókat építsenek, készítsenek, amivel nem lehet 300-al menni, de lehetőleg 200-al sem, mert értelmetlennek találom. Ahogy nemrég egy cikk született a 250 Km/h-s balesetről! Csak a buta ember akar menni 200-250-300-al a közutakon, ez meggyőződésem és ennek semmi köze a fejlődéshez!-de semmi sem! Már van nagyon sok ilyen autó, öljük is egymást rendesen, normális ember nem megy ilyen sebesség tartományban. A hülyék igen, azért kell rájuk vigyázni!!
    Tehát mielőtt ismét valami furcsa konklúziót vonnál le:bőségesen elegendőnek tartom a 150 km/h-s sebességet és butának, aki a ” kormányt veri,mert csak 250-l tud” menni. Normális, egészségesen gondolkodó és vezető embereket szeretek magam előtt és mögöttem látni- és ennek semmi köze ahhoz, hogy mikor találtuk fel a kereket és milyen technikával szálltunk le a Holdon!! A butaság, a kivagyiság az ember rosszabbik szelleme és meg is öli sokszor.
    Nem boszantani akarlak, sem felhúzni v megbántani, csupán azt képviselem, hogy ember módjára használjuk az autókat,tudom, nagyon nehéz, de gyilkolni az állatok is tudnak .
    Emlegettél valami holy nevű hozzászólót: régebben tudom,hogy volt ilyen, mostanság nem olvasom, de semmiféle ismeretség nincs közöttünk. Ha jól érzed magad, hidd el, örülök neki és remélem sokáig békében élsz a világgal.
    Heló!

  • Dino871

    Mahler!

    Ebben teljesen egyetértek veled és elfogadom..nincs is semmiféle problémám ezzel a szemlélettel hiszen a napját se tudom hogy mikor mentem 140 felett bárhol is..
    Az én vagy a te technikai tudásunkon meg felesleges vitatkozni és főleg egymást szapulni megbántani..!
    Ennek ellenére szeretek értelmes emberekkel vitatkozni…az autók technikai tudásáról.

    Üdv és minden jót!
    az autók technikai tudásásról

  • Mahler

    Heló Dino.
    Nem azzal foglalkozom, hogy ki, mikor, melyik autóba milyen fékrendszert szerelt be és mikor, milyen sebváltót alkalmazott. Ha te ezzel te vagy a jobban tájékozott. Nekem muszály ezeket a gépeket irgalmatlan sebességgel hajtanom, de NEM EZ A MUNKÁM LÉNYEGE. Beleülök, meghallgatom a “mestert” és megyek, megyek, próbálgatom, amíg nem lesz megfelelő a tudásom az autó karakteréhez. stb. stb. Néha bizony mondják- ezt nem vezetheted, menj azzal! De mivel leragadsz állandóan az autóknál, csak arra koncentrálsz- de megértem, mert ehhez értesz, ez a dolgod. Leírtam nagybetűkkel, hogy nekem olyan az autóink icipici csoportja, mint a huszárnak a ló. Gyalog is lehet, csak nincs semmi értelme! De ha nincs olyan mélységű ismeretem a fékrendszerek, vagy egyes autók jellemzőiről, mint neked- biztosan nincs- azért azt tudom, annyira biztosan mint te, hogy mi a cselekvési és észlelési idő és 250-el ez “mibe kerül” egy átlagos pilótának, azért is, mert nekem ez fontos.
    Nagyon kedvellek, ha nem vagy az a” 200 körüli frankó krapek”, de szerintem ha muszáj,a dupláját is tudnád “használni”. Barátsággal köszönök el tőled, remélem értjük egymást. / ha nem, három nap mulva megírom, hány és milyen színű alsónadrágot tartasz/

  • Dino871

    Üdv Mahler!

    Szerintem teljesen értjük egymást és örülök hogy máris szereztem itt egy barátot! :)

  • Mahler

    Dino871.
    Így van! Köszönöm a megértésed!

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.