Röviden – Chevrolet Trax
Mi ez?Aprócska, divatos szabadidő-autó
Mit tud?Sokféle holmit sokfelé elvinni
Mibe kerül? Trax LS klímával már 4 149 000 Ft-ért elvihető
Kinek jó? “Az imázsra sokat adó, aktív életstílusú városiaknak”
Az Opel Mokka bemutatóján már meghallgathattuk, miért is annyira fontosak manapság az autógyáraknak a kisméretű szabadidő-autók. Láthattuk, milyen dinamikusan nő irántuk a kereslet, és azt is, hogy az előrejelzések szerint ez a trend még jó ideig folytatódni is fog.

Ezzel párhuzamosan a kínálat is egyre szélesebb, érthetően az összes autómárka ragadozóként veti magát arra a kategóriára, ahol ezekben az autóeladás tekintetében sanyarú időszakban a növekedés legkisebb jelét is látják. Még azok is, akik eddig sosem gyártottak hasonlót. Így a Chevrolet – aki viszont öreg rókának számít a tekitélyesebb méretű szabadidő-autó gyártásban – sem tehet mást, muszáj saját versenyzőt indítani ebben a ligában is. Szerencsére a márkának nincs nehéz dolga, hiszen házon belül akad olyan alap, amire lehet építeni.

A kisméretű SUV-k piaca egyre csak dagad

A kisméretű szabadidő-autók piaca évről évre megállíthatatlanul egyre csak dagad

Konkurensek

A Chevrolet Trax legkomolyabb vetélytársai a Nissan Juke, a Škoda Yeti, a Mitsubishi ASX, és természetesen házon belül az Opel Mokkával is meg kell küzdenie.

Ugyanaz, de mégis más

Bár műszakilag a Trax igazán közeli rokona az Opel Mokkának, mégis sikerült mind külsőre, mind a belsőben jellegzetesen Chevrolet-sre faragni a közös alapanyagot. Kintről a jellegzetes Chevrolet-s osztott hűtőmaszk teszi könnyen azonosíthatóvá az autót, aminek gigantikus arany kereszt trónol a közepén. Ugyan az utastérben a gombok, kezelőszervek többsége a GM egyen-raktárából származik, és a dupla kesztyűtartós megoldást is megörökölte a Trax, azért a műszerfal, a navigációs képernyő helyzete, valamint a levegő-befúvók formája is teljesen különböző a két márkánál, és extra tárolórekeszek is kerültek a Chevrolet saját változatába.

Kétféle benzines - 1,6-os szívó és 1,4-es turbós - illetve egyféle, 1,7 literes dízelmotor kerülhet a Trax orrába

Kétféle benzines – 1,6-os szívó és 1,4-es turbós – illetve egyféle, 1,7 literes dízelmotor kerülhet a Trax orrába

Hála a magasabb üléspozíciónak, a Traxból könnyedén átlátható a forgalom, a viszonylag kompakt méretnek – 4,2 méter hosszú – pedig az 5,5 méteres sugarú fordulókör köszönhető, amivel városban sem reménytelen a forgolódás. A Trax mindkét üléssorában elegendő helyet kínál az átlagosnál valamivel magasabb utasoknak is, kormánya négy irányban, tág határok között állítható, és rakodóhelyből tengernyi található az utastérben , valamint pohártartóból is mindenkinek jut bőven.

Az anyagok minősége átlagos, de ügyes formatervvel sikerül átverni az utasokat, és minden jobbnak tűnik, mint amilyen valójában. A kétszínű belső – összesen háromféle variáció rendelhető hozzá, teljesen fekete, illetve a fekete mellé szürkés, vagy barnás betétekkel – tovább javítja a hangulatot.

Trax árlista:

LSForint
 1,6 124 LE FWD MT5 3 940 000
 1,4 140 LE AWD MT6 4 890 000
 LT
 1,6 124 LE FWD MT5 4 540 000
 1,7 130 LE FWD MT65 540 000
 1,7 130 LE FWD AT6 5 790 000
 1,7 130 LE AWD MT6 5 940 000
 LT+
1,7 130 LE FWD MT65 790 000
1,7 130 LE FWD AT66 040 000
1,7 130 LE AWD MT66 190 000
1,4 140 LE AWD MT65 540 000

Időutazós, kedvcsináló kisfilm Trax vásárláshoz:

Biztonság

Szilárdságának köszönhetően a Trax az egyik legbiztonságosabb kis SUV Európában. Fejre borítva saját tömegének több mint négyszeresét bírja el, emellett van benne menetstabilizáló, visszagurulás-gátló, lejtmenetszabályozó, kipörgésgátló, fékerő-elosztó, borulás-megelőző rendszer. Alapfelszerelés a hat légzsák, az ISOFX gyermekülés-rögzítés és az ütközéskor kioldódó pedálsor.

A vevő tizenegyféle külső szín közül választhat

A vevő tizenegyféle külső szín közül választhat magának kedvére valót

Motortér

Motorválasztéka három darabból áll, a lista elején az 1,6 literes benzinmotor található, szerény, 115 lóerős teljesítménnyel, 155 Nm-nyomatékkal. A következő benzines az 1,4 literes, 140 lóerős turbós motor, 200 Nm-es nyomatékkal, míg az 1,7 literes, változó geometriájú turbódízel 130 lóerős teljesítményre és 300 Nm csúcsnyomatékra képes.

A menetpróbán a két erősebb darabot próbálhattuk, de a benzines a jóval csendesebb, kulturáltabb járása és a plusz tíz lóereje miatt sokkal vonzóbb választás, mint a kissé hangosan kereplő dízel.

(Érdekes, hogy az Opel Mokka bemutatón pont a dízelmotoros változat tűnt határozottan csendesebbnek. Kérdés, a Chevy-nél a 1,4-es hangszigetelése lett-e jobb, vagy az 1,7-es dízelé gyengébb?) 130-nál a dízel 2200-at, a benzines pedig 3000-et forog hatodikban.

A kétszínű kárpit sokat javít a beltér hangulatán

A kétszínű kárpit sokat javít a beltér hangulatán, amely átlagos minőségű anyagokból épül fel

Ugyan fogyasztást mérni nem volt módunk, de ha elhisszük a fedélzeti számítógépből kiolvasható adatokat, akkor fogyasztásban is szépen teljesít a kis turbós benzines, mert amíg a dízel 5,6 liter üzemanyagot égetett el 100 kilométeren, addig a benzines sem ette meg a gatyánkat, 7,2 litert mutatott a kijelző a nem túl finom tesztkör után.

Digitális-analóg hibrid műszerfal, fura, szögletes fészekbe ültetve

Digitális-analóg hibrid műszerfal, fura, szögletes fészekbe ültetve.

Menet közben a Trax magas építése ellenére is stabilnak tűnt, éles kanyarokban sem dől ide-oda, és az úthibákkal is többé kevésbé jól megbirkózik. Bár a Trax összkerekes kivitelben is kapható szabadidő-autó, ennek ellenére terepre egyáltalán nem való. A menetpróbába beillesztettek ugyan egy murvás, földutas szakaszt, de az autó orra annyira alacsony, hogy még egy termetesebb járda is problémát okozhat, nemhogy egy tisztességes bakhátas út. Szóval a Trax négykerék-hajtása nem terepezésre való, hanem inkább a budai hegyekbe, hazamenni.

Hiába összkerekes, terepre nem való. Könnyen lemállanak róla az alacsonyabban lévő műanyagdarabok

Hiába összkerekes, terepre nem való. Könnyen lemállanak róla az alacsonyabban lévő műanyagdarabok

4×2, 4×4

A Trax rendelhető elsőkerék- és összkerék-hajtással is, az 1,6-oshoz öt-, míg az 1,4-eshez és a dízelhez hatfokozatú kézi váltó jár, és lesz szintén hatfokozatú automatikus is a listán, de egyelőre csak az elsőkerék-hajtású dízelhez, valamikor később pedig az 1,4-es benzineshez is.

A Chevrolet igen büszke a MyLink fantázianevű rendszerére, amely az okostelefon tudását integrálja az autóba. Működik Androidos és IOS rendszerű telefonokkal is, átszipkázza a zenéket, a telefonkönyvet, illetve a telefonra telepített BringGo nevű navigációs szoftver információit is. Emellett internetes rádiók ezreinek adását is élvezhetjük útközben.

A navigációs rendszer ismeri Azerbajdzsán utcáit is. Ez már nagyon hiányzott, igaz?

A navigációs rendszer ismeri Azerbajdzsán utcáit is. Ez már nagyon hiányzott, igaz?

Az ötlet alapvetően zseniális – minek fizessünk még egy hardverért, ha a mindig nálunk lévő okostelefon simán megbirkózik a navigáció kezelésével. Azonban ez olyan praktikus kérdéseket is felvet, hogy ha apa telefonján van a – pénzért vett – navigációs szoftver, akkor anya hogy talál el az új műkörmöshöz, vagy a már vezetés érett gyermek a haverokhoz? Ugye három okostelefonra bajosan lehet ugyanazt a szoftvert egy kifizetése után letölteni.

Technikai adatok:

 Motorok1,6 1,4 Turbo 1,7 CDTi 
 Lökettérfogat cm3 1598 1364 1686
 Hengerszám 4 4 4
 Max. telj. LE (kW) /ford. 115 (85) /6200 140 (103) /4900-6000 130 (96) /4000
 Max. nyomaték Nm/ford 155/4000 200/1850-4900 300/2000-2500
 Csúcssebesség (km/h) 173 194 186
 Gyorsulás 0-100km/h (sec.) 12,3 9,8 9,6
 Átlag fogy. (l) 6,5 6,4 4,5
 Üa. tank (l)535352


Mellette – Ellene
  • Divatos, kompakt forma
  • Jól átlátható kasztni
  • Jópofa belső
  • Érdekes műszerfal
  • Nagyon alacsony orr
  • Hangos dízelmotor