Szabadidő-autó kicsiben: Chevrolet Trax

Vezettük: Chevrolet Trax

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.04.29. 16.00

2008 és 2012 között a kisméretű szabadidő-autók eladása megduplázódott. Érthető, hogy senki nem akar kimaradni ebből a bombaüzletből, így a Chevrolet is benevezte a saját versenyzőjét. Az újoncot Traxnak hívják.

Röviden – Chevrolet Trax
Mi ez? Aprócska, divatos szabadidő-autó
Mit tud? Sokféle holmit sokfelé elvinni
Mibe kerül?  Trax LS klímával már 4 149 000 Ft-ért elvihető
Kinek jó? “Az imázsra sokat adó, aktív életstílusú városiaknak”
Az Opel Mokka bemutatóján már meghallgathattuk, miért is annyira fontosak manapság az autógyáraknak a kisméretű szabadidő-autók. Láthattuk, milyen dinamikusan nő irántuk a kereslet, és azt is, hogy az előrejelzések szerint ez a trend még jó ideig folytatódni is fog.

Ezzel párhuzamosan a kínálat is egyre szélesebb, érthetően az összes autómárka ragadozóként veti magát arra a kategóriára, ahol ezekben az autóeladás tekintetében sanyarú időszakban a növekedés legkisebb jelét is látják. Még azok is, akik eddig sosem gyártottak hasonlót. Így a Chevrolet – aki viszont öreg rókának számít a tekitélyesebb méretű szabadidő-autó gyártásban – sem tehet mást, muszáj saját versenyzőt indítani ebben a ligában is. Szerencsére a márkának nincs nehéz dolga, hiszen házon belül akad olyan alap, amire lehet építeni.

A kisméretű SUV-k piaca egyre csak dagad

A kisméretű szabadidő-autók piaca évről évre megállíthatatlanul egyre csak dagad

Konkurensek

A Chevrolet Trax legkomolyabb vetélytársai a Nissan Juke, a Škoda Yeti, a Mitsubishi ASX, és természetesen házon belül az Opel Mokkával is meg kell küzdenie.

Ugyanaz, de mégis más

Bár műszakilag a Trax igazán közeli rokona az Opel Mokkának, mégis sikerült mind külsőre, mind a belsőben jellegzetesen Chevrolet-sre faragni a közös alapanyagot. Kintről a jellegzetes Chevrolet-s osztott hűtőmaszk teszi könnyen azonosíthatóvá az autót, aminek gigantikus arany kereszt trónol a közepén. Ugyan az utastérben a gombok, kezelőszervek többsége a GM egyen-raktárából származik, és a dupla kesztyűtartós megoldást is megörökölte a Trax, azért a műszerfal, a navigációs képernyő helyzete, valamint a levegő-befúvók formája is teljesen különböző a két márkánál, és extra tárolórekeszek is kerültek a Chevrolet saját változatába.

Kétféle benzines - 1,6-os szívó és 1,4-es turbós - illetve egyféle, 1,7 literes dízelmotor kerülhet a Trax orrába

Kétféle benzines – 1,6-os szívó és 1,4-es turbós – illetve egyféle, 1,7 literes dízelmotor kerülhet a Trax orrába

Hála a magasabb üléspozíciónak, a Traxból könnyedén átlátható a forgalom, a viszonylag kompakt méretnek – 4,2 méter hosszú – pedig az 5,5 méteres sugarú fordulókör köszönhető, amivel városban sem reménytelen a forgolódás. A Trax mindkét üléssorában elegendő helyet kínál az átlagosnál valamivel magasabb utasoknak is, kormánya négy irányban, tág határok között állítható, és rakodóhelyből tengernyi található az utastérben , valamint pohártartóból is mindenkinek jut bőven.

Az anyagok minősége átlagos, de ügyes formatervvel sikerül átverni az utasokat, és minden jobbnak tűnik, mint amilyen valójában. A kétszínű belső – összesen háromféle variáció rendelhető hozzá, teljesen fekete, illetve a fekete mellé szürkés, vagy barnás betétekkel – tovább javítja a hangulatot.

Trax árlista:


LS Forint
 1,6 124 LE FWD MT5  3 940 000
 1,4 140 LE AWD MT6  4 890 000
 LT
 1,6 124 LE FWD MT5  4 540 000
 1,7 130 LE FWD MT6 5 540 000
 1,7 130 LE FWD AT6  5 790 000
 1,7 130 LE AWD MT6  5 940 000
 LT+
1,7 130 LE FWD MT6 5 790 000
1,7 130 LE FWD AT6 6 040 000
1,7 130 LE AWD MT6 6 190 000
1,4 140 LE AWD MT6 5 540 000

Időutazós, kedvcsináló kisfilm Trax vásárláshoz:

Biztonság

Szilárdságának köszönhetően a Trax az egyik legbiztonságosabb kis SUV Európában. Fejre borítva saját tömegének több mint négyszeresét bírja el, emellett van benne menetstabilizáló, visszagurulás-gátló, lejtmenetszabályozó, kipörgésgátló, fékerő-elosztó, borulás-megelőző rendszer. Alapfelszerelés a hat légzsák, az ISOFX gyermekülés-rögzítés és az ütközéskor kioldódó pedálsor.

A vevő tizenegyféle külső szín közül választhat

A vevő tizenegyféle külső szín közül választhat magának kedvére valót

Motortér

Motorválasztéka három darabból áll, a lista elején az 1,6 literes benzinmotor található, szerény, 115 lóerős teljesítménnyel, 155 Nm-nyomatékkal. A következő benzines az 1,4 literes, 140 lóerős turbós motor, 200 Nm-es nyomatékkal, míg az 1,7 literes, változó geometriájú turbódízel 130 lóerős teljesítményre és 300 Nm csúcsnyomatékra képes.

A menetpróbán a két erősebb darabot próbálhattuk, de a benzines a jóval csendesebb, kulturáltabb járása és a plusz tíz lóereje miatt sokkal vonzóbb választás, mint a kissé hangosan kereplő dízel.

(Érdekes, hogy az Opel Mokka bemutatón pont a dízelmotoros változat tűnt határozottan csendesebbnek. Kérdés, a Chevy-nél a 1,4-es hangszigetelése lett-e jobb, vagy az 1,7-es dízelé gyengébb?) 130-nál a dízel 2200-at, a benzines pedig 3000-et forog hatodikban.

A kétszínű kárpit sokat javít a beltér hangulatán

A kétszínű kárpit sokat javít a beltér hangulatán, amely átlagos minőségű anyagokból épül fel

Ugyan fogyasztást mérni nem volt módunk, de ha elhisszük a fedélzeti számítógépből kiolvasható adatokat, akkor fogyasztásban is szépen teljesít a kis turbós benzines, mert amíg a dízel 5,6 liter üzemanyagot égetett el 100 kilométeren, addig a benzines sem ette meg a gatyánkat, 7,2 litert mutatott a kijelző a nem túl finom tesztkör után.

Digitális-analóg hibrid műszerfal, fura, szögletes fészekbe ültetve

Digitális-analóg hibrid műszerfal, fura, szögletes fészekbe ültetve.

Menet közben a Trax magas építése ellenére is stabilnak tűnt, éles kanyarokban sem dől ide-oda, és az úthibákkal is többé kevésbé jól megbirkózik. Bár a Trax összkerekes kivitelben is kapható szabadidő-autó, ennek ellenére terepre egyáltalán nem való. A menetpróbába beillesztettek ugyan egy murvás, földutas szakaszt, de az autó orra annyira alacsony, hogy még egy termetesebb járda is problémát okozhat, nemhogy egy tisztességes bakhátas út. Szóval a Trax négykerék-hajtása nem terepezésre való, hanem inkább a budai hegyekbe, hazamenni.

Hiába összkerekes, terepre nem való. Könnyen lemállanak róla az alacsonyabban lévő műanyagdarabok

Hiába összkerekes, terepre nem való. Könnyen lemállanak róla az alacsonyabban lévő műanyagdarabok

4×2, 4×4

A Trax rendelhető elsőkerék- és összkerék-hajtással is, az 1,6-oshoz öt-, míg az 1,4-eshez és a dízelhez hatfokozatú kézi váltó jár, és lesz szintén hatfokozatú automatikus is a listán, de egyelőre csak az elsőkerék-hajtású dízelhez, valamikor később pedig az 1,4-es benzineshez is.

A Chevrolet igen büszke a MyLink fantázianevű rendszerére, amely az okostelefon tudását integrálja az autóba. Működik Androidos és IOS rendszerű telefonokkal is, átszipkázza a zenéket, a telefonkönyvet, illetve a telefonra telepített BringGo nevű navigációs szoftver információit is. Emellett internetes rádiók ezreinek adását is élvezhetjük útközben.

A navigációs rendszer ismeri Azerbajdzsán utcáit is. Ez már nagyon hiányzott, igaz?

A navigációs rendszer ismeri Azerbajdzsán utcáit is. Ez már nagyon hiányzott, igaz?

Az ötlet alapvetően zseniális – minek fizessünk még egy hardverért, ha a mindig nálunk lévő okostelefon simán megbirkózik a navigáció kezelésével. Azonban ez olyan praktikus kérdéseket is felvet, hogy ha apa telefonján van a – pénzért vett – navigációs szoftver, akkor anya hogy talál el az új műkörmöshöz, vagy a már vezetés érett gyermek a haverokhoz? Ugye három okostelefonra bajosan lehet ugyanazt a szoftvert egy kifizetése után letölteni.

Technikai adatok:


 Motorok 1,6  1,4 Turbo  1,7 CDTi 
 Lökettérfogat cm3  1598  1364  1686
 Hengerszám  4  4  4
 Max. telj. LE (kW) /ford.  115 (85) /6200  140 (103) /4900-6000  130 (96) /4000
 Max. nyomaték Nm/ford  155/4000  200/1850-4900  300/2000-2500
 Csúcssebesség (km/h)  173  194  186
 Gyorsulás 0-100km/h (sec.)  12,3  9,8  9,6
 Átlag fogy. (l)  6,5  6,4  4,5
 Üa. tank (l) 53 53 52



Mellette – Ellene
  • Divatos, kompakt forma
  • Jól átlátható kasztni
  • Jópofa belső
  • Érdekes műszerfal
  • Nagyon alacsony orr
  • Hangos dízelmotor

Kommentek

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.