Röviden – Honda CR-V 2,2

Mi ez?

Kifinomult japán szabadidő-autó
Mit tud?Egyszerűen jó, de ha kiszállsz, hamar elfelejted
Mibe kerül?6,4 millió a legolcsóbb, de a legdrágábbért 11 millió forintot kérnek
Kinek jó? Akik kényelmes, tágas, jó, de láthatatlan autót szeretnének

Külsőre a CR-V nem egy mély nyomot hagyó valami. Kedves, gömbölyded jószág – állítólag kategóriájának legáramvonalasabb darabja -, agresszív vonásokat még nyomokban sem tartalmaz. Nem is túl magas, pedig okos összkerék-hajtás van alatta – a két tengely kapcsolatáról elektronikus vezérlés dönt, amely könnyebb, kisebb, mint a hidraulikus megoldás, és az esze is gyorsabban reagál a hirtelen megcsúszásra, tapadásvesztésre. 

Állítólag kategóriájánakl legáramvonalasabb képviselője a CR-V

Állítólag kategóriájának egyik legáramvonalasabb képviselője a CR-V

Konkurensek:

A Honda CR-V nagyjából a Ford Kugával, Toyota RAV4-essel, illetve a Mazda CX-5-tel játszik egy ligában. Hogy pontosan melyik miben erősebb, azt hamarosan meg is mutatjuk. Az összehasonlító teszt már lezajlott, a kollégák pedig a napokban tömik meg adatokkal, árakkal a fertelmes méretű excelt. Szóval már csak párat kell aludni az eredményhirdetésig.

Belső értékek

A CR-V egyik legnagyobb, határozottan érezhető erőssége egyértelműen a belsőben rejlik. Beszállunk, magunkra zárjuk az ajtókat, és a külvilág szinte észrevehetetlen távolságra kerül. Ülünk a valószínűtlenül puha huzatú ülésekben, pulzusunk leesik jóval a nyugalmi állapot alatti értékre, és nem is tud benne felidegesíteni semmiféle vérlázító közlekedési vadparasztság sem. Ebben a csendben, nyugalomban legszívesebben megölelnénk az egész világot.

Kényelmes, puha, otthonos a belső

Kényelmes, puha, otthonos a belső, tisztességes kiépítésben

Az anyagok nemcsak az ülésen ingerelnek simogatásra, hanem a műszerfal, és környéke is ilyen. Ugyan a gombok, kapcsolók között már megbújik egy-egy fantáziátlanabb megoldás is, de összességében a legtöbb mégis tetszetős. Különösen a hőmérséklet-szabályzó osztály sikerült klasszra. A leggyengébb talán a szerény tudású, és elnagyolt gombokkal körbevett központi kijelző. Ezért kár, nem illik az összeszedett, logikus belsőbe.

Ha takarékosan vezetünk, jutalmul bezöldül a sebességmérőt ölelő fényív

Ha kellően takarékosan vezetünk, jutalmul bezöldül a sebességmérőt ölelő fényív és gyűlnek a falevelek is

Műszerfalát a hatalmas sebességmérő óra utalja, de emellett minden egyébnek is jutott hely, fordulatszámmérőtől a vízhőmérsékletig. Sőt, a sebességmérő skáláját két oldalról ölelő csíkok is be tudnak zöldülni, ha kellően takarékosan vezetünk. Kormányára temérdek gomb és kapcsoló került, és a bajuszkapcsolók is sokat tudnak.

Hely bőséggel van a CR-V belsejében. A két első ülés között óriási, kietlen szavanna húzódik, a lábat is messzire lehet nyújtani, mindkét üléssorban, és fejünk búbja sem karcolja a tetőkárpitot. Az összhatás otthonos, barátságos, lágy, pihepuha amerikai jellegű. 

Könnyebb, gyorsabb lett az összkerék-hajtást vezérlő rendszere

Üléshajtogatósdi

Érdekes, hogy a rafinált ülésmozgatásról a legtöbb embernek a Mazda Karakuri rendszere ugrik be elsőként. Pedig a CR-V-ben látható megoldás sem kutya, annyira kifinomultan működő, elmés szerkezet, hogy muszáj perceket tölteni a próbálgatásával. A csomagtartóból, illetve a hátsó ajtókon behajolva, az ülőlap környékén lévő madzagot cibálva is elindítható az előadás, amelynek keretében a fejtámla eltűnik, felnyílik az ülőlap, majd a hátlap szépen koreografált mozdulattal, finoman belesimul az így keletkezett mélyedésbe. Csendben, finoman, ahogy kell. 

Valahogy így működik a Honda üléseltüntető varázslata:

Csomagtartója 689 és 1146 liter között variálható, szükség szerint. Leghátul van hely a csomagtartó rolójának is – befér keresztben hátra -, van világítás, 12 voltos csatlakozó a hűtőtáskának, kampók, és hálós szatyrok, miegymás. A legalsó szinten meg szükségpótkerék lakik. Egyedül a csomagtartó kilincse került furán mélyre, én minden egyes nyitásnál valahol a rendszám környékén kotorásztam kilincs után, hiába.

Motor

A CR-V orrában 2,2 literes DTEC dízelmotor morog. Ez ugyan kissé átdolgozva, de változatlan 150 lóerős teljesítménnyel szivárgott át az elődből, esetünkben hatfokozatú kézi váltóval párosítva. A 2,2-es motor kiválóan passzol a CR-V hangulatához, megvan az ereje is ahhoz, hogy kellő lelkesedéssel mozgassa az 1578 kilogrammos testet.

A hatfokozatú váltó kapcsolgatása is élmény, kellően nehéz, és határozottan dolgozik. Futóműve az amerikaias stílus ellenére is kellemes darab, ugyan távol áll minden sportos, Hondás várakozástól, de mégsem viselkedik bután, nem dülöngél ide-oda az úton.

Csomagtartója 589 és 1146 liter között variálható

Csomagtartója 589 és 1146 liter között variálható

És hogy kinek jó? Szinte bárkinek, aki jól akarja magát érezni egy remek, tisztességesen megépített autóban, és akit nem zavar, ha rokonai, barátai, üzletfelei sosem fogják megjegyezni, milyen típusú autója is van, csak a színére fognak emlékezni. Meg arra, hogy olyan jó benne.

Mellette – Ellene
  • Kényelmes, otthonos utastér
  • Tágas belső
  • Erős motor
  • Felejthető forma
  • Itt-ott gyenge dizájn
  • Egyáltalán nem Hondás hangulat

Tetszik? Nem tetszik? Értékelheted az autót tízes skálán!

195 szavazat - átlag: 8.6 (10-ből)

Tetszik? Nem tetszik? Értékelheted az autót tízes skálán!