Csak a színe hagy nyomot: Honda CR-V

Teszt: Honda CR-V 2,2 Lifestyle

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 07.15

A CR-V 1995-ös bemutatkozás óta több mint ötmillió példányban kelt el, és nemrég már a negyedik generációt mutatták be belőle. Az elődökhöz képest a mostani változat sem fog beleégni senkinek sem a halántéklebenyébe.

Röviden – Honda CR-V 2,2

Mi ez?

Kifinomult japán szabadidő-autó
Mit tud? Egyszerűen jó, de ha kiszállsz, hamar elfelejted
Mibe kerül? 6,4 millió a legolcsóbb, de a legdrágábbért 11 millió forintot kérnek
Kinek jó? Akik kényelmes, tágas, jó, de láthatatlan autót szeretnének

Külsőre a CR-V nem egy mély nyomot hagyó valami. Kedves, gömbölyded jószág – állítólag kategóriájának legáramvonalasabb darabja -, agresszív vonásokat még nyomokban sem tartalmaz. Nem is túl magas, pedig okos összkerék-hajtás van alatta – a két tengely kapcsolatáról elektronikus vezérlés dönt, amely könnyebb, kisebb, mint a hidraulikus megoldás, és az esze is gyorsabban reagál a hirtelen megcsúszásra, tapadásvesztésre. 

Állítólag kategóriájánakl legáramvonalasabb képviselője a CR-V

Állítólag kategóriájának egyik legáramvonalasabb képviselője a CR-V

Konkurensek:

A Honda CR-V nagyjából a Ford Kugával, Toyota RAV4-essel, illetve a Mazda CX-5-tel játszik egy ligában. Hogy pontosan melyik miben erősebb, azt hamarosan meg is mutatjuk. Az összehasonlító teszt már lezajlott, a kollégák pedig a napokban tömik meg adatokkal, árakkal a fertelmes méretű excelt. Szóval már csak párat kell aludni az eredményhirdetésig.

Belső értékek

A CR-V egyik legnagyobb, határozottan érezhető erőssége egyértelműen a belsőben rejlik. Beszállunk, magunkra zárjuk az ajtókat, és a külvilág szinte észrevehetetlen távolságra kerül. Ülünk a valószínűtlenül puha huzatú ülésekben, pulzusunk leesik jóval a nyugalmi állapot alatti értékre, és nem is tud benne felidegesíteni semmiféle vérlázító közlekedési vadparasztság sem. Ebben a csendben, nyugalomban legszívesebben megölelnénk az egész világot.

Kényelmes, puha, otthonos a belső

Kényelmes, puha, otthonos a belső, tisztességes kiépítésben

Az anyagok nemcsak az ülésen ingerelnek simogatásra, hanem a műszerfal, és környéke is ilyen. Ugyan a gombok, kapcsolók között már megbújik egy-egy fantáziátlanabb megoldás is, de összességében a legtöbb mégis tetszetős. Különösen a hőmérséklet-szabályzó osztály sikerült klasszra. A leggyengébb talán a szerény tudású, és elnagyolt gombokkal körbevett központi kijelző. Ezért kár, nem illik az összeszedett, logikus belsőbe.

Ha takarékosan vezetünk, jutalmul bezöldül a sebességmérőt ölelő fényív

Ha kellően takarékosan vezetünk, jutalmul bezöldül a sebességmérőt ölelő fényív és gyűlnek a falevelek is

Műszerfalát a hatalmas sebességmérő óra utalja, de emellett minden egyébnek is jutott hely, fordulatszámmérőtől a vízhőmérsékletig. Sőt, a sebességmérő skáláját két oldalról ölelő csíkok is be tudnak zöldülni, ha kellően takarékosan vezetünk. Kormányára temérdek gomb és kapcsoló került, és a bajuszkapcsolók is sokat tudnak.

Hely bőséggel van a CR-V belsejében. A két első ülés között óriási, kietlen szavanna húzódik, a lábat is messzire lehet nyújtani, mindkét üléssorban, és fejünk búbja sem karcolja a tetőkárpitot. Az összhatás otthonos, barátságos, lágy, pihepuha amerikai jellegű. 

Könnyebb, gyorsabb lett az összkerék-hajtást vezérlő rendszere

Üléshajtogatósdi

Érdekes, hogy a rafinált ülésmozgatásról a legtöbb embernek a Mazda Karakuri rendszere ugrik be elsőként. Pedig a CR-V-ben látható megoldás sem kutya, annyira kifinomultan működő, elmés szerkezet, hogy muszáj perceket tölteni a próbálgatásával. A csomagtartóból, illetve a hátsó ajtókon behajolva, az ülőlap környékén lévő madzagot cibálva is elindítható az előadás, amelynek keretében a fejtámla eltűnik, felnyílik az ülőlap, majd a hátlap szépen koreografált mozdulattal, finoman belesimul az így keletkezett mélyedésbe. Csendben, finoman, ahogy kell. 

Valahogy így működik a Honda üléseltüntető varázslata:

Csomagtartója 689 és 1146 liter között variálható, szükség szerint. Leghátul van hely a csomagtartó rolójának is – befér keresztben hátra -, van világítás, 12 voltos csatlakozó a hűtőtáskának, kampók, és hálós szatyrok, miegymás. A legalsó szinten meg szükségpótkerék lakik. Egyedül a csomagtartó kilincse került furán mélyre, én minden egyes nyitásnál valahol a rendszám környékén kotorásztam kilincs után, hiába.

Motor

A CR-V orrában 2,2 literes DTEC dízelmotor morog. Ez ugyan kissé átdolgozva, de változatlan 150 lóerős teljesítménnyel szivárgott át az elődből, esetünkben hatfokozatú kézi váltóval párosítva. A 2,2-es motor kiválóan passzol a CR-V hangulatához, megvan az ereje is ahhoz, hogy kellő lelkesedéssel mozgassa az 1578 kilogrammos testet.

A hatfokozatú váltó kapcsolgatása is élmény, kellően nehéz, és határozottan dolgozik. Futóműve az amerikaias stílus ellenére is kellemes darab, ugyan távol áll minden sportos, Hondás várakozástól, de mégsem viselkedik bután, nem dülöngél ide-oda az úton.

Csomagtartója 589 és 1146 liter között variálható

Csomagtartója 589 és 1146 liter között variálható

És hogy kinek jó? Szinte bárkinek, aki jól akarja magát érezni egy remek, tisztességesen megépített autóban, és akit nem zavar, ha rokonai, barátai, üzletfelei sosem fogják megjegyezni, milyen típusú autója is van, csak a színére fognak emlékezni. Meg arra, hogy olyan jó benne.

Mellette – Ellene
  • Kényelmes, otthonos utastér
  • Tágas belső
  • Erős motor
  • Felejthető forma
  • Itt-ott gyenge dizájn
  • Egyáltalán nem Hondás hangulat

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékelheted az autót tízes skálán!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Sosem értettem hoögy miért fogogyott ebből ennyi, de valamiért biztos kell tudnia …

  • The Good Boy

    zoldfulu2000!
    talán, mert jó minőségű és megbízható autó:)
    Nekem egy ufo civicem van, most lesz 7 éves, és a kopó alkatrészeken kívül semmit nem kellett cserélni, semmi baja nem volt eddig (leszámítva a visszahívási akcióban kicserélt -amúgy hibátlan- kézifékkart, ami azóta elég játékautósan mozog, vagyis “lóg”). szerintem ez is egy műszakilag jól sikerült jármű, mint az elődje, de sajnos a legtöbb modern vezetőtámogató rendszer még vagy nem elérhető, vagy elég kezdetleges stádiumban van a hondánál (és a toyotánál is, meg a többi japánnál)

  • gilmat

    The Good Boy: én azért gyanítom, hogy a japók is bele tudnának dobni ilyen vezetéstámogató rendszereket… ha akarnának ;-) És ezen van itt a hangsúly. Nem tudok róla, hogy mit terveznek, és mit miért csinálnak. Gyanítom, hogy nem lennék az elsö, akivel megosztanák a terveiket, viszont szerintem nem véletlen, hogy nem követik az európai autógyártókat mindenben.
    Lásd például a turbót… se a Honda, Suzuki, Toyota, Subaru nem erölteti a turbót, és a tömegautóikat továbbra is szívóval dobják piacra. Sok cikk, sok vélemény úgy fogalmaz, hogy ebben le vannak maradva, mert nem korszerü technika. Szerintem inkább más technika.

    A CRV nekem bejön amúgy, viszont nem kétség, hogy van jó pár jobb vétel a kategóriában.

  • gilmat

    bocsánat, a Subaru természetesen boxermotorokat nyom

  • The Good Boy

    gilmat! persze, biztos, hogy a japánok is fejlesztenek fejvesztve, aztán majd a második, harmadik generáció környékén majd kidobnak egy élvonalba való technikát, mint anno a honda és most a mazda is csinálta a saját dizelmotorjával.
    De pl. azért az öt sebességes automata váltó felett már elég rég elszállt az idő, a honda pedig még mindig “itt tart”. Mondom ezt annak ellenére, hogy ezek a mostani 8-9 sebességes váltók már erős túlzás, de manapság azért egy 6-7 sebességes lehetne már elvárás! (És igen tudom, hogy a lexus ls-ben volt az első 8-as egység…)

  • L.A. Rómeó

    nemértelek titteket.
    én is holiday is köcsögneper is sogszor megmontuk:
    németek azon belül is vw találta fel a turbot benzinmotorhoz 2003 környékén.
    jappánok még sosem csináltak turbobenzinest mer náluk még nem találtákfel!
    levanak maradva teknógiában!

  • L.A. Rómeó

    lexusban első 8sebességes automata, haha.
    nem duplakuplungos akkor meg?
    csak az számít!
    levannak maradva a jappánok!
    audi a8ban 8sebességes duplakuplungos van.

  • The Good Boy

    tudom, hogy troll etetése hatóságilag tilos, de azért egy szösszenet roméró ö méltatlanságához: valami honda nevű gyár gyártott anno icike-picike 1,5-ös turbomotorokat a nyolcvanas évekbe, amit véletlenül forma-1-es autókba dobáltak be, és azok a szemét autók még világbajnokok is lettek ezekkel a vw előtt fel sem talált picike turbo benzinmotorokkal:)
    De egyébként ne kezelj ellenségként, mert veled és holiday apóval vagyok!

  • The Good Boy

    “audi a8ban 8sebességes duplakuplungos van.”
    hogy klasszikust idézzek a konkurenciától: Muhaha:)

  • L.A. Rómeó

    nem gyártot a honda!
    az F1 szerintem mással gyártata magának(lehet hogy vw-vel)!
    és ne hogy gyere it a totoya meg mitcubisi meg subaru turbos benzineseivel a raliból vagy nissan skylineokal meg ijesmi.
    rég volt igaz se volt!
    mesziröl jöt ember(jappán) aszt mond amit akar.
    útyhogy befejezhettyük azok kitalációk!!

  • The Good Boy

    és a fiat uno turbo ie, vagy a renault 5 GT Turboról a vélemény?

  • L.A. Rómeó

    az hogy makarónievők meg csigaevők!

  • Subiefun

    Hat ahogy en latom Romeo te nagy VW parti vagy ami igaz jo autokat csinalnak de azert tavol se ojan rosszak a japan autok mint ahogy azt te beallitod

  • zoldfulu2000

    goodboy: az előd CRV-t vezettem, a leghondátlanabb autó EVÖR, amit valaha vezettem. És műszakilag az egyik legszívonaltalanabb is. Az autómatája például simán “A” legrosszabb, pedig én akkirban fakezű falűbúként még a volvo automatáit is elnéztem, ez mindenben leverte a lécet.

    A dízeltmocikat pedig nem merném felhozni. Volt egy darab 1.6os amit nemrég kihoztak és korrekt darab (ezzel elérte a konkurensek bevált motorjainak szinjét, kicsit esetleg eléje is, de most ők jönnének uygebár). A többi dízel úgy ahogy van felejthető (igaz konkrétan common railt (2.2) csak az UFO civicben vezettem). De a Honda benzinesben sem mutatott kiemlekdőt mostaniában. Hol vannak a legendás 160LE VTi-k már.

  • menőmanó

    Rómeó
    Múltkor láttam egy tuningolt dízel golfot. Utánfutóval száguldozott és levillogott egy Type R-t a belső sávból. Nem te voltál? :)

  • L.A. Rómeó

    ha ezt pojénnak irtad rátrafáltál mer csippes pd tdi golfommal lenyomon a szar szusizabállókat, mos nevess,ha-ha.
    mutkor lexus gs 460at is levillogtam mer tuttam hogy jappán
    es nem vagyok egyedul ez csak neked vicces!
    holiday tessókám a gresham elé parkolt a skodájával(vw)mer az odavalo és nem neveték ki!
    szerintem köcsögnepper és kempelen is úgy nyomja mind én!
    ez csak neked vicces te jappánbuzi!

  • L.A. Rómeó

    mer irigykedel!

  • peta33

    Várjuk a 4-es összehasonlítót,,de szerintem reális Mazda siker!

  • Mahler

    /Romeo. Ez nem az irni-olvasn i tudo ovodások lapja, tehát prbólj meg rendesen irni/
    Úgy elmerültök a lényegtelen dolgokban, hogy csak ámulok. Ma reggel beszéltem egy német hölgyel, három éve él MO-n, a férje magyar. Kint hosszú ideig VW-al jártak, mígnem vettej egy mazdát és azóta tökéletes megelégedettséggel vannak a gép iránt. Kérdeztem és mondtam,hogy a VW most éli virágkorát, miért mondtak le róla, Legyintett egyet, a könyökére mutatott és azt mondta” Nem kell hinni mindent az írásnak”. Beszélgetésünkből még valami kikerekedett: csak az olajat kell csrélni, másra nincs gond. Kergethetjük mi a 300-400 LE-s autókat és dicsérhetjük őket, csak ennek nincs semmi értelme, legfeljebb holnap bekerülsz a hírekbe. Érdekes módon a baráti csapat- mindegyik kiváló szakértője a gépkocsiknak/ engem kivéve / dicséri a jó megoldásokat, jó autókat de a hét emberből hatnak japán kordéja van! Nem kell mellé beszélni, mert akkor a lényeg elsikkad! Gondolkozzatok kispajtások, ne csak a pályán nyomjátok a gázt, mert az mindenki tudja!!

  • menőmanó

    Szia Mahler!

    Van igazság abban amit írsz. Az elejét csak az érti, akinek része van benne (japán autója van).
    Az utolsó megjegyzésed is talált. :)
    Én is az országutakon szeretek igazán száguldozni. A pálya az nagyon unalmas, nincs kihívás. Ott minden “mazsola” tudja nyomni, aztán az országúton meg megy a vonatozás.

  • mackopofa1962

    Ezt a németbérencet /lökött a romero/mikor moderálják már ki???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  • Kovijani

    Menomano:)
    O Romeo, miert vagy te Romeo!?
    Nem, nem! En a Jani vagyok, nem a Julis!

  • Kempelen10.

    Mahler, nekem minden autószerelő haverem ruszki kocsival jár. Akkor ők is azt tudják mi a jó? Vajon melyik lehet a jobb, a japán vagy a ruszki? Á tudom, amelyik elég drága, legalább 6 millió igaz? Kerül annyiba, amennyiért már neked sem derogál kocsit venni. Csak csodálom ezeket a drága luxus kocsikat, mint ez is itt. Sose lesz rá pénzem, majd mesélj róla, hogy milyen egy ilyen drága autóval járni. Köcce.

  • Ambrus Gergely

    Kempelen10.

    Azért járnak az autószerelő ismerőseid orosz zsigával mert nem tellik nekik jobbra
    ha lenne pénzük akkor bmw-t vennének, mert úgy is meg tudják maguknak szerelni.
    lehet rossz szerelőkhöz jársz

  • peta33

    Ha jól tudom azonos cég a Toyota-Subaru,de ha teszten kellene szerepeltetni,a Subaru új Foresterje,mindenben jobb szerintem a cégen belüli Rav 4-nél.Eben a kategóriában a japánok közül most a 3 Top:..,Új Forester,,,Cx-5,,,Outlander,kinek mire kellenek ezek a nyerők..A japánok között,árban,minőségben,tudásban. Megkockáztatom,más kategóriában is megállnák a helyüket,,,kisebb-nagyobb,drágább társaik ellen is.

  • Mahler

    Szerbuzs Kempelen.
    Olvasd el amit írtam! “KIVÁLÓ SZAKÉRTŐJE A GÉPKOCSIKNAK” Ebből hatnak van japán autója, a hetdik valóban egy remek autószerelő, de neki sohasem volt és nem is lesz új autója.Azt mondja, felesleges kiadás, keres egy jó használtat és napok alatt rendbe rakja. A másik hat ember mind mérnök, nem szerelő, talán most érted. Daszvidányijá!

  • zoldfulu2000

    peta: nem igazán… A mostani Subuik egy része még GMes időből származik, de nekem úőgy tűnt hogy elég hosszú pórázon voltak.

    Ez a “mindenben jobb” ez eléggé relatív. Pl ilyen belsővel elég nehéz megbocsátani az árat, amikor a Mazdától pl sokkal jobban sikerült CX5öst vagy CX7est kap az ember. Az új outlander kívülről nagyon ormótlan lett.

  • Kempelen10.

    Mahler, elolvastam, amit írtál, bármelyik tizenöt éves ír ekkora sületlenséget. De nekem mindegy, a sok pénzedért is nagyon tisztellek, a rendkívüli barátaidért meg különösképpen irigyellek téged, nagy Mahler. Taníts minket Mahler, hogy kell nagyon gazdagnak és jóbarátúnak lenni?

  • peta33

    Zoldfulu! Na jó igazad lehet a Subi,kicsit balta,de félmillió Km múlva és 20 év után is ugyanolyan jó! A Mitsu 7 üléses,műszaki csemege,magától fékez,jó terepen,mint a Subi. Mazda,meg technikai csúcs,szép,divatos,esztétikus,tartós,és biztonságos mind! :-) Na,és mind eredeti Japán gyártás,úgy 20 év alatt kevesebbet költesz rá,mint hasonló társaikra,csak megvenni nehéz,,,nekünk….Majd talán 10 évesen esetleg..
    Ha terepre is kell,akkor Subi,Mitsu,,ha csak jót akarsz egyszerűen,,akkor, Mazda CX-5……..

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.