300 lóerő, 3 ajtó: Audi S3

Vezettük: Audi S3

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.04.23. 08.00

Az Audi RS6-tal egyszerre próbálhattuk ki a szintén már a harmadik generációt taposó sportos kompakt Audit, az S3-ast is. Szerényebb külsejében jóval szerényebb szív dobog, de a sportos jelleg itt is egyértelmű.

Röviden – Audi S3

Mi ez?

  Erősen sportos A3-as
Mit tud? Gyorsan menni
Mibe kerül?

12,7 millió forint lesz, és május közepétől rendelhető

Kinek jó?            A kompakt méretű, izgága sportos autók és a turbómotorok szerelmeseinek       
Két külön ligában játszó, de egyaránt sportos Audi modellt próbálhattunk ki nemrég. Míg az Audi RS6-os a vastagabb pénztárcával megáldott, hardcore őrültek autója, addig az S3-ast szerényebb bankszámlával is meg lehet szerezni. Majdnem harmadannyiba kerül, mint az RS6-os, de a menetteljesítmények terén az S3-as is igen jól áll.

Orrában kétliteres, 300 lóerős, négyhengeres turbós benzinmotor dolgozik. 4,9 másodperc alatt futja meg a 0-100-as sprintet, de az elektronika 250-nél határozottan véget vet a mókának. Igaz, a quattro hajtással nemcsak egyenesben, autópályán lehet bolondozni.


A szemfüles szemlélő kiszúrhatja, hogy a sportfutóműves S3-as 25milliméterrel közelebb húzza a hasát a földhöz, mint mezei társai. Szériában 18, plusz pénzért 19 colos felni jár hozzá.


Egy száguldásra termett sportember nem lehet túlsúlyos. AZ S3-as 60 kilogrammal lett könnyebb elődjénél, így üresen 1395 kilogrammot nyom.A karosszéria vázszerkezete különösen nagy szilárdságú acélokat tartalmaz, a a sárvédők és a motorházfedél pedig könnyű alumíniumból készül.


Hátulról egyáltalán nem agresszív, a két alumínium díszítésű bordával megspékelt platinaszürke diffúzorelem négy ovális, krómozott csővü kipufogóvéget rejt. A hátsó lámpatestekben LED-ek világítanak és van egy szolid S3 felirat is.


Csak a lökettérfogat maradt meg, az új motor 35 lóerővel erősebb, csúcsnyomatéka 35 Nm-rel lett több, miközben könyebb és takarékosabb is az elődnél. A katalógus szerint 6,9 literrel is beéri százon. Háát, vannak kétségeink. Ugyan a menetpróba nem a fogyasztási rekordról és a takarékos vezetésről szól, így a fedélzeti számítógép 11,6 litert mutatott, amikor kiszálltunk az S3-asból.

Mozgóképen így mutat az S3-as:

Két pár kipufogó zárja a sort. Ugyan a négyhengeres TFSI közel sem szól olyan vérfagyasztóan, mint az RS6-os V8-asa, de menet közben ez is megbizsergeti a vezető tarkóját.


Sportos, komor belső, átlagos kényelmet nyújtó ülésekkel, de igen kulturált viselkedésű futóművel, amely a hosszú hétköznapokon sem csinál kínpadot az autó belsejéből.


Az új, progresszív kormányzás is nagyban hozzájárul a sportos autózás örömeihez. A progresszív kormányzás a szűk fordulókban válik érzékelhetően közvetlenebbé.


A köralakú műszerek szürke számlapjain fehér mutatók mozognak, a fordulatszámmérőben pedig töltőnyomás-jelző is helyet kapott. A mutatók a sportos recepthez illően lentről indulnak útjukra.


Alig 11 milliméter vastag a központi kijelző. Ha éppen nincs rá szükség, akkor villanymotorok rejtik el a műszerfalban. A képe gyönyörű, a Google térképe meg több, mint részletgazdag.


Na, ez részlet a javából. Szépen kivilágított, jó fogású, és annyira kitalált erővel mozgatható a hőmérséklet-szabályzó gombja, hogy ilyen nincs is.


Egyszerűen gyönyörű darab a váltó, rögzítőfék, és a menüvezérlő tárcsa környéke. Én talán a motorindító gombot máshová tettem volna, de én nem igazán vagyok ergonómiailag túlképzett.


Állítólag iszonyú nehéz ilyen cuccot ennyire szépre megcsinálni. Kár, hogy a fogása pocsék, és a kéziváltó működése is fényévekre van attól, amit egy sportos modellben elvár az ember. Ez itt sokkal inkább egy puha női autóba való, nem egy 300 lóerős vaddisznóba. Amúgy az automatikus - hatfokozatú S-tronic - váltóval felszerelt S3-as jobban is gyorsul, 4,8 mp alatt lépi át a 100-as határt, míg ugyanez kéziváltóval szöszmötölve 5,2 mp-ig tart.


Dombornyomott S3-as embléma, világos díszöltések a nem túl kényelmes - fejtámlában alacsony - sportülésen.


Ebben az autóban nem jó hátul ülni. A hellyel nincs baj, de akit egy 300 lóerős kisautóban ide vet a sors, az nem egy szerencsés figura.


Vagy a csúcssebesség korlátozás nem működik 250-nél, vagy a kilométeróra lódit valamennyit. Mi inkább az utóbbira tippelnénk.

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékelheted az autót tízes skálán!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • men?manó

    Ha jól felszerelt és hasonló az ára az 5 ajtósnak is, akkor ez az összeg nem irreális a japán versenytársakhoz ( STI, EVO) képest.
    Valószínűleg kevesebbet bír majd, de a német fanokat ez a legkevésbé sem érdekli. :)

  • Kempelen10.

    El is csöppensz, amikor butaságokat írsz?

  • Dino871

    Na hááát!!

    Ez az autó senkinek nem tűnik nehéznek sportbajnokok?
    Mindig csak a szar opel nehéz??

  • Gianniz

    Az ne zavarjon, hogy ez a kategória legkönnyebb autója (MQB platform), az Astránál speckó 150kg-al könnyebb négykerékhajtással is. A szintén MQB-s új Golf7 GTI meg pláne fronthajtással, azért megy úgy 220/230 LE-vel, mint a konkurensek 250-265LE-vel, de mindegy. Arról most ne beszéljünk, hogy ezek a TFSI motorok tartósan is bírják a chiptuningot, ami ráad +50/60 LE-t alsóhangon.

  • zoldfulu2000

    Gianniz: azért ez a kegkönynebb elég nagy paraxtvakítás, vicces móüdon csak azóta van ennyire túllihegve amióta a Golf nem ólomnehéz. Dino beszólását spec én sem értem mert 1490 kg nem nehéz, egy Impreza STI hasonló súlyú (20 kgal nehezebb), de az sokkal nyersebb darab (igaz 2.5ös mocival).
    az viccesebb hogy a szintén 2.5ös előző RS3 1600kg volt (cserébe 4,5 alatt volt százon). Azért a súlyért az Alfa 159est már keresztre fezsítette a ‘”szaksajtó”.

    Én arra lennék inkább kiváncsi hogy a Haldex hogy teljesít élmény vonalon…

  • Dino871

    Na nézd már csak nem egy szakmabelivel van dolgom??

    Opel Astra J GTC Selective 1.6 Turbo 180HP 1471kg (Menetkész tömeg)

    2013 Audi S3 Sportback 2.0 TFSI 300HP 1470kg (Menetkész tömeg)

    Csiptuning bajnok szerinted a gyárban véletlenül lett egy négyhengeres turbós vezérlőelektronikája 220kw teljesítményre kalibrálva??

    Ha esetleg megkérdeznél egy fejlesztőmérnököt ő mit mondana a motor tuningolásra?

    Ez az MQB platform még nem megy az agyatokra ??
    Azt hiszitek ez mindenre válasz??
    A gyártást segíti elő nem a vevőknek szól…

  • zoldfulu2000

    Dino: a GTC nálam 1600 kilóra jön ki a wiki szerint, és ha jól tudom FWD-s. Spec a tömegautóknál szerintem marhaság a súlyomn rugúzni de 300LE felett már érdekes lehet…

  • Dino871

    Igazán?? melyik Wiki-n?
    A Mazda 3 mps-t is meg tudod nézni mennyi kg?? :D

  • menőmanó

    Kempelen10.
    Valami értelmes hozzászólást esetleg?
    Erőltesd meg magad talán sikerül. :)

  • men?manó

    Dino871
    1. Az Opel nem szar.
    2. Általában nehezebb a versenytársaknál.
    3. Miért feszegeted a témát? Élvezed a vitatkozást? :)

  • zoldfulu2000

    Dino: Ott a pont menőnél. 3szor is. :)
    http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_J

  • zoldfulu2000

    Mazda 3 1485kg, FWD és 2.3as DISI
    http://de.wikipedia.org/wiki/Mazda_3

  • Dino871

    Azért feszegetem mert nektek mindig a súlyon kell buzulni csak ha már egy Audiról van szó akkor nem is számít annyira…

    Általában olcsóbb is a versenytársaknál de főleg az S3-asnál…

    Zöldfülü…hát behalok hogy te is mekkora kamugép vagy!:D:D

    Ahol te nézed ott ez az S3-as is 1490 kg!
    Az nem tűnik fel! :D
    Tól-ig van meghatározva minden autó súlya de az Audinál az
    alját nézed a többinél meg a fölét?? :D

    Ne legyél már ennyire wikibuzi..keress rendes adatokat rendes oldalakon..:)

    De látom a keresés se megy!
    Itt mennyi kg a Mazda MPS ??
    A te oldalad! :D

    http://de.wikipedia.org/wiki/Mazda_3_MPS

  • Dino871

    Az a lényeg hogy pont semmi értelem annak hogy állandóan megkérdőjelezitek minden autó súlyát..

    Tök mindegy mennyi kg ha mindenben jobban teljesít…
    Csak ezért ba..ogatlak …:)
    Amúgy veled különösen szeretek vitázni Menő! ;)
    +még most sem értem hogy az MQB-ből a kedves olvasók, vásárlók mit éreznek az autóból?? :D

    Amit még nem vágok,,,… hogy lehet az én 7 éves kombim 1490 kg ha ezek a könnyűek?? (Ja és ez a forgalmiba is bent van nem csak a Wikin..)

  • menőmanó

    Dino871
    Nem is tudom ki kérdőjelezte meg az Audi tömegét? :)
    Egy átlag autónál is van szerepe a tömegnek, de egy sportosabbnál meg főleg.

    “Tök mindegy mennyi kg ha mindenben jobban teljesít…” írod

    Már múltkor is leírtam, de ismét megteszem:
    Ha kisebb lenne a tömege, akkor még jobb lenne, ezt értsd már meg végre. A nagyobb tömeg ilyen esetben csak hátrányt jelent, előnye semmi.

  • Köcsögnepper

    “Opel Astra J GTC Selective 1.6 Turbo 180HP 1471kg (Menetkész tömeg)
    2013 Audi S3 Sportback 2.0 TFSI 300HP 1470kg (Menetkész tömeg)”

    Te magad rakod be az adatokat és még kérdezed? Igen, nehéz az Opel. (mond valamit az összkerékhajtás hiánya és az ötforintos hátsó futómű?)

  • Köcsögnepper

    “+még most sem értem hogy az MQB-ből a kedves olvasók, vásárlók mit éreznek az autóból?? :D”

    ??

    Mondjuk a gyártó csak annyit ígért, hogy hosszútávon költséghatékonyabbá tudja tenni a gyártást, amit a vevők is érezhetnek a pénztárcájukon. Rövidtávon pedig ami egyből látszik, az a szállítási határidők lerövidülése. Korábban pl egy Golf esetében, ha bármilyen ritkább extrát rendeltél (pl napfénytető), simán megdobta egy hónappal a gyártását. Ez a probléma megszűnt. Arról nem is beszélve, hogy a technológia részeként alkalmazott fémmegmunkálási eljárás révén könnyebb, merevebb, biztonságosabb autókat tudsz vásárolni.

  • Köcsögnepper

    “Ha jól felszerelt és hasonló az ára az 5 ajtósnak is, akkor ez az összeg nem irreális a japán versenytársakhoz ( STI, EVO) képest”

    Nem, mert nem versenytársak.

  • zoldfulu2000

    nepper: eddig is 3 hónap volt a szállítás, szerintem egy napfáénytető már nem oszt nem szoroz. Az MQB inkább költségvonalon hoz, és ismerve a VW árpolitkáját ebből nekünk kevés hasznunk lesz.

    Dino: akartam írni de nepper már megválaszolta. Az astra bő 100 kilóval nehezebb 2WDvel, amit vegyünk kis jóindulattal 50 kgnak. Az audi előnye 150 kg. Ez már érezhető különbség. Az Astrához. Érdekes módon a Focus sokáig könnyebb volt mint a GOlf, akkor ez valamiért nem számított, ebben igazad van, a szabályokat erősena VW csoporthoz szeretik állítani. De az astra J esetében a tőlsúly akkora hogy már érdemes figyelembe venni…

  • Köcsögnepper

    “eddig is 3 hónap volt a szállítás, szerintem egy napfáénytető már nem oszt nem szoroz.”

    Az ügyfél elégedettségét rengeteg tényező befolyásolja. Például egy hónap (de akár csak két hét) a szállítási határidőben.

  • zoldfulu2000

    Ha zavar a szállítrási idő keresek raktáros modellt. Engem pl nem zavart sőt. Megrendeltem az őszi kaciókkal és januári gyártást szerettem volna. De már december elején lejött a szalagról.

    Közben pl van idő eladni a korábbi autót. Bimmeres koléga pl ezzel foglakozott abban a 3 hónapban.

  • Dino871

    Köcsög!

    Látom nagy szaki vagy!
    Na azt vágod hogy a torsen rendszer tokkal vonóval sem több 45-50 kg-nál??!
    Csak azért írtam az opelt mert potn azt szokták itt kifikázni…
    Pl te is az 5ft-os futóművel! :)

    “Mondjuk a gyártó csak annyit ígért, hogy hosszútávon költséghatékonyabbá tudja tenni a gyártást, amit a vevők is érezhetnek a pénztárcájukon.”

    Na neeee!! Te tényleg ilyen naiv vagy vagy csak VW fan??:D
    Te sem gondolod komolyan hogy ha 2millával olcsóbb lesz összerakni egy Audit vagy VW-t akkor neked akár egy centel is olcsóbban adják…:D

    Szerintetek mennyi az előállítási költsége ma mondjuk egy TT RS-nek?? Sacc??

  • men?manó

    Köcsögnepper

    Teljesen mindegy minek nevezzük, de egy ligában játszanak.
    Az már más kérdés, hogy kinek mi a fontos, de a térkínálat, meghajtás, ár, teljesítmény nagyon hasonló.
    Tetszik vagy nem, ez a tény.

  • Köcsögnepper

    “Na azt vágod hogy a torsen rendszer tokkal vonóval sem több 45-50 kg-nál??!”

    Jó lesz majdnem egy mázsának is.

    “Te sem gondolod komolyan hogy ha 2millával olcsóbb lesz összerakni egy Audit vagy VW-t akkor neked akár egy centel is olcsóbban adják”

    Nem sok az egy “kicsit”?

    “Szerintetek mennyi az előállítási költsége ma mondjuk egy TT RS-nek?? ”

    Előállítási költség? Mit értesz ez alatt? Egy kérés, amivel remélem mellélövök: ha Te egy győri Audis szalagmunkás vagy, kérlek itt fejezzük be ezt a beszélgetést.

  • Köcsögnepper

    “Ha zavar a szállítrási idő keresek raktáros modellt. Engem pl nem zavart sőt.”

    Nem csak te meg én vagyunk, ezt ugye belátod?

  • Köcsögnepper

    “Teljesen mindegy minek nevezzük, de egy ligában játszanak.”

    Méretüket, jellegüket tekintve igen. De az ügyfélkör akkor is teljesen eltérő. Teljesen másképpen közelíti meg a sportos kompakt fogalmát az Audi és az említett japán gyártók.

  • Gianniz

    Az S3 üres tömege 1395kg, az OPC Astra üres tömege 1550 kg.
    Még a német nagyi 120LE-s bevásárló Astrája is 1400 kg felett van, de mindegy. A 300LE-s S3-hoz hogy jön egyébként egy 1.6 Turbó, he? A japánokat ne keverjük ide, egyébként már se az EVO se az STI nem egy nagy szám, sokat kopott a legenda, de attól még jók persze.

  • Dino871

    Köcsög!

    A győri Audiban nincs szalag..;)
    Ferdecsapágyas sorhajtás van…mindenhol…és igen az Audi Hungáriánál dolgozom a motorfeljesztésen..és képzeld még mindig a munkahelyemen vagyok…
    Van fingod róla hogy miből áll az összkerék hajtás egy audiban??

  • Dino871

    Gianniz !!

    Úgy jön ide hogy mindegyik 4hengeres és turbós. tudod a lóerő meg az a 400ccm nem sokat nyom súlyban..ezért mellé rakhatnád bármelyik 3ajtóst..

  • Köcsögnepper

    “és igen az Audi Hungáriánál dolgozom”

    Az ötösöm jönne be így :))))

    “a motorfejlesztésen”

    Hát hogynemá! Gyönyörű az internet névtelensége :))

    “Van fingod róla hogy miből áll az összkerék hajtás egy audiban?? ”

    Azt hiszem nem nagyképűség azt állítanom, hogy több, mint NEKED valaha lesz :)))

    Egyébként még nem mesélted el Mester, mennyi a bekerülési költsége egy TT-nek :)))

  • Köcsögnepper

    “a lóerő meg az a 400ccm nem sokat nyom súlyban”

    Jujjjujuj. Mit is mondtál? Motorfejlesztő? :))

  • zoldfulu2000

    manó: van amiben egy liga van amiben nem. Az STI/EVo egy nyers gyorsautó, a S3 közben hoz egy igényes belteret és komoly opcioós listát, a japánok itt eléggé lemaradtak. Használt játszósautónál mndegy, de újként 8-10 milla felett a veveőnek már jogosan lehet igénye a menetdinamikán felül is…

  • Dino871

    Te meséld el haver hogy hol dolgozol hogy ilyen nagyon tudsz mindent??
    Ja meg azt is hogy a motor megmunkálási és összeszerlési szempontjából miben változik a súlya (+ – 10kg) attól h erősebb vagy gyengébb egy 4 hengeres??
    Szerintem inkább neked nagy előny ez az interenetes irogatás nem??!
    Az a különbség kettőnk közül hogy én be is tudom bizonyítani hogy itt dolgozom…

  • Köcsögnepper

    “ja meg azt is hogy a motor megmunkálási és összeszerlési szempontjából miben változik a súlya (+ – 10kg) attól h erősebb vagy gyengébb egy 4 hengeres?? ”

    Még írogass ilyen szépeket (de buta vagy baszod), aztán valaki csak felvilágosít, hogy a hengerek méretén kívül mitől is nehezebb egy 300 lóerős tfsi motorral szerelt autó egy Astra 1,6 turbóhoz képest.
    Basszus pedig megfogadtam, hogy nem etetem a hülyéket…

  • Dino871

    “Azt hiszem nem nagyképűség azt állítanom, hogy több, mint NEKED valaha lesz :)))”

    Az nem nagyképűség ha ezt úgy írod nekem hogy fingod nincs én ki vagyok?? :D:D

  • Dino871

    na világosíts!!
    pont ezt kérem !! na mitől nehezebb?? Ha te tudod írjad… várom..
    :D:D

  • Köcsögnepper

    “Az a különbség kettőnk közül hogy én be is tudom bizonyítani hogy itt dolgozom…”

    Nosza, hajrá! :)

  • zoldfulu2000

    dino: azt ugye te is tudod hogy milyen hajtás dolgozik az audikban? :)
    Hidd el az ódit is fogják még felhjebb húzni, vagy kap megint 5hengerest mint az előző RS3.

    Akáér ttetszik akár nem az S3 megfelelője az OPC de valamivel (10%) gyengébb (ha annyira könynbben lehetne tuningolni a versnylogós modell nem “folytották” volna le 280LEre”), csak elsőkerekes (ez komoyla hiányosság az elvezkedésben), és még így is nehezebb (lényegesen), ami pl látszik a 0-100ban (5 vs 6 mp már nem kis különbség).

    Az STI EVO csapat hasonló dinamikájú, de igénytelenebb belsejű. Az Opel belejse szvsz jobb de lomhább, az S3 a kettő között kompromisszum, cserébe megkérik majd az árát…

  • Dino871

    “hengerek méretén kívül mitől is nehezebb egy 300 lóerős tfsi motorral szerelt autó egy Astra 1,6 turbóhoz képest”

    Ki a buta Te ökör??:D:D
    Nem arról irogattok hogy ez a legkönnyeb?? most akokr mégis nehezebb vagy könnyeb?? nem ám belekeveredsz??! ;)

  • Dino871

    Mit írjak te gyök?? hogy melyik oszlopnál vagyok??
    Vagy leírjam a törszámom?? :D
    vagy a belépőkártyám számát?? inkább azt írjad amiben olyan okos vagy!

  • zoldfulu2000

    Az S3 ellen én inkább küldeném az 1es bimmert(és valszeg azt is választanám), illetve közvetlenebb ellenfele az A45 a mercitől (haldexes), illetve ha lesz polestar csomag a sznitén haldexes V40 (addig is csak 250LE-s).

  • zoldfulu2000

    dino: még egyszer: miért írod az 1.6ost (180LE), ha a 2 lityis gyári tuninggal felhúzott OPC sem hozza a 300LE-t?

  • Dino871

    Zöldfülü vágom hogy könnyebb mint az OPC..megértettem elsőre is hogy nem a GTC az ellenfele hanem az OPC..ebben tök igazatok van.
    Amugy abban is hogy nehezebbek az Opelek csak abban nem hogy szerintem rajtatok kívűl meg még egy két szakujságírón kívül akik menet közben a műszerfalat fogdossák mindenki lesz.rja..:)

  • Köcsögnepper

    “na világosíts!!
    pont ezt kérem !! na mitől nehezebb?? Ha te tudod írjad… várom.”

    Én világosítsalak fel téged? Hátezmeghogy? :)
    Te figyelj már, mesélnél nekem erről a konkrét motorról valamit? Hiszen ezt is ti (muhaha) csináljátok. Tényleg érdekelne, hogy mi benne az újdonság.

    Nos? Hallgatlak! :)))))

  • Dino871

    Zöld!

    Azért mert korán reggel azt nem találtam..és bevallom eszemben sem volt az OPC..GTC járt az agyamban a 3ajtó miatt… igazad van.

  • zoldfulu2000

    De az 1 mp 0-100 ilyen autóknál már 20% különbség. Pályán valszeg az S3 a 4WD és a kisebb súlymiatt még inkább előnyben lesz. És akkor még nem jött ki RS3, gondolom az is készül szép lassan.

  • Köcsögnepper

    Legyen ez a házi feladat neked mára, jó? :))
    Mennem kell a gyerekkel játszani, nem tölthetem az egész estét egy ilyen félkegyelművel a gép előtt.
    Kérdezz meg addig valakit telefonon, hátha segít meg legalább ragad rád valami a koszon kívül.

  • Dino871

    Szinte minden más rajta mint az előzőn a blokk is más AL -Si öntvény ha jól tudom új az HDEV (üzemanyagpumpa) AVS vezérműtengelyes ,+ ennél nem csak a szívó oldalon van hengerfejehez rögzített szívótorok rész hanem a kipufogó leömlő is a hengerfejbe van ha jól tudom..

    Bár én a V6 FSI/TFSI Otto motorkért felelek..

  • Dino871

    Ha nem lennél ilyen nagyképű ellenséges talán még egyszer szóba állnék veled de látom te csak kötekedni tudsz..
    Persze magadról TE megint nem árultál el semmit…én kiteríttem a kárytáimat de úgy látom téged már meghülyített az internet és senkin ek semmit nem hiszel el csak amit akarsz… hát legyen így!
    Azért én minden jót kívánok neked!

  • Köcsögnepper

    “új az HDEV (üzemanyagpumpa)”

    Majdnem:) Annyira buta vagy, hogy amit öt perce elmondtak/leírtak nem tudod megjegyezni? Kérdezd meg még egyszer mi az a hdev..

    “AVS vezérműtengelyes”

    Ja, az. Mint minden 2008-óta gyártott változó szelepvezérlésű (TT-s, S3, Golf-R, stb) 2.0 TFSI.

    15 perc alatt megkérdezted de ez még egyes ettől függetlenül, mondjuk a szívótorokért kaphatsz egy kettes alát. Kérdezd meg azt is egy gyenge hármasért, hogy az új motornak hogy hónolják a hengereit.

  • Köcsögnepper

    Ja és most már tényleg megyek :)

  • Kempelen10.

    menomano, az a te bajod hogy nem érted az értelmes hozzászólást. Attól meg, hogy smiley-t teszel a hülyeséged végére még nem vagy se vicces, se okos. A többiek meg leírták neked, hogy miért? Viszont látom, hogy legalább nem vagy egyedül. Akad itt neked társad, én tovább vigyorgok rajtatok.
    Ez meg egy kurvakegyetlenjó autó, csak neked savanyú a szőlő. Én csak szomorú vagyok, hogy sose lesz ennyi pénzem.

  • men?manó

    Kempelen10.
    Vigyorogj és szomorkodj! Máshoz úgy sem értesz. :)

  • Tede

    Köcsögnepper .

    Ezt a motorkonstrukciót mennyi km futásteljesítményre tervezték normál használattal?

  • Köcsögnepper

    Egyrészt erről egy mérnököt kell megkérdezni, másrészt szerintem ilyet nem lehet tervezni. Van egy minimum km futás, ami alatt nem szabadna elromlania a motornak de az messze nem egyezik meg a maximális élettartam fogalmával. Sokan ezt a kettőt hajlamosak keverni, majd jönnek a tervezett avultatás fogalmával :))

  • L.A. Rómeó

    én köcsögneppernek adok igazat mer ő holiday elvtársa volt velem együt!
    mi képzetek vagyunk, meg pappírosok, dino meg csakegy mérnök.
    azok buták, mi keresskedök(én, holiday, köcsögnepper) jobban tuggyuk.

    és igen, amig audi nehezebb volt addig nem volt lényeg!
    mer régebben nem számitott a suj mer régen nem volt környezetvédelem.
    most számit, de most asztán nagyon!

    mbq azér jo mer olcso lett a golf és audi töle. mit nem értesz?
    és mbq padlózat miatt a napfénytetőt gyorsabban lehet beleszerelni ahogy köcsög montta!

  • Tede

    Köcsögnepper! NEM TE ÍRTAD, HOGY A MOTORFEJLESZTŐ RÉSZELGEN VAGY?Mintha ezt olvastam volna…! ha így van csak tudod menniy időre kell tervezned a dolgokat !ha más nem szimulálásnál próbapadon ismerned kellene az adatokat! VAgy tévedek??

  • Köcsögnepper

    @Tede:

    “NEM TE ÍRTAD, HOGY A MOTORFEJLESZTŐ RÉSZELGEN VAGY?”

    Nem én írtam mert az nem lenne igaz. Az a Dino léptette elő magát szalagmunkásból mérnökké.

  • Dino871

    Rómeó!

    :D:D:D

  • Dino871

    Tede!

    Karosszéria nélkül max 1000 órát járt motorok akadnak minden területen ami kb 300 ezer országúti,autópálya,hegymenet stb.-nek felel meg az AVL-es fékpadokon.
    Természetesen ezek a motorok alkatrész elemzés céljából szétszerelésre kerülnek..

  • Dino871

    Köcsög!

    Ha tisztában lennél hogy a jelenlegi AHM-es létszámból mennyi a direkt és mennyi az indirekt dolgozó talán nem esne nehezedre elhinni valakiről/bárkiről hogy mérnöki státsuszban dolgozik…

  • Tede

    Dino871 Ez nem túl kevés?, NEkem 2 Audim van egy 80 as 1.6 D, és egy A6 2.5 V6 tdi. mindegyik jóval 400.000 Km felett van és hála az istennek mindegyik hibátlanúl működik! NEm túl kevés ez a 300.000 km? ennyit még az egyik barátom suzukija is elment!

  • L.A. Rómeó

    nem ment el a suzukija aszt ki találta!
    suzuki hirresen hamar szét esik!
    audi tdi nagyon birrja 10 szer anyit mint suzuki
    (aszt jappánok csinájják pfuj)
    és audi napfényteteje is gyorsabban leszbeszerelve mqb padlózat miat mind suzukijé!

  • Dino871

    Nem azt mondtam hogy ennyit bír!
    Ez a legtartósabb leghosszabb összefüggő motorteszt a gyárban…ennél jóval többet bír.
    Bár hozzáteszem ezeken a fékpadokon azért olyat kapnak a motorok amit egy sofőrtől soha mert nincs lehetőség olyan hosszan olyan nagy teljesítmény leadására közúti körülmények között.

  • men?manó

    Tede
    :DDD
    Motortartósságban hasonlítasz Audit a Suzukihoz?
    Nagy hozzáértő vagy?

  • Tede

    Dino !Megnyugtattál :) !
    men?manó -! hol olvastad hogy én összehasonlítottam egy Audit egy Suzukival. Azt hogy egy barátom Suzukija lement 300.000 km-et az tény , de nem írtam összehasonlítást egy Audival. CSak annyit hogy 300.000 et egy Suzuki is lemegy, és csodálkoztam hogy ” csak ennyit ” tesztelik a motorokat, mivel ezekszerint félreértettem Dino írását :)! De mostmár értem a dolgot! és még egyszer Suzuki nem egyenlő Audi!

  • men?manó

    Pontosan! Nagyon nem egyenlő.
    Szeretne az Audi olyan tartós motorokat gyártani.

  • Tede

    men?manó !
    a Suzuki amiről írtam 297.000km nél adta meg magát Saját tapasztalat szerint egy Audi motorja megbízhatóan elforog bőven 400.000 km et ! Már az 1984-ben gyártott 80 as 1,6 d is ! MIről is beszélsz te??

  • men?manó

    Tede
    Szerintem ne bonyolítsuk túl a témát.
    Szerintem a Suzuki csinál tartósabb motorokat, szerinted az Audi, maradjunk ennyiben.

  • Tede

    men?manó .

    nevetséges az állításod ! ok szerintem sem érdemes erről vitázni! hagyuk inkább…..

  • garazsgeza

    csak megsúgom ,hogy a Camaro 13,5 milla,
    és az V8,meg 432 ló
    szóval egy négyhengeres A3 nem ér 13 millát ,hiába a 300ló..

  • men?manó

    Nem a lóerők száma határozza meg az autók árát.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.