Ha sietni kell a kozmetikushoz

Bemutató: Peugeot 208 GTi

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2013.04.22. 06.50

Az író szerint a férfiak és a nők sosem tudnak kiegyezni egymással, mert mindkettő mást akar: a férfi a nőt, a nő a férfit. A csajok mellett a pasik mindig is egy 205 GTi-re vágytak.



Röviden – Peugeot 208 GTi

Mi ez?

                Sportos kiskocsi erős motorral és pofás külsővel-belsővel
Mit tud? Komfortos, de gyors
Mibe kerül? 5,8 millióról indul
Kinek jó? Magasabb egzisztenciájú hölgyeknek

– Jean!
– Igen, uram!
– Hozza a puskát, vadászni megyünk!
– Na, de uram, az úrnő alszik.
– Nem baj, majd lábujjhegyen járva lövünk.

Sajnos az úrnő mellett az egész magyar autópiac alfában szunyókál, de azért a Peugeot csendben, lábujjhegyen közlekedve nekikészül, és leteszi elénk új puskáját. 200 lóerővel és GTi-felirattal. Utóbbi bizonyos életkor felett csibészes mosolyt csal a ’90-es évek emlékeit felidéző férfiemberben. Hja, barátom, de jó kis kocsi volt a 205 GTi…

Jelen állás szerint a GTi 5,8 millió forintról indul, az extrák pontos árát még nem közölte az importőr

Elmagyarázni, hogy vonzó

A 208 GTi nyilvánvalóan egészen más autó. Más világ, más elvárások. Mélyebbre ásva kiderül, hogy a francia még azon riválisaitól is különbözik némileg, akikkel együtt kellene ébresztgetnie az alvó vásárlókat. Messziről alig látszik, de az európai kisautó-piac egyik sztárjának, azaz népautónak számító 208-asból rengeteg ízléses módosítással próbáltak szexi rétegautót rajzolni.

Hogy sikerült-e? Szubjektív a megítélése. Elöl az autóversenyeket leintő kockás zászlóra hajazó hűtőrács-mintázat a szélein hatalmas nappali menetfényekkel és irányjelzőkkel. Oldalt enyhén kiszélesített sárvédők ölelik körbe az egyedi felniket, közöttük cseppet módosított küszöb húzódik, a c-oszlopon pedig fémes felirat a legendás betűkombinációval. Hátul dupla kipufogóvég, és persze fölötte kicsit más a kötény.

Jó minőségű és ízléses a belső tér, de sajnos agyonszigetelt

Óvatos kézzel tették vonzóbbá a belsőt is. Elsőként az erős autót sugalló kormányra fókuszál a tekintetünk, kis átmérőjű és vaskos, hölgyek számára talán már-már túlságosan is macsósnak tűnik, inkább férfitenyérbe született. Fekete ez is kis piros díszítéssel, mint a kipróbált tesztautóban szinte minden. Piros csík húzódik a biztonsági övön, a fekete bőrt ilyen cérnával varrták össze a műszerfalon, és a nappa-textil üléseket is ez a szín dobja fel.

Ha az volt a cél, hogy túlzások nélkül, de a maximumot hozzák ki a kontinens nyugati felén olcsó tucatautónak számító kis pözsóból, akkor sikerült. Ha viszont onnan közelítem meg, hogy ki és miért vásárol meg egy 2,98 millió forinttól már megkapható 208-ast ebben a formában 6 millió feletti összegért, akkor nehéz a válasz. Hiszen a GTi 5,8 milliótól indul, habár végtelenül sok extra már nem fér bele, de például a kihagyhatatlanul ötletes kockás üvegtetővel már ebben az ársávban jár a kocsi.

Hárommilliós kocsi hatért? Egyedi rétegmodell ez, vagy tucatautó? A szexi kisautók királya, a Mini 500 méterről is Mini, a vágy erős aurával megáldott tárgya a zömében jobb módú hölgyek számára, akiknek nem kell elmagyarázni, hogy mi az. Szexi, és kész. Valójában ez is az, csak a 208 GTi esetében el kell magyarázni, hogy miért. Oda kell állni mellé, és meg kell mutogatni, bele kell ülni, és akkor kiderülhet, hogy az 5,8 milliótól elérhető Pözsó többet nyújt egy 5,8 millióért megvásárolható Mininél (ennyiből csak a 122 lóerős Cooper vehető meg, a 184 lóerős Cooper S már 6,25 millióról indul).

Remek tartású, de még hosszabb úton is kényelmesek az ülések

Szerpentinen és kozmetikushoz

A Cooper szó hallatán többen máris legyintenek a GTi-re, mi pedig – hogy még nehezebb legyen a Peugeot dolga – egyből megemlítjük a legközvetlenebb riválisokat: a Renault Clio RS-t és a Ford Fiesta ST-t. Igazán kemény kis harcosok.

A GTi persze sokkal inkább a ruha alatti módosításoktól lett valódi versenytársa ezeknek. Megnövelték a nyomtávját elöl 10, hátul 20 mm-el, speciális rugókat kapott, áthangolták a lengéscsillapítókat, megerősítették az első bölcsőket és merevebb lett a hátsó kereszttartó, míg a kormánymű feszesebb. Motorja pedig a BMW-vel anno közösen fejlesztett, és több más autóból jól ismert (pl. Mini, RCZ) turbós 1,6-os, amely a GTi orrában 200 lóerős teljesítményt ad le (275 Nm).

1160 kilójával dicséretesen alacsonyan sikerült tartani az összsúlyt, ami nyilván segíti a 6,8-as százas sprintet. A sportkocsis feelinget sulykolva a gyár megadta, hogy a 230 km/órás végsebességre képes Peugeot 0-1000 métert állórajttal 26,9 másodperc alatt teker végig.

Érzetre kissé lassabban indul meg a vártnál, de a 6750-ig forgó motort állandóan magas fordulatszámon tartva dinamikusan lehet vele kanyarogni, a fogásra kiváló kormány lehetne picit súlyosabb. Bár a kocsi sajtóanyaga hangsúlyozza, hogy a kipufogó hangjához is hozzányúltak, ebből nem sokat hallani. Ezzel a kifogással azonban vége is a kritikáknak: GTi egészen kiválóan vezethető, amit a nemzetközi bemutató során a Monte Carlo-rali ijesztően mély szakadékokkal szegélyezett útvonalán volt szerencsénk kiélvezni.

Alapvetően puhább a GTi, mint az éppen kifutó RS, vagy a nemrég bemutatott ST. De ez csak a Nizza környéki szerpentineken lehet hátrány, a mindennapi használat során sokkal inkább előny, hogy mondjuk Budapest 42 ezer kátyúval színesített útjain pattogóan kemény helyett még éppen kényelmesen feszes a futómű. Pontos, de szerencsére nem sportautós a kézi váltó, határozottan megfogják a kocsit az elöl 302 mm-es átmérőjű tárcsával szerelt fékek, mégsem bólint egyet a sofőr a műszerfalon, tartanak az ülések, de órák múlva is remek érzés bennük ülni, és az általunk meghajtott kocsi 15 literes fogyasztása is nyilván feleződik normális használat mellett.

Hopp, egy leégett rokon. A képre kattintva közeli képeket nézegethet a GTi mellett a 307 CC maradékáról is

Az oviból a piacra nem sok ennél kényelmesebben használható kis izomautó van ma a piacon, amiben a gyerekülések kivétele után elfér hátul két 180 centis felnőtt is, ha szükséges. Élmény vele szerpentinezni, de százszor gyakrabban jár majd vele plázákba a gazdája. Míg a 205 GTi egykor az élményt kereső férfiak autója volt, sokszor használtan, olcsón beszerezve a kis mérgest, a 208 GTi ellenben már a sok pénzt kereső nőké.

– Jean!
– Igen, uram!
– Elég a pénzünk a hó végéig?
– Csak ha meggyújtom, uram.


Mellette – Ellene
  • Lendületes
  • Igényes külső-belső
  • Egyes konkurenseihez képest tágas
  • Kiválóan használható a hétköznapokban
  • Szerény élmény a 205 GTi-hez képest
  • Sportkocsinak mondják, de nincs hangja
  • Kissé puha kormány

Szavazás

Tetszik? Nem tetszik? Értékelheted az autót tízes skálán!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Mindig mosolygok és egyben szánakozom is amikor hölgyek vezetnek hasonlóan erős autókat.
    Közelünkben is lakik egy idősebb nő, aki TS Celicaval jár. Szerintem az a motor nem pörgött 5000-nél többet, pedig ha tudná, hogy 6200 felett mit művel a gép, valószínűleg szívinfarktust kapna. :)

    Szeretem ezeket a méregzsákokat. A tesztfogyasztás viszont borzasztó, még akkor is, ha figyelembe vesszük a körülményeket.

  • Barca

    menőmanó

    A tesztfogyasztás teljesen rendben van! Ha járnál Budán tudnád simán fél-egy litert dob a sok emelkedő a fogyasztáson, és hát Nizza sem éppen a sík útjairól ismert… Emellett ezek bejáratós kocsik, amiknek kitaposták a szemüket, ráadásul pont 1.6-os BMW motor a legjobb fogyasztású turbós benzinesek közé tartozik, még kihasználva is 10 liter környékén tud maradni, amire nem sok kocsi képes!

  • oszkopeter

    Szerintem ez nem női autó.
    Az meg nem értem miért baj, hogy nem rázza le az ember veséjét, nem süketül meg benne 100 Km után és nem esik le az útról vele az első kanyarban (ld. 205 GTi). Ne hasonlítsuk már egy 30 évvel ezelőtti, mai hétköznapi autós számára életveszélyes autóhoz. Kicsit úgy érzem mindenki a vadállatot keresi benne, de olyan autót a mai biztonsági és környezetvédelmi normák miatt már nem lehetne gyártani, vagy ha lehetne, akkor is csak egy nagyon szűk réteg venné meg.

  • menőmanó

    Barca

    Rosszal kezdtél. :D
    Budán lakom az emelkedők között. NAGYON gyorsan autózom és éppen 9 liter felett fogyaszt a szívó majd 200 lovas benzinesem. A BMW elsunnyoghat…

  • Dino871

    Menőmanó!

    Érdekes mert a te autód tesztfogyasztása 11 liter szokott lenni.
    Amúgy meg ez amennyivel többet eszik a tiednél annyival jobban gyorsul és nyomatékosabb.

  • Barca

    menőmanó

    Igen és ha nem budán laknál lehet csak 8,5 lenne :) nem tudom melyik részét nem értetted mondandómnak? Remélem azzal tisztába vagy továbbra sem egyenértékű a te autód – amit nem tudunk mi mellesleg- egy bejáratós hegyi szerpentineken gyötört tesztautóval, erre írtam példaként aki budán naphosszat fel alá járkál az akár egy pesitvel szemben 1-1,5 literes fogyasztás többletre is számíthat.

  • menőmanó

    Dino871
    Örülök, hogy ennyire ismered az autómat. :)

  • menőmanó

    Barca
    Hiába csűröd csavarod a 15 liter brutális egy ekkora autótól és motortól.
    Vezettem a Fabia 1,4 TSI-t 180 lóval, az is hasonlót (13,5 l) nyújtott a 30 perces próba alatt szerpentin nélkül, de oda-oda pörkölve neki, ezért nem hiszem a gyári adatokat és a jó fogyasztást az én stílusommal megspékelve.
    Tévedhetek is, ez benne van, de nem valószínű.

  • Dino871

    menőmanó!

    A Te autódat is letesztelték párszor már…

    “ezért nem hiszem a gyári adatokat és a jó fogyasztást az én stílusommal megspékelve.”

    Ez jó!!
    De a saját kocsid azért 2literrel a gyári adat alatt van a te nagyon gyors stílusodban városban dombnak föl meg le ?? :D:D

  • Barca

    menőmanó

    1.4 Tsi 180 lóval jóval szerényebb, mint az 1,6-os BMW turbó, ez meg ráadásul 200 lóerős itt. Még mindig nem tudjuk milyen kocsid van :)…

  • Kempelen10.

    Be kár, hogy nincs rá lóvé, hogy nem érdekelne engem ebben a bőrfotelben, hogy ki, mit okoskodik itt. Így marad a nézegetés.

  • Dino871

    menőmanó Corolla TS-el tolja le a budaiakat az útról…:)

  • oszkopeter

    Meredek lezárt szerpentinen felfele, folyamatosan a leszabályozásig pörgetve, bármelyik benzines autóval megetetnek 15 litert! Nyilván kitaposták a belét, kanyartól kanyarig gyorsulva. Egyébként ilyen autónál, ilyen stílusban vezetve, őszintén ki a f*szomat érdekel a fogyasztás???

  • kovacspista

    Dino871
    Aki képes azt állítani, hogy a tizedekkel jobban gyorsuló Leon FR-nél jobban gyorsul a TS, mert látta a youtube-on, attól mit vársz? :D Persze, hogy még 2 literrel kevesebbet is eszik, mint a gyári adat. Nagy összegben fogadnék, hogy a TS előtt olyan sárkánymatricás, kék neonos, aluszárnyas 1.0 Swiftje volt, ami 1,5 litert evett és M-es BMW-ket gyorsult le hegynek felfelé.
    Ui: manócskám, ne fáraszd magad a válasszal, tudom dilettáns vagyok…

  • Barca

    Corolla TS 9 literrel városban :D. Abból az 1.6-os is többet eszik városban! Egyébként 1.8-as király kis gép, de bőven elmarad az igazi sportgépektől, még akkoriban is. Azért én ültem Focus ST-ben röhögve legyorsulja bárhol. Azért jópofa kis kocsi, de ne túlozzunk, egy ilyen Peugeot GTI gyorsabb és jobban is fogyaszt, de ettől még mindenkinek a saját autója a király, csak fogadja el másnak nem :)

  • menőmanó

    kovacspista
    Nem hazudtolod meg magad. Intelligenciád és színvonalad mit sem változott. Követhetnéd Holiday haverodat. Jobban járnánk. :)

  • Gianniz

    Egész jó gép, de egy kicsit csicsás. Bár a bazári zongoralakkos új Clio-nál jóval vállalhatóbb.

  • zoldfulu2000

    A kiégett CCről mit lehet tudni?

    Látjeuk-e még mifelénk, mint megkímélt szalonautó? :)

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.