Röviden – Dacia Lodgy 1,6 Exception

Mi ez?

 Elképesztő méretű belső terű autó, akár hétszemélyes kivitelben is 

Mit ad?Óriási csomagtartót, nagy tereket, szerény luxussal
Mibe kerül?A legolcsóbb Lodgy 2 690 000 míg a legdrágább 4 340 000 forint
Kinek jó? Racionális gondolkodású családoknak, akik nem túl racionális okokból sok gyermeket nevelnek

Kissé bumfordi, kissé ormótlan, de egyáltalán nem csúnya a Dacia sokszemélyesként is kapható csapatszállító járműve. Elölről egyértelműen vállalható, oldalról már rezeg a léc, ami leginkább az aránytalanul kicsi kerekeknek és a minden rafinált formai megoldást nélkülöző sima fémlemezeknek köszönhető, illetve még a hátsó lámpatest lóg ki kicsit a képből. Kicsit árnyalja a bálnaképet az ajtók alján található műanyagbetét, illetve az első- és a hátsó lökhárító feketére festett alja is.

Akkora, hogy a normál méretű kerekek is bútorgörgőnek néznek ki alatta

Akkora, hogy a normál méretű kerekek is bútorgörgőnek néznek ki alatta

Belül sincs semmi mágia, se süppedős, kellemes tapintású plasztik, se egyéb csoda. Ennek ellenére a kivitelezés tisztességes, a legtöbb valóban szükséges dolog benne van – sőt, az ablakemelők kapcsolói itt már a vezető ajtaján dekkolnak, nem középen, van elektromos tükörállítás, és még nagyméretű navigációs berendezéssel is felvértezett központi kijelző is, amely megeszi az USB-s adatutaztatón magunkkal hurcolt zenéinket.

Van légkondi, ilyen-olyan rekeszek, zsebek, pohártartók, szóval nem szenvedünk semmiben hiányt. Illetve dehogynem, és ez a tempomat. Spúr módon a törésteszten általában plusz pontot érő sebességkorlátozó berendezés bekerült a Lodgyba, de a sebességtartó már nem. Pedig igazán beleférhetett volna az is. Vagy egy rendes duda is, az indexkar végén található megszokhatatlan nyomógomb helyett.

Nem lett túl vonzó a hátsó lámpatest

Nem lett túl vonzó a hátsó lámpatest

Miénk itt a tér

Adatlap

Dacia Lodgy 1,6

A bálna gyomrában: Dacia Lodgy 1
Motor1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény85 LE
Nyomaték134 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)14,5 sec
Végsebesség160 km/h
Fogyasztás (vegyes)7,1 l / 100 km

A Lodgy legnagyobb erőssége az ára mellett a térkínálatban rejlik. Csomagtartója öt üléssel felfoghatatlan méretű, 827 literes, ha pedig a második sor üléseit is eltakarítjuk, 2,5 köbméternél is nagyobb hellyel gazdálkodhatunk. Ötüléses módban érdemes eltökölni egy keveset a csomagtartóba kifeszíthető csomagrögzítő háló kifeszítésével.

A megfelelő módon rögzítés nem adja magát elsőre, de ha sikerrel vesszük az akadályt, akkor a második sorban utazók hálával gondolnak ránk, amiért nem hullik a nyakukba minden cucc, egy-egy fékezésnél. A középső utas, tetőről alácsüngő biztonsági öve is elérhető így, mert a tervezők ügyes lőrést hagytak a hálón, amin egy gibbonkezű simán eléri az övet, vagy akár a raktérben felejtett sörös dobozt.

A fejtér elöl-hátul katedrálisnyi, szinte érthetetlen magasságban húzódik a tetőkárpit. Ha lakás lenne, télen utálnám kifűteni, de autóként is feleslegesnek tűnik ez a tér. Igaz, ha nem így lenne, amellett, hogy a három üléssoros kivitelbe jóval nehezebben lehetne csak beszállni, még hülyén is nézne ki az autó laposan.

Élhető belső. Térdig sárosan is simán bele lehet ülni, hála a műanyag szőnyegnek, amiben megáll a gané.

Élhető belső. Térdig sárosan is simán bele lehet ülni, hála a műanyag szőnyegnek, amiben megáll a gané.

Biztonság

A frontális ütközés során a szélvédő kerete elvállt az A-oszloptól, csúnyán deformálódott és a tető is meghajlott. A hátsó utasoknál a padlólemez is elvált, valamint a váltóalagút is komolyan sérült. A bábuk térde, combcsontja nem úszta meg sértetlenül az ütközést. Oldalütközésnél a fej, a medence védelme jó, a bordáké megfelelő volt. A keményebb próbának számító, oszlopnak csapott Lodgyban már a mellkas és a bordák védelme szerényebbnek bizonyult, az ülés és a fejtámla gyengére vizsgázott, nem nyújtanak sok védelmet a ráfutásos balesetek során. Az EuroNCAP így három csillagot adott a Lodgynak. A részletes törésteszt itt olvasható.

... és hátul is

Igazán vidáman lehet benne utazni, még öt emberrel is. Nézzék, milyen messze van a plafon!

Étvágy

Az 1,6-os benzinmotor nem éppen friss darab, és nem is túl takarékos. Főleg autópályán szeret többet enni, mint amennyi indokolt volna, de ha nem sietünk és nem hajtunk 130-cal, akkor egész tűrhető értékre, hét liter körülire is le lehet tornázni a fogyasztást. Ha mégis a rohanást választjuk, könnyen belefuthatunk a tízliteres átlagba is. Hiába, az autó hatalmas – oldalszélre igen érzékeny – a sebességért meg kell valakinek fizetnie.

Lodgy reklámfilmecske:

Bár a 82 lóerős teljesítmény nem a világ, pláne ekkora test és csomagtartó mellé, azért némi kompromisszumkészséggel el elehet vegetálni vele. Az ötfokozatú váltó nyúlós, igazán lehetetlen szeretni, de működik, teszi a dolgát. Futóműve a lehetőségekhez képest feszes, a kormányzása pedig elég közvetlennek érezhető. Ha pedig odafigyelünk az elejére aggatott műanyagra, akkor még a földutakkal is leboldogul az autó.

Közel nincs kihasználva a rettenetes méretű csomagtartó

Közel nincs kihasználva a rettenetes méretű csomagtartó minden literje

A Dacia Lodgy ár érték arányban verhetetlen, ekkor belső teret ennyiért máshol biztosan nem kapunk. Emellett a belső is igazán családbarát, ebben a gyerek gyerek maradhat, megfoghatja, összekenheti, a túratárs ehet-ihat, morzsázhat kedvére, nem tapossa tele májkrémmel a vastag szőnyeget, és a csomagtartóba is bátran behajítható akármi. Szóval rettegés nélkül használható arra, amira való: közlekedni. Sokan és sok cuccal.

Mellette – Ellene
  • Olcsó
  • Tágas
  • Vállalható kívül-belül
  • Elképesztő méretű csomagtartó
  • Nyúlós váltó
  • Nincs tempomat
  • Duda nem a megszokott helyen van


Tetszik? Nem tetszik? Értékeld tízes skálán az autót!

667 szavazat - átlag: 6.9 (10-ből)

Tetszik? Nem tetszik? Értékeld tízes skálán az autót!