Annyira értelmetlen, hogy kéne!

Teszt - Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T CVT

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.04.16. 07.00

Hova tartozik a Nismo? Kategóriát nehéz találni, mert a négy személynek kényelmes pufók ufó, 251 literes csomagtérrel, sportkompaktokat megközelítő vezetési élménnyel egy újabb kérdőjel.

Röviden – Nissan Juke Nismo

Mi ez?

Az extrém Juke sportos elemekkel tupírozott verziója

Mit tud? Ugyanazt, mint az eddigi csúcs Juke, csak egyedi külsővel, feszesebbre hangolva
Mibe kerül? A kapcsolható 4×4 hajtással szerelt verzió ára 8,4 millió
Kinek jó? A tehetős életigenlő bohémnak, aki nem sajnál 8 milliót egy négykerekű játékszerért

A bemutató után ki hitte volna, hogy siker lesz a Nissan Juke? Furcsa kompakt SUV japánból, a rovardizájn jegyében, örömhabzsoló, sikeres városi fiatalokra belőve. Rétegmodell, sütöttem rá a bélyeget, erre a kis buborékszemű rám cáfolt. 

A Qashqai-al közösen húzzák a Nissan szekerét, növekvő értékesítést felmutatva a biztosan sorvadó európai piacon. A siker pedig szárazra facsarva édes, és ezt nagyon jól tudják a japánok. 

Ezért húztak még egy kört az ötletprésen, és életre keltették a Juke Nismót. Egy olyan verziót, ami picit erősebb, picit gyorsabb, és természetesen picit drágább, mint az eddigi csúcs, de ami a legfontosabb, hogy maximumra tekeri a polgárpukkasztás faktorát. 

Apró változásokkal frissült a polgárpukkasztás bajnoka

A Juke Nismo lázadó kamasz lett, egy semmirekellő bajkeverő. Nem érdekli a racionális, szabályok közé szorított világ. Az érettségi még messze, tombolnak a hormonok, ő még ráér hasznossá tenni magát, csak a meghökkentően menő külső a fontos, és a szórakozás.  

Szerencsére nem olyan értelemben értelmetlen, mint például az BMW X6M, ami az elérhető erőforrások pazarlásának giccsbe csomagolt mintaképe. A különbség körülbelül olyan, mint ha egy 17 éves buggyant srác tombol az utcán lila frakkban, szivárványszínű taréjjal a fején, vagy teszi ugyanezt egy ötvenes cégigazgató. Előbbi bohém fiatal, utóbbi elborult agyú ámokfutó.

A Juke szokatlan arányai, a puffadt kerékjárati ívek, a meredeken csapódó tetővonal, a merész kialakítású fényszórók már szinte megszokottá váltak, de a Nismo minderre rátett egy lapáttal.  Az új modell közelebb ül a földhöz, szélesebb küszöböket kapott, és immár 18 colos könnyűfém felniken gördül.

Vörös fordulatszámmérő fokozza a hangulatot

Szemből az átrajzolt lökhárító tűnik fel, a kör alakú nyílásokat karakteres levegőbeömlő váltotta, amit a két LED nappali menetfény fog közre. Hátul a diffúzor-imitáció, és egy 10 centiméter átmérőjű kályhacső ad pofont a visszafogottságnak.  Az utca embere pedig csak bámul, mintha egy tokiói divat-punk riogatná Óbudát.

Szín szerint sem nehéz felismerni az autót, a Nismo kizárólag ezüstszürke, fekete vagy gyöngyház fehér fényezéssel készül. Utóbbi illik igazán az autóhoz, legalábbis a tesztelt darabon jól mutatott a vörös visszapillantó-ház és a fehér karosszéria kontrasztja.


A Nismo különlegessége nem korlátozódik a külső cicomára, Jutott belülre, és szerencsére ezek a kiegészítők a látvány mellett a vezetőt és utasait szolgálják. Ilyen az Alcantara bőrbe húzott kormány, amire ha egyszer rámarkolunk, már minden autóba magunkkal vinnénk. Ünnepélyesen kikiáltom az általam eddig markolt legjobb volánnak, igaz hátránya, hogy csülökpörkölttől ragacsos kézzel könnyen makacs foltokat hagyhatunk rajta. 

Ezt a volánt vinném magammal

Az ülések velúrja passzol a kormányhoz, és kialakításuk a sportosság új szintjét hozza el ebbe a kategóriába, oldaltartásuk kiváló, a hátlap vállban sem fogy el, végig kellően támaszt. Ez a két fő Nismo motívum, amit körítésképp vörös cérnával varrt bőr, és szintén vörös fordulatszámmérő egészít ki. 

Minden más marad a Jukeban megszokott. Olcsó hatású, rémesen kemény műanyag elemek a műszerfalon, látványos, és teljesen hasztalan információk (gyorsulási erő, turbónyomás megjelenítése számok nélküli grafikával) a középkonzol alsó LCD kijelzőjén, amit ráadásul teljesen reménytelen leolvasni menet közben.

A Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T CVT és konkurensei
Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T (200 LE)
8 390 000 Ft
MINI Countryman Cooper S (184 LE)
8 041 000  Ft
Ford Kuga 1.6 EcoBoost (182 LE)
8 730 000 Ft

Sebaj, elég kitapogatni az Eco-Normal-Sport hármas utolsó gombját itt az egérmozi mellett, és elfelejtjük az unaloműző kütyüket. Mert ilyenkor kel igazán életre a 200 lóerőre izmosított 1,6 literes DIG-T turbó benzinmotor. Sajnos hangja szőnyeget nyelt porszívóra emlékeztet, nincs ropogó kipufogó, csak monoton gépzaj. Cserébe a hihetetlenül fürge gázreakció kárpótol, elég egy apró pöccintés a gázpedálon, és máris lendül a fordulatszámmérő a vörös számlap előtt.

Áldiffúzor és 10 centis kályhacső, kár hogy alig rotyog

Áldiffúzor és 10 centis kályhacső, kár hogy alig rotyog

Ereje pont elég az örömautózáshoz, 8,2 másodpercig tart a százas sprint, és a 250 Nm nyomaték sem elhanyagolható érték. A kapcsolható összkerékhajtás intelligens darab, az elektronikus TVS rendszer jól sakkozik a nyomatékkal. Nem csak a két tengely között, de a jobb és baloldali kerekek között is szabályozza a nyomatékelosztást, mindig a legjobban tapadó kerék irányába terelve azt. Minden adott egy önfeledt, abroncs és benzinzabáló csapatáshoz, csak az a fránya CVT váltó ne lenne! 

Elveszi a lovak vágtázó kedvét, pont azt a hülyegyerek faktort oltja, ki, ami a Juke Nismo szellemiségét adja. A szomszédbosszantó gumicsikorgatás így nehéz feladat, és a Sport, valamint manuális módban elérhető virtuális fokozatok sem vettek meg. Nem kell Neónak lenni ahhoz, hogy felfedezzük, valami bűzlik ezzel a szimulált valósággal, csak tudnám, miért a fronthajtásos kivitel kiváltsága a hatfokozatú kézi váltó.

Adatlap

Nissan Juke Nismo 1.6 DIG-T CVT

Annyira értelmetlen, hogy kéne! 1
Motor 1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 200 LE
Nyomaték 250 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,2 sec
Végsebesség 200 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,4 l / 100 km

A képzelt váltásokkal megbarátkozva viszont egyedi, lelkesítő élmény a Juke Nismo. A futómű tíz százalékkal feszesebb, így enyhébb a karosszériadőlés, és az orrtolási hajlam is csökken. Ennek hátulütőjét rossz útfelületen érezzük, a Juke fogvacogtatóan pattog az úthibákon.

Jó minőségű útra érve eltűnik a probléma, és marad a könnyű, de precíz kormánnyal kijelölt ívre ragasztott négy kerék. Tapad a Juke, talán túlzásba is viszi, minden jel arra mutat, hogy a négy tizeddel jobban gyorsuló, könnyebb, manuális váltóval elérhető fronthajtásos kivitel hordozza magában a maximális mókafaktort.

Hova tartozik a Nismo? Kategóriát nehéz találni, mert a négy személynek kényelmes pufók ufó, 251 literes csomagtérrel, 9-10 literes átlagfogyasztással, sportkompaktokat megközelítő vezetési élménnyel egy újabb kérdőjel. Legalábbis nálunk az, erősebb gazdaságban nem kérdés, a Nismo egy középosztálybeli család második autója, ahol az anyunak szánt városi mindenest apu is szeretné hajtani, de talán a frissen jogsit szerzett srácuk könyörögte ki az egészet. 

Mivel a Nismo a csúcsmodell, így felesleges fürkészni az extralistát, ami rendelhető a típushoz, azt megkapja. Az elsőkerekes 7 490 000, a 4×4 pedig 8 390 000 forintért elérhető, ami még csábítóbbá teszi a kézi váltós modellt. 

Legközelebbi ellenfele a MINI Countryman Cooper S. Szinte hajszálnyira megegyező teljesítményt kínál, hasonlóan szabadidő terepjárónak álcázott köntösben. Stílusa a másik végletet képviseli, a high-tech hangulat helyett nosztalgiára, és gazdagon használt krómdíszekre alapoz, összkerékhajtással, hagyományos automata váltóval 8 061 400 forintról indulva.

Mellette – Ellene
  • Egyedi megjelenés
  • Kitűnő sportkormány és ülések
  • Kapcsolható összkerékhajtás
  • Élénk motor, gyors gázreakció
  • Hangulatgyilkos CVT váltó
  • Szűk csomagtér
  • Olcsó műanyagok a beltérben
  • Hazai utakra kemény hangolású futómű

Szavazás

Tetszik az új Juke ebben a sportos hacukában? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Személyes kedvenc, egy kisautó prektukuma egy SUV dögösségével, nem szép de eredeti. Simán rajta lenne a kivínásglistámon :)

    9 milla nagyon sok pénz azért már korrektül felszerelt rendes SUVot is lehet kapni igaz sokkal lomhább menetdianmikával.

  • Levrone

    InstantGet :-)

  • menőmanó

    Mindig szánalmasnak tartottam automata váltót tenni a sportos autókba választási lehetőség nélkül, de ez a CVT viszi a prímet.
    Egyébként nem lenne rossz, annak ellenére, hogy nem egy szépség.
    A Juke-R-t jobban elfogadnám és még az automata sem zavarna. :)

  • macuda6

    Még jó, hogy sikeres a sok unalmas, ötlettelen trágya konkurencia mellett.

  • oszkopeter

    Hétköznapi használatra teljesen értelmetlen a Juke, a csomagtér minimális és hátul 2 ember sem fér el kényelmesen, viszont tény hogy akár a normál kivitel is nagyon élvezetesen vezethető. A gond az, hogy ennyi pénzért azért már lehet kapni nagyon jól motorizált, sokkal kényelmesebb középkategóriás családi autót. Szerintem a Juke hazai (másod)virágzása 5-6 év múlva, a nyugaton már levetett játszós autók beáramlásával fog igazán megkezdődni. Használtan már az ára is a helyére fog kerülni…

  • zoldfulu2000

    egyébbként elnézve a Nissan és Infiniti termést azt kell mondjam, Shiro Nakamura helye ott van a hall of fame-ben a legnagyobbak között, Da Silva, Bangle és Sacco mellett.

  • krokodilo

    azonkivül hogy brutálisan rusnya,nincs vele bajom…igazi hülyegyerek autó.

  • mtbe

    hétköznapi használatra tényleg értelmetlen, éppen ezért látni fogunk párat kis országunkban :)

  • Mahler

    Valamiért megbirizgálta a fantáziámat, oszkopeternek igaza van, a cikk írója szépen tálcára tette!- a többit eldönti az idő!

  • Guevara

    Állítólag szépen fogy itthon is a Juke. Hát, ahhoz képest több hét is eltelik úgy hogy nem látok egy példányt sem, nem hogy magyart, külföldi rendszámosat sem.

  • menőmanó

    Guevara
    Nem tudom, hogy te hol laksz, de itt Budapesten csak tegnap láttam vagy ötöt 20 km alatt.

  • Guevara

    Hát én nem ott lakok.

  • bubibeka1.6

    Megint majdnem leírtam, hogy kit érdekel mi van pesten :)
    1.6 millió vs. 8.4 millió ember…:) talán a 8.4 a fontosabb…:)

  • bubibeka1.6

    Az autóhoz:

    Kövezzetek meg, amikor ezt az autót pár éve tanulmány autóként láttam, biztos voltam benne, hogy nem lesz belőle semmi, annyira egyedi és fura megjelenése van.

    Most , hogy gyakorlatilag 1 az 1 ben megvalósult a tanulmány, és az eladási számok szerint is volt értelme bevezetni, nos szerintem ilyen autókat kéne gyártaniuk a japán gyártóknak, ez szerintem japános és egyedi.

    Annak ellenére, hogy megosztó, sokak szerint gyönyörű, valaki szerint vagány ( pl.: szerintem ), valaki békaszemű undormány emelt Micra-nak hívja, de az összes véleményben közös az, hogy érzelmeket vált ki az emberekből.

    Valaki utálja valaki imádja, tehát megosztó, de mivel jól fogy így ez annyira nem fontos ! :)

    Nekem pont ez a csúcs-modell hiányzott minden tetszik benne, a külső,a belső design, az fejlett összkerékhajtás, számomra az 1.6 os motor önmagában kicsi, és féleg tőle, főleg 200 pacival, de ez van, ez ma a trend, kár, hogy nem 2 literes, maradhatna 200 le körül, csak még nagyobb nyomatékkal, szebb teljesítményleadással, és tartósabban ( szerintem).

    CVT váltó-t nem értem mit keres itt, ide egy legújabb generációs gyors Mazda féle 6 os, vagy ZF féle 8 fokozatú váltó kéne ha már automata természetesen váltófülekkel, vagy egy régi de bevállt 6 os kézi.

    Remélem lesz majd összkerekes változat kézi váltóval, mert az elsőkerekes erős autó sperr difi nélkül minden csak nem élmény autó, vagy , hogy “menőmanó”-t idézzem, nem sportos autó.

  • bubibeka1.6

    Még valami: csak számomra fura a nissan.hu konfigurátora amikor a Juke-ot raknám össze ?
    Nem derül ki, hogy milyen külső és belső kiegészítők részei már a Nismo változatnak, és mik nem. A végén se 360 fokban forgatható képet, sem kinagyítható részleteket nem ad ki…

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.