Olcsó autó a gyarmatokra

Citroën C-Elysée 1.6 VTi Exclusive

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.04.15. 16.00

A Citroën budget-limuzinja igényel némi lemondást a vevőtől az élet napfényes oldaláról, de mindig ott van vigasztalásképp, hogy “na de ennyi pénzért?”.

Röviden – Citroën C-Elysée 1.6 VTI Exclusive

Mi ez?

 Tágas, olcsó szedán, ami a Logannál nívósabb, az Octaviánál gagyibb 

Mit ad? Óriási csomagtartót, nagy hátsó lábteret és eleget a hétköznapokra
Mibe kerül? A tesztautó klímával, Bluetooth-hifivel, 1,6-os benzinmotorral 3,94 millió
Kinek jó? Racionális gondolkodású apukáknak 2 gyerekig, vagy autókölcsönző cégeknek, flottaüzemeltetőknek

A kollégák a szerkesztőségben egytől egyig hülyének néztek, amiért nem lelkesedtem ezért a kocsiért. De hát tök nagy! Meg egész elfogadható minőségű! Ráadásul milyen olcsó! – mondták. Értem én, és igazuk is van, de azt a csomagtérfedél-döndülést nem bírtam kiverni a fejemből. Meg a pofátlanságot, hogy egy gyártó képes Exclusive plakettet ragasztani egy új autóra 2013-ban, amiben nem állítható az öv magassága, sem a kormány tengelyirányban, és nincs a hátsó üléstámlában se könyöklő, se fejtámasz.

Brazilos far a nagyobb csomagtérért

Brazilos far a nagyobb csomagtérért


Olcsó, tágas szedánok Keletre

Az utóbbi években szép lassan kialakult egy B-liga az európai személyautók piacán. A folyamat kezdetének időpontja egészen egyértelműen definiálható: 1999, amikor is Párizsban a Renault bejelentette az X90 kódnéven induló új projektet, az olcsó, de elfogadható minőségű új modellfejlesztését. Ez a modell 2004-ben Dacia Loganként mutatkozott be.

A Logan sikeres lett, ahogy az új és újabb Dacia-modellek is. A piac – a nyugat-európai piac is – felismerte, hogy példátlanul olcsó  lehetőséget kapott az ából-bébe közlekedésre. A Dacia sikerét látva persze elindult a lavina, és van már nekünk mindenféle olcsó, tágas autónk, kompromisszummentes biztonsággal, fejlett technológiájú, takarékos motorokkal, de elnagyolt, olcsó részletmegoldásokkal. Škoda Rapid, Seat Toledo, Renault Fluence, Fiat Linea; akár a Classic néven tovább árult kifutott Opel Astra is ide sorolható, és az összes Dacia, köztük az új Logan.

506 literes csomagtér, 2,65 méteres tengelytáv - de C3-as, 175 centis szélesség (az Astra hat centivel szélesebb)

A Citroën C-Elysée (és konszern-ikre, a Peugeot 301) is a másodosztályú európai autók élmezőnyét képviseli. 1,6 literes, 115 lóerős benzinmotorja mellé még automata váltót is kínál a gyártó, mindössze 200 ezer forintos felárért. Nem rossz autó, rá is jár a két év kilométer-korlátozás nélküli garancia, mint a többi (igazi) Citroënre, meg lehet venni, még szeretni is lehet. De le kell nyelni vele a békát, hogy szép, új autónk maga a kétsebességes Európa négykerekű illusztrációja, amolyan odavetett autó-pótlék a csóró gyarmati tartományoknak.

Adatlap

Citroën C-Elysée 1.6 VTi Exclusive

Olcsó autó a gyarmatokra 1
Motor 1587 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 115 LE
Nyomaték 150 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,3 sec
Végsebesség 190 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,5 l / 100 km

A C-Elysée formája egyszerű, néhol egy-egy kis motiválatlan formai játékkal, hogy ne legyen túl unalmas. A felső-oldalsó fény-árnyék vonal törése a visszapillantók előtt, a kis szemöldökök a hátsó lámpák mellett a fémlemezbe nyomva, a ködlámpafészkek kidolgozott formája néha, pillanatokra még a kissé nyomi arányokat, a túl rövid orrot, a túl nagy feneket is képes elfedni.

A háromdobozos forma középső doboza hosszú, de a kocsi méretéhez képest keskeny utasteret rejt. A hátsó egy irdatlan, 506 literes csomagtartót, az első pedig valamelyik egyszerűbb PSA-motort, nevezetesen az új, 1,2 literes háromhengerest, az 1,6-os dízelt, vagy épp ezt az 1,6-os, 115 lóerős benzinest.

Esztétikailag meggyőző a beltér, az anyagok minősége persze másodosztályú

Zengzetesen Exclusive-nak hirdetett, csúcsfelszereltségű autónkban ez utóbbi dolgozott, nagy megelégedésemre. A 11 mázsa alatti tömegű autót szinte repítette, miközben vegyes üzemben a kútnál sem kért többet 6,7-6,8 liter benzinnél többet száz kilométerre. Egy rossz szót szólhatok rá csupán: ordas nagy hazugság a jelölése a katalógusban. Ez az 1.6 VTi ugyanis egy 1587 köbcentis, régi, TU gyári kódú PSA-blokk, ami – ugyan még nyolc szeleppel – már 1999-ben ott brummogott a 406-osban. Nem pedig a BMW-eredetű, MINI-kből is ismert 1598 köbcentis, remek újabb motor, amit szintén 1.6 VTi-ként jeleznek a C4, vagy a Peugeot 308 katalógusokban. Rodolfo elismerően bólintana erre a marketingtrükkre.

A tesztelt Citroën C-Elysée és konkurensei listaáron, zárójelben az akciós árak
SEAT Toledo 1.2 TSI Style (105LE)
5 061 000 Ft (4 242 000 Ft)
Citroën C-Elysée 1.6 VTI Exclusive (115 LE) 3 940 000 Ft (3 670 000 Ft)
Škoda Rapid 1.2 TSI Ambition + Clever csomag (105 LE) 4 442 419 Ft (3 942 419 Ft)
Chevrolet Cruze 1.6 LT+ (124 LE) 4 129 000 Ft
Renault Fluence 1.6 Dynamique (110 LE) 4 390 000 Ft (3 590 000 Ft)

A kabinban az olcsó, nagy autókban szokásos kemény műanyagokkal, látványos, de valójában puritán kezelőszervekkel találkozhatunk. Hiába van digitális kijelző, elektronikus gombok a klímakonzolon, ha maga a kezelés teljesen manuális, és még felárért sincs automata. Ahogy automata ablaktörlő és automata világításkapcsoló sincs a modellhez, még felárért sem.

Hiába lapított alul a kormány, ha gomb nincs rajta, és még az Exclusive-ban is 60 ezer forintos, feláras extra lenne a sebességtartó automata. És hiába fotogén a beltér, ha minden műanyag kemény, és az egész kocsit belengi az új olcsó plasztikok odőrje.

Ellenben nagy tempónál is csendes a C-Elysée, kifejezetten dinamikus, már-már agilis a viselkedése, városban, országúton, sztrádán egyaránt kényelemben, biztonságban érezzük magunkat benne. A rádió is elfogadhatóan szól, a szellőzés, fűtés a primitív kezelőszervek mögött azért hatékonyan teszi a dolgát.

Csupán a nagy tempónál zavaróan rövid váltóra, a hatodik fokozat hiányára lehet panasz – de 130-nál még így is 4000 alatt marad a fordulatszám. A régi Audi A3 1,6-os ős-motorja ami ennél többet forgott, pedig az presztízsmárka volna.

Kekeckedő autós újságírók még beleköthetnek abba, hogy spórolási célzattal középre kerültek az ablakemelő gombok (így kevesebb kapcsoló és drót kell), vagy hogy a fehér kárpithoz már nem sikerült világos színű övet beszerezni a nemzetközi alkatrész-piacon. De leginkább a csomagtér-fedél példátlanul silány kidolgozása miatt lehet kötözködni:

A válasz persze egyszerű: no de ennyi pénzért? A végső verdikt tehát az autóról: nem rossz ez, négymillió alatt, sőt, akciósan 3,7 millió alatt ajándék, és igazából mindent tud, amire a hétköznapokban szüksége lehet egy átlagos autósnak. Hogy döndül a fedél? Egy 1,6-os, 105 lovas, ötfökozatú váltós Focus szedánban ötmillióért nem döndül, meg lehet venni azt is.


Mellette – Ellene
  • Tágas csomagtér
  • Nagy hátsó lábtér
  • Jó összeszerelési minőség
  • Kiváló motor
  • Japánosan csekély fogyasztás
  • Szomorúság, amikor az ember átül belőle egy első ligás kompaktba
  • Hiányosságok a passzív biztonsági eszközök terén
  • Rövid váltó

Szavazás

Nagy belterű, csóró piacokra tervezett limuzin. Tetszik?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • PAlex

    Pont lesz@rnám a csomagtartó zendülését.
    Nem véletlenül kerül ennyibe az autó.
    Mondjuk a hátsó fejtámla tényleg nagy fekete pont.

  • mtbe

    hát a hátulja nem annyira szép, a testvéré szebb de azért elég jó
    ÚRISTEN ÖTMILLIÓ A TOLEDO?! :O

  • Mahler

    Nagyon vigyáznék a nevető szerkesztő társak helyébe, mert manapság sohasem lehet tudni, hogy a TÖMEG mire mondja:ennyi pénzért ez kell!! Manapság nem vizslatnak ezrek és ezrek csúcsszuper kordék után, legfeljebb százak. A nagytömegű vásárlás néha ki tudja miért és melyik típus felé indul meg. Még évekig ” langyi vízben” úszkál a világgazdaság-tehát bármelyik autó nyerő lehet százezreknél- ez is, tessék megkapaszkodni, igaza van a cikk írójának.

  • Mahler

    Bocsánat a Toledót picit drágának tartom én is.

  • Liverpool87

    Hát mondjuk ez a hátsó csomagtartó fedél elég gyér gagyi szar !

  • hegedusjozsef2

    4 millióért a csóróknak? Cikkírókám Te hol élsz? Vagy Nálatok a gyerek uzsiját is 4 millióba csomagoljátok? Buta is vagy -ezért egyre szarabb a világ.Azt sugallod a firkálmányoddal,hogy ami olcsó az lehet érthetően és megengedetten silány pedig ennek nem szabadna így lennie. Az elvárható használati minőséget minden gyártmánynak el kellene érnie.Tehát az olcsó hegymászókötél nem jelentheti,hogy 50 kilós lányka alatt elszakadhat és jön egy elszállt agyú újságíró és “mit akartok ennyi pénzért?” ossza az észt.Ezért kapnak a gyártók vérszemet meg azért mert a fax politikusok PL Mo-gon az ingyenes és hatékony fogyasztóvédelmet megszüntették-szabad a pálya ,lehet ömleszteni a silányat.

  • prs

    Tamás! “kidolgozása miatt lehet kötöszködni” Én emiatt kötözködnék. :-)

  • Dino871

    Hoppááá!

    Józsi bácsi megmondta a tutit! :)
    Ez talált süllyedt!

  • somebody

    hegedusjozsef2
    Fröcsögés helyett az értő olvasást kellene gyakorolni. Sehol nem szerepel a cikkben, hogy ez az autó silány lenne. Silány max az Oltcit volt a 80as években, de az egy másik történet. Ez az autó bőven tudja a ma elvárt szolgáltatásokat, mindössze annyiban “rosszabb” pl. egy C4-től, hogy az utastere nincs tele puha műanyagokkal, és szűkebb a motor- és extra választék. Cserébe olcsóbb is. A fogyasztóvédelemnek pedig pont a magadfajta pontagyúak miatt nincs semmi értelme. Az esetek többségében az olcsó termék sz@r, a drága pedig jó. Ezen nem változtat semmiféle fogyasztóvédelem. Persze ez az ország tele van olyan okos túlképzett emberekkel, akik szerint a 100 Ft-os tescospárizsinak 100% argentín marha hátszínből kellene készülnie. Többek között ezért tartunk ott, ahol.

  • zoldfulu2000

    Azért a puha műszerfal nem alanyi jogon jár, érdekes volt látni pl a Polo alap (trendline?) és második szint (confortline) mennyire más anagokkal bír. Ég és föld, bár azért az alap sem volt tragikus (csak kopogósan kemény).

    Az előző 1es bimmer belső anyagminősége mekkora xar volt, mégis remek kis verda, ilyen csomagot (precíz közvetlen kormány, hátsókerékhajtás) más nem kínált.

  • oszkopeter

    Sokszor, sok helyen leírták már, de a 3-3,5 millió közötti kategóriában elkerülhetetlen alternatíva. Lehet a kopogós anyagokon siránkozni, de a 10-15 éves, két generációval ezelőtti használt autóban ülő ember (=átlag magyar autós) számára egyáltalán nem gondolok fapadosnak egy széria ESP-vel, 4 légzsákkal, elektromos ablakokkal, klímával, EURO5-ös motorral, stb. felszerelt új autót. Akinek van 5-6 milliója új autóra, az persze megveheti a pihe-puha belteret és a két zónás klímát és a távolságtartó radart, kérdés hogy ez reális-e a mai Magyarországon…

  • skodascsoda

    a csomagtérfedélre kell egy kis szigetelés, ami szűri a hátsó futómű zajt, plusz súlyánál fogva ad egy kis tartást a lemeznek, és már meg is van oldva a nagy probléma. pár ezresből megvan.

  • TéGé2

    “Ráadásul milyen olcsó!…odavetett autó-pótlék a csóró gyarmati tartományoknak…akciósan 3,7 millió alatt ajándék…”
    :)

    Mindig érdekes olvasni, hogy hogyan tekintenek ezekre az autókra, onnan fentről. Innen lentről ez csak egy drága, de ócska autó, ami a szegényember szempontjait figyelembe véve (eljutni A-ból B-be), semmivel sem tud többet, mint egy Dacia.

  • L.A. Rómeó

    örülök hogy visszatértél holiday(somebody) és mostis igazat adok neked!
    az olccso termék szar a drága pedig jo!
    enyi.
    csak sok a proli it akik töbet akarnak a pénzükért.
    ezér tartunk it ahol ,jol monttad.
    a fejlödés mindig is abol volt, hogy akinek kevés pénze volt az befogta és nem vásárolt.

  • pécsimunkás

    Érdekes a Peugeot 301-et 1 kategóriával kisebb autókkal hasonlították össze. amikor ezt megemlítettem,le lettem hurrogva.
    Mondjuk nekem -ha annyi pénzem lenne,amennyi nincs- inkább a Fluence-t vagy a Cruze-t venném meg.

  • Mahler

    Kérek szépen bizonyos urakat, hagyjuk a trágárságot, sértegetéseket, ennél jobbak vagyunk akkor is, ha nyugodtan elmondjuk a véleményünket egy autóról. A cikk író nem vétett semmilyen hibát, mert ne feledjük, 2013-t írunk, a XXII. század elején élünk, tehát ennyi pénzért ezt kapjuk és továbbra is az a véleményem,hogy mindenben “tartja az árát” nálam ez az autó!

  • Mahler

    Bocsánat:XXI.század!- / hova ez a rohanás?/

  • Kempelen10.

    A Dacianál csak annyival kerül többe, amennyivel jobb is annál. Nem rossz a Dacia de egy fillérrel sem ér többet annál, amennyit kérnek érte. Jó, hogy van lehetőség választani, nekem biztosan ez kéne, nem a dákó.

  • Liverpool87

    Na hát most döntsűk már el hogy mi az olcsó és mi a drága!Szerintem a 2-3 millió között van az olcsó autó de 3 felett 4 körül az már mindenképpen rohadt drága szerintem!Tudom hogy az árak a csillagos eget súrólják az utóbbi években de hát azért van határ mindenben!

  • zoldfulu2000

    liver: mi most futottunk egy kört arnyos női kisautó vonalon. 3 milla alatt nincs rendes ajánlat. Mármint új autónál.

    De meredek hogy a használt 1 éves is bőven 2.5 felett van és el is viszik őket. Nemhogy mi tudnánk alkudni.

  • zoldfulu2000

    És ezek nem fullos csili vili autók, 1.2-1.4es törpék manuális klímával, tolatóradar nélkül.

  • oszkopeter

    Remek dolog, hogy olyan emberek vitatkoznak itt árról és minőségről akik láthatóan évek óta nem vásároltak új autót és talán még autószalon környékén sem nagyon voltak az elmúlt években. Tessék már szétnézni és megmondani nekem, hogy a Dákó kivételével milyen ÚJ, CSALÁDI MÉRETŰ, NORMÁLIS FELSZERELTSÉGŰ autót lehet kapni 3 millió körül??? A tesztelt autó tényleg drága, de az alap motorral (ami bőven elég) ilyeneket el lehet vinni 3-3,2 körül. Ennyiért ma csak kisautót kapni a piacon, abból is a szerényebben felszerelt verziókat, esetleg valamilyen túltárolt kifutó modellt, de ehhez nagy szerencse kell. A Dákó meg épp annyival silányabb amennyivel olcsóbb. Aki pedig 2-3 milliót gondol egy ilyen szekérért az valószínűleg átaludta az elmúlt 8-10 évet, ideje felébredni! Sajnos nem az autó drága hanem az életszínvonal meglehetősen alacsony és folyamatosan csúszunk lefelé, de erről nem az autógyártók tehetnek. Érdemes megkérdezni egy kereskedőt milyen autókat vettek a magyarok 8-10 évvel ezelőtt és milyeneket mostanában. Elárulom, leginkább semmilyet…, de ha valamit vesznek akkor abból is a legalját, a legolcsóbbat, illetve szinte kizárólag használtat. Ilyen körülmények között abszolút van keresnivalója ezeknek a “gazdaságos” modelleknek.

  • bubibeka1.6

    oszkopeter – 2013.04.17 // 09:53 ÚJ

    Nem értek egyet az eladással kapcsolatban.
    8-10 éve pörgött a jellemzően családosok által vásárolt kisautó és alsóközépkategóriás autók piaca, illetve a tömeggyártók által gyártott középkategóriásoké.

    Mi meg veszik a cégek a kombi alsó közepet diesellel 5-7 millióért, feljebb az középkategóriásokat 7-10 ért, a magánvásárló meg veszi a SUV-okat, és a prémium márkákat.

    A BMW, az AUDI eladásai legrosszabb esetben stagnálnak, de inkább folyamatosan nőnek még itthon is, és elhiheted, hogy nagyobb a profit még % osan is egy 15 milliós A6-on, mint egy 3 milliós kisautón.

    Több vidéki autószalonba járok rendszeresen, nos ott is hasonló az arány, jóval több BMW-t adnak el mint Mazdát, pedig azok jóval olcsóbbak…

    A legtöbb Nissan szalon pedig az akciós Navara eladások nélkül komoly gondban lennének, és ahogy elveszítette a versenyt az L200 a Navarával szemben, úgy zárnak be szépen a Mitsubishi vidéki szalonjai.
    Ehhez azért hozzátartozik, hogy a Magyarországon forgalmazott Mitsuk közül az Outlander, a Pajero és az ASX a versenyképes és eladható, de azok is drágák.

  • Mahler

    Egyben biztos vagyok: manapság egy átlagos magyar család- ha mind a ketten keresnek,ha már van lakásuk és pl. két gyermekük, akkor három milkó körüli autót keresnek és szeretnék készpénzzel kifizetni. A többségről beszélek!! Nem rég vásároltam 5 milkóért egy gépkocsit-készpénzért-mert egy fillér hitelt sem akarok! de összeraktam rá a pénzt szisztematikusan! Tehát oszkopéterrel értek egyet, ez az autó igenis elfogadható egy családnak. Sőt azt mondom, hogy manapság már az is nagy dolog, ha van egy rendes lakása, állása és nincs hiteltartozása! Tehát a “tömeg” nem ránt elő a zsebéből 5-7-10 milkót kocsira.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.