Két tabut is elgázolt a hibrid Audi A8

Teszt: Audi A8 Hybrid

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 07.00

Az A8 Hybrid nagyon jó autó lenne, ha mondjuk a Hyundai gyártaná, vagy a Peugeot. De egy német luxusszedán ne legyen már fronthajtású, ráadásul négyhengeres!

Röviden – Audi A8 Hybrid
Mi ez? Német nagykategóriás paradoxon: környezettudatos luxusbálna
Mit tud? Dízeles fogyasztással és nyomatékkal jár el benzinből, és 2-3 km-t tud menni csak villannyal
Mibe kerül? Alapáron 26 millió forint
Kinek jó? Akit nem zavar a fronthajtás, mert mindenképp A8-ból akar luxushibridet, nem jó neki a BMW, Merci, Lexus

Nem is volt tervezve, csak úgy ránk szakadt ez az öt méter tizennégy centi hosszú luxusautó pár napra. Tudniillik a márka Audi Rally néven szervezett egy jó kis családi dzsemborit az elmúlt hétvégére, és néhány újságírót is meghívott a GPS-es ügyfélprogramra. Hogy ne mezítláb, vagy ami még rosszabb, mondjuk egy BMW-vel álljunk a rajtkockába a gyönyörű piros Sport quattro replika mellé, kaptunk egy-egy szép, drága új Audit. Ki egy S6-ost, ki egy A7-est, mi pedig az A8 Hybridet.

Két tabut is elgázolt a hibrid Audi A8 1

Az Audi Rallyn szlalomoztunk bekötött szemmel, mitfahreri segítséggel, volt egy kis gokartozás, még a Chuck Norris híd lámpaoszlopait is meg kellett számolnunk, ami 100-nál elég szempróbáló feladat; a rendezvényt jövőre jó szívvel javaslom minden Audi-tulajnak, ha vannak gyerekei. De persze számomra a fő attrakció mégis az A8 Hybrid volt, csak rá figyeltem. Szegényre.

Adatlap

Audi A8 Hybrid

Két tabut is elgázolt a hibrid Audi A8 2
Motor 1984 cm3, Hibrid (Benzin/Elektromos), S4
Teljesítmény 245 LE
Nyomaték 480 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,7 sec
Végsebesség 235 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,2 l / 100 km

A mai Audi limuzinok zavarbaejtően egyformák, A4-A6-A8 – ugyanazok a vonalak, élek, arányok. Még szerencse, hogy ez a szürke bálna annyira óriási, hogy nem lehet leáhatosozni. (Fordítva könnyebb a tévesztés, A6-osokat rendszeresen nézek A8-nak.)

Belsősáv-takarító pofa könyörtelen, éles LED-menetfénnyel elöl, a pici benzinmotort ügyesen leplező óriási dupla kályhacsővég hátul, középen meg óriási alumíniumlemezek négyzetméterszám – az A8 Hybrid megjelenésében méltó a kategóriához, a Nagy Német Luxusbálna intézményéhez. No de beltartalmában…

Az A8 nemzetközi bemutatójáról bő három éve úgy jöttem haza, hogy akár még a miniszterelnökséget is elvállalnám egy ilyen autóért. Nos, azon a bemutatón legalább hat, de inkább nyolchengeres kocsik voltak, kifinomult Quattro összkerékhajtással. Ez a hibrid A8 nem, nagyon nem az az A8. Hölgyeim, uraim, én kérek elnézést: ez a szürke tesztautó egy A8-as limuzin, egy Nagy Német Luxusbálna – négy hengerrel és elsőkerék-hajtással. Bizony, ezzel ledőlt két tabu az Audinál, és nagyon nem örültem neki.

Pici, kétliteres motorhoz is öblös dupla kipufogó jár

Igaz, hogy lelkes elektromos- és hibridautó-rajongó vagyok, no de kérem, egy 31 milliós autó ne küszködjön már szerencsétlenül minden elindulásnál, az első kerekeket pörgetve tehetetlenül, ha leesik két szem eső! És ne zümmögjön muslica módjára, amikor elhagyja a 2000-es tartományt a motor! A nagykocsik, luxusszedánok kategóriája nem a hétköznapi spórolásról szól. Ezt még a hibridtechnológia messiása, a Toyota is érzi, és az LS600h-ba V8-as blokkot szerel, nem a Prius motorját, pedig megtehetné, ott van a gyárban a polcon.

Az Audi A8 Hybrid orrában ugyanaz a kétliteres, négyhengeres turbómotor lakik, egy nyolcfokozatú ZF automata váltóval egybeépített 54 lóerős villanymotor mellett, mint az A6 Hybridben, csak neki már nem áll olyan jól a modern, erős, de túl szilfid technika. A rendszerteljesítmény 245 lóerő, a csúcsnyomaték 480 Nm. A hibrid A8-as egy V6-os dízel nyomaték- és fogyasztásértékeit produkálja, csak épp benzinből.

A logotípia, a színek a hibrid műszeregységében valahogy nem érnek fel az A8 eleganciájához. A középső LCD-panel képe ellenben nagyon éles, a grafika pazar

A katalógus szerinti 6,3 literes átlagfogyasztás természetesen teljesen életszerűtlen, de 9,5 liter körül akkor sem nehéz elautózni a kategóriában legkönnyebb, de mégiscsak majd’ 19 mázsás alukasztnival, ha néha odalép az ember a villanyos-benzines erőműnek.

 

A8 Hybrid és konkurensei
BMW 7 ActiveHybrid Aut. (320 LE) 27 739 000 Ft
Mercedes-Benz S400 Hybrid (279 LE) 26 428 500 Ft
Lexus LS 600h (445 LE) 29 500 000 Ft
Audi A8 Hybrid (245 LE) 25 944 630 Ft

Az A6 Hybrid nem csak a komplikált hajtómű miatt kerül alapáron is 26 millióba – miközben a V6-os dízel Quattro árlistája 21-ről rajtol. A légrugós felfüggesztés, LED-es fényszóró, memóriás-motoros ülések, motoros hátsó árnyékolók, Bose hifi és még számtalan miegymás benne van az alapárban.

Tesztautónkat csak a masszírozni is tudó, szellőztetett luxusfotelek, a napfénytető, a komplikált navigációs-multimédiás csomag, a feláras fényezés, a kulcsnélküli, láblendítős csomagtér-kezelést is tudó nyitó-indító elektronika, a motoros ajtóbehúzás és még pár apróság húzta 31 millióra.

Egy harmincmilliós német luxuslimuzinról, pláne, ha az Audi gyártja, tényleg kellemetlen egy kicsit azt írni, hogy nem jó autó. De ez a négyhengeres cincogás és az elölkaparás annyira elrontja a fílinget, hogy eleve fanyalgó attitűdömmel még pár egyéb búját-baját is észrevettem a kocsinak, amiket sosem emlegetnék fel egy V8-as Quattrónak.

A tapipados, reszketegen rajzolt karaktereket is felismerő MMI (MultiMedia Interface) vezérlőrendszer jópofa néha, de közel nem olyan egyértelmű és könnyed a kezelése, mint a Mercedes Comandjának vagy a BMW i-Drive-jának. A forgókapcsoló nem döntögethető, mint a konkurensekben, és hiába van sok gomb is a menürendszer mellett, sosem világos egészen, mit is kéne megnyomni, kijelölni.

A fordulatszámmérő helyett beépített teljesítménymérő skálájának zöld festése és a műszer logotípiája túl egyszerű, rikító egy luxusautó műszerfalában. Az automata váltó elektronikus kapcsolókarját számtalanszor elátkoztam, amikor hirtelen kellett kapcsolgatnom D és R között, a konkurenciánál valahogy biztosabb az irányváltás. A tetőablak miatt alacsonyabbra lógó kárpit néha megcirógatta a hajamat – egy német bálnában!

Irgalmatlan széles műszerfa, négyküllős kormány, tengernyi gomb: a mai német luxuslimuzinok utánozhatatlan eleganciával berendezett első traktusa

De persze ezeket bőven kompenzálja a hifi csodás hangzása, a felülnézeti képet adó parkolókamerák képe, a rezzenéstelen csend és béke 150-60-70-nél, a bőr illata, a gyönyörű hangulatvilágítás éjszaka, a légrugós suhanás, meg a rémülten menekülő többi autós tekintetéből sugárzó, irigységgel kevert gyűlölet. Elöl kapar és négyhengeres, de azért a hibrid A8 is A8.

A küszöbdísz kivilágított HYBRID-felirata, a füst- és zajmentes suhanás sík úton akár 100 km/h tempónál is csupán villannyal pedig már-már kompenzálja a kor kívánalmainak megfelelő technológiáért feláldozott klasszikus értékeket.

És hogy 31 millióért még nem járt követőradar, sávelhagyás-jelző a kocsihoz? Hát istenem, az extra biztonságot még egy A8-ban is meg kell fizetni.

Állítólag a következő generációból már csak hátsókerekes, vagy Quattro lesz. Normális hajtásképlettel és ekkora teljesítménnyel pedig már azt sem lesz nehéz megbocsátani, ha abban netán már csak három henger zörög majd…

Mellette – Ellene
  • Menő technológia
  • Nagy nyomaték
  • Kis fogyasztás
  • Parádés minőség
  • Automatikus félrehúzódás az útjából
  • Fronthajtás
  • Kis csomagtartó
  • Napfénytetővel szűk fejtér elöl

Szavazás

Tetszik az A8 hibrid hajtással? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • somebody

    Az elsőkerékhajtás tabuja már az első generációnál megdőlt, úgyanis a 2.8as motorhoz elérhető volt és talán a 2.5 TDI-hez is. Egyébként nem érzem ezt ekkora problémának, aki hybridet vesz az valószínűleg magasról tesz a vezetési élményre. Remélem a Sport Quattroról lesz egy rövid szösszenet, az érdekesebb “témának” tűnik.

  • zoldfulu2000

    +1, csak a korábbi műmájerek paompoghatnak, az A8 eddig is FWD volt alapmotorral.

    Lexusálnál a hibrid elsősorban luxusmegoldás (gyorsulás csendes üzemmód , nem a sporolás a fő cél.

  • Tede

    Én véleményem az, hogy az Audi a Tdi, -Tdi hybrid technológiában látja a jövőt. Szerintem az Audi A8 hoz ugyanúgy hozzátartozik az elsőkerék hajtás mint a Quattro. Az hogy egy A8 első kerekes hát engem nem zavarna, semmi baj nincs ezzel a hajtási móddal, több előnye van a hátsóval szembe, természetesen a quattro mindig biztosabb lesz.. Nekem az lesz a fura, hogy egy A8-as hátsókerék hajtásos legyen. Bár írnak róla, de szerintem nem valószínű ez. Az MMi pedig emberfüggő sok helyen azt lehet olvasni, hogy ez a legjobban kezelhető a többi közül, bár nincs összehasonlítási alapom.. Az hogy a tetőkárpitba beleér a feje. Biztos magas, nekem is Audim van, bár nem vagyok túl magas (178 cm), de én nekem nagyot nőni kellene ahhoz, hogy beleérjen a fejem, vagy az ülést nagyon bénára állítani. Somebody. Igen az első 2.5 V6 tdi-ot az A8-ban mutatták be, majd tették át a többibe is.

  • apaarpi

    Somebody:

    “aki hybridet vesz az valószínűleg magasról tesz a vezetési élményre”

    Halkan megjegyezném, hogy pl. a La Ferrari is hibrid…

  • apaarpi

    Szia Tamás !

    Annyiban pontosítanék, hogy csak egy tabu, ami most dőlt le, mert a gyengébbik 3.0 V6 TDI (204 le) eddig is elsőkerekesként jött.

  • gyurica úr

    Számomra meg ott dől meg többek között egy autós újságíró, amikor egy audis cikkben azt írja, hogy “piros rövid Coupé Quattro” , Sport Quattro helyett. Ég és föld…

    A LaFerrari azért sportautónak készült alapvetően, míg az A8 szerintem az Audi első “kirándulása” a hybridek felé a luxus kategóriában.

  • somebody

    apaarpi
    A Ferrari (vagy pl a Porsche 918 is) nyilván teljesen más történet. Ott leginkább a teljesítmény növelése és a fogyasztás csökkentése (persze csak papíron). Míg a “klasszikus hybrideknél” az alacsony fogyasztás és főleg károsanyag kibocsátás a cél. Ezeknél pedig a vezetési élmény igencsak sokadrangú lásd pl. Prius.

  • somebody

    gyurica úr
    Előfordul ilyen apró tévedés :D Legalább ide nem a TC szintű arogáns, autókhoz nyomokban értő bölcsészek gyülekezete ír.

  • Tede

    Valószínűleg itt egy takarékos benzines előállítása volt a cél (a hibrid technológiának ekkora súlynál már van értelme), és nem a teljesítmény. Arra ott az S8, dieselnél a 4.2-es. Egyébként szerintem bármely autó csak korlátozott teljesítmény kihasználás mellet képes a beígért jó fogyasztásra, padlógázas vezetéssel bőven megugrik a fogyasztás.

  • gyurica úr

    somebody: persze előfordulhat, hiszen én is hibázok, de mint audis ember számára, ez kvázi “szentségtörés”. :-)

    Azt gondolom, hogy ha már egy márkáról, azzal kapcsolatban ír vki, akkor legalább azt az 1-2 régi a márkához kapcsolódó legendás darabot felismerheti (utánanézhet esetleg…), illetve, válthat 1-2 mondatot a tulajjal is.

    Coupe és Coupe Quattro esetében egy ilyen elírás simán elfogadható, mert külsőre legalább 99%-ban egyformák, de ebben az esetben- szerintem – nem.

  • somebody

    gyurica úr
    Illene megkülönböztetni, nem vitatom, de enyhítő körülmény, hogy nálunk annyira nem ismert a Sport Quattro, mint a világ boldogabbik felén. És azért el kell ismerni, hogy itt hajlandóak javítani a cikken, nem úgy, mint TC-éknél, ahol még a sok bölcsésznek áll följebb.
    Kedvenc storym náluk: valamilyen pályanap, emberünk köröz egy Alfa 145 QV-val és leírja a következőt: “Elkezdett villogni egy piros injektor szerű piktogramm a pályán, de szerencsére a boxban szóltak, hogy fő a víz.” Na az ilyet a vezetéstől is eltiltanám, nem hogy az “autós újságírástól”. Ja és ez a jóképességű mai napig oszlopos tagja a brigádnak. No comment. Ehhez képest itt maximálisan rendben van a színvonal.

  • Guevara

    Nem vagyok pedig dízel párti, de ha együtt kéne élnem egy A8-assal akkor a kisebbik dízel lenne a választásom, akár mezei elsőkerékhajtással. Az egy dolog hogy a hibrid is annyit fogyaszt már, mint a benzines, csakhogy benzinből a jobbik, 98-as kell neki, az meg jóval drágább mint a gázolaj, de nem ez a gond, hanem az hogy idehaza 1-2 kúthálózat forgalmazza csak és ők sem minden kútjukon. Lehet persze 95-öst is tankolni, de akkor a motor üzeme nem lesz optimális, tehát nem hozza a megadott menetteljesítményt és talán a fogyasztás is feljebb kúszik, vagy lehet bele tenni “prémium benzint”, az meg aztán tényleg k.b. drága.

  • Guevara

    jaj.. szóval a hibrid is annyit fogyaszt mint a DÍZEL

  • zoldfulu2000

    Igen emögött az autó mögött ugyanaz az arrogancia van mint amikor a Lexus idehoz valami Európában használhatatlan hibridet és csodálkozik majd hogy senki sem veszi.

    Ide a dízel való ahhoz már nem kell hibrid hajtáslánc. Ahol mge a hibrid fut, ot tojnak a co2-re. Ellenben a V6 hang elvárás.

    Valszeg ezért fog félremennei az Audi ezzel (ahogy a VW általában mindig az USÁban)

  • Tede

    Juhéé! megint kezdődik a diesel vs. hibrid :)!

  • Keeep

    Mindegy ugyis földönkivülieknek készült
    http://www.youtube.com/watch?v=89uJz_us4PM

  • apaarpi

    Somebody:

    Természetesen, ez egyértelmű, de az eredeti megfogalmazásod ettől még pontatlan volt, azért hívtam fel rá a figyelmet.

  • Dino871

    De ha ugyanannyit fogyaszt mint egy dízel, és egy dízel jobban megy (+ abban más az alapfelszereltség) akkor ki vesz ilyet és miért? CO2-ért?? Tényleg van olyan ember aki a motor (rendszer) CO2 alacsony kibocsátásáért vesz 30 milláért autót?
    Szerintem ezeket a kategóriájú hibrideket nem spórolásért, se nem a tiszta levegőért veszik…csupán azért hogy megmutassák (akiket ez izgat) hogy ők ugyan gondolnak a világra és az életre!Áll szentek!
    Kb. mint mikor minden vasárnap ugyan ezek az emberek elmennek templomba és előadják hogy micsoda szent életük van de hétköznap ha a gyerek vagy az asszony rosszat szól vagy csinál akkor azért pár wiszki után kapnak egyet..vagy kettőt.

  • PluginHibrid

    “Az egy dolog hogy a hibrid is annyit fogyaszt már, mint a benzines, ”

    Infocsászár, ezt honnan vetted ???

  • mtbe

    jajj, automatikus félrehúzódás az útból
    miért is?
    majd szépen megvárja amíg én előzök :)

  • menőmanó

    Az Audinak nem megy ez a hibrid dolog, nem kéne erőltetnie.

  • a.szorenyi

    Köszönjük a felvetést, pontosítottuk a kupé nevét Sport quattróra.

  • killerbee

    “mint amikor a Lexus idehoz valami Európában használhatatlan hibridet és csodálkozik majd hogy senki sem veszi”

    igen persze, csak az a bokkeno hogy ez a te fejeden kivul meg soha nem tortent meg, amugy hany milloszor fogod meg ezt az okorseget beirni, azt hiszed attol megvalosul?

    “Ide a dízel való ”

    hova? koncentracios taborba kivegzo osztag helyett?

  • zoldfulu2000

    jól van agybajnok. Mennyi GS fogy európában? Nem zavar a valóság?

  • Keeep
  • L.A. Rómeó

    nagyon jó autó.
    hibridben IS aggyonverik a lexust.
    elösször csalodtam Rácz irroban.
    minek ir arrol hogy audi elöl hajt és 4 hengeres a hangja?
    aki szereti –és vagyunk it párran– az nemnézi ezt!
    (vw) audi for ever!

    mencségére szógájjon hogy megirrta :nem szivessen ir roszat audirol!

  • L.A. Rómeó

    én csakazt monndom egy lexus 8 hengerrel és háccsókerék hajtásal is spórautó de egy audi 4 hengerel és elsökerék hajtásal is preztizs!

  • Rácz Tamás

    gyurica úr: a helyzet az, hogy ez a kocsi márpedig egy Coupé Quattro, ami házi átalakítással lett Sport Quattro replika.

  • Rácz Tamás

    LA Rómeó: hát ezért nem szerencsés, ha elfogult márkarajongó ír tesztet – szerencsére én mind a Lexus, mind az Audi esetében (sőt, valójában minden márka esetében) érzéketlen tuskó vagyok, és ha valami objektíve nem jó bennük, azt megírom.
    Márpedig az objektíve nem jó, hogy kicsit is nedves úton elindulásnál a nehéz autó kétségbeesetten próbál kapaszkodni valamibe a tehermentesülő első kerekekkel. Nem véletlenül RWD vagy AWD minden valamirevaló nagykocsi.

  • L.A. Rómeó

    el nézést de 2. csalódás ép töled cikirro ur, aki edig kiáltál vw melet mindig is például mqb padlót mikor vitatták hogy atol ocsob lesz-e golf.
    ot is megmondtad hogy ép azér csinájják mqb padlot.
    és ugy is lett.
    most meg mi let a márkarajongásból?
    csalottam.

    nem akarlak mekcáfolni a multbeli irrásaid miat vw-k mellett, de NEM rwd vagy awd minden valamirevalo nagykocsi.
    épp audi mutattya ezt!
    a legjobb és legpreztisebb nagykocsi és mégis 4 hengeres elsökerék hajtásos!

  • Dino871

    Rácz úr!
    Köszönjük!

    Tehát minden “nagy” Audi ami nem quattro az semmire való??! :)

  • zoldfulu2000

    keep: köszi ez negy nagyon jó öfoglaló.
    GS 2300, XF 19000. Jó üzlet ez a hibrid…

  • fank1970

    A hibridet hagyják meg a japánoknak. Gyártsanak ötliteres, 3 tonnás suvokat…

  • killerbee

    zf2000 agy(halott)bajnok, a gs az neked egyenlo a hibriddel? istenem minek engednek gep kozelebe ilyen analfabetakat!

  • zoldfulu2000

    killer: az XF és a GS nagyjéból egy súlycsoport, nincs alapmotoros változat, a felsőközép kövérebb darabjai, és csak lpécsősben van (ok az XF SW év végére megérkezett).

  • bubibeka1.6

    Ez az az A8 ami nem tetszik. persze a ami világban ahol egyre több embernek az autó csak egy használati tárgy, és tojnak a vezetési élményre, ott nem gáz, hogy 2 tonna kicsi motor és elsőkerékhajtás.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.