Új Octavia – Túl jó ez Škodának?

Teszt: Škoda Octavia 1,2 TSI Elegance

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 06.00

Fehérben, szerény felnivel az új Octavia kevéssé vérpezsdítő látvány. Pont olyan, mint volt – mondták rá többen, és részben igazuk is van: a meglepetésfaktor zéró, de még elődjét is lefőzi.

Röviden – Škoda Octavia
Mi ez? Túlfejlett kompakt autó, gyakorlatilag a középkategóriás modellek tudásával
Mit tud? Családot vagy külszolgálatos munkaerőt nem túl hangulatosan, de halkan, takarékosan és biztonságban transzportálni
Mibe kerül? Listaáron 4,6-7,2 millió forintba. Bevezetési akcióként minden modell árából lejön 600 ezer Ft
Kinek jó? Kevéssé izgága embereknek, akár családi, akár céges autóként


Entfeinerung, Schweinehunde, Entfeinerung!!!* – bömböli Jürgen Trocken. A márkapozicionálási részlegvezető hangja egész Wolfsburgig süvít. A motorházat felemelő gázos teleszkópot sikerült ócska fémpálcára cserélnie, a belső térben megőrzött pár lakkozott felületet és cifrább kapcsolót a Golfnak, a benzineseknél elgáncsolta a DSG-t az 1,8-as TSI alatt, de a furfangos csehek teleszórták az Octaviát jobbnál jobb megoldásokkal. A Škodánál dolgozók az utolsó négyzetcentiig bejátsszák azt a pályát, amit az anyacég, a Volkswagen konszern kijelölt számukra. És ez már régen nem kispálya.

Aki beül a kényelmes ülésbe, pár mozdulattal beállítja az 1000 kilométeren túl is kényelmes pozíciót, érzékeli a némán, bársonyos puhasággal forgó motort, tényleg zavarba jöhet: ez még kompakt autó, csak nagyon jól sikerült vagy egy átlagos darab eggyel feljebb, a középkategóriában?

Komor és lehangoló a sötétszürke műszerfal. Az ergonómia viszont kifogástalan

Kompakt autó vagy középkategóriás?

Adatlap

Škoda Octavia 1,2 TSI Elegance

Új Octavia – Túl jó ez Škodának? 1
Motor 1197 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 105 LE
Nyomaték 175 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,3 sec
Végsebesség 196 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,9 l / 100 km

Nem könnyebb dönteni a helykínálat alapján sem, mert a hátsó lábtér tágasabb, mint a tősgyökeres középkategóriás C5-ben vagy Insigniában, a futási kultúra, az autópályás csend, a feláras extrák sora szintén ezt a nagyon nívós mezőnyt idézi. A műszaki alapok sem segítenek, mert a Leontól a Passaton át a hétüléses terepjáróig kisebb és nagyobb autók is épülnek az MQB Lego-készlet közös elemeire.

Tulajdonképpen a kényszeres besorolás szakmai ártalom, a normál vásárlót úgyis az érdekli, mit nyújt a kocsi. Az Octavia nem volna önmaga egész estét betöltő csomagtartó nélkül: most már 590-1580 liternyi a hely. Ha nők pakolnak nyaralásra, az ötödik ajtó mögé képesek több cuccot felhalmozni, mint aminek helyet találsz az apartmanban.

Sziporkázó ötletek

Hátul nem egyszerűen egy barlang van, hanem okosan beosztott tér. Akad több fix horog és két kihajtható kampó, amikre szatyrokat akaszthatunk. A zsákmányt az oldalfalakból kiemelhető, tépőzáras rögzítőelemek tartják, ami nagyon jól jön, ha pl. egy dobozolt tortát viszünk. A kalaptartó becsúsztatható az ülések mögé, alján háló segít elkerülni a csomagtéri kuplerájt. Hasznos a megfordítható szőnyeg is, gumis fele jól bírja a horgászcuccokat, bicikliket, szánkókat.

Kár, hogy lehajtott üléssel lépcső marad a csomagtartó közepén, a sógorral fogunk majd káromkodni, amikor ezen kell áttuszkolni nagyi tölgyfakredencét. A csomagtartóküszöb ezúttal is túl magas, az ajtónyílás nem ér le a csomagtér szintjéig.

Jó ötlet a tanksapkanyílásba csúsztatott jégkaparó. Mindig kéznél van, átlátszó és nagyít is, hogy könnyebb legyen elolvasni alatta a légnyomásértékeket. A Rapiddal szemben az Octaviában zárható a fedél, nem lehet csak úgy elemelni a jégkaparót

Két autóra való ötlet jutott ebbe a kocsiba. Az ötletparádé része a tanksapkanyílásba csúsztatott jégkaparó, amely átlátszó és nagyít is, hogy könnyebb legyen elolvasni alatta a gumik helyes légnyomásértékét. Ugyanezt a Rapid is tudja, ám az Octaviában zárt a tanksapka, nem lehet csak úgy elemelni a zöldessárga jégkaparót.

* Schweinehund, az alávaló

A Schweinehund ősi germán szitokszónak hat világszerte, jóllehet a német bennszülöttek alig használják. Állítólag angol filmekben népszerű, bloody swinehound (blutiger Schweinehund) formában is előfordul. A kifejezés a 19. századi diáknyelvből eredhet, a kondát terelő kutya nevével illették a becstelen embereket. Aki unja ezt a szót, de embertársát autentikusan dehonesztálná németül, használhatja a középiskolai diákcsere-programokban tanult Affenarsch (majomsegg), Arschloch (tompornyílás), Drecksack (szarzsák), Hund (ebadta), Hurensohn (kurafi), Mistkerl (szemétláda) kifejezéseket is.

Az ajtótárolók belsejét a tesztautóban szövet borította, a lyukban elég a hely a nagy vizesflaskának és az átgondolt tervezés jegyében zárt ajtónál is ki lehet venni az üveget. Praktikus a fenti szemüvegtartó is, mert a ma divatos, az egész arcot elsötétítő napszemüvegek is beleférnek.

A gyár célja bekerülni vele az első tízbe a globális eladások alapján. Aránytévesztésnek tűnik, de a Golfnak ez a Jetta nélkül is sikerült, az Octavia pedig tágasabb és olcsóbb nála

Kuka a fedélzeten

A hátsó kartámaszban a pohártartók mélyedését az italok méretéhez lehet igazítani a kivehető válaszfalakkal. Ügyes az ajtótárolókból elővehető kuka is, amely 30×20 centis zacskót tart. Kedves figyelmességként a központi képernyőn az autó figyelmeztet a mobiltelefon kivételére, aminek egyébként külön tartója van a kézifékkar mellett.

Ezek az apró sziporkák megérintik az embert, csak azt nem értem, miért nem lehetett némi hangulatot csempészni az utastérbe? Ebben az összeállításban lehangolóan komor minden. Nyugodtan lehet világos kárpitot és műszerfalat választani, a szőnyeg minden esetben fekete. A minőségérzet rendben van, csakhogy ez az Elegance kivitel, amin nem érezni, hogy ez volna a csúcsmodell.



Közlekedni kiválóan alkalmas a lágyan surrogó turbómotor, még 105 lóerővel is, eggyelaz alapverzió felett. Aki ezt kevesli, gondoljon bele, hogy a 175 Nm nyomaték már 1400-tól elérhető.

Hegyre felkapaszkodva az apró motor ezzel a fordulattal is állja a sarat, sík úton energikusan gyorsul vele a testes, de nem túl nehéz autó.

Takarékos turbómotor

Mivel a légellenállás nagy úr, autópályán, főleg 130 felett sokat fakul a harmónia, ám ennél gyorsabban egész Európában csak pár ezer kilométernyi német autópályán hajthatunk.

A közvetlen befecskendezéses motor autópályán 6,8, városban 7,5 litert fogyasztott százon, amivel elégedettek voltunk.

A precíz és finom erőkkel működő, hatfokozatú váltó pont olyan eltalált, mint a futómű. A felfüggesztés kifejezetten pocsék úton lehetne valamivel kényelmesebb, de a normál úthibákat rutinosan kezeli, a kényelemben szendergőket nem veri fel.

Ezzel a motorral még a csatolt hosszlengőkaros hátsó futóművet kapjuk, de ha nem tudnánk, hogy 140 lóerő felett jobb jár, aligha panaszkodnánk. Rendeltetéséhez képest az Octavia jól irányítható, aktív és béketűrő, de nem unalmas autó. Kicsit csekélyebb kormányrásegítéssel végképp kerek volna.

Listaáron 5,3 millió

A 400 ezret érő, de egy forintért adott Clever-extracsomagot és a félmilliós engedményt látva a Škoda bőven korrigálta a túl drágán bevezetett Rapid árát. Az Octaviával nem akarnak újra melléfogni, ezért 600 ezer forintos bevezető kedvezménnyel rögtön jóárasították az autót.

Extráival a tesztautó listaáron 5,7 millió forintba kerül, de aki egy kicsit is kompromisszumkész, megveszi a középső, Ambition kivitelt listaáron 5,1, igazából 4,5 millió forintért, beikszel pár extrát (230 V konnektor, első-hátsó ülésfűtés, fáradásfigyelés, hátsó oldallégzsák) kerít egy üveg jó pezsgőt, felrázza és kilocsolja: egy új Octaviában könnyen elkapja az embert a józanság mámora.

*Lebutítani, gaz kurafik, lebutítani!

A tesztautó és konkurensei. Nem akciós listaárak
Ford Focus 1,0 GTDi EcoBoost Titanium 5 475 000 Ft
Mitsubishi Lancer 1.6 Invite Special* (117 LE) 5 420 000 Ft
Opel Astra limuzin 1,6 Cosmo (115 LE) 5 470 000 Ft
Škoda Octavia 1,2 TSI GreenTec Elegance (105 LE) 5 299 940 Ft
Volkswagen Jetta Comfortline** 1,2 TSI (105 LE) 5 179 290 Ft

* Magasabb felszereltséggel nem érhető el az 1,6-os motor
**Highline kivitelben nem rendelhető az 1,2 TSI

Mellette – Ellene
  • Kapitális csomagtartó
  • Kényelmes és tágas belső tér
  • Több remek részletmegoldás
  • Jó összeszerelési minőség
  • Halk és rugalmas motor
  • Alacsony fogyasztás
  • Kedvező ár
  • Hangulattalan belső tér
  • Lépcső marad a bővített csomagtér közepén, magas küszöbbel súlyosbítva
  • Még az Elegance kivitelben sincsenek rádiógombok a kormányon

Szavazás

Tetszik az új Octavia ezzel a motorral? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Motoros III

    Nekem tetszik ez a kocsi, de az 1,2-es motort kicsinek tartom. Egy négy fős család részére szerintem már kevés. Céges kocsinak nem kell ilyen drága és nagy autó kis motorral?!

  • Levrone

    Ezt a jégkaparó-mizériát mai napig nem értem, hogy mi a nagy ötlet benne. De nyilván csak nem vagyok befogadóképes… :-)

  • Ragnotti

    Szerintem is sokkal jobb ötlet a rengeteg hálós rekesz, kampó, fül és apróság-tartó az utastérben, meg a kétoldalú csomagtérpadló, mint a jégkaparó, ami párszáz forintos tétel, és bárhol elfér az autóban. Az 1.2 TSI az előző Octaviában négy (felnőtt) személlyel is megfelelően ment, ezért ehhez se lehet kevés.

  • PAlex

    1.2TSI elég bele, ha nem lámpától-lámpáig akar vele gyorsulni az ember.
    1.8-as motor maximális nyomatékát adja, 1500-as fordulattól (amit egy öblösebb motor 3-4000-nél ad le ugye).
    A kocsi üres tömege meg nem sokkal 1200kg felett van, nem egy tohonya dög, mint pl. az Astra.

  • asdrr

    már miért lenne levés? Ez egy családi/céges kocsi, nem versenyautó. Legnagyobb megengedett sebesség 130 az országban arra bőven jó. Aki száguldozni akar vegyen nagyobbat. Sosem értettem azokat akik 130-as tempónál kb állva hagynak a pályán, hátul meg ül nála két gyerek. Aztán csodálkozik ha ne adj’ isten elszáll. Szerintem korrekt kis gép, elfogadnám a kombi verziót.

  • 1000rörö

    Na ezt vártam, a sok életszerű sofőrt, aki 130 a max. megengedett, nem versenyista stb… A lényeg az, hogy nem kéne egy csirkés IFA-t követni Budapesttől Sopronig, mert 2 km távolságra jönnek szembe. Tény, hogy nem kell Hemi blokk egy autóba, de 0.9,1.0,1.2,1.4 TÚÚÚÚRBÓÓÓÓ kacagságos.

  • Ragnotti

    Na én pont a Budapest-Sopron távon próbáltam a lent említett előző Octaviát az 1.2 TSI-vel, és semmi gond nem volt az előzéssel, kellemesen rugalmas az autó, annyiban jobb is a szívó 1,6-osnál, hogy nem kell agyonpörgetni. Csak hát nem a forgalmiba írt köbcentiadat alapján kell megítélni.

  • Dino871

    Hááát azért ez a motor szerintem is határeset az Octaviahoz.
    Szerintem 1.4 TSI-nél lejjebb nem kéne adni…de gondolom így is bőven használható.
    Opel turbo motorok (1.4-1.6) azért nekem sokkal jobbnak tűnnek.

  • KTT

    1000rörö:
    Vezettél te már pl. 1,4-es turbómotorral szerelt autót? Dinamikában bőven hozza a 2.0 2.5-ös szívomotorokat. Kicsit rá kell érezni a használatára és akkor takarékosan is használható, de ha kell megy mint a barom.

  • somebody

    KTT
    Dehogy vezetett, különben nem írna ekkora marhaságot. Turbók pont a rugalmasságban nagyon jók. Azért a 2.5es motorokkal nem feltétlenül van pariban egy 1.4T, de a régebbi 1.8-2.0 szívó szintet simán hozza. És a nyomatéka miatt nagyon kellemesen használható a hétköznapokban.

  • bcsillag

    Kedves András!
    Légyszíves írd már le, hozzávetőlegesen milyen körülmények közt mérted az autópályás 6.8 literes átlagot, mert Palex cartárs “privátban” értetlenkedik, hogy szerinte ez bizony sok és kevesebbet várt volna.
    Véleményem szerint ekkora bódétól ez rendben van teljesen, főleg, hogy benzines autóról beszélünk ugye.
    Válaszodat türelmetlenül várjuk!
    Köszi!
    B

    :-)

  • KTT

    somebody:
    Lehet egy BMW 2.5 S6-tal nem, de az “átlag” 2,5-ös motorokkal szerintem pariban van.

    bcsillag:
    Én valósnak tartom a 6,8-at, spt 130-nál nem is annyira sok. Az a tempó már abba a fordulatszám tartományba esik, amikor a befecskandező kapja a naftát rendesen (3000-es fordulatszám tartomány környéke). Viszont városban sokallom a 7,5-et, ha nyugisan hajtják. Ott elvan 1500-as fordulat környékén 50-60 körül, akkor 6-6,5 környékén kellene fogyasztania vérmérséklet és a felszerelt gumiabroncsok függvényében.

  • bcsillag

    KTT:
    Szerintem is reális a 6.8 pályára, én nem is vitattam ezt.
    A város viszont nagyon “sokféle” lehet. Lehet reggeli rövid táv, hidegen, szinte végig szivatóval, dugóban állva. Ilyenkor nem a lábadon múlik mennyi a fogyasztás. Simán lemehet 10 liter is.
    Vagy késő este, vidéki kisváros, semmi lámpa.
    Ez nagyon nagy különbséget eredményezhet.

  • v_gabe

    KTT: amit te írtál, az nem városi közlekedés. Jó a 7.5 városban egy 105 lovas kvázi középkategóriástól, sőt: nagyon jó.

  • KTT

    bcsillag:
    Igazad van, én ezért nem adok a tesztekben megadott fogyasztás adatokra (sem), mert azokban sem írják le pontosan a körülményeket.
    Viszont pont ez talán a kis turbós motorok rákfenéje is, gyakorlatilag bármilyen fogyasztás összehozható velük:) Sajnos, valjuk be, idehaza a közlekedési kultúra nem arra tart, hogy ezt az előnyükre fordítsa.

  • KTT

    v_gabe:
    Miért nem az?

  • gilmat

    KTT: azért én benzines motornál az 1500-as fordulatot nem erôltetném… legyen az szívó vagy turbós…
    A magyarázásba nem megyek bele, de csatolok egy cikket (amint lehet kimoderálnak), amiben nálam okosabbak összefoglalják a lényeget.

    http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

    Illetve attól még alacsony lesz a fogyasztás, ha 2000-3000 között közlekedsz, viszont így még a motornak is tetszeni fog a dolog.

  • KTT

    gilmat:
    Új autókról beszélünk. 150 ezerig biztosan semmi baj nem lesz velük (kuplunk kettős tömegű lendkerék, stb.)

  • v_gabe

    KTT: városban (MJV) az én autóm (fusion 1.4 TDCi) 6-6.5 litert eszik kedvtől függően. 68 ló, 1157 kg, 4 km-es etapok. A korábbi 1.2-es 75 lovas benzines kisautóm 7.5-et evett. Az alsó szomszédunk 100 lovas 1.6-os benzines C-max-e 9-10 litert. Elindulás, lassítás, gyorsítás, kanyarodás, dugóban ácsorgás. Ez a városi közlekedés. Igen: néha van benne óra szerint 50-60 km/h-s siklás. Az esetek 5%-ában.

  • v_gabe

    gilmat: egyébként is, a motor nem feltétlenül az alacsony, hanem az optimális fordulaton fog jól fogyasztani.

  • Tede

    Jobban kellene mint egy Vw! Nagyon jók a Skodák, nem csodálom hogy a Vw örjöng, sok cikk foglalkozott vele, hogy ugyanabból jobbat épít a Skoda, és ez a Vw-nek nem tetszik, pláne, hogy a 100.000 Km teszteken is jobban szerepelnek.

  • KTT

    v_gabe:
    A diesel valszeg “érzéketlenebb”, és igen a rövid utak nem igazán optimálisak a benzinesnek sem (bemelegszik, de a kipuff hamar elhalálozik ott is). Attól is függ, hogy fűtött helyen áll-e a vas, stb. Ilyen rövid távra nem érdemes autót használni, főleg, ha 4 km-en még dugóban is állsz (tudom, néha muszály), akkor gyorsabb vagy gyalog. Én a városon belül autózom napi 2×25 km-t, úgy azért kevesebbet fogyaszt, de kétség kívül rá kell hangolódni (és NEM, nem tartom fel a forgalmat). Olyan ez, mintha Prius-t vennél. Átnevel, főleg, ha saját zsebből tankolosz.

  • KTT

    Tede:
    Szerintem is jók a Skodák, az Octavia különösen. Bár azt nem hiszem, hogy lényegesen jobbak lennének a konszerntárs modelleknél. Én inkább a vársálói kör mentalitásában és vérmérsékletében keresném az okát. Rusztikusan mondva: szerintem nem ütik szét őket:)

  • somebody

    KTT
    Én csak száraz katalógusadatok alapján (lóerő, végsebesség stb) alapján mondtam, hogy nincs feltétlenül pariban a 2.5-el. De hétköznapokban a nyomaték és az alacsonyabb fogyasztás miatt jobban használható. A lámpás gyorsulgatás pedig marad a pontagyúaknak :D
    Tede
    Ugyan ki örjöngene a VW-nél? Egy kasszába folyik a pénz, őket aztán teljesen hidegen hagyja, hogy Skoda vagy VW emblémás autóból származik a bevétel. Szög ugyanaz a technika, nem lehet arról beszélni, hogy jobb vagy rosszabb. Más. Más a vevőkör, előnyök hátrányok. A VW és a Skoda jól megfér egymás mellett, csak a Seatot nem igazán tudják elhelyezni a konszernen belül.

  • v_gabe

    KTT: garázsból indulok. Egyébként értem a dolgot, de kár firtatni ezt a részét, mert nem fér bele a napi 2-3 óra gyerekekkel sétálgatás az időnkbe.:)
    A lényeg, hogy jó az a 7.5-es városi fogyasztás (a céges 1.6-os CR TDI Greenline országúti átlaga 4-4.1 liter amúgy). Az igazi aszkéták talán még faragnának rajta egy felet, de többet nem hiszem (még SS mellett sem).

  • 1000rörö

    Szánbádi, nem én még nemhogy nem vezettem, de még nem is láttam autót, de ismerek olyat akinek a szomszédja már látott. A szösszenetedhez még annyit írhattál volna, hogy a kisköbcentis túúrbóóósok nem is fogyasztanak, sőőt termelik a benzint meg még pár ilyen nagysofőrdumát.

  • somebody

    1000rörö
    Köszönjük az őszinte vallomást, a hozzászólásod alapján készséggel elhiszem. Levezettem már “pár” km-t TSI-kkel és elhiheted, hogy az 1.2 TSI simán hozza egy 1.6 szívó teljesítményét, nyomatéka kb a másfélszerese és egy Golf/Jetta méretű autóban kb. 6.0-6,5es átlaggal el lehet mászkálni.

  • skodascsoda

    qrva jó autó, minden téren előrelépés az előző generációhoz képest. akinek meg kicsi az 1.2es, az vegyen 1.4est. az pár év után is jó lesz még, amikor már szétszaladtak kicsit a lovak.

  • droland1978

    Jöhet. A kapható legerősebb diesel-lel DSG-vel…

  • bubibeka1.6

    Nekem tetszik, ha jól megnézitek az oldalsó sziluettje az előző Audi A6 -ra hajaz, sőt, még a lekerekített négyszög szerű első és hátsó lámpák oldalról látható része is. Élőben ugyan ezt láttam, mintha egy olcsó kivitelű, összenyomott kis felnis 4-6 éves Audi A6 lenne, és ezt nem azért mondom, hogy bíráljam és főleg nem azért ( rossz vicc lenne ), hogy Audival hasonlítsam össze am block, csak ez számomra érdekes volt.

    Ahogy az előző hozzászóló is írta, nem kéne kis benzinessel, hanem a lehető legerősebb diesellel kéne, a DSG hez nem ragaszkodnék, az állandó hátsókerékorientált összkerékhajtásért viszont igen, mert 170-200 le 360-420 nm nyomaték önzáró difi nélkül nagyon elrontja az élményt elsőkerékhajtással.
    Tudtommal a 4×4 marad a Golf és az A3 privilégiuma, szóval ezért nálam kiesik mint sportos modell a leendő RS diesel.

    Goldolom a Golf R és az Audi S3 nem kap Skoda ellenfelet, csak a Golf GTI ellen indul majd a Skoda RS, viszont arra kíváncsi lennék, hogy lesz-e megint a Golfnál erősebb sperdifis Seat Leon Cupra, gondolom a 4×4 et ott sem engedik majd.

  • Keeep

    Azért ne beszéljünk hülyeséget, hogy az Octavia jobb mint a VW testvére a Jetta. A VW mindig is felül fogja pozicionálni a modeljeit.
    Akinek pontos rálátása van tudja hogy a VW kicsit jobb minöségü alkatrészekböl épitkezik mégha a padlólemez ill a motor(motoralap) ugyanaz is.
    Pl márkaszervizes ismerösömtöl tudom
    2011 1.4 tsi Octaviaban nem ugyanaz a kuplung vagy az öninditó mint a 2011 1.4 tsi Jettaban
    De sok más alkatrész is különbözik csak bele kell nézni két hasonló évjáratu modellbe.

  • menőmanó

    Határozottabban is megkülönböztethették volna a Rapidtól, hiszen szemből szinte egyformák. Ez egy kicsit rontja a renoméját.
    Szerintem a kinézete abszolút semmitmondó, teljesen érzelemmentes.
    Egyébként biztos jó kis autó egyébként, de már túl nagy lett a kategóriájában.
    Ez a motor egyértelműen a nyugis vezetőknek való. Az általam preferált haladáshoz min. az 1,8-as kell.
    A jelenlegi árképzés példásnak tekinthető, főleg, ha figyelembe vesszük a VW és Seat árait.

  • menőmanó

    Keeep
    Az, hogy ki mit hova pozicionál, az egy dolog. Hogy melyik a jobb, az meg egy másik.

  • Gekko

    Óriási visszaképés a Skodának ez a modell, én vezettem, de sem az ülés kényelmével, sem a menetkomforttal nem voltam megelégedve.
    Eszébe ne jusson senkinek az 1.6-os dízellel venni, mert harmatgyenge az autó azzal a motorral, hiába 105 lóerő, kettesbe kifordulok finoman gyorsítok, úgy éreztem kb negyed gázt nyomok neki, na jó azért ne tartsuk fel a forgalmat kicsit még nyomtam neki és már padlón votl a gázpedál, tehát amit én negyed gázállásnak hittem az majdnem padlógáz volt.
    Nem is nagyon néztem a fordulatszámmérőt, de kb 3-3500 nál kell felváltani, hoy dianmikusan tartsuk a forgalom ritmusát, és a fogyasztása is 7 liter városban.
    Kétféle konfigurációban kéne ez az autó, Elegance felszereltséggel bézs belsővel, metálfekete külsővel, és 2.0 TDI 150 lóerő vagy 1.8 TSI motorral.
    A 140 lovas 1.4-es is egész jól megy, de mondom ez az 1.6 dízel felejtős. Még városban is gyenge vele az autó.

  • bcsillag

    Gekko, ha ez szerinted visszalépés, akkor mi a vélemélyed az alsó-közép kategória többi képviselőjéről? Szerinted melyik jó, ha ez a modell visszalépés? Amivel mondanom sem kell, nem értek egyet, de őszintén kiváncsi vagyok rá, hogy ha ez a “gagyi”, akkor mi számít nálad jónak a jelenlegi kategóriában.

  • somebody

    Keeep
    Nyilván, hogy nem ugyanaz a két autó, hiszen a Jettát Mexikóban az Octaviat Csehországban gyártják. Egyértelmű, hogy pl. Mexikóba nem fogják az utolsó csavart is áthajózni Európából, ha vannak helyi beszállítók. Egyébként a pozicionálás inkább azon érhető tetten, hogy a Skoda pl gyengébb hangszigetelésben, nem kap meg minden extrát, ami a Golfban elérhető stb.
    Gekko
    Én Golf VII-ben vezettem az 1.6 TDI-t, szerintem semmi gond a teljesítményével, átlagos alapdízel. Nyilván nem az RS kategóriája, de kellemes nyomatékleadású, dízelhez képest csendes, alacsony fogyasztású motor.

  • Ambrus Gergely

    kispénzű emberek venni fogják mint a cukrot.
    Én maradok az X5-ös BMW-nél.
    2500 köbcenti alatt életveszélyes a közlekedés, ha 180 felett kell gyorsítani, kifogy a kraft.
    Néha még a 3.0 dízel is elfogy, de pont elég.

  • zsolti101
  • Suzuki king 1.3

    enyi pénzt felesleges kiadni egy autoért
    szerintem ár érték arányban suzuki swift a legjobb autó és még magyar is, erős pörgös a motorja, és 4,5 litert eszik.
    olcsó hozzá az alkatrész meg minden.
    Sztem ha nem bunda lenne az év autója verseny a suzuki swift nyerne.
    Sportosan fekszi az utat, jó az üléspozíciója is, és olcsó használtan.
    Mondjuk én egy régi 1994 es példányt hajtok

  • zoliiiii

    Ja suzuki mint év autó. Igénytelenségben esetleg.

  • menőmanó

    Ambrus Gergely
    Mindig jót röhögök az izmozó X5-ös majmokon. :)

  • Levrone

    Ajjaj, trollriadó… :-( Nőnek, mint a gomba…

  • CoIie

    Ez a kocsi dizájnerért kiált! Akár többért is, ha csak ennyire telik!
    Hogy néz ki a hátulja oldalról?! Meg a többi “részlet” is. Ehhez tényleg szubjektiv hozzáállás kell, mert objektíven megitélve, enyhén szólva hagy kivánni valót…

  • Flugyko

    Tényleg nem néztem utána, de a Skoda csinálja a legnagyobb autót a legkisebb 4 hengeres motorral, nem? És ezzel egyedülálló. És ha ezt a hodályt vinni fogják ezzel a pici motorral, akkor előbb-utóbb a nagyautók között is jelen lesznek ezek a motorok. Az pedig már tényleg a vég. Előre röhögök magamon, mikor 5 év múlva (akkor tervezem a cserét) bemegyek a szalonba, és ajánlatokat kapok egy 800 cm3-es 2 hengeres 46 turbós, 3 villanymotoros, középkategóriásra, amibe ráadásul lesz annyi biszbasz, aminek a tizedét sem akarom használni. Lesz egy fejem. :)

  • Tede

    bubibeka1.6. én az első lámpában látok egy kis A4est stílusvonást, de A6-ot semmiképp, inkább egy kis új passatot meg(c)skodásítva.

  • Dino871

    Suzuki king 1.3!!

    Jó az úttartása? ! Sportos??!!! :D:D
    Vezettél már más autót Suzukin kívül??

  • bubibeka1.6
  • oszkopeter

    Dícsérik ezeket a TSi motorokat, és jók is, már amíg mennek, mert 10-ből 1 idő előtt bekrepál, legalábbis ezt mondják a szakik. Persze akinek céges autó van a segge alatt annak mindegy, nem ő nyögi a költségeket, de magamnak nem vennék, használtan pedig igazi zsákbamacska lehet egy ilyen motor. Másik meg hogy a katalógus adat másfélszeresét zabálja már ha nem csak vánszorog vele az ember…

  • Mahler

    Hagyjuk meg skodának, jó az annak.

  • a.szorenyi

    Kedves bcsillag! Tempomat 140-nél volt ennyi. Nem mindig tudok ugyanott, azonos kútfejnél tankolni, emiatt az egyik kúton így lesz tele, a másikon amúgy. Szerintem nem sok, de PAlex biztos tenne bele egy hosszabb hatodikat:-) A városi pedig budapesti forgalom, sokat járva a budai oldalon, ahol a szerkesztőség is van, fel-le hullámvasúttal, nem a sztrádák bevezetőjén 70-90-nel csorogva. Csak a külvárosban gurulva tényleg elég lehet 6-6,5. Üdv, Szörényi András

  • mtbe

    formára tetszik, jobban, mint az előző
    belül szerintem nem komor, ültem benne, tetszett
    fogyasztás: nem rossz,…a régi 1.4-es Megane-om vegyesben evett 7 letert, autópályán pedig 4500-on mentem vele sokszor, de legalább 4000-ren

  • Tede

    bubibeka1.6!

    hmm a képeket nézve egyes sportosabbra vett Skoda (van ott fenn egy szürke oldal-hátsó profilból)valóban van benne valami :)!

  • MetroGoldwinMayer

    Teljesen jók ezek a mítoszok hogy másfélszer stb többet esznek a kisturbók kár hogy nem igaz.

    spritmonitor.de – kevesebbet esznek valós forgalomban is mint az előd 1.6 szívók (kb. 1 literrel), nyomatékban meg hozzák amit egy 1.8-2.0i szokott.

  • Keeep

    Nagyon jók a tsi motorok… kezdeti 2007 -2008 szériánál voltak turbo gondok, de azóta megbizhatóak !
    Fogyasztásuk közel van a gyári értékekhez, kollégám 1.4 tsi vel
    6.4 átlaggal jár 70város/30vidék

  • Keeep
  • bcsillag

    Köszönöm a választ András, de szerintem Palex marad továbbra is szkeptikus…
    :-)

  • L.A. Rómeó

    itten keeeepnek van igaza a szérijáknál voltak gondok de pl 2012 utáni tsi-knek ninncsen gongya !!
    mutass egy 2013as tsi-t ami tönkre ment!?
    nagyon birrjak a strapát. több száz km-t mennek minden gond nélkül.
    vw sossem hibázik

  • L.A. Rómeó

    és ezért zárrta ki motoros holidayt mer ő ezzt kimontta bátran és arrcát válalva

  • Keeep

    Látod e romeo hogy igazam van…csak elrontotad a hozzaszolasodat gondolom igy akartad irni :
    nagyon birrjak a strapát. több százEZER km-t mennek minden gond nélkül

    mint ez : http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/golf_v/volkswagen_golf_v_2.0_t_fsi_gti_dsg_0_km-es_motor_serulesmentes-6646132

  • L.A. Rómeó

    igen ezzt montam a hirrdeto is “közel 5000km-t ment gond nélkül”
    nincs ezekel gond csak irrigykednek a töbiek hogy nemlehet ijen preztizsautójuk

  • Gianniz

    Annyira bírom, amikor még egy ilyen autós portálon is feltűnnek olyan okostojások, hogy “hát ez egy nagy autó, kicsi bele az 1.2-es motor.” Az ne zavarjon senkit, hogy az alsó-közép kategória legkönnyebb autójával van egy súlyban (Golf7), sőt még könnyebb is pár kilóval. Még az 1.2 TSI 86LE-vel is vállalható normál közlekedéshez, a 105-ös meg már egyenes sportoska.
    Az Octavia1 a régi 1.4 60LE-vel!, vagy az Octavia2 1.4/80LE-vel sokkal tohonyább volt. Igaz ezekkel a taxisok a mai napig mennek hibamentesen 500.000 KM fölött is.
    A Focusban 3 hengeres 1.0 motor van, az új Mondeóban is az lesz, ami jóval nagyobb, a 3-as BMW-ben is lesz 3 hengeres kismotor, de sok LE-vel. Ez van.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.