Röviden – Mercedes-Benz G 350 BlueTEC

Mi ez?

Vérbeli terepjáró, rafinált extrákkal kistafírozva

Mit tud?Varacskosdisznóként hemperegni a sárban, átgázolni árkon, bokron
Mibe kerül?26,8 millióról indul, a csúcs G65 AMG pedig 85,2 millió forint
Kinek jó? Világkörüli útra készülőknek, de leginkább az olajvállalatoknak

Adatlap

Mercedes-Benz G 350 BlueTEC

Bűvös kocka: Mercedes G 1
Motor2987 cm3, Dízel, V6
Teljesítmény211 LE
Nyomaték540 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)9,1 sec
Végsebesség175 km/h
Fogyasztás (vegyes)11,2 l / 100 km

A G-Merci Külsejéről nem nagyon lehet újat írni, hiszen az már évtizedek óta ugyanúgy fest. Nagy, szögletes, és mindenhol síküvegek, derékszögek határolják. Az idők során szolidabb és erősebb sminkekkel frissítgették a külsőt, de az alap az 1979-es első generáció óta változatlan, legfeljebb a lámpatestek újultak meg két ráncfelvarrás között. Bent már komolyabb változások is tetten érhetők, az eltelt évek alatt a G-osztály belseje is felnőtt a márkától joggal elvárt színvonalra.

A legutóbb egy éve faragtak rajta, a LED-es nappali menetfényt, és az új, holttérfigyelővel is kiegészített külső tükröt is akkor kapta. Bent a műszerfal, a középkonzol lett új, illetve a néhány addig nem látott vezetőtámogató berendezés – tolatókamera, új menetstabilizáló – került bele.

Bűvös kocka: Mercedes G 2

Külső alapján továbbra is egy tisztességes terepjáró néz velünk szembe – merevhíd, létraalváz, 21 centis szabad hasmagasság – a gyomros az autóba beülve éri az embert, miután másodszor, immár tisztaerőből magára csapta a trezorajtót. Vastag, fehérszegésű szőnyeg, világos bőrkárpit, hangulatvilágítás, fűthetőek az ülések, a kormány és a szélvédő is, és van benne állófűtés, tolatókamera, miegymás. Biztos, hogy abba a fekete kockába szálltam be?

A nagy és nehéz ajtókkal nem szabad kesztyűs kézzel bánni. Durván be kell őket csapni.

A nagy és nehéz ajtókkal nem szabad kesztyűs kézzel bánni. Durván kell őket becsapni.

Konkurensek:

Elsőre bátran rávágnám, hogy nincs neki ilyenje. Aztán ha jobban belegondolok, a Range Rover is valami hasonlóan drága és fényűzően berendezett járgány, és terepen is  nagyjából ennyire ütőképes, valamint a mögé kötött hajót, ménest, fene tudja mit is vidáman elbírja. Ha pedig derékszög- illetve síküvegtartalom alapján keresünk vetélytársat, akkor a Land Rover Defender lehet a válasz. Igaz, utóbbihoz ha megőrülünk sem tudunk annyi extrát összeikszelgetni az opciós listán, hogy akár a G-Merci árának felét el tudjuk rá költeni.

Négyzetmétere 4,1 millió forintba kerül

Egyetlen négyzetméternyi Mercedes G 4,1 millió forintba kerül
A Mercedes-Benz G és konkurensei
Mercedes-Benz G 350 BlueTEC26 769 900 Ft
LAND ROVER Range Rover 3,0 TDV6 HSE
28 775 230  Ft
Toyota Land Cruiser 4,5D V8
22 360 000 Ft

Vadhajtások

Ki tudja milyen megfontolásból – talán a totális értelmetlenség, vagy a mindenre vevő megrendelők miatt – a tuningcégek előszeretttel nyúlnak a G-Mercihez. Borzalmas teljesítményű motorokat raknak a rémes, 0,54-es cw értékű autó alá, hogy az a maga 6-800 lóerejével sportkocsikat megszégyenítő tempóban érhesse el a 100 km/órás sebességet. Aztán nem sokkal később az elektronikusan limitált 230-at. Igaz, a mutatvány ki is merül a hosszú egyenesben gyorsulgatásban, mert futómű már nem sok van alatta és a magas építés, illetve a bő 2,5 tonnás saját tömeg sem szerencsés kiegészítő a száguldozáshoz.

Rövidfilm amelyben sok régi és új G Mercedes is feltűnik:

Vezetni jó-e?

Az attól függ hol. Autópályán határozottan szenvedés vele autózni, ha gyorsan megyünk nemcsak az üzemanyagszint-mérő mutató kezd jól látható mozgásba, hanem az egész kasztnin azt érezni, hogy nem szereti amit csinálunk. Szintén nem kedveli a kanyargós utakat, éles kanyarokat, hirtelen kormánymozdulatokat sem. Hiába tehát a díszes máz, ez a forma, és a merevtengely mára már nem tudja azt a kényelmet és biztonságot hozni, amit a legtöbb szabadidő-autó könnyedén teljesít. De ne feledjük, ez nem is szabadidő-autó, hanem a világ egyik, ha nem a legjobb terepjárója. Így városban és városon kívül elegánsan elfeledkezhetünk a kátyuk, úthibák, gödrök kerülgetésétől, és a vasúti átjárókban sem kell kinézni a legkevésbé fájdalmas nyomvonalat, a futómű bármi hasonló nehézséggel lazán elbánik.

Az állófűtés remek dolog. Negyed óra dübörgés után kellemes klíma, és jégmentes ablakok várják a vezetőt, még rusnya fagyban is.

Az állófűtés remek dolog. Negyed óra dübörgés után kellemes klíma, és jégmentes ablakok várják a vezetőt, még rusnya fagyban is.

A háromliteres, 211 lóerős, hathengeres dízelmotor szépen, csendben dorombol az autó orrában. Papíron 9,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, ami igen szép teljesítmény egy ekkora rakás vastól. Igaz, az AMG változatok ennél jóval fürgébben lövik ki magukat, de az már a halmozottan értelmetlen kategória. Hétfokozatú automatikus váltója a kormányról is vezérelhető, de sokkal kényelmesebb, ha ráhagyjuk ezt a melót. Vezetőüléséből csodás a kilátás, a hatalmas motorháztetőn túl, fentről mindent könnyedén belátni. A két indexbura pedig kifejezetten vicces látvány.

Akár egy üvegház, mindenhol síküvegek

Akár egy üvegház, mindenhol síküvegeken keresztül látni a világot

Hogy nehéz terepen milyen, azt nem igazán tudjuk. Ennek egyik oka, a díszes tesztautó 35 milliós ára, illetve a terepidegen belső, a másik, hogyha mégis sikerül vele valahol elmerülni a kotványban, akkor ezt már nem húzza ki egy arra járó, magában kuncogó Nivás, muszáj lenne hozzá traktort hívni. Az meg megint drága mulatság. Így csupán annyi derült ki, hogy a március közepi hóviharban, amikor a fél ország vagy otthon, vagy a hóba ragadva dekkolt, mi gondtalanul autózhattunk vele a hegyekben a szűzhavas, vagy éppen a fakitermelő gépek által csatatérré túrt erdei utakon.

Nehéz lenne belekötni a belső kialakításába

Nehéz lenne belekötni a belső kialakításába. Ízléses formák, anyagok, és a kivitelezés is rendben van, Mercedesben ülünk.

Békében, nyugalomban, biztonságban, a három, fixre zárható differenciálzárat csak a móka kedvéért bekapcsolva. Papíron 60 centis gázlón kelhetünk át vele garantáltan száraz lábbal, megmássza a 80 százalékos emelkedőt, és az 54 százalékos oldaldőlést is borulás nélkül elviseli. A legnagyobb varázslat mégis a három darab, – a felező aktiválása után – gombnyomásra zárható difi, így az autó akkor is képes haladni, ha a négyből csupán egyetlen kerekének van tapadása.

Három differenciálzár. Csodálatos, de ritka látvány

Wunderwaffe: Három differenciálzár. Csodálatos, de ritka látvány, még terepjáróban is.

Kérdés, mire is jó ez az autó. Terepjárónak elsőrangú, de ki vesz 35 millióért terepjárót? Pláne olyat, ami temérdek extrával van kitömve, de génkészleténél fogva a városban, illetve aszfalton esetlenül, nehézkesen mozog. Ha hajót kéne vontatnom, én inkább egy hasonló tudású, de fürgébb, kényelmesebb, elegánsabb, aszfalton is otthonosan mozgó Range Roverrel tenném. Terepre, vadászni megint nem a bőrkárpitos, flitteres belsős G Mercivel indulnék, hanem valami vérállóbbal. Ha pedig szántanom kéne, vennék egy Rába Steigert… Ennek ellenére imádom a G-osztályt. De bőven beérném egy fapados, katonai változattal is.

Bűvös kocka: Mercedes G 3

Mellette – Ellene
  • Terepen magabiztos
  • Klasszikus forma
  • Elpusztíthatatlannak tűnő kivitel
  • Nagy, nehéz, sokat fogyaszt
  • Nagyobb tempónál bizonytalan viselekdés
  • Mázsás ajtók miatt erőből kell csapkodni az ajtajait


Tetszik az autó? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!

366 szavazat - átlag: 8.8 (10-ből)

Tetszik az autó? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!