SEAT Toledo – Erős a gyengék között

Teszt: SEAT Toledo 1.2 TSI Style

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2013.04.05. 07.00

A halálból feltámasztott Toledo jó autó. Főleg akkor, ha a jutányos családi limuzinokkal vetjük össze, ahova a gyártó pozicionálja. Hibáit így máris könnyebb megbocsátanunk.

Röviden – SEAT Toledo 1.2 TSI

Mi ez?

 Méretes, olcsósított ötajtós kompakt autó hatalmas csomagtérrel 

Mit ad? Óriási csomagtartót, nagy hátsó lábteret és eleget a hétköznapokra
Mibe kerül? A belépőmodell akciósan 2,9 millióba kerül, a tesztelt változat közel 4,5 millió forintba
Kinek jó? Családosoknak, akik megengedhetik maguknak illetve céges alkalmazottaknak

Adatlap

SEAT Toledo 1.2 TSI Style

SEAT Toledo – Erős a gyengék között 1
Motor 1197 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 105 LE
Nyomaték 175 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,3 sec
Végsebesség 195 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,1 l / 100 km

Az új SEAT Toledóval kissé lehangolóra sikerült az első találka. Lehangoló, ha az ember ismerte az előző generációkat. Igen, még az utolsó, bumfordi külsejűt is ide értem, amelyet csúfos bukás után 2008-ban kifuttattak nagyjából négyévnyi gyártás után. Annak ellenére mennie kellett a harmadik generációnak, hogy nem rossz autó. Megvolt minden adottsága, amitől kellemes családi autó lett. Tágas, praktikus és kellően igényes volt, a vásárlók mégsem szerették. Ami volt, elmúlt, bár használt autóként ettől függetlenül nem zárkóznék el tőle. De milyen lett az új Toledo?

Ahogyan utoljára, most sem kelt önálló életre. Az újrahasznosítás nagymestere, a VW konszern ugyanis a Škoda olcsó szedánja, a Rapid ikertestvérének álmodta meg az új modellt. Így még annyi egyediséget sem tartogat ezúttal, mint az Altea átalakításával készült elődje. A lámpatestek, a lökhárító, illetve a hűtőmaszk formája a legfőbb különbség a két autó között, de nézzük inkább a dolog jó oldalát.

Adott egy családi autónak tökéletes méretű jármű kiforrott technikával és elfogadható árral. A SEAT ráadásul jobban néz ki, mint a Škoda, az összhatás az apró eltéréseknek hála valamivel formásabb és sportosabb, bár még így sem egy feltűnő darab. Kicsit szürke, kicsit hétköznapi, nem az a forma, amiben megbámulnak majd naponta az utcán bennünket. Ennek ellenére sincs kifejezetten olcsó családi limuzin hatása, inkább egy prémiummárka kissé idejétmúlt, régebbi autójának mondanánk első ránézésre.

Komoly autó benyomását kelti a közel 4,5 méteres Toledo

Az említett csalódottság egyértelműen a belső tér láttán tör rá az emberre, ahol tobzódnak a kemény és kopogós műanyagok. Ezzel az egy dologgal kell megbarátkoznunk, de ha belátjuk, hogy ez a modell a Citroën C-Élysée, a Peugeot 301 vagy egy Chevrolet Aveo ellen megy háborúba, máris jobb kedvre derülünk.

A minőségre ennek ellenére egyetlen rossz szavunk sem lehet, a SEAT belseje magán hordozza a jellegzetes Volkswagen jegyeket – még erősebben, mint a Škoda – és ez a direkt butítás után is jól látszik és érződik rajta. A műszerfal óráin, a középkonzol kijelzőjén mind érzékelhető, hogy ezek egy kulturált és minőségi autóból valók, és aminek még jobban örülhetünk, hogy a minőségérzet még puha anyagok híján is átjön.

Könnyen beállítható az ideális üléshelyzet, és nemcsak a térérzet, de a helykínálat is kiváló. Van bőven lábhely a hátsó sorban, fejtérből is akad elegendő, egyedül széltében lehet gond három megtermett felnőtt esetén. A csomagtér még ennél is hatalmasabb, alaphelyzetben 550 literes, és a tágasra nyíló csomagtérajtónak köszönhetően még pakolni is egyszerű. Mi ez, ha nem egy ideális családi autó?

Sok a műanyag, mégis igényes a belső

Vezetésből ötös

Családi limuzinhoz képest szokatlanul jó vezetni a Toledót. Bármilyen modern kompakt autóval felveszi a versenyt, és azok közül is a jobbakat idézi. A váltó pontos és jól kapcsolható, a kormányzás kicsit nagy rásegítéssel dolgozik, de pont kellő visszajelzést ad, a futómű pedig stabilan tartja az utat.

Aki inkább a franciás kényelemre szavaz, annak a SEAT kicsit túl feszes lesz, mert nemcsak a csillapítás sportosabb az átlagosnál, de nincs jelentős oldaldőlés sem, kis túlzással élvezetesen lehet kergetni kanyarban is. A négyhengeres, közvetlen hengerenkénti befecskendezéses 1,2 TSI motor utóbbit is kiválóan támogatja.

Sajnos, ez messze nem az alapmotor a Toledóban, de 105 lóerővel és hatfokozatú váltóval bőven elegendő erő lapul a SEAT-ban. A kis turbómotor alulról is kellemesen húz, nyomatékosabb, mint bármelyik szívó 1,6-os, szinte hang nélkül jár. Pedig a motorházfedélről látványosan kispórolták a zajszigetelést.

Erős, csendes takarékos az 1.2 TSI

A nem egészen 1200 kilogrammos Toledo autópályán is jól szalad ezzel a teljesítménnyel, és országúton sem kell leizzadnunk, ha előzni szeretnénk. Mindezt 7 liter alatti vegyes fogyasztással megúsztuk, a sietés dacára.

 

A tesztelt SEAT Toledo és konkurensei listaáron, zárójelben az akciós árak
SEAT Toledo 1.2 TSI Style (105LE)
5 061 000 Ft (4 242 000 Ft)
Citroën C-Elysée 1.6 VTI Exclusive (115 LE) 3 940 000 Ft (3 670 000 Ft)
Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition + Clever csomag (105 LE) 4 442 419 Ft (3 942 419 Ft)
Chevrolet Cruze 1.6 LT+ (124 LE) 4 129 000 Ft
Renault Fluence 1.6 Dynamique (110 LE) 4 390 000 Ft (3 590 000 Ft)

Nem olcsó, de többet nyújt

A 75 lóerős belépőmodell 2,9 milliós akciós ára a SEAT előnyét elnézve talán nem eltúlzott, de semmiképpen sem alacsony. Legalábbis az igazi olcsóautókhoz képest. Tesztautónk komoly akcióval 4,2 millió forintos áráról szintén nem a spórolásra asszociál a vásárló, de a Toledo nem is klasszikus olcsó autó.

Érzésre többet és jobb minőséget nyújt, mint az idesorolt francia konkurensek, és alig kevesebbet egy hagyományos alsó középkategóriás modellnél. Azoknál viszont tágasabb, nagyobb csomagteret kínál, így gyakorlatilag a Rapid  testvérmodelljeként talán egyetlen igazi problémával küzd: alig olcsóbb, mint a még tágasabb és kulturáltabb Octavia, de komoly ellenlábas az átdolgozott, erősen akciós Renault Fluence.

Bármilyen Volkswagen lehetne

A Rapiddal szemben viszont a valamivel dögösebb külső is a SEAT mellett szól, valamint a Škoda márkától még idegenkedő vásárlók is nyugodt szívvel nyúlhatnak a Toledóhoz, ugyanazt a technikát kapják. Igényes, praktikus családi autóként mindenképpen kiváló választás, akárcsak egy extrákkal telepakolt kivitel cégautóként.

Az alapverzióban is széria első és oldallégzsákok illetve a menetstabilizáló mellett listaáron 5,1, engedménnyel 4,2 millióért automata klíma, tempomat, bluetooth-os rádió, parkolóradar, visszagurulás elleni asszisztens és guminyomást ellenőrző rendszer is jár. Egyéb drága és divatos, vezetést támogató berendezések nem rendelhetők, de egy navigációsrendszerrel fokozható még a kényelem 214 ezerért. 

Mellette – Ellene
  • Tágas csomagtér
  • Nagy hátsó lábtér
  • Agilis futómű
  • Jó összeszerelési minőség
  • Kiváló motor
  • Pontos váltó
  • Olcsó autóhoz képest drága
  • Kevesebb hangszigetelés
  • Kemény műanyagok
  • Családi autóhoz képest feszes csillapítás
  • Elölről nem vezérelhető hátsó ablakok

Szavazás

Tetszik az autó? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • kellervin

    Egy polo alapokra rakott kocsi a seatnal mar kompakt kategoria? Hogy is van ez? :o))) A fluence biztosan kompakt, de mas dimenzio. Az ocativa is kompakt, es az is nagyobb a rapidnal, joval, szoval a a toledo egy lepcsoshatu kisauto, barmennyire faj is ez a teny ;o)

  • Ragnotti

    Ez így van, bár a kategorizálás néha furcsa eredményeket szül, például külső-belső méretei alapján a Dacia Sandero éppen beillik a kisautók közé, akkor ennek lépcsőshátú változata, a Logan is annak számít, de akkor a Logan MCV kombi is kisautó lenne, noha az előző széria 4,47 méter hosszú, 2,91 méter a tengelytávja (!), hétüléses, és 198/700/2350 literes a csomagtere? :)

  • men?manó

    A Toledo sosem ebben a ligában játszott. Nem értem miért csináltak belőle “kisautót”?

  • Keeep

    Az Octavia 1.2 tsi 105 le-vel 4 199 000 ft Gyöngyösön
    elég jó alternativa

  • pécsimunkás

    Én sem értem miért lett belőle kisautó. Amúgy tetszik nagyon. A maga idejében az első Toledó is gyönyörű volt, sőt mai szemmel nézve sem csúnya!

    Elhiszem ,h nem rossz motor ez az 1.2 tsi,de azért kíváncsi lennék, mi lenne-hamár leszólták más cégek 1.6-osát-,ha odaraknák a Toyota,vagy a koreai cégek 1.6 osai mellé!

  • v_gabe

    Keeep: normálisan felszerelve 4.7 millió (Elegance), de bőven megéri ehhez képest így is. Komolytalan ajánlat ez is meg a Leon is.

  • Kempelen10.

    Mit számít az, hogy valami egyszer milyen ligában játszott? A méreteit tekintve egyébként ez az autó simán hozza a Toledo l méreteit. Akkor meg mi a baj?
    Azon kívül, hogy nagy a csóróság?

  • Tede

    Szerintem ez egy mindenki által fenntartható korrekt kocsi lehet! Kinézete Vw, mostanság ezzel nem lehet baj! Tetszik

  • MetroGoldwinMayer

    Ez kb. azt hozza mint 10 éve egy G Astra. Ezzel a motorral elmegy G Astra 1.8nak, jobb fogyasztással. Felszereltsége is OK, így a 4,2 milla kifejezetten jutányos ár.

    Ha 10 év alatt csak 3% volt az átlag-infláció(több volt), az akkor 35%. 4200/1,35=3110 hárommillióért messze nem lehetett 10 éve automata klímás 1.8as Astrát venni. Mégis ócsít az a moduláris felépítés.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Új Toyota Yaris: Befellegzett a kis motoroknak?

Rengeteg pénzt költöttek el a Toyota Yaris felfrissítésére. Nézzük, mire volt elég 28 milliárd

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.