Rosszul megy az országnak, de jól megy a Renault-nak. Bár idén újra egyre kevesebb megrendelés érkezik új személyautókra, a Renault Hungária márciusig több kocsit adott el, mint tavaly az első negyedévben. A Dacia különösen jól teljesít, de az új Clióval – amely odahaza, Franciaországban eddig messze a legsikeresebb autó az idén – a Renault márka szekere is jól szalad.

Clio RS

Most épp két új Clio-változat, a sportos-erős RS és a családi-praktikus Grandtour mutatkozott be magyar földön az újságíróknak. Sajnos az RS-t csak nézegetni volt szabad, rendszám híján nem próbálhattuk ki az immár turbómotoros Cliót. Az 1,6 literes blokk a Renault és a Nissan közös fejlesztése (ismerhetjük már a Juke-ból), 200 lóerős, ezzel váltották le az előd kétliteres szívómotorját.

Az új Clio RS; fura, de ötajtós

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban


Hatfokozatú, dupla kuplungos váltó tartozik hozzá, a kormány mögötti kapcsolófülekkel, rajtprogrammal. Az új Clióhóz új RS monitor készült, mely a hétcollos központi kijelzőn mutatja parádés grafikával illusztrált adatait a telemetriáról, a motor, váltó állapotáról. A köradatokat el is menthetjük, az USB-kimeneten keresztül.

Kívülről majd’ háromcentis ültetés, piros féknyereg, fekete felni, diffúzor és látványos frontspoiler segít felismerni az RS Cliót. Belül a fekete kárpitot piros díszítésekkel, varrásokkal dobták fel.

A Cup kivitelt még megültették pár milliméterrel, és spéci lengéscsillapítóval készítették fel a pályaautózásra. Az új Clio RS listaára 6 390 000 forint, a kocsi már megvásárolható a Renault-kereskedésekben.

Adatlap – Renault Clio RS
Motor, teljesítmény, tömeg
Lökettérfogat (cm3)1618
Saját tömeg (kg)1279
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)147[200]/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)240/1750
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)6,7
Végsebesség (km/h)230
Fogyasztás
Vegyes (l/100 km)6,3
CO2 kibocsátás (g/km)144

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour


Clio Grandtour

A kevésbé izgalmas, mindazonáltal alighanem sokkal nagyobb példányszámban utcára kerülő kombi Cliót méltatva Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője odáig merészkedett, hogy a Grandtourt a piac egyik legszebb autójának nevezte. A nézőtéren erre halk moraj volt tapasztalható.

Azt mindenképp el kell ismerni, hogy szebb, mint az előző volt. A púpos, orrnehéz, túl magas forma helyett egy púpos, orrnehéz, de részleteiben nagyon érdekes, összességében sokkal látványosabb kocsi lett az új Clio Grandtour.

A tengelytáv a Clióé, de hátul 20 centivel hosszabb a karosszéria. 443 literes a csomagtartó, ez 1380 literre bővíthető. Ebből a padló alatti rekesz 60 literes. Az első ülés ledöntésével 2480 mm hosszú lapraszerelt IKEA-szekrényt is berakhatunk.

Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak

A beltér, akár a rövid Clióban, ízlés szerint alakítható a színes intarziákkal a megrendelés során. Minden Clio kombi kártyával nyílik-záródik, a drágább modelleknél természetesen elő sem kell venni a kártyát nyitáshoz, indításhoz. Tolatókamera, kétzónás automata klíma is rendelhető a kocsihoz, és még a legolcsóbb kivitelben is ott dübörög a gyári mélynyomó.

Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel

Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel


A Renault megszokott elektronikai extrái, az érintőképernyős, GPS-es Media Nav rendszer, a SIM-kártya alapú mobilnetes cucc, az R-Link is kérhető a Grandtourba; utóbbi a hírek, időjárási adatok mutatása mellett akár az érkező e-mailek felolvasására és hangutasításos megválaszolására is képes. A vezetési szokásainkat éberen figyelő, majd megkritizáló Eco-Driving program személyre szabott tanácsokat ad a spóroláshoz.

Ráadásul az új Clio Grandtourt még vezetni is jó.

Az előd bemutatóján is ott voltam, és máig élénken emlékszem, mennyire dülöngélt szegény a legkisebb kormánymozdulatra is nagyobb tempónál. Hát ez nem dülöngél. Stabil, de agilis, lelkesen követi a kormány mozdulatait, kifejezetten jó vezetni, az erősebb dízelt legalábbis, amit pár kilométer erejéig próbálhattunk ki Telki környékén.

Egyelőre csak kézi váltóval kapható

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is


Különösen vicces a hangszórókból áradó vérmes ál-motorhang; a másfél literes, négyhengeres dízel egy V6-os sportmotor röffenéseivel és mély orgánumával szórakoztatott bennünket. Akár a normál Cliónál, a kombiban is az R-Link menü Szolgáltatások pontjában választhatunk az előre programozott, szintetizált hangok közül.

Igazán erős motor egyébként nincs a Clio kombihoz. Az alap az 1,2 literes, 75 lóerős, ami – a Dacia Loganban szerzett tapasztalataim alapján – méltatlanul gyenge ehhez az autóhoz. A 0,9 literes turbó 90 lóerővel már jó választás, de ez a nagy rakterű kombi szinte kívánja a dízelt.

Az 1.5 dCi 75 és 90 lóerős verziója kérhető a kocsihoz, egyik sem egy erőmű, de a 90 lovassal már majdnem megy úgy az izgalmas formájú kocsi, mint ahogy kinéz.

Clio Grandtour árak
Authentique1.2 16V 75 LE3 190 000 Ft
1.5 dCi 75 LE3 870 000 Ft
Expression1.2 16V 75 LE3 490 000 Ft
0.9 TCe 90 LE3 830 000 Ft
1.5 dCi 75 LE4 170 000 Ft
1.5 dCi 90 LE4 510 000 Ft
Dynamique1.2 16V 75 LE3 690 000 Ft
0.9 TCe 90 LE4 030 000 Ft
1.5 dCi 90 LE4 710 000 Ft

Automata, duplakuplungos vagy robotváltó egyelőre nincs a Clio Grandtourhoz. Az autó három felszereltségi szinten rendelhető, a fapados Authentique-ban nincs klíma, de van ESP, négy légzsák, Renault-kártya, villanyablak elöl, villanytükör.

Az Expressionben ott a manuális klíma és a Media Nav. Felfoghatatlan ellenben, hogy a csúcs Dynamique-ban a 16 collos felni mellett még kiemelt szolgáltatásnak számít az automata ablak – de csak a vezető oldalán.

Az új Clio április 15. és 20. között nyílt napokon mutatkozik be a Renault-szalonokban; érdemes megnézni, kipróbálni. A kis kombik szerény, mindössze a Fabia Combiból és Ibiza ST-ből álló kínálatát végre valami érdekes kocsi dobja fel – ami helykínálatában, szolgáltatásaiban akár az eggyel nagyobb kategória egyszerűbb autói helyett is alternatívát mutat.