Dízel, V6-os benzines hanggal

Menetpróba: Renault Clio Grandtour - 2013

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.04.05. 15.00

Az új Clio RS-t csak megnéznünk volt szabad, de a kombi Clióval el is mehettünk egy fordulóra. Minél több időt töltöttünk benne, vele, annál inkább tetszett.

Rosszul megy az országnak, de jól megy a Renault-nak. Bár idén újra egyre kevesebb megrendelés érkezik új személyautókra, a Renault Hungária márciusig több kocsit adott el, mint tavaly az első negyedévben. A Dacia különösen jól teljesít, de az új Clióval – amely odahaza, Franciaországban eddig messze a legsikeresebb autó az idén – a Renault márka szekere is jól szalad.

Clio RS

Most épp két új Clio-változat, a sportos-erős RS és a családi-praktikus Grandtour mutatkozott be magyar földön az újságíróknak. Sajnos az RS-t csak nézegetni volt szabad, rendszám híján nem próbálhattuk ki az immár turbómotoros Cliót. Az 1,6 literes blokk a Renault és a Nissan közös fejlesztése (ismerhetjük már a Juke-ból), 200 lóerős, ezzel váltották le az előd kétliteres szívómotorját.

Az új Clio RS; fura, de ötajtós

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban


Hatfokozatú, dupla kuplungos váltó tartozik hozzá, a kormány mögötti kapcsolófülekkel, rajtprogrammal. Az új Clióhóz új RS monitor készült, mely a hétcollos központi kijelzőn mutatja parádés grafikával illusztrált adatait a telemetriáról, a motor, váltó állapotáról. A köradatokat el is menthetjük, az USB-kimeneten keresztül.

Kívülről majd’ háromcentis ültetés, piros féknyereg, fekete felni, diffúzor és látványos frontspoiler segít felismerni az RS Cliót. Belül a fekete kárpitot piros díszítésekkel, varrásokkal dobták fel.

A Cup kivitelt még megültették pár milliméterrel, és spéci lengéscsillapítóval készítették fel a pályaautózásra. Az új Clio RS listaára 6 390 000 forint, a kocsi már megvásárolható a Renault-kereskedésekben.

Adatlap – Renault Clio RS
Motor, teljesítmény, tömeg
Lökettérfogat (cm3) 1618
Saját tömeg (kg) 1279
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 147[200]/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1750
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,7
Végsebesség (km/h) 230
Fogyasztás
Vegyes (l/100 km) 6,3
CO2 kibocsátás (g/km) 144

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour


Clio Grandtour

A kevésbé izgalmas, mindazonáltal alighanem sokkal nagyobb példányszámban utcára kerülő kombi Cliót méltatva Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője odáig merészkedett, hogy a Grandtourt a piac egyik legszebb autójának nevezte. A nézőtéren erre halk moraj volt tapasztalható.

Azt mindenképp el kell ismerni, hogy szebb, mint az előző volt. A púpos, orrnehéz, túl magas forma helyett egy púpos, orrnehéz, de részleteiben nagyon érdekes, összességében sokkal látványosabb kocsi lett az új Clio Grandtour.

A tengelytáv a Clióé, de hátul 20 centivel hosszabb a karosszéria. 443 literes a csomagtartó, ez 1380 literre bővíthető. Ebből a padló alatti rekesz 60 literes. Az első ülés ledöntésével 2480 mm hosszú lapraszerelt IKEA-szekrényt is berakhatunk.

Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak

A beltér, akár a rövid Clióban, ízlés szerint alakítható a színes intarziákkal a megrendelés során. Minden Clio kombi kártyával nyílik-záródik, a drágább modelleknél természetesen elő sem kell venni a kártyát nyitáshoz, indításhoz. Tolatókamera, kétzónás automata klíma is rendelhető a kocsihoz, és még a legolcsóbb kivitelben is ott dübörög a gyári mélynyomó.

Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel

Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel


A Renault megszokott elektronikai extrái, az érintőképernyős, GPS-es Media Nav rendszer, a SIM-kártya alapú mobilnetes cucc, az R-Link is kérhető a Grandtourba; utóbbi a hírek, időjárási adatok mutatása mellett akár az érkező e-mailek felolvasására és hangutasításos megválaszolására is képes. A vezetési szokásainkat éberen figyelő, majd megkritizáló Eco-Driving program személyre szabott tanácsokat ad a spóroláshoz.

Ráadásul az új Clio Grandtourt még vezetni is jó.

Az előd bemutatóján is ott voltam, és máig élénken emlékszem, mennyire dülöngélt szegény a legkisebb kormánymozdulatra is nagyobb tempónál. Hát ez nem dülöngél. Stabil, de agilis, lelkesen követi a kormány mozdulatait, kifejezetten jó vezetni, az erősebb dízelt legalábbis, amit pár kilométer erejéig próbálhattunk ki Telki környékén.

Egyelőre csak kézi váltóval kapható

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is


Különösen vicces a hangszórókból áradó vérmes ál-motorhang; a másfél literes, négyhengeres dízel egy V6-os sportmotor röffenéseivel és mély orgánumával szórakoztatott bennünket. Akár a normál Cliónál, a kombiban is az R-Link menü Szolgáltatások pontjában választhatunk az előre programozott, szintetizált hangok közül.

Igazán erős motor egyébként nincs a Clio kombihoz. Az alap az 1,2 literes, 75 lóerős, ami – a Dacia Loganban szerzett tapasztalataim alapján – méltatlanul gyenge ehhez az autóhoz. A 0,9 literes turbó 90 lóerővel már jó választás, de ez a nagy rakterű kombi szinte kívánja a dízelt.

Az 1.5 dCi 75 és 90 lóerős verziója kérhető a kocsihoz, egyik sem egy erőmű, de a 90 lovassal már majdnem megy úgy az izgalmas formájú kocsi, mint ahogy kinéz.

Clio Grandtour árak
Authentique 1.2 16V 75 LE 3 190 000 Ft
1.5 dCi 75 LE 3 870 000 Ft
Expression 1.2 16V 75 LE 3 490 000 Ft
0.9 TCe 90 LE 3 830 000 Ft
1.5 dCi 75 LE 4 170 000 Ft
1.5 dCi 90 LE 4 510 000 Ft
Dynamique 1.2 16V 75 LE 3 690 000 Ft
0.9 TCe 90 LE 4 030 000 Ft
1.5 dCi 90 LE 4 710 000 Ft

Automata, duplakuplungos vagy robotváltó egyelőre nincs a Clio Grandtourhoz. Az autó három felszereltségi szinten rendelhető, a fapados Authentique-ban nincs klíma, de van ESP, négy légzsák, Renault-kártya, villanyablak elöl, villanytükör.

Az Expressionben ott a manuális klíma és a Media Nav. Felfoghatatlan ellenben, hogy a csúcs Dynamique-ban a 16 collos felni mellett még kiemelt szolgáltatásnak számít az automata ablak – de csak a vezető oldalán.

Az új Clio április 15. és 20. között nyílt napokon mutatkozik be a Renault-szalonokban; érdemes megnézni, kipróbálni. A kis kombik szerény, mindössze a Fabia Combiból és Ibiza ST-ből álló kínálatát végre valami érdekes kocsi dobja fel – ami helykínálatában, szolgáltatásaiban akár az eggyel nagyobb kategória egyszerűbb autói helyett is alternatívát mutat.

Kommentek

  • v_gabe

    Nagyon-nagyon kicsi szegényem belül.

  • Szuperjeno

    Ez egy kidülledt szemű gnóm! Vagy csak a fotók nem sikerültek jól??? Mindenestre ilyen mini turbóst hosszú távra nem vennék, elég sok rosszatt hallottam róluk. Másrészt aki a gyakran tapogatott helyekre (rádió körül, ablakemelőknél, ajtóbehúzónál) betette azt a sok lakkfekete betétet az biztos nem saját maga takarítja az autóját.10 perc alatt gusztustalanul maszatos lesz az egész. Harmadrészt olyan giccshalmaz némelyik, mintha játékautó lenne. Hogyan lehet pl. sárga autóba piros műanyagbetéteket tenni? Mi ez a gagyi LED sor a bajszos pina körül? Nagyon elgurult a tervezők gyógyszere én úgy látom.

  • mtbe

    ez a forma nagyon király :)
    ha nem is a legszebb de majdnem az
    és az egyik legfeltűnőbb

  • mtbe

    Szuperjeno
    Neked az Opel Adam tetszik?

  • Kempelen10.

    Kicsi hát. Mert ez egy kisautó.

  • Keeep

    1.5 dCi 75 LE
    4 170 000 Ft

    Ennyiért van aki megveszi ?

  • Mahler

    Randa szegényem, de biztos csak nekem. Sohasem kedveltem a renault gépkocsikat.

  • subtotal

    Még jó, hogy van Kassziopeia szürke és Platina színekben.
    Azért egy 100LE feletti benzines kellene bele, ha nem is az itthoni vevők miatt…

  • Specialized78

    Keeep!
    Majd hasonlítsd össze az árakat a konkurenciával.Rá fogsz jönni,hogy semmivel nem drágább.Sőt…
    Az autó egyébként számomra az egyik legszebb a kisautók között.Élőben is volt szerencsém hozzá,nagyon egyben van.

  • autoaudit

    Na megvan mit jelent a 7-es a kormányon.
    A 7-colos kijelzőt.

    Egyébként kicsit kezdem unni ezt a zongoralakk fekete ellenmániát, mert szinte minden cikkben minden autós portálon megemlítik, mintha nem lehetne már mit írni egy autóról.
    Aztán jönnek az ilyen Szuperjeno-k az ilyen egyszerű véleményekkel…
    Énis elhittem anno hogy milyen szar lesz meg ujlenyomatoktól majd vezetni se tudok, azt most hogy van ilyen zongoralakkos autóm, kiderült hogy pont nem tapogatom azokon a helyeken, ezért kb azt elmúlt 10ezer km-n egy ujjlenyomat sem lett rajta.
    Tapogatni az autós újságírók szoktak…

  • autoaudit

    Na megvan mit jelent a 7-es a kormányon.
    A 7-colos kijelzőt.

    Egyébként kicsit kezdem unni ezt a zongoralakk fekete ellenmániát, mert szinte minden cikkben minden autós portálon megemlítik, mintha nem lehetne már mit írni egy autóról.
    Aztán jönnek az ilyen Szuperjeno-k az ilyen egyszerű véleményekkel…
    Énis elhittem anno hogy milyen sza_r lesz meg ujjlenyomatoktól majd vezetni se tudok, azt most hogy van ilyen zongoralakkos autóm, kiderült hogy pont nem tapogatom azokon a helyeken, ezért kb azt elmúlt 10ezer km-n egy ujjlenyomat sem lett rajta.
    Tapogatni az autós újságírók szoktak…

  • Hawaii-

    Ha nem tetszik a zongoralakk, azt manapság már nem olyan nehéz orvosolni. Le kell ragasztani az egyéni ízlésficamnak megfelelő 3M Di-Noc (textúrázott) fóliával. Néhány példa:
    Szálcsiszolt alu – http://i156.photobucket.com/albums/t39/topsecrt88/trim003.jpg
    Sötét karbonszál – http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=380251
    Ízelítő a kis millióból – http://www.gjkstyling.pl/1066-thickbox/zestaw-probek-di-noc.jpg

    Elrettentő példa :) – http://www.texconcept.pl/images/pictures/0001200/0001126big.jpg

    Google a barátod…

  • Levrone

    Hawaii: mi még ilyen matricákat is gyártunk egyedi mintával, ha kell, szóval tényleg határtalan a lehetőségek tárháza. :-)

  • Levrone

    Még valami. Motor téren szerintem a nemrég debütált 130 lovas 1.2 TCE lesz az egyik legjobb.

  • régimotoros

    sztem jó autó, tényleg szép, végre egy autó ami nem német-egyen-síklapokból áll (pl polo, ami dacia-szinten hajlított lemezekből ál,szinte sík az összes oldallemneze).
    kicsit drága… mint minden kisautó mostanában…sőt,pl megint hozhatjuk polot, annál olcsóbb.
    nekem belsőre szegényes, nem abszolutértékben, csak mert külsőből kiindulva mozgalmasabbat várnék.
    sztem jó vétel, az zavarna, hogy nincs erős motor, a 0,9es turbó, ahogy másoknál is, csak papíron fogyaszt jól.

  • régimotoros

    az íróról említést téve:
    nem szerencsés és nem is teszi egy magára és a pártatlanságára adó firkász sem, hogy minősíti a formát.
    itt megtörtént.
    “Grandtourt a piac egyik legszebb autójának nevezte. A nézőtéren erre halk moraj volt tapasztalható.”

  • Kempelen10.

    Az újságíró is ember, miért is ne viselkedhetne úgy, miért is ne minősíthetne bármit? Mondja csak el a véleményét, én azért olvasom, a sajátomat úgyis magam alakítom ki. Akit más véleménye befolyásol, azzal magával van baj, nem a másikkal szerintem.

  • mackopofa1962

    Úgy látom,megint összecsapott a renault kedvelő és utáló olvasó!Egyébként tényleg soknak tűnik a 4.7 milla.Ennyiért Juke-ot is kapni,és lássuk be az egy sokkal izgalmasabb autó!

  • Specialized78

    mackopofa!
    Az almát a körtével nem lehet és abszurd is összehasonlítani!
    A Juknak annyi köze van ehhez az autóhoz,mint a Fiat 500-asnak a BMW5 GT-hez.

  • mackopofa1962

    Speci:Ár érték,látvány.Hajtáslánc kb. ugyanaz!

  • a.szorenyi

    Kedves Kommentelők!

    Örülünk minden, a cikkhez kapcsolódó értelmes megnyilvánulásnak, de a mocskolódásnak nem adunk teret. A cikk alól ezért töröltünk több hozzászólást.

    Üdv, Vezess.hu

  • Dino871

    Köszönjük Szörényi Úr!
    Eddíg is így kellet volna és ezután is így kellene tenni..

  • Kempelen10.

    Vicces dolog ez a hangszóróból jövő motorhang. Lassan már kifelé is csinálni kell majd a hangot, mert annyira csendesek az autók. Szerintetek hova vezet ez?

  • Dino871

    Kempelen10.

    A vicces az hogy pl a hi-tech S8-asba nem azért kellett mert olyan halk lett volna hanem azért mert olyan sz.r a hangja ha lekapcsol a 8-ból 4 -henger,a 3.0TDi A6-A7-A8-be meg azért mert úgyan mennek mint az állat de még minidg iszonyat a hangja.Így viszont a lökhárítókba és tűzfalakba inetgrált hanggenerátorok plusz amik a 12 hangszorókból jönnek tisztára mintha V8 lenne.Volt hogy a kutas nem hitte el és nem akart bele dízelt tankolni míg fel nem nyitottuk a motorháztetőt azt viszont nem tudom hogy mondjuk 5-6 év múlva hogy fognak ezek a hanggenerátorok üzemelni….

  • menőmanó

    “5-6 év múlva hogy fognak ezek a hanggenerátorok üzemelni….”

    Szerintem ugyan úgy nem érdekli a gyártókat, mint a hengerlekapcsolás és az az által kiváltott vibrációt semlegesítő bonyolult megoldás vagy a háromszoros turbófeltöltő és még folytathatnám a sort.
    Akinek az kell, hogy normálisan működjön az kifizeti a borsos javítási költségeket, ahogy eddig is tették csak kisebb tételben.
    Ez az igazi prémium megoldás. :)

  • Dino871

    Menőmanó!

    Ebben teljesen egyetértek!De gondolom egy ilyen Clio-nál barátibb lesz a javítás ára mint egy S8-asban….

  • Dino871

    Minden esetre ha előfordul esetleg ilyen akkor elég ijesztő lesz hogy drasztikusan megváltozik az autó hangja miközben a motornak semmi baja..:D

  • régimotoros.

    miért nem vagy őszinte és írod meg hogy az érint rosszul hogy kitetettem holiday barátodat és nem tehetsz semmit mert kishal vagy?
    kis őszinteség, ennyi…

  • törökszultán

    Mi lesz, ha meghekkelik és véletlenül 2T Trabant hang jön ki a Ferrariból? :-DDDD

  • a.szorenyi

    Nem értem, mit akar bizonygatni? Holidayt pont úgy ismerem, mint az összes olvasónkat, akik eljárnak a fórumtalálkozókra, minden évben májusban, idén pont 05. 11-én lesz a Szent György-hegynél. Arra volt hatása hogy Holiday miért nem ír ide, nem arra, kit próbálunk törléssel távol tartani, hogy az itteni közösség egészségesebb lehessen. Komoly aránytévesztésben van, Holiday hozzászólásra jogosult felhasználónk még több tízezer regisztrálttal, szemben az Ön tucatnyi alteregójával, IsmétZsolti-régimotoros._Rómeó9.

  • zoldfulu2000

    menő: tudtommal a többszörös feltöltők pont arról szülnak hogy a változó geometriájút helyetettesítik, elivleg a tartósság felé kellene tendálniuk.
    Régimotoros: szernitem jogos volt a felhördülés. Az előző Grandtour nem volt gáz de a legszebbnek (akár szépnek) nevezni elég erős túlzás.
    Dino: 3 lityis TDI.t vezettem jópár éve, nagyon jó hangja volt, szerintem az Audi A5ben akkoriban (2008) még nem volt külön hanggenerátor, olckúl hangmérnökösködés eredménye. Modern öthengeres dízelek dettó. tudni kell hogy mit kell kiszárni és mit kell beengedni.

  • Dino871

    Zöldfülü!

    De volt!
    Először a 2006-os TT 2.0 TFSI-ben volt csak a tűzfalban (ez egy “pneumatikus” rendszer),aztán 2008-ban a TT TDI-ben már a kipufogóba is volt integrálva hanggenerátor innentől pedig mindegyik dízelbe és némelyik benzinesbe is került!

    Amúgy ha szerinted egy bármilyen dízelnek is nagyon jó a hangja akkor vagy nagyon jók ezek a cuccok vagy nem vagy igazi autóbolond!
    Jó hangja a 360LE-s boxermotornak van vagy a sor5-sor6-nak
    meg onnan felfele, nem a 3.0 tdi-nek

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.