Nagyobb kabrió, kevesebb pénzért: Opel Cascada

Vezettük: Opel Cascada

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 07.15

A kompakt kategóriában méreteinél, felszereltségénél fogva nincs is vetélytársa, a nagyobb, prémium gyártók modelljei között pedig a jóval kedvezőbb árral lehet csábító az Opel új, középkategóriás kabriója.

Röviden – Opel Cascada

Mi ez?

 Astra alapokra épülő, mégis prémium-közeli szolgáltatásokat nyújtó, vászontetős kabrió
Mit tud? Négyszemélyes, négyévszakos autó nyitható tetővel, mindenféle vidám extrával
Mibe kerül? Az 1,4-es motorral felszerelt belépő Cascada 6 990 000 forintba kerül
Kinek jó? Azoknak, akik tágas, négyszemélyes kabrióra vágynak, alkalmi áron

Nagyobb kabrió, kevesebb pénzért: Opel Cascada 1

A kompakt méretű Kadett és az Astra kabriók után az Opel szeretne az 50-es, 60-as évek tekintélyesebb méretű, nyitható tetejű változataihoz – Kapitän, Rekord – mérhető modellel vevőket fogni. A Cascada, bár Astra alapokon nyugszik, 4,67 méteres hosszával 23 centivel hosszabb az Astra Twin Topnál. A kompakt kategóriában méreteinél, felszereltségénél fogva nincs is vetélytársa, a prémiummárkák nagyobb autóival szemben jóval kedvezőbb árával lehet csábító az Opel középkategóriás kabriója.

Majdnem 4,7 méter hosszú

Kis híján 4,7 méter hosszúra nőtt az Opel Cascada. 23 centivel hosszabbra, mint az Astra Twin Top volt.

Vászonfelső

A Cascada nyitható teteje mindössze 50 kilogrammot nyom, – 1240 gramm a vászon négyzetmétere – és rengeteg benne az alumínium meg a magnézium, hogy minél többet lehessen lefaragni a tömegéből. Ez sikerült is, hiszen 65 százalékkal nyom kevesebbet, mint a márka egy generációval ezelőtti nyitható tetőszerkezete. Aránylag gyorsan, 17 másodperc alatt nyílik – a leggyorsabban a Golf és az Audi A3 rejti el a vászontetejét, 9 mp alatt, míg a Renault Mégane a leglomhább, kerek 30 másodpercig origamizik a fémkeretes üvegtetővel.

A Cascada meztelenítése közben nem kell tehetetlenül állni az út szélén, amíg a hangszigetelő habba ágyazott, csendben dolgozó hidraulikus pumpa teszi a dolgát, mert 50 km/órás sebességig menet közben is nyílik, csukódik a tető. De ha akarjuk, akkor távirányító gombjának nyomva tartásával is eltüntethetjük a tetőt, mire az autóhoz érünk.

Új motor

Nemcsak a forma, hanem a műszaki tartalom is friss a Cascadában. Legalábbis az Astra alapjaira épülő kabrió orrában találni újdonságot. Az 1,6 literes, 170 lóerős, benzinmotor friss turbót kapott, és a korábbinál 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt, ugyanakkor 22 százalékkal nagyobb nyomaték leadására képes. A gyáriak saját bevallása szerint sem sportos példány, sokkal inkább a csendes üzem illetve a kiegyensúlyozott, egyenletes nyomatékleadás volt a legfontosabb cél a kifejlesztésekor.

Új, az 1,6 literes, 170 lóerős, turbós benzines motor

Csendes, szélsőségektől mentes, nyomatékos az új, 1,6 literes, turbós  benzinmotor

Belefér?

Nyitható tetejű autóhoz képest a Cascada 280 (nyitott tetővel), illetve 350 literes (csukva) csomagtartója papíron tágasnak mondható. Pakolni bele elég kényelmetlen, ha nem akarunk lemondani a tetőnyitás lehetőségéről út közben. Igaz, ez a legtöbb kabrióban hasonlóan működik. Ami viszont nem túl gyakori, az a gombnyomásra ledönthető hátsó üléstámla. A Cascada ilyet is tud, így akár 750 liternyi poggyász is belefér, és extrém méretű – 181,8 centi hosszú – lapos izé is elvihető, ha igény van rá.

Mozgóképen a legújabb Opel kabrió:

Nyitott tetővel az autópályás tempóba is simán bele lehet vele kóstolni, nem folyik ki a szem, nem kap huzatot a nyak. Sőt, még csak meg sem süketül benne az utazóközönség, a menetszél száz felett is kisebb a vártnál. Pedig a hátsó ülések mögé rejtett, pár mozdulattal installálható szélterelőt csak a fénykép kedvéért építettük össze, a nap végén. Egyedül a kényelmesnél valamivel magasabb üléspozíció, és a vastag, kanyarban sokat kitakaró A-oszlop rontja a mosolygós, kabriós cirkálás élményét.

Merev kasztni, kényelmes, okos futómű

Merev kasztni, kényelmes, okos futómű dolgozik alatta

A belső ezen felül tényleg prémiumközeli. Nem a többi Opelből ismert műszereknek, kapcsolóknak köszönhető mindez, hanem az olyan extráknak, mint a hővisszaverő bevonattal ellátott, fűthető, szellőztethető ergonomikus bőrülésnek, a hűvösebb napokon kellemes fogásúra fűthető kormánynak, a beszálláskor előzékenyen a kezünkbe nyomott biztonsági övnek. Mind mind olyan dolgok, amit hiába keresnénk más tömeggyártók kabrióiban. És ebben van a Cascada nagy trükkje, hogy középkategóriás, tágas nyitható tetejű autót kínál, amely olyan szolgáltatásokat is nyújt, amit legfeljebb a prémium gyártók szoktak. Árban viszont még a legcifrábbra konfigurált Cascada is a legfapadosabb prémium kabrió ára alatt marad.

Ha előrehajtjuk, pontosan visszatalál a helyére

Fűthető, szellőztethető, hővisszaverő, ergonomikus bőrülések várják az utasokat

A menetpróbán mi csak az új, 1,6-os benzinessel róhattuk a kanyargós hegyi utakat. Igaz, az autó nem könnyű – egész pontosan 1733 kg a vezető 75 kilójával együtt – a motor mégis tisztességgel mozgatja. Valóban nem igazán sportos darab – papíron is 9,6 másodperc kell neki a 100-as tempó eléréséig – de tagadhatatlanul kulturáltan, csendben, szélsőségektől mentesen dolgozik. Szerencsére a jövőben alkalmunk lesz ezt a motort más Opelekben is kipróbálni, majd kiderül, hogy azokban mit tud. A hatfokozatú kézi váltó nem lett a barátunk, a fürge kapcsolásokat nem kedveli, nálunk a kettesből hármasba váltás okozott néha kellemetlen pillanatokat. Az összhatás azonban még így is kellemes.

Jól nézzék meg, az új 1,6-os motor a jövőben más Opelekben is feltűnhet

Jól nézzék meg, az új 1,6-os motor a jövőben más Opelekben is feltűnhet

Hiába a tekintélyes saját tömeg, a látszatra kicsi motor, a hiányzó, merevítésként is fontos tető, a Cascada a számára egyértelműen idegen pályának tűnő hegyi utakon is tisztességgel helytállt. Motorja csendes, a 260 Nm – túltöltéssel 280 – nyomaték már alacsony fordulaton megérkezik, a kormányzásán nem érezni az autó hasa alá gyömöszölt X, és V-alakú merevítések plusz tömegét. Szóval valóban váratlanul kellemes volt vele kanyarogni, holott egyértelműen tájidegen faj a Cascada egy szerpentinen. Egyedül a hangja lehetne lelkesítőbb, gondoltuk, egészen addig, amíg nem került egy Cascada elénk. Kintről hallgatva jóval vagányabb, mint amit bent lehet belőle hallani.


Mikortól, mennyiért?

Az első Cascadák teljesen logikusan a jó idővel együtt – feltéve, ha idén érdeklődés hiányában nem marad el a nyár – áprilistól várhatóak a hazai kereskedésekbe. A legolcsóbb modell az 1,4 literes 120 lóerős változat lesz, hatfokozatú kézi váltóval, 6 990 000 forintért, míg a legdrágább kivitel 9 090 000 forintért vihető haza.

Az Opel gyári galériája az alábbi képre kattintva csalható elő:

Nagyobb kabrió, kevesebb pénzért: Opel Cascada 2

A részletes árlista itt olvasható:

 Motor/teljesítmény  Felszereltség  Váltó  Ár
 1,4 / 120 LE benzin  Cabriolet  man. 6 fok.  6 990 000 Ft
1,4 / 140 LE benzin  Cabriolet  man. 6 fok.  7 290 000 Ft
 1,6 / 170 LE benzin  Cabriolet  man. 6 fok.  7 590 000 Ft
1,6 / 170 LE benzin  Cabriolet  aut. 6 fok.  7 940 000 Ft
 1,6 / 200 LE benzin  Cabriolet  man. 6 fok.  7 890 000 Ft
 2,0 / 165 LE dízel  Cabriolet  man. 6 fok.  8 090 000 Ft
2,0 / 165 LE dízel  Cabriolet  aut. 6 fok.  8 440 000 Ft
2,0 / 190 LE dízel  Cabriolet  man. 6 fok.  8 590 000 Ft
1,4 / 120 LE benzin  Cosmo  man. 6 fok.  7 490 000 Ft
1,4 / 140 LE benzin  Cosmo  man. 6 fok.  7 790 000 Ft
 1,6 / 170 LE benzin  Cosmo  man. 6 fok.  8 090 000 Ft
1,6 / 170 LE benzin  Cosmo  aut. 6 fok.  8 440 000 Ft
 1,6 / 200 LE benzin  Cosmo  man. 6 fok.  8 390 000 Ft
 2,0 / 165 LE dízel  Cosmo  man. 6 fok.  8 590 000 Ft
 2,0 / 165 LE dízel  Cosmo  aut. 6 fok.  8 940 000 Ft
2,0 / 190 LE dízel Cosmo man. 6 fok. 9 090 000 Ft

Szavazás

Tetszik az autó? Igen? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Barca

    Ez telitalálat! Biztos lehetne jobb is, ha 100kg könnyebb lenne, de kabriók nem száguldásra születtek amúgy sem. 4 személy belefér? 7 milkától? Csapszeges felfüggesztéssel? Szerintem aki kabriót akar nem is nagyon kell tovább gondolkodnia!

  • Holiday

    Nagyon szép autó. Szerintem még az 1,4-es turbó motorral is teljesen vállalható.

  • La.Rómeó

    szép.
    és német.
    2 jo pont.
    viszont nem vw.
    minnusz 1 pont.
    1.4 turrboval lehet az igazi szerinntem

  • Drake

    Miért ne lenne vállalható,kabriózáshoz nem kell 600 lóerő,meg 300-as végsebesség,a napsütés és a friss levegő élvezetéhez bőven elég a 140 lóerő is. A kocsi meg kívül-belül álomszép.

  • Barca

    1.4 Turboval sem lehet rossz, nekem van ilyen autóm 5en, telepakolt csomagtartóval is tartotta a 190-et, nyilván nem volt virgonc, de teljesen vállalható volt. Gondolom itt az 1700 kilós Cascadaba is hasonlót tud. Aki már járt tengerparton, mondjuk ha nem is Monacoba, de mellette Nizzába, pontosan tudja a 70 táblánál is 60-al mennek, előzni nem lehet a szép tenger mellett finoman kacskaringózó utakon. Persze van megoldás M6 kabrió és társai csak az nem 7, hanem 27 millió lesz – használtan is.
    Ettől függeltenül én 1,6 Sidivel venném, mert lényegesen jobb motornak ígérkezik, főleg nyomatéka miatt! 300e felár nem sok, főleg amennyivel jobb!

  • menőmanó

    Tényleg jól néz ki ez az autó.
    Mostanában igen formásra sikerülnek az Opelek, és az sem elhanyagolható, hogy szükség esetén még úthengerként is használható. :)

  • Specialized78

    Nagyon szép autó ez is.Jelenleg az egyik legszebb Opel.Bár a márkának sosem voltak rossz formanyelvű autói.A régi modelljeinek a dizájnja is időtállónak bizonyult.

  • Liverpool87

    Gyönyörű lett ez az Opel is csak így tovább !Le a kalappal az Opel előtt!Talán tényleg jó lenne ha az olcsóbb autókba is bele vágna az Opel az olyan 3 millió körüliekbe ,szerintem ott is a legsikeresebbnek bizonyúlna !

  • Barca

    Liverpool87

    Az Opel nem tud olcsó autókat fejleszteni, mert GM a chevyt pozicionálta oda, ők a prémium felé akarnak ellépni, ezt azonban nem lehet egyről a kettőre! Sok idő lesz amíg az elektronikai rendszerek, és egyéb minőségérzetet olyan stabilra tolják, mint a főkonkurens VW. Amúgy a VW se lenne akkora sztár, ha nem tehetné be a lábát amerikába, és kínába, ahol az Opel szintén nem jelenhet meg a GM miatt!

  • Sturmge

    Üdv. Mindenkinek !

    Hát ez bizony szép lett.. ezen nincs is mit rugózni.
    Egy baja van az Opelnek. A GM… ezért szenved az Opel. Mint az előttem is meglett említve. A GM már kikukázott egy márkát szerencsére az Opelt nem “merik” tehát nincs más hátra mint előre.

  • Anonim

    Sturmge!

    Azért nem merik eladni, mert majdnem minden autójának a know-howja az Opeltől származik. (Astra, Mokka, Insignia/Vectra, Antara)
    Én is szeretem az Opelt, úgy néz ki kezd megint magára találni, bár ez az új formanyelv néhány modell esetében nem igazán tetszik, de a Cascada rendkívül pofás lett szerintem is. És bár nem értek a cabriókhoz, de az 1.6 tonnás súly a kategóriában talán nem is olyan sok, de az 1.4-es motort azért kicsit kevésnek tartom hozzá. De ezt majd az idő és a vásárlók eldöntik. :-)

  • fank1970

    Szép, de az egyik legnehezebb.

  • L.A.Rómeó

    igen barca besszél jol
    egy opel ellektromos renszere sehhol nincs egy vw melett
    mer másstol veszik… nem ugyanaz a beszállito
    mindig ez van mikor más kontinennsen gyártyák az autokkat

    vw viszont sztár lenne mindig ezzt hibássan mondod
    mer a presztizs meg az etalon nála van
    vw rajság, na, hogymongyam?

  • v_johny

    Én nem értem az embereket… De biztosan bennem van a hiba. Én amikor autót néztem és próbáltam vagy épp specifikációkat böngésztem, sosem érdekel(t) hogy az az autó hány kiló és hogy a kategóriatársai mennyivel könnyebbek vagy épp nehezebbek.
    Kipróbáltam, jó volt (?), meggyőző volt (?), kellően felszerelt (?), a fogyasztás jó volt (?), mindenben hozta-e amit keresek (?), ha ezen szempontok rendben, akkor meg mi a jó fenének foglalkozzak azzal, hogy mennyit nyom mérlegeléskor az autó…
    Mondjuk egy cabrio esetén meg pláne nem releváns a tömeg.

  • menőmanó

    Egyszerűen nem értem, hogy lehet valaki annyira elfogult, hogy állandóan azt bizonygatja a kedvenc márkájáról, hogy nem számít a 100-150kg többlet a többiekhez viszonyítva.

  • v_johny

    Nem elfogultság kérdése, pusztán valóban nem számít a hétköznapokban. Mindenben hozza a szegmens átlagát (fogyasztás, kezelhetőség, biztonság, gyorsulás stb.), akkor nem mindegy hogy nehezebb vagy sem? Nem versenyautó pályaversenyzésre ahol számítana. Írd már meg nekem kedves önjelölt szakértő, mi is valós hátrány ebből a hétköznapokban? Igazán kíváncsi vagyok rá… Főként mivel jelen esetben egy nyitott autóról beszélünk, így egy cabrio esetén is érdekelne hogy a tömeg mit is befolyásol…

  • v_johny

    Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy amikor autóvásárláson gondolkozik az aki a tömegen lovagol egyfolytában, az egyből úgy nyit a kereskedőnél hogy hány kiló az autó??? Vagy az az adat ami miatt elvet egy típust miközben az mindenben fedi a szegmenset jellemző specifikációkat? Ugyanmár…

  • menőmanó

    v_johny
    Ég és föld vagyunk, így nehezen fogjuk egymást megérteni, de már egyszer leírtam neked. Az én esetemben kardinális kérdés a gyorsaság, robbanékonyság, így fontos a tömeg.
    Persze lehet azt mondani, hogy semmit nem számít 100-150 kg plusz.
    Ez nem igaz hiszen nagyon is számít, mivel többet fogyaszt az autó, környezetszennyezőbb, nehézkesebb stb. stb.
    Fontos megjegyezni, hogy ez a plusz teljesen indokolatlan, mert előnye semmi, csak hátrány a van.
    A jelen esetben lehetne előnye is, hiszen nyitott autóról “beszélünk”, és a plusz merevítőktől lehetne merevebb, de megelőlegezem, hogy nem így van, hiszen a többi is súlyos egyéniség.
    Szóval egy szó mint száz a plusz tömeg “hátrány”, legfeljebb valaki nem veszi figyelembe és nem tulajdonít neki jelentőséget, de attól még tény.
    Egyébként mit gondolsz az újabb autók miért egyre könnyebbek?
    Kispórolják belőle az anyagot? :)
    Mindenki könnyítésre törekszik és talán nem véletlenül.

  • v_johny

    Én is leírtam már anno a véleményem a súlymizéria kapcsán: A könnyítés mindösszesen a szigorodó emissziós normáknak való megfelelés és a teljesítmény optimalizálás kényes egyensúlyának megtartása miatt van. Ennyi és nem több, többet kár is belelátni.
    Az érvelésed azon a ponton bukik el, hogy a könnyebb autó “gyorsaság, robbanékonyság” terén nem -feltétlenül- teljesít jobban, ugyanis ezen tulajdonságokat nem a tömeg határozza meg, hanem a hajtásrendszer milyensége és a motorkarakzerisztikája. Ezért tud egy papíron gyengébb autó jobb menetdinamikát felmutatni egy erősebb márkatársánál, vagy épp ezért tud jobban -vagy ua- teljesíteni egy nehezebb egy könnyebbnél. Nézd meg -témánál maradva- egy Focus, Megane, Astra stb. azonos motorizáltság és felszereltség melletti mutatókat. Semmiben nem szenved hátrányt a nehezebb. Sem gyorsulásban, sem fogyasztásban. Komoly tévedésben vagy ezzel a “nehezebb többet fogyaszt és kevésbé dinamikus” szemléleteddel… Ez van… ;-)

  • menőmanó

    v_johny
    Sajnálom, ha nem érted a lényeget.
    Az érvelésemmel egyébként semmi probléma, ellenben a te gondolkodásmódoddal. :)
    Itt nem különböző autók összehasonlításáról van szó! Kit érdekel egészében a Renault vagy a Ford? Max. a tömegük számít, összehasonlítási alapként.
    Az Opel egy adott típusa, ha könnyebb lenne ugyan azzal a motorral és hajtáslánccal, akkor kevesebbet fogyasztana, gyorsabb lenne és kevésbé lenne környezetszennyező.
    Arról nem is beszélve, hogy kivívnák az elismerésemet, ami egyáltalán nem elhanyagolható, hiszen lehet, hogy vennék egy Astrát az új 1,6-os 200 lovas motorjukkal szerelve, ha adnának rá normális garanciát. :)

  • v_johny

    menőmanó:

    Továbbra is tartom, hogy egy autó menetdinamikáját, vezethetőségét (ill. viselkedését), valamint a fogyasztását az összhang határozza meg.
    Sokkal lényegesebb tényező a tömeg mellett a megfelelően hangolt és megépített futómű, az adott autóhoz jól beállított (méretezett) és összehangolt motor és váltó párosítása.
    Egy rossz váltóval, egy pocsék futóművel (pláne fékrendszerrel), egy csapnivaló kormányművel vagy épp rosszul hangolt motorvezérléssel lehet egy autó milyenségét befolyásolni, ezek mellett a tömeg csak másodlagos, sőt a tömeggel okosan játszva pont az autó viselkedését (tömegelosztását) lehet javítani.

  • v_johny

    menőmanó:

    Az érvelésed annyira sovány, hogy tökéletesen tükrözi a mondanivalódat, miszerint te csak azért lovagolsz ezen a tömeg kérdésen, mert a tipikus akkor is “csomót keres kákán” hozzáállást hozd ide erre az oldalra.
    Minden gyártó a konkurenciához méri magát, ezért nem égető a tömeggel foglalkozni, hiszen minden másban hozzák a normát (átlagot), sőt több mindenben meg is előzik a konkurenciát. Akkor minek rugóznának ennyit a tömeg kérdésen? Pláne ha így is sikerül azért szép sikereket elérni mint elismerés (Év autója), mint eladások terén.

  • menőmanó

    v_johny
    Ne erőlködj, jobban jársz. :)
    Én ugyan azt mondom amit te, hiszen szeretem a sportos autókat.
    Ha minden azonos (ráhangolt futómű, megfelelő motor és hajtáslánc stb.), de a tömeg kisebb, akkor melyik a jobb?
    Nehogy azt mondd, hogy a nagyobb tömegű, mert nehezebb vele elszállni, mert akkor nem veszlek komolyan. :D

  • v_johny

    menőmanó:

    Tehát Te azt állítod, hogy csak azért nem veszel pl Opel-t, mert a kategóriájában mindent ua tud mint a többiek csak nehezebb?
    Gondolom nálad annyira számít a tömeg, hogy tele sem tankolod az autót, mert az már plusz 30-40-50kg. Az asszony nem ehet édességet, mert ha felkap néhány kilót (pláne egy tízest), akkor már oda a kanyarstabilitás. A gyerekek busszal jönnek utánatok, mert, nem szereted ha a tömegközéppont elmegy a hátul játszadozó gyerekektől. Hétvégi bevásárlás kizárt, mert a telepakolt csomagtartó (+pláne ha a család is ott van), akkor teljesen hazavágja a gyorsulási értékeket és a fogyasztást… Ez a hozzáállás egy vicc. Az általad vegzált Opel termékek családi autók és nem sportautók. Egy családi autónál meg nagy ívben sza.ik minden értelmes vásárló az autó tömegéra, ha az minden másban pont tudja amit kell (még a konkurensekkel összemérve is).

  • menőmanó

    v_johny
    Látom nálad ez már presztízs kérdés.
    Lassan, de biztosan kezdesz olyan témát feszegetni (család), aminek semmi köze a viánkhoz, és gúnyt is érzek az írásodban.
    Sajnálom, ha az érvek helyett ilyen irányt szánsz a “beszélgetésünknek”.
    Ebben én inkább nem leszek partner.
    Kellemes ünnepeket!

  • v_johny

    menőmanó:

    Én inkább azt sajnálom leginkább, hogy te ebből azt olvasod ki, hogy a családod támadom. Tisztelettel kérnélek rá, hogy mutass rá arra a részre, ahol támadom szeretteid vagy épp rosszindulatú kifejezéseket használok velük kapcsolatban. Nem baj ha elfogytak a megfelelő ész-érveid, de azt ne ilyen színészkedéssel (engedek mert én vagyok az okosabb) kezeld. Hiába hiszed azt hogy ez így elegáns, ugyanis ez így inkább csak szánalmas.
    Én mindösszesen görbe tükröt tartottam eléd azzal kapcsolatban, hogy rávilágítottam arra hogy egy családi autónál mennyire is fontos a tömeg. Látom, nem tudsz érdemben mit hozzátenni. Ráadásul már anno az OPS Astra vs Focus ST tesztnél is kiderült, hogy a plusz tömegből semmi de semmi hátránya nem származott az Opelnek. Neked ez továbbra is fáj, mert Neked a sportosság mindenek előtt. Ez nem is baj, de ne egy családi autónál vagy épp cabrio-nál keresed erőltesd a tömeg mindenek felett nézőpontodat, ugyanis ez sem sportautó, nincs jelentősége…
    Neked is boldog nyuszit!

  • Specialized78

    Szia,Johny!
    Olvastam,amiket írtál.Én sem a tömeg alapján vásárolnék autót,de tény,hogy a mostani Opelek igen nehezek a konkurenciához képest.Ettől függetlenül nagyon jó autók.
    Az viszont tény,hogy a következő Corsa,Astra,stb stb már mind könnyebb lesz,ezt már az Auto Magazin is megszellőztette.Gondolom,nem véletlenül.A kisebb tömegnek számtalan előnye van,gondolom ezt te is tudod.Kisebb fogyasztás,jobb vezethetőség,stb stb.Kellemes Húsvétot neked!

  • v_johny

    Szevasz Specialized78!

    Értem én hogy nonstop, de meddig van nyitva??? :-)
    Tudom jól hogy a tömegcsökkentésnek mik lehetnek az előnyei. De egy családi autónál én nem érzem jogosultságát az ilyenfajta “a tömeg a legfontosabb…” jellegű hozzáállásnak. Van az a kategória ahol valóban van kiemelt fontosságú a tömeg (tömeg/nyomaték arány).
    De lássuk be, nem hinném hogy anno Te úgy választottál autót, hogy megnézted a katalógusban hogy a konkurenciához képest mekkora a tömege. Beültél, kipróbáltad, konstatáltad hogy az igényeidnek tökéletesen megfelel és hozza amit elvársz, a fogyasztás is rendben. Gondolom nem fordítottál volna hátat a kiszemelt járgánynak, ha kiderül hogy a választott autó x kg többletsúllyal “küzd”, miközben Te ezt a hétköznapokban semmiben nem érzed és nincs belőle hátrányod. Én még egyetlen-egy emberrel sem találkoztam, aki aszerint választott volna magának és a családjának autót, hogy az hány kilót nyom (vagy épp a konkurencia modelljeihez viszonyítva nehezebb vagy könnyebb-e).
    Én csak erre próbálom felhívni az elvakultan a tömeg kérdést firtató emberkék figyelmét…

    Kellemes ünnepet Neked is!

  • Dino871

    “Azok foglalkoznak az autó súlyával és aerodinamikájával akik nem tudnak jó motort építeni!”
    Carol Shelby

    Annyiszor elmondtam már ezeknek a súlylovagolós gyorsulásbajnokoknak hogy mindegy ha nehezebb az autó mert a kg/lóerő ami számít a valóságban,sőt még az sem mindig mérvadó az autó sebességváltójától függően.(a kanyarodás futómű kérdése) -ja és akkor nem is akarok elmenni ilyen Range Rover irányba (2650kg/5.1 mp-100kmh)-
    Elég annyi szerintem hogy például a BMW M5-nek és a Nissan GTR-nek közel ugyan annyi a kg/le aránya (BMW 3,47kg/le Nissan 3,19kg/le és akkor a legerősebb GTR-t néztem NEM a 480LE-et) mégis a BMW-re 1 mp ver a Nissan 100-ig.
    Mielőtt menőmanó elkezdené hogy mert a BMW nehezebb elmondanám hogy a Nissan 1es sebességi fokozata 70-ig tart míg a BMW-é 92-ig.Ebből következően a Nissan 1es és 2es sebességi fokozata sokkal nagyobb nyomaték átvielére van tervezve ezért jobban gyorsul.

    Amit még nem értek MENŐMANÓ! az hogy miért pont te lovagolsz a súly témán mikor te akasztasz állandóan utánfutót a kocsid után….??!! :D:D
    Olyankor is biztos nagyon lobbanékony..:D:D
    A GT86-ra is szereltetnél vonóhorgot ha lehetne??

  • menőmanó

    Dino871
    Gondolkodni neked sem ártana, de látom, hogy ez egyeseknek nehezére esik. Neked is felteszem a kérdést:
    Ha azonos motorról és hajtásláncról beszélünk, akkor melyik a jobb a nehezebb vagy a könnyebb?
    Ne válaszolj. Költői kérdés volt.
    Az erre fordítandó energiát fordítsd másra, szükséged van rá. :)

  • Dino871

    De milyen hajtáslánccal milyen motor azonos menőmanó??
    Nincs két azonos hajtáslánc két különböző autónál..erre próbálok rávilágítani….
    Nincs mivel összehasonlítanod ezt hajtásláncot?? Ez az Opel-é!Ez ennyi kg-al ennyi LE! Nincs belőle másik az másik autó!!
    De amugy ha Te annyira okos vagy és olyan lekezelően beszélsz velem….Neked mi a szakmád hogy így kened-vágod a témát kedves menőmanó??

    Te meg arra ne válaszolj hogy ha annyira számít a súly akkor miért hurimpálsz a 200le-s corollád után egy utánfutót??azzal + 500kg-al is jó a kanyartempó??

  • menőmanó

    Dino871
    1. Te kezdted a “lekezelő” stílust.
    2. Nem mintha a tárgyhoz tartozna, de lásd kivel van dolgod. :)
    Építész vagyok, így talán mondhatom, hogy nem állnak távol tőlem a műszaki dolgok.
    Tervezek és építek házakat, azok minden vonatkozásával együtt, így gyakran még az építkezéseknél használt gépekkel is foglalkoznom kell.
    3. Azt értsétek meg már végre, hogy nem összehasonlítani kell az autókat, hanem azt vizsgálni, hogy UGYAN AZ az autó kisebb (100-050 kg) tömeggel mennyivel jobb lenne!!! Ezt már itt leírtam vagy kétszer.
    Megjegyzem az Opel mérnökei is tudják ezt és mint Specialized is utalt rá, a következő típusnál feladat lesz a csökkenteni a tömeget.
    Egyébként az 1,6-os turbó Opelt (180 Le) többször tesztelték és mindenki kiemelte a lomhaságát és a jelentős fogyasztását, megemlítve a feleslegesen nagy tömegét a versenytársakhoz viszonyítva. Ezért nem is venném meg.
    5. Utolsó kérdésed valóban nem érdemel választ.

  • Dino871

    Nagyszerű!
    Azért tartozik a tárgyhoz hogy lássam kivel vitatkozok…
    Kár hogy belekezdtem!Te csak azért nem válaszolsz a kérdésemre mert akkor kiderülne hogy saját magaddal keveredtél ellentmondásba!!
    Én meg a Járműfejlesztésen dolgozom az Audinál…
    Nap mint nap ilyen témával foglalkozom…
    az 100-50kg az az hogy ilyen /pl. a kategóriánál jobb ülések,nagyobb csomagtér,stb../extrák vannak benne.
    Én meg elmondtam már a múltkori cikknél is ha nem F1-ben vagy gokartban ülsz akkor te a mindennapokban a családi vagy épp cabrio autód motorja nem vesz észre 100-50 kg-ot!Mer ha igen akkor kiszállíthatod a melletted ülő 1 embert is nemhogy a hátsó 3at…ugyanis ezeknek akkor is kell hozni az átlagot!
    Az a nem mindegy amit te művelsz a hűdesportos kocsiddal na azt nem kalkulálják bele a Toyota gyárban!Ugyh sztem ezt ne folytassuk…majd legközelebbi cikknél! :)
    Addíg minden jót!

  • menőmanó

    Nem tudom milyen fejlesztő lehet az, aki 100-150! kg (elírás volt az 50 kg) elhanyagolhatónak tart, mivel egyáltalán nem az.
    Ez kb. olyan hozzáállás, mintha én az energiahatékony épületek ellen szólnék.
    Szerintem ezzel mindent elmondtam.
    Drukkolj, hogy a főnökeid ne olvassák ezt az oldalt. :)

    Nekem semmi bajom a Toyotával, így szerintem belekalkulálják amit kell. Ez nem az Audi. :)

  • Dino871

    Olyan amelyik a BME-n diplomázott….;)
    Te hol is?

  • Dino871

    Amugy elárulom hogy egy Cabrio A4 súlya 1680 kg, és az prémium kategória 6-7 millával többért!Ezen gondolkodjatok el!

  • Dino871

    Menőmanó!
    csaka rend kedvéért ASTRA G CABRIO: 1393 KG
    ASTRA H CABRIO: 1515 KG

    Maradjunk annyiban hogy az az egy “pár” mérnök nem hülye aki az Opel-nál dolgozik, ha akarnak csinálnak könnyebbet…

  • menőmanó

    Dino871
    Valóban azon akarsz rugózni, hogy ki hol végzett, hány diplomája és hány nyelvvizsgája van? :)
    Én mindig azt mondom, hogy nem feltétlenül a papír számít, hanem az, ki mit tesz le az asztalra. Mondom ezt úgy, hogy szerintem nem kell szégyenkeznem akkor sem, ha valakit csak a papír érdekel.

    Ne keverjük ide a prémium kategóriát! Itt az alsó közép játszik.
    Kénytelenek lesznek az opelosok könnyebbet csinálni, hiszen ez a technikai fejlettség egyik fokmérője. Mindenki aki ad magára ezt teszi.

    Az én autóm 1230kg ami nagyon jó a saját kategóriájában, sőt az egyik legjobb.

  • Dino871

    Rajtad kívül szted kit érédékel a te autod?? azt hogy keverjük ide?
    Nem deltétlenüla papír számít?? :D
    nyilván azért asztalosok is dolgozhatnának egy járműgyárban mert tök mindegy ki mit tanult nem!!? ne nevettesd már ki magad!
    Amugy vak vagy?? leírtam h az előző két széria könnyebb volt a mostaninál! Szted véletlenül sikerült így?? Te nyilván okosabb vagy annál a pár mérnöknél akit az opel gyárában alkalmazank autótervezésre!! :D

  • Dino871

    Még egyzser megkérdezem?? Vak vagy?? A Te autód hogy jön ide?? Az cabrio? Ilyen auto meg nincs még egy a kategóriában erről szól a cikk!!

  • menőmanó

    Szerintem ahhoz nem kell a BME-en végezni, hogy az embernek reális véleménye legyen erről a témáról.
    Én már magáról az Opel márkáról írtam, ha eddig nem tűnt fel, hiszen a tömege nem csak ennek a típusnak nagyobb az átlagnál. Megjegyezték az Astránál a GTC-nél és az OPC-nél is.
    Nem vagyok okosabb a mérnököknél, csak vannak tények, amikkel kár vitatkozni. Ettől még lehet jó autó, de könnyebben még jobb lenne. :)

  • Dino871

    OKé!
    A Ha 900kg lenne meg azt mondanátok h kispóroltak belőle mindent…és nem biztonságos.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.