Olcsó a legolcsóbb ellen!

Párharc - Dacia Logan és Peugeot 301

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.27. 06.40

A kuporgatásra fókuszálva verhetetlen esélyesként lép ringbe a Dacia Logan kétmillió forintos alapárával. Kérdés, hogy pénztárcánk épségéért cserébe mennyivel kapunk szerényebb szolgáltatást?

Röviden – Dacia Logan 1.2 16v vs. Peugeot 301 1.2 VTi
Mik ezek? Egy olcsó és a legolcsóbb négyajtós ma a piacon
Mit tudnak? Ötszáz liter feletti csomagteret, élhető hátsó sort
Mibe kerülnek? A Dacia Logan kétmillióról, a Peugeot 301 2,8 millióról indul. A szériában légkondis verziók listaára 2 390 000 (Arctic) illetve 3 390 000 Ft (Active).
Kihez szólnak? Annak, aki olcsón, vagy nagyon olcsón szeretne új autót, és nem zavarja a puritán hangulat.

A témát már év elején csontig rágtuk, velejét kiszívtuk, most mégis újra elővesszük a piac legolcsóbb szedánjait. Mert akad még nyammogni való porc ezen a koncon, köszönhetően a Dacia Logan színre lépésének.

Januári összehasonlításunkban a Peugeot 301 mérkőzött meg a Škoda Rapiddal és a Chevrolet Aveóval. Akkor így értékeltük a diszkontáron mért hármas teljesítményét: “Érezni, hogy az Aveo gigantikus csomagterű kisautónak készült, míg a másik kettő fél kategóriával feljebb indul. A Peugeot és a Škoda térkínálata egyenértékű, mindkettő óriási belül, de ötödik ajtajával a Rapid praktikusabb.

A Škodák általában meggyőzik a vásárlókat, hogy itt többet kapnak annál, ami ugyanennyi pénzért máshol jár. Átgondoltságban, értéktartásban és műszaki színvonalban ez a Rapidra is áll, de listaára keresztülhúzza a számítást. Bár a Rapid a legjobb autó a három közül, közel sem biztos, hogy a legjobb vétel. Dízelmotorral a C-Élysée vagy a 301 lenne a befutó, a benzinesek között viszont összekuporgatnánk valahogy a TSI felárát. – Szörényi András”

Nem csak a harmadik világban van igény az olcsón gyártott, alapszintű igényeket kielégítő autókra

Az utolsó mondat két legfontosabb szava a kuporgatás és a felár. Mert ha ezekre fókuszálunk, akkor a Dacia Logan verhetetlen esélyesként lép a ringbe kétmillió forintos alapárával. Kérdés, hogy pénztárcánk épségéért cserébe mennyivel kapunk szerényebb szolgáltatást, egyáltalán szerényebb-e a Dacia kínálta személyszállítási megoldás?

Olcsó a legolcsóbb ellen!

A második generáció ellenfeléül a Peugeot 301-et választottuk, mivel költségeket tekintve közelebb állnak egymáshoz, a Rapid egyértelműen drágább és jobb, nincs értelme a meccselésnek.

Ebben a kategóriában nem első számú szempont a külső, mégis mindkét típus próbál a szűk lehetőségekhez mérten saját arculatot mutatni. A Logan könnyen felismerhető hátsó lámpatestet és szigorú, szögletes frontrészt kapott. Arányai sokat javultak az elődhöz képest, a közel hat centiméteres hossznövekedésnek köszönhetően.

Minden részletében vaskos déja vu lappang, akárcsak a 301 esetén, ami az 508 és a 208 típusok vonásaiból lett összegyúrva. Teljesen szubjektív, és súlytalan meglátás, de nálam a Peugeot nyert, sikeresebben álcázza magát “nagyautónak”.

Tapintható spórolás

A spórolásra való törekvés a volán mögött érződik igazán, a vezető kényelmét csorbítva könnyű költséget vágni. A kormány mindkét kocsiban csak magasságában állítható, az ülésmagasság-állítás a 301 esetén része az alapfelszereltségnek, a Logan árlistáján viszont csak a legmagasabb, Arctic szintnél bukkan fel. Az elektromos ablak kapcsolói mindkét típusnál középre kerültek, sok értékes rézkábel árát lefaragva ezzel.
 

Adatlap

Dacia Logan és Peugeot 301

Olcsó a legolcsóbb ellen! 1
Motor 1149 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 75 LE
Nyomaték 107 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 14,5 sec
Végsebesség 156 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,9 l / 100 km

Az utasnak, csomagnak nyújtott tér méretét vizsgálva nem centik, inkább milliméterek választják el a két autót. A Peugeot első sora kényelmesebb, a második sorban is nagyobb a lábtér, ez a különbség azonban nem feltűnő, valószínűleg a magasabb ülőlap miatt. A 301 sokat kritizált integrált fejtámlája jelent hátrányt hátul, a Daciában sikerült biztonsági szempontból előnyösebb, állítható magasságút beszerelni.

A puttonyt pakolva sem fedezünk fel eget verő különbséget. Nyitni mindkét csomagteret macerás, a 301 csak kulccsal nyílik vagy belülről, a Dacia pedig ergonómiai katasztrófának beillő ormótlan gombot kapott a farára, nincs egy rés, mélyedés, ami megkönnyítené a csomagtérfedél felemelését. A literarány 506-510 a Logan javára, viszont a zsanér mindkét esetben zavaróan belóg, így a csomagtér terén döntetlen a küzdelem. 

Kevesebb henger, több erő?

Mindkét típus orrában 1,2 literes benzinmotor dolgozik, csak a hengerszám eltérő. A Logan megörökölte a Renault kiforrott, Twingóból ismerős 75 lóerős négyhengeresét, ellenben a Peugeot 301 friss blokkot kapott. A 208-ban bemutatkozó háromhengeres motor itt 72 lóerőt teljesít, mivel a harmadik világ alacsony oktánszámú üzemanyagaira is felkészítették a francia mérnökök.

Néhány krómhatású műanyag, és ezzel kimerült a Dacia belső dizájnelemek sora

NÉMI KRÓMHATÁSÚ MŰANYAG és ezzel kimerült a Daciában a belső dizájnelemek sora

Papíron ugyanazt tudják, a számadatok szinte megegyeznek, de a két motor viselkedése mégis ég és föld. A Visegrád felé mindkét autóval megtett kanyargós, nagy szintkülönbséggel tarkított szakaszon egyértelművé vált a Logan hátránya. Ahol a Peugeot könnyen, nyomatékból kapaszkodott, ott a Dacia küzdött, mint disznó a jégen, csak szorgalmasan visszagangolva tudta tartani a tempót (hozzáteszem, nem esztelen hegyi őrületről volt szó, a Logan a megengedett sebességhatáron innen nyújtott harmatos teljesítményt.)

A fojtott lomhaság mellé ráadásul magasabb fogyasztás társul, átlagosan szűk egy literrel (6,7 l/100 km) kért többet a Dacia ugyanazon az útvonalon, mint francia ellenfele (5,8 l/100km). Futóműve is bizonytalanabb, úthibákon a könnyű far hamar elpattog. A Peugeot hasonló komfortszint, puha rugózás mellett stabilabban fut, érezhetően több benne a tartalék.

Egyik autó sem nyújt értékelhető élményt a volán mögött, de a Dacia már túlhalad a lelombozó szinten, a képen látható Peugeot 301 finomabban, kiszámíthatóbban viselkedik az úton

EGYIK AUTÓ SEM nyújt értékelhető élményt a volán mögött, de a Dacia már túlhalad a lelombozó szinten, a képen látható Peugeot 301 finomabban, kiszámíthatóbban viselkedik az úton.

Lehet, hogy a megfelelő műszerek nem hoznának ekkora különbséget a két autó viselkedését tekintve, de senki sem ül az autóba decibelmérővel és indít reggelente fékpados teljesítményméréssel. Hagyományos érzékszerveink visszajelzései alapján, vezetői szempontból, ezzel a motorral egyértelműen a Logan nyújt kevesebbet.

Szavazás

Dacia Logan vagy Peugeot 301, te melyiket választanád?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Végső tanulságként levonható, hogy nem állt tótágast a világ, a Logan kevesebb pénzért arányosan ad kevesebbet. Legfájóbb hátránya a motor, de akad még tucatnyi apróság az összeszerelési minőséget, ergonómiai kialakítást tekintve, amiben halványan, de jobb a Peugeot.

Filléres problémák

Pénzügyi összehasonlításban már árnyaltabb a kép, a Peugeot 301 1.2 VTi motorral 2,8 millióról indul, a teszten szereplő modell Active felszereltséggel 3,12 millióba kerül (jelenleg kedvezményes ár, listaáron 3,39 millió). Ezért az összegért ESP, manuális klíma, négy légzsák, valamint hagyományos CD-rádió jár, ami 70 000 forintért a kormányoszlopról vezérelhető, valamint USB-aljzattal, Bluetooth-kihangosítóval, két hangszóróval egészül ki.

Garancia terén az átlagembernek a Logan a nyerő, mert a Daciára három évet vagy 100 000 kilométert vállal a gyártó. Legfeljebb az extrém sokat autózók járhatnának jobban a 301-gyel, amihez két év garancia jár, de kilométer-korlátozás nélkül.

Adatlap

Dacia Logan és Peugeot 301

Olcsó a legolcsóbb ellen! 1
Motor 1199 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény 72 LE
Nyomaték 110 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 15,9 sec
Végsebesség 160 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

Ezt látva pénztárcánk visít a Daciáért, ami a négy légzsák, ESP, manuális klíma triót már 2,39 millióért szállítja, ráadásul az USB-csatlakozós rádióért sem kell felárat fizetni. Sőt, a Logan legjobb hangulatjavítója, a hétcolos érintőképernyős navigáció 70 000 forintért elérhető, még ezt hozzácsapva is bő hatszázezres különbséggel számolhatunk.

Hasonló árszinten végképp ledolgozza hátrányát a Logan, a szintén friss fejlesztésű 90 lóerős, háromhengeres, de turbós 0.9 TCe motor kellő dinamikát ad 2,7 millióért. Ott a klímás dízel is, amely 2 990 000 forinttal még mindig kevesebbe kerül, mint az akciós 301 vagy a C-Élysée az 1,2-es benzinessel. Az igazi csodafegyver a hamarosan érkező MCV kombi lesz, ami megadja azt a pluszt, amiért cserébe érdemes elviselni az ordító olcsóságot.

(Mindkét autót hosszabb ideig teszteltem, részt vettem a hármas összehasonlítón is, így ha bárkiben felmerül kérdés, észrevétel, azt a szokásos kulturált keretek között várjuk a komment szekcióban! Ha kell, igénybe vesszük a szerkesztőség kollektív tudatában felhalmozódott értékes információhalmazt is :)

A szegmens meghatározó típusai alapmotorral, közepes felszereltséggel
Peugeot 301 1,2 VTi Active (72 LE, 110 Nm)
3 390 000 Ft
Dacia Logan 1,2 Arctic (75, 107 Nm)
2 390 000  Ft
Fiat Linea 1.4 8V Dynamic (77 LE, 115 Nm)
3 702 000 Ft
Skoda Rapid 1,2 Active (75 LE, 112 Nm)
3 632 430  Ft

Kommentek

  • demagóg

    A Logan hatalmasat lépett előre mind külső, mind belső dizájnban, de még mindig elmarad a Peugeot szintjétől szerintem. A Peugeot valahogy nagyautósabb, komolyabb.
    Mindenesetre 2 körül már inkább vennék egy használt 6-os Mazdát, Avensist vagy Accordot…

  • Specialized78

    Nekem is a 301 kellene.A kategóriából azonban a Renault Fluance a kedvencem.

  • Flugyko

    A gyártók mindent megpróbálnak, hogy olcsó autót tudjanak előállítani. Az állam viszont miért nem ad támogatást? Ha jól tudom már tizenkettő év az átlagéletkor, és műszaki színvonal, szervizeltség is ennek megfelelően borzalmas. Ezeknél a diszkont autóknál szinte már hihetetlen a nettó ár! És ha közel nettó áron, tehát valami támogatással egybekötve adnák ezeket a kocsikat, talán lenne értelme az olcsó autónak, de addig mindenki inkább 10-20 éves tákolt vasakkal vagy a meglévővel fog járni.

  • Anonim

    Ebből a duóból én valamiért a Dacia-t vinném, de az igazi etalon szerintem majd az MCV lesz. Még a formája is egészen megszokható, bár élőben még nem láttam. 301-est viszont igen és nem tudott meggyőzni.
    Arról viszont tényleg le kéne szokni, hogy minden új autónál odafirkálják, hogy ennyiért E46-ot, meg Avensist, meg minden mást lehet venni. Én a tizenéves 300-400ezret futot roncsokat (márkától függetlenül) nem sorolnám egy új autóhoz. Egy az, hogy más a célközönség. Egy E46, vagy bármi más középkategóriás autó fenntartása az életbe nem lesz annyi, mint egy Dacia-é. Ez csak a magyar sznobizmus, hogy neki jobb érzés beülni egy 300ezret futott roncsba, mint egy Dacia-ba.

  • somebody

    Anonim
    Azért ne csúsztassunk. A tizenéves 3-400e-t futott roncs kategória, az 1M körül van. Egy használható Dacia is legalább 2,7M-ba, míg 301 legalább 3,5M-ba kerül. Ennyi pénzért pedig már a középkategóriából is fiatal és megkímélt példányokat lehet venni, ami azért valljuk be messze nem a roncs kategória. Nem új, de nem roncs. Persze a fenntartási költségei magasabbak lesznek, de az autó is komolyabb. Innentől mérlegelhet mindenki.

  • zozi1969

    Én elöször a 301-est favorizáltam,és bele ülve van minöség érzés,és jól néz ki.De a 800.000ft-al kb30% drágább szerintem ha szigoruan az ár érték arányt nézzűk a dacia jobb választás.A 301-es motorja új fejleztés és jobbak a gáz reakcioi papiron ugyan azt tudják de rugalmasságban és fogyasztásban kicsitt jobb a peugeot.A logan motorja kiforott és elvisz “a”-pont-bol “b”-pontba ami egy átlagos felhasználonak fontos,több a garancia.

  • bubibeka1.6

    Azért a fentartási költségekkel vitatkoznék, mert egy mai 2.0 diesel 5-6 literes vegyes fogyasztása szemben a benzinnessel, ami igénytelen de még kisautóban is minimum 7 litert eszik vegyesen, szóval hosszú távon egész más képet fest ám a dolog.
    1 liter fogyasztás különbség mai árakon 450.000 Ft 100.000 km nél, általában a mai gyártók 150-200.000 km-ig adnak garanciát, az a folyamatosan dráguló üzemanyag áraknál garancia idő lejártánál történő eladásnál közel 1 millió Ft, és akkor még nem beszéltem arról, hogy azonos súlyú és dinamikájú diesel vs. benzinesnél nem 1 hanem átlagosan 2-3 liter a fogyasztás különbség és akkor még nem hajtottuk őket sportosan…
    Igen, ez 200.000 km alatt 2 liternél közel 2 millió Ft, 3 nál pedig kb 3 millió Ft. Ebből elhet venni injektort, nagynyomású szivattyút, turbót, kettős tömegű lendkereket, garantálom, hogy ha még mindig el is romlana ( nálam ezekből több mint 100.000 km alatt 1 sem ment el ) akkor is jobb választás ma a diesel.

    De ez csak az anyagi oldala, az autóvásárlás és választásnak számos más oka és érve is van.

  • somebody

    bubibeka1.6
    Azért ne vizionáljuk már, hogy a dízel még termeli is a gázolajat :D Egy nagyobb dízel kb. 6 litert eszik, míg egy ilyen libakergetők 6-6,5 benzint. Az ilyen autók általában nem futnak többet évi 10e km-nél, tehát még ha nagyvonalúan is számolunk 1 liter fogyasztáskülönbséget az éves megtakarítás kb. 45e Ft. Abból egy lerúgott dízelben nem sok mindent cserélsz. Persze maga az autó teljesen más dimenzió, de egy használt mindig drágábban fenntartható autó lesz, mint egy garanciális új. Fölösleges bizonygatni az ellenkezőjét. Persze én megértem, ha valaki bevállalja a nagyobb költségeket egy igényesebb autóért.

  • bubibeka1.6

    Igazad van HA éves 10.000 km-es futást és kisautó szívóbenzinessel és középkategóriást 2.0 turbo diesellel hasonlítod össze.

    Ha azonos kategóriát tekintesz , kb azonos dinamikájuk benzin és diesel motort, akkor 20-30 % os a fogyasztás különbség ( átlag 2-3 litert ezért írtam ) a diesel javára.

    És én nem az irreális éves 10.000-res futással számolok :)
    Az Mazda 6 nálunk évi 30-35 ezret megy, a BMW meg 45-50 ezret. A Mazda új ára kb 8 millió volt, a BMW-é kb 10 millió, eddig 2 millió Ft-ot spórolt meg a BMW üzemanyagban csak azzal, hogy 1 literrel kevesebbet fogyaszt. Tehát olyan mintha 10 millió lett volna a Mazda6 vételára. 2 millió Ft sok pénz ám !

  • bubibeka1.6

    De ha csak ezt a kategóriát vesszük amiről a cikk szól, akkor is tetemes a fogyasztás különbség, hiszen ezek az autók is megvásárolhatók lesznek nemcsak 1,4 – 1,6 szívóbenzinnel, és 0-9-1,2 turbo benzinnel, hanem 1,4-1,6 turbo diesellel is, amik ilyen pici könnyű kasztnival simán elmennek 5 literrel, aki hosszú távon használja kevés várossal annak simán 5 liter alatt is, míg a benzinessel soha nem fogsz 6 alatt menni vegyesben.
    A magyar átlag 15-20.000 km / év futásteljesítmény. A céges ennél magasabb a magán meg nyílván alacsonyabb, de ez az átlag.

  • demagóg

    bubibeka!
    Aki ilyen kocsit vesz, az nem azért veszi, mert évi 40-50 ezer km-t teker bele. Szerintem az évi 10-15 a reális. Akkor meg minek a dízel? Évi pár tízezer forintot megspórolhat vele, de eleve egy dízelmotoros modell jóval drágább, ráadásul ha garanciaidőn túl turbó/injektor/n.ny.szivattyú/kettős tömegű lendkerék/részecskeszűrő/egr szelep gondja lesz, akkor rossz esetben sok százezer forintja bánja. Ha meg nem romlik el, akkor is aggodalmaskodhat miatta, hogy vajon mikor romlik el valami rajta valamilyen százezres tétel.

    Annak, aki 50 ezret megy évente, nem is kérdés, hogy a dízel a nyerő. De ezt szerintem senki sem vitatja.

  • somebody

    bubibeka1.6
    Teljesen jó, hogy a te Mazdád és BMW-d ilyen jól fogyaszt, de ennek mi köze a cikkhez? :D A Dacia és a Pug azoknak szól, akik olcsón és viszonylag keveset akarnak autózni. Nyilván választhatóak dízellel is, mondjuk a Dacianal nem is butaság, mert nincs túl nagy felára és szerintem harmonikusabb és kiforottabb motor, mint az 1.2 és a 0,9T. De ezekkel nem fog milliókat spórolni sneki az szinte biztos.

  • TéGé2

    nincs értelme ennyire eltérő árú autókat összehasonlítani. A Peugeot majd’ másfélszer annyiba kerül mint a Dacia. Aki Daciat vesz az úgysem engedheti meg magának a Peugeot-ot.

  • zozi1969

    Az lenne kérdésem az 1.2 16v és 0.9tce között megéri-e 300.000ft-os fel ár egy átlagos felhasználonak?

  • a.szorenyi

    Kedves Zozi! Sanderót és Logant is vezettünk mindkét motorral, ezek alapján megéri a 0,9 TCe. Legalábbis az első tulajnak, akit valószínűleg nem érint az igényesebb motor több hibalehetősége. Aki vigyáz a turbómotorra a feltöltő leállítás előtti járatásával és a finom használttal bemelegedés előtt, annak a kockázat amúgy nem vészes szerintem. Sokkal erősebb, kényelmesebben használható autó az 1,2-nél, amely könnyen lefullad elinduláskor és csak az benne a jó, hogy kedvező fogyasztással ezen az áron elhozható vele a Logan. Mellette szólhat még, hogy négyhengeres és szebben jár a háromhengereseknél, de nem nagy az előnye, nem is halk, nem is élénk, inkább a modern turbót venném. Üdv, Szörényi András – Vezess.hu

  • zozi1969

    Köszönöm a választ.

  • Flugyko

    Támogatás nélkül ma már semmi sem megy, nem megy a mezőgazdaság, nem megy a gazdaság számos szektora. Pl szocpol nélkül nem működik az építőipar, mert senki nem vesz lakást. Ez igaz az új autóra is, hiszen ez ma már szinte csak az erősebb cégek privilégiuma hazánkban. Engem nem érdekel mi van az USA-ban, úgy gondolom, ott az autók szervizeltsége sokkal jobb, többek között azért, mert egy családban van 3-4 kocsi is, melyek futásteljesítménye ezért alacsonyabb, mint ahol egy vagy kettő teljesíti ugyanazt a km-t, továbbá nem bontóból javítják a kocsikat. Itt viszont egy halom roncs van, nem beszélve a honosított jobb kormányos szemétdombokról. Továbbá a kérdésed érdekes, mert én nem ismerek olyan támogatási formát, mely életszükséglet kielégítésére szolgál…

  • régimotoros

    szerintem a dacia jobban megéri, de én mégis peugeotot venném meg.
    egyrészt nincs annyira kicentizve a tárcám, másrészt kicsivel nagyobb.

  • Specialized78

    Ha mégis Daciát vennék,én nem a turbósat választanám,hanem akkor már a kiforrott dieselt.Erről a 0.9 literes egységről mindenhol azt olvastam,hogy eléggé sokat fogyaszt.a 301-es amúgy sokkal arányosabb és szebb autó számomra.Kifejezetten tetszik.

  • mtbe

    láttam élőben 301-est, jól néz ki, tetszik
    de a Logan is tetszik külsőre, sokkal szebb lett és 1 M forint nagy különbség, biztos a Daciát választanám
    a használt Octaviákkal vigyáznék

  • oszkopeter

    Mivel ma 3 millió körül hozzá lehet jutni egy 1.2 VTi Active Peugeothoz 4 év garanciával (kereskedői infó, de valamelyi fórumozó is ezt írta), ez szerintem eldönti a kérdést. Az azonos felszereltség mellett megmaradó 3-400 ezer Ft különbség pont annyi amennyivel jobb a Peugeot motorja, futóműve, kidolgozása ráadásul az alcsonyabb fogyasztás miatt hosszabb távon visszajön a felár. Én a Dacia 900 köbcentis turbójával vigyáznék, ezek a motorok valós körülmények között általában másfélszer többet esznek a katalógusadatnál (ld. Clio tesztek) és ki tudja mennyire lesznek tartósak…

  • gytamas

    bubibeka1.6:

    Tök jó, hogy ti milliomosok vagytok és sokmillió kilométert kell megtennetek a nagy és drága autóitokkal, de a realitás a többiek által említett adatokhoz közelebb áll. Nekem, budapesti átlagemberként, aki szarni nem autóval járok, meg a munkahelyre sem, mert nem vagyok hülye (van tömegközlekedés is szerencsére), az ugyanilyen, háromhengeres motorral szerelt, benzines autóm kétéves átlagban 5,35 litert fogyasztott a városban és 12.000-es óraállással adtam el a második szülinapján. Ez alapján könnyen belátható, hogy mennyit spóroltam volna meg a drágább dízel 4,7-5,0 literes fogyasztásával évente…

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.