Teszt: BMW 750d – Felsőbb erő

Teszt: BMW 750d xDrive

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.03.25. 06.00

Ha meg tudod számolni, mennyi pénzed van, nem vagy elég gazdag – mondta J. P. Getty, korának leggazdagabb embere. Ez a 7-es azoknak szól, akik nem tudják megszámolni, mennyi pénzük is van.

Röviden – BMW 750d xDrive

Mi ez?

 A legnagyobb BMW, modellfrissítés után, a luxuskategória legerősebb dízelmotorjával.

Mit tud? Ha nem kell a Rolls-Royce vagy a Bentley hangulata, akkor nagyjából mindent, amit egy autó megadhat.
Mibe kerül? Listaáron 29 059 000, a tesztautó temérdek extrájával 42 790 700 forintba.
Kinek jó? Annak, aki reprezentálni kíván vele. Aki csak vezetni szeret, annak ugyanez a hajtáslánc az Ötösben is elérhető.

Tavaly a BMW modellfrissítéssel és új dízelváltozattal dobta fel a 7-es sorozatot. A 750d xDrive hajtásláncát már megcsodáltuk egy Ötös Touringban, de a legerősebb motorhoz jobban passzol a legnagyobb BMW.

 

Beszállás után a széles első tetőoszlop és a túl magasra tervezett ajtóbehúzó szúr szemet. Csodálatos az ív, ahogy a műszerfal ráfordul az ajtóra, de a behúzók kényelmetlenül fent vannak és nyitott ajtónál kepeszkedni kell értük, amivel nem illene borzolni az elit közönség idegeit. Az ülések bőrkárpitja és a műszerfal bőrborítása szép, ám ebben a kategóriában cseppet sem kiemelkedő és a BMW továbbra sem ad állítható magasságú öveket. Hátul a térkínálat kedvező és itt is van ülésfűtés.

Ez nem az összespórolható kategória: 29 059 000 Ft a 750d xDrive alapára

Hidegen beindítva a sorhat erős hangja elsőre idegen az agyonszigetelt luxusautóktól. De a markáns orgánum sosem tolakodó, inkább karakteresen BMW-s. Parkolásnál a gázra rá-rápumpálva a hang olyan erőt sugároz, hogy innen még a 750i-be sem vágytam vissza.

 

Szteroid a gázolajban

 

A háromliteres dízel 381 lóerővel és 740 Nm-rel ma nagyjából a világ legfejlettebb öngyulladásos motorja. Nem tudnánk még egy dízelt mondani, amely fajlagos teljesítményben és nyomatékban megközelítené. Persze nagyon bonyolult és drága, de másképp hogyan volna literenként 127 lóerős?

 

Három feltöltője közül az egyik a legalsó tartományban dolgozik, hogy alapjárat fölött is legyen kellő ereje a motornak. Már 1500-nél bekapcsolódik a második, nagyobb töltőnyomást felépítő turbó, majd 2700-tól belép mellé a harmadik is, amely még nagyobb nyomást tol, hogy feljebb is legyen mivel elkápráztatni a vezetőt.

 

Adatlap

BMW 750d xDrive

Teszt: BMW 750d – Felsőbb erő 1
Motor 2993 cm3, Dízel, S6
Teljesítmény 381 LE
Nyomaték 740 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 4,9 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,4 l / 100 km

Bár nincs hisztérikus felpörgés, nincsenek brutálisan bevert fokozatok, a gyorsulás mégis sportautókhoz mérhető. 4,9 másodperc elég százig, amihez az Opel Speedsternek is turbómotor kellett, pedig az egy kétüléses, aluvázas Lotus Elise, nem kéttonnás luxuslimuzin.

 

8 literrel már nem lassú

 

Nemcsak kilövés szürreális, hanem a felpörgés is. 5000-ig úgy vágtat a fordulatszámmérő, mintha nem is dízelmotor rotyogna a toronymerevítők között. Papíron a városi fogyasztás 7,3 l/100 km, ami megegyezik a 730xd értékével! A valós persze ennél több, de mindössze 12,2 liter volt, pedig az autó tömegéből két, erejéből négy normál kocsi is kitelne.

 

A fogyasztás mesés, a nagyjából 1200 kilométeres tesztútból az országúti és autópályás szakaszokat 8-9 literrel megúsztuk. Kár, hogy az autó nem jegyzi meg a leállításkor használt üzemmódot, aki takarékosabban szeretne haladni, annak mindig újra át kell billenteni az üzemmódkapcsolót Eco Pro állásba.

Ez a gép két autóra is elég volna. A Mercedes-Benznek nincs hasonló motorja, az Audi talán a V8-as TDI-ből fog többet kifacsarni a mostani 350 lóerőnél

Sebességérzet? Elhanyagolható

 

Kifejezetten rossz úton a rugózási kényelem nem jobb közepesnél, ez sem változott a modellfrissítéssel. Kellemetlenebb a (német) autópályán 180-200-nál mutatott szélzaj, ebben egy kategóriával lejjebb lévő autók sem nyújtanak kevesebbet. A sebességérzet így is elhanyagolható, ha a tulaj egy tempós kiruccanással akarná kivezetni magából a feszültséget, a 7-essel nem jár jól.

Még a 250-es végsebesség is szolid suhanásként hat benne és a fékevesztett gyorsulás miatt nagyobb gázadáshoz kéne egy jó ügyvéd. Élvezetes a kellően súlyos kormány és a kiváló futómű, amivel az überdízel nem hat 1995 kilósnak.

Vegykonyha a kipufogóban

Nemrég írtunk róla, hogy az európai emissziós szabvány szigorításával megdrágulnak a dízelek az összetettebb kipufogógáz-utókezelés miatt. Az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak 2015. január 1-től minden új autónak meg kell felelnie  a forgalomba helyezéshez, de új autótípus esetében a piaci bevezetést megelőző homologizációhoz már 2014. szeptember elsejével teljesíteni kell az új határértékeket. A jövőben az öngyulladásos motorok alig bocsáthatnak majd ki több káros anyagot a benzineseknél. (Eddig egy ördögi alkuval az üzemanyagot keményen megadóztató EU-tagállamok a benzinesekénél sokkal enyhébb környezetvédelmi határértékeket írtak elő a takarékos, de rákkeltő dízelekre. Japánban és az USA-ban viszont nem volt kettős mérce.)

A BMW-k közül a 750d hathengerese – a Blutec-motoros Mercedesekhez hasonlóan – már ma és alapáron megfelel az Euro 6 normának. Az égést 2200 bar nyomással működő, piezokristályos injektorok tökéletesítik, amelyek a fő gázolajadagot 4 előbefecskendezés és három utóbefecskendezés között lövik be. A szigorú határértékek betartásához az autó karbamidot fecskendez a kipufogógázba, amely a nitrogénoxidokat vízre, hidrogénre és szén-dioxidra bontja. Az AdBlue nevű karbamidoldatnak külön tartálya van, amelyet csak az átvizsgálások során kell utántölteni. Ez 1000 kilométerenként pár száz forintos kiadást jelent.

A head-up display nemcsak a sebességet vetíti ki a szélvédőre. A navigáció utasításaiért vagy az egyszerre két jelzést kiíró táblafelismerésért sem kell lenézni. Itt is megjelenik a balesetre figyelmeztető autó sziluett, ha a sebességkülönbséghez képest túl közel van az előttünk menő.

A tesztelt BMW és konkurensei, rövid tengelytávval
Audi A8 4,2 TDI quattro (350 LE) 27 650 390 Ft
Jaguar XJ 3,0 Luxury (275 LE) 25 064 000 Ft
Mercedes-Benz S 350 Bluetec 4 Matic(258 LE) 24 560 100 Ft
BMW 750d xDrive (381 LE) 29 059 000 Ft

Az éjjellátó képernyőjén világos színben látszik minden, ami meleg: dobfék, kipufogó, állat vagy gyalogos


Műszerek helyett képernyők

 

A ráfutásos baleseteket könnyű elkerüli az egyszerűen használható és példásan működő távolságtartó radarral, amely állóra fékezi helyettünk az autót, ha megáll a sor. Tökéletesre sikerült a sebességmérőn az aktuális tempó kiemelése: a számok mérete úgy változik folyamatosan a skálán, hogy ez egyáltalán nem zavaró. A trükköt a műszereket helyettesítő, 10,3 colos monitor teszi lehetővé.

 

Hasonló méretű a középső kijelző is. Az ezredforduló után torzszülöttként piacra engedett iDrive mára a legjobb menürendszer lett, annyira logikusan és egyszerűen beállítható vele a luxusautó milliónyi funkciója.

Köztük van az éjjellátó berendezés, amelynek képét nem érdemes az út helyett nézni. A hőkamerás rendszer azért jó, mert az észlelt gyalogosokat és állatokat kiemeli a képernyőn és a szúrófénnyel is megvilágítja, ha nem jön szembe autó. A LED-es fényszóró a vakítást máskor is kerüli, de nem apró lemez betolásával takarja ki a vakító fény helyét, hanem egyes diódák kikapcsolásával.

 

Sok extrával 42,8 millió forint

 

Azok az emberek, akik megvesznek egy ennyire drága autót, aligha fognak vele farolgatni. Mivel huligánkodás nem szerepelt a Lastenheftben az elvárások között, a négykerék-hajtásnak korlátlanul örülhetünk.

Nagyon hasonlít belülről az 5-ösre. Az ergonómia kifogástalan, leszámítva a magasan futó ajtóbehúzót

Ez az egyetlen jó megoldás a 750d-hez, amely így olyan grandiózus lehet, amilyen két hajtott kerékkel sosem volna. A márciusi hóesésben végképp jól jött a fix arány nélküli, automatikus erőelosztású összkerékhajtás. A 7-es a veleszületett fölényből mit sem engedve gázolt előre a télben. Az x-es BMW-kből nézve szánalomra méltó, ahogy a hátsókerekes márkatársak vergődnek a havas budai utcákban, a BMW-k lehengerlő dominanciájához szokott tulaj aligha bocsátja meg magának az évente ismétlődő megaláztatást. Amióta már az 1-esből is létezik összkerekes, mindenki csak magát okolhatja, ha túl kevés hajtott kerékkel rendeli meg az autót.

 

A tesztelt modellt a majdnem ilyen pazar és 2,46 millióval alacsonyabb listaárú 740xd felől nem lehet megérteni. Nem érv az sem, hogy egy 520d is remekmű és feleennyibe sem kerül, mert ebből a logikából az következik, hogy egy F Astra is működik és még sokkal olcsóbb.

Egy 750d-nek az az értéke, hogy ez a csúcsmodell. Aki megveszi, az is tudja róla, és akik kiszállni látják őt belőle, azok is tudják. A 750d xDrive alapára 29 059 000 Ft, aki pedig összecsipegeti a tesztautó extráit, annak 42 790 700 forintot dob ki a konfigurátor. Legtöbbünkre ez az összeg bénítóan hat, de vannak elegen, akik ezt simán kipengetik. Legfeljebb ők sem tudják pontosan, mennyi pénzük is van valójában. 

Mellette – Ellene
  • Kiváló motor
  • Alapáron járó összkerékhajtás
  • Felárért temérdek extra
  • Párját ritkító biztonság
  • Kitűnő stabilitás nagy sebességnél
  • Pompás automatikus váltó
  • Számos vezetőtámogató rendszer
  • Közepes rugózási kényelem és zajkomfort
  • Nem kiemelkedő minőségérzet
  • Rossz helyre szerelt ajtóbehúzó

Szavazás

Tetszik az autó? Nem? Itt értékelheted, egytől tízig!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hátul ülséfűtés? Wow. Ezt a Skoda Octavia 2003 óta tudja.
    Most kanyarodjuk el attól hogy az 5ös nagyjából elg sok mindent tud amit a hetes, de mondjuk egy 4 zónás hátul is duplán állítható klíma az amivel már kicsit ki lehet tűnni kényeztetésben.

    Amúgy ez egy korret darab, nekem a legszmiőpibb, igaz nem is vagyopk tipikus vásárlóréteg.

  • Torino74

    Ez az úgynevezett odab@sz darab…

  • zoldfulu2000

    áááh, biztos csak nem bírja kifizetni a benzin árát :)

  • subtotal

    “szánalomra méltó, ahogy a hátsókerekes márkatársak vergődnek a havas budai utcákban”
    Igen, hiszen minden BMW tulaj Budán lakik.

    Nem vagyok potenciális vevő, lehet ezért, de nekem nem tudnák eladni a 7-est, maradok az 5-ösnél asszem, lehet mert nagyjából leszarom, tudják-e miből szállok ki és mit gondolnak? Az autót magamnak veszem.

  • LuckyLuke

    “Papíron a városi fogyasztás 7,3 l/100 km, ami megegyezik a 730xd értékével! A valós persze ennél több, de mindössze 12,2 liter volt…”
    Ha ez nem béjemvé teszt lenne, akkor a megadott 6 liter helyetti 7,2 ÁTB@SZÁS, FERTŐ(nullkilométeres, téligumis kisautóknál)!!! De egy béjemvénél a közel duplája “mindössze” jelzőt jelent!! :-D
    Olyan szó meg, hogy “kepeszkedni” nincs a magyarban!! ;-)

  • Specialized78

    Ha lenne 5-ösöm a lottón,lenne egy 7-es BMW-m is.De nem diesel,hanem V12-es benzines.

  • Holiday

    LL!
    Van ilyen kifejezés a szlengben:
    http://www.hogymondom.hu/showslang.php?slang=kepeszt

  • zoldfulu2000

    spec: és talán még vagy öt évig sem tartanál a sárga csekkektől. Bagatell! :)

  • Holiday

    Az ortodox BMW hívők biztosan másképpen vélekednek erről az összkerék dologról. :-)
    Mondjuk esetükben az E38-nál véget ért a 7-es sorozat is…

  • Holiday

    Bizony-bizony. Főnévi igenév, dialektusban.

  • Holiday

    Most éppen L pont space Rómeó vagy?

  • subtotal

    Nincs ilyen, hogy ortodox BMW hívő: olyanok vannak, akikkel nehéz megetetni a márka távolodását annak alapvető értékeitől.
    Mivel a célközönség és ezen csoport(ok) között egyre kisebb az átfedés az értékesítés felfutásával, ezért lehetett például azt a randa, tankszerű E65-öt meglépni 2001-ben, valamint az 5GT-ét is. Ezért lehet 4-re keresztelni a kupét és kabriót, ezért lehet kihagyni egy M5-bőlk a manuált és ezért írhat ilyeneket egy publicista az összkerékről. Emiatt lehet majd elsőkerekes, 3 hengeres dízelt a márka imidzsével sok hülye és kevésbé tehetős sznobra is rásózni…

  • somebody

    subtotal
    Szerintem a BMW alapvető értéke a sportosság és a prémium minőség. Ezt pedig mai napig hozza. A formai evolúciók pedig természetes velejárói egy márka életének. (Vagy ha nem akkor jön a fújjogás az “ugyanolyan” Golfról, 911-ről stb). Az “ortodox” BMW hívők fújtak a dízelmotorra, a cápaorr eltűnésére, a négy kerek lámpa közös búra alá helyezése miatt és még hosszasan sorolhatnánk. Mindenkinek nem lehet a kedvére tenni, pláne nem az olyanokéra akik pusztán azért fújnak valamire, mert nem engedhetik meg maguknak. De szerencsére a BMW ezen “vevők” elégedettsége nélkül él és virul. Bár azért a sorhatosok visszaszorulását én is szomorúan tapasztalom, de arról sem a gyár tehet, hanem az EU értelmetlen CO2 ámokfutása.

  • Holiday

    Subtotal!
    Azokat nevezik ortodox BMW hívőknek, akikről írtál. Valóban nehezen fogadják el a változást, de hát így van ez minden ortodox módon gondolkodóval az életünk összes területén.

    Miközben a BMW szárnyal, jobbnál jobb autókat csinál, s úgy látszik még az unortodox Bangle éra is sikersztori volt, hiszen pénzügyileg nagyon sikeres időszak volt az is és az általad is lesajnált E65/66 páros 10 éven belül kult autó lesz, pont a sokak által érthetetlen formája miatt.

  • Holiday

    A sor6 érzelmi kérdés Subtotal. Én is lázasan nézegetek egyet emlékként, amit elraktározhatok magamnak nyugdíjas korormra, amikor normál méretű autókban már nem lesz 6 hengeres motor…de nehéz igazán szépet találni.

  • Holiday

    Az E65/66 nem az 5GT. :-)

  • subtotal

    somebody: látod, te is meg Holiday is az általatok “ortodox”-nak bélyegzett kategóriába is sorolhatók lennétek akár a sor6 miatt. :)
    Egyébként az 525tds-t anno sokkal jobban fogadták a hívek, mint az E65-öt, akármit is állítotok arról az ázsiai vevők becserkészésére összefércelt Frankeinsteinről. ;)
    Mostanra ott járunk, hogy egy BMW egy ZF automatával az igazi és nincs kézi váltó opció az M5-ben. Egy hármasban csak a csúcsmotorok 6 hengeresek és nagyon közel jár ehhez a ötös is.
    Ez a hetes meg arra jó példa, hogy pl brutálisnak el lehet adni, na de sportosnak? Köze nincs hozzá.
    Mindezt mint 2 BMW tulaja írom.

    Holiday, egyébként mit keresel balzsamozásra? E30, E36?

  • zoldfulu2000

    Az ilyen “ortodox” hívőket az alfások között is szoktam sajnálni. Még egy qva fityinget sem fizetett életében a gyárnak de úgy oszutja az észt mintha bárkinek is szímítana. Olyanok mint a foci ultrák, azt hiszik hogy azért mert hangosak igazuk is van.

    Aki vett már újonnan BMW-t annak a vleméyne számít. Aki meg nem az várja ki türelemmel hogy elérjenek hozzájuk a fejlesztések 3-5 év múlva. Akkorra talán megértik hogy mit miért tett a gyártó. Ha meg nem, tesztzik akkor lehet más márkát keresni. Vagy marad az emlékbögre, és akkor van haszna belőle a BMWnek is.

  • zoldfulu2000

    Ferrariból is kihal lassan a kézi. Megjegyzem Vettelnek sem kell kapcsolgatnia…

  • subtotal

    zoldfulu: te kevered a magyarországi dolgokat az európaival. Hidd el, ott vannak olyanok, akiket a keresletük ellenére is lesz@rnak nagyívben.

  • Holiday

    Subtotal!
    Tévedés! :-)
    Nekem ugyanis az E65 mindig is tetszett és az E90 filigrán vonalaival sem volt bajom. A 6 henger is inkább csak a nosztalgia miatt számít, a magam részéről abszolút hiszek a kisebb motorok létjogosultságában.

    E30 volt már hobbi autóként, E46-tal kacérkodoml, 28-asokat, vagy a kései 30i-ket nézegetem. Kevés belőlük az olyan, amire úgy rágörbült volna a kurzorom. De nem adom föl.

  • zoldfulu2000

    subtotal: ott volt a Mazda RX8 nagyon tuti járgány, azon kevesek közé tartoik amelyik kupé és valamilyen szinten praktikus is. Ha egy rednes motort tettek volna bele sokszorosa fogyott volna belőle.

    Lehet különcködni de marhaság. Vannak dolgok aminek érdemi előnye van (pl több henger, pléna prémiummodelleknél), de ha más sőlyosabb érv szól ellene az felülírja. A BMW erénye jelenleg az hogy rámegy a keresletre. A közelmúlt BMWiből pont az innováció hiányzik (ami alatt azt értem hogy ők az elsők, akik után az iparág megy mműszaki fejlesztésben és a többiek másolják) mégis a BMW-k jelenleg közelebb állnak az ideálishoz mint bárki. Hiába sokkal innovatívabb a merci, de egyben különcebb is. A BMW viszont mindenk kfiejleszt amit a konkurencia és mindenben nagyon erős, gyengeségek nélkül.

  • Holiday

    Te már megint begombáztál. :-) Hiányzik az innováció…beszarok. És miben van olyan kurva sok innováció? Nyilván a Volvóban. Kár, hogy alig veszik…
    A Defender meg hobbi terepjáró, a lobbista meg szakértő. Mit szívsz?

    :-)

  • Holiday

    Biturbó, triturbó…, x-drive….tényleg semmi innováció.

    Van egy nagyon kedves ismerősöm, már-már cimbora. Ő szokott ilyen marhaságokat mondani, mint te, de róla tudom, hogy csak humoreszkál.

  • zoldfulu2000

    Holiday: vagy valaki megitn bevette a németatutószopogatós pirulát. Igen volvo az elmúlt pár évből: BLIS 2003, S80 távtartó tempomat (2006), XC60 city safety (2008), orr légzsák (2011). Ezek közül persze van amelyik nem annyira átfogó mint amikor PSA a részecskeszűrővel vagy a FIat a common raillel alapvetően átalakította az európai piacot, de azért sokan átvették. Azért a BLIS-t és a távtartó tempmatot ill a city safety-t sokan átvették.

    De még olyan természetesnek tűnő de mégis facepalm fejlesztések mint az audi láblendítéses cstartónyitása, a BMW rögtön átvette az új 3asba.

    BMWtől mit utdnál ide betenni? Nekem egyedül a HUD és a körpanorámás kamera ugrik be, mint BMW egyedi fejlesztés (bár az utóbbit infiniti EXben láttam eőször hírekben).

  • zoldfulu2000

    Az X drive mi a lóxartól innováció? És a twin scroll? Műszakilag visszalépés a változó geomtriájú töltőkhöz képest. Mi lesz a következő általad felsorolt innvoáció? Az M bető alkalamzása a hátsón?

  • somebody

    subtotal
    Én nem tartom magam ortodoxnak. Nem “köpködöm” a BMW-t a sor6 mellőzése miatt. Azt be kell látni, hogy lóerőben, nyomatékban, fogyasztásban jobb a jelenlegi 320i, mint egy régi sorhatos 320i. Persze a hangélményt semmi sem pótolja. Igazából nem is a 3asnál probléma ez, nekem az új 525d van ebből a szempontból kicsit csalódás. Egy akkora autóhoz nekem hozzátartozik a “sokhengeres” hangélmény, de emiatt nem fordulnék el a márkától. Azon kevés kivétel közé tartozik pl. az 525d modell, ahol nem volt értelme a downsizingnak. A “régi” sorhatos 3.0 dízel is parádésan tudott fogyasztani, amit az új 4 hengeres nem igazán tud alulmúlni.

  • subtotal

    Holiday: az E90 egy lapon nem említhető az E65-tel, főleg az LCI.
    E46 330Ci, no az nekem is bejövős.
    somebody: 525d-vel tökéletesen egyetértek, igaz én csak tesztvezettem egy automata Xdrive-ot belőle…

  • subtotal

    somebody: “Egy akkora autóhoz nekem hozzátartozik a “sokhengeres” hangélmény, de emiatt nem fordulnék el a márkától.”
    Igen, mindig csak 1 kicsit csippentenek, ami miatt még nem fordul el a márkától a vevők többsége.

  • Holiday

    Subtotal!
    Szerinted. Nekem meg tetszik mindkettő, így mint nekem tetsző BMW-k simán említhetőek egy lapon. :-)

    Anno Debrecenben azt kérdezte tőlem egy kiállításon egy potrohos kancigány, hogy az akkor bevezetett X5 (2001-et írunk) műszerfala miért a hagyományos 2+2 óracsoportból építkezik? Nem is értettem a kérdését. Aztán pár évre rá, mikor átmenetileg eltűnt a motorhőmérséklet mérő, megértettem. A kancigány baromságot kérdezett szerintem…

    Van, amiben magam is a hagyományos megoldásokat támogatom, s van, amikben remekül elfogadom az újat.

  • Holiday

    Zoldfulu!
    Hülyeséget beszélsz. nem először. A kilógó csavarfej is innováció mi?
    :-)

  • somebody

    subtotal
    Én ezeket a “lecsippentéseket” betudom az EU-s szabályozás ámokfutásának. A gyárak a hátuk közepére sem kívánják. Alapvetően van értelme a turbósításnak, de azért született már pár vadhajtás. Pl. Fiat 2 hengeres csettegője, 3 hengeres Ford turbó és társai. Nem mindig a kisebb a jobb.

  • Holiday

    “És a twin scroll? Műszakilag visszalépés a változó geomtriájú töltőkhöz képest.”

    Látod, ezért nem vitatkozom veled. Te nem tudod, hogy miről beszélsz ugyanis.
    Akinek a lobbista és a szakértő ugyanaz, meg a Defender hobbi terepjáró, annak miért ne lenne ez műszaki visszalépés? Innen már csak egy lépés a pedofilia baszki!
    :-)

  • zoldfulu2000

    Akkor javaslok egy kis szakirodalmat a témában, nem csak promóanygaokat konyizni a haveroktól…

  • subtotal

    Holiday, igen. Szerintem…de ha a BMW vezér anno mosakodott az ams-ben miatta, hogy de így ázsia meg úgy ázsia, akkor szerintem nem lehetek nagyon kisebbségben a véleményemmel.
    A barokk műszerfal is úgy tűnt el ahogy jött, a külső dizájnnal együtt. Csak nem véletlen…
    somebody: érdekes, hogy változnak az érvelési szempontjai a gyáraknak. Van, amit ráfognak a nyuszira (kézi váltó nem kell az amcsi/ázsiai vevőknek – aztán kikövetelik pont az amcsik a manuált), kis motorok meg Európa miatt, közben meg már állítólag Ázsia és USA diktál :)
    Véletlenül sem profitérdekből léptetgetjük a vevőt egyre magasabb ársávba, ha sor6 kell neki, véletlenül sem a profit miatt felejtünk el jó kézit gyártani, mert a végén a vevő nem ikszelné be a 2500 eurós automatát.

  • Holiday

    Zoldfulu, köszi!
    Ahol te tanultad, hogy a lobbista az szakértő, onnan ne válassz szakirodalmat, mert baromság. Az is az, ahol azt olvastad, hogy a Defender hobbi terepjáró. m

  • Holiday

    Subtotal!
    Ez üzlet! Mindig mindenki azt mondja, amit az érdekei kívánnak. Hosszú időszak volt az és szerintem amúgy nem szégyellni való, hogy Ázsia diktál. Ha egyszer ez tény, akkor el kell fogadni. Az autógyártás üzlet, ezt nagyon régen mondom már.
    Aki ki akarja kerülni a trendeket, az vesz a régebbiből. Nem kötelező új autót vásárolni.

  • subtotal

    Ez a hír sem jöhetett volna jobban időben:
    http://www.leftlanenews.com/bmw-adds-six-speed-manual-carbon-brakes-to-2014-m6-range.html
    “no cost option” – érted a manuált ingyé’ választhatod az automata helyett :D

  • Tede

    Azért az Audi V12 Tdi-je brutálabb :)

  • Barca

    Ezt az L. Rómeót honnan pödörték ide? Fáj olvasnom amit ír! Szegény Holiday tanáremberként biztosan fogja a fejét, de sajnos van ilyen!

    Kocsiról: nehéz elhinni bárki akarna ilyen űber dízelt?! 30 milliónál tényleg számít, hogy 12 helyett 15 litert fogyaszt a kocsi? Ma már a dízelek egyre jobban hasonlítanak a benzinesekre, a benzinesek meg a dízelre (turbó korszak óta). Nincs már különbség vezethetőségben sem, nyomatékból lehet autózni egy benzines BMW-vel is. Ráadásul egybenzines selymesen jár, szebb a hangja és 30 milláért ezt meg is adnám magamnak, a kormoló vackok helyett. (persze értem ezt 300 lóerő felett, ahol minden dízel annak számít nálam egy jó benzines helyett)
    BMW 3-as, 5-ös etalon, de fölfelé és lefelé nem ilyen jó a helyzet! Az 1-es és a 7-snél is jobb a konkurens márkák autója. Ez BMW leginkább egy tégla, semmi formai élményt nem vélek felfedezni, csak a bazári krómozást. Belül minőségben, formában egy 5-ös bömbi, csak éppen milliókkal drágábban, persze ezért nagyobb a kocsi, de semmi mással nem több! Azért egy S-merga, vagy A8-as kicsit többet mutat fel, ez a 7-es nem lett annyira eltalálva, mint a többi újkori -bangle utáni- BMW-k.

  • Holiday

    Barca!
    Jelen pillanatban az 1-es is etalon. Nincs más, aki hátsókerék hajtással kínálna kompaktot. Ráadásul 2 féle karosszéria változatban. Nem baj az, ha nem tetszik mindenkinek, nekem vezethetőségben is etalon a kategóriájában. Nincs még egy olyan izgalmas kompakt nekem.

    Rómeó már Rómeóként is vagy a 3. nick. Folyamatosan dobják ki, de 1-1 pont, vagy space különbséggel visszajön. Amikor még elme volt a nick-je, vagy zsoltitólegyvélemény, netán zsoltiismét, akkor is hülyeségeket írt…

  • Barca

    Holiday

    Igen igazad van, az 1-es estében csak a formára értettem a dolgot! Pont néztem a – joggal – agyon dicsért 1.4 Tsi 140 lóerővel nem tud többet, mint egy 116i. Pedig a Golf, Leon lényegesen könnyebb autó, ráadásul papíron csak 136 lovas a BMW. Motort nagyon tudnak csinálni az biztos. Hátsókerékhajtás pedig még mindig a legjobban vezethető kocsivá varázsolja az 1-est a kategóriájába. Egyik tinilánynak van is itt egy 120d-je. Meglepően kelletlen a motor, de ha bemelegszik érdekes dolgokat is lehet csinálni 184 lóerővel :)

  • v_szili

    Szerintem a 7-es BMW nem a luxuskategóriába tartozik (arra jó lesz a Bentley, Rolls Royce stb.) és nem is ez a legerősebb dízelmotor. (a 3000-eseknél igen, de nem az összes dízelmotor között)

  • Guevara

    Szili: Senki nem állította azt, hogy a legerősebb személyautódízel, “csupán” azt, hogy a legfejlettebb. Ezt viszont el kell ismerni. Apropó, mondj már nekem légy oly jó, ennél erősebb dízelt személy személyautóban (a Q7 V12TDI-n kívül)

  • Guevara

    Kíváncsi leszek, hogy lesz e ebből is “németbőlócsónbehozott” jaszkariautó, vagy arra elég a 30d is.

  • Holiday

    Jó áron hogyne lenne? Elsősorban olyanok, amik szaloncukor szerűen vannak hajtogatva, majd mire itthon eladósorba kerülnek, addigra….

  • v_szili

    Guevara: a cikk elején a következőt írják: “a luxuskategória legerősebb dízelmotorjával”
    Én erre reagáltam.
    A 7-es BMW nem luxuskategória. Így a mondat második fele is már “értelmetlen”. Így már helyes lenne: a személyautók felsőkategóriájának legerősebb dízelmotorjával.
    Amúgy – igaz nem személyautó – Porsche Panamera S Dízel. De ez kb. olyan példa, mint a Te Q7-esed.

  • v_szili

    Bocs! Cayenne S Dízel…

  • zoldfulu2000

    Szli: szerintem ezt már nyugodtan lehet luxusnak hívni. Akkor is ha a pana valamivel feljebb indul.
    Itt már nem divat a lentebb tapasztalt soványka alapfelszereltség.
    A felső kat inkább az 5ös.

  • v_szili

    Akkor a Rolls-Royce-t hova sorolnád? (BMW a tulaj)
    A Bentley-t hova sorolnád? (VW konszern a tulaj)
    A tesztelt 7-es BMW egy jól felszerelt felsőkategóriás limuzin.
    Az 5-ös BMW meg valahol a középkategória teteje és a felső kategória alja között “félúton”. Persze mindig vannak átfedések.

  • v_szili

    Az A8 is megkapja az erősebb TDI-t, mint ami a Cayenne-ban van. (amúgy győri motor) Csak a facelift-re “vár”.. A motor már megvan, de még nem jött el az ideje az A8-ba történő bevetésének. De mint mindig, megy egymás “túllicitálása”. Most a BMW van lóerőben elől ebben a kategóriában, utána majd az Audi lesz stb..

  • zoldfulu2000

    szili: ez a 7es 5ös rokonság csak az F10nél volt szoros. Az S klasse eltér a E től, az A8 is az A6 tól. Az E60 5ös is jelentősebben eltért a 7estől.

    Az igazán nagyok (Nagy bently, RR Phantom, Maybach) jóval feljebb állnak, de a kicsik (Continental, Ghost, Panamera) esetlben nincs akkora eltérés a németek tetejéhez képest (gyakran közös műszaki alappal).

    A németek (+ Jag, Lexus) luxuslimói preprezentációs limuzinok, cégvezetőségnek/tulajoknak, míg a felső/felsőközép kat (5ös, Jag XF, E klessa) inkább a csúcsmenedzsereké (akik még alkalmazottak).

  • v_szili

    Hogy érted, hogy jóval feljebb állnak?
    A luxus luxusa kategória?? van ilyen?? Én továbbra is azt mondom, hogy ez egy jól felszerelt felsőkategóriás limuzin, ami közelíti a luxuskategóriát. Egy fullra felszerelt 5-ös BMW is luxuskategória lenne? Ugye nem… Pedig abba is mindenféle dolgot bele lehet rendelni.

  • v_szili

    Na meg ha luxuskategóriáról beszélünk.
    Dízelmotor luxusautóban? Mintha ütné ez a 2 dolog egymást.
    Igaz egyre kevésbé, de talán még mindig. Azért elég kemény járású ez az 50d a 2200 Bar-os rendszerével.

  • zoldfulu2000

    Miért ütné? Panamera TDI? Ezek többynire sofőrös autók, nem cikázni viszik.
    Mondjuk az S250 CDI érdekes párosítás, de pl egy európai luxus szállodának ideális választás.

  • zoldfulu2000

    szili: még egyszer, az E klasse az más műszaki alap mint az S, más belépőárral belépőmotorokkal és alapfelsszereltséggel, és persze az opciók is másfélék. Más cére készülnek. Egy stiftből a kettő szinte ugynaaz, de ha a Golklub parkolójában szenmlélődsz a két autó tulaját egy világ fogja elválasztani. Akkor is ha elvileg az E-t fel lehet hozni (sőt elég könnyedén fel lehet hozni) az S árára. De attól még hogy simán össze tudsz konfogolni egy 1es bimmer t 20 millára nem lesz egy kategória az 5össel.

  • v_szili

    zoldfulu: ittál, hogy ilyen öszefüggéstelenül írsz? :-)

  • Specialized78

    Nem értek veled egyet sili.A BMW 7-es bizony már luxuskategória.Ahogyan a Mercedes S is.Az,hogy a Rolls még feljebb helyezkedik el,ebből semmit nem von le.A Rolls nem tömeggyártó.Azt pedig már mindenki tudja,hogy a luxuskategória szerves részét képezik már a diesel motorok is.

  • Guevara

    Szili: Cayenne miért ne lenne személyautó. Gondolom nem csak “teherautó” szerepelhet a forgalmiban (Szlovákiában pl.). Megijedtem hogy az is kapott valami überbrutál dízelt, de gugli barátom azt mondja, hogy a Cayenneben a max dízellóerők száma 240. Barátból is van persze, jó barát és nem túl jó barát.

  • Guevara

    subtotal: Ezt a BMW-s dologot nagyon szépen összefoglaltad. Köszi! :)

  • v_szili

    Specialized: szerinted luxuskategória az, ami alapban “durva bőrt”, műanyag műszerfalbetéteket stb. kínál? Ami felárat kér a 4 zónás klímáért, a hátsó ülésfűtésért, a komfortülésért, a navigációért stb.? Láttad már egy luxusautó szőnyegeit pl.?
    A 7-es szerintem továbbra is egy felsőkategóriás, jól felszerelhető limuzin…

  • v_szili

    Guevara: téjékozódj még egy picit. Pláne, hogy még a Cayenne típusát is leírtam. (Cayenne S Diesel 382 Le, 850 Nm).

  • Holiday

    Olyan kategória meghatározásán rugóztok -luxus- amit a világon senki nem tudott még definiálni. Egészen egyszerűen azért, mert ez nem egy abszolút kategória.
    Fingfaragásnak tehát jó téma, de sehova nem fogtok jutni.

  • demagóg

    “Azt pedig már mindenki tudja,hogy a luxuskategória szerves részét képezik már a diesel motorok is.”
    Ez azért elég véleményes. szerintem a luxus kategóriában nincs helye semmilyen 3 literes dízelnek.

  • Guevara

    Szili: Ó, igen. Valóban. Mégiscsak dúl a lóerőháború, és a Porke jár most az élen, 1, az egy lóerővel. Na meg 100Nm-rel. Viszont nem csodálkoznék ha a BMW, erre nem lépne semmit egyelőre, mert öngólt azért nem szeret rúgni senki, gondolok itt a CO2 kibocsátásra, ami egy 4.2 V8-as esetében több mint 3.0 Sor6-é. Nem véletlen, hogy a BMW-nek már csak a múzeumban van V8-as dízele.

  • v_szili

    Az Audi-é az a dízel, nem a Porsche-é, de ez tulajdonképpen mindegy. A BMW igaz kivette a V8-as dízeleket, de a 12 hengeres benzineseket még mindig szorgosan építgeti.
    Tehát pro és kontra ismét.. Biztos, hogy lesz válasza a BMW-nek az erősebb VAG dízelre, mint ahogy utána a VAG-nak lesz a BMW-re. Ez már hosszú évek óta így megy.

  • Barca

    rómeó

    Nem tudsz mit írni, akkor ne írjál! Amúgy sem tudsz írni sem! Ráadásul még ha le is írnád normálisan, akkor is hülyeség, amit beszélsz!
    Összességében triplázol: nem tudod mit írj, nem tudod leírni, és nem is értelmes a gondolatmeneted sem mögötte!
    Minek írsz egyáltalán?

  • zoldfulu2000

    Azért én régen olvastam olyat hogy Holi feladja és a modi segtségét kéri :)
    Rég szórakoztam ennyire, pedig néha engem is megkóstol.

  • subtotal

    Szerintem se kellene folyamatosan moderálni, feldobja a hangulatot :)

  • Holiday

    Ritkán vagy itt Subtotal, gyere többet, másképpen fogod gondolni. :-)
    Egyszer én is bementem egy cigány kocsmába, kegyetlen jó volt a zene…azért sokáig nem maradtam, annyira nem volt szórakoztató.

  • Koper

    Szerintem a legközelebb még mindig az van a besorolásokhoz, hogy Audi, BMW, Merci prémiumkategória; Bentley, RR luxuskategória. Bár a prémium és luxus pontos definiálása megint csak nem egyszerű, mint ahogy már írta valaki korábban.

  • Holiday

    Zold!

    Aki hülyeséget ír (mint te), azzal van értelme vitatkozni.
    Aki meg hülye, azzal nincs.

  • Holiday

    Koper!
    Én írtam. nem, hogy nem egyszerű, de szinte lehetetlen. Mi a luxus? Neked ez, nekem meg az…itt a vége.

  • menőmanó

    Azért megnézném ezeket a kihegyezett dízeleket 150.000-200.000 km után, hogy mennyit kell rájuk költeni, annak aki ki is használja.
    Egyébként szuper, meg előre mutató technológia ez kétségtelen, de még nem bizonyított.

  • v_szili

    Persze, hogy nagyon nehéz és elmosódott a “határvonal”, de ha jól végiggondoljuk mindhárom német prémiummárkának van/~volt egy feljebb pozícionált márkája, amit nyugodtan lehet luxusnak nevezni. Talán a Maybach az, ami nem jött be, így az S osztályt várhatóan feljebb tolják (a képek alapján nagyjából ki is rajzolódik). A fullra felszerelt felsőkategóriás limuzinok (A8/7-es BMW) pedig – számomra – a luxus alját nyaldossák, de valamivel alatta vannak pl. a Bentley-nek, Rolls-Royce-nak. És ez rendjén is van.

  • v_szili

    menomano: meg is nézheted. Betartott szervizekkel meg sem kottyanhat nekik azt általad írt futás. Szériagyártás előtt azért elég komoly teszteken végigmennek. Igaz én még 100000 alatt vagyok egy ilyen “csúcsközeli” dízellel (313 lovas BiTDI), de egyelőre etalon és nagyon meglepődnék, ha széthullana.

  • zoldfulu2000

    menő: a motor lesz az utolsó ami miatt aggódnod kellene egy ilyen fullos masztodonnál.

    Szili: a feljebb pozicionált márkája kicsit erős. Rolls, bentley, ezek törtlénelmileg elitmárkák.

    Ettől függetlenül a német reprezentációl limók alapvetően más árképzéssel bírnak mint a kisebb modelljeik. Pont az a cél, hogy ne legyen “belépő” változatuk.

  • Guevara

    menőmanó: A “kihegyezett” dízelek nem a költségekről szólnak, azokat jobb nem számolni, illetve elsunnyogni, kivéve a fogyasztást, azt viszont büszkén bele lehet kiáltani a világba.

  • menőmanó

    v_szili
    Még bőven van időd meglepődni, hiszen messze jársz tőle.
    Lehet ezekkel “lődörögni” is, az pedig nem számít. ;)

  • menőmanó

    zoldfulu2000
    Nem vagyok róla meggyőződve, az viszont igaz, hogy rengeteg minden elromolhat, ami el is fog. :)

  • Holiday

    “…hogy rengeteg minden elromolhat, ami el is fog. :)”

    Pl. a Toyota gázpedál is ilyen.

  • Holiday

    Hagyd Barca! Lesz alkalma elmesélni. :-)

  • bubibeka1.6

    Csak , hogy végre tisztázzuk a tényeket:

    BMW 5, Merci E ezek FELSŐ-KÖZÉP kategóriás limuzinok illetve kombik.
    BMW7, Merci S, NAGYAUTÓ kategória vagy E szegmens ( valahol ahol van mini méretű modell is ott F )
    A BMW a Merci PRÉMIUM márkák, és nem luxus.

    A luxus márkákra pár példa a már említett RR , Bently, Maybach, Aston-Martin.

    És teljesen mindegy, hogy fel lehet extrázni és árazni egy BMW-t vagy egy Merci-t a luxus színvonalra, amikor lehet, hogy csak a színválaszték, a diesel motor hiánya , a bőr illata, és a kézi összerakás marad a különbség a prémium és a luxus között, de ettől még nem lesz egy kategória a kettő.

  • bubibeka1.6

    Bangle vs. új korszak BMW-i témához. Nem értettem és ma sem értem a Bangle BMW-k fikázását, főleg formai téren.

    Számomra a BMW az a Bangle féle 1,3,5,6 ( a 7 es számomra kilóg a sorból abból megkockáztatom, hogy szebb volt az elődje, de az új nagyon modern volt és ma is modern hatású )
    az igazi BMW.

    Az újak szerintem visszalépés, Merci szerű lett a formavilág.
    Talán a 4 es kupé lesz ami szebb mint az elődje, ez a tesztelt 7 es BMW ez elég formátlan, brutális a megjelenése élőben mint pl: az X6 nak, de közel sem szép.

  • bubibeka1.6

    Az Audit pedig pont azért becsülöm, mert megtartotta a V8-V10-V12 diesel motorokat.
    A BMW kb 15 éve nagyra tartja magát ( jogosan ) a fejlett diesel motorjaira. Nem hiszem el, hogy a remek V8 as biturbó diesel motorjukat nem lehetett volna EURO 6 ra belőni.

    Tényleg, mondja már el valaki, hogy mi értelme van egy 4-4,5 literes V8 helyett egy kb azonos teljesítményű túlhúzott 3.0 V6 ot kifejleszteni brutál áron, azon kívül, hogy a 2 db kb 300 lovas motor között 0,5-1 liter fogyasztás és pár 10 gramm CO2 kibocsátás a különbség?

    Én szeretem a V6 os hangot, de a V8 azért V8, ha meg biturbo vagy kompresszoros, akkor számomra közúti autóban nincs feljebb semmi. ( V10 V12 menjen valódi sportkocsiba )

  • Holiday

    Bubi!
    Környezetvédelmi lobbi, gyártás optimalizálás, profit stb. stb.
    vegyél magadnak 8 hengerest, amíg van. Még van.

  • Tede

    Szerintem aki egy 3000-es dieselnél, vagy benzinesnél többet vágyik az már beteg. Soha nem fogja kihasználni. Úgyse fogja ezt a teljesítményt soha kihasználni. Én 2.5 V6 tdi vel járok, bőven elég lenne a fele is az utakra :)

  • valterego

    A BMW NEM gyárt V6 ot!

  • Guevara

    Bubi: Szerintem azért mert a 3 literes sorhatos egy már meglévő motoron alapul, a V8d-t nyugdíjazta a BMW, nem biztos hogy értelme lett volna megint beindítani azt a gépsort amin a V8 készült (ha még megvan egyáltalán (nincs)). +1 turbófeltöltő nem olyan drága mint amennyivel többe kerül V8-gyártani. És ha a -10gramm CO2, hát akkor -10 gramm, az is valami, a gyártók elkesredetten küzdenek minden lefaragott grammért. Egyébként valszeg a hasadra ütöttél ezekkel az értékekkel, mert a hivatalos fogyasztásmérő teszten biztos hogy nem pár deci fogyasztás és pár gramm Co2 a különbség. Ennek a nagy erőlködésnek a része pl. a soksebességes váltók megjelenése, technikailag az 5 sebességfokozat is mindenre elég lenne, ehelyett már 8 nál tart az élemzőny és küszöbön van már a 9. fokozat is. Szal mindennek van valami értelme, legfeljebb nem mindig értjük.

  • Guevara

    Tede: 1.25 sor 3-as TDI re gondoltál? :)

  • Guevara

    Apropó, V6-ozni a BMW esetében epic fail. Soha nem volt ilyen motorjuk.

  • zoldfulu2000

    Most azon felül hogy ez a BMWnek mániája, miért kell nekünk ezt annyira számon tartani? Már a subaru boxer ökörségét se nagyon értettem itt már végképp elvesztettem a fonalat.

  • Holiday

    Mit értelmetlen számon tartani?

  • zoldfulu2000

    Mi az értelme azt hajtzogatni hogy hű sorhatos… Az Audi gyönyörű hangot tud kihangmérnökösködni a V6 TDIből is. Ez nem olyan meccs mint a négy Vs 5/6hengeres ellen, ott egyérterlmű az előny.

    Nem rétem a fennhéjázós hozzállást. Mitől annyira májer hogy srban van a hat hanger, mi az előny számunkra? Mondjuk egy V6 TDIvel szemben, ami szintén állat jól hangzik.

  • valterego

    Eleve hogy az Audi megcsinálta 3.0tdi-t V6 félre ne értsen valaki nem szar DE….kinek az agyából pattant ki hogy hátra tegye a vezérlést???? BMW sor 6 lánc és kész!!!

  • valterego

    Arról nem is beszélve V elrendezés mindenből kettő van 2 szíj,4 vez tengely!A BMW meg csak a turbón variál!És szerintem nincs agyonra hegyezve mert az e60 is elmegy 700000km-t

  • v_szili

    valterego: a mai V6 TDI-k láncosak, nem szíjasak.
    A korábbi szíjasoknak sem hátul volt a vezérlése.
    A V motor sokkal kompaktabb, mint egy soros.
    Amúgy mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya.
    Ugyanúgy megy el a BMW sor6-osa 700000-et, mint ahogy az Audi V6-osa ugyanannyit.
    Tehát nehéz pro és kontra bármit is állítani

  • zoldfulu2000

    Nem megy el. http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/09/10/a_negymillios_csattanas/

    Mindegy. Vezettem jópár “sorhatost”, elismerem őket, de sem a fennhéjázó kioktatás sem az elborult fanatikusság nem tetszett (akinek inge persze).

  • bubibeka1.6

    A V6 ost csinálunk a V8 ból témát az egész iparágra értettem és nem a BMW-re, de ha még úgy is írtam akkor komolyan erre kell beszólni ? Talán az a pár év amióta ide írok nem elég bizonyíték, hogy tudom ki gyárt V6 ot és ki sor6 dieselt ?
    Nem erre keresem a választ.

    Egyébként hasamra ütöttem és nem is a fogyasztás adatokkal, mert az egy dolog, hogy a szabványos üzemanyag fogyasztási méréseken mit produkál részterhelésen egy motor. A valóság azt mutatja, hogy ha dinamikusan vezetünk, akkor nincs nagy fogyasztás különbség egy mai modern V6 és V8 között főleg ha feltöltött motorokról beszélünk, a kis sor 4 turbók pedig bemutattták, hogy ha leforgatják őket akkor többet esznek mint az 1,8-2.0-2.5 szívó sor 4 ek, amiket lassan kiváltanak.

    Ami szerintem előrelépés az a hajtáslánc, és nem a motor. Senki nem írta le, hogy mennyivel fogyaszt kevesebbet egy új 6 os kézi, a régi rövid 5 ös helyett, vagy egy új 7 -8 sebességes automata a régi lomha nagy belső surlódású 6 os tiptronic helyett.
    Én úgy érzem, hogy a váltó és a tömegcsökkentés itt több decit spórol meg mint a többi hum-buk fogyasztás optimalizálás.

    példáúl én sosem értettem a régebbi ( 2000 res évek eleje ) autókban, hogy ha bírná a hosszabb 5. et vagy 6. at, akkor miért olyan rövid a végáttétel, és forog feleslegesen sokat a motor ?
    Ez igaz sok újabb autóra is, a mi Mazda6 unk autópályás fogyasztásban mindig kikap a BMW 3 assal szemben ( 2006 vs 2007 150 le 2.0 diesel ) és szerintem azért, mert 6.ban a Mazda 130-140 nél kb 2.500 at forog feleslegesen, míg a BMW alig 2000 felett.
    Teljesítmény és nyomaték görbéket várom már régóta a vezess.hu-tól de sosem reagálnak rá.

  • bubibeka1.6

    Motorkerékpárokkal foglalkozó újságokban kb. minden számban találkozom teljesítmény és nyomatékgörbéket ábrázoló grafikonokkal, amely táblázatokon egymásra van illesztve az összehasonlítandó motorok értékei.

    Ebből világosan látszik ( látszana ), hogy mely motorok erősem már alul, melyiket felesleges forgatni, és hogy milyen a karakterisztikájuk.

    Tapasztalataim szerint egy azonos kategóriában a legnagyobb csúcsteljesítményű motor hétköznapi használatban, ahol ritkán forgatjuk le szabályzásig, nos ott általában a papíron legjobb motor csak közepest nyújt, és a kicsit gyengébb meg olyan combos középtartománnyal, és szépen felépülő nyomatékkal rendelkezik amivel erősebbnek tűnik mint az elvileg jobbak.

    Nos szerintem ezt kéne mérni, kiegészítve a rugalmassági adatokkal magasabb sebességi fokozatokban, mert azt minden nap használjuk.
    Példáúl: 50-60 km/h ról 4.ben padlógáz, mikor éri el a 90-100 as tempót, vagy 6. ban padló 90 nél ,mikor éri el a 130 at stb, amúgy sem úgy használjuk ezeket az autókat, hogy 1-es 60, 2-es 90 3-as 140 4-es 170, 5-ös végsebességig.

  • Tede

    Guevara ! nem a hengerűrtartalomra :) , hanem a teljesítményre gondoltam. Szerintem ekkora teljesítményt egy hétköznapi autós nem hiszem, hogy kihasznál.

  • Holiday

    Ez a sor6-V6 pont olyan sehova nem vezető hitvita, mint a benzin-diesel-hibrid téma.
    Kár rajta rugózni, egy valami számít? Milyen az autó? Ha jó, akkor ki a szart érdekel, hogy mi hajtja, tőlem mehetne finggal is.

  • Tede

    Holiday ! ott a pont!

  • BMW7

    Látom sikerült bannolni lakatos barátunkat, kíváncsi vagyok hányszor fog még próbálkozni és milyen változatokban ;)
    mert holly tessókám mekmonta szászor és ő ety iskólázot ember ésakki nem vw-t vesz az egy hüllye proli

  • BMW7

    Az autóról: nyilván kevés olyan élethelyzet van, ahol az ‘alap’ 730d menetképességei (főleg xDrive-val) nem lennének kielégítőek, arra pedig kíváncsi vagyok, hogy ez a háromszorosan feltöltött konstrukció hogy fogja állni a sarat az idő múltával. Az pedig szubjektív, hogy tetszik-e (bubibeka1.6), én nem látom bele a Merci formavilágát, szerintem teljesen jól elkülönülnek a három prémiummárka sajátosságai. A sorhatról meg annyit, hogy talán csak a hagyományőrzés miatt fontos, hiszen tudtommal 1915-ben építették meg az első hathengeres repülőgépmotort. Azóta, majd’ 100 éve őrzik e szokásukat, amit konzervatívan gondolkodóként nagyra becsülök.

  • Holiday

    BMW7!
    Rosszul látod, nem sikerült. :-)

  • La.Rómeó

    iggen valammi köcsögfejü pápaszemes iskolázattlan szarrágo kitett volna.
    hajaza a volna ot nem volna:)
    ezér is kérdezzem, tessókám, holliday, má nemte iránnyitod a firkász csiccskákat?
    segiccs mer akor ki védi meg a vw beccsületét miko jönek az “okossok” a számokkal hogy hány szor rommlik el stb stb.
    és elmont hat tyúk 100zor is hogy te isskolai pappiros ember vagy, mégsem nézzel számokat mer érrzed hogy vw jobb.
    és kész.
    de nem érrtik.

  • régimotoros

    ezzel a Rómeóval meg mesterével ‘tesókájával’ valaki lehúzná már a wc-t?
    nem hiszem el, hogy mindig erre a 2 agyalágyultra kell érkeznem…
    egyik kitalálja másik ismétli/ráadásul helyesírási hibákkal tele/ a baromságokat. (mit helyesírási hibákkal? néhány helyes betűvel)
    ezeknek már rég a süllyesztőben kéne lenniük.(igaz holiday már régi motoros szintén, de a stílusa nem változott ahogy nézem. mindig talál egy agyatlan bástyát maga mögé)

    ez az autó jó.
    de nem értem a vitátokat.
    luxus,nem luxus…
    kinek az,kinek nem az. itt nincs igazság.
    nem egy rolls, de nem is egy polo.

  • Holiday

    :-)

  • Guevara

    BMW7: Hát jah, de vajon miért csak a sorhat a szent dolog a BMW-nél? Régen dízel se volt, meg összkerékhatjtás se, meg SUV-ok se, stb…

  • BMW7

    Fú gyerekek, ez a csicska nem viccel ;)
    még párszor kitiltjátok, csak kiírja, hogy lakatos :))

  • BMW7

    Guevara
    Parancsolsz?

  • La.Rómeó

    te kis szarrágó bmw7.
    te kis sápattarcu.
    amig ojjan hülye vagy hogy nem érrted meg a mondókám lénnyegét, addig én is holliday is hijába magyaráza neked hogy ércsed meg!
    vw a rajság.
    ezér audi a rajság.
    ezér audi integet a bmwnak te hülye.
    mássnak méga kérdééssét sem érrted(guevarrára gondollok)

  • Holiday

    10-nél már biztosan tart… :-)

  • BMW7

    erre már szavak nincsenek..:D sírok:)))
    vajon élőben is ilyen nagy a pofád?

  • La.Rómeó

    nagyobb a pofám mint neked.
    kettőnknek hollidayval meg akora a poffánk hoty leszakadsz.
    akkinek csak atol nagy hogy bmwben ül az egy kisfarok. enyi.

  • La.Rómeó

    iggen tessókám már 50. csak nem tuddom mit számolsz.
    viszont ki akarrtak tenni. hány szor kérrjem h szójj a csiccskáidnak(szörénnyi, rácz, tuddod)

  • Dino871

    Zöldfülü!

    “Az Audi gyönyörű hangot tud kihangmérnökösködni a V6 TDIből is.”

    :D:D:D

    Azt vágod hogy a full 313LE V6 TDi-nek szar a hangja??!!
    Nem kicsit nagyon!! Csak hogy az összes A8-A7-A6-A4-ben a tűzfalban is és a lökháríóban is HANGENERÁTOROK vannak…+ a 8-12-16-12564 hangszórósokban még a hangszórók is ellendolgoznak hertzben a motorhangnak.
    Ettől függtelenül tök mindegy mert egy laikus pont leszarja mitől van jó hangja…amíg ez a sok szar el nem romlik rajta :D

  • BMW7

    Hát én leesek a székről :DD nagy a pofája és még büszke is rá :-D
    ráadásul tanulékony is a gyerek, most tanult egy új szót ;))

  • valterego

    v.szilinek üzenem akkor ez hol van ha nem hátúl???!!!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=mbjzUMCBf2Q

  • Dino871

    v_szili !

    Összes jelenlegi Audi V6-nak a tűzfal felé áll a vezérlés oldala!
    Nem szerencsés ha gond van/lesz vele.

  • La.Rómeó

    mindigis fogékony voltam
    és a tannulássra is
    tudálékosságom határrtalan
    ezér is érrtem meg ojjan jol holliday tessókámat akit te sossem foksz mer genetikailag sápadt vagy és hülye

  • v_szili

    valterego: azt írod, hogy a szíjas vezérlésű V6 TDI-nek hátul van a vezérlése, erre beteszel egy láncos vezérlésű videót, aminél nincs is lánccsere előírva, tehát eleve tökmindegy, hogy hol van. Gratulálok!
    Dino871: HA gond lesz vele, akkor tényleg nem szerencsés, de cserélni nem kell, így várhatóan nem lesz vele gond jóóódarabig.

  • valterego

    Mindegy de hátúl van és valszinű én tudtam rosszul elnézést láncos!

  • Dino871

    v_szili !

    Az lehet hogy a láncot nem kell cserélni ,(bár láttam már elszakadni 180ezernél V6 TFSi láncot annak a szervízköltsége mindennel 1,4 milla volt) de ha bármi más miatt (szelep,vez.tengely,sz.sz. szimmering) meg kell bontani a szelepfedél alatti vezetőkeretet vagy ne adj ísten dugattyú gond miatt kellene levenni a hengerfejet akkor bizony le kell venni a vezérlést is ami így a motor kivétele nélkül nem egyszerű.
    Na most ezek a motorok még csak a C6-os A6-ban és Q7-ben tartanak max 300-350 ezer km-rel talán még bírják egy darabig
    de ha arra gondolok hogy milyen sokan villanatanak még ma is leharcolt C5-ös 2.5 V6 TDi A6-osokkal amiknek szervízköltége szintén nem olcsó akkor nem tudom ezekre a típusokra mennyi zsebpénzt lehet elverni pár év múlva…..

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.