Vezettük a Kia sportos háromajtósát

Kipróbáltuk a Kia Pro_cee'det

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.23. 07.00

Kipróbáltuk a Kia Pro_cee’det, amely az ötajtósénál vagányabb kinézete ellenére inkább csak sportosított, háromajtós karosszériaváltozat, mint vérbeli sportkupé.

Röviden – Kia Pro_cee’d

Mi ez?

Sportosabb háromajtós változat, az ötajtós Cee’ddel megegyező áron.
Mit tud? Vagányabb kívül, erre is 7 év garancia jár és lesz belőle 204 lóerős GT. 
Mibe kerül? Bevezető áron 3 499 000 forinttól kapható.
Kinek jó? Akiknek jobban tetszik a háromajtós és ki akarnak lógni a tömegből.

Alapvetően két út áll az autógyártók előtt, ha kompakt ötajtós modelljükből háromajtóst szeretnének kifejleszteni. Az egyik lehetőségre jó példa az Opel Astra GTC, ami szinte csak márkaazonosító jegyeivel (pl. hűtőrács) emlékeztet az ötajtósra, mert különben egy teljesen eltérő megjelenésű modell. A másik lehetőség, hogy csak pár karosszéria- és díszítőelem cseréjével próbálják más egyéniséggé faragni a kevesebb ajtós kivitelt.

A Kia a Pro_cee’ddel inkább a második úthoz jár közelebb. Bár más az első és a hátsó lökhárító, a hűtőrács, a két ajtó és a két oldalborítás hátul, nem vált dögös kupé belőle. Persze jóval vagányabb az ötajtósnál, amihez az elemcseréken kívül az is hozzájárul, hogy 4 centivel alacsonyabb nála.

Belül még kevesebb a változtatás, a műszerfal azonos az ötajtóséval, éppúgy, mint a motor és a váltókínálat. Új színt majd csak a GT változat jelent majd, amelybe 204 lóerős, 1,6 literes, turbófeltöltős benzinmotort szerelnek. Reméljük, hogy egyszer majd azt is kipróbálhatjuk! A Pro_cee’d alapváltozatairól és a szerzett tapasztalatokról pedig beszéljenek a képek:

Nyújtottabbnak, sportosabbnak látszik a háromajtós Procee'd az ötajtós Cee'dnél, elsősorban azért, mert négy centivel alacsonyabb nála. A B-oszlop 22 centit csúszott hátrébb, eltérőek az ötajtósokétól az ajtók, az oldalablakok és a hátsó oldalpanel


Hátul minden új az ötajtóshoz képest: a csomagtér ajtaja, a betétes lökhárító és a hátsó lámpák is. A hátsó felfüggesztés, az ötajtóséval egyezően teljesen független, több lengőkaros megoldású


A műszerfal teljes egészében megegyezik az ötajtóséval. Ennek megfelelően ízléses kialakítású és jó minőségű


Igaz, csak az 1,2 millió forintos luxus csomag részeként, de kapható TFT műszerblokk is. Természetesen ebben a horribilis összegben nemcsak ez, hanem egy sor más extra is benne van az automatikus parkolórendszertől kezdve a xenon fényszórókon keresztül egészen a nyomógombos motorindításig


A három alsó gombbal a fedélzeti számítógép kezelhető némi tanulmányozást követően, a kormánysziluettet ábrázoló gombbal pedig az elektromos kormányszervó rásegítésének mértéke változtatható. A Procee'dnél adja magát a legkisebb támogatást nyújtó, vagyis legnagyobb erőt igénylő sportos beállítás, de ezzel sem kapunk több visszajelzést a kerekektől


Lejjebb helyezték és hátrébb tolható első üléseket, ahhoz képet, ahogy az ötajtósban találjuk őket. Kagylósított formájuk ellenére inkább kényelmesek, mint sportosak, mert annyira azért nem határozott az oldaltartásuk


A Sport csomag része a fémborítású pedálsor, a bőr kárpitozású ülésekkel, fényes műszerfalbetéttel és rozsdamentes küszöbburkolattal együtt


Kényelmes, de nem kifejezetten sportos kellék az induláskor automatikusan oldódó, feláras elektromos kézifék


Takarékos vezetők a kézi sebességváltós kivitelekhez 100 000 forintért vásárolhatják meg az eco dynamics csomagot, amelynek legfontosabb összetevője a start-stop rendszer


Minden motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár alapáron. Finom szerkezet: rövid úton, kis erővel és pontosan kapcsolható


Kétféle benzinmotor választható, a 100 lóerős 1,4-es és a 135 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1,6 GDI. Egyikkel sem túl sportos a Procee'd, a kisebbel 12,8, a nagyobbal 9,9 s a gyorsulás 0-100 km/h között. A végsebesség 182, illetve 195 km/h. Az 1,6-oshoz hatfokozatú, duplakuplungos, automatizált sebességváltóval is rendelhető, de nem túl gyors, és néha bizonytalakodik a száraz kuplungos szerkezet


Hasonlóan az ötajtóshoz, a Procee'dhez is háromféle dízelmotor választható. A 90 lóerős 1,4-es, és az 1,6-os 110, illietve 128 lóerővel. Az utóbbihoz hatfokozatú automatát (hagyományosat) is lehet rendelni. A legfürgébb természetesen a 128 lóerős 1,6-os kézi sebességváltóval, a gyorsulása 0-100 km/h között 10,9 s. Ez a hajtáslánc is meghálálja, ha váltás után nem esik a fordulatszám 1700/perc alá. Kézi sebességváltóval mindhárom dízel 4 litert fogyaszt 100 km-en


Inkább a Cee'd sportosított, háromajtós változata, mint valóban sportos kupé a Procee'd. Bár a kormányzása pontos és közvetlen, de szegény a visszajelzésekben, a futóműve pedig bár a keményebb lengéscsillapítók miatt feszesebb a kimondottan kényelmesnél, kanyarban mégis dőlésre hajlamos a karosszéria


A kormány melletti fülekkel is kapcsolható a nagyobb teljesítményű (128 LE) 1,6-os dízelhez választható hatfokozatú automataváltó


A csomagtér nyílásának alja, vagyis a lökhárító teteje ugyanott húzódik, mint az ötajtósé, de mert a Procee'd magassága kisebb, ezért felülről kisebb a nyílás. Ugyanez az oka annak is, hogy míg alapállapotban ugyanúgy 380 liter a befogadóképesség, átalakítás után körülbelül 100 literrel kevesebbet lehet berakodni (1320 l helyett 1225 litert)

Szavazás

Tetszik az autó? Nem? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • L..Rómeó

    ocsmány ujj golf kéne az etallon és nem romlik el ez ojjan mint egy ocska koreai terrmék
    sem neve sem multya nincsen emiat szar is és golf garanciája job mer 7 év alatt 3-400e km-et is mektesz egy ember ahoty holliday is irrta a gyengébeknek

  • krokodilo

    Ár érték arányban nem rossz autó a KIA.. igen a foswagen nagyobb múlttal rendelkezik,de itt ki is merül minden erénye. Benzines tsi től félnék..dieselel járni meg olyan mint melegnek lenni.Ma már elfogadottabb dolog ..de még mindig szar érzés.

  • Holiday

    Ne félj a TSI-től. Nincs mitől. Van egy nagyon megkíméltem eladó, semmi baja.

  • Specialized78

    Testvérem Altea Xl-jében is Tsi motor volt.soha,semmi baja nem volt,pedig kíméletlenül volt használva.Az egyik legjobb autó volt,amihez szerencsém volt.A Mondeo persze jobb volt nála.
    Ez a Kia tetszik nekem.egyre ütősebb formákat dob ki a gyár.Futóművükön még lenne mit csiszolni,de nagyon jó irányba tartanak.

  • GszarkaTAT2

    Az eleje, a legújabb KIA-vonal, facelift, tetszik, hátrafelé érve, már kevésbé. Már az első Cee’d-nél sem értettem, ki találta ki a “Pro” nevet a 3 ajtósra…
    A Kia eddig adós volt az igazán sportos modellel, az említett 1.6-os turbós benzines keményen odab*sz majd a tsi-knek (Rómejó, figyelsz?), de tömegmodell ez sem lesz (arra ott a fosvágen…).
    Hajrá Kia. A Carens-ből csinálhatnátok “Grand” verziót, akkor talán 2-3 év múlva lecserélném az 1 éves Renault-omat erre, mondjuk pont azzal a motorral.

  • Holiday

    Gszarka! Ha Mari néninek kereke lett volna, ő lett volna a villamos. De nem volt neki. Ha neked kicsit több eszed lenne, akkor nem vitatkoznál egy Rómeó féle trollal és nem áradoznál olyanról, ami nincs, mint ahogy nem szaroznál olyat, amire meg pénzed nincs.

  • GszarkaTAT2

    Holiday, megjött a másik troll…te miről beszélsz? Mi nincs? Hidd el, hamarabb vennék 2 új pro Cee’d-et, mint te 1 használt akármit.

  • Anonim

    Hát az én szememnek ez az autó egyszerűen gyönyörű. Főleg ebben a színben. 1.6-os GDi-vel biztosan jól mehet, nagyon jó motor.
    A GT meg még ennél is pofásabb. Le a kalappal a KIA előtt!

  • L Rómeó

    gszarka
    hát nem venél semit mer proli vagy
    honan tudom?
    onan hogy nincs pénnzed megirrta holliday is.
    enyi.

    anonim:
    rosz a szemed. golf gti az szep.
    ez szar rizsevö.
    motorrja meg szar és rosz. tsi a motor.
    hajjrá vw hajjrá holliday hajjrá rácz irro.

  • menőmanó

    Holiday
    Nyugodj bele a tsi-nek van egy híre, ami nem a legjobb. :)
    Szerintem nem te gyártottad, így ne izgasd fel magad minden kritikán, mert egyszer agyvérzést kapsz. :D

  • Holiday

    Gszarka!
    A Hyundai jó autókat gyárt, de neked arra sincs pénzed. Ha majd lesz, akkor szerintem is olyat vegyél, amiben te örömödet leled. Akor majd talán nem a fikázásban fogod kiállni magad.

    Nekem remek teszt tapasztalataim vannak a Hyundai modellekkel, ha vásárolni szeretnél, egészen biztosan tudok neked segíteni is valami egészen jó ár kialakításában.

  • Holiday

    menomano!
    Olyan híre nincs a TSI motoroknak, mint a beragadó Toyota gázpedáloknak. Igyekeznek, de képtelenek akárcsak megközelíteni is. Neked mégis jó a Toyota… :-) Nem tud olyan szar lenni, hogy te ne tartsd a legjobbnak…

  • Holiday

    Anonim!
    Valóban látványos utat járt be a KIA az elmúlt években. Ahhoz, hogy a forma ennyire emészthető legyen, azért kellett egy európai tervező központ, amelyik az európai igényeknek tetsző formákat rajzol. Ügyes húzás volt.

  • Anonim

    Holiday!

    Igen, ez pontosan így van.

  • L. Rómeó

    gszarka holliday tessókámtol kérjjél sekiccséget ha jo ár kel.
    ö mekmontta azzt is elore hogy golf 7 ocsob lesz mbq-tol mint pl auris. igaza let? igen.
    és azzt is hogy dacia lépccsöshátu logan nem lesz 1,99M mint a sandero. igaza let? igen.
    tölle kel tannulni és segittséget kérrni.

  • L. Rómeó

    menömeno
    tsi motoroknak eggyáltalán nincs ojjan hire mint toyotának. iggyekeznek most a váltokat is hivvták segiccségül de nem.
    vw etyszerüenn job mint toyota job mint bármi.
    etallon és rajság ikényes embereknek.
    enyi.

  • zoldfulu2000

    Jé ezek már autót is gyártanak! :)

    Nagyon jól szemlélteti hogy miért lápi le a Hunyadi/kia a toyotát európában…

  • GszarkaTAT2

    Holiday
    1.
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/367692.html
    2. Ha értesz az internethez, akkor megtalálod a mostani autómat.
    Nekem ne mutasd be a Hyundai-t…
    Rómeókám, 8 általános megvan? Írásodat sokadszorra tudtam elolvasni.

    Nektek kettőtöknek kívánok sok sikert az életben!

    Ha van további kérdésetek, ne habozzatok trollok!

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.