Van olyan jó, mint egy Golf?

Teszt: Toyota Auris 1.4 D-4D

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.03.22. 15.30

Az olcsóbb Auris dízel 15 lóerővel gyengébb, de bő egymillióval olcsóbb a legolcsóbb dízel Golfnál. És van-e olyan jó?

Röviden – Toyota Auris 1.4 D-4D Lounge

Mi ez?

A Golf japán kihívója, ami Toyota, mégis nagyon karaktere

Mit tud?

Általános jóság, plusz kis dízellel is nagyon jó vezetni
Mibe kerül? Ötmillió alatt elvihető, automata klímával
Kinek jó? Akinek tetszik és aki szeret vezetni

Az új Golfról már a nemzetközi bemutatón éreztem: páratlanul jól sikerült. Minden kockázat nélkül jósolgathattam fűnek-fának, hogy a kompakt Volkswagen lesz az Év Autója Európában, és az is lett, több mint kétszeres pontszámmal a második helyezett előtt.

Ettől persze még nem fog mindenki Golfot venni az alsó-középkategóriában. Itt van például ez az új Auris. Elsődleges erénye, hogy jóval gazdagabban felszerelve is jóval olcsóbb, mint egy Golf. A legolcsóbb, de már automata klímás Auris 90 lóerős, 1,4 literes dízelmotorral 4,9 millió forint listaáron (adatlapja itt tekinthető meg). Az erősebb, 105 lovas 1,6-os dízel Golf alapára 6,04 millió forint, manuális légkondival – azért bő egymillióval nem megy jobban a Toyotánál a 15 lóerővel, 45 Nm-rel izmosabb VW-kisdízel.

A Toyota új formanyelve éles és gonosz; már ilyen a Yaris, a Verso, a RAV4 és az Avensis is

Ráadásul az Auris nem csak olcsóbb a Golfnál; a japán kihívó számos egyéb tulajdonsága is versenyképes az európai autóskártya új német mindenvivőjével. A japán gyökereihez visszatalált, tágas és remek vezetési élményt nyújtó új Toyota a teszthét alatt meg tudott győzni arról, hogy még ha a Golf jobb autó is nála, hangulattal, egzotikus keletiességgel és persze az előnyösebb árral a japánok képesek kompenzálni a német műszaki fórt.

Forma

A Toyota – hálistennek – új egyen-arcot kreált az eddigi, különbözőképpen, de általánosan unalmas hűtőmaszkok leváltására. Az új Yaris, RAV 4, Verso, Avensis már mind azon az éles, markánsan japán, harcias formanyelven beszélnek az európai vásárlókhoz, ami nagyon váratlan és merész lépés az utóbbi években túlzottan is biztonsági játékot játszó óriásmárkától. Ennyire karakteres modelleket hamarabb vártunk volna a Subarutól, Hondától, mint a világ hol első, hol második legnagyobb autógyártójától, és nagyon örülünk nekik. Hát nem remek ez a pofa?

Az új Toyota egyenarc talán az Aurisnak áll a legjobban

Szavazás

Mit gondolsz az Auris formájáról?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A széles, lapos, jólesően borzongatóan idegenszerű Auris közel sem olyan harmonikus jelenség, mint egy Cee’d vagy egy Astra, vagy akár a Golf (bár nyilván szebb, mint a Focus), de Belmondo sem volt kevésbé népszerű fénykorában, mint Alain Delon. Világos színekben néz ki jobban: fehérben, de még ebben a kékesszürkében is remekül érvényesülnek az éles törések, furcsa szögekben összefutó vonalak. Tényleg, nektek hogy tetszik? (Szavazás balra.)

Ergonómia, térkínálat, praktikum

Az új Auris egyszerű, jól áttekinthető műszerfalát, érintőképernyős menürendszerét az első pillanattól kezdve a legnagyobb természetességgel kezeltem. Aki ült már japán autóban, azonnal otthon fogja magát érezni az Aurisban; a bajuszkapcsolók, ülésállító karok, a klímakonzol semmi gondot nem okoznak. Legfeljebb a kormányküllőkön lévő menüvezérlők logikájával tart majd hosszabb ideig az ismerkedés.

Függőlegesen lecsapott műszerfal, sportosan meredek kormány, hagyományos kézifék és pontos váltó. Tényleg elmenne Honda Aurisnak is

A vezetőülés magasságában – most először egy japán modellnél a praxisomban – ugyanolyan tág tartományban mozgatható, mint egy VW-ben. 181 centimmel általában a legalacsonyabbra engedett ülésből szoktam vezetni, de az Auris székét egy-két fokozattal fel kellett emelnem a földről, hogy kényelmesen kilássak, és ilyen eddig csak a Volkswagen Csoport autóinál fordult elő velem.

A hátul ülők haját nem borzolja saját szellőzőrostély, extra asztalkáknak, napellenzőknek, ülésfűtésnek sem örülhetnek, mint oly sok konkurens modellben. Van viszont elegendő fejterük és irgalmatlan sok hely a lábuknak.

A csomagtartó 360 literes, ami jó átlagos érték a kategóriában. (A Golfé 380 liter.) Egy 12 voltos konnektor, két szatyorakasztó fül került ide, a padló alatt, a pótkerék felett pár kis rekesz található a KRESZ-cuccoknak. Semmi különös, de jó ez is, mint minden az Auris belsejében.

Auris és konkurensei, másfél liter körüli dízellel, alapár
Toyota Auris 1.4 D-4D Live Eco (90 LE, 205 Nm) 4 995 000 Ft
VW Golf 1.6 TDI Trendline (105 LE, 250 Nm) 6 037 490 Ft
Renault Mégane 1.5 dCi Generation (90 LE, 200 Nm) 4 340 000 Ft
Hyundai i30 1.4 CRDi Life (90 LE, 220 Nm) 5 099 000 Ft


Milyen vezetni?

Mint minden teszt, ez a cikk is csupán egyetlen változatról, a kézi váltós, 1,4 literes dízel Aurisról szól. A vezetési élményt különösen fontos jól elhatárolni más motorral szerelt kocsiktól a Toyota esetében, hisz ez a márka egyebek mellett stressz- és élménymentes hibridhajtással is kínálja autóit. Tehát az alábbi sorok a 90 lovas gázolajos motorról szólnak, értem?

Adatlap

Toyota Auris 1.4 D-4D

Van olyan jó, mint egy Golf? 1
Motor 1364 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 90 LE
Nyomaték 205 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,5 sec
Végsebesség 180 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,2 l / 100 km

Gyenge, de sportos – különös élmény. A közvetlen kormányzás, a nagyon precíz, a legkisebb kormánymozdulatra is rögtön, élénken, de billenés nélkül reagáló futómű éppúgy nem jellemző az utóbbi években megszokott tömeg-Toyotákra, mint a forma. Kifejezetten hondásan, régi hondásan viselkedik az Auris.

A sportos, függőlegesen lecsapott műszerfal és a meredeken álló kormány is erősíti ezt a dinamikus, versenyzős karaktert. Imádom, hogy a Toyota nem hagyta elsöpörtetni magát az idióta elektromos kézifék-hullámmal, és rendes, jól adagolható, az átmeneti hóhelyzetben sok játékra is módot adó rögzítőféket rakott a kocsiba.

A menetstabilizáló elektronika is teljesen kikapcsolható; ehhez teljesen meg kell állni és sokáig kell nyomni azt a gombot, ami elsőre csak a kipörgésgátlót kapcsolja ki. Felelősséggel tervezve, de 2013-ban is lehet hát olyan családi autót készíteni, ami alkalmas a klasszikusan vett élvezetes vezetésre. Újra mondom: pont a Toyotától vártam volna legkevésbé, hogy erre ráérez, és nagyon örülök neki, hogy így esett.

Az Auris kisebbik dízelmotorjának katalógusértékei ugyan nem mutatnak túl látványosan, de harmonikusan mozog vele az autó

Az előző Aurishoz képest az új – más világ. Magamat idézem a hazai bemutatóról született anyagból:

“… az új Auris torziós merevsége 10 %-kal nagyobb elődjéénél. A 3 centivel hosszabb, 5,5 centivel alacsonyabb karosszéria és az 1 centivel leengedett hasmagasság sokkal-sokkal sportosabb, közvetlenebb viselkedést eredményez. A nem-hibrid modelleknél 50 kg tömegcsökkenést ért el a gyártó, a legkisebb motorral 1150 kg az Auris. Az alaktényező 0,277, a homlokfelület csökkenésével 10 %-kal csökkent a kocsi légellenállása.”

Szóval nyurgább, laposabb, könnyebb, gyorsabb. A motor is derekasan küzd, csak hát hamar eléri korlátait. Erőteljesen indul meg 1500 körül, és a 200 Nm nagyon jó értéknek számít egy belépő dízeltől, de a 12,5 másodperces 0-100 érték jelzi, hogy a kezdeti nekibuzdulás hamar kifullad. Minden előzést élmény megkezdeni, viszont jó eséllyel nyűgös lesz befejezni.

A félbőr, motoros deréktámaszos ülésekből jó volt irányítani a kezes, közvetlen, energikus Aurist

Viszont nagy tempónál is csendes marad, 130-nál sem pörög túl intenzíven a kis motor. Az 1.4 D-4D alkalmas autópályázásra is, de itt már ne várjunk tőle csodát. A tesztfogyasztás vegyes üzemben a fedélzeti számítógép szerint 5,4 liter volt százon. Ez egész jó érték lenne a kis motornál, ha a kútnál számológéppel ellenőrizve nem 6,1 liter jött volna ki. Ez viszont már elég sok, az 1,6-os dízel Golf a sokkal hosszabb váltóval és öregurasabb jellemével, de nagyobb erejével öt és félből megoldotta a feladatokat.

Hibák

Az Auris határozott karakterű, épp ezért megosztó jellegű autó. Lehet kedvelni vagy nem kedvelni, van, akinek tetszik és van, akinek nem – középút nincs. Hogy az érintőképernyő logikája vagy a bajuszkapcsolók működése szimpatikus-e, ízlés kérdése. Az ülés bizonyos derekakat megfájdít, másokat nem – alkatfüggő. A varrott bőrrel díszített műszerfal egyeseket lelkesít, másokat taszít. Nem az a mindenkinek tetsző, európai ízlés-esszencia, mint a Golf, de az biztos, hogy szélsőségesen rajongani ezért a kocsiért könnyebb, mint a kategória-etalon Volkswagenért.

A sminklámpát nem kapcsolja ki automatikusan a felhajtott napellenző

Objektíve ócsárolható, szörnyű hibából viszont mindössze egyet találtam a kívül-belül érdekes formavilágú, jellegzetesen japán kompakt autóban.

A sminktükör világítása nem kapcsol le, amikor behajtjuk a napellenzőt. Ezt talán minden más kompakt autó, sőt, minden más autó tudja. Van, amelyik igényesebben, a napellenző tengelyén lévő forgó érintkezővel, van, amelyik egy mechanikus kapcsoló primitív átbillentésével a napellenző felcsapásakor. Az Auris ellenben nem kapcsol ki, világít, amíg kézzel el nem oltjuk. Nahát.

De tényleg csak ennyi. Az előző Auris bajait – facelift előtt – hosszasan tudtam lelkesen sorolni. Ebben meg csak egy nyomorult világítás-kapcsolóba tudok belekötni. Fene vigye azt a kaizent, meg a japán lelkiismeretességet.

Az új Auris nem kínál ugyan sávtartó automatikát, sem követőradart extralistáján, mint a Focus vagy a Golf. Sőt: az 1,4 literes dízelhez még tempomat sem rendelhető valami érthetetlen okból.

Jár viszont még ehhez a szerény teljesítményű, nem is drága kis dízelhez is valami, amit a többi gyártó, még a klasszikusan sportos hangulatú márkák (Honda, Fiat, Subaru) is mellőznek alapkivitelű modelljeikből. A rendes, hagyományos, bizsergető Vezetési Élmény.

A tágas, praktikus, biztonságos, ezerlégzsákos, ESP-s új Aurist remek dolog vezetni. És 2013-ban ezért ugyancsak hálásnak kell lennünk annak a gyártónak, aki ilyet kínál. Ki gondolta volna, hogy épp a Toyota lesz az!


Mellette – Ellene
  • Tágas, kényelmes
  • Jó vezetni
  • Kedvező ár
  • Várhatóan jó értéktartás
  • A megbízhatóság ígérete
  • Szerény teljesítményű, mégis szomjas kis dízel
  • Néhány hasznos extra hiányzik az árlistáról

Szavazás

Egytől tízig terjedő skálán milyennek ítéled?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Holiday

    Jó ez a forma, a műszerfala pedig kimondottan üdítő színfolt, nekem kicsit a MINI-ét idézi az utas előtti része. Tetszik.

  • PAlex

    Az első polgári Toyota, ami igazán tetszik.
    A motorról korábban csak jót hallottam, egyetlen hibája, hogy Toyota szokáshoz híven nem lehet chippelni :)

  • subtotal

    A tempomat hiánya teszi ezt a motort autópályázók számára kívül a körön és nem a fél literrel magasabb fogyasztás. Pedig az ár, futómű, csendesség és a motor karakterisztika alapján lenne keresni valója.

  • Holiday

    De a műszerfal legnagyobb dobása a “szent kvarcóra”. Annyira japán, ettől aztán annyira “márka” védjegy, hogy jó pár év fanyalgás után kimondottan örömmel nézek rá.

  • PluginHibrid

    A zöld-fekete óra az igazi klasszik…

    Ez az EUs kék vmi már nem az igazi… szerintem..

  • Holiday

    A kékkel nyilván a nagy példakép előtt adóznak… :-)

  • menőmanó

    Valóban egész jól néz ki, de élőben még nem láttam közelről.
    A belseje is tetszik. Egyértelmű viszont, hogy itt nem a látszatra és a “minőség érzetre” mentek rá. Ez a racionálisabb vevőkört célozza.
    Viszont hiába a jó vezethetőség, ha ezek a töketlenek nem raknak bele végre egy sportosabb benzines motort. Lassan 8 éve képtelenek erre.

  • Kempelen10.

    Milyen jo benzin motort tennenek bele, mikor nincs nekik olyan. Vehetnenek az europai konkurensektol valami jo turbos benzinest, ebben a valasztekban a hibrid johet. Nyulik mint a takony, de legalabb modern es keveset fogyaszt.

  • demagóg

    A spritmonitor.de szerint a 105 lóerős dízel golfok TÖBBET fogyasztanak, mint a 90 lovas dízel Aurisok!

  • Fred74

    nem tudom mit engednek az árból, de én ennél jobban felszerelt GOLF VI Variantot vettem 1,4 TSI motorral 4,85 mFt-ért. Finoman vezetve 5,8 vegyes átlaggal járok vele. Csendesebb és ha kell jobban is megy. A VII golf még jobb lehet.

  • menőmanó

    Fred74
    Ha nem engednének ennyit, akkor a francnak se kéne.

  • Kempelen10.

    Akkor ez az autó egy drága szar, belátod magad is te szerencsétlen? :-D Még egy rendes motor sincs hozzá.

  • menőmanó

    Gekko
    Rizsrakéta?
    A primitív hozzászólásod legjobb része. :D

  • menőmanó

    kempelen
    Elég hülye vagy alapból, kár ezzel humorizálnod. :)

  • Holiday

    Mi a bajod velük? Egyik se hazudott. Japán autóról van szó, amihez nincs egyetlen jó benzinmotor sem. Te magad is elismerted. :-)

    Szerintem jó vas, nekem nagyon tetszik. :-)

  • menőmanó

    Az én igényeimnek nincs megfelelő. Azért ez nem ugyan az.
    Sokaknak nagyon jó a tesztelt dízel, esetleg az erősebb dízel vagy az 1,6-os benzines.
    Én inkább a GT86 motorját díjaznám benne, semmiképp sem egy turbót.

  • menőmanó

    Nem váltogatom a véleményemet, hanem nem olvasol figyelmesen:

    “…ezek a töketlenek nem raknak bele végre egy sportosabb benzines motort. Lassan 8 éve képtelenek erre.”

    Ezt írtam.
    Sokan (legtöbben) tesznek a sportosságra, főleg a Toyota vásárlók közül.
    El kell ismerni sem a Corolla sem az Auris nem erről híres, ezért is szeretem az autómat, hiszen komoly meglepetéseket lehet vele okozni. :)
    Egyébként az új Auris tetszik, ezt is leírtam. :)

  • megint

    Sminktükör úgy működött a golfban(ha már azzal hasonlítják), hogy ha felnyitod akkor felkapcsolódik, utána meg magától elalszik, mindez 13 éve, ahogy a motorháztető kitámasztó is vicc, bár ez japán sajátosság. A hátulja koreai, hjundáj, belül unalmasabb mint a golf, nem is szép. Egyedül az eleje néz ki valahogy.

  • Holiday

    menomano, nem kell bizonygatnod semmit. Nincs gond, ha nem kedveled a Toyotát, mert képtelen egy sportos motort varázsolni az Aurisba…én kedvelem ezt a márkát így is, ugye ez nem baj? Ne neheztelj rám ezért. Jogod van ezt írni is, meg gondolni is.
    Azért én továbbra is kedvelem, ha nem haragszol meg érte.

  • BMW7

    menőmanó, itt tényleg veled van a baj, még nekem is tetszik formára az autó, mi ütött beléd?

  • Dino871

    :D:D:D:D

    Csak nevetek nagyokat…….

  • fank1970

    Van.

  • korika

    Nincs.

  • kéneezaverda

    Na, ez simán vállalható. Toyota tömeg-termék talán még sosem sikerült ilyen stílusosra. Egyedi az összhatás és a részletek is, és ami a legüdvözítőbb, hogy egyértelműen japán lett. Bár nekem, európaiként ez picit idegen, de meg kell hagyni, nagyon meggyőzően idézi a japán hagyományos formakultúrát. Kár, hogy a belsőhöz bátortalanul nyúltak hozzá és nem sikerült hasonló szellemiséggel kidolgozni. De a külső átjött, csak így tovább Toyota!

  • pécsimunkás

    Van ! Sőt ! Jobb is ! Remélem lesz teszt az 1.6 benzines, kézi váltós változattal is .

  • pécsimunkás

    Kifelejtetted,hogy rajabb is !

  • menőmanó

    Rómeó
    Látom ismét új nick neved van. Nem adod fel cimbora.
    Van még jó pár lehetőség a tarsolyodban, így be vagy biztosítva. Amikor már elfogyott a pont-pont-vesszőcske, max. kiírod, hogy Lakatos. :D

  • Mahler

    Van és nekem sokkal jobban is tetszik!
    / csak a kérdésre válaszoltam/

  • zoldfulu2000

    Itt régen nem arról szól hogy golf vagy auris, a golfot eddig is megvették az agymosottak, most pedig egy tényleg jó golf jött ki, ez tényleg szimpibb mint az auris.

    A meedek az hogy van az címoldalon egy kiának tesztje, amit bármiker az auris elé tennénk. Mintha ez a vadj japán egy generációval le lenne maradva, és ez igaz a golf-ra is. Ez az igazán meerdek.

  • zoldfulu2000

    A Kia is német!

  • Kempelen10.

    Zoldfulu2000, szerintem az “agymosottak”, ahogy írod, Alfát, Volvot, meg Saab-ot vesznek. Na az mind ökör, aki ilyen autókra pénzt áldoz. Az Alfa legalább egy szép autó, de a skandinávoktól csak konyhabútort érdemes venni, mert az szar, de legalább olcsó. Tudod, kis pénz, nagy szerencse!

  • Tede

    Nem unjátok már ezt a Toyota Vw Golf témát! komolyan kérdem a szerkesztőség nem tud újabbat kitalálni mint Toyota ellen Vw, vagy Benzines ellen Diesel ????Ezek már lerágott csont és ti még mindig képesek vagytok az éhes kutyáknak odadobni. Ők meg még mindig ezen rágódna :( !
    Egy kis kreatívság nem ártana már a vezess.hu-nak :(!

  • Holiday

    A benzin-hibrid jobb? :-)
    Vagy az elektromos-hibrid téma?

    Mit olvasnál szívesebben?

  • zoldfulu2000

    kempelen: Nem arról van szó hogy elvi okok miatt szóltam le a Golfot. A VIIes (sőt a VIos) képességeit pl elismerem.
    furcsa módon az Vös golfot minden ismerős aki újatutót vett leszólta. Van aki alfát vett, van aki mást. De ettől függetlenül az összeladásokban jól szerepelt. Én annyit láttam hogy sok hibája volt a kocsinak (leginkább motorok. belső, ill az ár amihez ezek méltatlanok) a tesztek mégis dícslérték (gyakran érdemtelenül) az embeerk pedig vették. Ha nem akarsz enenk alapján következtetéseket levonni az a te dolgod.

    Én fenntartom hogy a Golfnak van egy erős vevfőbázisa akik meg fogják venni akkor is ha szar. Mert az Vös igenis az volt, és mégis vették.

    ÉS ugyanígy állítom, hogy az Aurisnak nincs ekkora feltételn vevőbázisa. Ezért veszélyesebb rájuk a Kia. És ez látszik is az eladásokban.

  • Holiday

    Zoldfulu, neked nem volt egyetlen Golfod sem. :-) Mégis úgy jelentesz ki dolgokat, mintha legalább 20 ezer autónyi közvetlen tapasztalatod lenne.

    Egyszer azt olvastam, hogy minden kőműves alkoholista. Igaz lenne ez is? Akkor hát jelentsük ki, hogy az építőiparban csak ótvaros részeg disznók dolgoznak? Hm?

  • Holiday

    Kempelen!
    Szánkóban is jók a svédek. Meg (zug)ivásban.

  • zoldfulu2000

    Ennyi igaz hogy golfot egyet sem vettem :) De az ötzöst úgy mentem megnézni hogy biztos az lesz a befutó mert hát “golf osztály” (És a négyes spec szimpi is volt). És miután holi utalt rá, el is mentem megnézni a VIost és tényleg renbe tették. Sőt ahogy írtam is a VIIes kifejezetten tetszetős is.

    de a fentiek iatt kifejezetten ostobának tartom az olyan címeket hogy jobb e mint “egy” golf. Mi az hogy egy? Melyik? Konrltan a megfelelő VIIesnél jobb-e? Vaszeg igen. Ezúttal. Még akkor is ha megeleőlegezünk jobb megbízhatóságot ami nem feltétlenül igaz. De ez mondjuk nem feltételnül volt igaz a korábbi összehaonslításokra. Mint ahogy az sem igaz hogy a Golf mindig a legjobb volt kategóriájában.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.