Opel kisautó 5 millióért?

Megérkezett az Opel Adam

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 07.18

Szinte korlátlan személyreszabhatósággal támadja a vevőket az Opel új kisautója, amely megérkezett Magyarországra. Az Adam hárommilliótól indul, de a vevők várhatóan nem az alapmodellt veszik majd.

A különleges megoldás nyomán a tető mintha lebegne a karosszéria fellett

A különleges megoldás nyomán a tető mintha lebegne a karosszéria fellett


Megérkezett Magyarországra a német márka divatcikknek készülő kisautója. 12 féle karosszériaszín, háromféle tetőszín, négyféle belső szín, 31 féle felni, 19 féle műszerfal- és ajtópanel stb választható az új Adamhoz, amely az Opel szerint minden más autónál jobban egyénre szabható.

Bár nálunk várhatóan nem lesz tömegmodell, de ha az lenne, akkor sem igen találkozna majd két ugyanolyan Adam, hiszen összesen több mint 60 000 féle változat állítható össze a fenn említett és további részletmegoldásokkal. Olyan különleges elemek is választhatók, mint a Rolls-Roycenál is kérhető LED-es tetővilágítás, amely a csillagos eget utánozza, de van állítható színű belső hangulatvilágítás és sokféle, akár világító műszerfalpanel is.

A kivételesen variálható és testreszabható Adam magyarországi induló ára 3 050 000 forint, ám mint a hazai bemutatón megtudtuk, a vevők vélhetően nem az alapmodellt keresik majd. Az Opel prémium modellnek szánja a kocsit, így a vevők várhatóan a tehetősebbek közül kerülnek ki, akik költenek is majd az egyénre szabhatóságra és az extrákra. A különlegességek pedig az alapmodellhez nem rendelhetők, ahogy klíma sincs benne ezért az árért.

Színes tükörház és kockás tetőkárpit, két különlegesség az Adamtól

Színes tükörház és kockás tetőkárpit, két különlegesség az Adamtól


Az Opelnél úgy vélekedtek, hogy a legtöbb Adam 3,7-3,8 millió körüli áron kel majd el. Egy kiválóan felszerelt modell ára viszont elérheti az ötmilliót is. Leszámítva az alapmodellt, az Adam háromféle alap “hangulatot” kínál: a Jam menő, modern, a Glam elegáns és stílusos, a Slam pedig férfias, sportos.

Ezek alapárai – sorban – 3,37 millió, 3,59 millió, 3,65 millió forint, mindegyik 1,2 literes 70 lóerős benzinmotorral. A kisautó emellett 1,4-es benzinmotorral 87 és 100 LE-s teljesítménnyel választható. A három “hangulathoz” széria a légkondicionáló, hat légzsák, tempomat, multi kormány, fedélzeti számítógép stb.

A teljes árlista elérhető erről a linkről (pdf.)

Az autó egyik különlegessége a fedélzeti elektronikai és navigációsrendszer. A hagyományos áraknál olcsóbban, 90 000 forintért megvehető navigáció nem az autó rendszerein fut, hanem a tulajdonos okostelefonján (Android és Apple iOS), de a kezelése a középkonzolon lévő érintőképernyőn történik.

19 féle választható a műszerfal- és ajtópanelekből, vannak egyszerűbb festett változatok, de létezik világítással megbolondított is

19 féle választható a műszerfal- és ajtópanelekből, vannak egyszerűbb festett változatok, de létezik világítással megbolondított is


A Park Assist önműködően parkol be, de nem hiányzik a holttérfigyelés és a gombnyomásra még könnyebben járó CITY szervokormány sem, utóbbi – jó Opel-szokás szerint – fűthető kivitelben is kérhető.

Ami az autóról a hazai bemutatón, az együtt töltött néhány óra alatt kiderült, hogy valóban hozza a prémiumérzést. Az anyagminőség remek, a kidolgozás szép. Itt aztán nyugodtan lehet tapogatózni. Nagyon vonzó.

A Corsánál 30 centivel rövidebb, 3,7 méter hosszú kocsiban elöl kellő hely jut a vezetőnek és utasának. 178 centis magassággal magam mögött – passzentosan -, de elfértem hátul. Az ülések kényelmesek, szélességben igen jó a helykínálat.

Rég látott érdeklődést váltott ki az emberekből az Adam. A fővárosban autózva mutogattak utána, tátott szájjal nézték, felkiáltottak, mintha a legújabb Ferrari volna. Hiába az unalmas technika, a formaterv működik és ez vélhetően meg is győzi majd a célközönséget.

A próbált, 100 lóerős benzinmotorral igazán fürge a Corsa-technikára épülő, vezető nélkül is 1045 kilós kisautó. Fordulékony, a kormány, a váltó és a pedálok is igazodnak a női nem igényeihez. Sokkal inkább jól használható, mint precíz. Futóműve igyekszik távol tartani az úthibákat, de inkább a sportos vevőknek kedvez, akiket nem zavar egy kis pattogás.


Az Opel nem a FIAT 500-as és nem is a MINI ellen kívánja pozicionálni az autót, szerintük az előd nélkül megvalósított modelljük egészen más, mint a retrós olasz, vagy a retrós és sportos brit kisautó. Az árak hasonlóak az 500-hoz, a MINI-nél jóval olcsóbb az Opel divatautója. Az azonban kimondatlanul közös, hogy a gyártók nagy hasznot húznak/remélnek a kisautókból.

Egyelőre nincsenek komoly tervek az autó értékesítésével, hiszen a magyar piac 75 százalékát a flottavásárlók teszik ki, de az Opel ezen a piacon is igyekszik. Bérautó-szolgáltatók már érdeklőnek a kocsi iránt, de a remények szerint erős márkaidentitású cégek önkifejezésének is alapja lehet.  

64 LED varázsolhatja a csillagos eget a kocsiba. Kapcsolható és a fényerő is állítható

64 LED varázsolhatja a csillagos eget a kocsiba. Kapcsolható és a fényerő is állítható


Más piacokon, ahol magánemberek is vásárolnak, egyelőre biztatóak a jelek. Az Adam eddig Európa-szerte sikeresen debütált. Január közepe óta – akkor indult az értékesítés Németországban – 30 000 megrendelés érkezett az autóra. Az Opel várakozása szerint az autó vásárlóinak közel 80 százaléka magánszemély lesz, akiknek fele új ügyfél a márkánál.

Szakértők szerint évekig nő még az Adam életstílus-szegmense. 2000 óta 30 százalékkal bővült az értékesítés a 3,70 méteres kategóriában, illetve 110 százalékkal a 4 méteresben. 2011 folyamán csaknem 630 000 ilyen trendi kocsit adtak el Európában, míg 2008-ban csak 450 000-et – mondják.

Műszaki adatok:

Motorok

1.2 / 1.2 ecoFLEX

1.4 / 1.4 ecoFLEX

1.4 / 1.4 ecoFLEX

Emissziós besorolás

EURO5

EURO5

EURO5

Hengerszám

4

4

4

Lökettérfogat cm3

1229

1398

1398

Furat / löket  mm

73,4 / 72,6

73,4 / 82,6

73,4 / 82,6

Max. teljesítmény kW (LE) / 1/min

51 (70) / 5600

64 (87) / 6000

74 (100) / 6000

Max. nyomaték Nm / 1/min

115 / 4000

130 / 4000

130 / 4000

Végsebesség km/h

165

176

185

Gyorsulás 0-100 km/h s

14,9

12,5

11,5

Átlagfogyasztás l/100 km

5,3/5,0

5,5/5,1

5,5/5,1

Súlyok, tengelyterhelések kg

 

 

 

Saját tömeg vezetővel (70/156/EEC)

1086

1120

1120

Megengedett tetőterhelés

50

50

50

Az ecoFLEX név a stop/start rendszeres modellt jelöli. Az elavult motorok helyett hamarosan új, kis hengerűrtartalmú, turbófeltöltős motor jelenik meg az Adam kínálatában, amelyhez a jelenlegi változatokhoz kapható ötfokozatú sebességváltó helyett hatsebességes jár majd.

Kommentek

  • Bennie

    Gondolom Németországban pedig harmadennyibe kerül… Mondjuk nekem tetszik, de 3 millióért már lehet elgondolkoznék egy használt A-s merciben

  • mtbe

    hát nem ez fogja kihúzni az Opelt a bajból
    értelmetlen

  • v_johny

    mtbe:

    Te miben látod az Opel jelenlegi válságának fő okát? Szerinted mitől lábalna ki belőle? Olvastál arról, hogy az Adam-ra vagy épp a Mokka-ra mekkora a folyamatos előrendelés?

  • Barca

    Bennie

    Azt hogy Németországban olcsóbbak az autók nem az Opel árpolitikája miatt van! Az adózás kedvezőbb, másrészt meg nem harmad annyi, maximum kicsit olcsóbb, ne túlozzunk! Jelenlegi A merci jó, a régi amit megkapsz 3 millióért szerintem kifejezetten rossz autó, nem csak merci szinten mérve!

    mtbe
    Amíg a GM nem engedi be a keleti, és nyugati piacokra az Opelt addig nem is lesz nyereséges! A VW nyereségeinek 60%-a nem EU-ból származott, csak hogy értsd mit is jelent ez! Ráadásul az Opel drága fejlesztéseket végez a forgalmához képest, ami aztán minden GM márkába vígan virít, persze így nem a GM által preferált márkák költségvetését terhelve. Buick például megkapja az Insigniát, gyakorlatilag csak gyártania kell, és keresnie rajta, míg az Opelnek ki is kellett fejlesztenie, így a fejlesztési költség elviszi a pénzt. Opelnek ugyanakkor el kéne mozdulnia a prémium irányába, mint a VW-nek, csak éppen GM meg nem engedi igazán komoly (vagy késve engedi) fejlesztéseket! Folyamatos lemaradások, megbízhatósági problémák mellett meg nehéz egy VW-vel versenyezni!

  • Holiday

    bennie!

    Ha Németországban annyival olcsóbbak lennének az autók, akkor a hazai autópiac tavalyi évét nem a reexport mentette volna meg attól, hogy a flottán kívüli eladáok pont 0 autót tegyenek ki. A német piac azért tudott olyan brutális árengedményekkel kompenzálni, mert a kelet-európai osrszáégokból szerezték be az autók egy jelentős részét, nem a gyáraktól.

    Pont ez az oka annak, hogy a legtöbb gyártó behúzta a féket a keleti importőröknek a reexport terén.

  • mtbe

    v_johny
    barca megmondta helyettem :)
    olvastam az előrendelésekről, meg is lepődtem, majd meglátjuk hogy fogy de szerintem túl drága
    olyasmi kocsit kéne csinálnia az Opelnek mint a PSA csinált (301, C-Elysee)

  • Holiday

    Statikusan volt eddig csak alkalmam megismerkedni az autóval. Nálunk nem lesz tucateladás belőle (de nálunk olyan Suzukiból sincs), viszont autóként nagyon rendben van ez a kis gyösz. Az erős piacokon simán el tudom képzelni, hogy sikeres legyen, mint ahogy az előrendelések száma alapján jó is a fogadtatása.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit tud a leggyorsabb és a legmagasabb Škoda?

Először leereszkedtünk a siratófalon, majd bőszen kergettük egymást a versenypályán az új Škoda Octaviákkal. Persze nem ugyanazokkal a Škoda Octaviákkal.

Új Toyota Yaris: Befellegzett a kis motoroknak?

Rengeteg pénzt költöttek el a Toyota Yaris felfrissítésére. Nézzük, mire volt elég 28 milliárd

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.