Opel kisautó 5 millióért?

Megérkezett az Opel Adam

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 07.18

Szinte korlátlan személyreszabhatósággal támadja a vevőket az Opel új kisautója, amely megérkezett Magyarországra. Az Adam hárommilliótól indul, de a vevők várhatóan nem az alapmodellt veszik majd.

A különleges megoldás nyomán a tető mintha lebegne a karosszéria fellett

A különleges megoldás nyomán a tető mintha lebegne a karosszéria fellett


Megérkezett Magyarországra a német márka divatcikknek készülő kisautója. 12 féle karosszériaszín, háromféle tetőszín, négyféle belső szín, 31 féle felni, 19 féle műszerfal- és ajtópanel stb választható az új Adamhoz, amely az Opel szerint minden más autónál jobban egyénre szabható.

Bár nálunk várhatóan nem lesz tömegmodell, de ha az lenne, akkor sem igen találkozna majd két ugyanolyan Adam, hiszen összesen több mint 60 000 féle változat állítható össze a fenn említett és további részletmegoldásokkal. Olyan különleges elemek is választhatók, mint a Rolls-Roycenál is kérhető LED-es tetővilágítás, amely a csillagos eget utánozza, de van állítható színű belső hangulatvilágítás és sokféle, akár világító műszerfalpanel is.

A kivételesen variálható és testreszabható Adam magyarországi induló ára 3 050 000 forint, ám mint a hazai bemutatón megtudtuk, a vevők vélhetően nem az alapmodellt keresik majd. Az Opel prémium modellnek szánja a kocsit, így a vevők várhatóan a tehetősebbek közül kerülnek ki, akik költenek is majd az egyénre szabhatóságra és az extrákra. A különlegességek pedig az alapmodellhez nem rendelhetők, ahogy klíma sincs benne ezért az árért.

Színes tükörház és kockás tetőkárpit, két különlegesség az Adamtól

Színes tükörház és kockás tetőkárpit, két különlegesség az Adamtól


Az Opelnél úgy vélekedtek, hogy a legtöbb Adam 3,7-3,8 millió körüli áron kel majd el. Egy kiválóan felszerelt modell ára viszont elérheti az ötmilliót is. Leszámítva az alapmodellt, az Adam háromféle alap “hangulatot” kínál: a Jam menő, modern, a Glam elegáns és stílusos, a Slam pedig férfias, sportos.

Ezek alapárai – sorban – 3,37 millió, 3,59 millió, 3,65 millió forint, mindegyik 1,2 literes 70 lóerős benzinmotorral. A kisautó emellett 1,4-es benzinmotorral 87 és 100 LE-s teljesítménnyel választható. A három “hangulathoz” széria a légkondicionáló, hat légzsák, tempomat, multi kormány, fedélzeti számítógép stb.

A teljes árlista elérhető erről a linkről (pdf.)

Az autó egyik különlegessége a fedélzeti elektronikai és navigációsrendszer. A hagyományos áraknál olcsóbban, 90 000 forintért megvehető navigáció nem az autó rendszerein fut, hanem a tulajdonos okostelefonján (Android és Apple iOS), de a kezelése a középkonzolon lévő érintőképernyőn történik.

19 féle választható a műszerfal- és ajtópanelekből, vannak egyszerűbb festett változatok, de létezik világítással megbolondított is

19 féle választható a műszerfal- és ajtópanelekből, vannak egyszerűbb festett változatok, de létezik világítással megbolondított is


A Park Assist önműködően parkol be, de nem hiányzik a holttérfigyelés és a gombnyomásra még könnyebben járó CITY szervokormány sem, utóbbi – jó Opel-szokás szerint – fűthető kivitelben is kérhető.

Ami az autóról a hazai bemutatón, az együtt töltött néhány óra alatt kiderült, hogy valóban hozza a prémiumérzést. Az anyagminőség remek, a kidolgozás szép. Itt aztán nyugodtan lehet tapogatózni. Nagyon vonzó.

A Corsánál 30 centivel rövidebb, 3,7 méter hosszú kocsiban elöl kellő hely jut a vezetőnek és utasának. 178 centis magassággal magam mögött – passzentosan -, de elfértem hátul. Az ülések kényelmesek, szélességben igen jó a helykínálat.

Rég látott érdeklődést váltott ki az emberekből az Adam. A fővárosban autózva mutogattak utána, tátott szájjal nézték, felkiáltottak, mintha a legújabb Ferrari volna. Hiába az unalmas technika, a formaterv működik és ez vélhetően meg is győzi majd a célközönséget.

A próbált, 100 lóerős benzinmotorral igazán fürge a Corsa-technikára épülő, vezető nélkül is 1045 kilós kisautó. Fordulékony, a kormány, a váltó és a pedálok is igazodnak a női nem igényeihez. Sokkal inkább jól használható, mint precíz. Futóműve igyekszik távol tartani az úthibákat, de inkább a sportos vevőknek kedvez, akiket nem zavar egy kis pattogás.


Az Opel nem a FIAT 500-as és nem is a MINI ellen kívánja pozicionálni az autót, szerintük az előd nélkül megvalósított modelljük egészen más, mint a retrós olasz, vagy a retrós és sportos brit kisautó. Az árak hasonlóak az 500-hoz, a MINI-nél jóval olcsóbb az Opel divatautója. Az azonban kimondatlanul közös, hogy a gyártók nagy hasznot húznak/remélnek a kisautókból.

Egyelőre nincsenek komoly tervek az autó értékesítésével, hiszen a magyar piac 75 százalékát a flottavásárlók teszik ki, de az Opel ezen a piacon is igyekszik. Bérautó-szolgáltatók már érdeklőnek a kocsi iránt, de a remények szerint erős márkaidentitású cégek önkifejezésének is alapja lehet.  

64 LED varázsolhatja a csillagos eget a kocsiba. Kapcsolható és a fényerő is állítható

64 LED varázsolhatja a csillagos eget a kocsiba. Kapcsolható és a fényerő is állítható


Más piacokon, ahol magánemberek is vásárolnak, egyelőre biztatóak a jelek. Az Adam eddig Európa-szerte sikeresen debütált. Január közepe óta – akkor indult az értékesítés Németországban – 30 000 megrendelés érkezett az autóra. Az Opel várakozása szerint az autó vásárlóinak közel 80 százaléka magánszemély lesz, akiknek fele új ügyfél a márkánál.

Szakértők szerint évekig nő még az Adam életstílus-szegmense. 2000 óta 30 százalékkal bővült az értékesítés a 3,70 méteres kategóriában, illetve 110 százalékkal a 4 méteresben. 2011 folyamán csaknem 630 000 ilyen trendi kocsit adtak el Európában, míg 2008-ban csak 450 000-et – mondják.

Műszaki adatok:

Motorok

1.2 / 1.2 ecoFLEX

1.4 / 1.4 ecoFLEX

1.4 / 1.4 ecoFLEX

Emissziós besorolás

EURO5

EURO5

EURO5

Hengerszám

4

4

4

Lökettérfogat cm3

1229

1398

1398

Furat / löket  mm

73,4 / 72,6

73,4 / 82,6

73,4 / 82,6

Max. teljesítmény kW (LE) / 1/min

51 (70) / 5600

64 (87) / 6000

74 (100) / 6000

Max. nyomaték Nm / 1/min

115 / 4000

130 / 4000

130 / 4000

Végsebesség km/h

165

176

185

Gyorsulás 0-100 km/h s

14,9

12,5

11,5

Átlagfogyasztás l/100 km

5,3/5,0

5,5/5,1

5,5/5,1

Súlyok, tengelyterhelések kg

 

 

 

Saját tömeg vezetővel (70/156/EEC)

1086

1120

1120

Megengedett tetőterhelés

50

50

50

Az ecoFLEX név a stop/start rendszeres modellt jelöli. Az elavult motorok helyett hamarosan új, kis hengerűrtartalmú, turbófeltöltős motor jelenik meg az Adam kínálatában, amelyhez a jelenlegi változatokhoz kapható ötfokozatú sebességváltó helyett hatsebességes jár majd.

Kommentek

  • Bennie

    Gondolom Németországban pedig harmadennyibe kerül… Mondjuk nekem tetszik, de 3 millióért már lehet elgondolkoznék egy használt A-s merciben

  • mtbe

    hát nem ez fogja kihúzni az Opelt a bajból
    értelmetlen

  • v_johny

    mtbe:

    Te miben látod az Opel jelenlegi válságának fő okát? Szerinted mitől lábalna ki belőle? Olvastál arról, hogy az Adam-ra vagy épp a Mokka-ra mekkora a folyamatos előrendelés?

  • Barca

    Bennie

    Azt hogy Németországban olcsóbbak az autók nem az Opel árpolitikája miatt van! Az adózás kedvezőbb, másrészt meg nem harmad annyi, maximum kicsit olcsóbb, ne túlozzunk! Jelenlegi A merci jó, a régi amit megkapsz 3 millióért szerintem kifejezetten rossz autó, nem csak merci szinten mérve!

    mtbe
    Amíg a GM nem engedi be a keleti, és nyugati piacokra az Opelt addig nem is lesz nyereséges! A VW nyereségeinek 60%-a nem EU-ból származott, csak hogy értsd mit is jelent ez! Ráadásul az Opel drága fejlesztéseket végez a forgalmához képest, ami aztán minden GM márkába vígan virít, persze így nem a GM által preferált márkák költségvetését terhelve. Buick például megkapja az Insigniát, gyakorlatilag csak gyártania kell, és keresnie rajta, míg az Opelnek ki is kellett fejlesztenie, így a fejlesztési költség elviszi a pénzt. Opelnek ugyanakkor el kéne mozdulnia a prémium irányába, mint a VW-nek, csak éppen GM meg nem engedi igazán komoly (vagy késve engedi) fejlesztéseket! Folyamatos lemaradások, megbízhatósági problémák mellett meg nehéz egy VW-vel versenyezni!

  • Holiday

    bennie!

    Ha Németországban annyival olcsóbbak lennének az autók, akkor a hazai autópiac tavalyi évét nem a reexport mentette volna meg attól, hogy a flottán kívüli eladáok pont 0 autót tegyenek ki. A német piac azért tudott olyan brutális árengedményekkel kompenzálni, mert a kelet-európai osrszáégokból szerezték be az autók egy jelentős részét, nem a gyáraktól.

    Pont ez az oka annak, hogy a legtöbb gyártó behúzta a féket a keleti importőröknek a reexport terén.

  • mtbe

    v_johny
    barca megmondta helyettem :)
    olvastam az előrendelésekről, meg is lepődtem, majd meglátjuk hogy fogy de szerintem túl drága
    olyasmi kocsit kéne csinálnia az Opelnek mint a PSA csinált (301, C-Elysee)

  • Holiday

    Statikusan volt eddig csak alkalmam megismerkedni az autóval. Nálunk nem lesz tucateladás belőle (de nálunk olyan Suzukiból sincs), viszont autóként nagyon rendben van ez a kis gyösz. Az erős piacokon simán el tudom képzelni, hogy sikeres legyen, mint ahogy az előrendelések száma alapján jó is a fogadtatása.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.