Nyakunkon a leggyorsabb Fiesta

Vezettük: Ford Fiesta ST 2013

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 15.30

Ugyan a 2008-ban bemutatott Fiesta már a félidős, a szokásosnál jóval mélyrehatóbb ráncfelvarráson is túl van, a sportos ST változatra egészen idáig kellett várni. De most végre itt van.

Röviden – Ford Fiest ST

Mi ez?

                Sportos kiskocsi, remek hanggal, király futóművel, erős motorral
Mit tud? Kicsi, erős, és belül hangos
Mibe kerül? 6,17 millió forint
Kinek jó? Pénzesebb, ifjú ámokfutóknak

Az első sportos Fiesta valamikor a ’80-as évek elején mutatkozott be, még XR2 néven, míg az első, már ST logót is magán viselő Fiesta-generáció 2005 és 2008 között készült. Most pedig már a ráncfelvarráson átesett kivitelből is elkészült a sportos ST kivitel.

A Fiesta ST számokban:

 1,6 literes turbós benzinmotor, 182 lóerő, 240 Nm nyomaték, 6,9 másodperces gyorsulás, 220 km/órás csúcssebesség és 5,9 literes átlagfogyasztás, 1163 kilogrammos saját tömeg. Mindez 6,17 millióért.

Kintről a nagy testvér Focus ST-hez hasonlóan a trapéz alakú markáns hűtőmaszk, a méhsejt-mintás hűtőrács, az ST feliratok, hátul pedig a dupla króm kipufogó, és a látványos diffúzor teszi jellegzetessé az autót. Ötféle fényezéssel rendelhető a Fiesta ST, ezek közül három új. Nekünk ezek közül a Molten Orange fantázianevű lopta be magát idétlenségével a szívünkbe, amely leginkább vidámpark-metálként írható le, a festékben látható csillámportól legjobban a vidámparki dodzsemekre felületére hasonlít.

Az elődnél erősebb és takarékosabb az új Fiesta ST

Az elődnél nemcsak erősebb, hanem takarékosabb az új Fiesta ST

Lemezei alatt a korábbi ST kétliteres motorja helyett jóval kisebb, de 20 százalékkal erősebb, és ugyanennyivel takarékosabb 1,6-os, turbós szív dolgozik. A mezei Fiestától eltérő a kormány áttétele, a hátsó kerekeket is tárcsafékek lassítják, és a tömegközéppont is másfél centivel alacsonyabbra került.

Belül

Sportos modellhez illően a Fiesta ST tisztességes Recaro sportüléseket kapott. Hátban kissé talán szűkek, pláne a szélesebb vállú, vagy a testesebb alkatú vezetőknek. A rövid, fura szögben álló ülőlapos, hímzett ST emblémával díszített ülés még kanyargós úton is vasmarokkal tartja a vezetőt és utasát. A kelleténél talán több meztelen műanyagot felvonultató beltérben különleges formájú ST kormány, váltó, és könnyűfém pedálsor hangsúlyozza a sportos jelelget.

Reméljük, a navigációs berendezésének menüjét tervező ember már jó ideje valami más területen dolgozik, mert ez nem lett egy sikertörténet. Már kinézetre is problémás – mintha egy kilapított Transformer-fej bámulna szembe velünk – kezelése ergonómiailag pedig határozottan rémálomszerű. Bonyolult, minden logikát nélkülöz a különböző funkciók elrendezése, vezérlése. Nehéz megszeretni.

Hangzavar

A Fiesta ST-nek jellegzetes, mélyről jövő, hagja van, amit leginkább csak az autóban ülök élvezhetnek. Ezzel szombat este nyugodt szívvel végigcsapathatunk bármilyen úton, a környező házakban biztos nem fognak felriadni a kisdedek. A bent ülök tarkóját viszont borzongathatja a motor morgása, amely kulturált vezetés mellett is jelen van, de igazi erejét akkor mutatja meg, ha a sofőr rendesen odalép neki. Bár rövid távon nagyon szórakoztató a koncert, de autópályán, 130-as tempónál – 3000/percenkénti fordulat környékén – már közel nem akkora élmény.

Kintről nem sok hallatszik a belső motorhangból

Kintről nem sok hallatszik a belső motorhangból

Már egy Budapest-Siófok táv leautózása után is megfájdulhat tőle az ember feje. Pedig a sajtóanyagban annyira szépet írtak róla, hogy muszáj idemásolnom: “az új Sound Symposer rendszer, ami a legvonzóbb motorhangokat “kiválogatja” a motortérből, és átvezeti azokat az utastérbe, hogy lelkesítő akusztikai aláfestéssel gazdagítsa a sportos vezetési élményt.” Szóval a lelkesítő akusztikai aláfestésből is megárt a sok.

Videón az új Fiesta ST:

Háromféle beállítással használható a menetstabilizáló: teljes védelemmel, kissé megengedőbb módban, illetve teljesen ki is kapcsolható. Utóbbi műveletet le is lehet tiltani. A nagy eséllyel fiatal és kevés vezetési tapasztalattal bíró sofőrökre a MyKey rendszer ügyel – itt a tulajdonos, – apu vagy anyu – gaz módon kiherélheti a kölcsönadott autót, így abban limitálható az audiorendszer maximális hangereje, a menetstabilizáló kikapcsolhatatlan, és még a csúcssebesség is korlátozható.

Reacro ülések, ahogy illik

Recaro sportülésekben örömködhetnek az első sorban ülők

Ha pedig mégis megtörténik a baj, akkor a SYNC fedélzeti rendszer Vészhelyzeti Segélyhívó funkciója teremt kapcsolatot az autó utasai és a helyi segélykérő központ között.

Az első tesztnapon napsütéses, száraz időben, a másikon itt-ott havas, esős úton próbáltuk az ST-t, az alkalomhoz szinte tökéletes, kanyargós, hegyi utakon.

Futóműve száguldozásra és kényelmes autózásra egyaránt megfelel, teljesen élvezhető, a hétköznapokon is jól használható, egyáltalán nem kényelmetlen, rázós darab, amely kemény helyzetekben mégis jól teljesít. Az 1,6-os Ecoboost motor a katalógusban szereplő durván 7 másodperces gyorsulást hozza, mégis a körítéstől – sportos belső, üvöltő motor – a vezetőnek már szerényebb tempónál is komoly sebességérzete van. A kellemes fogású, talán kissé túl nagy átmérőjű kormány eltalált áttételezésű, a hatfokozatú kézi váltó is pontos, jól használható darab, a Fiesta ST így igazán szórakoztató autó.

Remek futóművet tettek alá

Ebben a színben igazán látványos a diffúzor

Kinek kell?

Nagy kérdés, hogy az autót ki fogja idehaza megvenni? Az izgága fiatalok alfaja, amely megengedhet magának egy hasonló, bő hatmilliós kocsit, nálunk kihalófélben van. Aki mégis él még, az jó eséllyel nem várt ilyen sokáig, és már talált magának hasonló képességű modellt valamelyik konkurens kínálatában.

Mikortól, mennyiért?

A hazai Ford árlistán már jó ideje szerepel a Fiesta ST, most pedig már ilyen autó is van. Az árlista nem egy túl összetett olvasmány, mindössze egyetlen ár található a háromajtós Fiesta ST mellett, azon pedig 6 170 000 forint olvasható. Persze ha nagyon szükség van rá, az extralistából csipegetve azért alaposan fel lehet hizlalni ezt az összeget. Hasonló járgányok ebben a kategóriában a Škoda Fabia RS 180 lóerővel 5 655 540 forint, a 192 lóerős Opel Corsa OPC, 5 920 000 forint, a MINI Cooper S 184 lóval pedig 6 253 000 forintért vihető el. Te melyiket vinnéd?

Szavazás

Tetszik az autó? Igen? Nem? Itt értékelheted a tízes skálán!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • menőmanó

    Az ára nevetséges, de ha odaadnák 5,5-ért, akkor már elfogadható lenne. Egyébként biztos izgalmas kis autó.

  • Barca

    Botrányos ár! Ugyanezt a motort a Focusba megkapom ennyiért! Lehet itt jobb a körítés, meg könnyebb a kocsi és jobban megy valamivel, ez az ár akkor is megöli a kocsit!

  • Holiday

    Ismerve a Ford árpolitikáját, nem kell komolyan venni a listaárat.
    Ismerve az előző ST-t, nincs kétségem felőle, hogy remek kis autó.
    Ismerve e géposztály sajátosságait, én biztosan nem vagyok a célcsoport, viszont a fiam egészen biztosan.

  • DTF

    Az árlista semmit sem mond, manapság az autóvásárlás egyedi, megállapodott árakon történik, simán 15-20% kedvezményt el lehet érni kp-s vételár kiegyenlítéssel, hitelnél meg 20-25% a kedvezmény. Ha kinézünk egy bizonyos modellt, akkor nincs mese, versenyeztetni kell a márkakereskedőket…

  • Barca

    Árlista persze rugalmas, de attól még ez a motor csak 200e-el drágább egy Focusban Titanium felszereltség mellett! A konkurensek pedig olcsóbbak, és az árlistájuk nekik se fix, tehát nem orvosol ez semmit!

  • mtbe

    nem valószínű h sok ilyet látok majd itthon

  • PAlex

    De a Focusban nincs se Recaro ülés, se sport futómű, se (ilyen) drága kerék.
    Felesleges ahhoz hasonlítani.

  • L,Rómeó

    mégis mér lene drága?
    holliday aki ismeri az előző st-t ismeri a ford politikáját ismeri a géposztájt ismeri ezta motort ismeri a ford vezetöit etyszoval mindent ismer ami ma a géppkocsiknál egyáltalán történik bár hol , ö azt mongya hogy ez listaár.
    ezt ti mijért nem tuggyátok mijért ekora ujjdonság ez nektek?
    ekora tudással etyböl kiszurta ezt én tisztellem érte.

  • L,Rómeó

    más részt ha ez alkuddhato listaár de a töbi márkánál nem alkuddhato az ár ha nem végleges ár akor ténleg igaza is van nem drága
    nagyon jo ésszre vétel ezér kel ismerni mindent és tájékozotnak leni tanulhatnátok tölle

  • v_Petya25

    Nem kéne.
    Az ár másoknál is alkudható, az nem szempont.
    Inkább egy Corsa OPC NE, azt legalább szeretném.

  • L,Rómeó

    nem alkuddhato ez viszont alkuddhato ép azér irta nemérrted?

  • Holiday

    Akit valóban érdekel ez az autó, az körbe fogja járni a piacot, össze fogja hasonlítani a konkurensek ajánlataival, s árengedményben a Ford köztudottan nem szokott fukarkodni.

    Barca! Véleményem szerint a Focus Titanium csak nagyon keveseknek alternatíva egy Fiesta ST-vel szemben. Egyszerűen semmi köze a két autónak egymáshoz, más célpiacnak készülnek.

  • L,Rómeó

    nem köztudot láthatnád
    ehez ismerni kel azt a sok ismeretet ami neked van de it a kommentelök buták ahoty töbszöris meg jegyezted már

    ford focus és ford fiesta ugyanazal a motorral… barca…
    semi közük egymáshoz!
    aki fiestát vesz semikép sem ülne át egy focusba mer más a célja

  • L,Rómeó

    senki sem vene focust fiesta helyet ugyananyiért ez egy értelmü.
    más sem ahogy te sem csak mondod.

  • Kempelen10.

    Rómeót miért nem kúrja már ki innen valaki?

  • L..Rómeó

    amijért az ijen kibaszot prolit sem mint te te jappánbuzi
    diktaturrában megse szollalhatnál eztet is jol mongya holliday

  • Barca

    L,Rómeó, Holyday

    Nem értem miért magyarázzátok, hogy a két autó nem ugyanaz? Ezt én is leírtam! Ez a szájbarágós magyarázat kicsit idegesít. Azt is leírtam engem az ára aggaszt, hogy ua. a technika egy feljebb pozicionált, nagyobb (értékesebb) autóba még márkán belül is ua.-ba kerül! Más márkák pedig olcsóbban adják, erre jön a buta lehet alkudni kifogás… Hagyjuk már Ford híresen kevés kedvezményt ad, míg más márkák olcsóbb árából is lehet (nem ritkán többet is) alkudni. (ezen mi nem érthető?) Az hogy Recaro ülés van benne, sportfutómű :D? Hogyne, 1cm ültetik és kész a sportfutómű, a motoron kívül minden egy mezei Fiesta, a spoiler csomag parasztvakítás, az ülésekkel és hangcsillapítással együtt! Persze értem én aki ilyet akar nem Focust vesz, de biztosan nem is egy azonos képességű Focus árán mért Fiestát, miközben egy sor olcsóbb sportos kisautó van a piacon!

  • kéneezaverda

    Ha ezt az autót valaki 3 évvel ezelőtt Kínában fotózta volna, bekerült volna a leggusztustalanabb tuningcsodák gyűjteményébe és a tisztelt újságírók válogatott mondatvirágokkal cikizték volna halálba. Most, hogy a rémálom valóság lett, mindenki kussol. Ez az év a Ford történetében egy mérföldkő. Soha senki sem vetemedett még olyanra, hogy egy ikonikus, ízíg-vérig kékvérű márka arcát rávarrja a proliknak szánt termékskálájára. Ez megbocsájthatatlan. Korábban csak legigénytelenebb perverzeknek volt szüksége 3 millától elérhető Aston Martinra, de úgy látszik van még lejjebb is. Már izgatottan várom a 2,5 millás Bugattik, Rolls-ok felbukkanását.

  • Holiday

    Barca!
    1. Nem magyaráztam semmit, egyszerűen leírtam, amit gondoltam.
    2.Rómeo a tizenhatszor kidobott főtroll, értelmetlen vele csacsogni.
    3. Szerintem nem rossz az ára
    4. Azon biztosan nem fogok veled vitatkozni, ami a te preferenciád. Azt gondolsz, amit akarsz, biztosan találnék a kedvenc tárgyaid közt olyat, ami szerintem orbitális hülyeség. Neked meg a Recaro az. nem tudom ültél-e valaha ilyenben, ha igen, akkor tudod miért írtad azt, amit, ha nem, akkor meg… +1. Nincs kétségem felőle, hogy te az összes vásárlást motiváló tényezőt kirázod a kisujjadból, így azt is remekül tudod, hogy ilyet miért vesz, vagy nem vesz valaki!.

  • Holiday

    Kéneezaverda!

    Te még mindig a saját ízlésedet próbálod eladni origóként? Hány honlapról zavartak már el miatta?
    :-)

  • L Rómeó

    barca marha vagy ha nem érrtenéd a barátomat mer ö finomman fogalmazot.
    szerinttünk nem rosz az ára eztet ércsed meg.
    nem érdekellnek a számok. ez nem mérnökkség.
    it elvek vannak. ha azt gondojjuk jo ára van akkor az jo ár. enyi.
    az hogy prolli vagy nem tehetünk rola.
    érrted már?

    amugy is baromsságok vannak neked othon ebben biztossak vagyunk emiat nekünk van igazunkk

  • L Rómeó

    egyet értek hollidayval a szivvembol beszél utyanazt mondom:
    honan zavartak tégedet ide kéneaverda?
    mi sossem irrunk a saját izlésünkröl csak tényekrröl.
    hüle vagy

  • Barca

    Holiday

    Recaro ülésekkel semmi bajom sincs! Pont Focusba ültem bennük, de azért ültem már más márka sportüléseibe, tudtak hasonlót, mint egy Recaro! Persze ettől még szerintem is a legjobb ülések egyike, de ettől még nem lehet lélektani határ fölé pozicionálni valaminek az árát. Nagyon kevesen vesznek ilyen autót, nem azért mert rossz, hanem azért mert annak a célközönségnek még véletlenül sincs ennyi pénze. Sőt ha van már ők is valami mással verik a nyálukat, mert ennyi pénzért már nagyon sok jó autót lehet kapni! Nem sokan riadnak vissza 10-20e km használtatóktól a boyracerek közt, akik egy BMW-t fognak venni ennyiért az tuti :). Persze ha németeknél lennénk 1 milkás fizu mellett nyilván más a megítélése ennek a kocsinak is.

  • Barca

    L Rómeó

    Teljes neved Lakatos Rómeó, ha nem tévedek? Örülök, hogy egyetértesz “holy” barátoddal, én is! Egy főtroll vagy…

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.