Turbós luxus Dacia 3 millióért

Teszt: Dacia Sandero 0,9 TCe

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.18. 17.00

Ejj, azt a büdös román hétszázát! – szökkent ki a kolléga száján, amikor autót cseréltünk. Igen, újkorában a Dacia utastere jellegzetes műanyagszagú. De más baja nem nagyon van. Ennyiért meg pláne hibátlan.

Röviden – Dacia Sandero 0,9 TCe

Mi ez?

Tágas ötajtós, Dacia emblémával, turbós motorral

Mit tud? Olcsó, pofás külsővel
Mibe kerül? Acces kivitelben már 1.990.000 forinttól elvihető
Kinek jó? Akiket nem tüzel fel a vezetési élmény, és ritkán érzik szükségét a műszerfal kopogtatásának
Először tavaly ősszel, Párizsban futottunk össze a megújult Daciákkal. Akkor nagyot néztünk, mennyivel európaibb lett az új Sandero, sőt, az összes többi Dacia is. Aztán szűk két hónap múlva, élőben, Dél-Spanyolország útjain is kipróbálhattuk őket. Most pedig már itthon is róhattuk vele a kilométereket.

Hátsó futóműve bár megegyezik a Loganéval, mégis túlteljesíti azt

Hátsó futóműve bár megegyezik a Loganéval, mégis sokkal jobb annál

A 0,9 literes, turbós, 90 lóerővel és 135 Nm nyomatékkal bíró benzinmotoros Dacia alapára 2,69 millió forint. Ha a legjobban felszerelt változatot nézzük és teleszórjuk minden létezővel – az emelt hasú, műanyaggal megbolondított Stepway Arctic változata is csupán 2,89 millió – akkor is legfeljebb 3,36 millióra tudjuk feltornázni az árat alufelnivel, metálfénnyel, bőrkárpittal, nagy navival, Európa térképpel, tolatóradarral, pálcán forgó anyjakínjával. A tesztautóból néhány kevésbé praktikus dolog a fentiek közül kimaradt, így csak 3 035 000 forintba kerül.

Formára a korábbi Sandero nyoma csak középen maradt meg, elöl- hátul pedig nagyon megszépült, sőt, belül is kívánatosabbá vált. Pláne a tesztautóéhoz hasonló, gazdagon felszerelt változatban. Az üléskárpit fehér díszöltéseket kapott, van benne hatalmas, érintőképernyős navigáció, tolatóradar, elektromos ablak- és tükör, illetve széria benne a szervokormány, a vezető-, utas oldali és oldallégzsák, az ABS, és az ESP is.

Az apró, háromhengeres benzinmotor a Sandero legizgalmasabb újdonsága. Bár a gázteleszkóp által magasba emelt motorháztető alatt lötyög az egyliteresnél is kisebb motor – pontosan 898 köbcentis – mégis erősebb, nyomatékosabb, sokkal jobban használható darab, mint a nemrég az új Logan tesztben megénekelt 1,2 literes négyhengeres.

Ez kifejezetten szerethető darab. Ereje már nem sokkal ezres fordulat felett megérkezik, és lelkesen próbálja rángatni a ráaggatott acélbódét. Talán ha a bizonytalan, nyúlós és hosszú fokozatokkal készülő ötös váltó helyett hatfokozatú lenne benne, élénkebbnek tűnne a mutatványa. Hangja a három henger ellenére sem idétlen, kissé morgósabb ugyan egy négyhengeresnél, de egyáltalán nem zavaró. Üzemanyagigénye főként városi, egyáltalán nem finomkodó stílusban leautózva a 400 kilométer alatt 30,5 liter benzin volt, amely 7,6 literes átlagnak felel meg. (A gyár a katalógusban 6,7-literes városi átlagfogyasztást ígér, valószínűleg kulturáltabb stílusban mérve.)

A lényeg: apró turbós, benzinmotor a Dacia orrában

A lényeg: apró turbós, benzinmotor a Dacia orrában

Bár futóműve nem sokban tér el a Logan alatt szolgáló társától, a Sandero mégis sokkal ügyesebb küzdi le a fekvőrendőrt, rettentő úthibákat, az aszfaltban keletkezett folytonossági hiányokat. Különösen hátul feltűnő a különbség, a Sandero a határozottan rosszindulatú akadályokat is sikerrel leszereli. Valószínűleg a Logan 200 literrel nagyobb, jobban terhelhető csomagtartója miatt tűnik más hangolásúnak a futóműve, pedig minden csavarjuk egyforma, ugyanazzal a cikkszámmal rendelhető még a rugó is mindkét modellhez.

Kompakt, pofás és olcsó a Sandero

Kompakt, pofás és olcsó a Dacia Sandero

Érezhetően pocsék utakra tervezték, ez a futómű az autó 16,3 centis hasmagasságával földutakon is egész jól használható darab. Egyedül az orron lévő műanyagelemek vannak alacsonyabban a kelleténél, ezekre illik odafigyelni.

Adatlap

Dacia Sandero 0,9 Tce

Turbós luxus Dacia 3 millióért 1
Motor 898 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény 90 LE
Nyomaték 135 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,1 sec
Végsebesség 175 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5 l / 100 km

Belseje is fényévekkel kulturáltabb a korábbi változat bútorozásánál. Ugyan a kivitelezés nem hibátlan –  a hőmérséklet-szabályzó gombok szélei itt-ott sorjásak, és bár tudjuk, hogy így olcsóbb, de ergonómiai baki a középkonzolra telepített első- illetve a kézifékkar mögé épített hátsó ablakemelő kapcsoló is – és a Renault hagyomány szerint eldugott tempomat kapcsoló is teljesen máshol van, mint ahol keresnénk. A többivel nincs baj, bár a belsőn továbbra is érezni a spórolást, de ez nem akkora baj, csak vissza kell idézni azt a pillanatot, amikor a kasszánál kifizette az ember a Sanderót, amelyből a legolcsóbb változat már kétmillió forint alatt is hazavihető és máris minden sokkal szebbé válik.

Óriási érintőképernyős navi dobja fel a belsőt

Óriási érintőképernyős navi dobja fel a belsőt.

Biztonság

Sandero-t az EuroNCAP legutóbb 2008-ban tört, akkor három, illetve négycsillagosra szerepelt az autó. Igen, kétféle eredmény lett, egyikük szerényebb biztonsági arzenállal, másikuk övfeszítővel, oldallégzsákkal ért el egy csillaggal jobb eredményt. Bővebben itt olvasható a teszt eredménye.

A Sandero azoknak az autója, akiket nem tüzel fel a vezetési élmény, és ritkán érzik szükségét a műszerfal kopogtatásának. Csak egyszerűen egy olcsó autó kell nekik. Közlekedni.


Mellette – Ellene
  • Olcsó
  • Tágas belső
  • Apró, turbós motor
  • Bizonytalan váltó
  • Elhanyagolható vezetési élmény


Szavazás

Tetszik az autó? Nem? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • mackopofa1962

    T.Szerkesztő!Miért előny az aprócska motor?

  • Holiday

    Mer’ nem nagy.

  • mtbe

    oldalról és hátulról nagyon jól néz ki, a fogyasztás is egész jó

  • subtotal

    Namost akkor luxus ahogy a címben van vagy egyszerű A>B eszköz, ahogy a végkövetkeztetés állítja?
    Mondjuk a TLX szintjét megüti? :)

  • Guevara

    Jah.. Kit érdekel a motor mérete, a lényeg hogy mennyit fogyaszt. A valóságban nem feltétlenül van egyenes arányosság a motor mérete és a fogyasztás között. Az autós médiát is árjárja a kor szelleme és nyomja tovább a gyárak hülyeségeit, dáunszájzing = minél kisebb annál jobb. Hát LoL.

  • xxlpityu

    Összepakoltam extrákkal, nekem 3,2 milla jött ki. Egy vatta új kocsiért, 6 év garival, aminek a f@s magyar út szinte manna. Ja? Dacia a neve? Sebaj, majd 3-4 évesen meg lehet venni 1,3-1,6 milláért. Ha más nevet adnának neki itthon(nem renaultot, mert annak is rossz a megítélése), vinnék, mint a cukrot. Érdekes, de mikor kijött a kombi logan, a német autópályán tonnaszám láttunk daciákat szállító kamionokat. Ki érti ezt? Ahol az autó nem státusszimbólum(bár az is tény, hogy 2-4 havi keresetből vehetnek egy minimál igényeket tökéletesen kielégítő kocsit). Ennyiért jó vétel, bár kéne vagy 3-4 kilós fizu alapból és semmi gondunk nem lenne, de hát ez egy másik történet.

  • cork77

    Ez nem tetszik, de a kombit megnézem majd a kereskedőnél. Az képekről pofás és praktikusnak is túnik. Ha elég lesz a teherbírása, akár még szóba is jöhet majd. Ennyiért kit érdekel a neve?

  • Liverpool87

    Na jó oké kis pöcs turbó motor de lehet hogy keveset fogyaszt bár én kétlem azért de hogy nem megy jól turbó ide vagy óda az is biztos!Autó úton biztos keveset fogyaszt meg főúton de hogy városban nem az is biztos!

  • korika

    nem olvastam a cikket, csak a hozzászólásokat.
    3,2 millióért jó vétel?- a múltkor meg a Toledo 3,6 milliós ára sok volt?
    vagy az új Octavia 3,9 milliós ára sok?
    ez egy f.. azokhoz képest!

  • Rammstein87

    Ennyi pénzért vennék egy 2,5 éves Passatot 2.0 CR TDI Comfortline DSG-vel…. 3.0 millió? Ezért? Értem én, hogy “””olcsónak”” számít, de akkor is…

  • L.Rómeó

    eggyet értek korikával és liverpolval
    pöcsturbot énis kételem és oda nemmegy jol a turbó az tutti
    és eggy dácsiáért sok 1,99 millijó forint skoda citigo ismár kapphato ennyiért szerintem ésaz skoda gyengébek keddvéjért vw rajság presztizs
    ezcsak eggy csigaevő caucseszku autó na

  • Andrasno.1

    @Korika,Rammstein,Romeo: emberek nem hiszem el hogy ennyire szűklátókörben dolgoztok emeletileg. Normális, hogy az általatok felsorolt autók fényévekkel a Dacia termékei elött állnak mint minőség-dinamika stb. még sorolhatnám sokáig. Normi hogy használtan jókat lehet belőlük venni ha van egy kis szerencséd, de ott a nagy DE!!!
    A Dacia termékei egyelőre tök nem ugyanannak a vásárló célközönségnek szólnak. Nem értem ezt miért nem lehet felfogni már végre. Jelen pillanatban egy 2 éves 2.0TDI Elegance Octavia boldog tulajdonosa vagyok amivel meg vagyok elégedve, és igen a szűk családban két 4 évesnél újabb VW Passat is létezik. Eddig kisebb zűrőket leszámítva mind jól üzemelnek, de. A fenntartásuk, a rendeltetésszerű karbantartási költségeik messze, nagyobbak mint akármilyen újkeletű Daciának. Hogy miért merem ezt állítani? Mert Logan is volt a családban, pontosabban nekem, amikor még messze nem volt annyi a keresetem mint mai nap és biza leszámítva a primitívségét annak a kocsinak, van mikor visszasírom a fillérekből való fenntarthatóságát és szívósságát bizonyos helyzetekben. Természetesen, most, hogy jobb anyagi helyzetet biztosít számomra az élet, nem kéne, de teljes mértékben meg tudom érteni azokat akik ilyet vesznek újan. Mert józanul gondolkoznak és felfogák, hogy hiába vennének meg használtan abban az értékben valami prémiummárkát mert azt utána fel is kell tudni tartani (természetesen hazánkban pont e gondolkozás hiánya miatt van annyi széthajtott, kokányolt prémium fos, amit a buta nagyvagány csoró háttérrel megvesz, aztán semmire sincs pénze rendes karbantartásra a megvétel utána és irány a lejtő annak a kocsinak, majd jön egy üres zsebbel másik nagyra áhítozó aki még nagyobbat szív az első kokány szűklátókörűsége miatt)
    Szerintem igenis van célja ezeknek a járgányoknak, olyan emberek számára akik nagy nehezen valahogy összekuporgatták a pénzt , de a napi-havi-évi jövedelmük nem enged meg józan ésszel gondolkozva, mindenféle prémiumkocsik fenntartását. Ezen lehet vitatkozni reggeltől estig, de attól ez még egy realitás marad hazánk jelenlegi gazdasági helyzete mellett. Na minden jót a sok webkaratés agytrösztnek.

  • korika

    Andrasno.1: ha már megszólítottál, meg kell írja, hogy hozzád képest valóban agytröszt vagyok.
    Ki beszélt itt használt kocsikról?- Elárulom, te!!!
    Mint írtam, egy nagyobb kategóriás kocsit majdnem ugyanannyiért megkapsz!- Ettől függetlenül valaki választhatja felőlem a Daciát, de az általam felsorolt járművekre ment a fröcsögés, hogy hű de drágák! Ha most kezded itt pályafutásod, nyugodtam visszakeresheted, hisz azt sem tudod, miről volt szó!
    A fenntartásra meg csak annyit refrektálnék, hogy mindenütt megírják, hogy milyen sokat fogyaszt a turbós Dacia, de te olcsóbban tankolod, tudom.
    Máskor ha megszólítasz, csak egy kicsit nézz már utána, hogy miről veszekszel.
    Köszi!- Mert így valóban agytrösztnek tartom magam hozzád képest!

  • LuckyLuke

    Az egy dolog, hogy a kommentelők többsége nem tud írni, na de hogy a szerző se tudjon:
    “Mit tud? Olcsó, pofás külsővel.”
    :-DD Ez igen! Szerző után szabadon:
    Hülye vagy fiam? Fél négy múlt hat percel!
    ;-)

  • mtbe

    L.Rómeó
    Ez a Dacia-Citigo viszony pont ugyanolyan mint a Splash-Up! Más célcsoport.

  • Andrasno.1

    @Rendben…nem szólók bele a “Nagyok” dolgaiba…igen itt most kezdem, igaz régi olvasója vagyok az oldalnak…biztos agytröszt vagy :))), főleg hozzám képest buta fiucskához… na jó veszekedést kívánok, akármiről is folyna az. Véleményem nem változtatom. Célcsoportok és célcsoportok…ennyi az egész. A többi meg arra jó, hogy veszekedjenek felette azok akiknek erre van idejük. Minden jót

  • Liverpool87

    Én még annyit tennék hozzá hogy lehet a Dacia könnyen fentartható de hogy 1 év után minden baja lesz a kocsinak meg idővel a motorjának abban is biztos vagyok például egy pár éves octáviához vagy wv -hez képest!

  • Andrasno.1

    Én 3 évesen 71 000 km-el adtam el az autót, ami idő alatt csak a kopó alkatrészeket (szűrők stb) kellett cseréljek illetve egyszer fékpofák, kétszer gyújtógyertyák, és egy hőszenzort ami 9000 ft. volt. Más bajom semmi nem volt, 1.6 mpi 90 lovas benzines volt(régivágású szívó benzines, nem hinném hogy 100 000 km után kifingana). Nem tudom hogy később hogy bírja de 3 évig szinte nulla fentartási költségeim voltak ezzel az autóval. Maga az olajcsere is 3-szor olcsóbb volt mint jelenlegi autómhoz…
    A mai VW-nek sem azok amik valaha voltak az biztos. Pedig ugyancsak VW párti vagyok, Isten látja lelkemet, ők is rámentek a pénzhajhászásra és ez biza a tartósság rovására ment, na de ez másik mese, most nem ide tartózik.

  • L.Rómeó

    igaza van korikának szerrintem ő naggyon okos agytröszt nem buta ygtröszt ezt ved figgyelembe
    és ö két etyforma autót amik ujjak és etykategóriássak és fel szereltségüek hasonlitot ösze
    és igaza van liverpolnak is szerinttem is 1 év mulvva lesz balya a csigaveö dáciának azérr nincs rá jotálás hajol tudom
    tepedig andrasnö nemvagy igazi vwfan ha megirrod hogy vwnek is van balya
    azigazi fan nem irrja it meg. enyi.
    vw raj auto.
    lupo ocsob nagyob joban felfelé van szerelve
    enyi

  • ikaroly

    Dacia nagyon rendben van,suzuki tanulhatna tőle! Sokkal jobb külső,a motorja is egyre jobb!!

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.