Vezettük a Kia új családi autóját

Kia Carens 2013

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.13. 15.30

Kipróbáltuk a Kia Carens negyedik generációját. Kívül sportosabb, belül elegánsabb, és telis tele van a legkülönfélébb gyártóktól átvett ötletekkel. De el kell ismerni, ügyesen válogattak.

Röviden – Kia Carens

Mi ez?

Öt- vagy hétüléses kompakt egyterű
Mit tud? Tágas, sportos, sokféleképpen átalakítható, és jó a minősége 
Mibe kerül? Bevezető áron 4,75 millió forinttól
Kinek jó? Azoknak, akik néha heten is utaznak együtt

Begördül modern és elegáns villája elé Új Kia Carens-ével a tulajdonosa, majd ütközésig tárja a hátsó ajtót. Az ülésről egy intelligenciától csillogó szemű, helyes, kócos kiskutya néz vissza gazdájára. Utóbbi először kérleli, majd utasítja kedvencét a kiszállásra, de az csak békésen üldögél tovább. A gazdi trükkel próbálkozik, illatos kolbásszal csalogatja kedvencét, majd még felesége macskáját is belengeti neki, csakhogy végre a Carens elhagyására bírja. Teljesen eredménytelenül. Ekkor elhangzik a helyzetet megmagyarázó reklámszlogen: mindenkinek nehéz elhagyni a fűtött hátsó ülés jelentette kényelmet.

Reklámfilmjében a Kia egyértelműen arra próbálja meg felhívni a figyelmet, hogy az új Carensben törődnek a hátul ülők kényelmével is. Holott ezt másképp is megtehették volna. Hangsúlyozhatták volna, hogy az öt centivel megnyújtott tengelytáv miatt nagyobb a lábtér, vagy azt, hogy a hátul ülők most már három külön ülésen foglalhatnak helyet, amelyek külön-külön előre-hátra eltolhatók, háttámláik pedig több dőlésszögben rögzíthetők.

Mindhárom hátsó ülés eltolható, a háttámlák több fokozatban dönthetők, illetve előprehajthatók

Az a tény, hogy a második sorban több a hely, nem jelenti azt, hogy a csomagtartó kisebb lenne. Sőt, nagyot nőtt! A sík falakkal határolt csomagtérbe még a hétüléses változat esetében is – öt üléssel – 492 liternyi poggyász fér (előző generáció: 320 l), míg az ötülésesbe valamivel még ennél is több, 536 liter.  A nagycsaládos kivitelnél a padló alól lehet két ülést – több más márkánál, például a Mazda6-osnál, vagy a Toyota Versónál megismert módon – egy heveder meghúzásával elővarázsolni, míg az ötüléses kivitelnél a padlószőnyeg felhajtása után egy hungarocell rekeszrendszerhez nyílik hozzáférés.

A pótkereket, azaz a Carens esetében mankókereket – régi francia módi szerint – a csomagtér alatt, kívül lehet megtalálni. Szintén francia típusban, konkrétan a Citroen C4 Picassóban alkalmazták először azt az ötletes megoldást, hogy a csomagtér világítása egyben zseblámpa is.       

Az egész persze nem lenne nagy mutatvány, ha a Carens kívül is nőtt volna. Ám nemhogy nem nőtt, hanem egyenesen összement. A hossza két centivel, a szélessége másféllel, a magassága pedig néggyel csökkent. Ez utóbbinak az optikai hatása sem lebecsülendő, a kompakt egyterűek közötti egyik legalacsonyabb felépítés miatt a Carens egészen sportos benyomást nyújt. Közrejátszik ebben a azért a forma is, amely tökéletesen illeszkedik a Kia jelenlegi stílusához. Naná, hogy az ajtók domborítása is azonos azzal, ami a márka többi típusán látható.

Kicsit rövidebb, viszont jóval (4 centivel) alacsonyabb az új Carens a réginél

A hátul ülők mellett persze az elöl ülőkre is gondoltak az új Carens tervezői. Nekik úgy csináltak helyet, hogy előrébb tolták a lapos szögben, áramvonalasan emelkedő szélvédőt. A helykínálat csak a jó közérzet egyik összetevője. A kényelem javítására olyan ülés is kapható, amelynél az ülőpárna hossza motoros mozgatással változtatható. Holott az ülés eleve sem kicsi, a párnázása feszes és az oldaltartása is határozott.

Az új generációs Kiák minősége eléri, sőt sok esetben meg is haladja az európai gyártmányokét, s nincs másként a Carensban sem. Puha műanyag borítja a műszerfal mellett az ajtók felső élét is, szépek az illesztések, sorjával sehol sem találkozni. A bőséggel alkalmazott króm és fémhatású felületek miatt a minőségérzet a középkategóriás autókét közelíti.

A szolgáltatások színvonalára sem lehet panasz. A két nagy műszer között nagyméretű TFT kijelző mutatja a fedélzeti számítógép adatait, a kezelése, körülbelül negyedórás gyakorlással elsajátítható. Könnyebb eligazodni a középső nagy érintőképernyős kijelzőn, amely a tolatókamera képernyője is egyben. Az új Carenshez vásárolható kormányfűtés, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és automatikus parkoló-rendszer is.

Nemcsak elegáns, jó minőségű is a műszerfal - ahogy az egész belső tér is

A Cee’dhez hasonlóan a Carensben is három fokozatban változtatható a kormány-szervo rásegítésének mértéke. Ez elsősorban azoknak lehet jó, akik nem akarnak nagy erőt kifejteni, a kormány visszajelző képessége pedig nem nagyon izgatja őket, mert az még a legkeményebb, sport fokozatban sem érezhető. Más oldalról viszont a kormány pontos és közvetlen, az átlagosnál kisebb áttételezést jelzi, hogy végállástól végállásig 2,7-et lehet forgatni rajta.

Az új Carenshez kínált motorok között egyetlen újdonságot találunk, amelynek várhatóan nem lesz nagy keletje nálunk – hacsak nem a benzines automaták hívei körében. A két benzinmotor közül ugyanis csak ehhez, a kétliteres, 166 lóerőshöz választható automataváltó (hatfokozatú) a 136 lóerős, 1,6 litereshez viszont kizárólag hatfokozatú kézi kapcsolású váltó jár. Ez a motor is elegendőnek tűnt azonban az üresen 1,3 tonnás Carens mozgatásához. 1800/perces fordulattól már szépen lehetett autózni vele, igaz azonban, hogy masszív gyorsításra csak 4000/perces fordulat felett képes. (Végsebesség: 185 km/h, 0-100 km/h: 11,3 s, átlagfogyasztás: 6,8 l/100 km.)

Jól elbír a Carens tömegével az 1,7 literes, 136 lóerős dízelmotor. Ezt érdemes választani

Alapvetően másként viselkedik az 1,7 literes, 136 lóerős dízel, amely 1700/perces fordulattól húz úgy, mint az 1,6 literes benzines 4000-től. Kényelmesen vezethető, és még csak nem is hangos. Ehhez is hatfokozatú kézi sebességváltó jár alapáron (végsebesség: 191 km/h, 0-100 km/h: 10,4 s, átlagfogyasztás: 5,1 l/100 km), de hatfokozatú automata is rendelhető hozzá. A negyedik opció ugyanennek a dízelmotornak a 115 lóerős változata, amelyhez csak kézi sebességváltó (ez is hatfokozatú) jár.

Tágas, jó minőségű, sokféleképpen változtatható utasterével, számos jópofa – igaz átvett ötletével – és takarékos motorjaival olyan autó a Carens, amit érdemes számításba venni azoknak, akik kompakt egyterűben gondolkoznak. Ráadásul jól néz ki, és 4,75 milliós kezdő ára is az egyik legkedvezőbb a kategórián belül.   

Szavazás

Tetszik az autó? Nem? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Hawaii-

    “…a tulajdonosa, majd ütközésig tárja a hátsó ajtót.”
    Akárcsak a gyerekek a szűk parkolóban…

  • Specialized78

    Pofás darab ez a Kia.Tetszik.

  • mtbe

    tök jó és olcsó is :)

  • kéneezaverda

    Egy évtizeddel ezelőtt nem zavart volna hogy ennek a koreai autónak egyetlenegy eredeti porcikája nincs, hiszen diszkont árral csak a fejlesztési költségek minimalizálása mellett lehet megjelenni a piacon. A Kia jelenlegi árszintjén viszont ez már több mint ciki, kínai módra, gátlástalanul másolni mások szellemi termékét nagyon nem menő. Ingyen sem kéne!

  • oest

    kéneezaverda te miről is beszélsz?

  • Anonim

    Kéneezaverda!

    Ebben az autóban hol látsz akár egyetlen egy koppintást is? Teljesen eredeti formája van, az ára normális, a minőség pedig már régóta tökéletes. Az oldala a Vengára hasonlít ami KIA, a hátulja meg kicsit az ix35-re, ami Hyundai, családban marad..:)
    De ha már koppintásról és árról beszélünk, akkor a Mazda CX-5 micsoda? Az eleje ix35, az oldala Nissan Qasqhai, a hátulja pedig Infiniti és még drága is. Ettől függetlenül biztosan nagyon jó autó, hiszen a Mazda nem arról híres, hogy rossz autókat gyártana, de azért tudjuk észrevenni azt, hogy mi koppintás és mi nem az.

    Ez szerintem egy teljesen korrekt autó, bár a belsejébe kell ez a világos szín, hogy feldobja kicsit, feketével már elég unalmas lehet. Nekem nagyon tetszik, kéne.

  • L.Rómeó

    teccik nagyon tallán jóis denem kéne!
    rizszabáló kínaiak
    vw jellel viszont mék 2 millijóval drágában is kéne mer akor mekbizhato lene

  • L.Rómeó

    meg prezstizs
    és raj
    fölleg ültetve

  • hioz

    Nocsak-nocsak, ez bizony egészen jól néz ki, kívül és belül is. Igaz nem is ez az első Kia, amire felfigyeltem.

    Ez a titánium, vagy nem is tudom milyen szürke nem igazán illik hozzá, a szürke csillagfelni meg egyenesen csapnivaló, még szerencse, hogy nem ez az egyetlen konfiguráció.

    Bravó, Kia! Egész biztos megállja majd a helyét az összehasonlításokban.

  • hawk

    Tetszik! 1,7-es dizelmotorral, csili-vili felni és fehér börülés nélkül nagyon kafa. :-) Bár egy kicsit magas az övvonala, ezért oldalt-hátra nehéz lehet a kilátás. :-(

  • kéneezaverda

    T. Anonim és oest. Ha valaki úgy gondolja, hogy ennek az autónak “teljesen eredeti formája van” annak nincs mit magyarázni, annak ez tökéletes autó, és boldog lesz vele. Én más vagyok, én úgy teszem fel a kérdést, hogy mely részlete nem ismerős valahonnan…de ez nálam szakmai ártalom, mely teljesen kizárja az ilyen fajta vizuális alkotások utáni vágyat. Az én esztétizálásom persze mit sem számít, hiszen a tömegek számára az ismerős forma jelenti a szépet, így ez az autó is európai és ázsiai átlagemberek millióinak lehet az álma. A koreaiak -ahogy az itteni vélemények is mutatják- bizony, nem kalkuláltak rosszul.

  • mtbe

    rómeó
    vegyél akkor touran 2.0 tidit

  • Anonim

    Kéneezaverda!

    Azt hiszem értem. De a mai világban, amikor lényegében minden márka kitalál egy standard formát és azt tömöríti, vagy éppen nyújtja nehéz úgy nézni egy autóra, hogy mi az a forma, amit még nem láttam. Például ott a Volkswagen. A Polotól a Phateonig ugyanúgy néz ki az összes.
    Én a KIA-nál is ezt látom, a Picanto is egy nagyszemű béka, a Rio is, az új Cee’d is, a Cerato lényegében, pedig egy nyújtott Cee’d. Én más márkáktól koppintott formát még mindig nem látok benne egyet sem. :-) Üdv.

  • kéneezaverda

    Rendben van, kedves Anonim. Beszéljünk a koppintásról. Az ötletlopások sorában picike szelet, de a leginkább kisstílű és ráadásul teljesen értelmetlen a Citroen (pl. C4 Picasso) csomagtér-világításának lenyúlása. A formaterv általános jellemzője, hogy szinte csak a közvetlen európai konkurensekről ismert ötletekből építkezik. Ha összhatásában tekintem akkor megmondható a legközelebbi rokon, hiszen pl. ha a galéria 2/20 képén a logót letakarnám, kevesen mondanák azt, hogy nem a Ford termékéről van szó.
    A Ford egyterűről (pl. C-max) ismerősek az oldalajtók gyűrései, a far teljes arányrendszere, a lámpák és a hátsó szélvédő formakontúrja pedig szinte teljesen azonos. Oldalnézetben a lemezmunka tehát a Fordé, de az üveg-lemez arány és az első szélvédő dőlésszöge már a Peugeot (5008) rokonságát mutatja. Szerintem oldalüvegezés fazonján és a krómléc formáján sem kellett gondolkodni, ezt egyértelműen az Opel (új Zafira) adta. Az orr nyílásai mutatnak talán a legegyedibb arcot (valami tigrisszáj fazon?) de az autó orrának arányrendszere, a motorháztető kivágási kontúrja a PSA egyértelmű hatását mutatja, az orr izgalmas gömbölyítése és a főfényszóró alakja és elhelyezési pozíciója egyértelműen a Citroen DS5 utánérzése. (20/20. kép) Folytassam? Nincs értelme. Ezek az ismerős motívumok adják azt az összképet, amitől a legtöbb európai ember számára emészthető, kicsit sem megosztó formaterv születhet, ami a milliós példányszámú eladás egyik kulcsa. : ) Számomra sem csúnya, csak a lopott tollakból nem áll össze semmilyen karakter, így egyszerűen szerethetetlen. Sok autó van amit nem tartok igazán szépnek, de ha a stílusa eredeti, máris meggyőző lehet, egy összességében unalmas a forma is. A koreai kettős nálam (most még) esélytelen.

  • Anonim

    Kéneezaverda!

    Ez az autó nagyjából annyira hasonlít a C-MAX-ra, mint a Cee’d a Focusra. Semennyire. A hátuljában egyetlen egy olyan vonás sincs, ami C-MAX utánérzést keltene, sőt az én szememnek még harmonikusabb is. Ez egy egyterű, az eleje ezért meredek, ez ugyanúgy igaz egy Versora, vagy egy Zafirára, mint a Carensre. A Zafira krómlécnek helyt adok, az tényleg olyan, mint ott, de sokféleképpen nem lehet bánni egy léccel. Az oldalnézet egyáltalán nem Ford, a vonalvezetés a C-MAX-on a kilincsen át megy, majd lefelé csúszik, a Carensen a kilincs fölött egyenesen halad. Az alsó lemezmunka, pedig megint csak nem olyan, mint a Fordé.

    Itt a Carens: http://www.netcarshow.com/kia/2013-carens/800×600/wallpaper_08.htm

    Itt a C-MAX: http://www.netcarshow.com/ford/2011-c-max/800×600/wallpaper_15.htm

    És itt van, amire valójában hasonlít a hátulja és az ajtón lévő mélyedés: http://www.netcarshow.com/hyundai/2011-ix35/800×600/wallpaper_42.htm

    És ha már itt tartunk, akkor a Ford is koppintott, mert az oldalsó lemezmunka alja a Hyundai-é, a hátsó szintén hasonlít a koreai hátsókra és ezek a modellek korábban jöttek ki, mint a C-MAX, az oldalának a felső csíkja egyértelműen a SEAT-tól származik és még sorolhatnánk. Ennyi erővel a Mercedes-Benz, a BMW, a Honda és az összes márka ami LED lámpát használ, az az Audi A4-et koppintja, mert annak volt először. Vagy minden autó valójában egy Ford T-modell koppintás, mert mindegyiknek négy kereke van. :-) Jó volt vitázni! :-)

  • oest

    kéneezaverda,amíg a koreaiak csúnya autókat csináltak mindenki hőbörgött hogy ronda,szar stb…
    Most hogy a hyundainál ex bmw-s,a kiánál ex audis tervez minden koppintás.
    Pl itt van ez 2003-ból az i30 koncepciója:http://a2goos.com/data_images/galleryes/hyundai-arnejs-concept/hyundai-arnejs-concept-01.jpg
    na és a fiesta jóval későbbről :http://www.bevezetem.hu/images/1004/fiesta.jpg
    Akkor ki másol kit?

  • L.Rómeó

    a töbit nemértem mer nemértem mit jelent eza 2goos.com/data_images stb stb stb de eggyet tudom
    ki másol kit?
    hát mindenki a vw-t
    ezegy touran ha nemláttnál a szememtöl
    csakk a lámpái má sok

  • Holiday

    Az ipari formatervezés a képzőművészet része. A képzőművészek (szobrászok pl.) attól művészek, hogy rendelkeznek egy saját formanyelvvel. Az autók esetében ez a formanyelv kiegészül a piac által jól fogadott formai és tartalmi igények kielégítésével és gyakorlatilag ez az oka annak, hogy minden autó hasonlít minden autóra.

    Gondoljátok el, hogy a zeneszerzőknek is csak egy oktávnyi hang áll a rendelkezésükre, hogy alkossanak így aztán minden zenemű hasonlít a többire. Zavar ez valakit, hogy Ákos pl. a klasszikus összhangzattan alapján komponálva Beethovenre hasonlító műveket komponál? Nem.

    A lényeg szerintem az összkép. Harmonikus-e a mű? Ez véleményem szerint az.

  • kéneezaverda

    oest, Anonim! Itt valami félreértés van, szerintem nincs vita közöttünk. Amit leírtam a modellről, tartom, de egyáltalán nem az izgat ebben, hogy melyik márka autója ez, s hogy ki kiről másolt. Én ugyanis a hozzá hasonlókat sem kérném. Nekem ezzel az autóipari jelenséggel van gondom. A lopott elemekből uniformizált modellektől kiráz a hideg. Az első ilyen autó számomra a jelenlegi Astra. Összhatásában szuperharmonikus, de már megjelenése pillanatában minden porcikája kínosan ismerős volt, az újszerűségét pillanatok alatt vesztette el.
    Holiday! tetszenek a hasonlataid a a művészeti ágak összekapcsolásával, de a következtetéseid tévesek. Ha minden értékes, ami harmonikus, akkor a zenetörténelem egyik legnagyobb teljesítménye volna a Csonka András féle ding-ding-dong. A mindenkinek tetszeni akaró alkotás nem biztos, hogy művészet. Szerintem az autók formatervezésében is van válaszút: vagy a tömegízlésnek szeretnék mindinkább megfelelni, vagy művész vagyok. Bátorság kell az utóbbi választásához, de nem reménytelen, hisz a művészeti igényességű formaterv is elnyerheti a tömegek tetszését. Pici pontosítás, ha megengeded: Az ipari formatervezés az iparművészet része. Üdvözlendő volna persze a képzőművészek intenzívebb részvétele ebben az iparágban, és akkor megint lehetnének olyan legendás modellek mint pl. az 1955-ös Citroen DS (egy olasz szobrász, Flaminio Bertoni munkája) -talán sokunk örömére. De ez most nagyon más világ. A Kia 2013-as Carens-ére, vagy az Opel aktuális Astra-jára 50 év múlva senki sem emlékszik majd…

  • Holiday

    Kéneezaverda!
    Végülis saját magaddal keveredtél ellentmondásba, ugyanis éppen te mondtad ki, hogy ha valami a közízlésnek készül, akkor azzal szemben egészen másak az elvárások. Márpedig jelen esetben éppen egy olyan tucat termékről van szó, ami széles rétegek számára kell, hogy tetsszen. Autót gyártani ugyanis üzlet, s ebben a szegmensben az üzlet a nagy darabszámból adódik.

    Konzekvensen összemosod az egyedit és a harmonikusat. Igen, ha Csonka Bandi célja azzal a bugyuta dallal a szórakoztatás volt, akkor célt ért.
    A dolgokat a helyükön kellene kezelni, ez pedig egyetlen kérdéssel pozicionálható. A kérdés így hangzik: mi a célja a piacon az adott terméknek.

    Kérdezd meg magadtól és semmiképpen ne akard a tömegtermelést összekeverni a öncélú művészkedéssel.
    Lehet, hogy erre az autóra 50 év múlva senki nem emlékszik majd, de az autókkal szembeni elvárás sem ugyanaz, mint anno a DS esetében volt.

  • Holiday

    Kéneezaverda!

    Mondom: az autógyártás üzlet. Üzlet. Üzlet.
    Az általad említett Citroen és annak egyenesági leszármazottai éppen csak a tönk szélére sodorták a francia autógyártást. Oda, ahonnan azóta sem nagyon tud elmászni.

    Minden bizonnyal nem azért, mert a piac annyira igényelte az egyedi formákat.

    Fogadjuk el, hogy a művészettörténetben vannak maradandó alkotások és vannak nem maradandóak. Amennyiben ez utóbbiak szimpla használati eszközök, akkor ez szerintem elfogadható. A Trabant sem egy észbontó formaterv, mára mégis kultikussá vált.
    A forma önmagában nagyon kevés ahhoz, hogy valami ipar -és vagy képzőművészeti emlékké váljon.

  • kéneezaverda

    Holiday! Úgy tűnik, nem sikerült értelmezned az írásomat, olyan lázas szorgalommal keresed a nézeteltérést közöttünk ott is, ahol nincs. Sajnálom. Elnézést, ha túl bonyolultan fogalmaztam- talán van olyan is, aki értette.

  • Holiday

    Kéneezaverda!
    Sajnálom, hogy fölkaptad a vizet.
    Én is remélem, hogy rajtad kívül van, aki értette, amit írsz.

  • Levrone

    kéneezaverda: Én tökéletesen értettem, amiről írtál, nyugi, átjött. :-)

  • ricsifcb

    Nekem három évig volt az előző szériás Carens a birtokomban,2.0 CRDI Azt a kocsit hasonló jelzők illették,mármint az egyediség,a minőségi anyagok,és sok más európai ellenfele által már akkor használt tulajdonságok hiánya!Én a vétel napján,és rá három évvel később is azt mondtam,hogy csak mert nem extravagáns,még igenis szép,és ha csak egy kicsit is,de egyedi volt.Nem volt puha műszerfala…és akkor???De cserébe bele lehetett ülni anélkül hogy az ember a totális unalomba fulladna mint az akkori VW Touránnál.Ráadásul kényelmes,és erős is volt,mindamellett hogy a 140 paci,ha az ember egy kicsit odafigyelt,beérte 6 literrel.Én úgy látom,ez a mostani modell ezeken a “hiányosságokon” próbál javítani,hogy még inkább eladható legyen az öreg kontinensen,mert az itt élőknek még mindig fontosabb a csomagolás,mint ami alatta rejlő dolgok.De ezek csak a külsőségek.Mert abban a Carensban az ESP,ABS,ASR,függönylégzsák,részecskeszűrő,és még rengeteg műszaki és biztonsági csemege volt,az európai konkurensekhez viszonyítva töredéke árért.És szerintem ez az ami igazán fontos!Mindamellett én nagyon szerettem,és szerintem szép is volt.Ez a mostani modell ha lehet még egy lapáttal rátett,és lehet azon vitatkozni hogy mennyire egyedi,de az összkép teljesen rendben van.Már csak azt kéne elfogadni,hogy nem minden autó lehet önálló egyéniség,ahogy mindennel az életben így van.

  • tgu.ts

    ricsifcb, ezt korrekten megfogalmaztad, tetszik az amit leírtál!

  • L.Rómeó

    kéneaverda:
    én sokmondenit mekértek de eztet énsem utyhogy hollidaynak van igaza mindmindig.
    és aztis jolmekmontta hogy citroen ds tete tönkre az öszes franciát belleértedődve a renultot.
    nemvágyunk egyedi autókra mer mi üzletemberek vagyunk.
    hajrá vw.
    és poziciózd ezt egy kérdésel:
    temost magadnak jóés szépp autót akarsz vagy üzletet? naugye.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.