Magyarország legolcsóbb új autója

Teszt: Dacia Logan 1.2 16V

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.03.11. 07.50

Ha megbarátkozunk a nyugdíjas tempóval, akkor klíma, gyári rádió nélkül miénk lehet a négy légzsákot és széria ESP-t kínáló Acces kivitel, amiben örök dallamként pöröghet az “Ilyen autót ezért az árért?” című sláger.

A Dacia Logan második generációja ma az egyik legfontosabb típus a hazai autópiacon.  Nem azért mert különleges, újító, vagy merészen praktikus. A kitüntető figyelmet egyetlen tulajdonságával érdemelte ki. Az árával.

Röviden – Dacia Logan 1.2 16V

Mi ez?

A legolcsóbb szedán nagy csomagtartóval
Mit tud? Gurulni, de azt is csak módjával
Mibe kerül? Acces kivitelben már 1.990.000 forinttól elérhető
Kinek jó? Aki a hihetetlen kedvező árért cserébe beéri alapszintű szolgáltatással
Az előd sikerei azt mutatják a recept működőképes, és komoly igény mutatkozik a Logan által képviselt diszkont színvonalra. Ezt mindig szem előtt kell tartani, az árat egy pillanatra sem felejthetjük el, különben az autó menthetetlenül elbukik. 
A típus messzemenő viták alapja lehet, hiszen kétmillió forintért az elérhető abszolút minimumot képviseli. Mire elég mindez? A Dacia Logan nyújt annyit, hogy az ember ne mondjon le a nulla kilométeres futásteljesítmény adta bűvös érzésről, és válasszon inkább a használt autók közül?
Mert az öregedő városi kisautóktól eltekintve az összes némileg drágább konkurens némileg többet is ad. Ez vitathatatlan, a kérdés inkább az, hogy mennyire fáj az adott komfortberendezések, extrák hiánya a Logan esetén.

Ez a lényeg, a csomagtérajtó mögött 510 liternyi helyet találunk, a hátsó üléspad 1/3-2/3-ad arányban dönthető

Ez a lényeg! A csomagtérajtó mögött 510 liternyi helyet találunk, a hátsó üléspad 1/3-2/3-ad arányban dönthető

A Dacia jó esélyt kapott, a szokásosnál sűrűbb napjaimban igazi igáslóként bizonyíthatta létjogosultságát. Először egy költözésnél küldetésben segített, az 510 literes csomagtartó komoly mennyiségű dobozt nyelt el. Csak az állandó nyitás-csukás okozott nehézséget, a nyomógomb mellett ujjainkkal semmibe nem kapaszkodhatunk, így nem egyszerű fellendíteni a poggyásztér fedelét. 

A cókmók rendezése közben többen érdeklődtek az autó felöl, mintha egy tekintet-mágnes német prémiumkupéval álltam volna a panelek előtt. Nem csoda, a Logan karaktert kapott, amit könnyű felismerni, főleg mert ismerős elemekből épül fel. Nyilván a fejlesztési költségek nem engednek virtuóz vonalvezetést, de az adott kereteket egész jól kihasználták a tervezők, az egyedi hátsó lámpákért külön dicséret jár.

Az orr robosztus benyomást kelt, a hűtőrács közepén hatalmasra hízott Dacia sörnyitó hirdeti melyik márkával állunk szemben. A frontrész ennek ellenére megtévesztő lehet, hiszen az utolsó vonásig megegyezik a Sanderóval, a két autó tulajdonképpen egy azonos típus szedán és ötajtós kivitele. 
Körbejárva észrevehető, hogy javultak az autó arányai, ami főleg az elődhöz képest történt közel hat centiméteres hossznövekedésnek köszönhető. De mégis két milla, az két milla, ennyiért lehetne hanyag módon, farán puttonyt hordó bányarém is, a célcsoportnak használati és nem dísztárgy kell!

A beltér valamivel pofásabb mint az elődé, de a minőség nem változott, a pőre funkcionalitás, spórolás áll középpontban

Beülve sem felejthetjük el ezt a mantrát. A tesztautóból hiányzott a 18 centiméter átmérőjű érintőképernyős középkonzoli kijelző, így nyugodtan kijelenthető, ez a legegyszerűbb, legolcsóbb belső ma az új autók között. Akad némi krómhatású műanyag, de a minőség nem lépett magasabb szintre, aki kárpitra és párnázott műanyagra vágyik, felejtse el a Logant. 
Újra dúdolva a kétmilliós dallamot nem zavart ez sem. Simogatni nem az autónk belsejét kell, és legalább könnyen tisztítható, nem csúsznak el a nem létező illesztések, az egyszerűségnek is megvan a varázsa. Plusz elég beülni a hátsó sorba, és terpeszkedni, mert légüres térből bőven akad extraként. 
Nem mintha a futómű többre hivatott volna. A szokásos Mcpherson-csatolt lengőkar kettős lehet jó megoldás, de a Logan alatt dolgozó rendszernél érezhető a spórolás, és a finomhangolás munkaóráinak hiánya. Viselkedése az olcsó családi szedánok között is a bizonytalan kategóriába esik, síneken, keresztbordákon pattog, kanyarban erősen dől és bólint. Rossz minőségű útburkolatra érve jön elemébe, a kátyúkat hangos dübbenéssel nyeli el, hepehupás földutakon kerül elő igazán kényelmes énje.
 
Viszont akad egy fontos alkatrész, amivel ezen az árszinten sem sikerült megbarátkozni. A motor. 

Az 1.2 literes motor minimális dinamikával mozgatja az alacsony tömegű, alig egy tonnás autót, aki teheti inkább válassza a dízelt vagy a 0.9 literes turbós benzinest, ha Loganra fáj a foga

Az 1.2 literes motor minimális dinamikával mozgatja az alacsony tömegű, alig egy tonnás autót, aki teheti inkább válassza a dízelt vagy a 0.9 literes turbós benzinest, ha Loganra fáj a foga

A Renault 1.2 literes 75 lóerős szívó benzinese a lomhaság új dimenzióit hozza el. Több mint 14 másodperc alatt éri el a százas tempót, és négy emberrel autópályán szinte lehetetlen a gyorshajtás, a mutató csak komoly harc árán kúszik 130 km/óra felé. Hozzá kell tenni ez a tempó sem utasnak, sem az autónak nincs ínyére, az erős szél és motorzaj inkább a nyugodt 100-110 km/órás haladásra sarkal, fogyasztása ilyenkor nem ugrik hat liter fölé.

Szerény 102 Nm nyomatékát nagy duzzogva adja le, és hiába kínozzuk, ütjük korbáccsal, a halvány teljesítmény csak még halványabb lesz a fordulatszám emelkedésével.  Pedig ugyanez a blokk legalább némi lelkes akaratot mutatott még a Twingo orrában, de a Daciába már érthetetlen módon szedálva, tompítva került. 
Itt bicsaklik meg a kétmilliós lemez tűje, de szerencsére nem csak ez a motor alkotja a kínálatot. Aki lemond a legolcsóbb autó birtoklása adta élményről, és kész 2.7 milliót kifizetni egy tágas, nagy csomagterű szedánért az már autóhoz méltó menetteljesítményt kap a friss fejlesztésű 0.9 literes turbós 90 lóerős motortól, vagy elég nyomatékot, kitűnő fogyasztást a hárommilliós 1.5 literes dízeltől. 
De ha megbarátkozunk a nyugdíjas tempóval, akkor klíma, gyári rádió nélkül miénk lehet a négy légzsákot és széria ESP-t kínáló Acces kivitel, amiben örök dallamként pöröghet az “Ilyen autót ezért az árért?” című sláger. 

Összehasonlító tesztünk hamarosan érkezik!

A végső ár-összehasonlítás ezúttal elmarad, mert a Logan test-test elleni küzdelemben mérkőzött a konkurenciával, aminek részletesen taglalt eredményét hamarosan olvashatják oldalunkon.   


Mellette – Ellene
  • Az ár
  • Olcsó
  • Keveset kérnek érte :)
  • Tágas beltér
  • Tűrhető fogyasztás
  • Alacsony minőségi színvonal
  • Lomha, tompa benzinmotor
  • Autópályán zajos
  • Minimális vezetési élmény

Szavazás

Tetszik az autó? Nem? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • L.Rómeó

    nem kelene gyenge dacia megminden kicsi azauto polo nagyob es menőb allig drágáb. enyi.

  • v_johny

    Szevasz Rómeó!

    Dobj már ide be egy linket arról az 1,99 milliós új Polo-ról! De most komolyan! Sőt, a 2,7 milliós is érdekelne…
    Komolyan, várom a linkeket!
    Köszi előre is!

  • mtbe

    jó ez az autó, aki ilyet vesz, valószínű nem vesz autópálya matricát, nem fog száguldani, országútra viszont ez a motor elég. kár h a dízelt csak a legmagasabb felszereltséggel adják.

  • L.Rómeó

    minek írrjak holliday márannyiszor mekirrta ezeket denem értitek.
    amutyse hasonliccsad vwt daciahoz.

  • L.Rómeó

    nemeleg mtbe és gyenge is. polo alap motorja sokal erösseb.

  • somebody

    Banoljátok már ezt a bohócot könyörgöm.

  • ffff

    A képeken ott a rádió. Most végül is melyiket tesztelték? Nekem nagyon nem tetszik, amikor nem az alapkivitelt (a tényleg full fapad változatot) tesztelik és közben állandóan arra hivatkoznak.
    A két autó ugyanis nem ugyanaz: ha a legolcsóbb alapkivitelről akarok áradozni (vagy szidni), akkor azt kell tesztelnem.

  • bepi81

    Ne etesd a trollt és éhen fog halni… ;-)

    Az autó: Ennyi pénzért parádés, amit kínál a Dacia: Minden tekintetben megfelelő helykínálat, egyszerű szerkezet (kevesebb hibaforrás), meglepően jól hangolt futómű, elvárható aktív és passzív biztonság, a piac legalacsonyabb áráért. Objektíve.
    Ennyiért, azonban nyilván le kell mondani néhány extráról, de, 2,5M-ért már klímás, elektronoms ablakos, állítható ülésű és kormánnyal rendelkező, kp. záras, ESP-s, ABS-es, több légzsákos autóról beszélünk.
    Meg kell vizsgálni, hogy kik is vesznek ilyen autót? Jellemzően ezok, akiknek nem státusz szimbólumnak kell, félnek a használt autóktól, fontos nekik a hosszú garancia idő, elfér benne a család és tisztességes formatervű autót keresnek. Nekik megadja mindezt a Logan? Meg bizony. Akkor miért is érdekelje ezeket az embereket a túlságosan műanyag belső, a gyenge(?) motor, a digit. klíma hiánya, stb. stb….?
    Ez egy racionális ÚJ autó kevés pénzért.

    Nekem nem ezek számítanak, így nem adnám egy új Loganért sem oda az autómat, de, aki egy friss fejlesztésű, modern technikát tartalmazó, kénylemes, de olcsó új autót akar venni, annak aligha van jobb ajánlat a piacon.
    A legközelebbi vetélytársa a Fiat Linea. Csak picit drágábban…

  • demagóg

    bepi!

    hasonlóan látom én is.
    az alap sem rossz ajánlat, de valóban néhány százezer pluszért cserébe tisztességesen extrázott példányt lehet választani.

    ráadásul formailag teljesen vállalható az autó, mind kívül, mind belül, nem beszélve a tágas csomagtérről.

  • L.Rómeó

    “Meg kell vizsgálni, hogy kik is vesznek ilyen autót?”
    nem a raconálisak hanem a proletárok holliday mekirrta 100zor denem értitek.

  • somebody

    bepi81
    Azért az egyszerű szerkezet, kevesebb hibaforrás ellenére már két lerohadt Dustert is láttam, ami a számukhoz viszonyítva elég sok :( Pedig a koncepció szimpatikus és ha jól tudom a régi Logan elég megbízhatónak számított. Kíváncsi lennék egy 100.000 km-es tartóstesztre.

  • v_johny
  • oszkopeter

    Legszívesebben beültetném a cikk szerzőjét nyári melegben egy VALÓBAN KÉTMILLIÓS, klíma és rádió nélküli, tekerős ablakú, központi zár nélküli, nejlonkárpitos Logan-ba. Kíváncsi vagyok meddig dúdoná az “Ilyen autót ezért az árért?” dallamot… Teljességgel félrevezető a cikk mert a tesztelt autó legalább két felszereltségi szinttel magasabban van az alap kivitelnél, persze még így is jó vétel, de akkor ne a kétmilliós árat emlegessük folyton.
    Másrészt a a költözés kapcsán dicsőíti a csomagtartót, ezt végképp nem értem, aki szállított már 50×50-es dobozoknál nagyobb cuccokat, az tudja hogy erre egy Sedan teljesen alkalmatlan, bármilyen kombi vagy lejtőshátú kisautó jobban megfelel erre a célra. Lehajtott ülésekkel még egy Swift is el tud vinni egy kisebb hűtőszekrényt vagy kisbútort, de ebbe még egy nagyobb tévét is kínszenvedés beleerőlködni.

  • somebody

    v_johny
    Nem használt tesztre, hanem pl. egy Bild féle 100.000 km-es nyúzópróbára. Vagy valamilyen cikkre, hogy vannak-e megbízhatósági problémák a Dusterekkel vagy csak én “statisztikámmal” van baj :D

  • somebody

    oszkopeter
    Van igazság benne, hogy kicsit csúsztat a cikk az árral kapcsolatban. Eleve klíma nélküli autót öngyilkosság megvenni, egyrészt a kényelem másrészt az eladhatóság miiatt. Egy klímával viszont már bőven 2.5M-ós árról beszélünk, ami még mindig nagyon kedvező, de azért a 2,5M nem 2M.

  • bepi81

    @somebody:
    A német TÜV szerint az előző (első) Logan generáció abszolút sereghajtó a kategóriájában megbízhatóság terén. Ezt nem tudom, miért van, részletesen nem ismerem az okokat. Mivel, azonban a mai Renault-k is végre feljebb léptek megbízhatóságban, talán nem földtől elrugasztkodott gondolat, hogy a Dacia is (ami egyes piacokon Renault, Oroszországban LADA!!! néven fut változatlan formában) jobban teljesít. Amúgy a Logan MCV-ről volt teszt az Auto Bildben. Igazából kisebb gondok adódtak vele, a motorja, futóműve, elektronikája nem volt rossz. Viszont aggasztó korrodált karosszéria részeket találtak a lemezek alatt, eléggé elnagyolt az üregvédelme. Ez javítható. Nincs kétségem affelől, hogy az új típuson megtették.
    Biztosan lesz 100.000km-es teszt az új típussal is, elvégre meglepően sok Dacia fogy pl. Németországban.

    Arra, hogy mennyi Duster van “lerohadva” az utak szélén: Na, mennyi? 2? És más márkákból? :-) Ebből nem szabad kiindulni anélkül, hogy a “lerihadás” okát pontosan tudnánk. Annyi elektronika már a Daciában is van, hogy megelőzendő egy komoly (költséges) hibát, egyszerűen letilt az elektronika. Ezt látod kívülről, hogy a Duster “lerohadva” áll az út szélén.
    Félre ne érts, én nem védem a Daciát, de nem vonnám le még ebből azt a következtetést, hogy azok rosszak lennének. :-)

    Ahogy írtam is, engem ezek a lowbudget új autók alapból nem mozgatnak meg, mint lehetséges vásárlót, de ha valami úgy egyszerű kivitelezésű, hogy alapjaiban a minimálisan elvárható szintet hozza megbízhatóságban, használhatóságban és van is rá kereslet, akkor szerintem van létjogosultsága gyártani.
    Nem vagyunk egyformák, nem azonosak az elvárások az autók felé, de minden kategóriában van jó és kevésbé jó vétel. Figyelembe véve az 5 év/100000km garanciát, a Logant saját kategóriáján belül én jó vételnek ítélem, de NEM a teljesen alap kivitelben. Eggyel magasabb szinten már ott a klíma és pár hasznos kiegészítő. Azt a felárat szerintem mindenképpen megérik, amit kérnek érte a fapados verzió ellenében.

    Amúgy kicsit viccesnek tartom azt is, hogy a motort lustának nevezik a cikkben. 14mp az manapság miért is fikázandó? Nézzük már meg az alap Golfot, alap AstraJ-t, Polo-t, Peugeot 301-et, stb… 13-15mp a 0-100 adatuk rendre mindnek. Azok jobban mennek csak azért, mert nem Daciának hívják? Kétlem…
    …szóval, ha a Dacia 18-20mp alatt gyorsulna 100-ig, akkor rendben, lomha. Így, azonban, egy teljesen átlagosan teljesítő, kis szívó benzinmotorral rendelkező autó. Ismétlem: teljesen átlagos menetteljesítménnyel.
    Hiba egy 1,2 tsi-hez, vagy más, 20-30LE-vel erősebb modellhez hasonlítani.

  • L.Rómeó

    ténleg seleghajtó volt énis óvastam bár 100e kmt lefutot komojjab műszaki hiba nékül de üregvédelme nemvolt szép mikor bekamáraztak oda!
    szar autó proletárokank. enyi.
    raj csávók hasznát golfot vesznek!

  • L.Rómeó

    bepi hüleséget irrogatsz azért lasab a dacia mer lasab meggint jöszitt a mássodpercekkel.
    kitérdekel?
    rapid legyorsujja hiábba mér bármitis az órra!

  • somebody

    bepi81
    Abból, hogy láttam kettőt lerohadva én nem akarok semmiféle messzemenő következtetést levonni. Csak itthon olyan túl sok darabot nem adtak el és ebből a kis halmazból kettő számomra meglepően sok. Az itthoni tesztekben egy alapvetően megbízható típusnak volt beállítva a Logan, meglepő, hogy a TÜV statisztikában sereghajtó. Bár zárójelben megjegyezném, hogy ennyit érnek a statisztikák.
    A lomhaság kapcsán a 0-100 gyorsulás csak egy adat. Még nem vezettem, de valószínűleg arra gondolhatott a cikkíró, hogy kelletlenül pörög fel a motor stb. Azért a menetteljesítményeket nagyban befolyásolja az áttételezés, nyomatékleadás stb. Amiről egyik katalógusban sem fogsz egy árva sort sem olvasni.
    Egyébként én sem tartom rossz választásnak a Logant, ár-érték arányban rendben van a konkurensekhez képest. De talán legjobban a TC-s menetpróba ragadta meg a lényeget. Mert bármennyire is “olcsó” az átlag magyarnak ez a 2,5M Ft olyan sok pénz (olyan sokáig spórol rá/olyan sokáig fizeti a részleteit), hogy nem feltétlenül ezeket az igénytelen anyagokat szeretné bámulni évekig, hanem inkább vesz egy pár éves igényesebb használtat (Astra Classic, Chevrolet stb). De akit nem zavar a kidolgozása és a nulla image, jól járhat vele, hiszen mégiscsak 0 km-s autót kap a pénzéért garanciával.

  • JoGo

    Lattatok mar 3 teljes gyerekulest egy ekkora kisautoban? Az enyemben bent van (nem ulesmagasito, hanem 3 teljes gyerekules).
    Masodik auto, 3 ev, 30eKm, klima, el ablak meg ami kell, 1,2 motor, nulla problema.

  • Szuperjeno

    Tapasztalataim szerint az hogy hány gyerekülés fér be, az elsősorban nem az autótól hanem az ülések méretétől, kialakításától függ. Egyébként 3 gyereket beletenni egy klíma nélküli autóba az gyerekkínzás, az 1.2-es motorral történő előzés pedig tömeggyilkosság(i) kísérlet :) A viccet féretéve, az hogy befér három gyerekülés, illetve hogy nem esett szét 30.000 Km alatt az nem jelent semmit. Anno a kombi Trabantunkba is befért 3 hegesztőpalack és az első 30.000 Km-en semmi baja nem volt, ettől még nem mondanám hogy jó autó volt…

  • Szuperjeno

    Én továbbra is azt mondom, hogy a jóval autószerűbb, igényesebb, korszerű alapmotorral szerelt Peugeot 301 / Citroen C-Elysée páros sokkal jobb vétel, megéri a párszázezer forintos többletet. Persze ízlések és pofonok…, de ha ennyire nincs pénzem akkor inkább 3-4 éves használtban gondolkodnék, kevés Km-rel, 2-2,5 millió körül bőven van kínálat.

  • Holiday

    B oszlopra fekete dekor fóliát és máris harmonikusabb az oldalnézet.

  • Sztbeni

    Kár, hogy nincs a régi 1,4-es MPI-vel, mert az előző Loganban egész jó motor volt az. A 105 lóerős 16-os 16 szelepes motorral meg zseniális lenne.

  • v_johny

    Szuperjeno:

    Tudod, akik nagy nehezen a bérükből összeéheznek 2,5milliót egy új autóra hosszú-hosszú éveken át /mert szeretnének végre a használt autók “meglepetéseivel” többet nem számolni/, azoknak plusz félmillió irdatlan pénz ám…
    Az barátok közt is pont 20% többletet jelent. Neked jelentős lenne ha a nettó fizetésed 20%-ot ugrana?

  • bepi81

    @somebody:
    “Mert bármennyire is “olcsó” az átlag magyarnak ez a 2,5M Ft olyan sok pénz (olyan sokáig spórol rá/olyan sokáig fizeti a részleteit), hogy nem feltétlenül ezeket az igénytelen anyagokat szeretné bámulni évekig, hanem inkább vesz egy pár éves igényesebb használtat.”
    ———–
    Látod, én pont így gondolkodom. 2,5M-ért már tudnék venni egy baba állapotú PriusII-t minden földi jóval. :-)) De akár egy 2008 körüli benzines alsó közepest is, vagy alap dízel motorral. De – hogy maradjak hű a Toyotához – 2,5 millióért már egy rendes Avensis kombit is adnak 2006 környékéről. És, mivel ezekből bőven van választék külföldön, nem is nehéz kifogni egy olyat, amivel hosszú távon sem lesz az embernek gondja. Engem új autóvásárlásban egyáltalán nem vonz ez az olcsó kategória. Ha új, akkor az legyen egy 5-6,5 millió közötti tisztességes, kényeztető, extrás autó, 2,5-3 Millióért én a megkímélt használtat venném. De ez egyéni vélemény… ;-)

  • tgu.ts

    Azt már megfigyeltem ha a Dacia szerepel valamelyik cikkben, vagy fórumban ott a hozzászólok mindig halálra dicsérik és ajánlgatják boldog-boldogtalannak.
    De!
    Soha egy embertől nem olvastam, hogy neki vagy a családjának, barátjának ez az álma és vágyai autója.
    Mindenki a másiknak szánja. Ki érti ezt?
    Dacia sem 2, sem 3 millióért nem kellene, mint ahogy egy Skodáért sem fizetnék ki 6 milliót.

  • mtbe

    L.Rómeó
    a Polo alapmotorja 70 LE-s és 112 Nm
    nem hiszem hogy sokkal erősebb, hacsak nem hasonlítottad már össze a két kocsit alapmotorral és ezt érzed
    Másrészt az hogy mi elég, az emberfüggő. Nyilván nem fog gyorsulni emelkedőn sok csomaggal és négy utassal de aki ilyet vesz, annak nem is ez a szempont.

  • Holiday

    tgu.ts!
    Ajánlgatni mindig könnyebb. :-)

  • Levrone

    Nekem bizony kéne, de nem ez, hanem a kombi, ami hamarosan jön, az rendesen odab.a.sz, nameg amúgyis kombipárti vagyok. Illetve a Duster is nagyon-nagyon bejön, meg a Sandero Stepway. Tetszik a hihetetlen robusztusságuk, nagyon érződik rajtuk, hogy ezt aztán lehet tiporni. Nem véletlenül annyira népszerű a jóléti államokban is, hiszen annyiért vesznek egy használható kocsit, amennyibe a Bömösön kerül a nagyképernyős navi, meg a nagyobb felni.

  • oszkopeter

    @v_johny
    Szerintem akinek hosszú éveken át kell “összeéheznie” egy autóra valót -sajnos sokan vagyunk így- az pláne nem fog sem 2, sem 2,5 milliót kiadni egy új autóért, főleg egy Daciáért. Szerintem inkább nyugdíjasok veszik, akiknek van pénze de nem igénylik a legmodernebb technológiát és nem érdekli őket a megjelenés, de nem bíznak a használtban. Esetleg még olyanok, akiknek munkaeszköz az autó és feltétlenül valami új kell, amire 4-5 évig biztosan nem kell költeni. Én még az ismeretségi körömben nem találkoztam olyannal aki kifejezetten Daciára vágyna, mindenki csak beszél róla, de amikor valahol ott kell hagyni azt a pénzt akkor vagy használtat vagy valami igényesebbet vesznek, amiben szívesebb ülnek 5-6-8 éven át, amíg kipengetik a hitelt. A tesztben szereplő 2 milliós autó pedig illúzió, ilyet senki nem vesz, még az idős vidéki gumicsizmás gazdálkodó sem. Összességében nincs nekem semmi bajom a Dákóval, csak nem szeretem mikor olyan emberek okoskodnak róla, akik életükben nem vettek sem Daciát, se semmilyen más új vagy hasonló árfekvésű használt autót sem, és olyan emberekkel se nagyon találkoztak még életükben akik ilyen dilemma előtt állnak. A Dákó egy jó ár-érték arányú autó, a maga kategóriájában, de semmi több. Számos alternatívája van a piacon akár a használtak akár a kicsivel drágább francia, cseh vagy olasz konkurensek között.

  • somebody

    oszkopeter
    Igazad van, én is inkább ezekben a problémákban látom a viszonylagos magyar sikertelenség okát, nem a magyarok “sznobizmusában” (persze az is közrejátszik). A Dacianak az igazi létjogosultsága tőlünk keletebbre van, ahol a 30-40 éves licensz lomok után (Lada, Tofas és társai) egy valóban jó autó. És meglepő módon Nyugaton. Ott tényleg olcsónak számít és pl. egy Duster, Logan MCV egy igényesebb autó mellett egy remek házkörüli mindenes lehet, amit nem sajnálnak annyira tulajdonosai, mint a drágább garázsszomszédot. Itthon viszont általában 5-10 évre vesznek egy új autót és akkor már nem mindegy miben kell azt lehúzni. A 2M-ós alapváltozat felejtős, ami már használható bőven a 3M-ós árhoz közelít. Ott pedig már Swift (tudom sokkal kisebb), házon belül Fluance, Fiat Linea, Sx4, Astra H Classic és hasonlókkal kell szembenéznie.

  • Levrone

    oszkopeter: szerintem meg nincs igazad. Tudod, hány totál alap, sima benzines és gyárilag begázosított Dacia-t látok nap, mint nap? Sokat. És az az igazság, nem feltétlenül idősek és vidékiek veszik. De az tény, hogy vidékiek közül nagyon sokan a teljesen alapot veszik (amit egyébként odaadnak 1.6 ért is) kiterjesztett garanciával, így 200e km/ 9 év garijuk van kb 1.7 mFt-ből. Szóval még a legalapabb is kelendő, ezt hidd el, vagyis ez a verzió nem a sosemlátott kategória, hanem nagyon is valós. Vidéken rengeteg a fehér, teljesen alap, fekete műa. sárvédős 1.6 benzines Duster, ráadásul sok esetben gázosítva. És nagyon-nagyon dícsérik őket a gazdáik.

  • somebody

    Levrone
    Ezt a 9 év garanciát hol álmodtad? Alapból kapsz 3 év vagy 100.000 km garanciát. Ezt modelltől függően 80-90e Ft-ért Garancia Plusz név alatt ki lehet terjeszteni maximum 6 év vagy 100.000 km-re. Ergo a gyári garit hosszabbítod meg 3 évvel. És nehezen hiszem, hogy egy 2M-ós autóból te tudsz alkudni 400e Ft-ot. Az barátok között is 20% egy egyébként is diszkont árazású autóból. Esetleg valami agyamanet hitellel, amiben “odaadják 1,6M-ért” és te szépen visszafizetsz 3M-ót. Rendben, hogy jó ár-érték arányú a Dacia, de azért maradjunk a realitások talaján.

  • Levrone

    somebody:
    Menj be és kérdezd meg, én így tudom. Ez nem meghosszabbítás, hanem plusz 72 hó. Én Renault-ra vettem meg, tudom miről beszélek. Bár lehet, a Dacia-nal más, de a Renault-nál így megy, és mivel egy cég, szerintem ott is hasonló. Ha nem, mea culpa. De ettől még a többi része áll a dolognak és az alku is. Ki kell próbálni, nekem megvolt, csak még nem vettem. De nyilván mindenki azt hisz, amit akar, ez természetes.

  • somebody

    Levrone
    A Dacia honlapján ezt találtam:
    “A Dacia Garancia+ szolgáltatás az általános gyártói garancia meghosszabbítása, amelyet új gépjármű esetén 6 évre vagy 100 000 km futásteljesítményre nyújtunk” Nekem ez elég egyértelmű. Daciara még speciel nem alkudoztam, de mondom engem meglepne, ha 2M-ból engednének 400e Ft-ot. Listaárból általában 3-5M környékén engednek ennyit, ha nincs valamilyen importőri akció, természetesen utóbbi esetben nagyobb kedvezmény is előfordulhat. Persze ettől függetlenül lehet, hogy engednek a Daciaból is.

  • Holiday

    Levrone!

    Túl sokat nem láthatsz, mert a Dacia értékesítés a bányász béka segge alatt van. Amit eladnak, az a valóban sikeres Duster.

  • Holiday

    Levrone!

    Azért annak a kiterjesztett garancia (biztosításnak) a feltételeit alaposan olvasd el, különös tekintettel a kárrendezésére.

  • Holiday

    Somebody! Renault Kredit finanszírozás esetén vannak kedvezmények. nyilván, hiszen a banki marzs és a kereskedői jutalék bőven fedezi.

  • somebody

    Holiday
    Azt az esetet a korábbi hozzászólásomban leírtam, nyilván hogy lehet 1.6M-ért adni papíron a Logant, ha visszafizetsz 3M Ft-ot. Akár azt is mondhatnák, hogy ingyen adják, a papír sokat elbír :D

  • Levrone

    Holy!

    Szerintem rosszul értetted a mondandómat. A sokat nem abszolút értelemben értettem, hanem a Dacia-k számához viszonyítva a “full-full alap” verziók számát. Márpedig az tényleg sok. Mégegyszer mondom, relatíve… :-) Vidéken egyébként tényleg sok ilyet látok, de még Debrecenben is bőven, nameg elég sokat szoktam beszélni Renault Kalydi-nál lévő ismerősömmel.

    somebody: akkor sorry, mondtam, hogy a Renault alapján gondoltam, igaz annak is változtak a feltételei ezév januártól, lehet, az is hasonló lett. Szóval tényleg mea culpa… :-)

  • LuckyLuke

    Most komolyan, ha a cikkíró szerint ez “alacsony minöségi színvonal”, akkor a skodafabia a köporból készült motorblokkokkal mi??? Vagy a Polo a széthulló zárakkal, 30ezer után szétesö téjesi-vel, gyenge, eltörö muanyagelemekkel??? Az meg az év autója volt ugye… XD

  • Holiday

    LL!
    Jól fizetnek neked a baromságok firkálásért? Vagy megint szar volt otthon, s beszaladtál kicsit okádni, ahogy szoktad?

  • somebody

    LuckyLuke
    Elárulnád a Fabiaban mi a kőkori motor? A legöregebb fejlesztésű az 1.2 szívómotor. Az is kb. 2002-3 körül jelent meg. Az az alacsony minőségi színvonal, hogy a Logan műszerfala készül olyan anyagból, amiből a Poloban az emelő doboza a pótkeréknél… Persze nem is egy árkategória, úgyhogy nincs ebben semmi. Az alacsony szellemi színvonalra pedig te vagy az élő példa.

  • LuckyLuke

    Holiday: tudom, hogy szerelmes vagy belém, de én nem kívánok veled foglalkozni, ahogy ezt már sokszor mondtam…
    somebody: az anyaga olyan a háromhengeresnek, mintha kőPORból készült volna. Mivel a cikkíró a minőségre ment rá, ezt kénytelen voltam leírni ellenpéldaként.
    Más: egy nagy flottakezelőnél dolgozom, sokféle autónk van, melynek a szervizelésétől kezdve, assistance-on át sokminden nálam fut össze. Amikor azt íróm, hogy az új Polo egy szervízigényes, széthulló szar(tsi-vel a golf se sokkal jobb!!), abban lehet valami, mert nem egy (ismerősöm-ismerősének a lányának az anyjáé) autóról beszélek. Ellenben az “alacsony minőségi színvonalú” Dákókkal semmi gond nincs. (és tudom, hogy ez sokaknak fáj)
    De mindegy:
    dilettánsok hajra!!! Vezessd őket LOLidéj!! :-)

  • Holiday

    LL.
    Látod, megint butaságokat beszélsz.
    Figyelem csupán a hozzászólásaidat, s csodálkozom, mert ezek szerint kollégák vagyunk, s nekem nem ez a tapasztalatom…
    Nemsokára találkozunk. :-)

  • ACC.600
  • Holiday

    Szép hozzászólás ACC!
    Légy rá büszke…

  • somebody

    LuckyLuke
    Milyen az a kőporból készült blokk? Minden nap simogatod és örülsz, hogy málik vagy mi?
    Ha ennyire képben vagy, mi baj a 6R Polokkal? Én is gondolkodom egyen, érdekelne mik a típushibák. Pontos km-hez köthető példák érdekelnek, nem ilyen sz@r olyan sz típusú böfögések, mert akkor kár strapálnod magad.

  • somebody

    Holiday
    Az a szomorú, hogy valószínűleg tényleg büszke rá… Sose értettem az ilyen világtalan idiótákat, akik nem tudnak különbséget tenni egy minőségi és egy diszkont autó belseje között, mégha ránézésre hasonlít is. És ezt fórumokon még büszkén hirdetik is.

  • LuckyLuke

    some : senkit nem akarok meggyőzni semmiről. Mindenki azzal szop, amivel akar. A kőporos dolog meg irónia volt, amit jó, hogy nem értessz, mivel először ki sem tudtad olvasni! ;-)
    LOLi: van még rajtunk jó pár flottakezelő, viszont a miénknél nincs egy arrogáns tahó sem, fehér Superb-el:)) Más cégekkel meg nem osztunk meg infókat, főleg nem “talizunk” velük!
    Kis butus! :-D …égesd még magad!

  • ACC.600

    Somebody.
    Leírhatod a Polo műszerfalának pontos anyagösszetételét. Várom.

    A minőség a kézzel varrt bőr műszerfalnál kezdődik….2 év várakozási idővel.
    Te kis kelet-európai. Tényleg azt hitted? Majd legközelebb játszom veled. :)

  • somebody

    LuckyLuke
    Ebben az esetben remélem nem haragszol, ha szimpla hazudozónak tartalak. Tudok olvasni, nincs ezzel probléma, csak mertem remélni nincs olyan hülye, aki kőporhoz hasonlítja egy motor anyagát. Elnézést, tévedtem…

  • somebody

    ACC.600
    A lábad között lévő csökevénnyel játszadozz, ne velem. Dacia Logantól hogy jutunk el a Rolls, Bentley kategóriáig? Egyébként menj el egy VW és egy Dacia szalonba, ülj be egy Poloba és egy Loganba. Ha szorult beléd némi igényesség, észreveszed a különbséget, ha nem akkor úgyis reménytelen…

  • LuckyLuke

    some: nézd már vissza először minek olvastad: “KŐKORI” , aztán nézd meg a motorblokk minőségi anyagát, és megérted miért hasonlítottam a kőporhoz!
    …bár kétlem, hogy bármit is megértessz:)))
    További jó szórakozást!

  • Holiday

    Somebody!
    Egy ócska szerviz ügyintézővel, meg egy influenzás középiskolással vívsz.
    Szerinted van értelme?
    :-)

  • Holiday

    LL!
    Pedig a konkurenseket tisztelni, mi több ismerni az igazi érték. Aki ezt nem műveli, az a vesztes. :-)
    Részemről örömmel találkozom minden piaci versenytársammal. Tudod, a hülye dugja a fejét a homokba…meg a strucc.
    :-)

  • L.Rómeó

    holliday somebüdi nematyaráztáok ezeknek ahüléknek hogya vw menöb útyse értikmeg!
    ahoz ikényes embernek kelleni ök nemazok. enyi.
    én veletek érek eggyet jolmegaszontátok!
    a mekhibásodás statikákat mek olvasa aki proli !
    rajgyerekek drágábanis vehetnek roszabat mer mektehetik.
    enyi. lehet iritykedni.

  • L.Rómeó

    amugymek fehhér skoda söttée ablakal mindigis vággyam vot.
    ül tetve lehetvele jaszkarizni és érezzni hogya töbi ember mind proli akki nem ezel jár.
    bárvalyipé tezsókám!

  • somebody

    Holiday
    Lassan úgy gondolom írni nincs értelme. Eltűnik egy hülye, jön helyette három. Ebben a pöcegödör országban tényleg mindenki totál agyatlan?

  • Holiday

    Somebody!

    Az ország nem tehet erről. Azok tehetnek erről, akik ezt a sok gyökeret kipottyantották, de hát mióta bezárt a Taigetos, ráadásul bármelyik hülye bármilyen hülyeséget firkálhat, azóta ez a helyzet.
    Komoly (vissza)fejlődés története van az elmúlt 12 évnek itt a netes komment mezőkben. A hőskorban vala a beszélgetés, de azóta gép-éretté vált egy generáció, amelyik genetikailag hibás, és öntudatára ébredt a korábbi évjáratok salakja is, aki a hőskorban még nem tudta bekapcsolni sem a gépet. Mára megtanulta.

    Azért én még mindig optimista vagyok. A kreténekkel együtt előkerülnek normálisak is, akikkel lehet beszélgetni. Vagytok páran azért.

  • L.Rómeó

    eztet irrtam tezsó..
    haggyad öket.
    mi hároman okossak vagyunk ozt enyi. töbi félejtős.

  • L.Rómeó

    amutyis
    igazzad lehet
    énsem hiszemel hogy csak mi hároman vagyunk enyire ikényesek és okossak
    szerrintemis ez a sok hüle igazábbol ugyanaz prs johny mtbe bepi demagog jogo sztbeni.
    enyi hüle nemlehet ha mi ijen okossak vagyunk!

  • L.Rómeó

    nameg norka rolla neis beszéjjünk

  • L.Rómeó

    luckluke haggyá má…

  • PAlex

    No meg anno volt egy virágzó fórum is, ahol sok, akár mondhatni baráti kapcsolat alakult ki az elmúlt években ugye.
    A legjobb ellenszer szerintem továbbra is az, ha az ember hagyja éhen halni azt, aki nem kívánatos.

  • somebody

    Holiday
    Az hogy milyen hülyék néhányan egy dolog. A tájékozatlanság még egy korrigálható. De az hogy a hülyeség mellé mennyi rosszindulat, primitivitás és agresszió társul az valami egészen elképesztő. Valakinek komolyan ez okoz boldogságot, hogy lefikázza a Daciat, VW-t, Rollst bármit? Mennyire kell ehhez ostobának és primitívnek lenni?

  • somebody

    PAlex
    Csak ez az egy megoldás van és örülök, hogy egyre többen csatlakoznak a “ne etesd a trollt mozgalomhoz”. De az ilyen végbéllények tényleg csak azt érdemlik, hogy semmibe nézze őket a normális többség.

  • L.Rómeó

    az hadján hogy a daciát fikázák de a vwt?
    inen láccik h ikénytelen végbelek. mindahányan vannak.
    bezzeg mink hároman!
    nyomjad tezsó! sekkíts neki holliday tezsó.

  • Holiday

    Palex!
    Igazad van. Nincs más megoldás.

  • mtbe

    rómeó
    ha ti vagytok a legokosabbak, ott már baj van

  • mtbe

    ezt most abba lehet hagyni, hogy itt hülyéztek mindenkit, jó?

  • mtbe

    akinek nem inge ne vegye magára de úgy látom h az ötvenediktől pár hozzászólás itt is törölve lesz

  • mtbe

    helyesbítenék:
    utóbbi hozzászólásaim csak rómeónak szóltak.
    az nem tetszik nekem egyedül, h az hülyézget, aki nem is tud írni.

  • oest

    rómeó ironizál.Már ha valaki nem vette volna észre :))

  • Holiday

    Nem Oest, Rómeó trollkodik.
    Pont úgy, ahogy zsoltitóegyvélemény, zsoltiismét, majdénmegmondom és elme korában is tette.
    Most éppen Rejtő Jenőt plagizálja -először valóban jópofán, mostanra azért már fárasztóbban- de úgy tűnik mindig lesz olyan ostoba, aki ezt viccesnek tartja.

  • L.Rómeó

    tezsókám nem tudom kiaz a Jenő ahoty tesem csak szörényi irrását ismételed miután ő eztet monta.
    plagizálásal pediglen szeretet vezérünk beosztottyait szogták mekvádolni persze joktalanul ahoty mintketen tugyuk.
    viszakérdezek mivel sértetem meg dicsö és nagyképzeLtségű személyidet mikkor uggyanaztat hajtogatom mindte elvtársak vagyuk

  • L.Rómeó

    akiket sorolsz és még a többiek is jóhoty kizáratad ökket a hülék nemtutták hogy teismered a szerkesztőket és visszafelé is élsz vele
    ezt hangoztasad töbször mer megint feltűntek joppáran it az oldaladon mindmindig akik nemtuggyák miről besszélnek pl vw sem imádják porsche hungária takarítói sem vótak.
    kidobatni öket.
    ráadásul sztem h komcsik és liberálisok eztet autós oldal nem türheti
    és sztem 1 ember ugyanaz. sokszor észreveted már te it hotyha 10en beirrnak hüleséget akor vagy mindenki hüle (igy is van!) vagy 1 személy egyszerre 10 néven. szemfüles maraggy továbra is tessó. és vw forever!

  • L.Rómeó

    eza Rejtőködő Jenő meg mutasameg az arcát hailyen menő ahoty teis mindig felválaltad az arcod

  • L.Rómeó

    rejőzködő

  • mtbe

    oest
    igazad lehet…

  • Holiday

    Biztosan azért, mert beszéltem vele, nem? Rómeó, mindig lapot húzol 19-re és az mindig hetes…
    :-)
    Másik cikk(ek) alól már kigyomláltak téged. :-)

  • L.Rómeó

    szerencsére téggedet nem tessókám útyhogy kép viselve van a vélleményünk
    utyanazt elmondod mégis bennhagyták a hülyék:)

  • L.Rómeó

    jógyerek vatyte és elvtársam is komálak egyedüla számtan nem az erösséged de szeredlek elmondomhogy kártyán is olyan sik(er)kes legyél mind mindenhol: 19re nem kell 7est húzni hogy veszíts.
    19+3 is már több mint 21.

  • HERCULES

    Csak, hogy tisztán lássunk: Ez nem autó! Ez egy szar! Ha volna 2 millióm, akkor nem egy ilyen szart, hanem inkább egy 12 éves A8/S8-as Audit vennék! Még akkor is tovább tartana, mint ez, ha lenne benne 200.000 km! Az autó 2000ccm-nél és min. 160 LE-nél kezdődik! Ekkora teljesítmény már egy 750 ccm-es motorkerékpárban is van, ezért joggal várható el, hogy egy autóban min. ekkora teljesítmény legyen! Ha pedig nem tudom megvenni azt az autót, amit szeretnék, akkor inkább járok gyalog..!

  • HERCULES

    Még valami! :) Ha autót (vagy annak nevezhető dolgot) akartok venni, akkor célszerűbb az amerikai tipusoknál kezdeni! Azokban még van minőség és anyag! Az európai gyártóknál csak és kizárólag 20 milliós kocsiknál jöhet ez szóba, de az sem tökéletes!

  • lacimaccc

    Ajj, annyira imádom az olyan embereket, akik fikázzák az újkori Daciákat :D Komolyan mondom. Nem baj vegyék a “fokszvágent”, meg a menő kocsit meg anyámkínját, az való nekik. Én örülök, hogy anno apukám egy 1.4 Logan mellett döntött, mert bár én is idegenkedtem tőle(tizenéves kölyöknek nem egy Dacia a vágyálma :D), de basztikuli, elférek benne, megy is, ahogy kell, odalépek neki, elkapom a 120at és előzök vele akármit :) Nem szoktam versenyezni, mert nem arra való, de rántott már ki elegendő számú szar helyzetből :D. Idén decemberben lesz 9 éves, és szegény legnagyobb baja, hogy egyszer én húztam meg a lököst hátul, egyszer meg a jobb elejének ment neki valaki(csókoltatom a jó édes szülő anyját). Engem megfogott magának a márka, letojom ki mit mond róla, márkahű maradok. A raj csávók, meg a megjátszósok, akik megszólják a Daciát, vegyenek használt golfot, meg polot(direkt kisbetűzök, mert szemembe többet nem érnek), de okos ember, akinek 2-2,5 milkája van, az ezt veszi. Pacsi :D

  • ikaroly

    Kinézetre az egyik legszebb megvehető árú kocsi,de a motorja egy katasztrófa!Ez így nem családi autó,a régi 1,4 sokkal jobban ment!Ezt próbáltam,már elindulásnál is bőgetni kellett,attól féltem lefullad!Szóval,ha nem raknak bele egy erősebb motort,nekem nem kell!!

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

Forma-1: Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.