Új 1,6-os dízel a Civicben

Menetpróba: 1.6 i-DTEC motor a Hondától

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.01.21. 03.01

Nagy lemaradásban volt a Honda a konkurenciához képest Európában. De most kész az 1,6-os dízelmotor, amivel a Civic visszakerül az étlapra a legfontosabb kategóriában.

Nyomatékos, alul is erős, a katalógus szerint nagyon keveset eszik, és kifejezetten csendes – dióhéjban ennyiben tudom összefoglalni a Honda új kis dízelmotorjával szerzett élményeket. A nemzetközi sajtóbemutatón egy piros Civicben próbálhattuk ki az 1.6 i-DTEC jelzésű motort. Semmilyen forradalmi tapasztalatban nem volt részünk, de nem is rosszabb a motor a kategória élvonalánál.

Az 1.6 i-DTEC fejlesztésénél különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére

Az 1.6 i-DTEC fejlesztésénél különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére


Újra étlapon a Civic Európában

Nagyon hiányzott ez a motor a Civicből. Van 1,6-os dízele a Hyundainak-Kiának, Volkswagennek, Renault-Nissannak, Mazdának, pár napja az Opelnek is – ezt magyar földön gyártják -, Peugeot-Citroennek, Fordnak, de még a Fiatnak is. Gyakorlatilag mindenki, aki számít egy kicsit a piacon Európa legnépszerűbb szegmensében, kínálja stratégiai modelljét 1,6-os dízellel. Csak a Toyota különcködik a maga 1,4 literes dízelével az Aurisban.

A Honda az előző előtti Civichez még árlistáján tartotta az Isuzu lengyel gyárából származó, rém korszerűtlen 1,7 literes dízelmotort. Az űrhajó-Civic 2006-tól már csak a 2,2 literes, nem túl erős, de modern, csendes, ám az európai ízléshez képest túl nagy, saját fejlesztésű dízel volt elérhető azok számára, akik szerettek volna ritkán tankolni.
Az új motorral a Civic ismét létező alternatívává vált számos kompakt autót kereső vásárló számára. Pláne, hogy ez az új motor jó.

Modellváltozat

CIVIC

CIVIC

VW GOLF

AUDI A3

FOCUS

2.2 i-DTEC

1.6 i-DTEC

1.6 Cdi BMT

1.6 CDI I/S

1.6 TDCi

Modellév

2012

2013

2011

2011

2011

Üzemanyagtartály mérete (l))

50

50

55

55

53

Csomagtartó mérete (l))

400 + 70

400 + 70

350

370

363

Menetkész tömeg (kg)

1400

1346

1393 (5 ajtós)

1390

1344

I/S rendszer

o

o

o

o

o

Váltó típusa

6 fok. man.

6 fok. man.

5 fok. man.

5 fok. man.

6 fok. man.

Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)

4,2

3,6

3,8

4,2

4,2

Széndioxid-kibocsátás (g/km)

110

94

107

102

109

Teljesítmény (LE)

150

120

105

105

115

Forgatónyomaték (Nm)

350

300

250

250

285

EarthDream – Forma 1-es emlékek?

A Honda utolsó F1-es évében szponzori matricák nélkül, csupán a földgolyó képeivel és nagy earthdreams (földálmok) felirattal indította versenyautóit. Úgy tűnik, a szlogen nagyon mély gyökeret vert a márkában, mert az új motorcsalád (ennek első, európai piacra szánt tagja az 1.6 i-DTEC) az EarthDream nevet kapta. Mondjuk nem biztos, hogy szegény, megkínzott Föld anyácskánk épp dízelmotorokról álmodik, de sebaj; ha a Mazdának lehet SkyActive-ja, a Hondának is lehet EarthDreamje.

Kategóriatársak között

A 120 lóerős motor a kategória legnyomatékosabbja, kétezres percenkénti főtengelyfordulatnál 300 Nm-t ad le. Széndioxid-kibocsátása papír szerint 94 gramm kilométerenként, ami 3,6 literes átlagfogyasztást jelent. A valóságban, a Nizza környéki utakon átlagos körülmények között 5,3 l/100 km körüli fogyasztást jelzett a fedélzeti számítógép (a másik magyar kocsiban 5,2-t) – hogy mennyi ez ténylegesen a magyar utakon, majd elmeséljük, ha megkapjuk a magyar rendszámos tesztautót. Az autó végsebessége 206 km/h, a gyorsulás 10,2 másodperc álló helyzetből 100 km/h-ra.

130-nál ennyit forog hatodikban

130-nál ennyit forog hatodikban


Az új, 1,6 literes i-DTEC motor fejlesztésekor kifejezetten az európai vásárlók igényeit vették figyelembe a mérnökök. A gyártás a Honda angliai üzemegységében, Swindonban zajlik majd, a tervek szerint a két műszakban működő gyártósor termelése a napi ötszáz darabot is elérheti, tehát egy motor elkészítéséhez mindössze 138 másodpercre lesz szükség. Az üzemben az új, 1,6-os dízelt a már eddig is használt 2,2-es motorok mellett szerelik össze.

Az 1,6 i-DTEC hajtóművet a jövő év folyamán a szintén Angliában készülő új CR-V is megkapja.

Könnyítés, könnyítés, könnyítés

Alumínium blokk, alumínium hengerfej, közös hűtőkör – ezzel a konstrukcióval a Honda szerint a kategória legkönnyebb 1,6-os dízele a Hondáé. Szárazon, váltó nélkül 134 kiló a motor, 47 kilogrammal könnyebb, mint a 2.2 i-DTEC.

Európai munkások rakják össze Európában, európaiaknak a Civicet. Japán és Amerika más Civicet használ és nem kapnak a kis dízelből sem

A hengerfalak vastagsága a 2.2 i-DTEC motorral szemben kilenc helyett csak nyolc milliméter, könnyebbek a dugattyúk, valamint a hajtókarok is. A fejlesztésnél különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére, ennek mértéke immáron egy benzinmotoréval áll azonos szinten. 1500-as fordulaton az 1.6 i-DTEC motorban negyven százalékkal alacsonyabb a mechanikai súrlódás, mint a 2.2 i-DTEC esetében.

A másfél bar túlnyomást produkáló turbó a Garrett-től érkezik, a szolenoid-injektoros üzemanyag-ellátó rendszer, naná, Bosch.

A dugattyú szoknyája extrém rövid, kicsi az alternáló tömeg

Miért pont Civicet vegyek?

A kis motortömeg és a csekély belső ellenállás az 1,6-os dízel Civic vezetési élményére is pozitív hatást gyakorol. Kifejezetten könnyű léptű, fordulékony, lendületes autó lett belőle, mindennemű orrtolási hajlam nélkül. 130-nál 2200 körül forog a motor, ilyenkor szinte csak a menetszelet és a gumik énekét hallani; nem fárasztó az utazás a kis dízel Hondában.

A többi mai 1,6-os dízel között a menetpróba alapján egyértelműen az élmezőnybe helyezném a Honda motorját. Hasonlóan pörgős, csendes, kellemes, mint két favoritom, a Renault és a Kia/Hyundai hasonló teljesítményű motorjai. A hatfokozatú, finoman működő kézi váltó kiosztása jól igazodik a motorhoz.

Automata viszont egyelőre nincs hozzá és belátható időn belül (évek) nem is lesz. A japán mérnökök a sajtótájékoztatón ezt firtató kérdésemre azt válaszolták, hogy már dolgoznak azon a dupla kuplungos robotváltón, amivel a kényelmesebb vevőjelöltek számára is létező választás lehet a Civic.

Az árakról egyelőre nincs információ, még zajlik az alku az importőr és az európai Honda-központ között.  Ha lesz ára, megírjuk – az infó biztosan sokakat érdekel, akik flottaautóként mostanáig nem gondolhattak az eddig csupán nagy dízellel kapható Civicre.

Kommentek

  • v_Petya25

    Aha, kategóriája legnyomatékosabbja, 3 napja írtátok az új Opel motorra: 1,6-os dízelmotor, teljesítménye 136 lóerő, nyomatéka 320 newtonméter. Csak így már nem lett volna olyan szép a táblázat. :)

  • apaarpi

    Petya, az még inkább csak a jövő, de már több, mint egy éve létezik a 130 lovas Renault 1.6, 320 Nm-el.

  • Holiday

    Impozáns adatok. Bosch befecskendező??? :-)

  • PAlex

    És a Fiat féle 1.6d is 300Nm-t tud, 120LE mellett, már vagy 3 éve.
    Bár az a motor állítólag nem túl kulturált, és eléggé szűk a használható fordulatszám tartománya.

    A váltó áttétele viszont kellemes ennek a Civicnek. 130-nál 2200 körül remek érték ebben a méretosztályban :)

  • HakapesziM

    Mint Hondás, egy 2.2 literes benzines, jó pörgős, 220 lóerős motor lenne az amit egy Civicben el tudnék viselni. Egy Type -R ötajtós változatban. Majd akkor szóljanak ha olyan lesz. Tele a hócipőm a lebutított Hondákkal, eco – bio – öko irányvonallal. Hol van már a CRX, Civic Vti és társai?

  • elme

    qrva jó!
    bosch meg garrett…
    most nyertek épp, lealázva az európai gyártókat…
    most meg…

    fogadok visszaesnek vw szintre, aztán megint jöhetnek ugatni a japánfikázók, h a japánok sem olyan jók(de az orruknál tovább nem látnak, h az európai segédcucc romlik el benne. toyota is így járt)

  • MetroGoldwinMayer

    Jó lett ez a moci. De a Hondának illene vérpezsdítő 1.5-1.6-1.7-1.8 benyásokat is kihozni, esetleg turbóval. Egyébként egy ilyen 1.6D a középkategóriásokat is elviszi nyögés nélkül.
    1valamit nem értek. Hogy lehet vele úgy menni, hogy 5,7et egyen átlagban? Csak mondom: Focus 2 1.6D(110) 140nél(óra szerint) 5.5öt eszik(fedcomp). Ez egy könnyebb autó, újabb motor, országúton mentek.

  • menőmanó

    HakapesziM
    A pörgős motorokról sajnos lemondhatunk a környezetvédelmi előírások miatt, pedig szerintem jobbak mint a turbók. Jelenleg max. 1,6-os vagy 2,0-es turbó, ami még hozhat némi reményt, de ezeket sem fogják elkapkodni.
    Én is várom már, hogy legyen valami jó kis sportos kompakt, mert amit az elmúlt 6 évben műveltek az nagyon szánalmas és lassan cserélni kéne. :)

  • Kempelen10

    5 év késéssel felébredtek a rizs zabálók. Lehet hokizni márkarajongók. Beérte a Honda az európaiakat.

  • elme

    beérte?
    te szimplán vak vagy,v a netet nem tudod használni?
    itt ma jelent meg, h honda összeveri az európaiakat motorépítésben…

  • nyolcadik

    értem én ,h new dízel …,de ,miért ilyen ronda ez a Honda ?

  • elme

    értem, a honda dízel a legmegbízhatóbb, ráadásul alu blokkos kb 8-10 éve(ami európaiaknál még ma sincs), de ők voltak lemaradva.
    szedj egy kis gondolkodásserkentőt kisöcsi:)

  • elme

    http://www.vezess.hu/hirek/motorhiba_felmeres/41498/

    nehogy tökönszúrd magad, szakikám.
    a sötétségben tapogatózól,egy kis fény…
    senkinek nem hír ez már, csak neked:)

  • elme

    ha már ennyire a gondolatok embere vagy:)

    előző kérdésen gondolkodtál,v mivel nem értetted,tovább is léptél? (helyesbítek:kapott ingert vmelyik agysejted?)

    alu dízelblokk 8-10 éve, vs máig öntöttvas európaiak.
    és honda az elmaradott? :)

  • elme

    a cikket nem erőltetem, nem tudsz róla, ha megmutatom , értelmezni nem tudod:)

  • Holiday

    A Skoda 1000 MB blokkja is teljesen alumínium volt a hatvanas években. Ez önmagában még nem záloga annak, hogy valami jó-e? Ez a motor nyilván megállja majd a helyét a konkurensek között. Nem új, nem durranás, de a számok alapján pont beleillik abba a mezőnybe, ahova érkezett.

  • elme

    a skoda 1000mb is úttörő volt akkoriban.
    és a skoda 1000mb sem dízel tudtom szerint, úh hívhatjuk a hondát úttörőnek a dízelek között.
    elmaradásban biztos nem voltak technikai téren, max kínálatban.

  • Holiday

    Annak hívod, aminek akarod. Hívhatod hóvirágnak is, attól még ez csak egy késve érkezett átlag motor, amiből 12 egy tucat. Jó értékekkel papíron, a többiről meg senkinek sincs fogalma. Vagy hívhatod tőlem dinoszaurusznak is.

  • skodascsoda

    “1500-as fordulaton az 1.6 i-DTEC motorban negyven százalékkal alacsonyabb a mechanikai súrlódás, mint a 2.2 i-DTEC esetében.”
    Ez azért nagyon jól hangzik…

  • Holiday

    Tényleg jól hangzik. Nem véletlenül kellett ez a blokk nekik.

  • MetroGoldwinMayer

    Holy

    Egy dolog a technikai csilli-villi meg egy másik hogy a user mit érzékel. Gondolom láttad a TC összehasonlító előzetest(C-Elyseé Rapid) uaz a driver ‘nyomatékszegénynek és kellemetlen karakterisztikájúnak’ érezte az 1.2 tsi(105)-t a sima 1.6 szívó után.

    Persze ez csak egy vélemény engem pl. meglepett.

  • Holiday

    MGAM!
    Persze, láttam, nem is értettem, de mindenki azt érez, amit akar. Vélhetően ezért nem felhasználók, hanem számok alapján hasonlítanak össze autókat is.

    Vannak ilyen egészen egyedi “érzések”, de erről itt nem tudunk beszélgetni. :-)

  • MetroGoldwinMayer

    holy

    A számok alapján is a Rapid gyorsul gyengébben….de ez nem teljesen igazságos, mert nehezebb.

  • elme

    holiday:
    ennyi baromságot összehordani:
    1: mivel idióta barátunk, kmepelen meírta,h honda elmaradásban volt, így egyértelmű, h mikor arról írok h 8éve alublokkos dízelmotor, akkor nem erről a motorról írok…erre erre a motorra válaszolsz..neki is magyarázni kell, te sem vagy különb…

    2.maga a válasz:
    “12 1 tucat ebből”
    ha ilyen agyament vagy, akkor a 12ből csak még1 alublokkost sorolj itt fel…!

    mindjárt kiderül mennyire tucatmotor ez..

    3.
    te ezt írod??
    “de mindenki azt érez, amit akar. Vélhetően ezért nem felhasználók, hanem számok alapján hasonlítanak össze autókat is.”
    te??
    aki minden számra azt válaszolja, h ülj be, próbáld ki….
    meg a tipikus ezeszer bedobott ‘próbáltad már?’ idióta szlogened a mindened…
    hát ah számok, akkor minek kéne próbálni?

    az egész eddigi ténykedésedet cáfolod meg itt(csak mert a vita úgy kívánja) :))

  • Holiday

    elme!
    Ne idegeskedj :-) Még agyvérzést kapsz. Magaddal beszélgetsz.

  • Holiday

    MGM!

    A gyorsulás csak egy adat a mért közel tucatnyiból. Nem véletlen, hogy amikor értékelnek, összehasonlítanak, akkor nem csak ez alapján teszik.

  • elme

    látom, nem egy szint..
    ez kb olyan esélytelen, mint ahogy te tudnál egy csimpánzzal.

  • elme

    csak fura és radikális váltás tőled, a nagy ‘próbafanatikus’ érzésembertől, h azonnal számokra hivatkozik, ahogy vkik azt írják, h érzetre nem jó a vw-skoda.

    radikális váltás, másodpercek alatt. :)

  • Holiday

    Butaság.

  • zoldfulu2000

    Vicces olvasni a cikket, pláen a kommenteket.
    A motor kb azt tudja amit a kategória átlaga. A Fiat soksok éve kihozott már egy ilyen tudásó motort. A renautl lassan két éve egy sokkal kobbat, és a rönó szintjét hamarosan az opelé is tudni fogja.

    Itt nem arról van szó hogy a honda jobb lenne hanem hogy egyáltalán van olyan motorja a Civichez ami az európai vásárlóknak kell.

    Amikor kijött az UFO civic nagyon tetszett, de a motorpalettája egy vicc volt. Az hogy egy 2.2es CR dfzel elviszi abban semmi híréték nincs, viszont az ára valami elmebeteg volt.

    Enélkül a Civic csak rétegmodell maradna.

  • Keeep

    elme.. Azért megjegyzem a VW-ek is van alublokkos dizel motorja

  • Keeep

    elme – 2013.01.22 // 08:15
    értem, a honda dízel a legmegbízhatóbb, ráadásul alu blokkos kb 8-10 éve(ami európaiaknál még ma sincs), de ők voltak lemaradva.
    szedj egy kis gondolkodásserkentőt kisöcsi:)

    tehát ezt javithatnád ..nem kötözködés képpen

  • Barca

    Nekem tetszik ez a Civic, meg az Auris is! Sztm kezdenek magukra találni a japánok, csak sajnos az a régi minimális előnyből, ma már köröket vernek rájuk a legjobbak, nem szabadott volna elhanyagolni ennyire a kompaktokat!

    Addig volt versenyképes a dolog, amíg olyan elavult hajtásláncok voltak a kocsikba, mint a konkurensekbe, de Golf V-től, FocusII-től, és az Astra J-től számítva messze túlmutat a 10 éves szívóbenyákon amiket csiszolgatnak itt japánban, ráadásul dizájn is katasztrofálisan romlott, főleg belül a több élgyártóhoz képest. Ez a Civic legalább már formavilágra közelebb van kívül a valósághoz, adnak hozzá normális extrákat (régen a navi, bluetooth, xenon mintha ördögtől való lett volna) és mellé egy nagy előrelépés egy modern, mindenben versenyképes dízel! Csak így tovább!

  • elme

    bocs, melyik a vw alublokkos dízele?

    barca:
    nekem amúgy auris jobban tetszik.külsőre.
    belsőre civic.
    szívóbenyákat lehet szidni, de mint a megbízhatósági stat mutatja, agyonveri a ‘fejlett’ európai konkurenciát.

  • Keeep

    Pl ezek alu blokkal és hengerfejrl készülnek
    Volkswagen Touareg, Volkswagen Transporter (T5)2.5 R5 TDI PD 96-128kW
    “Volkswagen Touareg ,Volkswagen Phaeton,stb
    4.9/5.0 V10 TDI PD 230-258kW

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

  • Keeep

    Érdekes ezek régebbi motorok ..mégsem folytatták az alublokkot, a ujabbak acél-szürkeöntvények..nem tom mért?

  • elme

    végre vki, aki bár német fan, azért van valós érve is!
    jogos keep, tényleg van vw alu dízel.
    bár, h miért nem alkalmazzák:
    én azt tudom, h v10 5.0tdi phaetonok németeknél bagóba kerülnek, mert szörnyen megbízhatatlanok.(és drágán javíthatóak).(v10 a sor 5 elemeiből készül)
    nem tom h van-e köze alublokkukhoz, de akár lehet. akkor megvan a válasz.

    hondák dízele(bár én nem vettem volna, félve a gyengeségeitől:első honda készítette honda dízel,ráadásul alu) viszont szívósak.

  • elme

    de azért nem mondtam nagyon rosszat,mikor azt mondtam, h honda nem volt elmaradva motorokban senkitől, azért ez erős volt kempelentől, ahogy a 12 1 tucat is az aludízelkre holidaytől..
    van(volt), de kimondottan ritka.

  • zoldfulu2000

    elme: én még emlékszem a legebdás 160LE VTec-ekra amik ráadásul egy kivül belül jól sikerült Civicben kerültek bemutatásra. De ez egy más világ, akkoriban a dízelek még kormoló igavonók voltak, a turbóbenyáknak pedig elég volt egy csapatás utáni gyújtáselvltel.

    De ez egy más korszak. Az UFO civic kijött egy túl gyenge 1.4essel, egy nem túl kiemelkedő 1.8assal (itt a fő baj hogy nem is volt felette semmi), és egy 2.2es common raillel, ami kijövetelkor tudott annyit mint a legjobb konkruensek lebutított motorjai (tehát volt nekik azonos vagy kisebb köbcibvel egy jobb).

  • apaarpi

    Elme:

    Az a gond, hogy kicsit rosszul közelíted meg a kérdést. Hogy elfogultan, az már nem is téma, de arra van itt más példa is, pro és kontra.
    Az, hogy egy (dízel)motor blokkja alu vagy nem, az nem a legfőbb ismérv a technológiai fejlettségét illetően.
    Az, hogy a Hondának ebben a kategóriában nem volt dízel erőforrása, az tény, tehát ilyen szempontból lemaradásban volt.
    Az, hogy – papíron, mivel nem próbáltuk -, ez a motor kb. azt tudja, mint az 1-2 éve megjelent, vagy szintén most megjelenő konkurensek, az is tény, tehát itt sem átugrotta őket, csak belépett a sorba. Azt, hogy a dobogós helyek valamelyikére, vagy kicsit hátrébb, most még nem tudjuk.

    Ami a legfontosabb: egy autó, vagy annak motorja, nem attól lesz jó (ez is nehezen definiálható, mivel nagyrészt szubjektív), hogy japánban vagy pl. a németeknél készítik. Mindenhol vannak jobban, és kevésbé jól sikerült példányok.
    Emiatt itt egymás torkának esni minimum botorság.

  • Holiday

    Csak adalékként az Árpi által írottakhoz:
    – nem csak hogy nem attól jó, vagy jobb egy motor, hogy ki gyártja (értsd, melyik márka blokkja), de ez lassan már semmit nem jelent, hiszen a szinte átláthatatlan gyártási kooperációk korát éljük
    – egy ugyanazon gyártó egy ugyanazon blokkmodelljénél is lehetnek akár jelentős eltérések is a gyártási tűrések miatt az egyes példányoknál. Ezek padon mérhetőek, tehát tények, ráadásul egyidősek a motorgyártással
    – valóban értelmetlen dolog érvek híján okádni, pláne olyan valamivel kapcsolatban, amit senki nem hogy nem próbált, de még csak nem is látott, arról nem is beszélve, hogy semmivel nem hasonlították még össze.

  • OKdoki

    Elnézést, engem zavar, még ha nincs is jelentősége.
    Nem, 138 másodperc alatt van kész egy motor, hanem minden 138. másodpercben elkészül egy.
    Nagy különbség ám.

  • elme

    árpi:
    elfogultság külön téma, asszem erről itt esszét lehetne írni(itt olyan golf-fanok vannak, akik még annak a semmitmondó formájáról is meggyőződéssel írják, h kiváló, mozgalmas stb stb.. persze más kérdés h azt véletlen nem veszed észre, biztos te sem vagy elfogult..)

    az h dízel blokkja alu, és a motor strapabíró,az bizony komoly fegyvertény.
    h szted nem az, az csak annak bizonyítéka, h gyártástechnológiában bizonyára nem sokat ténykedtél.

    viszont az, h 1,6osa nem volt, az éppen nem technológiai lemaradás, hanem kínálati hiányosság…
    nem is értem h lehet ennyire keverni a kettőt…

    “egy autó, vagy annak motorja, nem attól lesz jó (ez is nehezen definiálható, mivel nagyrészt szubjektív), hogy japánban vagy pl. a németeknél készítik. ”
    ezt te kijelentheted, csak a valóság megcáfol téged…(lásd statisztikák, tulajok, szervízek véleménye,skoda kereskedő barátod véleménye viszont nem sokat nyom a latban, ha elfogultságról beszéltél, itt helytálló)

    holiday:
    gyártási tűrések vannak.
    csak tudod a mérnökök számokat is használnak, és azok között vannak különbségek.
    pl gyártási tűrések sokkal kisebbek japán blokkoknál,de nézz utána.
    kooperációk miatt nem írok márkát, hanem földrészt.
    mert azért ugye az nem üzlet, h német robot japánban,japán robot németben szerel össze…(ha már te jössz mindig az autógyártás üzlet szlogennel, ezt beláthatod)

    de a lényeg:
    ti közelítitek meg rosszul a kérdést, én nem azt írtam, h honda ezen dízelje ezt meg azt veri, hanem h honda nem volt technológiai lemaradásban.
    meg h honda motorjai bizony verik európaiakat megbízhatóságban.
    eshet rosszul nektek, de ez a valóság.

  • elme

    ” nem csak hogy nem attól jó, vagy jobb egy motor, hogy ki gyártja (értsd, melyik márka blokkja), de ez lassan már semmit nem jelent, ”
    neked nem.
    ez érdekes.
    akkor a márkafanatizmusod mire alapszik?
    ha tök mindegy h ki gyártja akkor hogyhogy mindig vw és skoda a jobb minőség a szemedben, anélkül h láttad volna a másikat?
    döbbenetes ellentmondás…

    másik aspektusból.
    ” nem csak hogy nem attól jó, vagy jobb egy motor, hogy ki gyártja (értsd, melyik márka blokkja), de ez lassan már semmit nem jelent, ”
    neked nem.
    de milyen érdekes, vhogy mégis kijön, h egyik márka motorja megbízhatóbb(nagyságrendileg, nem csak %-os eltéréssel),másiké nem.
    elméleted ezennel meg is dőlt.

  • elme

    az meg már-már kabaré jellegű, h azok beszélnek elfogultságról,akik konkrét felmérést minősítenek semmisnek,ha nem tetszik nekik.

    továbbra is az az alapszitu,h nektek rosszul esik, h pl honda 10szer megbízhatóbb motorokat gyárt,mint audi.
    pedig el kéne fogadni, ha már változtatni nem tudtok rajta.

  • apaarpi

    Elme:

    Sajnálom, hogy nem figyelsz eléggé, és még nekem is szinte idegből válaszolsz.
    Elfogultságnál írtam, hogy van itt pro és kontra példa is.
    Erre most már lassan én leszek elfogult a VW irányában, pedig az eddigi 11 autóvásárlásom alkalmával soha nem vettem VW-t (Skodát, Seatot, Audit sem), japánt viszont többször is, 2004-től 8 éven keresztül Avensist használtam megelégedéssel, és egy hónapja újból erre a modellre váltottam a régebbit.
    Azt, hogy nem volt 1.6-os Honda dízel, én nem neveztem technológiai lemaradásnak, csak lemaradásnak, nem mindegy.
    Azt a cáfolatot, amit említesz, én nem látom ennyire egyértelműnek, de ezen nem kívánok tovább rágódni.
    Holiday nem Skoda kereskedő.
    Ezek tények, pardon, az egyik inkább kételkedés.
    Továbbra is próbálok elfogulatlan maradni, mint minden, számomra jónak, szépnek tűnő autó nagy kedvelője.
    Bocs, még valami: gyártástechnológiában valóban nem sokat ténykedtem, lévén eredetileg informatikus, 16 éve pedig szőlősgazda/borász vagyok, és autóbuzi.
    De amint látom, te sem.
    Szép estét !

  • elme

    árpi:
    elfogultság:lehet h félreértettem, de holiday is, úh lehet,h a megfogalmazásod alapján rám is érthető lett volna.
    ha nem nekem címezted,akkor elnézést.

    a cáfolat,miszerint van különbség márka és márka között,nem neked szólt, az holiday égbőlkapott teóriájára írtam,aminek egyrészt eddig mindig saját maga is az ellenkezőjét állította,másrészt nem igaz.
    (de egy épp ellenkezőjét bizonyító cikk után közvetlen leírni,az már-már agyatlanság kategória)

    veled nem kívánok veszekedni,mert veled vitázni is lehet, vannak érveid, és megérted más mondandóját is.
    ez nagyon becsülendő ebben a közegben… :)
    ha érted mire-ki(k)re-gondolok.

    amiben megállapodhatunk(sztem te is így látod), h honda technológiai elmaradásban sosem volt, sőt!(megbízhatósági stat), kínálati elmaradásban volt, ez tény.
    meg az is, h pusztán számok alapján ez a motor nem veri össze a többi gyártóét(persze várjuk meg a megbízhatóságát megint, vszínű abban igen), de kellett az eladásokhoz.

  • zoldfulu2000

    elme: akkor fordítsuk meg a kérdést: miért vennéd point az Accordot vagy a Civicet? Amellett hogy számos kínálati hiányosságuk van mi az erősségük, mi az amiben “a” legjobbak, vagy verik a mezőny nagy részét?

  • elme

    járáskultúra(mint ezen cikk írja),
    megbízhatóság(mint másik cikk írja).

  • elme

    menettulajdonság.

  • elme

    fogyasztás

  • apaarpi

    Elme:

    Az elfogultságot majdnem jól értetted. Úgy gondoltam, hogy nem csak te vagy láthatóan elfogult az egyik irányban, hanem itt sokan akár egyik, akár másik irányban, éppen ezért ezzel nem foglalkozom külön, csak megállapítottam.
    A többiben úgy nagyjából egyetértünk.
    Amit zöldfülűnek írtál a járáskultúráról: igaz, hogy nem ez, hanem a 2.2-es motor, de a járáskultúrája rosszabb, mint a 140 lovas elődé, ezt a saját fülemmel is így hallom, és a néhány évvel ezelőtti, Accordban történő megjelenésekor a tesztekben írták is, szintre mindenhol.
    Egyébként 2004-ben, mikor az Avensist rendeltem, az Accord is a képben volt, éppen a motor az, ami akkor jobban tetszett (az Ave-hoz még csak a 2 literes volt akkor). Ami miatt vesztett, az a szűkebb beltér , a kisebb, zegzugos csomagtér és néhány apróság. Ezek a – számomra – hibák megmaradtak az új generációnál is. Közvetlen összehasonlítási alapom van, mivel az én 2010-es Ave kombim mellett ott áll minden nap a bátyám 2011-es Accordja.

  • zoldfulu2000

    A járáskultúra nem rossz a hondáknál de ezt mások esetleg máshogy (pl szigeteléssel, szebb motorhanggal) de megoldják. A megbízhatóság érdekes dolog, ezt sok toyós magyarázza amíg bele nem fut pár látványos cikkbe. Nem nagyon olvastam utúna hondáknak, de annak idején a lexusnak ami érdekelt igen, és szerintem kicsit el vannak szálva akik a japánra esküsznek.

    De ezért nem szivesen fizetnék többet és vállanék fel számtalan kényelmetlenséget.

  • elme

    árpi:
    járáskultúrát zöldnek válaszoltam,arra kérdésre,h ezt az 1,6os civicet miért ajánlanám.
    egyetértek veled abban, h 2004es accordnál avensist jobb vételnek tartom.
    de nálam 2008as accord nagyon jó,ott pl belső tér is nyugatiasan ‘puha’, minőséget sugároz.

    zöld:
    olvass utána,épp friss cikk,honda a legmegbízhatóbb.
    amúgy ezért felárat nem fizetsz pl egy vw-vel szemben.
    sőt.

  • zoldfulu2000

    elme: ott le is írtam, hogy a honda kínálja jelenleg a legelmaradottabb konstrukciójú motorokat, sima szívó, nem kiemelkedő csúcsteljesítmény, alacsony nymaték, se turbó se előremutató fejelsztések. Igazából ugyanaz a vajaskenyér 1.4es és 1.8as amit már 20 éve is kínáltak (a konkurenciával együtt). Csak a konkurencia továbblépett.

    Hibalehetőség minimális mint egy Stiftnél, így nem nehéz jól szerepelni.

  • elme

    itt felfogásbeli különbség van köztünk:
    nekem az nem előrelépés, h vmi bonyolultabb lesz, és megbízhatatlanabb.

    ráadásul igazi előnyök nélkül lesz bonyolultabb és megbízhatatlanabb, egy nyamvadt mérési ciklus elhibázott metódusának kihasználására.

  • elme

    azért hidd el,mint a turbómotorok nagymestere(honda, f1)és egyik úttörője, ők lehettek volna az elsők akik ennek a trendnek megfelelő motorokkal jönnek ki.
    vszínű átgondolták, és a szívómotort fejlesztették(azt ne hidd, h ez 20 éves konstrukció) tovább.
    mint kiderült,okkal.

  • zoldfulu2000

    Én sem a bonyolultságot várom el hanem a tudást. Az hogy az adott csócsterljesítméynt csak pörgetéssel éred el nyomaték nélkül, az hogy nem rendelkezik egy autó az igéynekre (ebbe beleértve a helyi adószabályokat) szabott motorokkal, az úgyanúgy probléms mint az hogy merev és enenk okn drága a felárpolitka, és ami a legfontosabb, a tényelges árazás ismerete nélkül próbálják eladni az autókat (legalábbis errefelé).

  • apaarpi

    Elme: tudom, hogy neki válaszoltad, írtam is.

    Honda turbó: igazából szerintem nem átgondolták, csak kisebb cég, kevesebb jut fejlesztésre, de állítólag már készül az 1.6-os turbó.

  • Holiday

    Ismétlem: AZ autógyártás üzlet. Nem szerelem, nem könnyes szemű kis srácok esti rajongás A poszter előtt. Szimpla üzlet. Addig gyártanak valamit, amíg jövedelmező a fejlesztésekre szánt pénzek pedig mindig az éves árbevétel függvénye. Sosem a márkafanatikusoknak való megfelelési kényszer. Most lépéskényszerbe került a Honda ezzel a motorral és nem véletlen, hogy fejlesztik az 1,6 turbó benzinest. Az értékesítés tisztában van azzal, hogy meddig tarthatják a pozícióikat a szívó motorokkal. Nem sokáig. A márkabuziknak már biztosan készen van erre is a magyarázatuk.

  • elme

    mi azt hittük h az autógyártás szórakozás.
    mondj még ilyen okosakat, amit senki nem sejt rajtad kívül te nagyon tapasztalt világismerő, bölcs ember:)

  • elme

    márkabuziság ügyben megszólalhatnál,mint idézett…fura h magaddal diskurálsz… vmi már előrehaladott stádiumban van nálad:)

    a lényeg:
    turbós kisbenzines egy elfuserált Eu mérési metódus kihasználására jó, semmi többre.
    viszont hozza magával a megbízhatatlanságot következményként.
    csak katalógushuszárok veszik komolyan,akik a könyvben látják h ennyi fogyaszt, és hisznek benne:)

  • Holiday

    Igen, ez látszik, hogy azt hiszitek.

  • zoldfulu2000

    elme: a pörgős japán motor pedig a cc alapú japán adók kiahsználására. Hidd el, nem környezetkímélőbb a 8000ig prögetett varrógépmotor mint akár a turbóbenya akár a dízel.

  • elme

    a dízelnél környezetkímélőbb,bár nem tudom mire válazsoltad ezt, sosem írtam erről.
    csak arról, h megbízhatóbb.

  • Motorov

    Európai munkások rakják össze…

    Aha, látom.

Ismét drágul az üzemanyag

A szerdai öt-ötforintos emelés után pénteken is drágább lesz az üzemanyag.

F1: Ecclestone átveszi a Német Nagydíjat?

Bernie Ecclestone pár éve még a Nürburgringet akarta megvenni, most a hockenheimi futam szervezését vállalná magára, hogy megmaradhasson a Német Nagydíj.

Eladó BMW: driftre készült, falunap lett belőle

Olvasónk küldte a nap hirdetését, amiben egy több színben világító, nagyon tuning BMW-t kínálnak eladásra.

Egy rendkívüli sebességrekord tragikus története

Mindössze tizenkét ember tudta átlépni a 400 mérföldes sebességet szárazföldön, belső égésű motorral hajtott istenkisértő szerkezettel. Köztük van egy apa-fiú páros, akiknek történetét azoknak is érdemes ismerni, akik nem rajonganak a sebességi rekordokért.

F1: A Sauber rákapcsolt, indul a toborzás

Az immár biztosabb anyagi háttérrel rendelkező Sauber-csapatnál megindult az építkezés, leigazolták Max Verstappen volt versenymérnökét.

12 eszméletlen kamion, amit érdemes megnézni

Hétvégén elrajtol a Kamion Európa-bajnokság mezőnye a Hungaroringen, ahol a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbiért is izgulhatunk. Ennek apropójából pedig, hangolódásképpen, összeszedtünk néhány különleges kamiont a versenypályákról és a nagyvilágból.

Rosberg: Tiszta lappal indulok

Nico Rosberg a nyári szünet után újraindítja a bajnokságot, a szezon első felét lezárta magában. Alig várja, hogy a spái pályán vezethessen.

Japán luxusmárka kullog az elégedettségi felmérés végén

Újabb ügyfél-elégedettségi felmérés készült az Egyesült Államokban. A fejlődés látványos, ám néhány márka leszerepelt a versenyben.

Harapós lett az új Scania

Rendhagyó módon a hannoveri IAA előtt mutatta be a Scania a következő modellgeneráció első példányait. Egyelőre még keveset lehet tudni róluk.

Elcseréltem anyámért az autómat

Nem tudtam mást csinálni, szinte bűnözőként bántak velünk a rendőrök – mondja olvasónk. Először nem is hitte, hogy rendőrökkel van dolga.

Ez a videó most megtanít helikoptert vezetni

Imádjuk a hatvanas évek Amerikájában készült oktatóvideókat, ez is egy zseniális darab.

F1: Ilyen, amikor Hamilton lángol

Persze, ez csak egy trükkös fotó. Twitter-posztjában a mindennapi imádkozásról emlékezett meg a háromszoros bajnok.