Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es SW ihlette

Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es Peugeot ihlette


Európában az idei első 10 hónapban 7,3 százalékkal csökkentek az újautó-eladások, ami 814 000 darabos mínuszt jelent és három-négy gyár bezárását, többezer ember kirúgását indokolja. A Ford 12,4, az Opel 15,2 százalékot esett, míg a Hyundai eladásai 9,1, a Kia-értékesítések 17 százalékkal nőttek.

Amire igény van

Ezért egy új Kia nem egyszerűen egy új autó a sok közül, hanem a világméretű hódítás része. Pedig nincs titkos recept. A vásárlók a gyakori modellváltást, a tetszetős designt és a stabil minőséget preferálják. Pontosan ezt tudja a Cee’d kombi is, amely öt év után váltja le elődjét.

A Cee’d kombi és dízelmotoros konkurensei
Hyundai i30 kombi Life 1,6 CRDi HP (128 LE)5 699 000 (5 299 000) Ft*
KIA Cee’d LX 1,6 CRDi HP (128 LE)5 349 000 (4 949 000) Ft
Opel Astra Sports Tourer Enjoy 1,7 CDTI (130 LE)5 980 000 Ft
Renault Mégane Grandtour Advantage 1,5 dCi (110 LE)**5 750 000 (5 200 000) Ft

*Elöl a listaárak, zárójelben az importőri akciós árak
**A 130 lóerős dízel csak alapjárati motorleállítással és az aránytalanul gazdagabb Dynamique felszereltséggel volna elérhető. Ára 6 540 000 (5 990 000) Ft

Kulturált anyagokból, jól összerakták a műszerfalat

Kulturált anyagokból, jól összerakták a műszerfalat


Az Auditól átcsábított Peter Schreyer vezetésével a design emancipálódott, a kombi oldalnézetet már nem a 407 SW-ről lopták le. A lendületesen magasra kanyarított övvonal sejteti, hogy a rossz kilátás miatt a tolatóradarért érdemes külön fizetni. Előrefelé a vaskos és lapos szögben álló tetőoszlop is hosszan beletakar a látványba.

Komor és praktikus

A belső tér megosztotta a társaságot. Egyikünk szerint a Cee’d jól megcsinált, de nyomasztóan lelketlen autó. A kevésbé összetett kollégákat a sorjanyomos kormánynál és a komor műszerfalnál jobban zavarná, ha kényelmetlen volna az ülés vagy a nem akadna elég rakodóhely.

Esőben, sötétben tolatva kell a hátsó radar. A magasra húzott lemezek miatt rossz a kilátás hátra, a vaskos és hosszan elnyúló oszlopok miatt ferdén előrefelé is

Egyformán 265 centi az ötajtós és a kombi tengelytávja, a hátsó lábtér kényelmesen tágas

Egyformán 265 centi az ötajtós és a kombi tengelytávja, a hátsó lábtér kényelmesen tágas


A mélyfekete, de kulturált anyagokból, rendesen összerakott belső térben sosem volt olyan érzésünk, hogy a Cee’ddel nem a megfelelő helyen költenénk el az autóra szánható pénzt.

Minél többet ülünk bene, annál jobban értékeljük átgondoltságát. Például a csomagtérnyitó mikrokapcsolója nem középen van, hanem kicsit jobbra eltolva. Elsőre rossz helyen keressük, de könnyebb előrefelé érte nyúlni, mint a hasunk előtt matatni. Az ajtót jobb- és balkezesek is könnyedén le tudják húzni a kényelmesen megragadható fogantyúkkal.

528 liter, sok jó ötlettel

Alaphelyzetben 528 literes a csomagtartó

Hasznosak a különféle méretű rekeszek a padló alatt


Az alapesetben 528, de 1642 literesre bővíthető csomagtér mérete és kialakítása is tetszett. Amikor kitolod a közértből a kocsit és sehol egy szatyor, a padló alatti rekeszek nagyon jól jönnek. Itt nem gurul szerteszét a szárított citromhéjtól a mályvaszínű padlóápolóig az egész zsákmány, amitől otthon hős vadászként domboríthatsz.

Az ülések szépen síkba dőlnek, a támlán kívül az ülőlapot is előre lehet hajtani. A csomagtérpadló egyenletes, a kalaptartó könnyen behúzható és felcsévéléséhez elég rápaskolni, mint az Octavia vagy Astra kombiban. Az USB-csatlakozó, amelynek elterjesztését a Kiának köszönhetjük, optimális helyen van a váltó előtt, nem a kesztyűtartóban vagy más rejtekhelyen kell kutatnunk utána.

Adatlap

Kia Cee’d SW LX 1,6 CRDi HP

Mennyit egyen egy dízel kombi? 1
Motor1582 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény110 LE
Nyomaték260 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)11,8 sec
Végsebesség185 km/h
Fogyasztás (vegyes)4,5 l / 100 km

A Cee’d kényelmes és praktikus autó, amely semmivel nem nehezíti meg a mindennapokat. Az üléshelyzet jól beállítható, a váltó finoman siklik egyesbe. Az eltalált áttételezés miatt könnyű alapjáraton elindulni, de csak sík úton. Lejtőn a visszagurulás-gátló túlfékezi az autót, csak viszonylag nagy gáznál, rántással indul el.

Kevesebbnek érezni a 128 lóerőt

Több modellben is feltűnt, hogy az elvileg 128 lóerős dízelmotor nem elég vehemens. Teljesítményéhez képest tompán gyorsul vele az autó, az i30-ban sem tűnik 128 lóerősnek.

Rá lehet állni a békés stílusra, mert a 110 lóerős verzióéval azonos, 260 Nm nyomaték kényelmesen elég és hamar megjön. A finoman járó, csendes dízellel a Cee’d halkan és kényelmesen suhan autópályán és országúton.

Hiányzik az opciók közül a lehajtható támlájú első utasülés. Lehajtott támlákkal az 1642 literes csomagtér padlója tökéletesen sík, mert az ülőlapok is felhajthatóak

Halk és takarékos

Keveset fogyaszt a tesztautó, hosszabb utakon alig 5 liter felett száz kilométeren

Keveset fogyaszt a tesztautó, hosszabb utakon alig 5 liter felett száz kilométeren


Az eddigi 3500 kilométer alapján 5,6 literes fogyasztást ír ki a számítógép, nagyjából fele város, fele országúti használatban. Kúton mérve 6,1 a fővárosi és 5,3 liter/100 km a Budapesten kívüli fogyasztás.

Mivel itthon is büntetik a kézben tartott mobilon telefonálókat, a P1 kényelem csomagra márcsak a Bluetooth-kihangosítás miatt is megéri beruházni. 140 000 forintért kapunk még tempomatot, ködfényszórót és három fokozatban állítható rásegítésű szervokormányt.

14 gomb és kapcsoló a kormányon

Sport módban az érzéketlen kormányzás fölöslegesen nehézzé válik, de a Flexsteer rendszertől sem pontosabb nem lesz, sem az útról, a kerekek tapadásáról nem ad több visszajelzést. Cserébe plusz három gombbal terheli a kormányt. A volánon 14 kapcsoló és gomb van, köztük a tempomaté, meg kell szokni a használatukat.

Ha betekert kormánnyal állítottuk le a motort, induláskor ábra figyelmeztet az alászedett kerekekre. Mivel ez a funkció többeknek hasznos, mint bevallanák maguknak, érthetetlen, hogy miért csak a legdrágább EX felszereltséggel érhető el az 1,2 milliós luxuscsomagban. (LX kivitelű tesztautónk felszereltsége eltér az itthoni árlistán jelzettől, mert van benne tolatóradar, de nincs az elvileg a radarral együtt a P3 csomagba tartozó ülésfűtés, bőrbevonatú kormány és váltógomb).

Plusz egy érv: 7 év/150 000 km

A hétéves, 150 000 kilométerben limitált garancia fontos érv mindazoknak, akiknek tetszene a Cee’d, de nem bíznak az alig ismert márka minőségében és alkatrészellátásában. A konkurenseket ismerve a Cee’d listaára és bevezetőára is kedvező.