Volvo V40 – Jól hangolt egyediség

Teszt: Volvo V40 T3

Szerző: Nagy Gergely levél küldés 
Dátum: 2012.10.09. 16.00

Érdekesett lépett a Volvo: a C30-S40-V50 triót olyan modell váltja le, amely egyikre sem hasonlít. A Volvo V40 a legkülönlegesebb prémium kompakt autó.

Adatlap

Volvo V40 T3

Volvo V40 – Jól hangolt egyediség 1
Motor 1596 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 150 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,8 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,8 l / 100 km

Mostanáig a Volvo hagyott játékteret, hogy legyen időnk eldönteni, az S40/V50 páros a középkategóriába vagy az alsó középkategóriába tartozik-e. Az új Volvo V40 már biztosan beazonosíthatóan kompakt autó, a Golf, még inkább az 1-es BMW és az Audi A3 ellenfele.

Fordos köldökzsinór

A fordos köldökzsinór heges csonkja még ott lifeg: a Volvo V40 a C30-assal és az előző Focus-szal azonos padlólemezre épült, de minden lényeges elemét átdolgozták a svédek. És ami érdekesség, úgy tűnik, egy darabig a V40-es az utolsó olyan Volvo, amit Peter Horbury tervezett. A Volvo kínai felvásárlásával az új tulajdonos egyelőre nem avatkozott bele a fő tervezési és gyártási sodorba, de a fődizájner visszautasíthatatlan ajánlattal távozott a kínai anyagcéghez.

Horbury búcsúja egy könnycsepp elmorzsolását megérdemli, mert nevéhez fűződik a Volvo 90-es évekbeli feltámadása. A 92-ben bemutatott ECC tanulmányautó évekre meghatározta a márka főbb arculati elemeit, a határozottságot sugalló vállakkal, a kecsesen záródó farral és múltat idéző, mégsem avítt, hatalmas hűtőráccsal. Szinte egy az egyben ebből a tanulmányból készült el a Volvo akkori nagyautója, a 850-est váltó S80.

Az a jó benne, mint a többi Volvóban

Nem hivalkodó, de büszkén mutatja, hogy gazdája már letett valamit az asztalra

Nem hivalkodó, de büszkén mutatja, hogy gazdája már letett valamit az asztalra


A V40-ben pont az a jó, mint az összes többi Volvóban: annyit enged láttatni magáról, amit tulajdonosa akar. Nem hivalkodó, de büszkén mutatja, gazdája már letett valamit az asztalra.

Az ég kékjét beengedő panoráma tetőablak, a részben feketére festett hátsó szélvédő, az egyedi sziluett mind-mind különleges dizájndarabbá faragják a V40-est, aminek tulaja attól is büszke, hogy övé a világ első autója, mely a motorháztetőből előugró légzsákkal védi a véletlenül elé vetődő gyalogost.

Otthonos és biztonságos

Nem simul kézbe az átlátszó műanyag burok

Nem simul kézbe az átlátszó műanyag burok


Különleges a V40-es belső tere is. A szélvédőre ragasztott visszapillantó tükörnek nincsen kerete, így a szokásosnál nagyobb hátratekintést enged.

Egyedi a váltógomb is, ami nem feltétlenül előny, mert az átlátszó műanyag burok a 70-es évekbeli zsigulis hangulatot adja, ráadásul nem is simul olyan könnyen kézbe a golfütő fejére hajazó képződmény.

Ezt leszámítva a V40 sikeresen hozza a biztonságos és otthonos hangulatot. A tesztautó fabetétes középkonzolja is tetszett, nem kell a katalógust átnyálazva kideríteni, hogy valóban fából készült-e, érezni a tapintásán.

Nem kell a katalógust átnyálazva kideríteni, hogy valóban fából készült-e a fabetét, érezni a tapintásán

Háromféle műszerfal

A világ első autójaként a szélvédő tövéből előugró légzsákkal védi a véletlenül elé vetődő gyalogost

A világ első autójaként a szélvédő tövéből előugró légzsákkal védi a véletlenül elé vetődő gyalogost


Szórakoztató az LCD-panelből felépített műszeregység. Nem igazi mutató van az autóban, csak oda van vetítve. Három egyedi hangulat alapján rakja össze, hogy milyen módon kívánunk értesülni az aktuális sebességről és a fordulatszámról.

Sportos módban digitálisan mutatja a sebességet és fő helyen egy fordulatszámmérő díszeleg. Az elegáns és ECO módokban analóg “mutatón” követhetjük, mennyivel megyünk éppen. Mivel LCD-n jelenik meg a kijelző, arra is képes, hogy az aktuális sebesség környékén jobban kiemeli a számokat, és azt is mutatja, mennyi lenne a megengedett sebesség, hova kellene a mutatóval betalálni.


Passzentos belül

Hátul ketten férnek csak el, ők is passzentosan

Hátul ketten férnek csak el


Elődjeit gyakran érte kritika szűk utastere miatt, a V40-est sem azért fogjuk szeretni, mert ő lenne a kategória legtágasabbja. Az marad a Golf, a V40 kellemesen passzentos, mint egy testhez simuló ruhadarab.

Hátul ketten férnek csak el, a két gyerekülés közé csak ötéves fiam fért be, ő is csak álló helyzetben. Nyaralni ne ezzel menjenek, én sem tenném. A csomagtartót sem arra találták ki, hogy bőröndökkel telirakva szaladjunk a világnak. 335 litert hagyni a csomagoknak nem nagy teljesítmény a kompakt kategóriában.


Jobb a T3 a D3-nál?

Jobb volt vezetni a T3-as kódjelű 1,6-os benzinmotorral, mint a D3-as dízellel

Jobb volt vezetni a T3-as kódjelű 1,6-os benzinmotorral, mint a D3-as dízellel


Olyan világot élünk, hogy gyakrabban írunk benzines autókról jót, mint dízeles társaikról. Most is ez jön, a V40-est sokkal jobb volt vezetni a T3-as kódjelű 1,6-os benzinmotorral, mint a D3-as dízellel. A 150 lóerős turbós benzinmotor (mely szintén Ford-örökség), és a hatfokozatú kézi váltó ideális társ.

Vezettem országúton, autópályán és városban is, nem volt olyan terep, ahol kelletlenül tűrtük volna egymás társaságát. Szereti, ha 3000 és 4000-es fordulat között pörög, de az sincs nehezére, ha 2500-nál már eggyel följebb kapcsolok. Pont annyira akar sportos lenni, mint egy igazi Volvo tulajdonos: megelégszik a látszattal, elég neki az, ha kinézik belőle. Tudna ő, de minek menne gyorsabban.

Épp hatmillió forintba kerül ezzel a motorral a Volvo V40 alapverziója

Takarékos: elég volt 8,6 liter

A futómű komfortosra hangolt, keménység csak a 17 colos felnik felől érkezik. Ha saját autóm lenne ez a V40-es, egy kisebb szélességű 16 colossal is megelégednék, bár a matt szürke felnik igen jól mutatnak a különleges autón.

A 150 lóerős V40-es 8,6 literes átlagfogyasztása zseniális, örülök, hogy van értelme benzines motorban is gondolkodni a V40-esek között szemezgetve. Országúton 6,9 liter is elég, amivel már nem vagyunk lassúak.

Épp hatmillió forintba kerül ezzel a motorral a Volvo V40 alapverziója. Persze ne egy napfénytetős, bőrüléses csodát képzeljenek el annyiért, amennyibe egy közepesen felszerelt Golf kerül. A képeken látható tesztautó 11 milliónál is drágább.

Ha kényeztetés nélkül, csak a szükséges extrákat vesszük számba, egy 150 lóerős V40 7 millió forintból is összeállítható, amivel már belép a racionálisan megfontolható kategóriába, prémium társaival szemben pedig erős alternatíva.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Pár apróság: 1. bár Horbury vezetési alatt tervezték aV40est, a formanyelv még mnidig a Mattin féle (XC60/S60/V60) elemekkel operál. Nekem úgy tűnt hogy az egyetlen ami Horburys munka a svédektől (és jellemzően az), az a múlt évben kihozott 2 koncepció (Universe és You).

    2. Az S40 nem passzentos. Sőt meglepően tágas a külméreteihez képest (kompakt platform). Érdekes hogy több nagyobb és nehezebb kocsi is (pl Lexus IS) sokkal paszentosabb volt. Vagy legalább nem volt tágasabb 10-15 centivel nagyobb kóülmréet ellenére.
    Viszont a V40 is jóval passzentosdabbnak tűnik mint az előd.Nekem úgy tűnik hogy a sok dizájn elég nagy áldozatot követelt a beltérben, de én szvsz inkább bevállalnám. annak idején a családban mindeketten alfából ültönk át, és a passzenotsabb Alfa belterében sokkal jobban éreztük magukat. Ráfért az optikai tuning.

  • burger

    @zoldfulu2000
    remelem nem tul off, de pont emlitetted az alfat es ugy tunik volvos tapasztalatod is van. Nos en egy alfa 159 kombi es egy volvo v50 kozott hezitalok. Te melyiket ajanlanad es miert? koszi :)

  • zoldfulu2000

    Amikor 2006ban vettem az S40est akkor ezek voltak a döntősök:
    S40 1.6d Momentum
    159 1.9 JTD Distinctive

    De sok mindent kipróbáltam A3astól Lexus ISig.

    Jópárszor vezettem őket több motorral és soka bújtam teszteket.

    Mindekettő a kor szinvonalának élén állt, és minden ma elvárható tudás ott volt a pakliban. Amiban erősek voltak hogy ezért nem kellett az alapár 30%-át még egyszer rátenni.

    Összességében az Alfa jobb autó volt, de egy számmal nagyobb is.

    A Volvo kisebb arányosabb de ugyanazt nyújtotta. Szerintem megbízhatóségban kb szemmagasságban vannak. Mindkét modellnek tekintélyes onlájn irodalma van. Az Alfaamore.hu európai szintenis erős oldal, a német motor talk pedig volvóban erős.

  • burger

    @zoldfulu2000
    koszi a valaszt. En inkabb az alfa fele huzok (olyan 3 max 4 eves jarganyban gondolkozom) es ebben a kategoriaban az alfa meg olcsobb is. Viszont a regi jarganyaiknak rossz a hire, bar sokat mondjak hogy ez sokat valtozott azota, marha jo es megbizhato a 159.

  • zoldfulu2000

    A GM tulajdonsú alfáknál bizonyítani akart a gyártó.

    Ha olcsóbb én a 159est venném. Esetleg nézd meg, hogy nincs-e valami gyakori problémája a JTD-knek. Bár elvileg messze a legjobb motor (talán az egész piacon) a 2.4 JTD, több sztorit is hallottam róla.
    Amúgy az elég rövid ideig (talán csak 2008ban) gyártott 2.4 JTD Q4 egy közel tökéletes autó lenne…

    Az S40nél meg a 2.0d váltója tűnt betegsebbnek az átlagosnál a fórumokon.

  • Vérmacy

    Hali, Cartársak!

    Én tavaly vettem egy akkor 5 éves 159-est természetesen Rosso színben :o). 1,9JtdM – 16V és 150 LE. Gyári fogyasztási adatok : országút 4,8l/100km, vegyes 6,4l/100km. Én tempomattal és napi 2x60kmes távval tudtam hozni 5,5 l/100at. A gyári adatokat tudja, kényelmes, starpabíró és kényelmesen elférünk benne. Franciaország oda-vissza 3000km felváltva vezettünk és nem fáradtunk el, nem volt vészhelyzet emiatt.
    Volvót ugyan nem vezettem és vszínű, hogy most már nem is fogok! Maradok az Alfánál! 1,9es dízel keveset fogyaszt, mindennapokban megfelelően dinamikus is tud lenni és 6-ikban 2000-et forog 110-nél! Fogyasztás teljesen okés sztem!
    Ami sztem fontos, hogy tempomat és multikormány legyen! Ha választhatsz, akkor gyári navi is legyen benne. Nehézkes megszokni, de már nem cserélném le semmi pénzért!

    AlfaAmorén van külön blog, ahol mindenki segítőkészen áll hozzád, ha kérdezel, érdeklődsz! Mindent megtudhatsz ott és nem halott blog! Szerelési tanácsokkal is ellátnak!

    Majd írd, hogy “mire jutottál”…

  • menőmanó

    Egész jól néz ki ez az autó és normál extrákkal még nem is abnormális az ára. A tesztelt autó a röhej kategóriája az árát tekintve.

    “Nem hivalkodó, de büszkén mutatja, hogy gazdája már letett valamit az asztalra.”
    Na, ez volt a másik amin jót röhögtem.

  • CoIie

    ‘ “Nem hivalkodó, de büszkén mutatja, hogy gazdája már letett valamit az asztalra.”
    Na, ez volt a másik amin jót röhögtem. ‘
    Na, ez az amin ‘sírtam’! Sajnos, ahogy utal is rá ez a közhely, a volvo öreges érzést kelt, mármint a sofört tekintve mindenképp’.
    De vajon ki akar öreges lenni!! Ezért nem jön nálam képbe, hiába a “hímjel” az elején (ez mondjuk elég perverz – főleg, ha nő vezeti;)

  • báthory

    A külseje így a képeken túldizájnolt, megvárnám milyen az utcán. A belseje szép, mint minden Volvonak. Az 1.6T-vel pedig normálisan felszerszámozva 7 misiért jó az ára.

    ….a V40-est sem azért fogjuk szeretni, mert ő lenne a kategória legtágasabbja. Az marad a Golf – ezt nem értettem kristálytisztán, a Golf mikor volt a kategória legtágasabbja? Vagy egyáltalán tágas? Mert a IVes kifejezetten szar volt, az V-VI meg átlagos.

  • báthory

    vérmacy

    Gratulálok a kocsihoz, de ne hidd hogy minden 5 éves autó tulaja szerelési tanácsokat túr a neten….:)))

  • PAlex

    1.3d H Astra is 110-el halad 2000-es fordulatnál :)

  • PAlex

    A IV-es Golf valóban hátul szűk volt, az V-ös és VI-os viszont a kategória legtágasabb modelljeihez tartozik már.

  • zoldfulu2000

    Még egy apróaság a cikkben: szeritem a C30 gyártása tovább megy. Egyelőre csak az S40/V50 (és a C70) áll le.

  • Holiday

    Nem tudok kibékülni ezzel a “villanyműszertáblával”.
    Nekem a műszertábla egy autó meghatározó eleme, Állandó, valós, tapintható…ez a vetített dolog nekem hitvány, modoroskodó megoldás.

  • burger

    @Holiday
    ebben egyetertunk, nekem a c4-es volt sokaig kivulrol az egyik kedvencem, de vegul az elkepeszto ronda “muszerfal” es digitalis kozepre rakott valami miatt mondtam le rola. Szerencsere el is hagytak ezt az uj c4-el az viszont kivulrol nem nez ki olyan jol..
    Hiaba marad az alfa :)

  • burger

    @Vérmacy
    kosz a tippeket. Bar meg nem annyira surgos, inkabb csak elkezdtem nezelodni, de meggyoztel 159 sw lesz. Akkor te is azt mondod hogy megbizhato, ez jol hangzik.
    Ha esetleg egy szep es jo darabot latsz eladot, megkosznoom az ajanlast :) cheers

  • Hawaii-

    Holiday: Kíváncsivá tettél, milyen gyakorisággal tapogatod az áttetsző műanyag mögött leledző mutatókat? :)

  • zoldfulu2000

    Végül is ez a megoldás olyan “hitvány” autókba kerül még mint a 6ösbimmer, az S emrci és a Range Rover. Egyébbként (eltekintve a megbízhatósági kérdésektől), engem is zavarna ha egy sima képernyőt kellene néznem, de nekem spec a volvo megoldása a fényterelőkkel (pl a cső középen) kifejezetten bejön.

    Én mindig is szerettem a digitális kütyüket a műszerfalon és pl kifejezetten keveseltem az előző S40 dizájnját.

  • zoldfulu2000

    Ami tény, a svédeknek volt egy fél generácuiós lemaradásuk műszerfalkaligráfiában az élemzőnytől (rendszerint a Mercedes.

    Most ezzel átépett egy stádiumot, szerintem most az övéké lett a legjobb dizájn (bár az A3asét még nem láttam).

    Szuivesen látnám a nagyobb volvókban is, legalább a technológiát akár valami kevésbé fiatalos dizájnal.

  • Holiday

    Ízlés dolga. Én szívesen nézek igazi mutatókat.

  • Holiday

    Hawaii!
    Egy szónál többet is elolvastál, vagy az az egy szó ennyire beragadt? :-)

  • Vérmacy

    burger!

    Nézelődj az Alfaamoren. Amit “igazi” Alfás hirdet használt autón, azt ott is kiteszi. Tapasztalatok is vannak ott.

    Ne Én győzzelek meg, hanem az, hogy TE kipróbálod és döntesz! Nekem bejött, az biztos, de lehet, Neked nem tetszene. Bár ezt kétlem :o)

    báthory! Nem minden “5 éves” túrja, de itt legalább megtalálható és rákérdezhető! Vannak megszállottak, akik az 1 éves autójukat is szétszedik, frissítik, tuningolják. Esetleg nem kell egy-egy zörej miatt 3 szerelőhöz vinni, hanem itt meg is tudják mondani, mi van…

  • báthory

    zoldfulu

    Valószínü 10 év múlva a Dacia Logan-ben is ez lesz órák helyett. Nem, nem azért mert ilyen nagy a fejlődés hanem azért mert egy jó minőségü LCD panel ára úgy zuhant meg az utóbbi években, hogy már olcsóbb lesz ezeket betenni, ahogy ráállnak a beszállítók, mint 4 óraegységet. A stílust meg majd letöltjük hozzá mint egy mobilra. Nem olyan nagy truváj egy okostelefon a soxorosát tudja ennek.

    Másrészt már a piacon van a Tesla S limuzin, annak az egész müszerfala érintőképernyő, és még jól is néz ki, ahhoz képest ez és az új merdzsók/bmw-k a sötét középkor. És csak 80.000 ojró….:))

  • zoldfulu2000

    A Logan több mint 20-30 évvel van lemaradva azoktól az első megoldásoktól amit pl a E32es 7es BMWben alkalmaztak a 80as években.

    A model S egy rossz vicc. Nézd meg a képeket a műszerfalról. Mintha utólagosan szerelték volna be. Képzeem mennyire dolgozták ki a kezelőfelületet.

    Ennél már a volvo tanulmánya is piacra készebb kazelőfelülettel bírt:
    http://www.youtube.com/watch?v=qBr3Kio3HPs

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.