Német, spanyol, vagy cseh? Új SEAT Toledo

Vezettük: új SEAT Toledo

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2012.09.14. 08.09

A kevéssé jól sikerült, inkább egyterűs utolsó generációs Toledo után ismét klasszikus, lépcsőshátú modelltől várja a sikert a SEAT.

Közel négy év tetszhalál után feltámadt a SEAT Toledo, bár tavasszal, Genfben még ennél valamivel izgalmasabb formát és tartalmat láthattunk a spanyoloktól. Már amennyire spanyol ez a németekkel, csehekkel együtt összehozott szedán. Klasszikus, megszokott autóforma, aránylag jellegtelen összképpel. Az Toledo szinte önműködően láthatatlanná válik a forgalomban.

A gyári galéria a képre kattintva bújik elő:

Külsőre nincs is nagy különbség a nemrég már látott és kipróbált Škoda Rapidhoz képest.  Csupán a lámpatestek, lökhárító, illetve a hűtőmaszk formája tér el a két autónál, illetve a Škoda két-, míg a SEAT csak egy törést képzelt el a motorháztetőre. A méretek, műszaki tartalom azonban egyforma. A ránézésre négyajtós szedánnak tűnő autóról hamar kiderül, hogy igazából ötajtós. Így az egyre menőbb forma mellett  – állítólag nemcsak kelet-Európában, hanem világszerte is egyre jobban fogy ez a klasszikus autó forma – még kényelmesen is rámolható a Toledo.

Családi és cégautónak is megfelelhet

Belső

Könnyen beállítható a megfelelő pozíció

Könnyen beállítható a megfelelő pozíció


A kocsi belseje a várakozásnak megfelelően tényleg igen tágas –  4,48 méteres hossz mellett, 2,6 méteres a tengelytáv –  de az új Toledo nem éppen fényűző darab. De a válságban nem is süppedős szőnyegre, vagy vajpuha műszerfalra van a legnagyobb szükség. Legalábbis ebben a  kategóriában nem. Itt masszív műanyagok uralják a belteret, de mentségükre szóljon, hogy ez addig nem feltűnő, míg nem kezdjük nyomkodni a felületeket. Az ajtó kapaszkodója, illetve a lehajtható kartámasz egyaránt puha borítást kapott, így ha jólnevelten ülünk a kocsiban, és nem fogdossuk ott, ahol nem illik, még kellemesnek is érezhető a belső.

A térérzet azonban elsőrangú, nehéz elhinni, hogy egy kompakt autóban ülünk. A lábtér több, mint bőséges, a fejtérrel sem voltak gondok, egyedül amikor a két első ülés közti kurta helyre téved a tekintet, akkor döbbenünk rá, hogy ez igazából egy keskeny, Ibiza méretű kicsike autó, rafinált belsővel. Olyannyira rafinálttal, hogy csomagtérből ebben a kategóriában ha megveszünk sem találunk a Toledóénál nagyobbat. De nemcsak a méret meggyőző, hanem a pakolhatóság is. Az ötajtós kivitel miatt a csomagtartó megtöltése sem nehéz feladat, a dönthető ülésekkel pedig még igazán termetes dolgokat is elvihetünk saját magunk. Ilyenkor az alapból 550 literes csomagtér 1490-re duzzasztható.

Műszerfala a VW-es egyendarab, mindössze a számok rajzolatával játszhattak a SEAT-os tervezők, hogy valamelyest egyedi árnyalatot kapjon a Toledo. Vezetőtámogató-rendszerek szinte egyáltalán nincsenek az autóban, a tolatóradar és a tempomat az egyedüli segítsége a vezetőnek. 

Szépek a dőlt számok

Egymásra mutogatás

Spóroltak az ablakemelőkkel, a hátsókat innen nem lehet húzogatni

Spóroltak az ablakemelőkkel, a hátsókat innen nem lehet húzogatni


Igaz, a szemfüles kollégák már a Rapid bemutatón kiszúrták, hogy a modellben a vezető nem kapott a hátsó ablakemelőkhöz saját gombokat. Így legfeljebb elvenni tudja a hátsó ablakok mozgatásának jogát a sofőr, de beleszólni az ablakok helyzetébe már bajosan. Legfeljebb ha hátramászik. Kérdésünkre a SEAT emberei a Škodásokra mutogattak, hogy elbaltázták, míg a Škoda a VW-re kente a dolgot.

És ebben lehet is valami, hiszen az utóbbi időben a cseh márka néha már a Volkswagenre is veszélyes, valahogy vissza kell őket fogni. De a lényeg, hogy hamarosan javítják és négy gomb lesz a kocsiban a jelenlegi kettő helyett.

Toledók, itt még Madridban

Tesztutunk áldozatul esett annak a tévhitnek, hogy Toledót, csak Toledóban lehet minden szempontból kimerítően bemutatni. Így a hivatalos próbakör kétszer 110 kilométer autópályás szakaszból állt. Valószínűleg semmit nem tudtunk volna meg az autóról, ha nem térünk le vele a kijelölt útról. Így viszont elmondhatjuk, hogy futóműve határozott, inkább kemény, mint lágy, egészen jó vezetni, habár gyengébb minőségű utakon hallani, ahogy dolgozik.

Kényelmes méretű kívül-belül egyaránt

Kényelmes méretű kívül-belül egyaránt


Kíváncsiak lennénk, akkor hogyan teljesít, ha teljesen kihasználjuk az autó terhelhetőségét. Pláne, hogy érzésem szerint a fék lehetne valamivel hatékonyabb is. Az 1,2 literes, 105 lóerős TSI motor remekül elbír ezzel a kasztnival is, és menet közben csendes is marad az autó. Legfeljebb a tükrök környékéről jöhet némi szélzaj, és sajnos bent a rideg plasztikok is hajlamosak a cicergésre.

A gyári emberek ezt a bravúros videót vágták össze a másfél órányi forgatottból, amit a fedélzeti kamerák készítettek rólunk az izgalmas autópályán. Szerintem mindent kihoztak a nyersanyagból, amit csak lehetett:

Mikortól, mennyiért?

A negyedik generációs Toledo Magyarországra várhatóan 2013 elején érkezik, de a hazai forgalmazó szerint az idei bemutatkozás sem teljesen elképzelhetetlen. De legalábbis dolgoznak rajta, hogy sikerüljön. Hasonlóan, mint a tervezett, 400 darabos értékesítési célon.

Színes autók is vannak

Korábban nem fogytak rosszul a Toledók, idehaza az első generációból 1991 és 1999 között 4391 darab talált gazdára, míg a második generációból 2004-ig 4254 darab ment el. A harmadik Toledo korántsem volt ennyire népszerű, még 900 darab sem fogyott belőle, 2009-es kihalásáig. Remélhetően a negyedik generáció ennél jóval sikeresebb lesz.

Lábtérben kényeztet a Toledo

Lábtérben kényeztet a Toledo


Háromféle felszereltségi szinttel érkezik majd a Toledo, az alapfelszereltség – Entry – aránylag szegény, de a menetstabilizáló, a hat légzsák, a központi zár, valamint elöl az elektromos ablakok ebben is megtalálhatóak. A Reference ennél légkondival, állítható magasságú vezetőüléssel, távirányítós központi zárral, osztottan dönthető hátsó üléstámlával, fedélzeti számítógéppel és megvilágított kesztyűtartóval nyújt többet. A Style szint 16 colos könnyűfém kerekeket, állítható magasságú utasülést, bőrborítású kormányt, váltó- és kézifékkart is tartalmaz, illetve itt már a hátsó ablakok is elektromosan mozgathatók.

Motorváltozatok, adatok:

   1,2 MPI
 1,2 TSI
 1,2 TSI
 1,4 TSI DSG
 1,2 TSI Ecomotive
 1,6 TDI
1,6 TDI Ecomotive
 kW/HP  55/75  63/85  77/105  90/122  77/105  77/105  77/105
 Nm@rpm  112 3750  160 1500-3500  175 1550-4100  200 1500-4000  175 1550-4100  250 1500-2500  250 1500-2500
 Csúcsseb.  175  183  195  206  195  190  190
 0-100 (s)  13,9  11,8  10,4  9,5  10,4  10,6  10,6
 fogy. (l)  6,1  5,1  5,4  5,8  5,0  4,4  3,9
 CO2 (g)  137  119  125  134  116  114  104

Árak

Pontos adatokat még nem kaptunk, de várhatóan a belépőmodell ára 3,7 millió forint körül alakul. Ez egy aránylag gyengén felszerelt változat, így nyilván nem ez lesz a húzómodell. A nagyobb érdeklődésre számot tartó 1,2-es TSI motorral felszerelt kivitel 4,1 millió körül érkezik, a dízel változat árát pedig további 4-500 ezer forinttal kell megtoldani.

Újabb Toledo videó, ezúttal zavaró statiszták nélkül:

És hogy kik fogják megvenni? Az importőr a tágas, megfizethető árú autóra vágyó családokra, illetve a flottavásárlókra számít elsősorban, de az új Toledo taxiként is remekül megállná a helyét. Arra kérdésre pedig, hogy miben különbözik a SEAT a Škoda Rapidtól, azt a feleletet kaptuk, hogy a konzervatívabb vásárlók a Škodát, míg a kicsit merészebb formájú modellt keresők a SEAT-ot választják majd. Mi ugyan nem találtunk annyira határozott különbséget a két típus között amely ezt megerősítené, de biztos így lesz. Legkésőbb a jövő év elején úgyis kiderül.

Kommentek

  • v_johny

    No, ez egész pofás lett. Majd a valóságban leszek arra kíváncsi, hogy egymás mellett a Rapid testvérrel melyik fest jobban (ha már a műszaki tartalom ua).

  • v_Petya25

    Réges régen az első Toledó az szuperül nézett ki (akkor), azóta ez nem annyira sikerült a Seatnak. Ránézek, ez egy Toledó? 5 másik márka is pont így néz ki. Hát nem csoda, hogy nem megy a Seatnak, lassan lehúzhatják a rolót, házon belül van olcsóbb és van jobb is, akkor ez meg minek…

  • JohnSmith

    Ime egy nyugati Lada. Ritka ingerszegeny auto. Azert ez mär Magyarorszägon is pondronak szämit. Johny elhiszem, hogy üde szinfolt az F Astra utän, csak nem 1995-öt irunk. Jo ellenfele lesz a Dacia Logannek. Stilust es belteret tekintve.

  • v_johny

    JohnSmith: Felénk az “üde szinfolt” és a “pofás” egész mást jelentenek… Véleményem szerint te egy picit el vagy tévedve az autósvilágban ha azt hiszed hogy a Rapid/Toledo páros a Logannal egy ligában játszik. A megcélzott vásárlói réteg is más.
    Arról nem is beszélve, hogy sok gyártó csak szeretne (ill. próbál felnőni) olyan tartós és szervizelés terén igénytelen konstrukciót megalkotni mint amilyenek pl. az F Astra szériái (az eladási számokról nem is beszélve).

  • Holiday

    John Smith!
    Az IKEA bútoroknál ingerszegényebb darabokat elképzelni sem lehet. Azok is mind pondrók akkor, ugye?

    Van, akinek ez tetszik. Attól még élhet a magadfajták mellett, ugye?

  • Levrone

    Anno mindkét Toledot imádtam, rajongtam értük. De ez?! :-( Valami targédia a Rapiddal egyetemben. Persze ez magánvélemény.

  • Sermi

    Tudom az ítlés szubjektív de nekem sem igazán jön be ez az új Toledo. Mintha valami Audit rondítottak volna el. :S
    Azon mondjuk jót nevettem hogy a 4 elektromos ablaknál a vezetőnek nincs gombja a hátsó kettőhöz. Ilyet manapság be tudnak nézni a gyártók? :)

  • Fics

    ez tényleg nagyon gyatrára sikeredett. mintha össze lenne bontózva, skoda karosszériaelemkből, renault hátsó lámpával. Csak hát az ára biztos 5 millió körül lesz, azért meg már autónak kinéző valamit is lehet kapni. A spanyol tüzes bikát most leszúrták.

  • Holiday

    Fics, már megint csúsztatsz..biztosan lesz 5 milliós is, de az már nagyon nem az alapmodell lesz, amire a kijelentésed alapján utalni szerettél volna.

    Add már meg egy hozzászólásnak a komolyságot. Vagy ha magadnak nem, legalább a többieket ne nézd hülyének.

    Mellesleg nekem pl. a te autód nem tetszik, szerintem iszonyat szedett-vetett trehány forma. Tudom, szerinted nincs igazam, ráadásul annyi pénzt elkérni egy olyan szarért…ami kabriónak vicc, limuzinnak meg szánalom…
    .és te mégis megvetted.

    Ugye milyen szemét hozzászólás? Pont, mint a tied. Azzal a különbséggel, hogy én ismerem a te autódat, te meg még sosem láttad ezt.

    Béke!

  • báthory

    Toledonak nem az Octavia ligájában kéne indulnia? Hogy jön ide a Rapid?

    Majdnem olyan szép mint egy Jetta, majdnem olyan praktikus mint az Octavia. A siker biztosított…..Spanyolországban.

  • Fics

    Holiday! Tudnád hány csajt szedtem már fel vele, Te is ilyet vennél :)

  • Fics

    Holiday! Az első két toledo szép volt első ránézésre, ez pedig olyan semmilyen. Spanyol autót sokan a “tüzessége” miatt vettek, ebből hiányzik, és ezt nehéz vitatni.

  • Fics

    báthory! A spanyol piac elég kicsi ahhoz, hogy a toledonak elég legyen.

  • Holiday

    Fics! Nagy gáz lenne, ha a csajok a kocsimért ragadnának! Azokat meghagyom neked. :-)

  • Holiday

    Báthory!
    Úgy, hogy így döntött a konszern. kellett egy lépcsős hátú, s mivel a következő Octavia már fél osztállyal följebb fog játszani, így logikus, hogy a Rapid testvérmodellje legyen az Exeo alatt.

    Fics!
    nem is csak a spanyol piacnak kell elvinnie a Toledot, de valamit ne felejts, ez az autó a Skodánál fog készülni, ergo azt a gyártó kapacitást köti le és ez a fejlesztési költségek drasztikusan gyorsabb megtérülését eredményezi. Innentől kezdve tök mindegy, hogy az autó SEAT, vagy Skoda emblémával készül.

    Régen mondom már, hogy az autógyártás üzlet, srácok. :-)

  • Holiday

    Pont az a műsor, mint anno a Cordoba/Polo Classic esetében volt. Ugyanaz az autó, ugyanott készül, s akinek az egyik nem kell az emblémája, vagy az ára miatt, annak ott másik.

    Jelen esetben annak, akinek a Skoda nem jó, ott lesz a SEAT bézsebb kárpittal és vörösebb műszerfallal, akinek nem jó a SEAT, az majd vesz rapidot…aki meg nem akar se SEAT-ot, se Skodát, annak nem tök mindegy, hogy mekkora autó a TOLEDO?

  • Fics

    Holiday! Örülj neki, hogy a te idődben nem így volt. Nagyot változott a világ. el sem tudod képzelni milyenek a mai csajok. Amelyik kicsit látványosabb, már azt hiszi magáról, hogy aranyból van a p*nája. Aztán nagyot téved, ha összetalálkozik velem, és reggel már egy taxiban találja magát hazafelé:)

  • Fics

    ha már üzlet. Az exeoból eladtak egyetlen darabot is? Életemben nem láttam olyan autót forgalomban. Na jó, egyet láttam, biztos bemutató autó volt.
    És az hogy az octavia fél osztállyal feljebb akar játszani, még nem jelenti azt, hogy ott is fog. A vásárlók még úgy gondolják, hogy csak egy skoda…

  • Holiday

    Fics! A csajok 20 éve is hasonlóak voltak, csak akkor az ezeröcsi csajozott…nekem akkor sem az olyan vo.lt a szimpatikus nő. Ebből a szempontból a világ semmit nem változott. Akkor is voltak ostoba emberek, meg ma is.

    Hogy ma mi van, azt elég jól látom, hiszen a fiam kb. veletek egyidős. Szerencsére nála sem az autónak kell csajoznia. :-)
    .
    Nem tudom, hogy hol fog játszani az Octavia, de ha ez a céljuk, akkor ismerve az elmúlt 20 év üzleti húzásait, akkor szerintem meg is fogják csinálni. Részese voltam a Skoda hazai feltámasztásának a ’90-es évek második felében…nincsenek kétségeim.

  • Holiday

    Fics! A vásárlók egyik része valóban hülyeséget hisz, az azonban tény és megszámolható profit, hogy a Skoda pl. Európa legsikeresebb autógyártói közt van. Ha nem éppen a legsikeresebb.

    Ez azt látszik alátámasztani, hogy semmi gond sem a nevével, sem a termékekkel.
    A konszernnek meg tök mindegy, hogy ki, milyen emblémával veszi meg az autót. Nekik egy számít: a haszon. Az meg akkor garantált, ha a megtérülés gyors.
    Jó recept ez. Ezért nincs szarban a VW.

  • Holiday

    Fics! Futkosnak Exeo-k. nem bombasiker, viszont gondolj bele: minden legyártott darab már extra-extra-extra profit.

  • báthory

    Fics

    A szépség relatív na de ennyire…..

    Az első Toledo egy okádék volt, nem szép, még a csökött Octavia 1nél is randább.
    A második leginkább semmilyen volt, az volt a design csúcsa. Mint egy Fiat Marea.
    A bumszli Toledo tőlem akár szép is lehetett, csak nem autó hanem bumszli.
    Erről a mostaniról üvölt hogy szándékosan b*szták el a vonalait, akárcsak a Rapidéit.

  • Ankhiszesz

    Én nem fanyalgok, nekem teszik, kívül-belül.
    Szerintem, az első kettő Toledo sem volt izgalmasabb, izgalmas autók nem ebben a kategóriában játszanak.

  • Funkyman

    Mint Toledo (II) tulajnak, nekem kicsit fáj, hogy nem egy komolyabb autó kapta ezt a nevet.

    A maga idejében az első nekem tetszett, a második is (ha nem tetszene, nem vettem volna). A harmadik se volt olyan csúnya, csak totál WTF volt a puszta léte is, nem is élt sokáig.

    Amúgy az Octaviát a Skoda akarta már egy osztállyal feljebb játszatni a megjelenése után. Csak aki beült hátra, egyből látta, hogy mekkora átkúrás a dolog. :-) Ismerősöméket anno azzal vakították a Skoda szalonban, hogy az Octavia I ugyanaz, mint a Passat. :-)

  • TéGé

    Mindenki csak hurrogja, hogy ronda, de jólenne, ha mondanának is egy kor- és kategóriatársat, amelyik szerintük szebb ennél.

    Hallottunk egy 1-es 2-es Toledo szavazatot, de azok nem kortársak.

    Az 1-es Octavia kinézete szerintem a maga idejében és kategóriájában teljesen megállta a helyét, ha belegondolunk mik voltak akkor: békaszemű Corolla, Pug 306, Xsara, Civic, G Astra, Mazda 323, Megane 1, Daewoo Nubira, stb…bevezetésekor ’96-ban meg abszolút átlag felettien nézett ki.

    Azt már mondanom sem kell, hogy az O1-élt a legtovább a kortársai közül. Pedig azt is rondázták akkoriban.

  • TéGé

    Bocs a II-es Toledo az kortárs, de az nem ér, mert az egy négyajtós Octavia. :)

  • JohnSmith

    Johny! Írtam, hogy belteret és stílust tekintve lesz ellenfele a Logannek. Nem árban és méretben. Figyelj arra, amit írnak, mert még a szemetet sem fogják rád bízni, mert mellédobnád a kukának!
    Az Astra eladási adatok nem érdekelnek! Aki megvette, az megvette. Nem az én kasztom.

    Holiday!
    Akkor most jöhetnek az adatok és a statisztikák, amiket a Seat produkált az elmúlt 5-6 évben! Gondolom itt már nem fog görcsbe állni az ujjad a gépeléstől! Igaz, öreg? :)
    Mik az eladási mutatók?
    Ha valóban megbízható, összerakott autók, miért haldoklik a márka?
    Miért nem veszik, ha a VW állítja elő?
    Szép, formás, megbízható, kellemes anyagokkal, vw termék mégis olcsó…..akkor mi a HIBA?
    Elmesélem neked! Már régen megvan a hiba! Az, hogy aki eddig Seatot vett, csalódott….és egy csalódott vásárlónál nincs rosszabb! Mert az soha többé nem fog ugyanolyan terméket vásárolni.
    Ha csak a kommentek alapján készítesz statisztikát, már evidens! A legtöbbje leszavazza. Ugyanez a való életre is kivetítve, nagy számok törvénye!
    Az eladási adatok mindent kimutatnak, azok pedig a Seatnál mélyseégesen mélyen vannak.
    És ne kezdd el nekem itt az ocsmárolást! Inkább állj neki a kimuatást előkeresni!….jah várj! Tudom! Akkor pont a Bugattinál dolgoztál. :)

  • v_johny

    JohnSmith:
    Én csak szánni tudom az olyan primitív emberkéket mint te.
    Kötekedés és okoskodás megy, értelmes kommunikáció nem. Ha nem baj, nem süllyedek le a te szintedre…
    Amúgy a közeli hozzátartozóiddal személyeskedhetsz de velem nem.

  • TéGé

    JohnSmith

    “Az Astra eladási adatok nem érdekelnek!”

    2 mondattal később:

    “Akkor most jöhetnek az adatok és a statisztikák, amiket a Seat produkált az elmúlt 5-6 évben!”

    Fröcsögő szájjal beégni: Megfizethetetlen! :D

    JohnSmith, a te kasztod a paraszthuszonnyócas-e? :D

  • v_gabe

    Hát ezzel a Toledo visszalépett kiskategóriásnak. Érdekes húzás azok után, hogy az Exeo-t is a Toledo utódjaként vezették be. Tudathasadásos állapot annyi szent.:)

  • Motorov

    JohnSmith: Egy ilyenből egy Loganba visszaülni azért igencsak visszalépés lenne.
    Inkább a Lineához vagy a Fluence-hoz hasonlítanám.

  • JohnSmith

    Tégé….pontosan ezért írtam, hogy AZ ASTRA ELADÁSI ADATOK NEM ÉRDEKELNEK!….attól még a Seat érdekelhet.
    Olyan sötét vagy, mint a csajod szaros-szőrös segglika!!!!!!!!
    Érted, MAKI?! Nem tudtam, hogy a majmok ugatni is tudnak!

    Johny! Ne is alacsonyodj le! Menekülj csak!
    Neked a kocsi csak használati érték, azért jó az F astra.
    Élelmiszer terén is elég a lecsókolbász, mert túléled vele a mindennapokat, igaz?! :) Olcsó János!
    Megmagyarázod, hogy a szar is ehető.

  • v_johny

    JohnSmith:
    Látod, pont erre gondoltam. Nulla értelem, óvodás szintű kommunikációs szint. Ezért nem alacsonyodom le a szintedre, semmi értelme nem lenne…
    Gondolom neked a kocsid egyben a nőd, a családod és a mindened. Érthető, hiszen milyen értelmes lény tűrne meg egy olyan lúzert maga mellett mint te…

  • v_johny

    JohnSmith:
    Ja, még valami: te az embereket az autójuk alapján ítéled meg? Sőt, abból egyenesen kiolvasod az életét/személyiségét? Igazi vesztes típus lehetsz, sok pofáraesést tartogat az élet még neked… Jó is ez így.

  • dumi1

    Sziasztok,

    Nem tudom mi itt a nagy vita tárgya! De nagyon gyerekes szinvonal uralkodik itt a kommentek között…

    Szeretném leszögezni, voltam F Astra tulajdonos, Seat modellekből Ibiza, Toledo I, II, III Alhambra is van/volt a családomban és ezeken kivül, több japán és francia márka is fordult meg a kezeim között.

    Szerintem az F Astra egy olcsón fenntartható, megbizható jármű ami arra, hogy elvigyen A-B-be teljesen megfelel a mai napig. Közben nem kell szakszerviben javitattni több százezerért, mint a mai “modern” elektronikával, tömegalkatrészekkel telerakott autókat.

    SEAT-ról meg annyit, teljesen elégedett vagyok a márkával, ha volt is baja, azokon az alkatrészeken VW- Audi jelzés volt minden esetben. Csak azért nem fogok pluszban fizetni, az emlitett két konszern társ márkáiért, hogy a hűtőrácsra is az az embléma legyen aggatva.

    Marad a SEAT meg a Skoda, forever!

  • TéGé

    JohnSmith

    Nem gondolod, hogy korlátoltságra utal az, ha valaki egyik autónál degradálja az adatok jelentőségét, a másiknál pedig pont arra hivatkozik, cica?

    Gondolkozz ezen egy picit és próbálj meg kihozni valami számodra pozitívat a kialakult szituációból!

    na puszi, cica XOXO
    (tampont vegyél a likadba -a mellette lévőbe is) :)

  • TéGé

    dumi1

    ilyen JohnSmith féle hegedűművészeknek beszélhetsz “fenntarthatóságról, megbízhatóságról” náluk csak a vagány verda a menő. Már csak “büszkeségből” sem ülne bele Astrába, marad a huszonnyócas a kocsmaajtónak támasztva segílykor és a menő autókról való okoskodás. :)

  • SeatAlteaFR

    10éve van Seatom és a családban is van volt semmi probléma vele szép formák sportosság az Altea és a Leon a legszebb szerintem illetve az ibiza is! Erről az autóról a véleményen a következő a riválisai a Skoda Rapid, Renault Fluence stb.. Külseje belseje rendben van az nem tetszik hogy ilyen gyenge szar motorokkal szerelik a legkisebb benzinesnek 1.4TSI-t tudok elképzelni 125LE-vel aztán 1.8T 163LE-vel 2.0T 211LE-vel dieselbe az 1.6CRTDI lenne a legkisebb aztán 2.0CRTDI 143LE-vel és végül 2.0CRTDI 170LE-vel szerintem így lenne jó :) ez az autó 10/9 de csak a motorok miatt!

F1: Alonso szerint innen Hamilton a favorit

Fernando Alonso úgy véli a Magyar Nagydíj után már Lewis Hamilton a 2016-os világbajnokság fő esélyese – a pontok mellett a lendület, a pszichológiai előny is az angol mellett szól.

Ilyenek lesznek a városi autók 20 év múlva

Egy barcelonai formatervező iskola hallgatói elképzelték, milyen autók gurulnak majd ki 2035 táján a martorelli Seat-üzem kapuján. Hát ilyenek.

F1: Rosberget nem aggasztja a ponthátrány

Nico Rosberg azt állítja, nem idegeskedik amiatt, hogy oda a világbajnoki vezetése, hiszi, hogy bármikor fordíthat. Örülne, ha már a hétvégén, a Német Nagydíjon sikerülne.

Aranyozott autót kaphatnak az olimpiai bajnokok

Különleges kivitelű Leaf villanyautóval motiválja extra teljesítményre szponzorált sportolóit a Nissan brit leányvállalata.

Kínai buszgyár épül Magyarországon

Állítólag már a munkásokat is toborozzák Komárom környékén.

F1: Kvjat kinyírta a karrierjét?

Orosz sajtóértesülés szerint a Red Bull az idény végén ejti a Toro Rossótól Danyiil Kvjatot, a pilóta minden elvárást alulmúlt.

Izgalmas újdonságokat tartogat nekünk a Mercedes

Egy brit autós szaklap megszerzett egy belső dokumentumot a Mercedestől, amely a következő másfél év termékújdonságait mutatja be. Izgalmas dolgok jönnek.

Alonso: Nem érdemlünk dobogós helyeket

Bár a McLaren egyelőre nem hozza a Fernando Alonso által vágyott eredményeket, a 2017-es éven túli folytatás elsősorban nem a csapat teljesítményén, hanem az új szabályrendszer és autók nyújtotta élményen múlik majd számára.

F1: A bajnokság még nem lefutott

A Mercedes-főnök meg van győződve róla, hogy Lewis Hamilton sikersorozata ellenére a bajnoki küzdelem egészen az idény végéig zajlik majd.

Átszelte Észak-Amerikát a magyar elektromos busz

Véget ért a teljesen elektromos hajtású járművek számára tervezett, 80 napig tartó Elduro túra észak-amerikai szakasza. A túrán egy elektromos magyar busz is részt vett. 

Rossz üzemanyagot adtak egy csepeli kútnál

Az Auchan csepeli töltőállomásánál tévedésből nem megfelelő üzemanyaggal töltötték fel a tartályokat. Többen is tankoltak, mire lezárták a kutat.

F1: Ki lett a Hungaroring legjobbja?

A nézők ezúttal is döntöttek arról, ki nyújtotta a legtöbbet a múlt hétvégi versenyen. A Magyar Nagydíj után nem volt nehéz a döntés.