Adatlap

BMW 535d xDrive Touring

Teszt: BMW 535d xDrive Touring 1
Motor2993 cm3, Dízel, S6
Teljesítmény313 LE
Nyomaték630 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)5,3 sec
Végsebesség250 km/h
Fogyasztás (vegyes)6,2 l / 100 km

N57D30T1: nem több lélektelen karakterhalmaznál, amíg kiderül, hogy nem önkényesen összehányt betűk és számok kombinációja, hanem azt a dízelmotort jelzi, amely nélkül az Audi aligha kezd fejleszteni egy hathengeres dízelt, 313 lóerővel. Az 535d motorjáról van szó, amely ezúttal négykerék-hajtással és kombiként érkezett a szerkesztőségbe.

Extrák híján esendő

Mivel az autó csak 290 000 forintos felárért tenné meg az a szívességet, hogy a gyújtáskapcsolón kívül az ajtók is felismerjék a kulcsot, a beszállás és a bepakolás gombnyomogatással kezdődik.

Nem baj, ha valaki egészen ráállt az autóra, mert a hátsó szélvédő külön is nyitható, ha fölösleges az egész csomagtérfedelet motorosan felemelni és lezárni. A távirányítót megnyomva felpattan az üveg, elegánsan felszalad a kalaptartó, sikkesen behajítjuk cuccot és kész.

Alapesetben 560 vagy 590 liter

Felárért hét pozícióban rögzíthetők a háttámlák, amivel 560-ról 590 literre növelhető a csomagtér. Ebben az állásban a hátsó támlák kényelmetlenül meredeken állnak, de legalább le lehet csukni az ajtót

Felárért hét pozícióban rögzíthetők a háttámlák, amivel 560-ról 590 literre növelhető a csomagtér. Ebben az állásban a hátsó támlák kényelmetlenül meredeken állnak, de legalább le lehet csukni az ajtót


Amikor nem elég az üveget nyitni, a gombnyomásra nyíló és záródó csomagtérajtó gyorsan, csendesen működik. Kisgyermekes szülőknek sem kell aggódniuk, szelíd érintésre is megáll.

560-1670 literes csomagtere valamivel tágasabb a kompakt kombikénál, a jókora tér kialakítása igényes.

A háttámlák két kilincs meghúzásával könnyedén előredőlnek, de rugóikat ellenkező irányban be kell feszíteni, ezért a visszarendezés némi erőt igényel.

Okos a 40:20:40 arányú támlaosztás, így középen a sílécnél szélesebb cuccok is átférnek.

A kettős feltöltéssel mindenütt túlerőben van a motor és dízel létére 5200-at forog. A könnyen felpörgő kisebbik feltöltővel jó a gázreakció, a nagyobb pedig annyi levegőt gyömöszöl az égéstérbe, hogy a mellé belőtt gázolajból kijön a 313 lóerős csúcsteljesítmény

Akár az E-osztály

Bőrillat, kitűnő anyagok, jó ergonómia. Mi kellhetne még?

Bőrillat, kitűnő anyagok, jó ergonómia. Mi kellhetne még?


Kitűnő az üléshelyzet, az ülés állítható deréktámasz híján is kényelmes volt, pedig volt nap, hogy hét órát ültem benne. A kormányzás pontossága, erőszükséglete tökéletes, de városban zavart az autó nagy fordulóköre.

Terebélyes és masszív autónak mutatja magát a kombi 5-ös, amilyen valójában is. A feláras Dynamic Damping Control lengéscsillapítás-vezérlése illetve az Adaptive Drive-ban ezt aktív oldaldőlés-kiegyenlítéssel megfejelő varázslat nélkül az autó közel van a legfontosabb konkurens, az E-osztály hangulatához. Urasan, lágyan siklik, akár a világ végéig.

Alapfelszerelés a villanymotoros csomagtérnyitás és zárás. Kapcsolója a vezető lábterében is megtalálható

Alapfelszerelés a villanymotoros csomagtérnyitás és zárás. Kapcsolója a vezető lábterében is megtalálható


A tesztautó összeállítása igen sajátságos volt, a vezetőtámogató rendszerek közül hiányzott belőle például a távolságtartó radar, ami nagyon kellene egy ennyire csendes és nyugodt autópályás utazóautóba, viszont az életet napfénnyel, nyári éjben mezőillattal megédesítő tolótető nem maradt ki.

Elfelejti az Eco Pro üzemet

A váltó mellett lévő billenőkapcsolóval többnyire a takarékos beállításokat használtuk. Nem nehéz állandóan Eco-pro üzemben róni az utakat, komótos gázreakcióval, korai felkapcsolásokkal, 1200 és 1500 közötti fordulatszámon.

Velőtrázó gyorsulásra képes. 9 literből már gyors, de a tesztátlagként mért 7,6 literrel sem volt lassú

Velőtrázó gyorsulásra képes. 9 literből már gyors, de a tesztátlagként mért 7,6 literrel sem volt lassú


Nem maradunk le semmiről, mert a menüben beállítható a maximális sebesség, ameddig él a takarékos üzem, de 130 felett vagy sportosabb tempóra váltva automatikusan visszavonul. Sajnos az autó képtelen Eco pro módban kezdeni a napot, minden indítás után újra be kell állítani a Comfort helyett.

Aki hajlandó a légkondicionálást is alárendelni a fogyasztásoptimalizálásnak, az a kijelző szerint majdnem 10 százalékkal közelebb jut a megtakarítási faktor teljes kiaknázáshoz. A stop-start rendszer gyors, az automata váltóval jól ismerik egymás észjárást, ezért a finom úri közönséget nem irritálják elkésett motorindítással és rángatós elindulásokkal.

A BMW 535d xDrive Touring és vetélytársai
A6 Avant 3.0 V6 TDI quattro tiptronic (313 LE)17 517 950 Ft
BMW 535d xDrive Touring (313 LE)17 398 000 Ft
Mercedes-Benz E 350 CDI T 4MATIC BlueEFFICIENCY (265 LE)16 825 800 Ft

Megtudtam a jövőt. Az eredmény nem hivatalos, de nem is került sokba, mert nem sikerült megegyezni a tarifáról

Megtudtam a jövőt. Az eredmény nem hivatalos, de nem is került sokba, mert nem sikerült megegyezni a tarifáról


De ha kell, az 535xd letaglózó erővel gyorsul. Sport vagy Sport+ állásban padlógázra apró guminyikkanással tép el a lámpától, ami történik, arra percekig nehéz reagálni.

630 Nm, 5,5 s

630 Nm megvan 1500-nál, pillanatok alatt 5000 felett jár a mutató. Az automata vált egyet, persze észrevétlenül, mert ettől is a világ talán legjobb automata váltója. A motor annyira erős, hogy a Touring ugyanúgy 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, mint a lépcsőshátú.

Mivel pár másodperccel később már a 200-on is túl van az autó, a rettenetes erő inkább biztonsági tartalék. Mintha a világ legtermészetesebb dolga volna, úgy ugorja át a kamionokat a 82-es úton két kanyar között.

A komfortbejutás nevű extra az X3-ba 154 900 Ft, a 640d Gran Coupéhoz 313 000. Az 535d az utóbbihoz áll közelebb, 290 ezerért ismeri fel a kulcsot az ajtaja. A felár igazi mélyütés, mert a kulcsnélküli indítással a technika jó rész alapáron benne van az autóban

Közúton az összkerekes 535d-nél gyorsabban aligha lehet utazni, mert a frenetikus gyorsulás, a verhetetlen biztonságérzet, a bombabiztos útfekvés mellé még takarékos is.

Két tonna, 313 lóerő, 7,6 liter

Túlnyomórészt autóúton és országúton jártunk a kombival, a teljes tank elfogyásakor plusz 100 kilométeres hatótávot ígért a kijelző, amit az Eco Pro használatával termeltünk ki. Ezek a számok erősen virtuálisak, Budapestre érve ez könnyen megfeleződött, de tény, hogy teljesítményéhez és az autó tömegéhez képest észbontóan takarékos a motor. Tesztátlagunk 7,6 liter lett, de le lehet menni 7 liter alá is. Városon kívül 9 literből már igazán gyorsan lehet haladni.  

Közel az 530, távol az M550d

17 398 000 forinttól kapni 535d kombit négykerék-hajtással. Kár feszegetni, hogy jobb vétel-e az 530-as dízelnél, amely szintén nagyon sokat tud és már rongyos 16,5 milliótól feldíszíthető karácsonyfának.

Azzal sem érdemes foglalkozni, hogy több értelme van-e, mint 25 millióért a szintén háromliteres dízelnek 381 lóerővel és 740 Nm-rel az M550d xDrive-ban. Aki arra vágyik, az úgyis azt veszi, mert elégnek az 520d is elég. Ám a tökéleteshez az 535d van közelebb, mindenképp négy hajtott kerékkel.